Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Imo kyllä Ferrarin MM-tittelien tappioon johti hyvin moni muu asia kuin tallipäällikkö. Toki pari kertaa taktiikka meni pieleen mutta ei esim. tuo "Kimin kyykyttäminen" olisi auttanut Vetteliä tai etenkään Ferraria tallina. Vettel hävisi itse mokillaan kuljettajien taiston erinomaisen kauden ajanutta Hamiltonia vastaan. Tallimestaruuden osalta olisi varmaan pitänyt lyödä vielä enemmän paukkuja Kimiin, jotta tallin kokonaispistepotti olisi ollut suurempi. Mutta toivottavasti tämä nyt vaikuttaa edes jossain määrin positiivisesti tallin toimintaan. Olisi hyvä, jos oikeasti ensivuonna saataisiin kuljettajien mestariksi joku muu kuin Hamilton ja tallimestariksi muu kuin Mercedes.
Yllättävintä olisi Max mestariksi ja vaikka Ferrari tallimestariksi. Voi olla että Honda koneet ei vielä siihen kykene.Leclerc mestariksi ja Ferrari tallimestariksi olisi kyllä paras. Toivottavasti myös Honda+RB toimii heti alkukaudesta. Loppukausi oli yksittäisten kisojen osalta mielenkiintoinen kolmen voittoon kykenevän tallin ansiosta mutta tuo RB:n nousu tapahtui turhan myöhään mestaruustaiston osalta. Gaslyn en kuitenkaan usko pärjäävän Verstappenille. Mutta saas nähdä miten RB pärjää kahden "junnun" kanssa. Etenkin kun molemmat ovat vielä melko äkkipikaisen oloisia. Voi tulla jonkun verran kärhämää, etenkin jos auto on suorituskykyinen.
Saa nähdä jos/kun Ferrari sukeltaa tällä kaudella mikä ulina sitten on päällä, Vettel sanoo et moro kaiken lisäksi.
Minusta tuntuu, että Hamilton on päättyneen kauden aikana tajunnut voivansa saavuttaa ja/tai rikkoa kaikki Schumin jäljellä olevat ennätykset. Sen vuoksi arvelen, että hän yrittää pedata asiansa jatkossa niin, että on siellä, missä noiden ennätysten saavuttaminen olisi mahdollista. Jos Ferrari alkaa pudota kyydistä, niin en usko Hamiltonin vilkaisevankaan siihen suuntaan.(*)Se taas sitten on eri asia, haluaisiko Vettel Hamiltonin tallikaveriksi Mersulle. Ellei nyt sitten tilanne tietty mene niin villiksi, että Hamilton lopettaisi jo 2019 jälkeen tai vaihtaisivat talleja päikseen. Eiköhän sitä Hamiltonia hieman kuitenkin houkuta Ferrarilla ajaminen vaikka asiaa peittelee.
Sääli. Oli hieno persoona. Vähän ehkä pehmeä tallipäälliköksi mutta jos Kimi sanoo parhaaksi tallipäälliköksi ikinä niin kyllä se jotain kertoo.Maurizio Arrivabene lopetti tallipomona Ferrarilla, tai taisi saada suomeksi ns. kenkää paremminkin.
Ferrari Announcement
Hyvä vaan ettei ole uppoavassa laivassa pidempään.Sääli. Oli hieno persoona. Vähän ehkä pehmeä tallipäälliköksi mutta jos Kimi sanoo parhaaksi tallipäälliköksi ikinä niin kyllä se jotain kertoo.
Mitenhän nyt Ferrari on sukeltamassa tällä kaudella?Saa nähdä jos/kun Ferrari sukeltaa tällä kaudella mikä ulina sitten on päällä, Vettel sanoo et moro kaiken lisäksi.
Fefe tarvii jatkuvuutta ja "turvallista" olotilaa että autot ja kisat menevät hyvin, jos tallissa sisällisota ja Maurille näytetään ovea niin voi olla varma että Mauri ei ole ainut joka lähtee/saa lähteä.Mitenhän nyt Ferrari on sukeltamassa tällä kaudella?
Haha! Lopussa lähti niin tyylikkäästi lapasesta, että f1-radalla vastaava olis ollut tyylipuhdas 360°. Hienoa työtä!Kausiennuste 2019 ja vähän ylikin
Uskon tälläkin kaudella voimasuhteiden pysyvän ennallaan. Hamilton ratkaisee mestaruuden jo 2-3 kisaa ennen kauden loppua, Bottas tulee toiseksi, Vettel kolmas, Verstappen neljäs siitäkin huolimatta että Hondan moottori on susi (niillähän on tällä hetkellä jo jokin isomman tason ongelma testipenkissä uuden moottorin kanssa) Leclerc 5 ja Ricciardo on kuudes.
Red Bullilla aletaan syyttämään Hondaa koska menestystä ei tule ja Honda syyttää Red Bullia kauden lopussa. Mersulla jatketaan myös kaudella 2020 samalla kuski parilla, Valtterin jatko sinetöityy jo kesällä kun hän lunastaa optionsa ajamalla. Vettel on pettynyt ja harkitsee jopa välivuotta ja saattaa jopa toteuttaa tämän. Tässä kohtaa Ferrari aloittaa välittömästi järkkäämään Verstappania kuskiksi ja näin näemmekin Verstappenin kaudella 2020 Ferrarilla.
Kimi ajaa tasaisesti kakkosdivarin kärjessä ja nousee jopa muutaman kerran kuuden parhaimman joukkoon. Sauberilla on hyvä meininki ja Minttu ilmoittaa syksyllä Kimin ajavan vielä 6 kautta lisää, että saa hengailla varikoilla ja piireissä. Kimistä tulee eniten F1 kisoja ajanut kuski myös samalla. Kaudella 2021 Kimi siirtyy takaisin Ferrarille koska Verstappanen ajaa pahan kolarin ja joutuu sairaslomalle. Kimi jatkaa myös kaudella 2022 Ferrarilla koska Verstappnen suuttutti jo ennen sairaslomaansa Ferrarin pomon. Kaudella 2023 Kimi tekee taas paluun Sauberille.
Maurizio Arrivabene lopetti tallipomona Ferrarilla, tai taisi saada suomeksi ns. kenkää paremminkin.
Ferrari Announcement
Tämä oli vähän arvattavissa jo viime syksynä: F1 Kausi 2018
Samoin jo syksyllä huhuttiin siitä, että Binotto ja Arrivabene vääntävät kättä tallin sisällä sen jälkeen, kun ylipomo Marchionne meni ja kuoli.Tämä oli vähän arvattavissa jo viime syksynä: F1 Kausi 2018
Jotenkin vaikee kuvitella, että Wihurin säälieurot olisi mitenkään ratkaisevassa asemassa, kun kuskinpaikasta Mersun tasoisessa tallissa on kyse.Wihuri vetäytyy tukemasta Bottasta, taitaa olla ura sit ens kauden jälkeen sit siinä ainakin hyvien tallien osalta. Ellei nyt tuleva kausi ole aivan maaginen mestaruuskausi tai tiukka kakkospaikka pisteissä muutaman pisteen erolla kauden päätteeksi.
Kyllä Bottaksen ajotaidoille on kysyntää monessa tallissa. En siis olisi huolissaan, etteikö vuonna 2020 olisi myös kaksi suomalaista sarjassa.
Viime kausi meni läskiksi, koska Valtterilla oli neuroottinen tarve peitota Hamilton. Kun näin ei tapahtunut, miehen psyyke romahti ja tulokset sen mukana.
No jos Toto on sitä mieltä, että Ocon on tuleva Mersun mestari, niin en kauheasti näkisi esteitä.Aika vaikea nähdä Oconin nousemista Mersulle.
Onko Bottaksella ees hirveesti faneja?
No jos Toto on sitä mieltä, että Ocon on tuleva Mersun mestari, niin en kauheasti näkisi esteitä.
Valtterilla on muistaakseni joku vähän alle 900 tuhatta seuraajaa instagramissa, Kimillä joku 1.2 miljoonaa.
Ja kyllä Valtterilla faneja on, vaikka se voi jollekkin kimifaneille tulla yllätyksenä.
Viime kausi meni Valtterilla läskiksi järjettömään epäonneen jo kauden alkupuoliskolla. Bottashan olisi johtanut mm sarjaa siinä jossain puolessa välissä kautta, jos ei olisi ollut niin huonoa tuuria. Sen jälkeen Mersu teki päätöksen, että Bottas sai auttaa Hamiltonin mestaruuteen, minkä tekikin. Loppukaudella motivaatio oli varmasti myös koetuksella näistä syistä johtuen.
Kyllä mulla luottoa Bottakseen löytyy edelleen ja uskon, että jatkaa Mersulla vielä ainakin muutaman vuoden. Ensi kaudella voi hyvinkin taistella mestaruudesta. Pikkaisen parempaa tuuria ja Hamiltonille taas vastaavasti vähän huonoa tuuria, niin kuvio on ihan erillainen mitä viime kaudella oli.
Näkisin, että markkinoinnin puolesta Ocon olisi parempi vaihtoehto. Erityisen suuri mainosarvo kuskilla lienee kotimaassaan. Ranskassa lienee aavistuksen suuremmat markkinat, kuin Suomessa.Onko hän edelleen Bottaksen managerifirmassa? Mietin vain yhtälöitä... maksaako mersu tarpeeksi, että kannattais Bottasta potkia pois
edit: henkkohtaisesti en näkis mitää järkeä Bottaksen vaihtamiselle Oconiin.. edes markkinoinnin puolesta. Mies tekee huonoimmillaankin sen mitä pitää.
edit2: ja jos Hamiltonia ei olis, niin Bottas olis mestari Hamilton on (tai oli ainaki 2018) liekeissä.
Ei ole raaskinu aiemmin lopettaa tukea, kirvannut vuosia mihin tuli ryhdyttyä. Nyt pysty tekosyyn turvin, ku pojalla jo rahaa ja paska kausi takana.
Ei se tarkoita sitä, että Mersulla tai Mersun sponsoreilla olisi mitään kiinnostusta tai mahdollisuutta laajentaa markkinoitaan Ranskassa. Hyvin vähän tallit ovat historiallisesti välittäneet kakkoskuljettajansa kansallisuudesta ellei tallin omat sponsorit ala lobata sitä. Ferrarilla ajoi hyvin pitkään brasilialainen kakkoskuskina (neljätoista vuotta putkeen) ja esimerkiksi Coulthard sai kuulemma pitää paikkansa McLarenilla liki kymmenen vuoden ajan, koska tallin pääsponsori arvosti brittiläistä kuljettajaa. (Talli oli toki itsekin brittiläinen.)Näkisin, että markkinoinnin puolesta Ocon olisi parempi vaihtoehto. Erityisen suuri mainosarvo kuskilla lienee kotimaassaan. Ranskassa lienee aavistuksen suuremmat markkinat, kuin Suomessa.
Ei siinä mistään tuotoista ole ollut kysymys vaan firman pomo on itsekin pitkän linjan moottoriurheilumiehiä ja on siksi halunnut tukea suomalaisia maailmalla. Voi olla, että yhtiön osakkaat ovat alkaneet painostaa karsimaan tukea menetetyiltä toivoilta. Selänpesu on ollut aika kaukana, kuten nyt saadut "potkut" osoittavat.No onhan tuo Wihuri- kuvio vähän tollainen jännä selänpesukuvio josta olisi kiva nähdä jotkut ROI-laskelmat että mitä ovat kuvitelleet sillä tienanneensa.
Ei tarkoitakaan, muttei sulje poiskaan. Puhuuko yksikään asia Bottaksen puolesta? Edelleen vain markkinoinnin vinkkelistä, en usko Oconin ohjastavan autoa paremmin.Ei se tarkoita sitä, että Mersulla tai Mersun sponsoreilla olisi mitään kiinnostusta tai mahdollisuutta laajentaa markkinoitaan Ranskassa. Hyvin vähän tallit ovat historiallisesti välittäneet kakkoskuljettajansa kansallisuudesta ellei tallin omat sponsorit ala lobata sitä. Ferrarilla ajoi hyvin pitkään brasilialainen kakkoskuskina (neljätoista vuotta putkeen) ja esimerkiksi Coulthard sai kuulemma pitää paikkansa McLarenilla liki kymmenen vuoden ajan, koska tallin pääsponsori arvosti brittiläistä kuljettajaa. (Talli oli toki itsekin brittiläinen.)