F1 Kausi 2018

Ja miten barrichello onnistui tuostakin parivaljakosta jäämään kakkoseksi. Vissiin jääny tallikaverin perävalojen tuijottaminen lihasmuistiin..
Barrichellolla oli ongelmia sopeutua autonsa jarruihin kuten Grosjeanilla on nyt Haaskalla ollut. Hän sai jarrut mieleisiksiin, muistaakseni jarrumerkkiä vaihtamalla, kauden keskivaiheilla ja taisteli tämän jälkeen Buttonin kanssa tasaväkisesti. Hän jopa voitti kaksi osakilpailua ja tuona aikana Button ei voittanut yhtään mitään. Brawn GP:n suorituskyky vaan oli laskenut jo sen verran suhteessa kilpailijoihin, ettei piste-ero ollut kurottavissa kiinni.
 
Giovinazzia itse veikkaan. Schumi voi olla vielä vähän liian kokematon Sauberin kisakuskiksi.
 
Giovinazzia itse veikkaan. Schumi voi olla vielä vähän liian kokematon Sauberin kisakuskiksi.

Marcus Ericssonia itse veikkaan kun ruotsalaista rahaa takana miljardeja euroja.

Kyse F1 autourheilussa on kuitenkin viihteestä ja pisneksen tekemisestä.
 
Marcus Ericssonia itse veikkaan kun ruotsalaista rahaa takana miljardeja euroja.

Kyse F1 autourheilussa on kuitenkin viihteestä ja pisneksen tekemisestä.
Jos Ericsson saa vuoden pahvin, niin onhan tuo mahdollista että Schumi on toinen kuski seuraavalla kaudella. Ensi kaudella todennäköisesti ajaa f2:ssa jos ja kun tämä menee hyvin niin ei muutakun portaikkoa ylöspäin!
 
Omasta mielestäni Sauberin pitäisi tehdä sarjalle palvelus ja dumpata Ericsson, koska hänen korttinsa on jo katsottu ja niin monta parempaa kuljettajaa on jäämässä pihalle. Ja olisi tuolla F2-sarjassakin monia lupaavia nuoria, joille tekisi hyvää debytoida Kimi Räikkösen tallikaverina.
 
Jos Ericsson saa vuoden pahvin, niin onhan tuo mahdollista että Schumi on toinen kuski seuraavalla kaudella. Ensi kaudella todennäköisesti ajaa f2:ssa jos ja kun tämä menee hyvin niin ei muutakun portaikkoa ylöspäin!

Oishan se aika legendaarista kun Kimi pääsisi ajamaan Schumacher juniorin tallikaverina.

Ei varmaan Kimi niin kauaa aja että ehtisi F1 kisoja ajaa jonkun kuskin, hänen lapsensa ja lapsenlapsensa kanssa. :lol:

Kimin taustajoukoissa jos olisin, niin kenties miettisin tai palkkaisin jonkun viihdealan ammattilaisen miettimään muutama hyvä repliikki tuleviksi kausiksi jolla voisi tiimiradiossa säväyttää. Toki sopisi tallin kanssa siitä, että jos talli sanoo jotain tiettyä niin Kimi vastaa siihen jotain tiettyä. Toki homma pitäisi hoitaa niin ettei sitä kukaan tunnistaisi etukäteen käsikirjoitetuksi repliikiksi ja rajoittaa se vaikka kahteen kertaan kaudessa. Toki en tiedä sitä onko esimerkiksi se "Leave me alone I know what to do" ollut jo käsikirjoitettua tavaraa. Ainakin hyvin se upposi yleisöön.
 
Eittämättä tuo Schumacher tois myös paljon positiivista medianäkyvyyttä Sauberille, varsinkin jos jonkun vanhemman ja menestyneemmän (erityisesti Michaelin kanssa/Michaelia vastaan ajaneen) kuskin tallikaverina ajaisi. Epäilen kyllä että tämä ei kuitenkaan ihan parasta olisi nuorelle kuskille. Paineet ja odotukset pelkästään sukunimen takia olisi todennäköisesti melko massiiviset.
 
Oishan se aika legendaarista kun Kimi pääsisi ajamaan Schumacher juniorin tallikaverina.

Ei varmaan Kimi niin kauaa aja että ehtisi F1 kisoja ajaa jonkun kuskin, hänen lapsensa ja lapsenlapsensa kanssa. :lol:

Kimin taustajoukoissa jos olisin, niin kenties miettisin tai palkkaisin jonkun viihdealan ammattilaisen miettimään muutama hyvä repliikki tuleviksi kausiksi jolla voisi tiimiradiossa säväyttää. Toki sopisi tallin kanssa siitä, että jos talli sanoo jotain tiettyä niin Kimi vastaa siihen jotain tiettyä. Toki homma pitäisi hoitaa niin ettei sitä kukaan tunnistaisi etukäteen käsikirjoitetuksi repliikiksi ja rajoittaa se vaikka kahteen kertaan kaudessa. Toki en tiedä sitä onko esimerkiksi se "Leave me alone I know what to do" ollut jo käsikirjoitettua tavaraa. Ainakin hyvin se upposi yleisöön.

Täh?
 
Kimin taustajoukoissa jos olisin, niin kenties miettisin tai palkkaisin jonkun viihdealan ammattilaisen miettimään muutama hyvä repliikki tuleviksi kausiksi jolla voisi tiimiradiossa säväyttää. Toki sopisi tallin kanssa siitä, että jos talli sanoo jotain tiettyä niin Kimi vastaa siihen jotain tiettyä. Toki homma pitäisi hoitaa niin ettei sitä kukaan tunnistaisi etukäteen käsikirjoitetuksi repliikiksi ja rajoittaa se vaikka kahteen kertaan kaudessa. Toki en tiedä sitä onko esimerkiksi se "Leave me alone I know what to do" ollut jo käsikirjoitettua tavaraa. Ainakin hyvin se upposi yleisöön.

Enpä juuri tyhmempää juttua ole aikoihin lukenu.. :facepalm:
 
Kivat palaamassa Torolle?
Huhut voimistuvat: Potkut saanut kuski tekemässä paluun F1-sarjaan – kolmatta kertaa samaan talliin
En ees tiennyt tyypin olleen Ferkun testikuljettaja...

Huhut voimistuvat: Potkut saanut kuski tekemässä paluun F1-sarjaan – kolmatta kertaa samaan talliin
16.09.2018 09:24

Huhut venäläiskuski Daniil Kvjatin palaamisesta takaisin F1-sarjaan voimistuvat. Sopimusuutisen varmistumista odotetaan lähiviikkoina.

Muun muassa BBC kertoo Kvjatin sopimuksen Toro Rossolle tulevan julki miehen kotikisassa Venäjällä kahden viikon päästä. Kvjat saapuisi talliin ensi kaudeksi paikkaamaan Red Bullille siirtyvää Pierre Gaslyä.

Kesken viime kauden lähtöpassit Toro Rossolta saanut Kvjat olisi palaamassa samaan tallii jo peräti kolmatta kertaa urallaan. Ensimmäisen kerran Kvjat ajoi tallissa debyyttikaudellaan 2014, jota seurasi ylennys emotalli Red Bullille. Kvjat alennettiin takaisin Toro Rossolle alkukaudesta 2016 tallijohdon petyttyä hänen otteisiinsa.

Kvjatille tallipaikan menetys Red Bullilta oli henkisesti kova kolaus. Hän oli kuin varjo entisestään, keräten vain kourallisen pisteitä ennen kuin hän sai väistyä tallista uudestaan loppukaudesta 2017.

Tällä kaudella Kvjat on toiminut Ferrarin kehitys- ja reservikuljettajana.
 
Kimin taustajoukoissa jos olisin, niin kenties miettisin tai palkkaisin jonkun viihdealan ammattilaisen miettimään muutama hyvä repliikki tuleviksi kausiksi jolla voisi tiimiradiossa säväyttää. Toki sopisi tallin kanssa siitä, että jos talli sanoo jotain tiettyä niin Kimi vastaa siihen jotain tiettyä. Toki homma pitäisi hoitaa niin ettei sitä kukaan tunnistaisi etukäteen käsikirjoitetuksi repliikiksi ja rajoittaa se vaikka kahteen kertaan kaudessa. Toki en tiedä sitä onko esimerkiksi se "Leave me alone I know what to do" ollut jo käsikirjoitettua tavaraa. Ainakin hyvin se upposi yleisöön.

Mitä näillä ennalta sovituilla letkautuksilla sitten haettaisiin eli miksi niin tehtäisiin?
 
Lol. Kimihän on jo valmiiksi kuin myyntimies Teneriffalta. Ostaisin heti "i was having a shit" -kahvimukin. Ja semmosen kääntö-T-paidan jossa toisella puolella Ferrarin ja toisella Sauberin värit. Voi vaihtaa sit tallia kun huvittaa.

+1 tuolle idealle!
 
M
Oishan se aika legendaarista kun Kimi pääsisi ajamaan Schumacher juniorin tallikaverina.

Ei varmaan Kimi niin kauaa aja että ehtisi F1 kisoja ajaa jonkun kuskin, hänen lapsensa ja lapsenlapsensa kanssa. :lol:

Kimin taustajoukoissa jos olisin, niin kenties miettisin tai palkkaisin jonkun viihdealan ammattilaisen miettimään muutama hyvä repliikki tuleviksi kausiksi jolla voisi tiimiradiossa säväyttää. Toki sopisi tallin kanssa siitä, että jos talli sanoo jotain tiettyä niin Kimi vastaa siihen jotain tiettyä. Toki homma pitäisi hoitaa niin ettei sitä kukaan tunnistaisi etukäteen käsikirjoitetuksi repliikiksi ja rajoittaa se vaikka kahteen kertaan kaudessa. Toki en tiedä sitä onko esimerkiksi se "Leave me alone I know what to do" ollut jo käsikirjoitettua tavaraa. Ainakin hyvin se upposi yleisöön.

Tämähän ois hyvä idea! Toki varmasti osa noista kommenteista on jo etukäteen sovittu, viihdettähän tässä yritetään tehdä ku kisat ovat yleensä tylsiä
 
M


Tämähän ois hyvä idea! Toki varmasti osa noista kommenteista on jo etukäteen sovittu, viihdettähän tässä yritetään tehdä ku kisat ovat yleensä tylsiä

No höpöhöpö. Olet varmaan nähnyt Kimin mainoksissa? Alkais sit kisan aikana näytteleen jotain repliikkejä? Kisan aikana kommentit tulee kyllä iha suoraan "sydämmestä". Ihan eri henkilö ku muuten. "leave me alone" ei ole edes mitää uutta. samaa kastia kuin "älkää puhuko mulle kesken mutkien". Liika data on liikaa dataa. Toiset taas haluaa kokoajan päivityksiä.
 
Miten meni noin niin kuin omasta mielestä?

Honda maksaa potut pottuina – kosto Fernando Alonsolle

Honda maksaa potut pottuina – kosto Fernando Alonsolle
SPORT > F1 > UUTISET JULKAISTU 16.09.2018 13:56


Autosport uutisoi Fernando Alonson IndyCar-projektin olevan vastatuulessa. Honda ei halua tukea Alonson projektia ollessaan näreissään Alonson taannoisesta julkisesta kritiikistä.

Alonso vahvisti elokuussa, ettei jatka Formula ykkösissä ensi kaudella. Hän on suunnitellut kisaavansa ensi vuonna IndyCar-sarjassa. McLaren on mukana projektisuunnitelmassa, jossa yhteistyötä tehtäisiin IndyCar-talli Andretti Autosportin kanssa.

Alonson Andretti-kuvioon on tullut kuitenkin mutkia matkaan. Andretti tekee yhteistyötä Hondan kanssa, mutta Honda ei halua olla yhteistyössä Alonson kanssa, koska Alonso on haukkunut Hondaa kovin sanoin.

Alonso arvosteli Hondaa toistuvasti vuosina 2015-17 Hondan toimittua tuolloin McLarenin moottorivalmistajana. Alonso haukkui Hondan moottoria F1-kisan aikana muun muassa GP2-moottoriksi. Erityisen nöyryyttävää Hondalle oli saada Alonsolta julkista kritiikkiä kotikisassaan Japanin Suzukassa.

Honda suhtautuu Alonsoon nihkeästi siitäkin syystä, että Alonso kilpailee urheiluautojen WEC-sarjan osakilpailuissa Toyotan kalustolla. Hondan ja Toyotan välisessä kilpailussa ei perinteisesti sulateta projektia molempien leirissä samaan aikaan.

Hondan aiheuttamien ongelmien myötä Alonso on kääntänyt katseensa Chevroletin suuntaan. Chevroletia kiinnostaa yhteistyö Alonson kanssa ja neuvotteluja Alonso sekä McLaren ovat käyneet Chevroletin vauhdittaman Harding-tallin sekä Ed Carpenter-tallin kanssa.

Ongelmana ovat kuitenkin Alonson sitovat yhteistyökuviot Andrettin kanssa. Honda ei hyväksy, että Andretti voisi tehdä yhteistyötä samaan aikaan Alonson kanssa, joka ajaisi Chevroletin vauhdittamalla autolla.

McLarenin toimitusjohtaja Zak Brown ilmoitti tänä viikonloppuna Singaporessa, ettei uutta kerrottavaa mahdollisesta IndyCar-projektista ole. Brownin mukaan IndyCar-projekti on sen verran haastava, ettei siinä tule edetä liian kovalla kiireellä.

Verstappenin kannattaisi tämän perusteella miettiä onko Renaultin koneiden julkinen haukkuminen ihan viisasta kuitenkaan, vaikka ymmärrettävää onkin että monta kisaa on mennyt roskiin ja hermot on kireällä. Hänellä on kuitenkin vielä ura aluillaan ja jos nyt tässä vaiheessa teilataan kaikki huonosti suoriutuvat moottorit sinne ja syvälle niin sillä voi olla kauaskantoisia seuraksia sitten myöhemmin hänen urallaan esim. tallipaikkojen tai tallin moottorineuvottelujen suhteen. Renault ei kuitenkaan ole ihan heti poistumassa F1:sistä ja tiedä millaisen voittaja-auton joku talli saa aikaan jossa pyörii rellun moottorit.
 
Suomen kokoisesta maasta ajaa kaksi kuskia huipputalleissa ja silti osa jaksaa jauhaa paskaa jommasta kummasta pitkin internettiä päivittäin, on sekin saavutus sinänsä. Kauden 2019 jälkeen ei välttämättä enää ole yhtäkään, ketäs sitten aletaan vihaamaan?
 
Suomen kokoisesta maasta ajaa kaksi kuskia huipputalleissa ja silti osa jaksaa jauhaa paskaa jommasta kummasta pitkin internettiä päivittäin, on sekin saavutus sinänsä. Kauden 2019 jälkeen ei välttämättä enää ole yhtäkään, ketäs sitten aletaan vihaamaan?
Ajahaan siellä Kimi 2020. Bottaksen ajot ei vaan kiinnosta pätkääkään.
 
Sitä taas kirjoitetaan historiaa uusiksi. Mitkä potkut?
Tällä kertaa Kimi ei saanut potkuja, kun sopimus vain loppui.

Melko harvassa taitaa olla nuo joiden sopimus olisi purettu? Kimin eka Ferrari sopimus. Alonson eka McLaren sopimus ja Bottaksen Williams sopimus tulee mieleen.
 
Tällä kertaa Kimi ei saanut potkuja, kun sopimus vain loppui.

Melko harvassa taitaa olla nuo joiden sopimus olisi purettu? Kimin eka Ferrari sopimus. Alonson eka McLaren sopimus ja Bottaksen Williams sopimus tulee mieleen.

Myös Kimin ensimmäinen sauber sopimus. Tuota Kimin ensimmäistä ferrarisopimustahan ei teknisesti purettu. Ferrari maksoi kuitenkin palkan tuon sopimuksen koko ajalta ja samalla kielsi Kimiä osallistumasta f1-sarjaan muilla autoilla.
 
Sitä taas kirjoitetaan historiaa uusiksi. Mitkä potkut?
Potkuthan ne käytännössä ovat, kun kuski haluaisi jatkaa mutta talli heittää pihalle. Turha sitä on kaunistella. Lillukanvarsia.


Myös Kimin ensimmäinen sauber sopimus. Tuota Kimin ensimmäistä ferrarisopimustahan ei teknisesti purettu. Ferrari maksoi kuitenkin palkan tuon sopimuksen koko ajalta ja samalla kielsi Kimiä osallistumasta f1-sarjaan muilla autoilla.
Sopimus oli Ferrarilla ajamisesta F1-sarjassa ja se ei toteutunut, joten selvästi sopimus oli purettu. Eikä Kimi olisi Ferrarin sopimuskuljettana voinut rallia ajaa. Sitä paitsi Kimi oli vapaa siirtymään vaikka toiseen F1-talliin mutta olisi menettänyt Ferrarilta saamansa erorahat. Neuvotteluja käytiin ainakin McLarenin kanssa, mistä sanottiin suoraan, etteivät he aio maksaa Kimin vaatimaa palkkaa. Siksi hän päätyi pitämään välivuoden.
 
Potkuthan ne käytännössä ovat, kun kuski haluaisi jatkaa mutta talli heittää pihalle. Turha sitä on kaunistella. Lillukanvarsia.

Tässä ei ole mitään kaunisteltu vaan ihan pitäydytty termin "potkut" määritelmässä. Sopimusta ei yksinkertaisesti uusittu, koska ei nähty tarvetta. Ei se ole potkut, ei edes käytännössä. On ihan älytöntä, että koitat väkisin käyttää kyseistä termiä selityksissäsi.
 
Bottakselle tarvittais kyllä joku koomikko käsikirjoittamaan repliikkejä niin saatas ees hitusen kiinnostavamman siitä

jotain tän tapaista:

hey wingman.
Hamilton is faster than you, do you understand?
- Yes. get me wings from the Wings N 'Things restaurant please

:rofl::rofl::rofl: lens kahvit näppäimistölle tätä kirjoitellessa :rofl::rofl:
 
Sitä paitsi Kimi oli vapaa siirtymään vaikka toiseen F1-talliin mutta olisi menettänyt Ferrarilta saamansa erorahat.

Lainaan vain omia sanojasi

Mclaren: "Me maksetaan sulle 10M€ kaudesta"

Ferrari: "Me maksetaan 20M€ sulle siitä ettet aja Mclarenille tai kenellekään muullekaan f1-sarjassa."

Päätös on varmaan ollut suhteellisen helppo, vaikka tuskin rahasta on pulaa ollut tuossakaan vaiheessa uraa.
 
Tässä ei ole mitään kaunisteltu vaan ihan pitäydytty termin "potkut" määritelmässä. Sopimusta ei yksinkertaisesti uusittu, koska ei nähty tarvetta. Ei se ole potkut, ei edes käytännössä. On ihan älytöntä, että koitat väkisin käyttää kyseistä termiä selityksissäsi.
Käytän sitä termiä, koska se on yksinkertainen totuus. Ja oli sana mikä oli, niin lopputulos on se, että Räikkönen lensi Ferrarilta pihalle vastoin tahtoaan. Jos me emme ole tästä asiasta eri mieltä, niin sitten olisi parempi vain antaa jonkun randomin tyypin olla väärää mieltä terminologiasta ja jatkaa matkaa.

Lainaan vain omia sanojasi

Mclaren: "Me maksetaan sulle 10M€ kaudesta"

Ferrari: "Me maksetaan 20M€ sulle siitä ettet aja Mclarenille tai kenellekään muullekaan f1-sarjassa."
Merkitysero on kertaluokkaa isompi, sillä Kimin vanha sopimus oli joka tapauksessa revitty palasiksi vaikka siihen perään tehtiinkin täysin erilainen soppari. Kysehän oli kuljettajan erottamisesta (potkut) ja päälle maksetusta kultaisesta kädenpuristuksesta. Jos Kimillä olisi ollut sopimus Ferrarilla ajamisesta, niin hän ei olisi voinut miettiäkään McLarenille loikkaamista. Eikä ajaa rallia.

Käsittääkseni homma meni vielä niinkin monimutkaisesti, että Ferrari olisi alun perin halunnut heittää Räkän pihalle jo kaudeksi 2009, mutta Räikkösen sopimus oli niin vedenpitävä, ettei se ollut mahdollista. Räikkösellä oli myös sopimuksessaan optio kaudesta 2010 ja kun hän manageritiimeineen pääsi jyvälle Ferrarin aikeista tuoda Alonso talliin, niin he aktivoivat tuon option jo loppukesästä 2008. Ferrari oli ajettu nurkkaan ja sen piti maksaa melko kovat lunnaat pattitilanteen purkamisesta.

Tällä logiikalla myös Leclerc sai potkut, sillä sopimusta Sauberille ei jatkettu.
Leclerc ei halunnut sopimusta Sauberin kanssa. Saiko Sauber potkut?

Honda maksaa potut pottuina – kosto Fernando Alonsolle

Autosport uutisoi Fernando Alonson IndyCar-projektin olevan vastatuulessa. Honda ei halua tukea Alonson projektia ollessaan näreissään Alonson taannoisesta julkisesta kritiikistä.
Näin minä spekuloinkin jo aiemmin. Menee kyllä monimutkaiseksi, jos McLaren yrittää ostaa henkilökuntaa kahdesta eri tallista ja moottorileiristä vain pitääkseen Alonson jollain tavalla hyppysissään. Miksi Alonso on McLarenille arvokas jopa F1:sten ulkopuolella? Vai onko Alonsolla sopimus McLarenin kanssa, että hän ei saa kilpailla muiden tallien väreissä ensi kaudella? (Paitsi toki Toyotalla, mistä on sovittu jo kauan sitten.)

Tässä vaiheessa lienee jo päivänselvää, ettei Alonso ole palaamassa tai voi palata McLarenin F1-talliin ainakaan vielä 2020, sillä McLaren on juuri tehnyt sopimukset uusien kuljettajien kanssa ja kumpikaan tuskin ajatteli luopua paikastaan jo ensimmäisen vuoden jälkeen.
 
Ei kai kukaa usko että alonso enne uusia autoja tulisikaan, jos sitä pidetään ny vaa auki että saadaan uusillä säännöillä kilpailukikynen auto.
 
Ei kai kukaa usko että alonso enne uusia autoja tulisikaan, jos sitä pidetään ny vaa auki että saadaan uusillä säännöillä kilpailukikynen auto.


Voipi olla melko tiukkaa siltojen polttamisten jälkeen + uusien "superjunnujen" tullessa sarjaan. Toki useimmat uusista kyvyistä floppaa, mut on siellä siltikin paikat ahtaalla välivuosia pitäneelle "papparaiselle". Kimiki vielä vuodelle 2021 kärkkymässä paikkoja :D Ferrarille takaisin vielä kerran, kun eivät edelleenkään ole saaneet uutta mestaria.
 
Ei kai kukaa usko että alonso enne uusia autoja tulisikaan, jos sitä pidetään ny vaa auki että saadaan uusillä säännöillä kilpailukikynen auto.
En vaan ymmärrä sitä, että kenen puolelta tuollainen sitoutuminen koetaan tarpeelliseksi, jos se olettamukseni pitää, että Alonso voi ajaa indyissä vain McLarenin väreissä tai sitten ei ollenkaan. Alonsolle olisi kyllä rapakon takana muitakin ottajia, koska hän vakuutti jo Indy 500 -kisassa ja hänellä on suuri markkina-arvo.

F1:n puolella hänelle taas ei ole muita ottajia, joten McLareninkaan ei oikeastaan tarvitse suojata selustaansa siltä epätodennäköiseltä vaihtoehdolta, että Mersu tai Red Bull aikoisivat palkata hänet. No joo, kyllähän Alonso kertoi, että Red Bull heilutteli sopimusta viime kesänäkin... Enpä tiedä.
 

Statistiikka

Viestiketjuista
258 390
Viestejä
4 489 665
Jäsenet
74 151
Uusin jäsen
Malik

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom