^ KomppaanCaseAce:n viestiä. Abaut 250 tuhatta kilsaa on ajeltu etanolilla Saabeilla. Vaimolla on tehtaan Biopower 9-5 2.3t, itellä softapäivitetty 9-5 2.3T Aero.
Pumppujen ongelmat kulminoituivat joskus 2012 - 2018, kun markkinoille tuupittiin huonolaatuisia, muka etanolille speksattuja pumppuja. Piti aikoinaan Aeroon hommata tehonnoston takia DeatschWerks DW200 255lph -pumppu, se kesti aika tarkkaan 10 tkm
Sittemmin on E85:n koostumustakin muutettu lisäaineistuksella voitelevampaan suuntaan, ihan kohtuulliset 180 tkm jaksoi AEM 50-1200 syöttää viinaa 285 Hv/450 Nm -koneeseen (4 bar regu + ahdot). Samanlainen AEM tuli asennettua porsineen tilalle.
Edit: jarskii- , laadukkaina pidetyt Walbro:n tehdasasenteiset pumput tuppaavat porsimaan siinä 200 tkm kohdilla, ihan bensaa pumpatessaan. Ikävä kyllä kokemusta on
Ja kun tässä etanolin käytöstä keskustellaan, niin ei tuo Bosch 044 kyllä ole hankintalistan kärkipäässä, kun seuraavaa polttoainepumppua ostan.