- Liittynyt
- 17.10.2016
- Viestejä
- 6 697
Vaikuttaa siltä, että Kimi roikkui liian pitkään pelkän Ferrari-kortin varassa ja potkujen jälkeen ei enää löytänyt tallipaikkaa mielekkäämmästäkään tallista kuin Sauberilta. Ainakin minä uskon niin, että jos neuvotteluyhteys McLarenille olisi pidetty auki, niin talli olisi ollut valmis odottamaan vielä jonkin aikaa ennen Sainzin vahvistamista. Mutta edelleen eri asia, että olisiko sinne meneminen ollut järkevämpää vai ei. En usko Mäkin nousuun ainakaan vielä ensi kaudella.
Vielä jää sekin kysymysmerkki, että miksei sitten Haas ollut vaihtoehto, kun Sauber-diili ilmeisesti neuvoteltiin nopeasti kasaan.
McLarenin ja Sauberin välillä loppupeleissä varmaan melko se ja sama kumman valitsee, kummallakaan tuskin taistellaan voitoista tai podiumeista seuraavan parin vuoden aikana. McLaren voi toki ottaa ehkä melko suurenkin harppauksen osaamisensa ja resurssiensa avulla, jos saisivat vihdoin pakan kuntoon. Toisaalta pitäisin myös mahdollista, että Sauberkin pystyy tekemään nousua nykyisestä asemastaan mahdollisen Ferrari-yhteistön ja Ferrarin moottorien avulla. Suorituskyvyssä ei siis välttämättä merkittäviä eroja mutta maineen puolesta toki Mäkki olisi ollut sopivampi. Toisaalta taas työympäristön puolesta Sauber voi ehkä olla rennompi ja samalla vähemmän media-hommaa. Mutta ehkä tuohon päätökseen tosissaan vaikutti myös kuljettajauran jälkeiseen aikaan katsominen. Josko se Kimi meinaa oikeasti ottaa jotain osaomistusta tai työtä tallista, kunhan lyö ajohanskat tiskiin.
Loppupeleissä näkisin, että menestyksen kannalta ainoa potentiaalinen paikka olisi voinut olla Renaultilla. Jos joku talli nousee seuraavan parin vuoden aikana Ferrarin, Mersun ja RB:n lähelle niin eiköhän se ole Rellu.