Diablo 4

Tämän lisäksi ainakaan itse en siihen ns. Levutus vaiheeseen ("pakollinen pahe") kaipaa erikseen mitään haastetta, joka hidastaisi jo entuudestaan prosessia. Haastetta sitten siellä Loppupelin puolella mieluusti.

Tavan tallaajalle olisi varmasti suotuisaa, jos esimerkiksi tarinan pystyisi tasapainottelemaan haastavan ja mielekkään välimaastossa.
 
103 lvl pitti meni eilen yksin läpi. En ole kyllä jaksanut edes kokeilla suurempia vielä, kun puuttuu niin paljon masterworkkeja, että hinkkaa mielummin noita 99lvl mitkä menee parissa minuutissa läpi.
 
Tänään illalla esitellään se uusi classi.


Näköjään vähän muokatun Monkin uudelleenlämmittely. No ainakin kolmosta tykkäsin vääntää tolla classilla, joten sinänsä kiinnostaa.


Lisätään vielä Rhykkerin gameplay videota hahmosta.
 
Näköjään vähän muokatun Monkin uudelleenlämmittely. No ainakin kolmosta tykkäsin vääntää tolla classilla, joten sinänsä kiinnostaa.

Tuossa haastattelussa oli hyvä ku se yks kysy että onko monkista kopioitu tai jotain semmosta siinäQ&A-osiossa. Nii huomas ettäs selitti ja yritti ihman omiaan kokoajan puhua. Niin se oli hyvä liike ku se toinen niistä sitten sano rehellisesti että on otettu monkista mallia, kun joku toimiva hahmo on löydetty tai pelitapa, niin se on hyvä pitää. toki tuota hahmoa on vaa viritetty. Mun mieleen tuo toi monk+witch doctorin hybridin.
 
IMG_20240719_090141.png


Apina Voimaa
 
Paska peli. Yrittänyt tappaa thorns baballa jolla kaikki gearit upittu 12/12 kamassa oikeat rollit maksattuna 25%. Ja pystyn vetämään 120 pittejä ilman ongelmia. Kaikki muut uberbossit sulaa parilla iskulla mutta ei uber lillith. Edelleen päin vittuja viritetty bossi. Poistamalla oneshot mekaniikat ja tekemällä naurettava healthpool vastavuoroisesti kustiin kaikkien one shot mekaniikkaa hyödyntävien buildien muroihin. DMG pitää olla siis järkyttävät määrät. Suurin ongelmahan tuossa uber lillithissä on että kyseinen tappelu on viritetty todennäköisesti matalille pingeilla mutta blizzardin (nykyisin microsoftin mutta mikään ei muutu. Oikeastaan menee vaan surkeampaa suuntaan) palvelimet on pitkin eurooppaa. Itsellä 25/10 VDSL kuituyhteys eli ISP:n osaltakaan ei pitäis olla ongelmia. Muissa kilpailullisissa peleissä joissa oikeat palvelimet käytössä pysyy pingitkin normaalina mutta blizzardin vitsipalvelimet on aina olleet suomalaisille naurettavan kovilla latencyillä. Virität sitten tällaiseen yhtälöön yliviritetyn bossin niin kaikkeuden paskin peli on syntynyt.
 
Se lilith pitää tappaa ekassa vaiheessa, tai tokassa jos kestää ne paisepallot, muute aika mahoton. Vikassa vaiheessa laittaa movement speed kamat päälle nii pääsee palloja karkuu, pyörit ympyrää ja sit se on alhaal. En itekkää thorns barbilla saanu alas, piti speksaa toisee
 
Paska peli. Yrittänyt tappaa thorns baballa jolla kaikki gearit upittu 12/12 kamassa oikeat rollit maksattuna 25%. Ja pystyn vetämään 120 pittejä ilman ongelmia. Kaikki muut uberbossit sulaa parilla iskulla mutta ei uber lillith. Edelleen päin vittuja viritetty bossi. Poistamalla oneshot mekaniikat ja tekemällä naurettava healthpool vastavuoroisesti kustiin kaikkien one shot mekaniikkaa hyödyntävien buildien muroihin. DMG pitää olla siis järkyttävät määrät. Suurin ongelmahan tuossa uber lillithissä on että kyseinen tappelu on viritetty todennäköisesti matalille pingeilla mutta blizzardin (nykyisin microsoftin mutta mikään ei muutu. Oikeastaan menee vaan surkeampaa suuntaan) palvelimet on pitkin eurooppaa. Itsellä 25/10 VDSL kuituyhteys eli ISP:n osaltakaan ei pitäis olla ongelmia. Muissa kilpailullisissa peleissä joissa oikeat palvelimet käytössä pysyy pingitkin normaalina mutta blizzardin vitsipalvelimet on aina olleet suomalaisille naurettavan kovilla latencyillä. Virität sitten tällaiseen yhtälöön yliviritetyn bossin niin kaikkeuden paskin peli on syntynyt.

Joo ei itselläkään mene frozen orb sorkulla joka on tappiin viritetty menee kyllä kaikki muut tormented bossit ja pit 101 siinä 2min 15s - 2min 45 sek (tai itseasias en ole tällä viimeisimmällä, parin upin jälkeen edes kokeillut, mutta tuskin), minion necrolla (joka on helvetin tylsä pelata) se sitten lopulta meni eikä edes ole hyvä geari eikä masterit tapissa ja oli vielä "vanha" buildikin. Muilla classeilla en edes jaksanut kokeilla.
 
Sanottaisko että kyllä tuo buildi mitä tavoittelen on seasonin parhaita. Rakentanu tuota donothitme buildia koht siis Rob2628 builderilla. Thornssi perustuu puhtaasti tuossa siihen että lillith hyökkää siellä siipi swipellä ja rng:llä jos sattuu prokkaamaan critti niin lähtee käytännössä puolet lillithin healthbarista vek tällä hetkellä Mutta kun se ei riitä kun pitäis lähteä sen 100%. Monta kertaa lähellä ollu että pääsis 2nd phaseen mutta paska rng ja sit mennään taas tuohon 1 vaiheen minioneiden kanssa myörimään. Suurin ongelma tuollakin nuo stackit jotka lopulta tappaa. Menee taas siihen että pitäis saada vaan parempia rolleja kamoissa ja temperingissä. Jos saat täydellisen +3 stateilla olevan kaman niin eiköhän se viimeistään Temperingissä paskota RNG:llä
 
Viimeksi muokattu:
Sanottaisko että kyllä tuo buildi mitä tavoittelen on seasonin parhaita. Rakentanu tuota donothitme buildia koht siis Rob2628 builderilla. Thornssi perustuu puhtaasti tuossa siihen että lillith hyökkää siellä siipi swipellä ja rng:llä jos sattuu prokkaamaan critti niin lähtee käytännössä puolet lillithin healthbarista vek tällä hetkellä Mutta kun se ei riitä kun pitäis lähteä sen 100%. Monta kertaa lähellä ollu että pääsis 2nd phaseen mutta paska rng ja sit mennään taas tuohon 1 vaiheen minioneiden kanssa myörimään. Suurin ongelma tuollakin nuo stackit jotka lopulta tappaa. Menee taas siihen että pitäis saada vaan parempia rolleja kamoissa ja temperingissä. Jos saat täydellisen +3 stateilla olevan kaman niin eiköhän se viimeistään Temperingissä paskota RNG:llä

Äläpä muuta sano, aika usein tapahtunut. Mutta onneksi sentään jo noita neathironeita (joku 12K on) ja goldia on ni sentään saa vedettyä vähintään sen 2 masterworkkia aina oikeeseen affixiin, itsellä on vaan ongelma nuo hemmetin rawhidet tai angelbreathit on aina loppu. Tuli katottua non seasonin rawhide tilanne ni olis 37K kun ei niitä ennen tätä itemisaation muutosta mennyt mihkään.

Edit: Tosiaan itseä ei kyllä hirveästi haittaa tuo RNG, pitäähän sen gearin päivityksen olla "ikuista". Mutta kyllä se välil vituttaa jos sattuu olee nykynen vaikka ilman yhtään GA ja sit tulis kolmen GAn uppi ja tempering hajottaa.
 
Äläpä muuta sano, aika usein tapahtunut. Mutta onneksi sentään jo noita neathironeita (joku 12K on) ja goldia on ni sentään saa vedettyä vähintään sen 2 masterworkkia aina oikeeseen affixiin, itsellä on vaan ongelma nuo hemmetin rawhidet tai angelbreathit on aina loppu. Tuli katottua non seasonin rawhide tilanne ni olis 37K kun ei niitä ennen tätä itemisaation muutosta mennyt mihkään.

Edit: Tosiaan itseä ei kyllä hirveästi haittaa tuo RNG, pitäähän sen gearin päivityksen olla "ikuista". Mutta kyllä se välil vituttaa jos sattuu olee nykynen vaikka ilman yhtään GA ja sit tulis kolmen GAn uppi ja tempering hajottaa.
Joo RNG ihan ok mutta endgame tasolle menee liian grindaamiseksi. Tuolla RNG:llä pitäis olla joku varmistus olemassa vaikka sitten puhtaasti kultaa tai resplendent sparkseja grindaamalla (en tarkota uber craftaus vaan normi rareja kanssa) millä saatais cäpittyä se maksimaalinen huono tuuri RNG:ssä. Mielummin sitten 2 vaihtoehto/tietä samaan lopputulokseen. Lähtökohtaisesti RNG:tähän löytyy jo ihan itemeitä dropatessa (saatko parhailla mahdollisilla kertoimilla itemin jne) Mutta sit ku lisätään vielä tuo rollaus muuttuja niin alkaa närästämään liikaa.
 
Minusta tämä muistuttaa nyt paljon diablo 3:sta, on aika helppoa pelata. Julkaisun aikana tämä tuntu tosi vaikealta ja aika usein sai kuolla kokoajan.
Samaa mieltä. Julkasussa oli jotenki rankempaa levutus ym. Kamat paskempia mobit kovempia.
Toki auttoihan toi paljon että joka seasoniin sait monta skilliä heti alkuun ja alttarin bonukset.

Itse pelanutkin aina niin että käytän ylimääräsiä skill pojoja vasta kun olen mielestäni suunilleen suorittanut tarpeeksi reown juttuja joka alueella jne.

Jengi kattoo netistä valmiit op buildit, itemit ja luultavasti ettii alttarit kartan avulla ja kitisee että ei oo oikein mitään haastetta tai tekemistä :geek:
Jooh.

Ite en oo vieläkään löytänyt kaikkia alttareita. 3 aluetta puuttuu ja jokaisesta kai joku 4-6.

5 hahmoa pelannu.. niistä 3:lla tarina läpi. Koittanu joka season aina yhden alueen alttarit löytää, mutta en oo aina jaksanu.. pari viimeistä on aina aika työläitä.

Tämän lisäksi ainakaan itse en siihen ns. Levutus vaiheeseen ("pakollinen pahe") kaipaa erikseen mitään haastetta, joka hidastaisi jo entuudestaan prosessia. Haastetta sitten siellä Loppupelin puolella mieluusti.

Tavan tallaajalle olisi varmasti suotuisaa, jos esimerkiksi tarinan pystyisi tasapainottelemaan haastavan ja mielekkään välimaastossa.
Olis kiva jos levutus olisi jotenkin tärkeempää ja voisit löytää hyviä jopa end game kamoja.. kuten D2 saattoi löytää tarinan ja levutuksen aikana jo kovia runeja tai uniikkeja.
Lisäksi voisi olla jotain tehtäviä mistä palkintona olisi jotain erikoista mitä ei end gamessa saa. Esim D2 socket, hellforge, imbue questit.

Näissä nykyajan endgame peleissä koko levutus tehdään ihan hiton turhaksi näköjään..
 
Viimeksi muokattu:
Sain vihdoin Lillithin hoidettua joskus edellisellä viikolla, ja siten sen päätarinan. Se on vähän puuduttava kun vertaa vaan suoraan tyhjästä uuden hahmon expan grindaaminen, jos ja kun skippaa sen tarinan. Plus erehdyin tekemään valtavasti niitä sivutehtäviä.

Eka sorc kuoli juuri siihen, ollen level 55. Ei se Lillith juurikaan edes tehnyt damagea, mutta joku one shot mekanismi tappoi täysin yllättäen. Jälkikäteen ajatellen varmaan yritin ahnehtia liikaa ja vaan vetää nopeasti meleellä sen loppuun, enkä huomannut jonkun mekanismin alkavan ja hups olin samantien kuollut.
Tokalla pääsin WT3 ja level 59...kun kuolin johonkin aktivoituun pomoon siellä avoimen maailman helltidessä. Aika outoon paikkaan suoraan sanoen. En edes ehtinyt niitä nightmare dungeoneita katsoa tai pittiä.

Nyt kolmas on 53, sillä skippasin tarinan kerta se sentään tuli hoidettua, ja sillä kai seuraavaksi WT3 auki ja avoimessa maailmassa vähän korkeammalle levellille. Tein myös SC nercon että voisi tuota seasonin PVP alueen tehtäviä tehdä.

(okei kirjoitin tuon muutama päivää sitten)

Nyt olen tuolla uusimmalla sorcilla hieman vetänyt tuota avoimen maailman helltideä WT3. Nopeasti lvl 60 tuli täyteen. Ja tajuan miksi se eka kuoli niin yllättäen siihen pomoon joka houkutellaan esiin sellaisilla kolmella pääkallolla tms. jotka asetetaan paikalleen. Ilman WT3 kamoja toi helltide on aika haastava, ihan ne minionit ja pikku pomotkin. Ei ihme että se isompi pomo tappoi niin nopeasti. Tässä siis ne WT2 varusteet on jotain level 34-39 ja WT3 alkaa samaan 53++ kamoja, noiden välillä ei ole mitään.

Samaten tuo SC necro on nopeasti heitetty level 50 ja WT3.

...

Ja juuri nyt tuo uusin sorc kuoli, level 67. Kohtalaisesti pärjäsin tuolla helltidessä mutta sitä kolmen pääkallon isoa pomoa vastaan taistellessa muiden kanssa kuolin, joku toinenkin kuoli samalla. Tuolla monet tavallisista pomoista on sellaisia etten saanut niitä tapettua millään, ja jouduin pakenemaan. Yksi harmiton heinäsirkka oli sellainen että sen tappamisessa meni joku 5 minuuttia, mutta se ei pystynyt juurikaan vahingoittamaan mua.

Ehkä voisi katsoa vähän paremmin noita guideja. Ilmeisesti niitä dungeoneita pitäisi enemmän tehdä, olen kokeillut vaan yhden.
 
Vaikuttaa kyllä niin köyhältä toi kontentti uudessa seasonissa, että täytyy kyllä seuraavan kerran kokeilla kun lisäri tulee.
 
Moneltako päivitys tipahtaa? Onneksi tulee Eternal-pelaajallekin hieman kontenttia.
Muistaakseni kasilta illalla nuo on aiemmin tulleet.

Pitäisi vielä päättää millä classilla mennään. Tämä seasoni meni bash barbaarilla mikä oli ihan hauska :hmm:
 
Enpäs ollut aioemmin kuullutkaan. Tuskin tulee kokeiltuakaan.


Moneltako päivitys tipahtaa? Onneksi tulee Eternal-pelaajallekin hieman kontenttia.
Mitäs isointa uutta asiaa tässä uudessa seasonissa on? En ole jaksanut lukea patch noteja läpi.
 
Muistaakseni kasilta illalla nuo on aiemmin tulleet.

Pitäisi vielä päättää millä classilla mennään. Tämä seasoni meni bash barbaarilla mikä oli ihan hauska :hmm:

Juurikin bash-babaa harkitsen uuteen seasoniin. Ilmeisesti kunnon damage-buffia saamassa:

This build returns in Season 5 after previously getting a major buff with the addition of Tempered affixes. In the case of ‍Bash, this means that it gets an extra cleave animation for some area of effect increase, as well as a damage multiplier on top of it.

Tällä hetkellä näyttäisi, että sorsalla ja roguella on paljon vahvoja buildeja tässä seasonissa. Toki nämä päivittyy vielä seasonin varrella:

 
Launcherissa näkyy tuo tarkka aika eli vajaa 27 tuntia tästä hetkestä. Tuota vissiin viivästettiin liki vuorokaudella, mielestäni aiemmin joskus perjantaina tms. se näytti ajankohtaa joka olisi ollut tänään illalla noin kahdeksalta. (tai laskin päin vittua aiemmin) Nyt näyttää siis että kahdeksalta tiistai-illalla.

Olen nyt siis itse pelannut vajaan kuukauden. Olen pelannut vain HC sorc ja...jatkuvasti kuollut. Korkein hahmo pääsi just ja just WT4, ja jotain 7x level, kuoli joskus viime viikolla. Tietysti tuo HC tuo ylimääräisen haasteen joka sopivassa määrin ei ole jotain minkä samantien viikossa tai parissa onnistuisit kuittaamaan niin ettet mitenkään kuolisi

Silti, olen ollut monesti aika tyytytätön tuohon scorkkiin. Paitsi että joudun jatkuvasti räpläämään noita varusteita välillä ihan tuntitolkulla, siis katsomaan ison kasan legendary loottia ja valitsemaan niistä parhammat, kierrättämään ne mistä oppii uusia aspecteja, ja ottamaan käyttöön parhaimmat jotka usein eivät ole merkittävästi parempia entisiin, ja laittamaan niidenkin yksittäiset jutut kuntoon kolmella eri NPC:llä. Niin sitten jouduin liikaa optimoimaan noita varusteita selviämiseen, eli +life +life per second yms. ja täten joudun tekemään kompromisseja liikaa damage outputin suhteen.

Olisin kaivannut patch noteihin jotain suoraa enemmän lifeä sorcille, mutta ainakin osa noista skilleistä paranee. Erityisesti Vyr's Mastery on nyt käyttökelpoinen ja hyödyllinen.

. Ajattelin jatkaa tuolla socrilla pelaamista, tässä on hitosti vielä opeteltavaa.
 
Juurikin bash-babaa harkitsen uuteen seasoniin. Ilmeisesti kunnon damage-buffia saamassa:

This build returns in Season 5 after previously getting a major buff with the addition of Tempered affixes. In the case of ‍Bash, this means that it gets an extra cleave animation for some area of effect increase, as well as a damage multiplier on top of it.

Tällä hetkellä näyttäisi, että sorsalla ja roguella on paljon vahvoja buildeja tässä seasonissa. Toki nämä päivittyy vielä seasonin varrella:


Minä en kyllä tajua mitä ihmettä tein väärin tuon bashin kanssa kun yritin sitä tässä seasonissa enkä oikein mitenkään saanut sitä toimimaan vaikka kuinka olisi pitänyt toimia vaikka millä gearilla..
 
Minä en kyllä tajua mitä ihmettä tein väärin tuon bashin kanssa kun yritin sitä tässä seasonissa enkä oikein mitenkään saanut sitä toimimaan vaikka kuinka olisi pitänyt toimia vaikka millä gearilla..
Tuohan oli erittäin helppo saada toimimaan, variaatioitakin on usea. Todella mukava buildi, uusi päivitys tekee siitä vain paremman.
 
Tuohan oli erittäin helppo saada toimimaan, variaatioitakin on usea. Todella mukava buildi, uusi päivitys tekee siitä vain paremman.

Ehkä jotenkin oli perusasiat hukassa tai sitten pelasin väärin(?) jos se on edes mahdollista. Noh menin tuolla hyppywhirlillä ja sehän oli hauska.

Luultavasti syynä oli tuo väsymys seasoniin. Gearia kuitenkin oli (vaari, shako, chesti ja ne yhdet kengät mitkä leikkaa cooldowneja muistaakseni.. loppuvaiheessa craftasin vielä ring of starless skyn)

Syytän casualisoitunutta itseäni!
 
Eikös päivityksen pitäisi jo olla ulkona? Ei näy eikö kuulu.
 
Eikös päivityksen pitäisi jo olla ulkona? Ei näy eikö kuulu.
Eikös Diablossa se päivitys tule vasta kun season alkaa, tai korkeintaan tuntia tjsp ennen kun on maintenance.
Eli huomenna klo ~20.

Ei ainakaan mun muistaakseni tässä sen kummempaa preloadia ole ollut.
 
Eikös Diablossa se päivitys tule vasta kun season alkaa, tai korkeintaan tuntia tjsp ennen kun on maintenance.
Eli huomenna klo ~20.

Ei ainakaan mun muistaakseni tässä sen kummempaa preloadia ole ollut.
Niin. Reilu 23h tohon uuteen seasoniin. Eli päivitystä puskee sitten joskus sitä ennen.
 
Eikös Diablossa se päivitys tule vasta kun season alkaa, tai korkeintaan tuntia tjsp ennen kun on maintenance.
Eli huomenna klo ~20.

Ei ainakaan mun muistaakseni tässä sen kummempaa preloadia ole ollut.
Jostain käsitin että päivitys tulisi 24h aiemmin, mutta ei sitten..
 
Ehkä jotenkin oli perusasiat hukassa tai sitten pelasin väärin(?) jos se on edes mahdollista. Noh menin tuolla hyppywhirlillä ja sehän oli hauska.

Luultavasti syynä oli tuo väsymys seasoniin. Gearia kuitenkin oli (vaari, shako, chesti ja ne yhdet kengät mitkä leikkaa cooldowneja muistaakseni.. loppuvaiheessa craftasin vielä ring of starless skyn)

Syytän casualisoitunutta itseäni!

Pelasin tuota Maxrollin perus endgame Leap+CotA 1h Bashi Barbia, geari hyvin pitkälti samaa kuin guidessa Bash Barbarian Endgame Build Guide - D4 Maxroll.gg. Masterwork 4/12 meni heittämällä Lilith ja pitissä lopulta 119 meni läpi. Pidemmälle olisi varmasti päässyt vaihtamalla tuohon Iron Skin specciin, mutta motivaatio ei riittänyt.

Nyt rupes kovasti houkuttelemaan jatkaa Bashilla tää uuskin seasoni ja kattoo kuinka pitkälle pääsis :think:
 
en ole druidilla pelannu, onko miten tärkeää resource dudulla?
No oman kokemuksen mukaan sitä on aina liian vähän, mikä tuosta niin huvittavan tekikin.
Ainoa classi tähän mennessä millä resurssin määrä aina vähän kismittää.

Varmasti riippuu buildista, mutta ainakin mitä itse pelannut se on näin.
 
Eikös Diablossa se päivitys tule vasta kun season alkaa, tai korkeintaan tuntia tjsp ennen kun on maintenance.
Eli huomenna klo ~20.

Ei ainakaan mun muistaakseni tässä sen kummempaa preloadia ole ollut.
Niin. Reilu 23h tohon uuteen seasoniin. Eli päivitystä puskee sitten joskus sitä ennen.
Jostain käsitin että päivitys tulisi 24h aiemmin, mutta ei sitten..
Tuntia ennen tulee päivitys tarjolle, eli tänään kello 19:00. :thumbsup:

 
Juu eiköhän sitä taas tehdä sorkku kärkeen (kuten aina myös D2R ladderissa), season nelosessa tuli tehtyä 6 charrua lvl 100, muita siis yks ja sorkkuja kaks. Vaikuttaa olevan kyllä paljon buildeja sorkulle, itse pitänyt ball lightingista ja frozen orbista, se fire bolt on vähän tylsän olonen ja s5 se saakin kovan nerffin kun flame shieldin CD alkaa vasta active timen jälkeen. S5 meinasin tehdä joko fireballin tai chain lightning, oishan sitä vielä tietty lightning spearkin olemassa. Mutta fireball on kyl kova ku siihen saa uusilla itemeillä ihan jäätävästi rankkeja.
 
Jahas, vanhat Uber-uniikit ei päivittyneet uusiksi versioiksi.. :sad:
 
On kyllä taas vaihteeksi nihkeet latausnopeudet battle.netis.
Noh, onneksi päivitys on aika pieni niin se tässä siitä huolimatta.
 
Voikos tämän kauden nyt aloittaa vaikka ei osta vielä torstaina aukeavaa dlctä? Tai ehkä ollenkaan? Tekee mieli vähän taas pelailla, mutta en ole varma halauanko laittaa euroja tuohon lisäriin.
 
Voikos tämän kauden nyt aloittaa vaikka ei osta vielä torstaina aukeavaa dlctä? Tai ehkä ollenkaan? Tekee mieli vähän taas pelailla, mutta en ole varma halauanko laittaa euroja tuohon lisäriin.
Ai mikäs dlc?

mutta asiasta toiseen, mitä tässä tehtävässä pitää tehdä, en löydä kartasta merkkiä mistä näitä saa kerättyä:
1722967212735.png
 

Statistiikka

Viestiketjuista
262 706
Viestejä
4 563 266
Jäsenet
75 011
Uusin jäsen
Pro

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom