Tärkeä Epärehelliset kaupankävijät ja huonot kauppakokemukset

Tuskin on vittuilua, siinähän on asiallisesti kommentoitu että jotain et huomannut lainaamastasi viestistä, ja vielä peukku viestin perässä.
Onko tuo tosiaan asiallinen kommentointityyli? Ei minun mielestäni. Ja se peukku on lainausmerkkien sisässä...

Mutta joo. Tuo Vixan kommentti on niin epämääräinen, että en oikein huomaa, että missä se ristiriita on lainaamani viestin ja oman kommenttini välillä. Ilmeisesti hän tarkoittaa tuota Datsyukin viestiä, jota lainasin. Mutta toisin kuin Vixa väittää, niin en ole väittänyt, että Datsyuk olisi sanonut, että kauppojen purulle on perusteet. Että jos tässä nyt joku ei ole viestin lukemisessa onnistunut, niin se en kyllä ole minä. Mehän olemme Datsyukin kanssa asiasta samaa mieltä. Hän sanoo että kauppoja ei olisi saanut perua ja minäkin olen sitä mieltä, että kaupan purku oli perusteeton. Lainasin hänen viestiään tämän osuuden vuoksi, johon osa viestini sisällöstä kohdistui.
kun aletaan jostain vuonna 2018 tulleesta neutraalista palautteesta kuittailemaan
Ehkä minun olisi pitänyt tehdä lainaus tarkemmin ja tarkentaa kommentissani mitä osaa hänen viestistään halusin kommentoida. Osa kommentistani kohdistui Vilungin viestiin ja osa Datsyukin viestiin ja ilmeisesti se aiheutti hieman sekaannusta.
Äsken vielä sanoit:
"Uskon, että tuo huomautuksesi ei ole tarkoitettu vittuiluna, eikä se sellaiselta minun mielestäni vaikuta."

Miten se mielipide noin muuttui?

Mielipide ei ole muuttunut.
Tämä osuus oli kohdistettu Vilungin viestiin. "Uskon, että tuo huomautuksesi ei ole tarkoitettu vittuiluna, eikä se sellaiselta minun mielestäni vaikuta."
Tämä oli kohdistettu Vixan viestiin. "Olenko oikeilla jäljillä jos tulkitsen tämän vittuiluksi?"

Onko tuo tosiaan asiallinen kommentointityyli? Ei minun mielestäni. Ja se peukku on lainausmerkkien sisässä...
Saattoihan se vittuiluakin olla, ehkä sellaisella ajatuksella että peukku viestin lopussa ei ole mikään Vapaudu vankilasta -kortti, ehkä jopa päinvastoin.

Jos tuohon kaupankäyntiin kommentoi, niin ihan turhaa päänaukomista ostajalta, oli tarkoitus mikä tahansa. Jos on huolissaan myyjän pakkaamistaidoista, niin sitä voi tarjouksen yhteydessä kysyä ja sopia että miten pakataan. Myyjä veti herneen nenään ihan ymmärrettävästi, mutta sääntöjen vastaisesti.

Mielestäni tässä oli myyjä toiminut ihan OK:sti. Puolin ja toisin opittavaa, en lähtisi syynäämään sen enempää.

Jos joku olisi tehnyt tarjouksen minun myyntiketjuuni, jonka olen hyväksynyt ja sen jälkeen tulee YV:llä esim. "ei väännetä enempää laita tilinro ja onhan paketti valmiina niin menee postiin viel tänä vuonna", niin silloin ei todellakaan kiinnostaisi myydä kyseiselle idiootille yhtään mitään. Otin tähän nyt erittäin räikeän esimerkin, koska johonkin se raja pitäisi vetää.

EDIT:
Itse asiassa, eikö tuo ole jo asiatonta ihan sääntöjenkin mukaisesti, siis yleisten foorumin sääntöjen. Tämän nojalla sanoisin, että myyjällä on liikkumavaraa perustella kaupan peruuntuneen, koska nämä ehdot ovat edellytys sivuston käytölle ensisijassa, jonka jälkeen vasta voidaan pohtia yksittäisten keskustelualueiden, kuten kauppa-alueen sääntöjä.

1. Asiaton käytös

Esimerkiksi:
  • Asiattomat viestit, keskustelun häirintä, turhat ja asiaankuulumattomat viestit
  • Henkilökohtaiset loukkaukset ja hyökkäykset toista keskustelijaa kohtaan. Tarkoitus on keskustella ketjun aiheesta, ei kanssakeskustelijoista
  • Trollaus, flametus, provosoiminen, saarnaaminen, propaganda
  • Kiihotus kansanryhmää vastaan, halventava käyttäytyminen

Eli ihan oikein toimittu minun mielestäni. Miksi myyjän tulisi hyväksyä päänaukomista? Kaupantekoa itsessään tulisi molemminpuolin kunnioittaa.

Viimeksi muokattu:
Mielestäni tässä oli myyjä toiminut ihan OK:sti. Puolin ja toisin opittavaa, en lähtisi syynäämään sen enempää.

Jos joku olisi tehnyt tarjouksen minun myyntiketjuuni, jonka olen hyväksynyt ja sen jälkeen tulee YV:llä esim. "ei väännetä enempää laita tilinro ja onhan paketti valmiina niin menee postiin viel tänä vuonna", niin silloin ei todellakaan kiinnostaisi myydä kyseiselle idiootille yhtään mitään. Otin tähän nyt erittäin räikeän esimerkin, koska johonkin se raja pitäisi vetää.

EDIT:
Itse asiassa, eikö tuo ole jo asiatonta ihan sääntöjenkin mukaisesti, siis yleisten foorumin sääntöjen. Tämän nojalla sanoisin, että myyjällä on liikkumavaraa perustella kaupan peruuntuneen, koska nämä ehdot ovat edellytys sivuston käytölle ensisijassa, jonka jälkeen vasta voidaan pohtia yksittäisten keskustelualueiden, kuten kauppa-alueen sääntöjä.

Eli ihan oikein toimittu minun mielestäni. Miksi myyjän tulisi hyväksyä päänaukomista? Kaupantekoa itsessään tulisi molemminpuolin kunnioittaa.

Kutakuinkin näin, jos ensimmäinen lause on vittuilla jostain menneestä (missä ei ollut edes osallisena, kortti oli myyty vesivahinkoisena alunperinkin...)...
Ei onneks ole 200€ elämä kiinni ni mielummin jätän tämmösten suunsoittajien (nätisti ilmastuna) kaa kaupat tekemättä kokonaan.

Mun mielestä negat voi poistaa puolin ja toisin ni homma taputeltu sit, tai antaa olla samapa tuo. Kaikkia kun ei voi miellyttää.

Ajattelin, ettei aikuisten ihmisten kanssa tulisi tällaisia. Tai torikauppojen ulkopuolella. Mutta nyt se on täälläkin todistettu. Viestini ei ollut tarkoituksella piikittelevä. Eikä sitä edes semmoisesta tarvitse ottaa. Jos joku sen otti henkilökohtaisesti, niin pahoittelut.

Mutta nyt näyttää siltä että on todella herkästi vedetty herneet nenään. Minun mielestäni jos edellinen palaute on pakkaamisesta maininta ja vain kaksi palautetta, ei siitä vinkkaamisesta tarvitsi kasettia noin pahasti rullata :D

Viimeksi muokattu:
Kymmenen viestiä ja kaikissa sama tarina.. Kukaan ei kuitenkaan auta negan kanssa.

Sampsa ei vastaile tämmöisiin. Kun niitä tulee liikaa ja pää räjähtää.

Oikea tapa poistaa negatiivinen palaute on raportoida vaikka ensimmäinen viestisi (tai semmoinen, josta epäoikeudenmukaisuus käy ilmi). Sitten joku ylläpidosta sen käsittelee.

--

Itsekin olen rantakemistia aikoinaan tagannut, mutta siitä luovuttiin, kun ne kuormittaa yhtä henkilöä ja joku ylläpidosta hoitaa raporttijärjestelmän kautta.

--

edit. joku sen kuitenkin poisti.. No raportointi on se oikea tapa.

Kymmenen viestiä ja kaikissa sama tarina.. Kukaan ei kuitenkaan auta negan kanssa.

Sampsa ei vastaile tämmöisiin. Kun niitä tulee liikaa ja pää räjähtää.

Oikea tapa poistaa negatiivinen palaute on raportoida vaikka ensimmäinen viestisi (tai semmoinen, josta epäoikeudenmukaisuus käy ilmi). Sitten joku ylläpidosta sen käsittelee.

--

Itsekin olen rantakemistia aikoinaan tagannut, mutta siitä luovuttiin, kun ne kuormittaa yhtä henkilöä ja joku ylläpidosta hoitaa raporttijärjestelmän kautta.

--

edit. joku sen kuitenkin poisti.. No raportointi on se oikea tapa.
Joo, ei ole aiemmin tullut noin pyydettyä, niin ajattelin että tuolla hoituu. Pahoittelut ja kiitokset ylläpidolle :D

Kannattaa @Vilunki15 miettiä, mitä kuvaa annat itsestäsi tuossa tilanteessa. Itse en myyjänä katsoisi vetäneeni herneet nenään "herkästi", vaan kieltämättä tulisi epäilys, että aiotko sinä ostajana käyttäytyä typerästi minua kohtaan ja väittää esim. toimittaneeni rikkinäistä paskaa. Siitä laitat negaa huviksesi ja yrität mainetta pilata, kerta ensimmäisenä avauksena tulee kevyttä vittuilua YV:ssä. En haluaisi sellaista riskiä ottaa ja myydä sinulle, jos käyttäydyt noin ostajana.

Näin tulkitsisin tilanteen itse ja toivottavasti sinäkin, jos katsoisit asiaa oman toteamuksesi kautta: ettei aikuisten ihmisten kanssa tulisi tällaisia.

@Sampsa miks tältä toiselta osapuolelta poistettiin "turha nega" mutta multa ei? Vai tarkottaako tää sitä et turhanpäivänen vittuilu onkin sallittua?

Ei tommosen pellen kanssa kukaan täysjärkinen käy kauppaa jo edellä mainituista syistä, et tiedä mitä se keksii vielä jälkikäteen sekoilla lisää.

Lähtisin siitä, että " turhanpäivänen vittuilu on sallittua" ja kauppojen yksipuolinen peruminen ei - kun sääntöjä katsotaan. Palautteet sillä periaatteella.

Molemmat on tässä ketjussa negatiivisessa mielessä, niin se riittää muuhun.

EDIT:

Tässähän nuo säännöt oli varsin selkeästi, menee ainaski tohon flametuksen ja provosoinnin alle, miks mun pitäis kauppaa tehä vielä tämmösen "ihmisen" kanssa tommosen käytöksen jälkeen? Ja sit vielä saa ostajan sekoilusta minä sen negatiivisen palautteen?

Lähtisin siitä, että " turhanpäivänen vittuilu on sallittua" ja kauppojen yksipuolinen peruminen ei - kun sääntöjä katsotaan. Palautteet sillä periaatteella.

Molemmat on tässä ketjussa negatiivisessa mielessä, niin se riittää muuhun.
Turhanpäiväinen vittuiluhan ei ole sallittua sääntöjen mukaisesti. Menee provosoinnista tässä tapauksessa, joka on asiatonta käytöstä.

Kannattaa @Vilunki15 miettiä, mitä kuvaa annat itsestäsi tuossa tilanteessa.
Pata kattilaa soimaa. Ensinnäkin, kauppojen peruminen on selkeästi sääntörikkomus, joten negatiivinen palaute on aiheellinen.
Ja jos/kun myyjä on aiemmin saanut palautetta kehnosta pakkauksesta, niin siihenkin on syynsä ja siitä seuraamuksensa. Ehkä asiasta huomauttaminen ei ostajalta ollut absoluuttisen korrektia, mutta ei kyllä mikään syy vetää herneitä nenään saati perua kauppoja.
Miksei voi myyjä vaan vastata itse fiksummin toteamalla vaan että "joo, tuo ei mennyt ihan nappiinsa mut tälläkertaa teen paremmin" ja peukku perään?

Pata kattilaa soimaa. Ensinnäkin, kauppojen peruminen on selkeästi sääntörikkomus, joten negatiivinen palaute on aiheellinen.
Ja jos/kun myyjä on aiemmin saanut palautetta kehnosta pakkauksesta, niin siihenkin on syynsä ja siitä seuraamuksensa. Ehkä asiasta huomauttaminen ei ostajalta ollut absoluuttisen korrektia, mutta ei kyllä mikään syy vetää herneitä nenään saati perua kauppoja.
Miksei voi myyjä vaan vastata itse fiksummin toteamalla vaan että "joo, tuo ei mennyt ihan nappiinsa mut tälläkertaa teen paremmin" ja peukku perään?
Ehkä myyjää ei tarvitse syynätä jonkin 7 vuotta vanhan palautteen perusteella. Sääntöjen rikkomus on asiaton provosointikin. Ei mitkään hymiöt siinä auta ja tämä on kieltämättä uusi tilanne, johon kauppa-alueen säännöt erikseen eivät ota kantaa, koska tähän asti kaikki ovat toimineet enemmän tai vähemmän kunniallisesti, kunnes @Vilunki15 toi tämän oman keissinsä esille ja lähti itse provosoimaan. Ei kattilaa tarvita.

Homma olis jo maalissa ja kortti "ostajalla" jos olis osannut vaan käyttäytyä. Miks mun pitäis sietää tommosta käytöstä tässä tapauksessa?
Ja tällein ammatin puolesta jo tietää et jos ostaja alottaa tommosella asenteella kaupanteon ni siitä ei seuraa kun harmia.

Turhanpäiväinen vittuiluhan ei ole sallittua sääntöjen mukaisesti. Menee provosoinnista tässä tapauksessa, joka on asiatonta käytöstä.

Nyt alkaa tuntua siltä, että tähän pitää saada ylläpito paikalle vetämään rajoja taas..

Ihan selkeä kostonega oli mielestäni kyseessä, aiheellisesta negatiivisesta palautteesta. Mutta nyt se ei ollutkaan palautteesta, vaan siitä vittuilusta.. Siitäkin negatiivinen on vähän turhan paljon.

Nyt alkaa tuntua siltä, että tähän pitää saada ylläpito paikalle vetämään rajoja taas..

Ihan selkeä kostonega oli mielestäni kyseessä, aiheellisesta negatiivisesta palautteesta. Mutta nyt se ei ollutkaan palautteesta, vaan siitä vittuilusta.. Siitäkin negatiivinen on vähän turhan paljon.

Mun mielestä negatiivinen oli täysin aiheellinen tälle kaverille koska se liitty suoraan kaupantekoon ja kaverin tapa käydä kauppaa oli asiaton, miksei tästä voi antaa negatiivista palautetta?

Kuten jo totesin, tarkoituksellani en todellakaan provosoinut. Nyt kuitenkin lähti siinä rajamailla oleva viesti liikkeelle. Miksi en provosoinut tarkoituksella? No siksi, että oli aito halu ostaa kys. kortti. Ja jos katsoo minun aiempia palautteita, ei siellä ole mainintaa provoamisesta. Pahoittelut edelleenkin jos joku veti herneen nenään siinä rajamailla olevasta lauseesta. Annoin negatiivisen palautteen, koska kaupat peruttiin myyjän toimesta yksipuolisesti, vaikka olin aidosti ostamassa. Lisäksi, jos lähdetään sille linjalle, että minun kommenttini on suora sääntörikkomus, ei tällä foorumilla enää varmaan älyttömän montaa viestiä olisi sääntöjen mukaisesti.

Puolin ja toisin on perusteltu ja kädenlämpöiset pahoittelut annettu. Tuota tuskin enempää tarvitsee täällä avata. Mielestäni @Vilunki15 sai, mitä tilasi ja @Stige reagoi asiattomaan käytökseen myös perustellusti. En näe, miten joskus 7 vuotta sitten tapahtuneesta neutraalista palautteesta on perusteltua vittuilla myyjälle, erityisesti kun palautteiden tarkoitus ei varmastikaan ole halveksua myyjää vaan juurikin auttaa rakentavasti kehittämään kauppa-aluetta.

Puolin ja toisin on perusteltu ja kädenlämpöiset pahoittelut annettu. Tuota tuskin enempää tarvitsee täällä avata. Mielestäni @Vilunki15 sai, mitä tilasi ja @Stige reagoi asiattomaan käytökseen myös perustellusti. En näe, miten joskus 7 vuotta sitten tapahtuneesta neutraalista palautteesta on perusteltua vittuilla myyjälle, erityisesti kun palautteiden tarkoitus ei varmastikaan ole halveksua myyjää vaan juurikin auttaa rakentavasti kehittämään kauppa-aluetta.
Ja jos tässä ei ole nyt täysin mennyt luottamus puolin ja toisin, niin ne kaupat voi varmaan edelleen hoitaa maaliin.

Ehkä myyjää ei tarvitse syynätä jonkin 7 vuotta vanhan palautteen perusteella. Sääntöjen rikkomus on asiaton provosointikin. Ei mitkään hymiöt siinä auta ja tämä on kieltämättä uusi tilanne, johon kauppa-alueen säännöt erikseen eivät ota kantaa, koska tähän asti kaikki ovat toimineet enemmän tai vähemmän kunniallisesti, kunnes @Vilunki15 toi tämän oman keissinsä esille ja lähti itse provosoimaan. Ei kattilaa tarvita.

Tämä on sinänsä totta. Eikä siihen auta sekään että tietyissä paikoissa foorumia ns. epäasiallinen kielenkäyttö on ihan OK. Kun kyse on kuitenkin yksityisestä ja / tai julkisesta kauppaketjusta.

Sama se on että R&T voi ihan hyvin kirjoittaa luokkaa "Heitä homo voltti, tunge se vitun paketti perseeseen.. ..takki ja ovi mee jo postin kautta" eikä se nostaisi edes kulmakarvoja. Mutta jos joku laittaa lähes kenelle tahansa "ei tuntemalleen" kauppakaverille tuollaisen viestin heti kun kaupat on sovittu väittäisin että moni vetäisi herneen nenään, kaupat olisi peruttu ja ihan aiheellinen negatiivinen palaute tulisi.

Myyjä rikkoi selkeää sääntöä, ostaja ei.

Ei tosta sen enempää tarvitsisi jauhaa, mutta eiköhän tästäkin taas saada pari sivua aikaiseksi.
Asiaton käytös yhtä lailla rikkoo sääntöjä ja foorumin yleiset ehdot ja säännöt jopa ovat edellytys sivuston käytölle eli ne voisi tulkita menevän jopa yli kauppa-alueen sääntöjen. Ensisijaisesti ei siis vittuilla. Sitten katsotaan, miten kaupat hoituvat. Molemmat rikkoivat sääntöjä, ei vain myyjä.

Vilungin viestin tosiaan voi ottaa kahdella eri tavalla. Omalla kohdalla ko. viesti ei olisi aiheuttanut toimenpiteitä.

Joku tuossa ylempänä mainitsi, että kyseessä on X-vuotta vanha palaute. Mielestäni tämän palautteen ikä ei ole se ratkaisevin tekijä, vaan se, että se on omassa kategoriassaan viimeisin / uusin palaute. Siksi näen Vilungin viestin ihan aiheellisena.

Vilungin viestin tosiaan voi ottaa kahdella eri tavalla. Omalla kohdalla ko. viesti ei olisi aiheuttanut toimenpiteitä.

Joku tuossa ylempänä mainitsi, että kyseessä on X-vuotta vanha palaute. Mielestäni tämän palautteen ikä ei ole se ratkaisevin tekijä, vaan se, että se on omassa kategoriassaan viimeisin / uusin palaute. Siksi näen Vilungin viestin ihan aiheellisena.
Jos myyjän myyntipalaute huolestuttaa vaikka pakkaamisen kannalta, niin asiasta voi kysyä ja sopia etukäteen asiallisesti miten tuote pakataan. Tai sitten voi kauppojen sopimisen jälkeen hieman vittuillen todeta että yritä nyt tällä kertaa pakata kunnolla.

Asioita voi ottaa niin monella tapaa. Toiset ottaa rakentavasti sävystä huolimatta ja toiset vittuiluna. Kuten kirjoitin, että sen pystyi tulkitsemaan eri tavoin.

"Kattelin että sulla on tuolla neutraali palaute. Jospa nyt onnistuis pakkaaminen niin että saisi laitettua positiivisen! Noh ei siitä enempää, haluatko laittaa siitä kuvan ja kenties maksutietoja? Milloin saisit postiin? :tup:"

Näyttää siltä kuitenkin, että @Vilunki15 tiesi hyvin, mitä on kirjoittanut. En koe tuollaista aiheellisena. Palautteiden on tarkoitus edesauttaa rakentavasti kauppa-alueen kehittymistä ja käyttöä. Jos tämä ei ollut palautteiden tarkoitus, niin sitten totta kai tämä on "aiheellinen" lisäys. Jos se palaute pelottaa niin paljon, niin ostajan ei ole myöskään pakko tehdä tarjousta. Itse tulkitsen vahvastikin, että tässä on hakemalla haettu ehkä pilke silmässä jotain reaktiota ja sitten vedetty itse herne nenään, kun reaktio ei miellyttänyt.

Ihan vaan neutraalina kummankaan puolella olemalla. tässä tilanteessa ei oltaisi, jos olisi vaan huomautuksesta huolimatta kaupat tehty maaliin. tai antamatta negaa, kun ei isoa menetystä tullut.

vaikka säännöt onkin, mutta omaa harkintaa saa ja on suotavaakin käyttää.

"Kattelin että sulla on tuolla neutraali palaute. Jospa nyt onnistuis pakkaaminen niin että saisi laitettua positiivisen! Noh ei siitä enempää, haluatko laittaa siitä kuvan ja kenties maksutietoja? Milloin saisit postiin? :tup:"

Näyttää siltä kuitenkin, että @Vilunki15 tiesi hyvin, mitä on kirjoittanut. En koe tuollaista aiheellisena. Palautteiden on tarkoitus edesauttaa rakentavasti kauppa-alueen kehittymistä ja käyttöä. Jos tämä ei ollut palautteiden tarkoitus, niin sitten totta kai tämä on "aiheellinen" lisäys. Jos se palaute pelottaa niin paljon, niin ostajan ei ole myöskään pakko tehdä tarjousta. Itse tulkitsen vahvastikin, että tässä on hakemalla haettu ehkä pilke silmässä jotain reaktiota ja sitten vedetty itse herne nenään, kun reaktio ei miellyttänyt.
Kun kirjoitin viestiä, ajattelin että se olisi kannustava, kun tuolla on tuo huutomerkkikin. Mutta nyt on sellaista pilkunviilausta että:
:sdarra:

Ihan vaan neutraalina kummankaan puolella olemalla. tässä tilanteessa ei oltaisi, jos olisi vaan huomautuksesta huolimatta kaupat tehty maaliin. tai antamatta negaa, kun ei isoa menetystä tullut.

vaikka säännöt onkin, mutta omaa harkintaa saa ja on suotavaakin käyttää.
Eli @Stige 'n olisi pitänyt ottaa turpaansa ihan huviksi? Asiatonta käytöstä ei foorumilla ensisijaisesti hyväksytä, miksi tästä on pitänyt toistamiseen sanoa ja siltikään kukaan ei usko...

Homma olis jo maalissa ja kortti "ostajalla" jos olis osannut vaan käyttäytyä. Miks mun pitäis sietää tommosta käytöstä tässä tapauksessa?
Ja tällein ammatin puolesta jo tietää et jos ostaja alottaa tommosella asenteella kaupanteon ni siitä ei seuraa kun harmia.
Asiahan ei tietysti minulle kuulu mutta vaikeaa on varmaan elämä tässä maailmassa jos jo tuo ostajan kommentti tuntui jotenkin sietämättömän huonolta käytökseltä.
Tosin ihan ammatin puolesta jo tiedän, miten todellisuudesta vieraantuneita ja herkkähipiäisiä osa ihmisistä voi olla.

Jatkakaa.

Kun kirjoitin viestiä, ajattelin että se olisi kannustava, kun tuolla on tuo huutomerkkikin. Mutta nyt on sellaista pilkunviilausta että:
:sdarra:
Viestisi ei todellakaan ole kannustava. Olisiko loppupäätelmä, että herrasväki laittaa kättä päälle ja vie kaupan maaliin asti tai sitten korjataan negatiivinen pois myös @Stige 'n osalta, unohdetaan asia ja otetaan opiksi sekä voitaisiin ehkä käydä vähän ihmettelemässä, miten kannustavaa ja rakentavaa tekstiä oikeasti saadaan toteutettua. Sitten päästään eteenpäin.

Statistiikka

Viestiketjuista
293 912
Jäsenet
80 594
Uusin jäsen
nixxon

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom