Tärkeä Epärehelliset kaupankävijät ja huonot kauppakokemukset

Tuskin on vittuilua, siinähän on asiallisesti kommentoitu että jotain et huomannut lainaamastasi viestistä, ja vielä peukku viestin perässä.
Onko tuo tosiaan asiallinen kommentointityyli? Ei minun mielestäni. Ja se peukku on lainausmerkkien sisässä...

Mutta joo. Tuo Vixan kommentti on niin epämääräinen, että en oikein huomaa, että missä se ristiriita on lainaamani viestin ja oman kommenttini välillä. Ilmeisesti hän tarkoittaa tuota Datsyukin viestiä, jota lainasin. Mutta toisin kuin Vixa väittää, niin en ole väittänyt, että Datsyuk olisi sanonut, että kauppojen purulle on perusteet. Että jos tässä nyt joku ei ole viestin lukemisessa onnistunut, niin se en kyllä ole minä. Mehän olemme Datsyukin kanssa asiasta samaa mieltä. Hän sanoo että kauppoja ei olisi saanut perua ja minäkin olen sitä mieltä, että kaupan purku oli perusteeton. Lainasin hänen viestiään tämän osuuden vuoksi, johon osa viestini sisällöstä kohdistui.
kun aletaan jostain vuonna 2018 tulleesta neutraalista palautteesta kuittailemaan
Ehkä minun olisi pitänyt tehdä lainaus tarkemmin ja tarkentaa kommentissani mitä osaa hänen viestistään halusin kommentoida. Osa kommentistani kohdistui Vilungin viestiin ja osa Datsyukin viestiin ja ilmeisesti se aiheutti hieman sekaannusta.
Äsken vielä sanoit:
"Uskon, että tuo huomautuksesi ei ole tarkoitettu vittuiluna, eikä se sellaiselta minun mielestäni vaikuta."

Miten se mielipide noin muuttui?

Mielipide ei ole muuttunut.
Tämä osuus oli kohdistettu Vilungin viestiin. "Uskon, että tuo huomautuksesi ei ole tarkoitettu vittuiluna, eikä se sellaiselta minun mielestäni vaikuta."
Tämä oli kohdistettu Vixan viestiin. "Olenko oikeilla jäljillä jos tulkitsen tämän vittuiluksi?"
 
Onko tuo tosiaan asiallinen kommentointityyli? Ei minun mielestäni. Ja se peukku on lainausmerkkien sisässä...
Saattoihan se vittuiluakin olla, ehkä sellaisella ajatuksella että peukku viestin lopussa ei ole mikään Vapaudu vankilasta -kortti, ehkä jopa päinvastoin.

Jos tuohon kaupankäyntiin kommentoi, niin ihan turhaa päänaukomista ostajalta, oli tarkoitus mikä tahansa. Jos on huolissaan myyjän pakkaamistaidoista, niin sitä voi tarjouksen yhteydessä kysyä ja sopia että miten pakataan. Myyjä veti herneen nenään ihan ymmärrettävästi, mutta sääntöjen vastaisesti.
 
Mielestäni tässä oli myyjä toiminut ihan OK:sti. Puolin ja toisin opittavaa, en lähtisi syynäämään sen enempää.

Jos joku olisi tehnyt tarjouksen minun myyntiketjuuni, jonka olen hyväksynyt ja sen jälkeen tulee YV:llä esim. "ei väännetä enempää laita tilinro ja onhan paketti valmiina niin menee postiin viel tänä vuonna", niin silloin ei todellakaan kiinnostaisi myydä kyseiselle idiootille yhtään mitään. Otin tähän nyt erittäin räikeän esimerkin, koska johonkin se raja pitäisi vetää.

EDIT:
Itse asiassa, eikö tuo ole jo asiatonta ihan sääntöjenkin mukaisesti, siis yleisten foorumin sääntöjen. Tämän nojalla sanoisin, että myyjällä on liikkumavaraa perustella kaupan peruuntuneen, koska nämä ehdot ovat edellytys sivuston käytölle ensisijassa, jonka jälkeen vasta voidaan pohtia yksittäisten keskustelualueiden, kuten kauppa-alueen sääntöjä.

1. Asiaton käytös

Esimerkiksi:
  • Asiattomat viestit, keskustelun häirintä, turhat ja asiaankuulumattomat viestit
  • Henkilökohtaiset loukkaukset ja hyökkäykset toista keskustelijaa kohtaan. Tarkoitus on keskustella ketjun aiheesta, ei kanssakeskustelijoista
  • Trollaus, flametus, provosoiminen, saarnaaminen, propaganda
  • Kiihotus kansanryhmää vastaan, halventava käyttäytyminen

Eli ihan oikein toimittu minun mielestäni. Miksi myyjän tulisi hyväksyä päänaukomista? Kaupantekoa itsessään tulisi molemminpuolin kunnioittaa.
 
Viimeksi muokattu:
Mielestäni tässä oli myyjä toiminut ihan OK:sti. Puolin ja toisin opittavaa, en lähtisi syynäämään sen enempää.

Jos joku olisi tehnyt tarjouksen minun myyntiketjuuni, jonka olen hyväksynyt ja sen jälkeen tulee YV:llä esim. "ei väännetä enempää laita tilinro ja onhan paketti valmiina niin menee postiin viel tänä vuonna", niin silloin ei todellakaan kiinnostaisi myydä kyseiselle idiootille yhtään mitään. Otin tähän nyt erittäin räikeän esimerkin, koska johonkin se raja pitäisi vetää.

EDIT:
Itse asiassa, eikö tuo ole jo asiatonta ihan sääntöjenkin mukaisesti, siis yleisten foorumin sääntöjen. Tämän nojalla sanoisin, että myyjällä on liikkumavaraa perustella kaupan peruuntuneen, koska nämä ehdot ovat edellytys sivuston käytölle ensisijassa, jonka jälkeen vasta voidaan pohtia yksittäisten keskustelualueiden, kuten kauppa-alueen sääntöjä.



Eli ihan oikein toimittu minun mielestäni. Miksi myyjän tulisi hyväksyä päänaukomista? Kaupantekoa itsessään tulisi molemminpuolin kunnioittaa.

Kutakuinkin näin, jos ensimmäinen lause on vittuilla jostain menneestä (missä ei ollut edes osallisena, kortti oli myyty vesivahinkoisena alunperinkin...)...
Ei onneks ole 200€ elämä kiinni ni mielummin jätän tämmösten suunsoittajien (nätisti ilmastuna) kaa kaupat tekemättä kokonaan.

Mun mielestä negat voi poistaa puolin ja toisin ni homma taputeltu sit, tai antaa olla samapa tuo. Kaikkia kun ei voi miellyttää.
 
Ajattelin, ettei aikuisten ihmisten kanssa tulisi tällaisia. Tai torikauppojen ulkopuolella. Mutta nyt se on täälläkin todistettu. Viestini ei ollut tarkoituksella piikittelevä. Eikä sitä edes semmoisesta tarvitse ottaa. Jos joku sen otti henkilökohtaisesti, niin pahoittelut.

Mutta nyt näyttää siltä että on todella herkästi vedetty herneet nenään. Minun mielestäni jos edellinen palaute on pakkaamisesta maininta ja vain kaksi palautetta, ei siitä vinkkaamisesta tarvitsi kasettia noin pahasti rullata :D
 
Viimeksi muokattu:
Kymmenen viestiä ja kaikissa sama tarina.. Kukaan ei kuitenkaan auta negan kanssa.


Sampsa ei vastaile tämmöisiin. Kun niitä tulee liikaa ja pää räjähtää.

Oikea tapa poistaa negatiivinen palaute on raportoida vaikka ensimmäinen viestisi (tai semmoinen, josta epäoikeudenmukaisuus käy ilmi). Sitten joku ylläpidosta sen käsittelee.

--

Itsekin olen rantakemistia aikoinaan tagannut, mutta siitä luovuttiin, kun ne kuormittaa yhtä henkilöä ja joku ylläpidosta hoitaa raporttijärjestelmän kautta.


--

edit. joku sen kuitenkin poisti.. No raportointi on se oikea tapa.
 
Kymmenen viestiä ja kaikissa sama tarina.. Kukaan ei kuitenkaan auta negan kanssa.



Sampsa ei vastaile tämmöisiin. Kun niitä tulee liikaa ja pää räjähtää.

Oikea tapa poistaa negatiivinen palaute on raportoida vaikka ensimmäinen viestisi (tai semmoinen, josta epäoikeudenmukaisuus käy ilmi). Sitten joku ylläpidosta sen käsittelee.

--

Itsekin olen rantakemistia aikoinaan tagannut, mutta siitä luovuttiin, kun ne kuormittaa yhtä henkilöä ja joku ylläpidosta hoitaa raporttijärjestelmän kautta.


--

edit. joku sen kuitenkin poisti.. No raportointi on se oikea tapa.
Joo, ei ole aiemmin tullut noin pyydettyä, niin ajattelin että tuolla hoituu. Pahoittelut ja kiitokset ylläpidolle :D
 
Kannattaa @Vilunki15 miettiä, mitä kuvaa annat itsestäsi tuossa tilanteessa. Itse en tuossa tilanteessa vetäisi herneet nenään "herkästi", mutta kieltämättä tulisi sellainen fiilis, että aiotko sinä ostajana sitten käyttäytyä typerästi minua kohtaan ja väittää esim. toimittaneeni rikkinäistä paskaa, josta laitat negaa ja yrität mainetta pilata, kerta ensimmäisenä avauksena tulee kevyttä vittuilua YV:ssä. En sitten halua sitä riskiä ottaa ja myydä sinulle. Näin tulkitsisin tilanteen itse ja toivottavasti sinäkin, jos katsoisit asiaa oman toteamuksesi kautta: ettei aikuisten ihmisten kanssa tulisi tällaisia.
 

Statistiikka

Viestiketjuista
293 896
Viestejä
5 025 681
Jäsenet
80 594
Uusin jäsen
nixxon

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom