Diablo 4

Minusta tämä muistuttaa nyt paljon diablo 3:sta, on aika helppoa pelata. Julkaisun aikana tämä tuntu tosi vaikealta ja aika usein sai kuolla kokoajan.
Samaa mieltä. Julkasussa oli jotenki rankempaa levutus ym. Kamat paskempia mobit kovempia.
Toki auttoihan toi paljon että joka seasoniin sait monta skilliä heti alkuun ja alttarin bonukset.

Itse pelanutkin aina niin että käytän ylimääräsiä skill pojoja vasta kun olen mielestäni suunilleen suorittanut tarpeeksi reown juttuja joka alueella jne.

Jengi kattoo netistä valmiit op buildit, itemit ja luultavasti ettii alttarit kartan avulla ja kitisee että ei oo oikein mitään haastetta tai tekemistä :geek:
Jooh.

Ite en oo vieläkään löytänyt kaikkia alttareita. 3 aluetta puuttuu ja jokaisesta kai joku 4-6.

5 hahmoa pelannu.. niistä 3:lla tarina läpi. Koittanu joka season aina yhden alueen alttarit löytää, mutta en oo aina jaksanu.. pari viimeistä on aina aika työläitä.

Tämän lisäksi ainakaan itse en siihen ns. Levutus vaiheeseen ("pakollinen pahe") kaipaa erikseen mitään haastetta, joka hidastaisi jo entuudestaan prosessia. Haastetta sitten siellä Loppupelin puolella mieluusti.

Tavan tallaajalle olisi varmasti suotuisaa, jos esimerkiksi tarinan pystyisi tasapainottelemaan haastavan ja mielekkään välimaastossa.
Olis kiva jos levutus olisi jotenkin tärkeempää ja voisit löytää hyviä jopa end game kamoja.. kuten D2 saattoi löytää tarinan ja levutuksen aikana jo kovia runeja tai uniikkeja.
Lisäksi voisi olla jotain tehtäviä mistä palkintona olisi jotain erikoista mitä ei end gamessa saa. Esim D2 socket, hellforge, imbue questit.

Näissä nykyajan endgame peleissä koko levutus tehdään ihan hiton turhaksi näköjään..
 
Viimeksi muokattu:
Sain vihdoin Lillithin hoidettua joskus edellisellä viikolla, ja siten sen päätarinan. Se on vähän puuduttava kun vertaa vaan suoraan tyhjästä uuden hahmon expan grindaaminen, jos ja kun skippaa sen tarinan. Plus erehdyin tekemään valtavasti niitä sivutehtäviä.

Eka sorc kuoli juuri siihen, ollen level 55. Ei se Lillith juurikaan edes tehnyt damagea, mutta joku one shot mekanismi tappoi täysin yllättäen. Jälkikäteen ajatellen varmaan yritin ahnehtia liikaa ja vaan vetää nopeasti meleellä sen loppuun, enkä huomannut jonkun mekanismin alkavan ja hups olin samantien kuollut.
Tokalla pääsin WT3 ja level 59...kun kuolin johonkin aktivoituun pomoon siellä avoimen maailman helltidessä. Aika outoon paikkaan suoraan sanoen. En edes ehtinyt niitä nightmare dungeoneita katsoa tai pittiä.

Nyt kolmas on 53, sillä skippasin tarinan kerta se sentään tuli hoidettua, ja sillä kai seuraavaksi WT3 auki ja avoimessa maailmassa vähän korkeammalle levellille. Tein myös SC nercon että voisi tuota seasonin PVP alueen tehtäviä tehdä.

(okei kirjoitin tuon muutama päivää sitten)

Nyt olen tuolla uusimmalla sorcilla hieman vetänyt tuota avoimen maailman helltideä WT3. Nopeasti lvl 60 tuli täyteen. Ja tajuan miksi se eka kuoli niin yllättäen siihen pomoon joka houkutellaan esiin sellaisilla kolmella pääkallolla tms. jotka asetetaan paikalleen. Ilman WT3 kamoja toi helltide on aika haastava, ihan ne minionit ja pikku pomotkin. Ei ihme että se isompi pomo tappoi niin nopeasti. Tässä siis ne WT2 varusteet on jotain level 34-39 ja WT3 alkaa samaan 53++ kamoja, noiden välillä ei ole mitään.

Samaten tuo SC necro on nopeasti heitetty level 50 ja WT3.

...

Ja juuri nyt tuo uusin sorc kuoli, level 67. Kohtalaisesti pärjäsin tuolla helltidessä mutta sitä kolmen pääkallon isoa pomoa vastaan taistellessa muiden kanssa kuolin, joku toinenkin kuoli samalla. Tuolla monet tavallisista pomoista on sellaisia etten saanut niitä tapettua millään, ja jouduin pakenemaan. Yksi harmiton heinäsirkka oli sellainen että sen tappamisessa meni joku 5 minuuttia, mutta se ei pystynyt juurikaan vahingoittamaan mua.

Ehkä voisi katsoa vähän paremmin noita guideja. Ilmeisesti niitä dungeoneita pitäisi enemmän tehdä, olen kokeillut vaan yhden.
 
EHE1KZUH6WHN1721933746243.png


Slay Endless Demons in Season of The Infernal Hordes

https://news.blizzard.com/en-us/diablo4/24119591/slay-endless-demons-in-season-of-the-infernal-hordes

Season of the Infernal Hordes begins on August 6 at 10 a.m. PT.
(klo 20.00 Suomen aikaa).
 
Tämän sisällön näkemiseksi tarvitsemme suostumuksesi kolmannen osapuolen evästeiden hyväksymiseen.
Lisätietoja löydät evästesivultamme.

Tämän sisällön näkemiseksi tarvitsemme suostumuksesi kolmannen osapuolen evästeiden hyväksymiseen.
Lisätietoja löydät evästesivultamme.

1722859773386.png


olettako kokeillu?
 
Viimeksi muokattu:
Vaikuttaa kyllä niin köyhältä toi kontentti uudessa seasonissa, että täytyy kyllä seuraavan kerran kokeilla kun lisäri tulee.
 
Tämän sisällön näkemiseksi tarvitsemme suostumuksesi kolmannen osapuolen evästeiden hyväksymiseen.
Lisätietoja löydät evästesivultamme.

Tämän sisällön näkemiseksi tarvitsemme suostumuksesi kolmannen osapuolen evästeiden hyväksymiseen.
Lisätietoja löydät evästesivultamme.

1722859773386.png


olettako kokeillu?

Enpäs ollut aioemmin kuullutkaan. Tuskin tulee kokeiltuakaan.


Moneltako päivitys tipahtaa? Onneksi tulee Eternal-pelaajallekin hieman kontenttia.
 
Moneltako päivitys tipahtaa? Onneksi tulee Eternal-pelaajallekin hieman kontenttia.
Muistaakseni kasilta illalla nuo on aiemmin tulleet.

Pitäisi vielä päättää millä classilla mennään. Tämä seasoni meni bash barbaarilla mikä oli ihan hauska :hmm:
 
Enpäs ollut aioemmin kuullutkaan. Tuskin tulee kokeiltuakaan.


Moneltako päivitys tipahtaa? Onneksi tulee Eternal-pelaajallekin hieman kontenttia.
Mitäs isointa uutta asiaa tässä uudessa seasonissa on? En ole jaksanut lukea patch noteja läpi.
 
Muistaakseni kasilta illalla nuo on aiemmin tulleet.

Pitäisi vielä päättää millä classilla mennään. Tämä seasoni meni bash barbaarilla mikä oli ihan hauska :hmm:

Juurikin bash-babaa harkitsen uuteen seasoniin. Ilmeisesti kunnon damage-buffia saamassa:

This build returns in Season 5 after previously getting a major buff with the addition of Tempered affixes. In the case of ‍Bash, this means that it gets an extra cleave animation for some area of effect increase, as well as a damage multiplier on top of it.

Tällä hetkellä näyttäisi, että sorsalla ja roguella on paljon vahvoja buildeja tässä seasonissa. Toki nämä päivittyy vielä seasonin varrella:

 
Launcherissa näkyy tuo tarkka aika eli vajaa 27 tuntia tästä hetkestä. Tuota vissiin viivästettiin liki vuorokaudella, mielestäni aiemmin joskus perjantaina tms. se näytti ajankohtaa joka olisi ollut tänään illalla noin kahdeksalta. (tai laskin päin vittua aiemmin) Nyt näyttää siis että kahdeksalta tiistai-illalla.

Olen nyt siis itse pelannut vajaan kuukauden. Olen pelannut vain HC sorc ja...jatkuvasti kuollut. Korkein hahmo pääsi just ja just WT4, ja jotain 7x level, kuoli joskus viime viikolla. Tietysti tuo HC tuo ylimääräisen haasteen joka sopivassa määrin ei ole jotain minkä samantien viikossa tai parissa onnistuisit kuittaamaan niin ettet mitenkään kuolisi

Silti, olen ollut monesti aika tyytytätön tuohon scorkkiin. Paitsi että joudun jatkuvasti räpläämään noita varusteita välillä ihan tuntitolkulla, siis katsomaan ison kasan legendary loottia ja valitsemaan niistä parhammat, kierrättämään ne mistä oppii uusia aspecteja, ja ottamaan käyttöön parhaimmat jotka usein eivät ole merkittävästi parempia entisiin, ja laittamaan niidenkin yksittäiset jutut kuntoon kolmella eri NPC:llä. Niin sitten jouduin liikaa optimoimaan noita varusteita selviämiseen, eli +life +life per second yms. ja täten joudun tekemään kompromisseja liikaa damage outputin suhteen.

Olisin kaivannut patch noteihin jotain suoraa enemmän lifeä sorcille, mutta ainakin osa noista skilleistä paranee. Erityisesti Vyr's Mastery on nyt käyttökelpoinen ja hyödyllinen.

. Ajattelin jatkaa tuolla socrilla pelaamista, tässä on hitosti vielä opeteltavaa.
 
Juurikin bash-babaa harkitsen uuteen seasoniin. Ilmeisesti kunnon damage-buffia saamassa:

This build returns in Season 5 after previously getting a major buff with the addition of Tempered affixes. In the case of ‍Bash, this means that it gets an extra cleave animation for some area of effect increase, as well as a damage multiplier on top of it.

Tällä hetkellä näyttäisi, että sorsalla ja roguella on paljon vahvoja buildeja tässä seasonissa. Toki nämä päivittyy vielä seasonin varrella:


Minä en kyllä tajua mitä ihmettä tein väärin tuon bashin kanssa kun yritin sitä tässä seasonissa enkä oikein mitenkään saanut sitä toimimaan vaikka kuinka olisi pitänyt toimia vaikka millä gearilla..
 
Minä en kyllä tajua mitä ihmettä tein väärin tuon bashin kanssa kun yritin sitä tässä seasonissa enkä oikein mitenkään saanut sitä toimimaan vaikka kuinka olisi pitänyt toimia vaikka millä gearilla..
Tuohan oli erittäin helppo saada toimimaan, variaatioitakin on usea. Todella mukava buildi, uusi päivitys tekee siitä vain paremman.
 
Tuohan oli erittäin helppo saada toimimaan, variaatioitakin on usea. Todella mukava buildi, uusi päivitys tekee siitä vain paremman.

Ehkä jotenkin oli perusasiat hukassa tai sitten pelasin väärin(?) jos se on edes mahdollista. Noh menin tuolla hyppywhirlillä ja sehän oli hauska.

Luultavasti syynä oli tuo väsymys seasoniin. Gearia kuitenkin oli (vaari, shako, chesti ja ne yhdet kengät mitkä leikkaa cooldowneja muistaakseni.. loppuvaiheessa craftasin vielä ring of starless skyn)

Syytän casualisoitunutta itseäni!
 
Eikös päivityksen pitäisi jo olla ulkona? Ei näy eikö kuulu.
 
Eikös päivityksen pitäisi jo olla ulkona? Ei näy eikö kuulu.
Eikös Diablossa se päivitys tule vasta kun season alkaa, tai korkeintaan tuntia tjsp ennen kun on maintenance.
Eli huomenna klo ~20.

Ei ainakaan mun muistaakseni tässä sen kummempaa preloadia ole ollut.
 
Eikös Diablossa se päivitys tule vasta kun season alkaa, tai korkeintaan tuntia tjsp ennen kun on maintenance.
Eli huomenna klo ~20.

Ei ainakaan mun muistaakseni tässä sen kummempaa preloadia ole ollut.
Niin. Reilu 23h tohon uuteen seasoniin. Eli päivitystä puskee sitten joskus sitä ennen.
 
Eikös Diablossa se päivitys tule vasta kun season alkaa, tai korkeintaan tuntia tjsp ennen kun on maintenance.
Eli huomenna klo ~20.

Ei ainakaan mun muistaakseni tässä sen kummempaa preloadia ole ollut.
Jostain käsitin että päivitys tulisi 24h aiemmin, mutta ei sitten..
 
Ehkä jotenkin oli perusasiat hukassa tai sitten pelasin väärin(?) jos se on edes mahdollista. Noh menin tuolla hyppywhirlillä ja sehän oli hauska.

Luultavasti syynä oli tuo väsymys seasoniin. Gearia kuitenkin oli (vaari, shako, chesti ja ne yhdet kengät mitkä leikkaa cooldowneja muistaakseni.. loppuvaiheessa craftasin vielä ring of starless skyn)

Syytän casualisoitunutta itseäni!

Pelasin tuota Maxrollin perus endgame Leap+CotA 1h Bashi Barbia, geari hyvin pitkälti samaa kuin guidessa Bash Barbarian Endgame Build Guide - D4 Maxroll.gg. Masterwork 4/12 meni heittämällä Lilith ja pitissä lopulta 119 meni läpi. Pidemmälle olisi varmasti päässyt vaihtamalla tuohon Iron Skin specciin, mutta motivaatio ei riittänyt.

Nyt rupes kovasti houkuttelemaan jatkaa Bashilla tää uuskin seasoni ja kattoo kuinka pitkälle pääsis :think:
 
en ole druidilla pelannu, onko miten tärkeää resource dudulla?
No oman kokemuksen mukaan sitä on aina liian vähän, mikä tuosta niin huvittavan tekikin.
Ainoa classi tähän mennessä millä resurssin määrä aina vähän kismittää.

Varmasti riippuu buildista, mutta ainakin mitä itse pelannut se on näin.
 
Eikös Diablossa se päivitys tule vasta kun season alkaa, tai korkeintaan tuntia tjsp ennen kun on maintenance.
Eli huomenna klo ~20.

Ei ainakaan mun muistaakseni tässä sen kummempaa preloadia ole ollut.
Niin. Reilu 23h tohon uuteen seasoniin. Eli päivitystä puskee sitten joskus sitä ennen.
Jostain käsitin että päivitys tulisi 24h aiemmin, mutta ei sitten..
Tuntia ennen tulee päivitys tarjolle, eli tänään kello 19:00. :thumbsup:

Tämän sisällön näkemiseksi tarvitsemme suostumuksesi kolmannen osapuolen evästeiden hyväksymiseen.
Lisätietoja löydät evästesivultamme.
 
Juu eiköhän sitä taas tehdä sorkku kärkeen (kuten aina myös D2R ladderissa), season nelosessa tuli tehtyä 6 charrua lvl 100, muita siis yks ja sorkkuja kaks. Vaikuttaa olevan kyllä paljon buildeja sorkulle, itse pitänyt ball lightingista ja frozen orbista, se fire bolt on vähän tylsän olonen ja s5 se saakin kovan nerffin kun flame shieldin CD alkaa vasta active timen jälkeen. S5 meinasin tehdä joko fireballin tai chain lightning, oishan sitä vielä tietty lightning spearkin olemassa. Mutta fireball on kyl kova ku siihen saa uusilla itemeillä ihan jäätävästi rankkeja.
 
Jahas, vanhat Uber-uniikit ei päivittyneet uusiksi versioiksi.. :sad:
 
On kyllä taas vaihteeksi nihkeet latausnopeudet battle.netis.
Noh, onneksi päivitys on aika pieni niin se tässä siitä huolimatta.
 
Voikos tämän kauden nyt aloittaa vaikka ei osta vielä torstaina aukeavaa dlctä? Tai ehkä ollenkaan? Tekee mieli vähän taas pelailla, mutta en ole varma halauanko laittaa euroja tuohon lisäriin.
 
Voikos tämän kauden nyt aloittaa vaikka ei osta vielä torstaina aukeavaa dlctä? Tai ehkä ollenkaan? Tekee mieli vähän taas pelailla, mutta en ole varma halauanko laittaa euroja tuohon lisäriin.
Ai mikäs dlc?

mutta asiasta toiseen, mitä tässä tehtävässä pitää tehdä, en löydä kartasta merkkiä mistä näitä saa kerättyä:
1722967212735.png
 
Jaahas bash barbista tuli päivityksen myötä tehoton kun cleavesin prosentit vietiin? Milläs tuon menetyksen nyt sitten korvaisi jotta sais iskukykyä takaisin?
 
Illan saavutuksena level 53 ja WT4 auki partyssä. Bash baba tulilla. :comp:
 
Ei tätä kyllä jaksa kahta kautta putkeen pelata. Varsinkin kun tämän kauden uudistukset ovat aivan turhaa shaibaa ennen lisäosaa. Katsellaan jossain season 10:ssä sitten uudestaan, jos jaksaisi käynnistää.
 
Ei tätä kyllä jaksa kahta kautta putkeen pelata. Varsinkin kun tämän kauden uudistukset ovat aivan turhaa shaibaa ennen lisäosaa. Katsellaan jossain season 10:ssä sitten uudestaan, jos jaksaisi käynnistää.
On kyllä niin nihkeää meininkiä että, seuraava seasoni sentää sitten on lisälevy.
 
Hemmetti kun menivät bash barbin muuttamaan. Olin juuri siinä pisteessä että uber lilith olisi mennyt läpi. Nyt uudistusten jälkeen mentiin takapakkia oikein kunnolla ja ei mitään toivoa. Ei varmaan auta kuin rakentaa uusiksi prkl.
 
Tässä pelissä on bugi, olen werebear ja kuulen silti naisdruidin ääntä kun hakkaan. todella rasittava. Ei aina kuulu, mutta välillä. Tai en tiedä kuuluuko se naisdruidin ääni silloin kun ottaa osumaa vaikka olen karhu..
 
Hemmetti kun menivät bash barbin muuttamaan. Olin juuri siinä pisteessä että uber lilith olisi mennyt läpi. Nyt uudistusten jälkeen mentiin takapakkia oikein kunnolla ja ei mitään toivoa. Ei varmaan auta kuin rakentaa uusiksi prkl.
Whirlwindillä meni helposti viime kaudella. En toki tiedä tekivätkö siihen buildiin jotain nerffauksia :)
 
Piti oikeastaan etukäteen kysyä mutta voihan sen nytkin resetin jälkeen. Pelaan siis HC ja olen vielä jatkuvasti kuollut korkeimman levelin hahmolla.

Ainakin aiemmin huomasin että jokainen uusi hahmo, kun luon ja skippaan sen kampanjan, edellisen korkeimman tason hahmon ollessa tuore raato, niin monet näistä strongholdeista (tms ne sen tyyppiset paikat) on tutkittuja, joudun tutkimaan erikseen. Uudestaan ja uudestaan. Samaten noin puolet niistä waypointeista joudun avaamaan uusiksi vaikka koko kartta on pitkälti "auki" ja tunnettu. Että mihinköhän se maailman "status" perustuu?

Okei nyt kun tein uuden hahmon tuonne seasonal realmiin, eli kaikki strongholdit ovat tutkimatta, tää ehkä on tarkoitus. Siellä on jotain muita paikkoja jotka ovat kartalla yhtä pieniä kuin nuo strongholdit, mutta ne kai sitten eivät ole niitä joten siinä tuli mulle virheellinen käsitys.

Mutta silti onko myös tarkoitus että yli puolet noista waypointeista on aktivoimattomia? Mun mietityttää että mihin noi uuden hahmon status perustuu. Noissa on valtavasti turhaa ympäriinsä kiertämistä, joka varsinkin aina siinä tilanteessa eli on juuri kuollut, tympii vähän extraa.

Muilta osin ainakin tuota scorkkia on selvästi buustattu. Skilleja on muutettu niin ettei ole juuri turhaa melee tasoista juttua, että voi paremmin pelata ranged buildia.

En ihan ymmärrä miksi ihan kaikki ei tuossa resetoidu. Aspektit on resetoitu mutta se toinen juttu jota blacksmithit hoitaa, ne eivät resetoituneet. Saan uudelle hahmolle varusteisiin ensialkuun poskettomat kovat +400-500 lifeä.
 
Piti oikeastaan etukäteen kysyä mutta voihan sen nytkin resetin jälkeen. Pelaan siis HC ja olen vielä jatkuvasti kuollut korkeimman levelin hahmolla.

Ainakin aiemmin huomasin että jokainen uusi hahmo, kun luon ja skippaan sen kampanjan, edellisen korkeimman tason hahmon ollessa tuore raato, niin monet näistä strongholdeista (tms ne sen tyyppiset paikat) on tutkittuja, joudun tutkimaan erikseen. Uudestaan ja uudestaan. Samaten noin puolet niistä waypointeista joudun avaamaan uusiksi vaikka koko kartta on pitkälti "auki" ja tunnettu. Että mihinköhän se maailman "status" perustuu?

Okei nyt kun tein uuden hahmon tuonne seasonal realmiin, eli kaikki strongholdit ovat tutkimatta, tää ehkä on tarkoitus. Siellä on jotain muita paikkoja jotka ovat kartalla yhtä pieniä kuin nuo strongholdit, mutta ne kai sitten eivät ole niitä joten siinä tuli mulle virheellinen käsitys.

Mutta silti onko myös tarkoitus että yli puolet noista waypointeista on aktivoimattomia? Mun mietityttää että mihin noi uuden hahmon status perustuu. Noissa on valtavasti turhaa ympäriinsä kiertämistä, joka varsinkin aina siinä tilanteessa eli on juuri kuollut, tympii vähän extraa.

Muilta osin ainakin tuota scorkkia on selvästi buustattu. Skilleja on muutettu niin ettei ole juuri turhaa melee tasoista juttua, että voi paremmin pelata ranged buildia.

En ihan ymmärrä miksi ihan kaikki ei tuossa resetoidu. Aspektit on resetoitu mutta se toinen juttu jota blacksmithit hoitaa, ne eivät resetoituneet. Saan uudelle hahmolle varusteisiin ensialkuun poskettomat kovat +400-500 lifeä.
Jokaisen seasonin alussa noi waypointit nollaantuu osittain. Eli on tarkoitus, että niitä kaikkia ei ole alussa. Sama koskee strongholdeja.
 

Statistiikka

Viestiketjuista
286 943
Viestejä
4 928 367
Jäsenet
79 272
Uusin jäsen
Saimaannorpp4

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom