- Liittynyt
- 02.11.2016
- Viestejä
- 2 426
Kimilläkin vähän muisti pätkiiSyntymäpäiväsankari Räikkönen: "Päätän urani Ferrarilla"
Noin siis 4 vuotta sitten. Maranellossa loppuu ura juu..![]()

Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Kimilläkin vähän muisti pätkiiSyntymäpäiväsankari Räikkönen: "Päätän urani Ferrarilla"
Noin siis 4 vuotta sitten. Maranellossa loppuu ura juu..![]()
Syntymäpäiväsankari Räikkönen: "Päätän urani Ferrarilla"
Noin siis 4 vuotta sitten. Maranellossa loppuu ura juu..![]()
Nyt kun tämä väärä tieto oikaistiin niin jos Sauber tosiaan lähtee identtisillä Ferrarin moottoreilla kauteen niin auton onnistuttua ja kaiken osuessa nappiin eli toisilla hieman epäonnea en pitäisi mitenkään mahdottomana nähdä Kimiä palkintopallilla alkukaudella. Edellä kun on "varmuudella" vain neljä autoa koska Hondan ja Renaultin moottoreita ei voine näillä tiedoilla pitää tasaväkisinä kahden muun kanssa. Voitto näyttäisi vaativan isomman kolarin tai muita ongelmia mutta Monacossahan voi sattua mitä vain, hyvä aika-ajo, muutama auto edestä pois ja kovaa taisteluaFerrarin tämän vuoden voimayksikkö näyttää sen verran hyvältä että sillä pitäisi pärjätä kärjen takana vielä ensi kaudellakin jos auto on kunnossa. Vai olisikohan Ferrarin kanssa päästy diiliin että Kimin autossa on uusin tai sitä edellinen paketti...?![]()
Jokaisella asiakastallilla on nykyään oltava saatavilla täysin samat moottorit kuin tehdastallillakin. Tästähän saatiin jopa vähän "erikoinen" esimerkki kesällä(?) kun Rellu toi uuden moottoriversion saataville mutta ei uskaltanut vielä pultata omaan autoonsa, Red Bullilla muistaakseni otettiin käyttöön siltil.Ferrarin tämän vuoden voimayksikkö näyttää sen verran hyvältä että sillä pitäisi pärjätä kärjen takana vielä ensi kaudellakin jos auto on kunnossa. Vai olisikohan Ferrarin kanssa päästy diiliin että Kimin autossa on uusin tai sitä edellinen paketti...?Tuskin Ferrari pistäisi pahakseen merkkipisteitä ajatellen mahdollisuutta että Ferrarien ja Hamiltonin jälkeen voisi olla Sauber ennen Valtteria. No, toivotaan että Valtterilla lähtee kulkemaan ensi kausi tasatahtia Hamiltonin kanssa.
Tästähän saatiin jopa vähän "erikoinen" esimerkki kesällä(?) kun Rellu toi uuden moottoriversion saataville mutta ei uskaltanut vielä pultata omaan autoonsa, Red Bullilla muistaakseni otettiin käyttöön siltil.
Moottoritilanne tasoittuu koko ajan ja ensi kaudella vähintään Rellu on "up there" ellei sitten peräti Honda liity joukkoon.Nyt kun tämä väärä tieto oikaistiin niin jos Sauber tosiaan lähtee identtisillä Ferrarin moottoreilla kauteen niin auton onnistuttua ja kaiken osuessa nappiin eli toisilla hieman epäonnea en pitäisi mitenkään mahdottomana nähdä Kimiä palkintopallilla alkukaudella.
Alfa Romeo ei ole mukana valmistajana vaan sponsorina kuten Aston Martini on Red Bullin sponsori. Sauber ei ole Alfan tehdastalli.Sauberin kuvio on kyllä hämärähkö, kun vaikuttaa että se olisi Ferrarin kakkostiimi samaan tapaan kuin Toro Rosso, mutta ilmeisesti sitten kuitenkin jotakin Haas tallin tapaista, vaikka toimiikin samaan konserniin Ferrarin kanssa kuuluvan Alfa Romeon tehdastallina, ainakin nimellisesti. 2019 kauden alusta tulee kyllä mielenkiintoinen.
Vähä haikeeta, mutta toisaalta vituttanu niin monet kerrat tässä vuosien aikana tuo Ferrarin säätö ja pelleily.
Joten voi olla hyvä kattella pari seuraavaa kautta miten se Sauberi pärjäis, vähän ku Lotus aikaan mikä oli kyllä erittäin viihdyttävää.
Syntymäpäiväsankari Räikkönen: "Päätän urani Ferrarilla"
Noin siis 4 vuotta sitten. Maranellossa loppuu ura juu..![]()
no voi kyynel! meinaatko että kimi ku on neljä vuotta sitten noin sanonut niin ei voisi ottaa uutta työtä vastaan.
Ei kai nyt kukaan luule, että Kimi olisi voinut taistella mestaruuksista Ferrarin ratissa jos olisi jatkanut. Nelikymppisiä F1-mestareita ei ole ollut yli viiteenkymmeneen vuoteen.
Kimistä kuitenkin paistaa syvä intohimo kilvanajoon ja tekniikkaan, niin mielestäni loppujäähdyttelyt Sauberilla kuulostaa fiksulta ratkaisulta. Huipputallissa politikointi yms. ylimääräinen ja kakkoskuskin roolissa ajaminen syö varmasti miestä.
Yksi tai kaksi mahdollista voittoa huipputallissa ei varmasti muuttaisi mitään, kun muuten saisi hölläillä kaasua ja toimia siipimiehenä. Podiumeita tulisi jatkossakin, mutta tuntuuko ne muutamat tyhjät kupit juuri miltään kun todellisuudessa voitosta ajaa neljä ja mestaruudesta taistelee kaksi. Sellainen kaveri, joka omistautuu lajilleen 100% arvostaa varmasti enemmän pistesijoja ja satunnaisia, mahdollisia podiumeita mikäli on saanut keskittyä juuri siihen miksi tätä lajia tekee ammatikseen. Samalla mahdollisesti saa Kimin arvostamaa aikaa enemmän puuhailla siviilielämässä, kun ei ole enää huipputallin kuljettaja. Lisäksi petaa varmaan samalla kuljettajauran jälkeisiä työkuvioitaan kasaan - tiedä sitten onko jonkinnäköistä omistuskuviota meneillään, kuten huhuissa on esitetty.
Jos Kimi tekee ”maailman nopeimmat Heikit” ja päätyy pikkutalliin nysväämään - niin on kyllä erittäin säälittävä lopetus muuten hienolle uralle. Tähän en kuitenkaan itse usko, joten syödään sitten hattua jos niin käy. Olisi kyllä kova CV kaverilla kaikenkaikkiaan, jos kykenisi olemaan mukana nostamassa Sauberia ylemmän keskikastin tallien joukkoon ja saavuttamaan podium-sijoituksia uransa ehtoopuolella. Tällöin näkisin, että Kimi sai saavutettua kaiken sen mitä halusikin.
Persoonallisuuksia on erilaisia F1-maailmassa, mutta Kimi on persoonansa osalta ainutlaatuinen niissä piireissä. Alonsot, Vettelit ja Hamiltonit elävät menestyksestä, voitosta ja mestaruuksista. Kimi ei ehkä tuossa asiassa ole samaa maata, mutta ei toisaalta ole siipimiehen rooliin tyytyvä ”leipäkuski”. Lopuksi voin mainita, että mikäli Kimi kykenee olla mukana nostamassa Sauberin aiemmin mainitsemalleni tasolle niin nousee ainakin minun papereissa hyvinkin korkealle. Alonso voi olla mestaruuksien määrää tuijottaessa korkeammalla tai Jenson Button samalla viivalla kuin Räikkönen, mutta tekevätkö numerot Kilpa-autoilijan?
Ei. F1-mestari on aina F1-mestari, mutta Alonso on mielestäni yksi yliarvostetuimmista F1-kuskeista. Buttonkin sen todisti, että keskinkertaisuuksistakin saadaan mestareita kun istutetaan hänet ylivoimaiseen kaluston rattiin.
Harkitsinkin lainausmerkkejä määritelmän ympärille koska Sauber ajaa vain Alfan brändillä. Jos vertaat autoja ja tallien promo materiaaleja, niin ero on kuitenkin huomattava. Red Bull on Red Bull ensin ja jotain muuta sitten. Sauberissa Alfa on pääasiallinen brändi niin auton ulkoasussa kuin muussakin. Sitä lähinnä tarkoitinAlfa Romeo ei ole mukana valmistajana vaan sponsorina kuten Aston Martini on Red Bullin sponsori. Sauber ei ole Alfan tehdastalli.
Ei huono, rengasprofiilimuutos olisi enemmän kuin toivottavaa. Veisi renkailta pois painoarvoa auton säädöissä. Muutenkin renkailta voisi olla vain kolme versiota, sade, kostea ja kuiva. Nyt renkaiden kanssa palaa mielestäni aivan turhaa testiresursseja.Toinen ehdotetuista 2021 konsepteista
![]()
Yritän löytää kuvan ensimmäisestä ja lisään tähän
On kyllä hieno omasta mielestä. Nuo isommat vanteetkin sopii tuohon kokonaisuuteen.Toinen ehdotetuista 2021 konsepteista
![]()
Yritän löytää kuvan ensimmäisestä ja lisään tähän
En tiedä miten realistinen tuo konsepti on, mutta omaan silmään näyttää todella maukkaalta. Kauniita linjoja, aggressiivista ja virtaviivaista muotoilua, halo otettu suunnittelussa paremmin osaksi autoa, siipiä yksinkertaistettu ja vannekokoa kasvatettuToinen ehdotetuista 2021 konsepteista
![]()
Yritän löytää kuvan ensimmäisestä ja lisään tähän
Etusiipi vaikuttaa jotekin liian kapealta ollakseen virtaviivainen ja hyvän näköinen. Muuten kyllä ihan hyvän ja realistisen näköinen viritelmä.Toinen ehdotetuista 2021 konsepteista
![]()
Yritän löytää kuvan ensimmäisestä ja lisään tähän
Näkyisköhän tuo Singaporen lehdistötilaisuus jostain suorana? En itse löytänyt mistään. Taitaa parhaillaan olla käynnissä.
Mutta sinulla on edelleen intohimoa ajamista kohtaan?
– Ei itse asiassa ole. Minä vain pelaa psyykkistä peliä teidän kanssanne. Tein sopimuksen kahdeksi vuodeksi ja olen onneton, Räikkönen vastasi sarkastisesti.
Formula1 viralliselle kanavalle tulee yleensä vain pätkityt versiot.Tulee kyllä yleensä todella nopeasti Youtubeen liven jälkeen.
Ei ollut vastaus kysymykseesi mutta tuli vaan mieleen.
No eikai siinä muuta syytä hirveemmin ole kuin ajaminen vai mitäs muuta pitäisi vastaa? Raha?Toisaalta aika outo asenne. Tiesi varmasti että kaikki kysymykset tulee koskemaan tuota Sauber-siirtoa ja tietää varmasti myös että suurta yleisöä kiinnostaisi tietää motiivit tuon takana.
Olis nyt voinu vähän valottaa tuota valintaa, en täysin ymmärrä miksi pitää heittää täysi sarkasmivaihde päälle ihan aiheellisille kysymyksille..
Ei nyt ihan kaikkea voi aina vetää sillä "höhö, Iceman"-asenteella..
No eikai siinä muuta syytä hirveemmin ole kuin ajaminen vai mitäs muuta pitäisi vastaa? Raha?
Edit ja tietysti jos omistaa tai tulee omistamaan jotain niin helpompaa päästä sisään tiimiin.
No sitten olis voinu sanoa noin. Tollanen piikikäs asenne on aika lapsellista imo, olkoot miten räikkönen tahansa.
EDIT: pressi
Toisaalta aika outo asenne. Tiesi varmasti että kaikki kysymykset tulee koskemaan tuota Sauber-siirtoa ja tietää varmasti myös että suurta yleisöä kiinnostaisi tietää motiivit tuon takana.
Olis nyt voinu vähän valottaa tuota valintaa, en täysin ymmärrä miksi pitää heittää täysi sarkasmivaihde päälle ihan aiheellisille kysymyksille..
Ei nyt ihan kaikkea voi aina vetää sillä "höhö, Iceman"-asenteella..
