F1 Kausi 2019

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Kaotik
  • Aloitettu Aloitettu
Vaikka kyseessä vain nimenvaihto niin viestiihän tuokin nyt siitä, että homman kanssa ollaan tosissaan. Positiivinen juttu ja en sinänsä näe syytä miksei tallista voisi tulla ainakin (pidemmällä tähtäimellä) vähintään "best of the rest", jos Ferrarin motti on jatkossa sarjan paras.

E: Ja toki Kiminkin kannalta hyvä homma, jos tallilla o resursseja ja kohtuu varma tulevaisuus. Saa tuolla ansaitsemansa aseman ja arvostuksen sekä on mahdollisuus varmaan sen ajourankin jälkeen tosissaan jatkaa Alfa Romeon parissa jossain muodossa.
 
Olis kyllä ihan positiivinen uutinen Kimille, kun Mauri tuntuu miehestä pitävän. Toivottavasti nimenvaihdosti on hyötyä kasvavien resurssien myötä.
 
MTV:n klikkiotsikko sai sydämen jättämään muutaman lyönnin väliin. :mad:
Katselin Ampparien otsikoita. Mikään ei maininnut Alfa Romeota, vaan kaikki ovat klikkiotsikoita:

-Suuri uudistus! Kimi Räikkösen Sauberin F1-tallille täysin uusi nimi – "Fantastista edistystä"
-Kimi Räikkösen alle taas uudenniminen auto: "Voitte olla varmoja, että haemme menestystä"
-Kimi Räikkösen F1-tallille täysin uusi nimi
-Räikkönen saa kylkeensä legendaarisen nimen – Sauber kertoi nimenvaihdosta
:facepalm::facepalm:

Kunnollinen otsikkohan kuuluisi näin "F1-talli Sauberin uudeksi nimeksi Alfa Romeo Racing".
 

Tottakai Alfa Romeon kaltanen merkki haluaa menestyä!!
 
Alfa Romeo oli mukana joskus 80-luvulla viimeks..ei saavuttanu suurempaa menestystä!
 
Alfa Romeo oli mukana joskus 80-luvulla viimeks..ei saavuttanu suurempaa menestystä!

Alfa Romeo on ollut kuitenkin mukana 1911 vuodesta autourheilulajeissa ja vaikka 80 ja 90-luku oli hiljasempaa F1:ssä niin historiallisesti tuolla nimellä on merkitystä paljonkin lajin parissa.
 
Tavallaan harmi, että Sauber nimenä vaipuu historiaan, mutta tuskin vuoden 2019 Alfalfalla on juuri mitään tekemistä esim. vuoden 2001 Sauberin kanssa.
 
Eiköhän Sauber nimenä palaa viimeistään kun FCA kyllästyy rahanmenoon, vrt. BMW.
 
Olikos se että ferrari oli alfalla töissä sarjan alkuaikoina ja sukset ristiin ja oma talli pystyyn? Vai toisinpäin? Ei voi muistaa.
 
Kyl on hyvä pöhinä päällä Alfalla - eikä muuten tunnu uus nimikään yhtään vieraalta. Tosi kiva nähdä miten palaset loksahtelee paikoilleen. Williamsille soisi samaa.
 
Ilmeisesti tuo Alfa juttu oli syynä Kimin vaihdolle. Hyvin pitivät kyllä tiedot ominaan. Vaikuttaa siltä että Alfa on Ferrarin globaali osasto ja Ferrari itse Italialaisversio. Mielenkiintoinen vääntö odotettavissa ensikaudesta...

Kaotika voinee vaihtaa tallin nimen etusivulle?
 
Taitaa olla Alfa Romeolla kunnianhimoset tavotteet,kun Räikkösen kaltasesta tuli tiimin ykköskuski..
 
Ilmeisesti tuo Alfa juttu oli syynä Kimin vaihdolle. Hyvin pitivät kyllä tiedot ominaan. Vaikuttaa siltä että Alfa on Ferrarin globaali osasto ja Ferrari itse Italialaisversio. Mielenkiintoinen vääntö odotettavissa ensikaudesta...

Onkohan tässä asetelmassa jopa saumaa siihen että Alfan ei olisi "pakko" päästää takana tulevaa Ferraria ohitse jos niin sattuu käymään? Ei toki kovin yleistä tai odotettavaa, mutta se näissä kakkostalleissa on aina vähän rasittanut.
 
En usko että konsernimääräyksiä katsottaisiin hyvällä sarjan johdon suunnalta. Tallipisteissä on kuitenkin aika isot rahat ja sponssisopimukset takana.
 
Onko kellään suosituksia hyvästä F1 aiheisesta uutissivustosta? SuomiF1 ei aina vakuuta, klikkiotsikoita ja twitteristä napattuja uutisia jotka on jo itse kerennyt huomaamaan.
 
Onko kellään suosituksia hyvästä F1 aiheisesta uutissivustosta? SuomiF1 ei aina vakuuta, klikkiotsikoita ja twitteristä napattuja uutisia jotka on jo itse kerennyt huomaamaan.
Kaikki suomalaiset uutisethan ovat kopioita Autosportin jutuista. Ainoastaan Turun Sanomat tekee formuloiden saralla tutkivaa journalismia eli julkaisee joskus omista lähteistä saamia huhujaan, koska heillä on Heikki Kulta.
 
Onhan tuo Ricciardo kova vastus mutta samalla tilaisuus Hulkenbergille näyttää taitonsa. Luulisi Hulkenbergin aseman nousevan jonkun verran, jos pärjää tasaväkisesti Ricciardolle. Toki jos taas häviää Ricille niin vahvistaa entisestään sitä "tasalaatuisen keskikastin kuskin" asemaa.



Ihan yhtä hyvinhän se Sauber voi parantaa roimasti? Ihan hyvin voisi olla jopa best of the rest, jos budjettia riittää, Ferrarin motti kulkee ja muutenkin saisi Ferrarilta jotain pienimuotoisia apuja.
Kaikki riippuu siitä kuinka iso budjetti on sekä millainen tuleva auto on ensimmäisessä kilpailussa kun pienemmät tallit eivät pysty kovin suuriin muutoksiin.
Tietysti Räikkönen toi kasan sponsoreita talliin eli rahatilanne pitäisi olla hyvä ja varman myös muita henkilöitä on tullut lisää vaikkei niistä puhuta kovin paljon.
 
Kaikki riippuu siitä kuinka iso budjetti on sekä millainen tuleva auto on ensimmäisessä kilpailussa kun pienemmät tallit eivät pysty kovin suuriin muutoksiin.
Tietysti Räikkönen toi kasan sponsoreita talliin eli rahatilanne pitäisi olla hyvä ja varman myös muita henkilöitä on tullut lisää vaikkei niistä puhuta kovin paljon.
Just tämä!
Jos pikkutalli tuo hyvän innovaation alkukaudella, jolloin saa boostia, niin nopeasti isommat tallit sen kopioi, pienemmillä menee kauemmin.
Innovaation ollessa tarpeeksi hyvä se kantanee pitkälle, vrt. Brawn (jos Hondan perinnöstä voi pikkutallina puhua).
 
Kauden 2019 osallistujalista julkistettu. Pari huomiota Sauber on nykyään Alfa Romeo Racing ja myös Force Indian nimimuutos vahvistettu Racing Point F1 Team.

 
Nythän sitten alkaa kausi maistuun todellisemmalta, kun huomenna alkaa autojen julkistukset, ekana Haas Lontoossa ja viimeisenä 18. päivä Alfa Barcelonassa, missä päästään samana päivänä testien makuun.

F1preseason.JPG
 
Tuli oikeastaan nyt vasta kunnolla huomattua, kuinka paljon kuljettajien vaihtumista lopulta olikaan. 6 "uutta" kuljettajaa sarjaan, joista Giovinazzi, Kvyat ja Kubica tosin aiemminkin mukana olleita. Sitten lisäksi vielä tuota liikehdintää tallien välillä suht paljon.

Toivottavasti paljon mielenkiintoista nähtävää tulevalla kaudella! Mihin Kimin Alfalla ylletään parhaimmillaan, miten Leclerc pärjää Vetteliä vastaan, Ricciardon ja Renaultin vauhti, onko Kvyat yhtä rasittava kuin ennenkin... :D
 
Tämä on Vettelille vedenjakaja vuosi. Tulosta tai ulos. Leclerc on kova vastus, ja jos pesee saksalaisen niin tuskin tulee jatkopahvia. Toisaalta Vettel on edelleen Hamiltonin kanssa kovin mestarisuosikki. Kimin otteita odotan kovati.
 
Joku täällä kyseli F1-uutisten lukemisesta. Sellainen sivusto kuin NewsNow tarjoaa aikatavalla kattavasti F1-uutisia niin talli- kuin kuskikohtaisesti ympäri maailmaa. Uutisia on vähemmän yllättäen helvetisti ja ne on vieläpä jaoteltu loogisesti. Tuolta tsekkaamaan pienempää ja isompaa tekstiä vormuloista:

NewsNow: F1 News | Formula One News | Breaking News 24/7

Sivulta toki löytyy kaikkea muutakin uutista massiivisesti.
 
motorsport.com, olen jopa tilannut.
Nykyään lähes sama kuin autosport.com, ilman paywall-rajoitusta ja enemmällä klikkiotsikoinnilla. Useimmat uutiset kuitenkin sanasta sanaan samoja. Omistaja on ollut jo vähän aikaa sama. Harmiksi tämä on myös vetänyt Autosportin laatua alas.
 
Autosportin paywallin voi kiertää asettamalla selaimen tunnistumaan Googlen bottina. Esimerkiksi tämä lisäosa osaa jopa vaihtaa selaimen tunnistetietoja automaattisesti domainin perusteella, jolloin se ei vaadi käsitöitä ollenkaan.

Olen ollut vähän kahden vaiheilla Autosportin maksullisen tilauksen kanssa. Välillä siellä on sellaisia todella kiinnostavia juttuja, jotka haluaisi lukea. Sitten taas välillä ilmaiselle puolelle tulee niin pohjatonta kuraa, ettei niin huonoa mediaa haluaisi enää rahalla tukea.

Esimerkiksi pari vuotta sitten Autosport uutisoi isonakin paljastuksena Hornerin kommentin siitä, että Button oli Hondan vetäydyttyä anellut paikkaa Toro Rossolta (ennen kuin Brawn osti Hondan tallin ja Buttonista tuli maailmanmestari). Tämä sama juttu tiedettiin tuoreeltaan jo joskus 2010, kun mestaruuden voittanut Button loikkasi McLarenille ja hänen uransa alkoi kuin alusta. Myös Autosport uutisoi tuosta paljastuksesta silloin kevättalvella 2010.
 
Tämä on Vettelille vedenjakaja vuosi. Tulosta tai ulos. Leclerc on kova vastus, ja jos pesee saksalaisen niin tuskin tulee jatkopahvia. Toisaalta Vettel on edelleen Hamiltonin kanssa kovin mestarisuosikki. Kimin otteita odotan kovati.
Uskoisin, että fanimassoja kiinnostaa juurikin nousevat tähdet ja ei-mm-tittelistä ajavien keskenäiset taistot, ei niinkään HAM-VET -vääntö (jota on nyt nähty jo ihan tarpeeksi, uutisetkin alkavat toistamaan itseään vuodesta toiseen).

Tulevalle kaudelle on kyllä odotettavissa enemmän joka tierin kilvanajoa, jota tämä laji ehdottamasti kaipaa. :tup:
 
Hamiltonilla on viisi mestaruutta, Vettelillä neljä ja Alonso on jo vetäytynyt. Olisihan se jo korkea aika saada tuoretta verta huipulle, mutta Lewiksen on vaikea nähdä menevän mihinkään ainakaan lähivuosina. Vettel sen sijaan on rakoillut viime vuosina jo aikalailla ja voisin nähdä taittuvan jos ei tänä niin ainakin ensi vuonna kunhan Leclerc saa kokemusta alle.
 
Eli tänään sitten Haas julkistaa 2019 menopelinsä klo 13 Suomen aikaan. Sieltä on tuloillaan Lotuksen kultamusta -väritystä nähtävästi.
 
Viimeksi muokattu:
Liikaa mustaa omaan makuun, pitää vielä tietysti katsoa miltä näyttää radalla muiden joukossa.
 
Liikaa mustaa omaan makuun, pitää vielä tietysti katsoa miltä näyttää radalla muiden joukossa.
Samaa mieltä. Olis tuo Haas teksti vaikka kultaisella vielä. On tuo sentään paremman värinen kuin se Lotuksen väri Räikkösen aikoina joka oli lähinnä musta kerman värisillä raidoilla.
 
Tavallaan harmi, että Sauber nimenä vaipuu historiaan, mutta tuskin vuoden 2019 Alfalfalla on juuri mitään tekemistä esim. vuoden 2001 Sauberin kanssa.
Tai Toro Rossolla Minardin ja Lotuksen kanssa, vaikka entisiä nimiä kyseiselle tallille ovatkin.
 
Haas ja rich energy, redbull, monster energy ja mersu.. Tupakkamainonnan loputtua ovat energiajuomajätit vallanneet markkinaa.
 
Haas ja rich energy, redbull, monster energy ja mersu.. Tupakkamainonnan loputtua ovat energiajuomajätit vallanneet markkinaa.
Ei se kenenkään polttamiseen ole vaikuttanut, mutta moni talli on joutunut talousvaikeuksiin, ei se ketään kiinnostanut ennen, kun rahaa virtasi ovista ja ikkunoista! Ei ole miustakaan neekeriä tullut, vaikka olen kattonut kisoja lähivuosina.
 

Statistiikka

Viestiketjuista
258 279
Viestejä
4 487 494
Jäsenet
74 128
Uusin jäsen
semantic

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom