Tärkeä Kauppiaspalaute: ohjeet ja käytäntö

Ylläpito

Moderator
Ylläpidon jäsen
Liittynyt
14.11.2016
Viestejä
5
Foorumin ominaisuuksiin on lisätty mahdollisuus antaa myyjälle ja ostajalle palautetta tehdyistä kaupoista. Kauppiaspalautteen antomahdollisuus on tarkoitettu ainoastaan kaupassa mukana olleelle myyjälle ja ostajalle. Perusteettoman palautteen (kosto tms.) antaminen on kielletty. Palautteen antaminen on mahdollista vasta 14 päivää foorumille rekisteröitymisen jälkeen (karenssiaika).

- Linkki myyjän saamaan palautteeseen löytyy myyntiketjun ylälaidasta

Huom! Kun annat palautetta, lisää palautteen loppuun linkki alkuperäiseen myyntiketjuun niin palaute on mahdollista yhdistää toteutuneeseen kauppaan.

kauppiaspalaute.png
 
Viimeksi muokannut ylläpidon jäsen:
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
117
Huom! Kun annat palautetta, lisää palautteen loppuun linkki alkuperäiseen myyntiketjuun niin palaute on mahdollista yhdistää toteutuneeseen kauppaan.
Tämä tuli huomattua vähän liian myöhään ja ilmeisesti tuota Mipek:lle antamaani palautetta (tässä) ei enää pääse editoimaan? Onko tuossa jokin aika, minkä ajan palautetta voi editoida, kun mielestäni eilen palautteen perässä oli "muokkaa" -painike? Täytyy sitten vaan jatkossa tuo linkkikin muistaa lisäillä palautteisiin.
 

Sampsa

Sysop
Ylläpidon jäsen
Team Tesla
Liittynyt
13.10.2016
Viestejä
12 508
Tämä tuli huomattua vähän liian myöhään ja ilmeisesti tuota Mipek:lle antamaani palautetta (tässä) ei enää pääse editoimaan? Onko tuossa jokin aika, minkä ajan palautetta voi editoida, kun mielestäni eilen palautteen perässä oli "muokkaa" -painike? Täytyy sitten vaan jatkossa tuo linkkikin muistaa lisäillä palautteisiin.
Laita linkki niin saan muokattua sen mukaan (käyttäjä itse voi muokata palautetta 60 min ajan)
 

sl06bhytmar

♻ SER Rescue ♻
Liittynyt
20.10.2016
Viestejä
860
Käykö omaksi havaitsemani käytäntö, että laitan vain threadin ID:n?
 

Sampsa

Sysop
Ylläpidon jäsen
Team Tesla
Liittynyt
13.10.2016
Viestejä
12 508
Käykö omaksi havaitsemani käytäntö, että laitan vain threadin ID:n?
Kai se linkki olisi parempi?

(Olen pyytänyt kehittäjältä, jos saisi lisättyä tuon linkin/ID:n vaikka ihan omaksi kentäksi palautteeseen)
 
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
166
Nopeaa toimintaa! Mutta ilmeisesti tuossa editoinnissa lähti minun saama "ostajapalaute" pois? Ei sillä niin väliä omalle kohdalle mutta jos noita lisäyksiä joutuu enemmänkin tekemään, niin kannattaa varmaan huomioida. (Pieni mahdollisuus, että muistan väärin mutta mielestäni minulla oli yksi palaute).

EDIT: No nyt se on siellä, hetken näytti nollaa
 
Viimeksi muokattu:

Sampsa

Sysop
Ylläpidon jäsen
Team Tesla
Liittynyt
13.10.2016
Viestejä
12 508
Nopeaa toimintaa! Mutta ilmeisesti tuossa editoinnissa lähti minun saama "ostajapalaute" pois? Ei sillä niin väliä omalle kohdalle mutta jos noita lisäyksiä joutuu enemmänkin tekemään, niin kannattaa varmaan huomioida. (Pieni mahdollisuus, että muistan väärin mutta mielestäni minulla oli yksi palaute).

EDIT: No nyt se on siellä, hetken näytti nollaa
Tuo kauppiaspalaute tuossa userstatsissa viestin vieressä ei muuten toimi.. (poistettu ainakin toistaiseksi)
 
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
166
Tuo kauppiaspalaute tuossa userstatsissa viestin vieressä ei muuten toimi.. (poistettu ainakin toistaiseksi)
Liekkö ongelma johtui siitä sitten. Palautteen jälkeen siihen ilmestyi (1). (Hetken aikaa näytti äsken (0)). Muistaakseni sitä "(1)" klikkaamalla pääsi kuitenkin palautteisiin.
 

Sampsa

Sysop
Ylläpidon jäsen
Team Tesla
Liittynyt
13.10.2016
Viestejä
12 508
Liekkö ongelma johtui siitä sitten. Palautteen jälkeen siihen ilmestyi (1). (Hetken aikaa näytti äsken (0)). Muistaakseni sitä "(1)" klikkaamalla pääsi kuitenkin palautteisiin.
Juu se numero tulikin avausviestin käyttäjän palautteen määrästä eikä käyttäjäkohtaisesti
 

Steakki

tymä
Liittynyt
04.11.2016
Viestejä
310
Pitää myös muistaa ettei kaikki anna palautetta, itsellenikään ei palautetta annettu:itku:
 

Sampsa

Sysop
Ylläpidon jäsen
Team Tesla
Liittynyt
13.10.2016
Viestejä
12 508
Pitää myös muistaa ettei kaikki anna palautetta, itsellenikään ei palautetta annettu:itku:
Eiköhän käytäntö jatkuvasti yleisty ja lisäänny + tästä ominaisuudesta voi myös muistuttaa kauppakumppania, kaikki eivät varmaan ole huomanneet sen olemassaoloa.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
1 493
Eiköhän käytäntö jatkuvasti yleisty ja lisäänny + tästä ominaisuudesta voi myös muistuttaa kauppakumppania, kaikki eivät varmaan ole huomanneet sen olemassaoloa.
Tuohan on fiksu kun siitä tulee palautteen saajalle ilmoitus että on saanut palautteen. Eli käytännössä automaattimuistutus/huomautus kunhan vain itse muistaa antaa palautteen. :)

Kerettiin käyttäjän @Tomppad kanssa myös tehdä kaupat ja antaa palautteet Tästä kaupasta: https://bbs.io-tech.fi/threads/kfa2-gtx-970-ex-oc-black-edition.3695/#post-92645

Tuon uuden palautelinjauksen mukaiseksi voisi myös palautteen kaiketi muuttaa.
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
337
Pitää myös muistaa ettei kaikki anna palautetta, itsellenikään ei palautetta annettu:itku:
Huutonetissä on näitä sankareita, jotka suorastaan hyppää päätteen läpi, jos et anna positiivista palautetta :D. Toivottavasti tätä ilmiötä ei ilmaannu tänne.
 

sl06bhytmar

♻ SER Rescue ♻
Liittynyt
20.10.2016
Viestejä
860
Huutonetissä on näitä sankareita, jotka suorastaan hyppää päätteen läpi, jos et anna positiivista palautetta :D. Toivottavasti tätä ilmiötä ei ilmaannu tänne.
Toivotaan näin, hiemanhan se näin alussa harmittaa kun ei saanut positiivista palautetta, mutta pitkässä juoksussa tuskin haittaa hirveesti, kun veikkaan kauppoja itselläni syntyvän 10-20 kpl:n vuositahtia.
 

Sampsa

Sysop
Ylläpidon jäsen
Team Tesla
Liittynyt
13.10.2016
Viestejä
12 508
Tuohan on fiksu kun siitä tulee palautteen saajalle ilmoitus että on saanut palautteen. Eli käytännössä automaattimuistutus/huomautus kunhan vain itse muistaa antaa palautteen. :)

Kerettiin käyttäjän @Tomppad kanssa myös tehdä kaupat ja antaa palautteet Tästä kaupasta: https://bbs.io-tech.fi/threads/kfa2-gtx-970-ex-oc-black-edition.3695/#post-92645

Tuon uuden palautelinjauksen mukaiseksi voisi myös palautteen kaiketi muuttaa.
Lisäsin teille molemmille linkin ketjuun.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
68
Nii no, itse taas myyn niin vähän romujani, että palauttetta tuskin paljoa tulee olemaan. Joku maksunvälityspalvelu olis kova, mutta taitaa mennä @Sampsa :lle liian hankalaks.
Escrow-palvelu ottaa väistämättä jotakin välistä. Ei erityisen "kova sana" muutaman kympin foorumikaupoissa.
 

ziltoid

Merkitsemätön jäsen
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
105
Olisko mahdollista saada jäähdytykselle oma alue?
 

Sampsa

Sysop
Ylläpidon jäsen
Team Tesla
Liittynyt
13.10.2016
Viestejä
12 508
Kehittäjän mukaan linkille alkuperäiseen myyntiketjuun ei ole kuulemma tarvetta :bored: Joten jatketaan käytäntöä, että pistetään se linkki itse palautteen perään.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
847
Kehittäjän mukaan linkille alkuperäiseen myyntiketjuun ei ole kuulemma tarvetta :bored: Joten jatketaan käytäntöä, että pistetään se linkki itse palautteen perään.
Ei ole ensimmäinen kerta, kun Xenforon kehittäjäyhteisö ei vaan osaa :comp:
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
93
Jos myyn useampaa tuotetta yhdessä ketjussa ja muutan otsikkoa sitä mukaa kun tavaraa menee, jolloin myös tuo ketjun url muuttuu, niin toimiikos aiemmat palautteeseen lisätyt linkit enää? Saisihan tuon tietty testattua omalla myyntiketjullani mutta jospa joku osaisi vastata suoraan. En itse tiedä miten tämä ihmeellinen intternetti toimii.
 

Sampsa

Sysop
Ylläpidon jäsen
Team Tesla
Liittynyt
13.10.2016
Viestejä
12 508
Jos myyn useampaa tuotetta yhdessä ketjussa ja muutan otsikkoa sitä mukaa kun tavaraa menee, jolloin myös tuo ketjun url muuttuu, niin toimiikos aiemmat palautteeseen lisätyt linkit enää? Saisihan tuon tietty testattua omalla myyntiketjullani mutta jospa joku osaisi vastata suoraan. En itse tiedä miten tämä ihmeellinen intternetti toimii.
Olettaisin että toimii
 

Rantakemisti

Moderator
Ylläpidon jäsen
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
3 245
Jos myyn useampaa tuotetta yhdessä ketjussa ja muutan otsikkoa sitä mukaa kun tavaraa menee, jolloin myös tuo ketjun url muuttuu, niin toimiikos aiemmat palautteeseen lisätyt linkit enää? Saisihan tuon tietty testattua omalla myyntiketjullani mutta jospa joku osaisi vastata suoraan. En itse tiedä miten tämä ihmeellinen intternetti toimii.
Toimii varmasti. Sillä urlin tekstiosuudella ei ole periaatteessa mitään väliä ja linkkiin voi kirjoittaa vaikka mitä sotkua, ainoastaan se pisteen perässä näkyvä numero vaikuttaa siihen, mihin viestiketjuun osoite ohjaa.

Esim:
https://bbs.io-tech.fi/threads/talla-tekstilla-ei-ole-mitaan-valia.4709/
https://bbs.io-tech.fi/threads/4709/
 

Rantakemisti

Moderator
Ylläpidon jäsen
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
3 245
Huom! Kun annat palautetta, lisää palautteen loppuun linkki alkuperäiseen myyntiketjuun niin palaute on mahdollista yhdistää toteutuneeseen kauppaan.
Tämän ohjeistuksen voisi lisätä ihan tuohon itse palautteen jättövaiheeseen. Minulle on nyt jätetty kolme myyntipalautetta lyhyen ajan sisällä eikä yhteenkään ole muistettu lisätä linkkiä. Jos ylläpito ehtii/viitsii, niin noihin palautteisiin voisi lisätä linkit. Muuten tämä johtaa siihen ettei seuraavakaan palautteen antaja muista lisätä linkkiä kun aikaisemmistakin puuttuu.

 

Sepek

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
1 165
Minä toivoisin, jos en huomannut lukea, että nämä myyntihinnat jäisivät näkyviin. Tämä kuittaus (myyty/ostetaan/myydään/ostettu) mikä oli murossakin on hyvä.
 

Ser Mika

(Tyhjä)
Liittynyt
02.12.2016
Viestejä
121
Foorumin ominaisuuksiin on lisätty mahdollisuus antaa myyjälle ja ostajalle palautetta tehdyistä kaupoista.

- Linkki myyjän saamaan palautteeseen löytyy myyntiketjun ylälaidasta

Huom! Kun annat palautetta, lisää palautteen loppuun linkki alkuperäiseen myyntiketjuun niin palaute on mahdollista yhdistää toteutuneeseen kauppaan.

Loistavaa. Tää on ominaisuus joka pitäisi olla foorumilla kuin foorumilleilla jossa tuote vaihtaa omistajaa.
 

pq

Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
771
Pitäisikö tuon tehdä ihan linkkikin? Itselle tulee urli kyllä näkyviin palautetekstiin muttei linkkiä.
 

Lassivv

Tukijäsen
Team H2O
Liittynyt
12.02.2017
Viestejä
2 780
Olisikohan mahdollista saada siihen kohtaan missä täytetään palaute (positiivinen, negatiivinen) ja kirjoitetaan itse palaute. Olisiko siihen mahd. saada huutomerkillä varustettua "note" tekstiä missä kerrottaisiin tosta linkin lisäyksestä palautteen perään. Lähinnä tuntuu olevan enemmän sääntö kun poikkeus että sitä linkkiä ei palautteissa ole.

EDIT: Tai peräti oma kohta palautteeseen (linkki kenttänä). Mihin pitää linkki liittää kauppoihin. Muutenhan tuonne voi kuka vaan antaan miten vaan palautetta kelle vaan :)
 
Viimeksi muokattu:

-is2-

╭∩╮ʕ•ᴥ•ʔ╭∩╮
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
345
Jotenkin tuota systeemiä voisi vielä kehittää. Kaksi ostosta takana, kummastakaan ei ole tähän suuntaan palautetta herunut vaikka molempien kohdalla kaupoista yyveellä keskusteltaessa olen ilmaissut aikomuksestani jättää palautteen heille tuotteen saavuttua. Oliko tuo pieni vinkki liian vaikea ymmärtää tai viekö liikaa aikaa kiireisen myyjän elämästä antaa palaute takaisin vaiko ehkä hankala surffata profiiliini painamaan linkkiä palautteisiin jossa moisen voi jättää? Kannatan myös jtn systeemiä mikä linkittäisi palautteen ketjuun missä kauppatapahtuma on ollut.
 
Liittynyt
22.10.2016
Viestejä
1 009
Väkisinkö sitä palautetta pitää saada...? :facepalm:
Tekeekö jotkut kauppaa palautteen takia...? :think:
 

Rantakemisti

Moderator
Ylläpidon jäsen
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
3 245
Jotenkin tuota systeemiä voisi vielä kehittää. Kaksi ostosta takana, kummastakaan ei ole tähän suuntaan palautetta herunut vaikka molempien kohdalla kaupoista yyveellä keskusteltaessa olen ilmaissut aikomuksestani jättää palautteen heille tuotteen saavuttua. Oliko tuo pieni vinkki liian vaikea ymmärtää tai viekö liikaa aikaa kiireisen myyjän elämästä antaa palaute takaisin vaiko ehkä hankala surffata profiiliini painamaan linkkiä palautteisiin jossa moisen voi jättää? Kannatan myös jtn systeemiä mikä linkittäisi palautteen ketjuun missä kauppatapahtuma on ollut.
Sama ongelma on kaikilla foorumeilla joita olen käyttänyt ja joissa on käytössä jonkinlainen kauppiaspalaute. Kannattaa vain selkeästi viestiä sen kauppakumppanin kanssa ja pyytää palautetta. @rane58 Palaute voi helpottaa kaupankäyntiä jatkossa ja ainakin itse käyn kauppaa mielummin käyttäjän kanssa jolla on jo palautetta. Aikasemmin saatu palaute kertoo jo käyttäjästä jotain.
 

a-p

Liittynyt
01.01.2017
Viestejä
673
Teimme @nahkajesu kanssa kaupat tästä I5 prossusta. Paketti saapui perjantaina postiin ja nyt prossu on ollut testin alla. Kaupat menivät mukavan nopeasti siitä plussaa :comp:
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
21 804
Kävin lisäämässä linkit molempien palautteisiin. :tup: Valitettavasti aika harva muistaa laittaa noita linkkejä.
Mielestäni linkit eivät ole niin tärkeitä. Parin vuoden päästä tulee kuitenkin Suuri Päivitys, joka rikkoo kaikki linkit. Tai Sampsa vaihtaa domainin io.fi ja joskus luopuu io-tech.fi käytöstä.

Sinne voisi linkin sijaan laittaa, että mitä on ostanut tai mitä on myynyt. Näin ei tarvitsisi katsoa, jokaista linkkiä läpi leikepöydän kautta, jos joku on ostanut paljon tavaraa. Esim. "Ostin SuperPeteltä kannettavan, kaupat menivät hyvin." on paljon parempi kuin "Hyvät kaupat. https :// bbs. io-tech. fi/threads/fujitsu-siemens-lifebook-e752.37258/"

Pahimmassa tapauksessa kyseessä on vielä aktiivinen ketju, jossa on myyty monta tavaraa, niin sieltä joutuu etsimään, mitä tuli ostettua.
 
Toggle Sidebar

Statistiikka

Viestiketjut
236 376
Viestejä
4 146 381
Jäsenet
70 245
Uusin jäsen
arkistoilija

Hinta.fi

Ylös Bottom