Red Bull on oman tallinsa tärkein sponsori. Pienemmät tallit antavat pääsponssilleen aina isoja talleja enemmän pinta-alaa. Vertaa vaikka McLaren-Hondaan. Mutta en tiedä, miten se liittyy asiaan. Oikeastaan koko edellinen viestisi oli hyvin hämärä.Harkitsinkin lainausmerkkejä määritelmän ympärille koska Sauber ajaa vain Alfan brändillä. Jos vertaat autoja ja tallien promo materiaaleja, niin ero on kuitenkin huomattava. Red Bull on Red Bull ensin ja jotain muuta sitten. Sauberissa Alfa on pääasiallinen brändi niin auton ulkoasussa kuin muussakin. Sitä lähinnä tarkoitin
Kimin suuhun on laitettu "basically it started after that" jonka voi lukea siten että todelliset keskustelut alkoivat tuolloin mutta etteikö kiinnostuneet tallit olisi olleet kauden aikana yhteydessä tyyliin "jos et jatka Ferrarilla mutta haluat jatkaa sarjassa, niin soita meille". Kenties Haasia ei ikämies ole koskaan kiinnostanut? Tai Haas ei voinut tehdä nopeaa päätöstä ja Kimi pelkäsi jäävänsä kokonaan ilman paikkaa? Sauberin ja Alfa Romeon tulevaisuuden suunnitelmat vakuuttivat Kimin?Vielä jää sekin kysymysmerkki, että miksei sitten Haas ollut vaihtoehto, kun Sauber-diili ilmeisesti neuvoteltiin nopeasti kasaan.
Kimi on showmies. Itse ainakin tykkään ihan älyttömästi enemmän tällaisesta asenteesta, kuin siitä tavallisesta perusjargonista, joka ei kiinnosta ketään. F1 tarvitsee persoonia ja sellainen Kimi todellakin on.Toisaalta aika outo asenne. Tiesi varmasti että kaikki kysymykset tulee koskemaan tuota Sauber-siirtoa ja tietää varmasti myös että suurta yleisöä kiinnostaisi tietää motiivit tuon takana.
Olis nyt voinu vähän valottaa tuota valintaa, en täysin ymmärrä miksi pitää heittää täysi sarkasmivaihde päälle ihan aiheellisille kysymyksille..
Ei nyt ihan kaikkea voi aina vetää sillä "höhö, Iceman"-asenteella..
Vaikuttaa siltä, että Kimi roikkui liian pitkään pelkän Ferrari-kortin varassa ja potkujen jälkeen ei enää löytänyt tallipaikkaa mielekkäämmästäkään tallista kuin Sauberilta. Ainakin minä uskon niin, että jos neuvotteluyhteys McLarenille olisi pidetty auki, niin talli olisi ollut valmis odottamaan vielä jonkin aikaa ennen Sainzin vahvistamista. Mutta edelleen eri asia, että olisiko sinne meneminen ollut järkevämpää vai ei. En usko Mäkin nousuun ainakaan vielä ensi kaudella.
Vielä jää sekin kysymysmerkki, että miksei sitten Haas ollut vaihtoehto, kun Sauber-diili ilmeisesti neuvoteltiin nopeasti kasaan.
On se äiä.Kimiltä kyllä kovaa settiä tällä kertaa.![]()
Kyse on siitä, että jotkut väärinymmärtävät Kimin vastaukset vittuiluksi. Asiaa ei helpota sekään, että someen leikataan yleensä vain hauskin kohta.Kimi on showmies. Itse ainakin tykkään ihan älyttömästi enemmän tällaisesta asenteesta, kuin siitä tavallisesta perusjargonista, joka ei kiinnosta ketään. F1 tarvitsee persoonia ja sellainen Kimi todellakin on.
Ei tuossa ole kyse mitään vittuilusta kuitenkaan, vaan Kimille ominaisesta huumorista. Olen ihan varma, että jokainen toimittajakin tykkää tuollaisista vastauksista enemmän, kuin jostain perusjargonista tyyliin "tämä oli vaihtoehdot huomioon ottaen paras ratkaisu" ja jättää vastauksen siihen.
En ymmärrä miksi tällaisesta asiasta täytyy lähteä hakemaan jotain negatiivista, kun ei tässä ole mitään negatiivista.
Lehdistötilaisuudessa sanoi kyllä englanniksi aika tarkalleen sen, mitä on uutisoinnissa suomennettukin. Lainauksesi taitaa olla vastaus eri kysymykseen.Jonkin verran kyllä suomennoksessa oiottu
Q: Kimi, why Sauber?
Kimi: Why not?
Q: Why do you want to go back there?
"Because I want to. Why do you make it more complicated than it is?"
“I have my reasons and as long as I am happy with them, that is good for me. Purely for head games for you guys I decided to sign there.”
Käytämme välttämättömiä evästeitä, jotta tämä sivusto toimisi, ja valinnaisia evästeitä käyttökokemuksesi parantamiseksi.