• TechBBS:n politiikka- ja yhteiskunta-alue (LUE ENSIN!)

    Politiikka- ja yhteiskunta-alue on TechBBS-keskustelufoorumilla ala-osio, joka on tarkoitettu poliittisten ja yhteiskunnallisten aiheiden sekä niiden ilmiöiden ja haasteiden käsittelyyn.

    Ohjeistus, säännöt ja rangaistukset koskevat vain tätä aluetta, muilla alueilla on käytössä TechBBS-foorumin tavalliset säännöt.

    Ylläpito valvoo, ohjeistaa ja moderoi keskustelua, mutta ensisijaisesti alueen keskustelijoiden pitäisi pyrkiä aktiivisesti ylläpitämään asiallista keskustelua ja myös selvittämään mahdollisesti syntyviä erimielisyyksiä ilman ylläpidon puuttumista keskusteluun.

Eduskuntavaalit 2019

Liittynyt
18.05.2017
Viestejä
21 331
Sitä vähän tuumailinkin. Henkilökohtaisesti oon tuumaillut, että henkeen ja terveyteen kohdistuneista rikoksista tuomittua ei saisi päästää eduskuntaan ollenkaan, ts. esimerkiksi pahoinpitelystä tuomion saaneen Jukka Mäkysen paikka ei olisi kansanedustajana. Jotkut sakkotuomiot vaikkapa ylinopeudesta nyt ovat se ja sama.
Itse olen huolestuneempi talousrikoksista ja muista epärehellisyyteen liittyvistä teoista. Pahoinpitelyt kännissä tai pikaistuksissaan tai joskus nuoruusvuosina eivät oikeastaan kosketa työtä kansanedustajana mutta moraalisesti ja lakiteknisesti notkea selkäranka on paha juttu.
 

JLM

Liittynyt
02.11.2016
Viestejä
1 802
"Arvopohja" = "Olemme perustavanlaatuisista asioista liian eri mieltä".

Tietysti tuossa on se mahdollisuus, että toinen puoli joustaa omasta "arvopohjastaan" mutta äänestäjät kutsuvat sitä "periaatteiden myymiseksi" tai "hillotolpaksi".
Ehkä niiden kannattaisi selkeyden vuoksi sitten sanoa mistä perustavanlaatuisista asioista he ovat liian eri mieltä, niin ei tarvitsisi piiloutua määrittelemättömien iskusanojen taakse.
 
Liittynyt
18.05.2017
Viestejä
21 331
Ehkä niiden kannattaisi selkeyden vuoksi sitten sanoa mistä perustavanlaatuisista asioista he ovat liian eri mieltä, niin ei tarvitsisi piiloutua määrittelemättömien iskusanojen taakse.
Ai sanomisten selkeyden pyytäminen onkin ok kun pyynnön kohde ei ole persu? Kyllä siellä persuillakin on "arvopohja", joka näkyisi nopeasti jos olisivat hallituksenmuodostajan roolissa. Tuskin täällä ulvottaisiin joustamattomuudesta ja epäselvyydestä jos todettaisiin, että vihreät, vassarit tai rkp ei samaan hallitukseen tule mahtumaan.

Ehkä niiden oikeasti kannattaisi sanoa kuten Esko Aho: "En kommentoi".
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
1 458
Itse olen huolestuneempi talousrikoksista ja muista epärehellisyyteen liittyvistä teoista. Pahoinpitelyt kännissä tai pikaistuksissaan tai joskus nuoruusvuosina eivät oikeastaan kosketa työtä kansanedustajana mutta moraalisesti ja lakiteknisesti notkea selkäranka on paha juttu.
Tämä tässä näin. Itse pidän pahoinpitelyä sen tyyppisenä rikoksena, että noin periaatteessa kuka hyvänsä voi syyllistyä pahoinpitelyyn, kunhan olosuhteet ovat oikeat. Samaa ei voi sanoa talousrikoksista, varsinkaan yhtään isommista.
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
2 613
Nyt kun en kiireessä puhelimella näpyttele niin tässä. Tuo lista taisikin olla oikea, siitä vain puuttui tuo matelijakohta.

Sosiaalidemokraatin selkäranka (SDP kun sattuu olemaan hallitustunnustelija ja tuossa hän loukkasi demareita ja heitä äänestäviä.)

Vieraskirja (naisten raiskaaminen)


Tässä hän tavallaan pyytää anteeksi tai ainakin oikaisee mitä tarkoitti homon ampumisella
Kommentti homonampumiskohinaan

Tuossa hän sanoo "Vaikkei Halla-aho olisi tarkoittanut sitä, mitä kirjoitti, tuollaiset möläytykset eivät sovi kaupunginvaltuutetulle. Halla-aho on siten sopimaton kaupunginvaltuutetuksi. Tässä unohtuu nyt se, että en minä kommenttiani möläyttänytkään kaupunginvaltuutettuna. Möläytin sen tuntemattomana rivikansalaisena. Se, että möläytys jatkaa olemassaoloaan nyt, ei johdu minusta. Minä olen poistanut sen ja siten tuonut julki, että tuollaisen sanominen ei ole omastakaan mielestäni sopivaa."
Nyt hänestä olisi tulossa ministeri ja nuo käsitellään uusiksi.

Arvokeskusteluun Ihmisarvosta
Tuossa hän kytkee ihmisarvon muuhun arvostukseen.
Et sitten vaivautunut lukemaan, mitä parikin kertaa linkkasin. Varmasti mukavampaa kiehua omissa luuloissaan.
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
2 111
Tämä tässä näin. Itse pidän pahoinpitelyä sen tyyppisenä rikoksena, että noin periaatteessa kuka hyvänsä voi syyllistyä pahoinpitelyyn, kunhan olosuhteet ovat oikeat. Samaa ei voi sanoa talousrikoksista, varsinkaan yhtään isommista.
Mulle taas toisen henkeen ja/tai terveyteen kohdistuneet rikokset ovat huomattavasti pahempia kuin ns. uhrittomat rikokset. Kertoo perustavanlaatuisesta ongelmasta suhtautumisessa toisiin ihmisiin.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
1 458
Mulle taas toisen henkeen ja/tai terveyteen kohdistuneet rikokset ovat huomattavasti pahempia kuin ns. uhrittomat rikokset. Kertoo perustavanlaatuisesta ongelmasta suhtautumisessa toisiin ihmisiin.
Pidätkö talousrikoksia todellakin uhrittomina rikoksina? Vai mitä tarkoitit tuolla?

Pahoinpitelytuomion voit saada, vaikka puolustat itseäsi päällekarkaajalta.
 
Liittynyt
17.06.2018
Viestejä
9 199
Mulle taas toisen henkeen ja/tai terveyteen kohdistuneet rikokset ovat huomattavasti pahempia kuin ns. uhrittomat rikokset. Kertoo perustavanlaatuisesta ongelmasta suhtautumisessa toisiin ihmisiin.
Yleisesti noin mutta hätävarjelun liioittelu on mielestäni poikkeus. Talousrikokset ovat myös mielestäni ei kansanedustajalle, työssä vaaditaan luottamusta. Seksuaalirikokset on helppo, siihen on mahdotonta keksiä oikeutetusta.

Osan taas voi nähdä hyvänä asiana. Kuten tuo Rinteen tapaus, Halla-ahon kiihottaminen yms. voidaan nähdä tietoisena politiikan apuna.
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
2 111
Pidätkö talousrikoksia todellakin uhrittomina rikoksina? Vai mitä tarkoitit tuolla?
Siinä mielessä kyllä, että omaisuuteen kohdistuvat rikokset eivät kohdistu siihen kaikkein tärkeimpään, eli henkilöön itseensä.
Pahoinpitelytuomion voit saada, vaikka puolustat itseäsi päällekarkaajalta.
Poikkeuksia tietysti löytyy aina. Lähtökohtaisesti väkivaltarikoksista tuomittuja ei kuitenkaan mielestäni saisi päästää eduskuntaan.
 
Liittynyt
18.05.2017
Viestejä
21 331
Ihan eri asia, että miten kamala teko joku rikos itsessään on ja miten se vaikuttaa henkilön kykyyn työskennellä erittäin korruptioalttiissa asemassa.
 

ATE

Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
12 095
Poikkeuksia tietysti löytyy aina. Lähtökohtaisesti väkivaltarikoksista tuomittuja ei kuitenkaan mielestäni saisi päästää eduskuntaan.
Demokratia ei oikein toimi kovin hyvin jos joku yksittäinen henkilö alkaa määritellä ketkä saavat asettua ehdolle ja ketkä eivät.
 
Liittynyt
17.06.2018
Viestejä
9 199
Demokratia ei oikein toimi kovin hyvin jos joku yksittäinen henkilö alkaa määritellä ketkä saavat asettua ehdolle ja ketkä eivät.
Kuka niin olisi tekemässä? Mielipiteitä taas voi esittää ja jos saa kannatusta niin jopa äänestää asiasta.
 

Diziet Sma

Tukijäsen
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
1 430
Jos persut tosissaan haluaa hallitukseen niin joku pitää jussille sen kuvainnollisen "kerros nyt, että mitä sä oikein näillä jutuilla vakavissasi tarkoitat"-haastattelun mutta luultavampaa on, ettei persujakaan varsinaisesti hallitusnakki kiinnosta.
Näyttää kovasti siltä, että viime hallitusten tekemät koulutusleikkaukset ovat olleet vakavampi juttu kuin kukaan osasi aavistaakaan. Nehän ovat tuhonneet koko aika-avaruusjatkumon, ja nyt jo aikaa sitten koulunsa käyneet ovat menettäneet kykynsä käsittää lukemaansa.

Mutta vitsit sikseen. Eihän tässä tietenkään ole kyse kyvyttömyydestä ymmärtää, vaan haluttomuudesta. Toimittajat ja muut toistaitoiset haluavat ehdoin tahdoin Wiion viestintälakien olevan voimassa:
- Jos sanoma voidaan tulkita eri tavoin, niin se tulkitaan tavalla, josta on eniten vahinkoa.
- On olemassa aina joku, joka tietää sinua itseäsi paremmin, mitä olet sanomallasi tarkoittanut.

Scripta on edelleen netissä ja jokainen voi käydä sieltä lukemassa, mitä Halla-aho on kirjoittanut ja tarkoittanut. Ei nyt jumalauta voi olla niin vaikeaa ymmärtää, mitä parin aanelosen pituisissa teksteissä sanotaan. Kuvia niissä tosin ei ole, joten se voi hankaloittaa asiaa joidenkin puolivaloilla kulkevien tapauksessa.
 
Liittynyt
18.05.2017
Viestejä
21 331
Tuon tyypin tapaus on erikoinen jos kerran Supo on tehnyt hänestä turvallisuusselvityksen aiempia tehtäviä varten eikä mitään ole tullut ilmi. Kuvakaappauksista vain yksi kesyin löytyi FB-tililtä tarkastettaessa ja kukaan muu ei ole tullut julkisuuteen vahvistaakseen noita väitettyjä juttuja.
 
Liittynyt
18.05.2017
Viestejä
21 331
Näyttää kovasti siltä, että viime hallitusten tekemät koulutusleikkaukset ovat olleet vakavampi juttu kuin kukaan osasi aavistaakaan. Nehän ovat tuhonneet koko aika-avaruusjatkumon, ja nyt jo aikaa sitten koulunsa käyneet ovat menettäneet kykynsä käsittää lukemaansa.

Mutta vitsit sikseen. Eihän tässä tietenkään ole kyse kyvyttömyydestä ymmärtää, vaan haluttomuudesta. Toimittajat ja muut toistaitoiset haluavat ehdoin tahdoin Wiion viestintälakien olevan voimassa:
- Jos sanoma voidaan tulkita eri tavoin, niin se tulkitaan tavalla, josta on eniten vahinkoa.
- On olemassa aina joku, joka tietää sinua itseäsi paremmin, mitä olet sanomallasi tarkoittanut.

Scripta on edelleen netissä ja jokainen voi käydä sieltä lukemassa, mitä Halla-aho on kirjoittanut ja tarkoittanut. Ei nyt jumalauta voi olla niin vaikeaa ymmärtää, mitä parin aanelosen pituisissa teksteissä sanotaan. Kuvia niissä tosin ei ole, joten se voi hankaloittaa asiaa joidenkin puolivaloilla kulkevien tapauksessa.
No miksei niitä esitettyjä oikaista? "Mutku asiayhteydestä irroitettu" "Mutku ei tän kokouksen aihe" "Ottakaa joku vaikeita kysyvältä mikrofoni pois, pliis?".

Ei voi väittää, ettei olisi annettu tilaisuutta kertoa, että mitä niillä oikein tarkoitetaan.
 
Liittynyt
27.05.2017
Viestejä
7 960
Silläkö se ongelma tai "ongelma" korjaantuu ja katoaa kun joku solisaliratti heristää sormea?

Vittu mitä kaksinaismoralisteja.

Eikö niillä solisalirateilla ole ollut aiemminkin kaikenlaista viritelmää Lähi-idästä tulleiden rikollisten kanssa? Jos miettii vaikkapa sitä demari-lelusaljakuljettajaa ja sitä Oulun pedofiilien ja ISIS sotureiden imaamia?

Etteivät demarit flirttailisi ääri-islamistien ja juutalaisten uunittajien kanssa tai suorastaan itse ole sellainen puolue? Miten on tuollaisen rikollispuolueen hallituskelpoisuuden kanssa?
 
Liittynyt
17.06.2018
Viestejä
9 199
Silläkö se ongelma tai "ongelma" korjaantuu ja katoaa kun joku solisaliratti heristää sormea?

Vittu mitä kaksinaismoralisteja.

Eikö niillä solisalirateilla ole ollut aiemminkin kaikenlaista viritelmää Lähi-idästä tulleiden rikollisten kanssa? Jos miettii vaikkapa sitä demari-lelusaljakuljettajaa ja sitä Oulun pedofiilien ja ISIS sotureiden imaamia?

Etteivät demarit flirttailisi ääri-islamistien ja juutalaisten uunittajien kanssa tai suorastaan itse ole sellainen puolue? Miten on tuollaisen rikollispuolueen hallituskelpoisuuden kanssa?
Todisteet noille? Se jos ei tiedä taikka ei toimi ennen tuomiota on eri asia.
 
Liittynyt
18.05.2017
Viestejä
21 331
Silläkö se ongelma tai "ongelma" korjaantuu ja katoaa kun joku solisaliratti heristää sormea?

Vittu mitä kaksinaismoralisteja.

Eikö niillä solisalirateilla ole ollut aiemminkin kaikenlaista viritelmää Lähi-idästä tulleiden rikollisten kanssa? Jos miettii vaikkapa sitä demari-lelusaljakuljettajaa ja sitä Oulun pedofiilien ja ISIS sotureiden imaamia?

Etteivät demarit flirttailisi ääri-islamistien ja juutalaisten uunittajien kanssa tai suorastaan itse ole sellainen puolue? Miten on tuollaisen rikollispuolueen hallituskelpoisuuden kanssa?
Ootas nyt hetki. Onko noiden kirjoitusten puolesta esitetty vielä mitään muuta kuin kaunaa kantavan tyypin jostain saamat kuvakaappaukset?
 
Liittynyt
17.06.2018
Viestejä
9 199
Ootas nyt hetki. Onko noiden kirjoitusten puolesta esitetty vielä mitään muuta kuin kaunaa kantavan tyypin jostain saamat kuvakaappaukset?
Metoon pahimmat ylilyönnit olivat tuollaisia lynkkauksia ilman todisteita. Siinä voi vähän kun vihaiset internet-sotilaat ottavat hampaisiinsa.
 
Liittynyt
18.05.2017
Viestejä
21 331
Metoon pahimmat ylilyönnit olivat tuollaisia lynkkauksia ilman todisteita. Siinä voi vähän kun vihaiset internet-sotilaat ottavat hampaisiinsa.
Jos nuo osoitetaan todeksi, en epäile ollenkaan, etteikö herra itse tai viimeistään demarit vetäisi oikeat johtopäätökset ja se olisi edustajuus siinä. Ja tämä kirjoittajalta, joka ei pidä demareita kovin korkeassa arvossa.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
1 458
Siinä mielessä kyllä, että omaisuuteen kohdistuvat rikokset eivät kohdistu siihen kaikkein tärkeimpään, eli henkilöön itseensä.

Poikkeuksia tietysti löytyy aina. Lähtökohtaisesti väkivaltarikoksista tuomittuja ei kuitenkaan mielestäni saisi päästää eduskuntaan.
Eli siis jos murtaudun verkkopankkiisi, tyhjennän tilisi ja otan nimissäsi lainan, jonka nostan, niin et koe itseäsi uhriksi?
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
1 458
Ootas nyt hetki. Onko noiden kirjoitusten puolesta esitetty vielä mitään muuta kuin kaunaa kantavan tyypin jostain saamat kuvakaappaukset?
Jos näistä Husseinin kirjoituksista on kyse, niin ainakin osan on myöntänyt kirjoittaneensa. Mm. nämä, missä vertaa Israelia ISISiin.
 
Liittynyt
18.05.2017
Viestejä
21 331
Jos näistä Husseinin kirjoituksista on kyse, niin ainakin osan on myöntänyt kirjoittaneensa. Mm. nämä, missä vertaa Israelia ISISiin.
Mä luin vain eiliset uutiset, joiden mukaan ei myöntänyt ensimmäistäkään niistä, joita siinä oli listattu. Onko jotain tuoreempaa tullut?
 
Liittynyt
18.05.2017
Viestejä
21 331
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
2 111
Eli siis jos murtaudun verkkopankkiisi, tyhjennän tilisi ja otan nimissäsi lainan, jonka nostan, niin et koe itseäsi uhriksi?
En siinä mielessä kuin jos kävisit kiinni minuun fyysisesti.

Meillä lienee aika iso eroavaisuus ajattelutavassa. Minulle omaisuudella ja rahalla ei ole koskaan ollut juurikaan merkitystä enkä määrittele itseäni sen perusteella mitä minulla on, vaan sen perusteella millainen minä olen.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
1 458
Joo, nää huomasinkin. Mutta nuo johtajien polttamiset ja hirttämiset sun muut, mitkä oli kuvakaappauksin jaossa olisi se suuri ongelma. Noi israelin ja ISIS:in vertailut nyt on lähinnä typeriä ja jyrkkiä kommentteja mutta samalla ainakin osoittaa, että ilmeisesti pitää myös ISIStä erittäin pahana.
En pitäisi sitä, että shiia pitää sunneja pahana, vielä osoituksena oikeastaan mistään. Lisäksi tuollaiset kommentit ainakin omassa mielessäni nostavat todennäkösyyttä sille, että nuo muutkin jutut voivat olla totta. Tokikaan ei suoralta kädeltä kaikkea pidä uskoa, mutta kyllä tämä koko keissi mielenkiintoa herättää, ja on kyllä ihan tutkimisen arvoinen asia.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
1 458
En siinä mielessä kuin jos kävisit kiinni minuun fyysisesti.

Meillä lienee aika iso eroavaisuus ajattelutavassa. Minulle omaisuudella ja rahalla ei ole koskaan ollut juurikaan merkitystä enkä määrittele itseäni sen perusteella mitä minulla on, vaan sen perusteella millainen minä olen.
Minulla ei ole juuri mitään, enkä kaipaa juurikaan tämän enempää, ihmettelen, mikäli maallinen omaisuus on minulle tärkeämpää kuin sinulle. Siitä huolimatta näen, että pahoinpitely, joka noin periaatteessa on vaikkapa nyrkinisku naamaan, kun joku käy päälle, on lievempi teko, kuin mainitsemani esimerkki omaisuusrikoksesta.
 
Liittynyt
18.05.2017
Viestejä
21 331
En pitäisi sitä, että shiia pitää sunneja pahana, vielä osoituksena oikeastaan mistään. Lisäksi tuollaiset kommentit ainakin omassa mielessäni nostavat todennäkösyyttä sille, että nuo muutkin jutut voivat olla totta. Tokikaan ei suoralta kädeltä kaikkea pidä uskoa, mutta kyllä tämä koko keissi mielenkiintoa herättää, ja on kyllä ihan tutkimisen arvoinen asia.
No niinpä mutta ainakaan minä en ole esittänyt, että äärimielipiteillä tai typerillä kirjoituksilla pitäisi olla kansanedustajuuden estävä vaikutus. Toki ymmärrän, että jos tämä kaveri olisi demarien puheenjohtaja ja ilmoittaisi olevansa edelleen tätä mieltä, että muut eivät haluaisi tehdä heidän kanssaan mitään yhteistyötä. Ymmärtäisin sen toisaalta vaikka on vain rivijäsen ja vaikka irtisanoutuisikin vanhoista kirjoituksistaan. Siitähän tässä oli puhe. Muut puolueet saavat lopulta vetää johtopäätökset päätöstensä tueksi ihan mistä itse lystäävät.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
1 458
No niinpä mutta ainakaan minä en ole esittänyt, että äärimielipiteillä tai typerillä kirjoituksilla pitäisi olla kansanedustajuuden estävä vaikutus. Toki ymmärrän, että jos tämä kaveri olisi demarien puheenjohtaja ja ilmoittaisi olevansa edelleen tätä mieltä, että muut eivät haluaisi tehdä heidän kanssaan mitään yhteistyötä. Ymmärtäisin sen toisaalta vaikka on vain rivijäsen ja vaikka irtisanoutuisikin vanhoista kirjoituksistaan. Siitähän tässä oli puhe. Muut puolueet saavat lopulta vetää johtopäätökset päätöstensä tueksi ihan mistä itse lystäävät.
Okei. Itse olen sitä mieltä, että ainoat asiat, millä pitäisi olla kansanedustajuuden estä vaikutus, ovat kansan tuen puute (et saa tarpeeksi ääniä), tai voimassa oleva ehdoton vankeustuomio. Ministereitä sitten pitäisi syynätä tarkemmin. Yhteistyötä kukin puolue tekee juuri niiden tahojen kanssa, kuin haluaa.
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
2 111
Siitä huolimatta näen, että pahoinpitely, joka noin periaatteessa on vaikkapa nyrkinisku naamaan, kun joku käy päälle, on lievempi teko, kuin mainitsemani esimerkki omaisuusrikoksesta.
Menee jankkaamiseksi mutta todetaan nyt vielä kerran, että minulle henkilökohtainen koskemattomuus on tärkeämpää kuin omaisuuden koskemattomuus. Vaan eiköhän tämä riitä tästä.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
1 458
Menee jankkaamiseksi mutta todetaan nyt vielä kerran, että minulle henkilökohtainen koskemattomuus on tärkeämpää kuin omaisuuden koskemattomuus. Vaan eiköhän tämä riitä tästä.
Tämä tuli jo selväksi. Se, että minä olen asiasta jotain mieltä, ei tarkoita, ettäkö sinun, tai kenenkään muunkaan, tarvitsisi olla asiasta sitä mieltä.
 
Liittynyt
21.04.2017
Viestejä
330
Vieraskirja (naisten raiskaaminen)
Avataan ensin demarien kanta tästä.

Eli H-a:n mielestä jos maahanmuuttaja raiskaa, niin mielummin sellaisen ihmisen joka vastustaa maahanmuuttajaraiskaajan palauttamista kuin sellaisen joka kyseistä asiaa ei vastusta.

Eli demareiden linja on joko se että maahanmuuttajaraiskaajan pitäisi mielummin raiskata ihminen joka vastustaa raiskaajien palauttamista tai sitten se että ikävistä asioista ei tarvitse puhua?
 
Liittynyt
17.06.2018
Viestejä
9 199
Avataan ensin demarien kanta tästä.

Eli H-a:n mielestä jos maahanmuuttaja raiskaa, niin mielummin sellaisen ihmisen joka vastustaa maahanmuuttajaraiskaajan palauttamista kuin sellaisen joka kyseistä asiaa ei vastusta.

Eli demareiden linja on joko se että maahanmuuttajaraiskaajan pitäisi mielummin raiskata ihminen joka vastustaa raiskaajien palauttamista tai sitten se että ikävistä asioista ei tarvitse puhua?
Ei, vaan demareiden linja on että ketään ei saa raiskata. Kuten kaikkien järjissään olevien.
 
Liittynyt
27.05.2017
Viestejä
7 960
Avataan ensin demarien kanta tästä.

Eli H-a:n mielestä jos maahanmuuttaja raiskaa, niin mielummin sellaisen ihmisen joka vastustaa maahanmuuttajaraiskaajan palauttamista kuin sellaisen joka kyseistä asiaa ei vastusta.

Eli demareiden linja on joko se että maahanmuuttajaraiskaajan pitäisi mielummin raiskata ihminen joka vastustaa raiskaajien palauttamista tai sitten se että ikävistä asioista ei tarvitse puhua?
Eiköhän se Oulun sosiaalidemokraattinen imaami Abdul Mannan valitettavasti vastannut opetuslapsineen jo tähän kysymykseen ja vastaukset saa tilattua tuomion muodossa Oulun käräjäoikeuden kansliasta.

Siinä on sitä mallia "Arvo Pohjasta" kerrakseen.
 
Liittynyt
17.06.2018
Viestejä
9 199
Eiköhän se Oulun sosiaalidemokraattinen imaami Abdul Mannan valitettavasti vastannut opetuslapsineen jo tähän kysymykseen ja vastaukset saa tilattua tuomion muodossa Oulun käräjäoikeuden kansliasta.

Siinä on sitä mallia "Arvo Pohjasta" kerrakseen.
Arvo Pohjalta (Hakkaraiselta) voi myös kysyä
 

Diziet Sma

Tukijäsen
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
1 430
No miksei niitä esitettyjä oikaista?
Kirjoituksista on jankattu siitä lähtien, kun Halla-aho valittiin kaupunginvaltuustoon, ja Halla-aho on selittänyt niitä sekä haastatteluissa että uusissa kirjoituksissaan. Mutta oikaisu on hieman hankalaa, kun ensinnäkään ei ole mitään oikaistavaa - on vain tahalliseen väärinymmärtämiseen perustuvaa pöyristymistä ja loukkaantumista. Toisekseen kirjoitusten selittäminen on turhaa, sillä se joka ei halua ymmärtää alkuperäistä kirjoitusta, ei halua ymmärtää selitystäkään.

Ei voi väittää, ettei olisi annettu tilaisuutta kertoa, että mitä niillä oikein tarkoitetaan.
Onhan Halla-aho kertonut, mitä on kirjoituksillaan tarkoittanut. Mutta Halla-ahon ja persujen poliittisille vastustajille on paljon hedelmällisempää jatkaa yksittäisten lainausten kontekstitonta repostelua, joten sitä jatketaan, aivan Halla-ahon kertomisista riippumatta.
 
Liittynyt
17.06.2018
Viestejä
9 199
Kirjoituksista on jankattu siitä lähtien, kun Halla-aho valittiin kaupunginvaltuustoon, ja Halla-aho on selittänyt niitä sekä haastatteluissa että uusissa kirjoituksissaan. Mutta oikaisu on hieman hankalaa, kun ensinnäkään ei ole mitään oikaistavaa - on vain tahalliseen väärinymmärtämiseen perustuvaa pöyristymistä ja loukkaantumista. Toisekseen kirjoitusten selittäminen on turhaa, sillä se joka ei halua ymmärtää alkuperäistä kirjoitusta, ei halua ymmärtää selitystäkään.


Onhan Halla-aho kertonut, mitä on kirjoituksillaan tarkoittanut. Mutta Halla-ahon ja persujen poliittisille vastustajille on paljon hedelmällisempää jatkaa yksittäisten lainausten kontekstitonta repostelua, joten sitä jatketaan, aivan Halla-ahon kertomisista riippumatta.
Miksi kuvittelet etteivät ymmärrä? Ehkä he eivät hyväksy selitettyä versiotakaan.
 

Diziet Sma

Tukijäsen
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
1 430
Mä luin vain eiliset uutiset, joiden mukaan ei myöntänyt ensimmäistäkään niistä, joita siinä oli listattu. Onko jotain tuoreempaa tullut?
Vastasi, ettei muista kirjoittaneensa. Kuulostaa myönnöltä, että on kirjoittanut sen verran paljon USA:n, Israelin ja juutalaisten vastaisia juttuja, ettei muista kirjoittaneensa juuri noita tekstejä.
 
Liittynyt
27.05.2017
Viestejä
7 960
Arvo Pohjalta (Hakkaraiselta) voi myös kysyä
Viitasaaren sahuri ei taida olla käsittääkseni mikään raiskaaja ja vielä vähemmän ulkomailta Suomeen värvätty raiskaaja. Toki sitä voi silti vaikka häneltä kysyä vastausta tuollaiseen filosofiseen kysymykseen.

Oulussa tapahtuneet pedofiilien tekemät lasten joukkoraiskaukset valitettavasti vastasivat siihen Halla-ahon filosofiseen kysymykseen yli kymmenen vuoden takaa eli vastasivat käytännössä kenet valitsevat uhriksi.

Hämmästyttävän kaksinaismoralistinen tuo Suomen antisemitistinen työväenpuolue kun iskevät tarinaa "Arvo Pohjista". Jotenkin tuntuu että kannattaisi se oma pesä puhdistaa ennen kuin muita alkaa kivittämään. Kyllähän se pistää myös mietteliääksi kun miettii millainen arvomaailma on ihmisillä Suomessa jotka äänestävät antisemitistien puoluetta. Ikävällä tavalla tuollainen puolue tuo mieleen sen 1930-luvun nahkasaappaiden kolinan. Olisi kyllä toivonut että se aika on historiaa eikä se aika koskaan palaa.
 

Diziet Sma

Tukijäsen
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
1 430
Miksi kuvittelet etteivät ymmärrä? Ehkä he eivät hyväksy selitettyä versiotakaan.
En sanonut, etteivät ymmärrä. Sanoin, että he joko eivät halua ymmärtää tai ymmärtävät tahallaan väärin. Tietysti mukana on niitäkin, jotka eivät oikeasti ymmärrä. Veikkaan, että he ovat kuitenkin pieni vähemmistö.
 
Liittynyt
17.06.2018
Viestejä
9 199
Ei tietenkään saa, mutta kun kyse ei ole siitä. Ymmärrätkö kenties tahallaan väärin?
No jos joku raiskataan niin eikö silloin dementikot ole oikea kohde? Kärsimys olisi vähäisintä. Ihan näin Halla-ahomaisesti jutustellen
 
Toggle Sidebar

Statistiikka

Viestiketjut
246 071
Viestejä
4 295 740
Jäsenet
71 784
Uusin jäsen
Oldviking

Hinta.fi

Ylös Bottom