Tärkeä Epärehelliset kaupankävijät ja huonot kauppakokemukset

Huono kauppakokemus käyttäjän @koodikoira kanssa. Olin ostamassa RPi ja hän tarjosi yksityisviestillä sitä 90 euroon. Varmistin että 90e posteineen johon hän vastasi hyväksyvästi ja laittoi mobilepay yms tiedot maksua varten. Valitettavasti yöllä sairastuin rankkaan oksennustautiin ja tulin nyt tarkistamaan maksutietoja että voin maksaa, mutta siellä olikin viesti että oli myyty kaverille ja ei ole myynnissä enää.

Eilen 11.21 ilmoitti että on myynnissä 90e. 21.58 varmistan hinnan ja sanon että mulle käy. 4.18 hän vahvistaa asian ja antaa omat ja mobilepay tiedot. 16.14 olikin jo myyty kaverille.

Negatiivinen palaute jätetty.
 
Tuus @Jesserrrr keskustelemaan rahahuolistasi tähän ketjuun.

Kehotan varoivaisuuteen tämän käyttäjän kanssa. Toivottavasti on vaan pikavipeistä kysymys, mutta älkää pistäkö rahaa hänelle. Todennäköisesti tarvitsee 200€ just nyt johonkin..

1764264370760.png
 
Kehotan varoivaisuuteen tämän käyttäjän kanssa. Toivottavasti on vaan pikavipeistä kysymys, mutta älkää pistäkö rahaa hänelle. Todennäköisesti tarvitsee 200€ just nyt johonkin..

1764264370760.png
Laitoin ylläpidolle raporttia tuosta käyttäjästä. Toivottavasti kukaan ei ehtinyt siirtämään rahojaan
 
Nää Kallut on kyllä niin helvetin tyhmiä ettei voi ymmärtää jonkun lankeavan noihin ilmoituksiin. Samana iltana myyntiin tulee enemmän tavaraa mitä Keskisen kyläkaupasta löytyy ja älyttömän halpaan hintaan.
perjantaita vasten ei kannata nykyään ns. "randomeille" maksella mitään, joilla ei siis hyvää mainetta kuin itsestään... perjantaita kun koskee tuo trendi että PakKo SaADa PäÄ SeKaiSiN :kahvi:
 
Kai joku teistä on jo raportoinut ylläpidolle? ilman sitä ei välttämättä tapahdu mitään
Laitoin raporttia parista käyttäjän viestistä koska niissä oli selkeää virhettä ja myös vihjettä että hän saattaa pyrkiä vain saamaan rahaa ilman että hänellä olisi tuotetta (päätellen esim. siitä että myytävä tuote on eri kuin kuvassa tai hän on onnistunut ensimmäisenä paitsi Suomessa ehkä myös maailmassa saanut Jimm's:n kautta tuotteen ennenkuin sitä edes virallisesti on julkaistu ja laitettu myyntiin)
 
Kyllähän se totta on, että kun katsoo tuota kauppapaikkaa, niin iso osa ihmisistä pitäisi laittaa edunvalvontaan. Salamana ollaan lähettämässä rahoja kirjaimellisesti huoran perseeseen uusien käyttäjien ilmoituksiin, ilman sen kummempia kyselyitä tai tarkistuksia, ja lopulta jatkot saa lukea tästä ketjusta.
Tää pitäisi ehdottomasti laittaa avausviestiin.
 
Ihmisten pitäis olla rehellisiä,kun kauppaa käydään.Miten se edunvalvonta auttaa,ensinnäkin se on kallista ja aikaa vievää.Tiedän tämän kokemuksesta.
 
Niinhän se pitäisi mennä. En kyllä tajua tuota miks ei voi vaan sinne ketjuun laittaa tuota että "ostan hplla"

- Tuote on oltava ostettavissa foorumin kautta ja myytävä ensimmäiselle hintapyynnön tarjonneelle, maksu- ja toimitusehdot täyttävälle ostajalle. Kiistatilanteissa ensimmäinen tarjous on pystyttävä tarvittaessa todentamaan ylläpidon jäsenelle.
Ihan maalaisjärkeä saa käytttää. Jos on menny yv:llä hp, nii hälle se menee. Jos tulee kinaa kuka oli eka, nii sit voi viedä asian modeille arvioitavaksi :) tietty myyjän pitää sit kans ketju päivittää myydyksi mahd. nopeesti, että ei tuu turhia tarjouksia enää.
 

Taas tämmöinen tilanne, yksi viesti ja kadonnut.
Ei ostajaa nyt "saisi" syyttää mutta mitä helvettiä kun hinta on tarjoa ja ei ole mitään kuvia tuotteista, ei ole ees jaksettu laittaa että mistä olisi "ostettu" :facepalm:

Toivottavasti on vaan pikavippi että ostaja sais rahat takaisin mutta pahoin pelkään.
 
Ei ostajaa nyt "saisi" syyttää mutta mitä helvettiä kun hinta on tarjoa ja ei ole mitään kuvia tuotteista, ei ole ees jaksettu laittaa että mistä olisi "ostettu" :facepalm:

Toivottavasti on vaan pikavippi että ostaja sais rahat takaisin mutta pahoin pelkään.
Joo.. @Konna001, jos oot siirtäny rahaa nii nyt heti kovana myyjälle. Maanantaina on kelan maksupäivä varmaa hälle, nii silloin rahat takas tai teet rikosilmoituksen.
 
Ei ostajaa nyt "saisi" syyttää mutta mitä helvettiä kun hinta on tarjoa ja ei ole mitään kuvia tuotteista, ei ole ees jaksettu laittaa että mistä olisi "ostettu" :facepalm:

Toivottavasti on vaan pikavippi että ostaja sais rahat takaisin mutta pahoin pelkään.
Kyllä se vaan valitettavasti kaaliseppo -osastolle menee jos on jotain rahoja lähetelty etukäteen tuon tason myynti-ilmoituksen perusteella, joka on vielä käyttäjän ainut viesti foorumille.
 
Myyjä sekä ostaja ilmeisesti kumpikin hakivat pikavoittoja ja näissä peleissähän vain toinen voi voittaa, ostokiimassa järki taas sumennut.

Häpeä myyjä mutta ihan yhtä lailla, häpeä ostaja.
 
Ei ostajaa nyt "saisi" syyttää mutta mitä helvettiä kun hinta on tarjoa ja ei ole mitään kuvia tuotteista, ei ole ees jaksettu laittaa että mistä olisi "ostettu" :facepalm:

Toivottavasti on vaan pikavippi että ostaja sais rahat takaisin mutta pahoin pelkään.
Sain kuvat yv ja epäilyjä oli itselläkin, mutta otin riskin ja jäin loukkuun
 
Muttta vaikka saisikin rahat takaisin, mielestäni lievä petos silti on.
No käyköön kukainenki käräjillä, jos tarpeelliseksi näkee. Se on kaikilla oikeus. Kuulostaa turhalta, varsinki lievän petoksen kohdalla. Mut ei silloin, jos rahoja ei tuukkaan heti takas.

Itsellä jäi muutama kymppi romanille, ku meni ja kuoli ennen käräjiä ja juttu jäi siihen. Oisin saanu omalla kustannuksella hakee kuolinpesältä omani, mut annoin olla, ku ei ollu iso summa. En todellakaa ottanu riskii, että joutuisin maksumieheksi pikkusummasta. Perseestä, mut niin sillä kertaa..
 
Viimeksi muokattu:
No käyköön kukainenki käräjillä, jos tarpeelliseksi näkee. Se on kaikilla oikeus. Kuulostaa turhalta, varsinki lievän petoksen kohdalla. Mut ei silloin, jos rahoja ei tuukkaan heti takas.

toki tosiaan eri asia mitä hyödyttää, jos ei ole kerennyt tekee ja saa rahat takas. sillon en ehkä tekis.

Mutta jos kerenny tekee, niin en vetäisi enään pois ellen tuotetta ole saanut.
 
toki tosiaan eri asia mitä hyödyttää, jos ei ole kerennyt tekee ja saa rahat takas. sillon en ehkä tekis.

Mutta jos kerenny tekee, niin en vetäisi enään pois ellen tuotetta ole saanut.
ja onhan tossa aina se, että ei oo välttis ainut, nii rikosilmoituksen tekemällä tekee ko. henkilön keissistä isomman.

