F1 Kausi 2019

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Kaotik
  • Aloitettu Aloitettu
Alfa-Romeota odotan kyllä eniten. Hehän vihjaili, että autossa olisi lähdetty kokeilmaan jotain täysin uutta ja jos oikein ymmärsin niin jopa pienellä riskillä, että jos toimii se voi toimia todella hyvin tai sitten mennää pahasti pieleen. Siinä olisikin jos he tekisivät Brownit ja olisi löytänyt jonkun kikka kolmosen ja Kimi kaasuttelisi Melbournessa Alfalla kärkikahinoissa. :)

Edit. Tosin jos he ovat löytäneet ja keksineet jonkun todella toimivan kikka kolmosen mitkä uudet säännöt mahdollistaa, tuskin sitä kannattaa tossa esittelykiesissä vielä paljastaa...

Lähde: Kimi Räikkösen uudella F1-autolla "radikaali" ulkonäkö - kilpurissa "ennennäkemättömiä innovaatioita" | SuomiF1
Yleensä kyllä pikkutallien riskinotto tarkoittaa, että persiilleen menee, vaikka historiasta löytyykin joitakin piristäviä poikkeuksia. Katsotaan, miten nyt käy.
 
Alfa-Romeota odotan kyllä eniten. Hehän vihjaili, että autossa olisi lähdetty kokeilmaan jotain täysin uutta ja jos oikein ymmärsin niin jopa pienellä riskillä, että jos toimii se voi toimia todella hyvin tai sitten mennää pahasti pieleen. Siinä olisikin jos he tekisivät Brownit ja olisi löytänyt jonkun kikka kolmosen ja Kimi kaasuttelisi Melbournessa Alfalla kärkikahinoissa. :)

Edit. Tosin jos he ovat löytäneet ja keksineet jonkun todella toimivan kikka kolmosen mitkä uudet säännöt mahdollistaa, tuskin sitä kannattaa tossa esittelykiesissä vielä paljastaa...

Lähde: Kimi Räikkösen uudella F1-autolla "radikaali" ulkonäkö - kilpurissa "ennennäkemättömiä innovaatioita" | SuomiF1

Luulisin että siellä on Kimi ollut häärimässä insinöörien kanssa aeroja, ensin on saunottu, sen jälkeen lyöty ajatukset paperille ja edelleen toteutettaviksi. :rofl:
Kimillä on varmasti kokemusta että tietää mikä toimii ja mikä ei. Jännä nähdä mitä nuo innovaatiot on. 4 päivää vielä !! :p

Yleensä kyllä pikkutallien riskinotto tarkoittaa, että persiilleen menee, vaikka historiasta löytyykin joitakin piristäviä poikkeuksia. Katsotaan, miten nyt käy.

BrawnGP oli pieni talli... Brawn löi ajatukset kasaan ja voittaja-auto siitä tuli.
Tosin Brawn tiesi mitkä eväät tarvitaan voittaja-autoon. En epäile hetkeäkään etteikö Kimikin tietäisi kun ymmärtää keskimääräistä enemmän itse tekniikan päälle.
 
Firmalta vihreää valoa koskien Espanjan GP:tä. Neitsyys menee ensimmäistä kertaa. Vahvat toiveet on Sauberin ylivoimasta tällä kaudella :tup:
 
McLaren MCL34
MCL34_Website_2000x1100_c2.jpg
 
Yleensä kyllä pikkutallien riskinotto tarkoittaa, että persiilleen menee, vaikka historiasta löytyykin joitakin piristäviä poikkeuksia. Katsotaan, miten nyt käy.
Jos puhutaan ihan ulkonäköön vaikuttavista riskeistä, niin eipä se ole isoillakaan talleilla juuri paremmin osunut kohdilleen. Isompia ja pienempiä huteja tulee mieleen muutama, ainakin McLarenin MP4-18-auto (2003-2004), Williamsin mursu (2004), McLarenin poikkeukselliset sivuponttoonit (2011)... Pienempiä onnistumisia ovat sitten Red Bullin ~2010 aloittama superkorkeakeulaisten autojen trendi ja tämä Ferrarin parin edellisen kauden sivuponttoonien muotoilu ilmanottoaukkoineen, joskaan siitä ei vielä ole muodostunut standardiksi gridillä vaikka suurin osa talleista konseptin vaikuttaakin adoptoineen.

P.S. Alfa on bongattu Misanon radalta Räikkösen ajamana kamoväreissä.

First pictures of Alfa Romeo 2019 Formula 1 car on track

e90c8c888d4f5d8ade4798aca5296931.jpg


Etusiipi on niin poikkeuksellisen näköinen, että mahtaakohan siitä olla muuhun kuin promokuviin? Äkkiseltään ajateltuna tuollainen vuotaa downforcea niin pahasti, ettei se voi olla oikeasti kisatrimmissä.
 
Vaikuttaa, että Alfa on oikeasti lähtenyt tekemään riskillä jotain, mitä muilla ei ole. Airboxi on oudon näköinen mitä ei muissa autoissa näy, ensin pienempi reikä sekä tämän päällä ja hieman takana toinen reikä. Etusiipi tosi oudon näköinen, eikä myöskään missään toisessa autossa samanlaista ja nokkakin on tuollainen erilaisempi. Muutakin varmasti löytyy voisin kuvitella.

Videota Kimistä radalla tällä erikoiskärryllä.

 
Räikkönen voittaa kauden 7:stä ensimmäisestä kisasta 6, kesällä muut tallit saavat etumatkaa kiinni, mutta Kimille riittää kruisailu loppukaudesta ja mestaruus taskuun. :tup:

No ehkä ei ihan kyllä uskota kymmenen vuotta sitten tapahtuneen toisintoa, mutta ainahan voi toivoa. ;)
 
Luulisin että siellä on Kimi ollut häärimässä insinöörien kanssa aeroja, ensin on saunottu, sen jälkeen lyöty ajatukset paperille ja edelleen toteutettaviksi. :rofl:
Kimillä on varmasti kokemusta että tietää mikä toimii ja mikä ei. Jännä nähdä mitä nuo innovaatiot on. 4 päivää vielä !! :p

BrawnGP oli pieni talli... Brawn löi ajatukset kasaan ja voittaja-auto siitä tuli.
Tosin Brawn tiesi mitkä eväät tarvitaan voittaja-autoon. En epäile hetkeäkään etteikö Kimikin tietäisi kun ymmärtää keskimääräistä enemmän itse tekniikan päälle.

Brawn GP:n 2009 vuoden auto kehitettiin Hondan resursseilla, joka myi tallin Ross Brawnille yhdellä punnalla. Mercedeksen vuoden 2010 W01 kehitettiin Brawnin resursseilla ja tuloksena oli kolme kolmatta sijaa ja valmistajien sarjan neljäs tila.
 
Säännöt muuttui paljon enemmän silloin kun Brawnista tuli menestys. Tuskin on Alfa keskikastia korkeammalla yhden erikoisen etusiiven takia.
 
Vaikuttaa, että Alfa on oikeasti lähtenyt tekemään riskillä jotain, mitä muilla ei ole. Airboxi on oudon näköinen mitä ei muissa autoissa näy, ensin pienempi reikä sekä tämän päällä ja hieman takana toinen reikä.
Ilmareiät sanelee aika pitkälti moottorin anatomia ja tuo Alfa on ensimmäinen Ferrarin koneita käyttävä auto, joka on ulos tullut. Haaskan julkaisutilaisuudessa käyttämä auto oli viime vuoden malli. Voi olla, että huomenna julkaistava Ferrari on noilta osin samanlainen.

Säännöt muuttui paljon enemmän silloin kun Brawnista tuli menestys. Tuskin on Alfa keskikastia korkeammalla yhden erikoisen etusiiven takia.
Kyllähän nuo paljon valittivat, että etusiiven "pienet" muutokset pakottivat suunnittelemaan koko auton aeron uusiksi, vaikkei meille katsojille kyllä mitään isoa muutosta näykään. Ei ainakaan minun mielestäni. Christian Hornerin mukaan siipimuutosten hinta ylimääräisen suunnittelutyön myötä on ollut n. 15 M€.
 
Olihan mahtipontinen julkistustilaisuus Ferrarilta. :cigar2:Joo hyvältä näyttää, tästä on hyvä lähteä laittamaan hämikselle kapuloita rattaisiin. :cool:
 
Tuossa livelähetyksessä näytti haaleammalta tuo matta punainen, saa nähdä miten diehard ferrarifanit ottavat tuon vastaan. Omaan silmään vaatii kyllä hieman totuttelua mutta kiva etteivät julkistaneet vain viimevuoden autoa uudella etusiivellä.

Erittäin mielenkiintoista nähdä kyllä miten tuo Harry Potter tulee pärjäämään Vettelille.
 
Eipä ole tullut mieleen aiemmin että syy miksi Ferrarikin vaihtoi mattapintaiseen maaliin ei ole esteettinen, vaan mattapintaisen voi toteuttaa kevyempänä kuin kiiltävän kuulemma :btooth:
 
Muutaman sadan gramman takia. Vähän rohkenen epäillä etteikö tuota painoa sais nipistettyä jostain muualta.
 
Muutaman sadan gramman takia. Vähän rohkenen epäillä etteikö tuota painoa sais nipistettyä jostain muualta.

Totta kai saa mutta jos sen nipistää maalista niin pohjaan voi laittaa saman verran lisäpainoa parantamaan painopistettä. Ja joka väittää ero merkityksettömäksi ei ymmärrä kuinka pienillä marginaaleilla ne paalupaikat välillä ratkeavat.
 
Totta kai saa mutta jos sen nipistää maalista niin pohjaan voi laittaa saman verran lisäpainoa parantamaan painopistettä. Ja joka väittää ero merkityksettömäksi ei ymmärrä kuinka pienillä marginaaleilla ne paalupaikat välillä ratkeavat.

Lisään vielä, että nuo pienet säästöt kertaantuu, nipistetään sieltä ja täältä, niin puhutaan kiloista nopeasti. Eikait sitä muuten kannata koskaan paria grammaa säästää.
 
Muistaakseni Red Bullin on kohdalla puhuttu mattavärin olevan 600 grammaa kevyempi. Onhan se merkittävä massa sijoittaa haluttuun paikkaan autossa.

F1technicalissa oli joskus juttua McLarenin käyttämästä kromimaalista. Se kromiosuus painoi alkuun n. 3 kiloa ja sen paino saatiin lähes puolitettua maalia kehittämällä, ennen kuin siitä luovuttiin kokonaan.

Lisää Alfan siipispekulointia.
 
Red Bullin mattapinnoitteen kohdalla puhuttiin muistaakseni alussa sellaistakin, että se olisi jotain taikamaalia, joka vähentää ilmanvastusta, mutta tämä ei tainnut lopulta pitää paikkaansa. Red Bullin kohdalla kyse voi olla myös taiteellisesta valinnasta ja Neweyn oireyhtymistä, mutta jos Ferrari sanoo vaihtavansa väritystä 300 gramman takia, niin se kuulostaa jo epätoivoiselta.

Muistaakseni Red Bullin on kohdalla puhuttu mattavärin olevan 600 grammaa kevyempi. Onhan se merkittävä massa sijoittaa haluttuun paikkaan autossa.
Eikä ole.
 
Tuohon etusiivekkeen sivuun olisi hyvä saada muutama sponsorinmokoma lisää. :tup:
 
Sivuponttooneissakin aika paljon valkoista vielä.
Silti sponsoreita kuitenkin huomattavasti enemmän mitä viime vuonna ja onhan tossa isoja kuten Magneti Marelli. Jos tulosta syntyy tänä vuonna, varmasti lisää luvassa.
Toivottavasti Alfa taistelis nyt siellä 5-6 sakissa. Ihan en podiumeihin jaksa uskoa, sen verran nälkästä sakkia tossa kärjessä.
 
Viimeksi muokattu:
Silti sponsoreita kuitenkin huomattavasti enemmän mitä viime vuonna ja onhan tossa isoja kuten Magneti Marelli. Jos tulosta syntyy tänä vuonna, varmasti lisää luvassa.
Kimin mukaantulo kuvioihin varmasti auttanut tässä.
 
Outoa sinänsä ettei Räikkösen nimi ole tuonut tallille "suuria" sponsoreita, vaikka kamera-aika on takuuvarmaa tulevalla kaudella..

E. kuukausi kauden starttiin :kippis:
 
Leaderboard
Session status:

DRIVER TEAM TIME
1 Vettel
ferrari.png
Ferrari 1m20.920s
2 Raikkonen
alfaromeo.png
Alfa Romeo 1m20.945s
3 Sainz
mclaren.png
McLaren 1m22.348s
 

Statistiikka

Viestiketjuista
258 278
Viestejä
4 486 107
Jäsenet
74 132
Uusin jäsen
Jaakko0000000

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom