Tarjosin näytönohjaimesta 200e posteineen. Myyjä (
@Stige) hyväksyi tarjouksen ja käski laittaa YV:
Huomasin, että myyjällä oli palaute "Ostin kosteusvaurion ja liitinvian kärsineen näytönohjaimen. Toimitti kortin sama vesiblokki kiinni joka oli vuotanut ja pakkaus oli täynnä vettä piiriä myöten joka paikassa. RIP". Tästä sitten mainitsin yksityisviestillä näin:
Kattelin että sulla on tuolla neutraali palaute. Jospa nyt onnistuis pakkaaminen niin että saisi laitettua positiivisen! Noh ei siitä enempää, haluatko laittaa siitä kuvan ja kenties maksutietoja? Milloin saisit postiin?
Tuosta sitten ilmeisesti vedettiin herne nenään ja kaupat peruttiin myyjän puolelta. Sain vain viestin "Kaupat peruttu" ja myyjä muokkasi myös ilmoitukseen (ks kuva yllä).
Annoin tästä sitten ihan aiheellisesti negatiivisen palautteen, kun kuitenkin oli jo tarjouksen hyväksynyt ja tilasin tulevaan koneeseen datatronicilta muita osia näyttistä ajatellen. Eli jäi ikävä maku minun mielestäni ihan aiheellisesta huomautuksesta.
Nyt kuitenkin sain negatiivisen kauppiaspalautteen "Soittaa suutaan aivan turhaan viesteissä.". Onko tämä teidän mielestänne aiheellista?
Eli siis tiivistetysti:
1. Myyjä hyväksyy tarjouksen
2. Vinkkaan että paketoi näytönohjaimen hyvin, kun ei ole alkup laatikkoa tallella. (Jälkikäteen sävy olisi voinut olla parempi kommentissani).
3. Myyjä ilmeisesti pahoittaa tästä mielensä, peruu kaupat omin nokkinsa.
4. Harmittelin tätä, olin jo käyttänyt tulevia näyttiskauppoja mielessäni rahaa muualle. Kauppa-alueen säännöissä on kohta " Jos hyväksyt tarjouksen alle hintapyynnön, sitoudut myymään tuotteen kyseisellä hinnalla", niin minun mielestäni näin aiheellisesti antaa tästä palautetta.
5. Myyjä antaa "kostopalautteen"
Mitäs mieltä gnut, onko aiheellinen?