Yritän saada mobilepayn sulkemaan tilin jos suostuvat.. se riittää minulle😆

Sulkevat kyllä. Mut se rikosilmoitus auttais asiassa kans.
 
Tarjosin näytönohjaimesta 200e posteineen. Myyjä (@Stige) hyväksyi tarjouksen ja käski laittaa YV:
1764670463745.png

Huomasin, että myyjällä oli palaute "Ostin kosteusvaurion ja liitinvian kärsineen näytönohjaimen. Toimitti kortin sama vesiblokki kiinni joka oli vuotanut ja pakkaus oli täynnä vettä piiriä myöten joka paikassa. RIP". Tästä sitten mainitsin yksityisviestillä näin:
Kattelin että sulla on tuolla neutraali palaute. Jospa nyt onnistuis pakkaaminen niin että saisi laitettua positiivisen! Noh ei siitä enempää, haluatko laittaa siitä kuvan ja kenties maksutietoja? Milloin saisit postiin? :tup:

Tuosta sitten ilmeisesti vedettiin herne nenään ja kaupat peruttiin myyjän puolelta. Sain vain viestin "Kaupat peruttu" ja myyjä muokkasi myös ilmoitukseen (ks kuva yllä).
Annoin tästä sitten ihan aiheellisesti negatiivisen palautteen, kun kuitenkin oli jo tarjouksen hyväksynyt ja tilasin tulevaan koneeseen datatronicilta muita osia näyttistä ajatellen. Eli jäi ikävä maku minun mielestäni ihan aiheellisesta huomautuksesta.
Nyt kuitenkin sain negatiivisen kauppiaspalautteen "Soittaa suutaan aivan turhaan viesteissä.". Onko tämä teidän mielestänne aiheellista?

Eli siis tiivistetysti:
1. Myyjä hyväksyy tarjouksen
2. Vinkkaan että paketoi näytönohjaimen hyvin, kun ei ole alkup laatikkoa tallella. (Jälkikäteen sävy olisi voinut olla parempi kommentissani).
3. Myyjä ilmeisesti pahoittaa tästä mielensä, peruu kaupat omin nokkinsa.
4. Harmittelin tätä, olin jo käyttänyt tulevia näyttiskauppoja mielessäni rahaa muualle. Kauppa-alueen säännöissä on kohta " Jos hyväksyt tarjouksen alle hintapyynnön, sitoudut myymään tuotteen kyseisellä hinnalla", niin minun mielestäni näin aiheellisesti antaa tästä palautetta.
5. Myyjä antaa "kostopalautteen"

Mitäs mieltä gnut, onko aiheellinen?
 
Tarjosin näytönohjaimesta 200e posteineen. Myyjä (@Stige) hyväksyi tarjouksen ja käski laittaa YV:
1764670463745.png

Huomasin, että myyjällä oli palaute "Ostin kosteusvaurion ja liitinvian kärsineen näytönohjaimen. Toimitti kortin sama vesiblokki kiinni joka oli vuotanut ja pakkaus oli täynnä vettä piiriä myöten joka paikassa. RIP". Tästä sitten mainitsin yksityisviestillä näin:
Kattelin että sulla on tuolla neutraali palaute. Jospa nyt onnistuis pakkaaminen niin että saisi laitettua positiivisen! Noh ei siitä enempää, haluatko laittaa siitä kuvan ja kenties maksutietoja? Milloin saisit postiin? :tup:

Tuosta sitten ilmeisesti vedettiin herne nenään ja kaupat peruttiin myyjän puolelta. Sain vain viestin "Kaupat peruttu" ja myyjä muokkasi myös ilmoitukseen (ks kuva yllä).
Annoin tästä sitten ihan aiheellisesti negatiivisen palautteen, kun kuitenkin oli jo tarjouksen hyväksynyt ja tilasin tulevaan koneeseen datatronicilta muita osia näyttistä ajatellen. Eli jäi ikävä maku minun mielestäni ihan aiheellisesta huomautuksesta.
Nyt kuitenkin sain negatiivisen kauppiaspalautteen "Soittaa suutaan aivan turhaan viesteissä.". Onko tämä teidän mielestänne aiheellista?

Eli siis tiivistetysti:
1. Myyjä hyväksyy tarjouksen
2. Vinkkaan että paketoi näytönohjaimen hyvin, kun ei ole alkup laatikkoa tallella. (Jälkikäteen sävy olisi voinut olla parempi kommentissani).
3. Myyjä ilmeisesti pahoittaa tästä mielensä, peruu kaupat omin nokkinsa.
4. Harmittelin tätä, olin jo käyttänyt tulevia näyttiskauppoja mielessäni rahaa muualle. Kauppa-alueen säännöissä on kohta " Jos hyväksyt tarjouksen alle hintapyynnön, sitoudut myymään tuotteen kyseisellä hinnalla", niin minun mielestäni näin aiheellisesti antaa tästä palautetta.
5. Myyjä antaa "kostopalautteen"

Mitäs mieltä gnut, onko aiheellinen?
Ihan asiallisesti toimit. Pyydä moderaattoria poistamaan aiheeton vastanega.
 
Tarjosin näytönohjaimesta 200e posteineen. Myyjä (@Stige) hyväksyi tarjouksen ja käski laittaa YV:
1764670463745.png

Huomasin, että myyjällä oli palaute "Ostin kosteusvaurion ja liitinvian kärsineen näytönohjaimen. Toimitti kortin sama vesiblokki kiinni joka oli vuotanut ja pakkaus oli täynnä vettä piiriä myöten joka paikassa. RIP". Tästä sitten mainitsin yksityisviestillä näin:
Kattelin että sulla on tuolla neutraali palaute. Jospa nyt onnistuis pakkaaminen niin että saisi laitettua positiivisen! Noh ei siitä enempää, haluatko laittaa siitä kuvan ja kenties maksutietoja? Milloin saisit postiin? :tup:

Tuosta sitten ilmeisesti vedettiin herne nenään ja kaupat peruttiin myyjän puolelta. Sain vain viestin "Kaupat peruttu" ja myyjä muokkasi myös ilmoitukseen (ks kuva yllä).
Annoin tästä sitten ihan aiheellisesti negatiivisen palautteen, kun kuitenkin oli jo tarjouksen hyväksynyt ja tilasin tulevaan koneeseen datatronicilta muita osia näyttistä ajatellen. Eli jäi ikävä maku minun mielestäni ihan aiheellisesta huomautuksesta.
Nyt kuitenkin sain negatiivisen kauppiaspalautteen "Soittaa suutaan aivan turhaan viesteissä.". Onko tämä teidän mielestänne aiheellista?

Eli siis tiivistetysti:
1. Myyjä hyväksyy tarjouksen
2. Vinkkaan että paketoi näytönohjaimen hyvin, kun ei ole alkup laatikkoa tallella. (Jälkikäteen sävy olisi voinut olla parempi kommentissani).
3. Myyjä ilmeisesti pahoittaa tästä mielensä, peruu kaupat omin nokkinsa.
4. Harmittelin tätä, olin jo käyttänyt tulevia näyttiskauppoja mielessäni rahaa muualle. Kauppa-alueen säännöissä on kohta " Jos hyväksyt tarjouksen alle hintapyynnön, sitoudut myymään tuotteen kyseisellä hinnalla", niin minun mielestäni näin aiheellisesti antaa tästä palautetta.
5. Myyjä antaa "kostopalautteen"

Mitäs mieltä gnut, onko aiheellinen?
Vähän turhaa lähteä rage baittaamaan tuollaiseen sävyyn jostain neutraalista palautteesta/edellisistä kaupoista. Mutta kyllä, kaupat ovat sitovia ja poistattaisin kostonegan ylläpidolla.
 
Vähän turhaa lähteä rage baittaamaan tuollaiseen sävyyn jostain neutraalista palautteesta/edellisistä kaupoista. Mutta kyllä, kaupat ovat sitovia ja poistattaisin kostonegan ylläpidolla.
Joo myönnän siinä virheeni, ettei sen ollut tarkoitus olla tuollainen ragebait vaan muistutus. Enkä sitä sellaisena tarkoittanut, vaikka jälkikäteen se vähän siltä kuulostaa. Seison silti sanojeni takana ja pahoittelen tästä. Mutta aika radikaalit olivat mielestäni myyjän toimet.
 
Kostonegaan en ota kantaa, mutta tuskin tuo mikään positiivinen kokemus on myyjällekään, kun aletaan jostain vuonna 2018 tulleesta neutraalista palautteesta kuittailemaan. Kun kaupat on sovittu, niin ei siinä enää mitään kuvia tai pakkausohjeita tarvita. Ei olisi saanut tietystikään kauppoja perua tuon takia.
 
Tarjosin näytönohjaimesta 200e posteineen. Myyjä (@Stige) hyväksyi tarjouksen ja käski laittaa YV:
1764670463745.png

Huomasin, että myyjällä oli palaute "Ostin kosteusvaurion ja liitinvian kärsineen näytönohjaimen. Toimitti kortin sama vesiblokki kiinni joka oli vuotanut ja pakkaus oli täynnä vettä piiriä myöten joka paikassa. RIP". Tästä sitten mainitsin yksityisviestillä näin:
Kattelin että sulla on tuolla neutraali palaute. Jospa nyt onnistuis pakkaaminen niin että saisi laitettua positiivisen! Noh ei siitä enempää, haluatko laittaa siitä kuvan ja kenties maksutietoja? Milloin saisit postiin? :tup:

Tuosta sitten ilmeisesti vedettiin herne nenään ja kaupat peruttiin myyjän puolelta. Sain vain viestin "Kaupat peruttu" ja myyjä muokkasi myös ilmoitukseen (ks kuva yllä).
Annoin tästä sitten ihan aiheellisesti negatiivisen palautteen, kun kuitenkin oli jo tarjouksen hyväksynyt ja tilasin tulevaan koneeseen datatronicilta muita osia näyttistä ajatellen. Eli jäi ikävä maku minun mielestäni ihan aiheellisesta huomautuksesta.
Nyt kuitenkin sain negatiivisen kauppiaspalautteen "Soittaa suutaan aivan turhaan viesteissä.". Onko tämä teidän mielestänne aiheellista?

Eli siis tiivistetysti:
1. Myyjä hyväksyy tarjouksen
2. Vinkkaan että paketoi näytönohjaimen hyvin, kun ei ole alkup laatikkoa tallella. (Jälkikäteen sävy olisi voinut olla parempi kommentissani).
3. Myyjä ilmeisesti pahoittaa tästä mielensä, peruu kaupat omin nokkinsa.
4. Harmittelin tätä, olin jo käyttänyt tulevia näyttiskauppoja mielessäni rahaa muualle. Kauppa-alueen säännöissä on kohta " Jos hyväksyt tarjouksen alle hintapyynnön, sitoudut myymään tuotteen kyseisellä hinnalla", niin minun mielestäni näin aiheellisesti antaa tästä palautetta.
5. Myyjä antaa "kostopalautteen"

Mitäs mieltä gnut, onko aiheellinen?
Kostonegaan en ota kantaa, mutta tuskin tuo mikään positiivinen kokemus on myyjällekään, kun aletaan jostain vuonna 2018 tulleesta neutraalista palautteesta kuittailemaan. Kun kaupat on sovittu, niin ei siinä enää mitään kuvia tai pakkausohjeita tarvita. Ei olisi saanut tietystikään kauppoja perua tuon takia.
Oma mielipiteeni on, että huomautuksesi pakkaamiseen liittyen ei ole peruste purkaa kauppaa. Uskon, että tuo huomautuksesi ei ole tarkoitettu vittuiluna, eikä se sellaiselta minun mielestäni vaikuta. Viestin sävy on omasta mielestäni ystävällinen ja asiallinen ja kun perään on laitettu vielä peukkuemoji, niin on vaikea nähdä, miten tuon voi tulkita vittuiluna. Mutta jos sen nyt haluaa tulkita negatiivisessa valossa, niin jokaisen ihmisen pitää kuitenkin kestää sen verran kritiikkiä, ettei noin pienestä asiasta pillastu. Varsinkin, kun se palaute on tullut aikoinaan ihan perustellusta syystä. Myyjällä on velvollisuus pakata lähetettävät tuotteet huolellisesti ja niin, että ne kestävät normaalia kuljetusta. Asia olisi ehkä hieman erilainen, jos tuon yhden kaupan jälkeen olisi ollut liuta onnistuneita kauppoja ja silti se yksi nostettaisiin esiin, mutta nyt näin ei ole. Ostajan kannattaa aina olla tarkkana nettikaupoissa, koska kaikki myyjät eivät todellakaan osaa pakata lähetettäviä tuotteita riitävän hyvin. Sitä ei pidä ottaa vittuiluna, jos ostaja haluaa nähdä vaikka kuvan siitä, että tuotteet on pakattu hyvin. Itse lähetän joskus ostajalle oma-aloitteisesti kuvan siitä, miten tavarat on pakattu, jolloin ostaja voi vielä pyytää muutoksia paketointiin jos hän näin haluaa. Samoin saatan joskus esittää myyjälle pyynnön tyyliin "pakkaathan tuotteet hyvin, jotta ne tulevat ehjänä perille". Ei ole kenenkään etu, jos tavara vahingoittuu kuljetuksen aikana.

Toisekseen, jos on tulossa 200 euroa rahaa, niin eikö olisi vaan parempi pitää mölyt mahassa, pakata kamat kunnolla, kiikuttaa paketti postiin ja jatkaa elämää sen sijaan että ottaa itseensä ja peruu kaupat? Olisi ollut molemmille parempi vaihtoehto viedä kaupat loppuun asti. Myyjä saa rahat ja ostaja tuotteen ja kaikki ovat tyytyväisiä.

Eli, yhteenvetona sanoisin, että kaupan purku oli perusteeton niin kuin myös myyjän antama kostonega.
 
Oma mielipiteeni on, että huomautuksesi pakkaamiseen liittyen ei ole peruste purkaa kauppaa. Uskon, että tuo huomautuksesi ei ole tarkoitettu vittuiluna, eikä se sellaiselta minun mielestäni vaikuta. Viestin sävy on omasta mielestäni ystävällinen ja asiallinen ja kun perään on laitettu vielä peukkuemoji, niin on vaikea nähdä, miten tuon voi tulkita vittuiluna. Mutta jos sen nyt haluaa tulkita negatiivisessa valossa, niin jokaisen ihmisen pitää kuitenkin kestää sen verran kritiikkiä, ettei noin pienestä asiasta pillastu. Varsinkin, kun se palaute on tullut aikoinaan ihan perustellusta syystä. Myyjällä on velvollisuus pakata lähetettävät tuotteet huolellisesti ja niin, että ne kestävät normaalia kuljetusta. Asia olisi ehkä hieman erilainen, jos tuon yhden kaupan jälkeen olisi ollut liuta onnistuneita kauppoja ja silti se yksi nostettaisiin esiin, mutta nyt näin ei ole. Ostajan kannattaa aina olla tarkkana nettikaupoissa, koska kaikki myyjät eivät todellakaan osaa pakata lähetettäviä tuotteita riitävän hyvin. Sitä ei pidä ottaa vittuiluna, jos ostaja haluaa nähdä vaikka kuvan siitä, että tuotteet on pakattu hyvin. Itse lähetän joskus ostajalle oma-aloitteisesti kuvan siitä, miten tavarat on pakattu, jolloin ostaja voi vielä pyytää muutoksia paketointiin jos hän näin haluaa. Samoin saatan joskus esittää myyjälle pyynnön tyyliin "pakkaathan tuotteet hyvin, jotta ne tulevat ehjänä perille". Ei ole kenenkään etu, jos tavara vahingoittuu kuljetuksen aikana.

Toisekseen, jos on tulossa 200 euroa rahaa, niin eikö olisi vaan parempi pitää mölyt mahassa, pakata kamat kunnolla, kiikuttaa paketti postiin ja jatkaa elämää sen sijaan että ottaa itseensä ja peruu kaupat? Olisi ollut molemmille parempi vaihtoehto viedä kaupat loppuun asti. Myyjä saa rahat ja ostaja tuotteen ja kaikki ovat tyytyväisiä.

Eli, yhteenvetona sanoisin, että kaupan purku oli perusteeton niin kuin myös myyjän antama kostonega.
Jospa ensi kerralla onnistuisi lainaamasi viestin lukeminen loppuun, niin huomaisit, ettei siinä väitettykään kaupan purulle olleen perusteita. ":tup:"
 

Statistiikka

Viestiketjuista
293 868
Viestejä
5 024 819
Jäsenet
80 589
Uusin jäsen
zarakko

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom