F1 Kausi 2019

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Kaotik
  • Aloitettu Aloitettu
Haas ja rich energy, redbull, monster energy ja mersu.. Tupakkamainonnan loputtua ovat energiajuomajätit vallanneet markkinaa.
Eivät liity toisiinsa. Tupakkasponsorointi kiellettiin jo liki 15 vuotta sitten ja jollain ihmeellä tallit ovat ehkä Jordania lukuun ottamatta pysyneet pystyssä sen jälkeen. Eihän noita juomamerkkejä ole Red Bullin ohessa käytännössä nähtykään pienempiä tarroja lukuun ottamatta, ja Red Bullkin tuli mukaan sarjaan jo 90-luvulla. Tupakkaraha oli aika harvinaista herkkua pienempien tallien joukossa; se keskittyi kärkitalleihin ja ylempään keskikastiin.
 
Hamiltonilla on viisi mestaruutta, Vettelillä neljä ja Alonso on jo vetäytynyt. Olisihan se jo korkea aika saada tuoretta verta huipulle, mutta Lewiksen on vaikea nähdä menevän mihinkään ainakaan lähivuosina. Vettel sen sijaan on rakoillut viime vuosina jo aikalailla ja voisin nähdä taittuvan jos ei tänä niin ainakin ensi vuonna kunhan Leclerc saa kokemusta alle.

Eniten odotan 2019 kaudelta Hamiltonin droppia, jota valitettavasti en tule todennäköisesti näkemään :) Kaveri on loistava kuski, mutta pitää huomata että on päässyt aina yhtä kautta lukuunottamatta (2009) ajamaan kärkiautolla. McLaren sais nousta 4 nopeimman tallin joukkoon takaisin.
 
Eniten odotan 2019 kaudelta Hamiltonin droppia, jota valitettavasti en tule todennäköisesti näkemään :) Kaveri on loistava kuski, mutta pitää huomata että on päässyt aina yhtä kautta lukuunottamatta (2009) ajamaan kärkiautolla. McLaren sais nousta 4 nopeimman tallin joukkoon takaisin.

Tämä kyllä :tup:

Olis muutenki hienoo nähdä Mclaren ja Williams siellä missä ne ovat aikanaan ollut... Eli kärkikahinoissa mut Williams taitaa olla suossa niin kauan ku Claire on jollain tavalla säheltämässä siellä.
Selityksiä häneltä löytyy Claire Williams: Tripling budget wouldn’t have fixed ‘18 car

Luulenpa et Williamsin suurimmat ongelmat on jossain todella syvällä sen auton kehityksessä eikä pelkästään budjetissa.
 
Olis kyllä puhtaasta uteliaisuudestakin hienoa nähdä Hamilton edes yhden kauden ajan taistelemassa vaikka sijoista 4-10. Näkee miten mies ajaisi dominoinnin jälkeen, kun ei vaan kalusto anna enempään periksi. Vaikuttaako motiin tai persoonaan jne jne.
 
Olis kyllä puhtaasta uteliaisuudestakin hienoa nähdä Hamilton edes yhden kauden ajan taistelemassa vaikka sijoista 4-10. Näkee miten mies ajaisi dominoinnin jälkeen, kun ei vaan kalusto anna enempään periksi. Vaikuttaako motiin tai persoonaan jne jne.

Kaudet 11 - 13?
 
Kaudet 11 - 13?

Nojoo mutta olisihan tuo eri asia varmaan toistaa nyt nuo kaudet 11 - 13 vs. mitä se oli silloin. On kuitenkin nyt viiden kauden ajan ajanut melko dominoivasti gridin parhaalla autolla, joten hieman erilailla varmaan nykyään suhtautuisi tuohon jos esimerkiksi Ferrari ja RB menisivät ohi. Eiköhän nykyinen Hamilton lopettaisi aika äkkiä, jos alla olisi auto millä MM-taisto ei olisi mahdollista. Sen verran kova tuo voitonhalu, että tuskin jäisi Räikkösen/Alonson tapaan pyörimään tuonne.
 
Sen verran kova tuo voitonhalu, että tuskin jäisi Räikkösen/Alonson tapaan pyörimään tuonne.
Niin no, Alonsohan lähti kävelemään koska ei saanut mieleistään kalustoa alleen... On toisaalta aivan luonnollista, että uran huippuvuosien jälkeen on helpompi heittää rukkaset naulaan kuin jos mestaruudet ovat vielä saavuttamatta. Ei se ole Alonson eikä olisi Hamiltoninkaan häpeä.

Eniten odotan 2019 kaudelta Hamiltonin droppia, jota valitettavasti en tule todennäköisesti näkemään :) Kaveri on loistava kuski, mutta pitää huomata että on päässyt aina yhtä kautta lukuunottamatta (2009) ajamaan kärkiautolla. McLaren sais nousta 4 nopeimman tallin joukkoon takaisin.
Hamilton on sarjan ainoa kuljettaja, jolta on turha odottaa välivuosia. Rosbergin lopetettua hän on sementoinut asemansa tallissa ja se on poistanut ne paineet, joiden vuoksi hän välillä sähelsi kesken kauden yksittäisissä kisoissa.
 
Nojoo mutta olisihan tuo eri asia varmaan toistaa nyt nuo kaudet 11 - 13 vs. mitä se oli silloin. On kuitenkin nyt viiden kauden ajan ajanut melko dominoivasti gridin parhaalla autolla, joten hieman erilailla varmaan nykyään suhtautuisi tuohon jos esimerkiksi Ferrari ja RB menisivät ohi. Eiköhän nykyinen Hamilton lopettaisi aika äkkiä, jos alla olisi auto millä MM-taisto ei olisi mahdollista. Sen verran kova tuo voitonhalu, että tuskin jäisi Räikkösen/Alonson tapaan pyörimään tuonne.
Ainoa tapa hämmentää Hamiltonin suoritusvarmuutta on likainen henkinen peli ( kuten Hamiltonin parkkiruutuun parkkeeraus) jolla Rosberg pelasi mestaruuden itselleen. Hamiltonin virheherkkyys on vieläkin olemassa ja ainoa kuka hänet pystyy haastamaan on Verstappen.

Lähetetty minun E6653 laitteesta Tapatalkilla
 
Vuoden 2019 Toro Rosso:

DzIM5LxWsAAh7fj.jpg:large


Ja Williamskin julkisti autonsa ja uuden kumppaninsa Rokitin samalla:



52368350_2610380705692567_3753810302991335424_o.jpg
 
Viimeksi muokattu:
Williams otti sitten pääsponsorikseen pöytälaatikkofirman, jolla ei ole yhden ainutta tuotetta ja jonka emoyhtiön liikevaihto vaikutti pyörivän 10 miljoonan tuntumassa... Näillä vähäisillä tiedoilla olen aika skeptinen sen suhteen, että ns. yhteistyö jatkuisi kovinkaan pitkään. Ja onpahan varmasti myyty koko auton mitalta mainostilaa superhalvalla.
 
Williams on hieno. Tämän vuoden Toro Rosso sen sijaan näyttää... öö.. viime vuoden Toro Rossolta. :confused:
 
Kyllä. Itse en ole ainakaan koskaan kuullutkaan tämmöisestä Rokit puhelinvalmistajasta aikaisemmin. Tosin ei varmaan kovin moni muukaan, koska heillä ei taida vielä olla yhtään puhelinta myynnissä asti.

Eikö Haasin Rich energyn kanssa ole ihan sama juttu, ei niillä tuotteita vielä ole?
 
Ainakin Rich Energyn omassa shopissa on ostettavissa juomaa ja vaatetta.

Myös yrityksen erikoinen toimintatapa on herättänyt kummastusta. Energiajuomafirma solmi miljoonien dollarien arvoisen sponsorisopimuksensa Haasin kanssa ennen kuin se oli tuottanut ainuttakaan tuotetta myytäväksi yleisölle.


Haasin F1-tallin uuden pääsponsorin epämääräinen tausta puhuttaa - tallipomo otti kantaa asiaan | SuomiF1

Eli nyt on juoma tullut tarjolle. Jokatapauksessa aivan yhtä hämärällä osastolla mennään.
 
Williams on hieno. Tämän vuoden Toro Rosso sen sijaan näyttää... öö.. viime vuoden Toro Rossolta. :confused:
Toro Rosson väritysmuutokset on ollut aika maltillisia. Sentään julkaisivat kuvia uudesta autosta, toisin kuin Williams.

Williamsin väritys näyttää todella köyhältä. Vähän kuin olisi paintilla piirretty.
 
Rellulta olisin toivonut tuota keltaista väriä lisää. Muuten taitaa olla aika pitkälti sama setti kuin viime vuonna.
 
Tummaa näyttää suosivan värityksessään moni talli kaudelle 2019, noh ainakin erottuu paremmin Alfat sieltä joukosta.
 
Olikos näistä muuten mikään oikea kuva autosta? Williamsilla taisi olla ihan oikeasti valokuva eikä mallinnus?
 
Näyttää huomattavan isolta tuo Rellun etusiiven litteä etuosa.
Uusissa autoissa on hyvin harvoin oikeat siivekkeet paikoillaan julkistustilaisuudessa. Vanhaan aikaan jopa ensimmäiset testit ajettiin vanhoilla siivillä ja ne päivitettiin kauden ensimmäiseen kisaan mennessä.
 
Olikos näistä muuten mikään oikea kuva autosta? Williamsilla taisi olla ihan oikeasti valokuva eikä mallinnus?
Vielä ei ole näkynyt yhtään valokuvaa uusista autoista.

Sitä ihmettelen, ettei kukaan ole laittanut näihin rendauksiin jotain täysin päätöntä tai muuten näkyvästi laitonta muotoilua autoon. Aiheuttaisi kivaa pöhinää mediassa ja ehkä myös muissa talleissa. Toistaiseksi Renault on ainoa jolla on rendauksesa vähän tulevan kaltainen etusiipi. Toro Rossolla ja Haasilla on ihan älyttömän yksinkertaistettu etusiipi, jonka kaltaista tuskin tulevat ikinä edes valmistamaan.
 
Taitaa oikeiden kuvien vähyys uusista autoista selittyä sillä, että autot ovat edelleen osina tehtaalla. Williams ja Renault ovat jo enempi tai vähempi peruneet testien alle suunnittelemansa kuvaussessiot / shakedownit, sillä autojen rakentaminen on aikataulusta jäljessä.

Mitä tulee autojen uusiin etusiiipiin, niin minusta FIA:n olisi pitänyt standardoida päätylevyn muoto erilaiseksi kuin tylsäksi nelikulmioksi. Todella ruma varsinkin kun kaikkea muuta autossa saa viilata aika vapaasti.

Mersun vuoro julkaista autonsa: First pictures: Mercedes W10 revealed · RaceFans

racefansdotnet-20190213-102422-1.jpg
 
Viimeksi muokattu:
Mersusta tarttuu ensimmäisenä silmään se yksityiskohta, että sivuponttoonien ilmanottoaukot ovat taas ns. perinteisempää mallia. Parina viime kautena Mersulla oli vähän Ferrarin ratkaisun mukaisesti aukot korkealla ja ne olivat leveämpiä ja matalampia. Nyt ne ovat taas pyöreämmät ja avarammat. Haas ja Red Bull ovat säilyttäneet Ferrarin ideoiman ratkaisun, joten ei se ainakaan ole uusien aerosääntöjen sivuvaikutusta.
 
On kyllä pirun ruma bulli, hyi helvetti.
Toki nuo punaset renkaat vielä korostaa rumuutta, pinkit/keltaset voi vähän tasottaa ylipunaisuutta.
 
Musta on kiva, että tulee vähän enemmän muutosta autoon. Eikä se mattatummansininen ollu kummonen imo.
 
Voi olla tosiaan tuttu red bull ja Hondan mukana ej tulisi mitään uutta väriä.

Mersussa oli jotain pientä eroa värityksessä.
 
Alfa-Romeota odotan kyllä eniten. Hehän vihjaili, että autossa olisi lähdetty kokeilmaan jotain täysin uutta ja jos oikein ymmärsin niin jopa pienellä riskillä, että jos toimii se voi toimia todella hyvin tai sitten mennää pahasti pieleen. Siinä olisikin jos he tekisivät Brownit ja olisi löytänyt jonkun kikka kolmosen ja Kimi kaasuttelisi Melbournessa Alfalla kärkikahinoissa. :)

Edit. Tosin jos he ovat löytäneet ja keksineet jonkun todella toimivan kikka kolmosen mitkä uudet säännöt mahdollistaa, tuskin sitä kannattaa tossa esittelykiesissä vielä paljastaa...

Lähde: Kimi Räikkösen uudella F1-autolla "radikaali" ulkonäkö - kilpurissa "ennennäkemättömiä innovaatioita" | SuomiF1
 

Statistiikka

Viestiketjuista
258 278
Viestejä
4 486 107
Jäsenet
74 132
Uusin jäsen
Jaakko0000000

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom