DAC / AMP -yleisketju

Liittynyt
01.12.2016
Viestejä
39
mitäköhän kuulokevahvistin + dacia sitten seuraavaksi katsottaisiin. Fiio K9 Pro Ess
Tämmöinen osui silmään kun googlailin tuon Fiion hintaluokkaa:
FiiO K9 Pro ESS Headphone Amp

En ole tuolta ikinä mitään tilannut enkä tiedä tuon "varastossa" luotettavuudesta.

Jos tuo Fiion hinta on n. tonnin niin vajaa pari sataa kalliimmalla löytyisi RME ADI-2 DAC FS.
Arvioita
Tuolla Scandinavian Photossa 1089e, voi olla aika lailla halvin hinta.

Bluetoothia tuossa ei ole. Valikkosysteemi ei ole helpoimmista päästä, mutta laitetta pystyy nykyisin käskyttämään myös Windows/Mac softalla. Suurin etu lähes kaikkiin vastaaviin on parametrinen EQ. Itse en enää ostaisi mitään tuon hintaluokan laitetta ilman EQ:ta. Ja tämä henkilöltä joka ei ennen tuota RME:tä ollut koskenut edes treble/bass-säätimiin ikinä, saati equttanut mitään.

Noita on välillä ollut täälläkin myynnissä (n. 700-900e) ja Torissa näyttäisi yksi olevan tällä hetkellä.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
30.10.2016
Viestejä
1 022
Jaahas, mitäköhän kuulokevahvistin + dacia sitten seuraavaksi katsottaisiin. Fiio K9 Pro Ess oli tosiaan Hifitalosta tilauksessa, mutta ei koskaan toimittanut ja konkkaankin kerkesi mennä. Onneksi maksettu luottokortilla ja korttiyhtiöltä rahat takaisin kuukausien odottelun jälkeen. Olen tässä kyseisen laitteen saatavuutta seuraillut Amazonista pitkin talvea ja saatavuus käytännössä ”ei ole”, joten unohdetaan se (tosin jälkikäteen ajatellen, olisi pitänyt tajuta, että jos missään muualla laitetta ei ole, niin ei hifitalokaan sitä pysty 6-10 arkipäivässä toimittamaan).

Nyt sitten vaihtoehtoina olen miettinyt Toppingin DX7 Prota taikka A70+D70 -stackia. Tuleeko muuta vaihtoehtoa mieleen? Jälkimmäinen huomattavasti kalliimpi kombo ja mietin onko mitään järkeä, jos tarkoituksena on ostaa laitteet, jotka olisivat riittävät mahdollisia tulevia kuulokepäivityksiä ajatellen. Nykyisin kuulokkeina Hifimanin HE560 (2014 malli) ja varmaan end-game kuulokehankinnoissa on tyyliin Meze Empyrean 2 tai vastaava (ei ajankohtainen). Välihankintana todennäköisesti menee suljetut kuulokkeet, tyyliin Focal Radiance, kun välillä tarvitsee asteen enemmän ulkomaailman vaimennusta.
Lähtee kova suosittelu Hifimanin EF400:lle. Open box EU-varastolta toimituksineen alle 400€, ja sillä saa tosi laadukkaan balansoidun setin - tosi kovan kuulokevahvistimen ja ihan loistavan R2R DAC:n hienossa paketissa. Jopa uuden kappaleen hinnalla tuo on mun kirjoissa ihan eeppisen hyvä setti. En ole kuullut mun korvaan miellyttävämpää settiä vaikka maksaisi kolme-neljä kertaa enemmän. Vahvarista lähtee 4400mW muistaakseni 36 ohmiin, joten senkin puolesta sillä ajaa lähes mitä vaan luureja.

Ainoina miinuksina on, että löytyy vain USB input, ja kuuloke-ulostulojen impedanssit eivät ole mitään 0.1ohm luokkaa. Etupaneelista löytyy tosiaan 3.5mm & 1/4" ja sitten balansoidut 4.4mm & 4-pin XLR kuuloke-outit, takapaneelista balansoidut XLR:t sekä tietysti perus RCA:t. Kuulokeporteissa on muistaakseni eri ulostuloimpedanssit - 3.5mm single-ended oli ilmeisesti mitattu jopa 18ohm, kun taas balansoiduissa ulostuloissa ne on huomattavasti pienemmät. En siis suosittelisi EF400:sta IEM-käyttöön - enkä myöskään erittäin alhaisen impedanssin omaaville dynaamisille luureille - varsinkaan 3.5mm & 1/4" ulostuloista. Balansoidut portit voi olla eri asia. Sen sijaan esim. Sennheiser HD650, Hifiman HE1000 Stealth, HE5XX & Ananda, ja ZMF Auteur kuulosti kaikki aivan uskomattoman upeilta EF400:n vahvarin & DAC:n läpi.

En siis voi luvata, että Focal Radiance toimii täydellisen hienosti balansoidustakaan lähdöstä, mutta Hifimanit ja Empyreanit pitäisi sopia kuin nappi otsaan, ja pidän EF400:sta kaikesta huolimatta ihan endgame-luokan vehkeenä, vaikka sellaisen saa selvästi alle 500€ hintaan.

Huom! Erään Hifimanin insinöörin mukaan nuo ulostuloimpedanssi-hommat on ihan tarkoituksella saatu aikaan - joku idea siinä oli mitä en itse idioottina ymmärtänyt - ja ilmeisesti nyt myytävissä laitteissa (myös EU-varaston open boxit) tuota on edelleen tuunattu, tarkoituksena saada kaikki irti erilaisista luureista, miinus ilmeisesti IEM:t?

Joka tapauksessa, EF400 on laite josta en ikinä luovu jos vaan taloudelta pystyn. Niin ison vaikutuksen se on tehnyt, varsinkin R2R DAC-puoli. En ymmärrä miten Hifiman voi myydä sitä alle tonnilla, tai open boxina muutamalla huntilla. Jos kupsahdan piakkoin, mikä on ihan mahdollista, niin lupaan testamentata tämän EF400:n vaikkapa Kuulokenurkalle, joka voi sitten kokeilun jälkeen esim. arpoa sen jollekin toiselle köyhälle & sairaalle, että saadaan sitten hyvä kiertämään!
 
Liittynyt
18.07.2018
Viestejä
86
Jaahas, mitäköhän kuulokevahvistin + dacia sitten seuraavaksi katsottaisiin. Fiio K9 Pro Ess oli tosiaan Hifitalosta tilauksessa, mutta ei koskaan toimittanut ja konkkaankin kerkesi mennä. Onneksi maksettu luottokortilla ja korttiyhtiöltä rahat takaisin kuukausien odottelun jälkeen. Olen tässä kyseisen laitteen saatavuutta seuraillut Amazonista pitkin talvea ja saatavuus käytännössä ”ei ole”, joten unohdetaan se (tosin jälkikäteen ajatellen, olisi pitänyt tajuta, että jos missään muualla laitetta ei ole, niin ei hifitalokaan sitä pysty 6-10 arkipäivässä toimittamaan).

Nyt sitten vaihtoehtoina olen miettinyt Toppingin DX7 Prota taikka A70+D70 -stackia. Tuleeko muuta vaihtoehtoa mieleen? Jälkimmäinen huomattavasti kalliimpi kombo ja mietin onko mitään järkeä, jos tarkoituksena on ostaa laitteet, jotka olisivat riittävät mahdollisia tulevia kuulokepäivityksiä ajatellen. Nykyisin kuulokkeina Hifimanin HE560 (2014 malli) ja varmaan end-game kuulokehankinnoissa on tyyliin Meze Empyrean 2 tai vastaava (ei ajankohtainen). Välihankintana todennäköisesti menee suljetut kuulokkeet, tyyliin Focal Radiance, kun välillä tarvitsee asteen enemmän ulkomaailman vaimennusta.
Itse kääntäisin katseen Fiio K7:n suuntaan. Fiio.eu-kaupasta näyttää näyttää saavan suoraan varastosta sitä ja myös K9:ää (non-pro). En ole itse tilannut tuolta, mutta luottokortilla uskaltaisin. Toinen suositus olisi tuolle jo mainitulle RME ADI-2 Dac:lle. Todella pätevä ja monipuolinen laite. Tosin hinta on uutena aika suolainen, käytettynä on parempi diili.
 

Tim Apple

Amazing!
Tukijäsen
Team Apple
Liittynyt
07.01.2017
Viestejä
716
Kiitos kaikille vastauksista ja näkemyksistä! Noista omista laitemietinnöistä ehkä indikatiivisesti kävi ilmi, mutta olisi pitänyt ehkä suoraan sanoa, että Bluetooth on aika must, jotta työpäivän aikana kuuntelu kotitoimistolla olisi helppoa ja kivaa -nykyisessä dacissa ei ole Bluetoothia ja on niin säätämistä, että ei välillä jaksa edes kuunnella sen takia mitään (Apple musicin web playerin preview-bugi ja teamsin äänilähdön sekoilut kun käyttää langatonta headsetiä palaveeramiseen).

Scandinavian Photo väitti jo viime keväänä, että niillä on kaikkea varastossa - en tunne yhtään firmaa, mutta aika suuri varasto on 0-varastonkierto, jos pitää paikkansa. Hinta myös +150€ mitä tuon K9:n ovh, joten vaikka on hyvä laite, niin tuntuu pahalta maksaa ylihintaa. Ja pakkohan ei ole tonnia kuluttaa tähän laitteeseen, jos halvemmalla saa yhtä hyvän. Idea on vain, että ostaisin dacin ja se olisi kaverina seuraavat 10-15 vuotta (nykyinen on ollut yli 10) ja ei tarttisi kuulokehalujen takia lähteä päivittelykierteeseen. Tämän takia ehkä hieman myös karsastan laitteita, jotka ovat olleet tässä vaiheessa sen 10 vuotta markkinoilla, jolloin ne olisivat tekniikaltaan neljännesvuosisadan ikäisiä kun pääsevät eläkkeelle ja se on elektroniikalle hurja ikä (tästä samasta syystä kaikki jo valmiiksi vanhentuneeseen Android-versioon perustuvat laitteet on poissa laskuista).

Ihan mielenkiintoista, jos puhuttaisiin muutaman satasen budjetista, niin Topping-suositteluja pukkaisi ovista ja ikkunoista. Mutta tässä hintakategoriassa nämä paremman pään toppingit eivät aiheuta innostuneisuutta? Mulla ei ole siis mitään preferenssiä merkin suhteen, mutta käsittääkseni nuo ovat ihan kehuttuja olleet ja menevät budjettiin.
 
Liittynyt
18.07.2018
Viestejä
86
Ihan mielenkiintoista, jos puhuttaisiin muutaman satasen budjetista, niin Topping-suositteluja pukkaisi ovista ja ikkunoista. Mutta tässä hintakategoriassa nämä paremman pään toppingit eivät aiheuta innostuneisuutta? Mulla ei ole siis mitään preferenssiä merkin suhteen, mutta käsittääkseni nuo ovat ihan kehuttuja olleet ja menevät budjettiin.
Omakohtainen kokemus Toppingeista perustuu siihen, että minulla oli jokunen vuosi sitten mainitsemasi Topping DX7 Pro lyhyesti hallussani. Se tosin lähti samantien takaisin Hifitalolle, sillä siinä oli volumepotikassa ongelma. Se rahisi ikävästi runkoa vasten, ei ilmeisesti ollut osunut ihan keskelle sitä rungon aukkoa. Sen äänenlaadusta en varsinaisesti löytänyt mitään valittamista, mutta en kyllä yleensä kuule oikeastaan mitään eroa eri vahvareiden välillä, toisin kuin kuulokkeiden kohdalla.

Kritiikki jota arvostelijat esittävät Toppingin laitteista liittyy usein niissä käytettävien NFCA-moduulien "steriililtä" kuulostavaan soundiin. Head-fi.org:sta lukiessa käyttäjäkokemuksia noista, moni, myös tuntuu kritisoivan yleisesti Toppingin laitteita halvalla tehdyiksi, niissä esiintyy kyseenalaisia teknisiä ratkaisuja juuri kustannussäästöjen takia. Osa arvostelijoista noita toki myös ylistää, joten tiedä sitten ketä uskoa.

Joka tapauksessa, olen tullut laitekokeilujen perusteella siihen tulokseen, että minun ei kannata maksaa kovin paljon kuulokevahvistimista ja daceista, kun en niiden äänenlaadullisia eroja oikein kuule. Tämä on toki ironista, kun olen niihin aika paljon rahaa vuosien saatossa kuluttanut. Sen vuoksi suosittelin sitä Fiio K7 dac/amp:ia, löytyy myös Bluetooth-versio. Siinä on edullinen hinta ja arvostelujen perusteella hyvä äänenlaatu.

RME ADI-2 Dac:ia suosittelin siksi kun se on ominaisuuksiltaan edelleen markkinoiden monipuolisin laite kuusi vuotta julkaisun jälkeen, poislukien nuo puuttuvat Bluetooth-ominaisuudet. Siihen tulee edelleen vähän väliä päivityksiä ja lisäominaisuuksia. Toki jos ei aio niitä ominaisuuksia käyttää, niin sitten niistä on mielestäni turha maksaa,
 
Viimeksi muokattu:

Tim Apple

Amazing!
Tukijäsen
Team Apple
Liittynyt
07.01.2017
Viestejä
716
Omakohtainen kokemus Toppingeista perustuu siihen, että minulla oli jokunen vuosi sitten mainitsemasi Topping DX7 Pro lyhyesti hallussani. Se tosin lähti samantien takaisin Hifitalolle, sillä siinä oli volumepotikassa ongelma. Se rahisi ikävästi runkoa vasten, ei ilmeisesti ollut osunut ihan keskelle sitä rungon aukkoa. Sen äänenlaadusta en varsinaisesti löytänyt mitään valittamista, mutta en kyllä yleensä kuule oikeastaan mitään eroa eri vahvareiden välillä, toisin kuin kuulokkeiden kohdalla.

Kritiikki jota arvostelijat esittävät Toppingin laitteista liittyy usein niissä käytettävien NFCA-moduulien "steriililtä" kuulostavaan soundiin. Head-fi.org:sta lukiessa käyttäjäkokemuksia noista, moni, myös tuntuu kritisoivan yleisesti Toppingin laitteita halvalla tehdyiksi, niissä esiintyy kyseenalaisia teknisiä ratkaisuja juuri kustannussäästöjen takia. Osa arvostelijoista noita toki myös ylistää, joten tiedä sitten ketä uskoa.

Joka tapauksessa, olen tullut laitekokeilujen perusteella siihen tulokseen, että minun ei kannata maksaa kovin paljon kuulokevahvistimista ja daceista, kun en niiden äänenlaadullisia eroja oikein kuule. Tämä on toki ironista, kun olen niihin aika paljon rahaa vuosien saatossa kuluttanut. Sen vuoksi suosittelin sitä Fiio K7 dac/amp:ia, löytyy myös Bluetooth-versio. Siinä on edullinen hinta ja arvostelujen perusteella hyvä äänenlaatu.

RME ADI-2 Dac:ia suosittelin siksi kun se on ominaisuuksiltaan edelleen markkinoiden monipuolisin laite kuusi vuotta julkaisun jälkeen, poislukien nuo puuttuvat Bluetooth-ominaisuudet. Siihen tulee edelleen vähän väliä päivityksiä ja lisäominaisuuksia. Toki jos ei aio niitä ominaisuuksia käyttää, niin sitten niistä on mielestäni turha maksaa,
Joo itse kuulun kanssa niihin insinöörihenkisiin ihmisiin, joille bitti on bitti ja käärmeöljykauppiaat aiheuttaa allergisen reaktion. Dacien arvosteluiden lukeminen on todella vaikeaa, koska jos löydät henkilön, joka vaikuttaa pätevältä ja asiantuntevalta, niin häneltä löytyykin sitten kirjoitus / video siitä kuinka kilon painoisen ovistopperi-mötikän laittaminen dacin päälle parantaa äänenlaatua. Itse haluaisin vain laitteen, jossa on kaivatut ominaisuudet ja joka suoriutuu kuulokkeista kuin kuulokkeista ja ei tulevaisuudessa rajoita mitään kuulokehankintoja. Riippumatta siitä minkä laitteen hankin, uskon sen jokatapauksessa olevan suorituskyvyllisesti pettymys eli en usko kuulevani myöskään niitä ylisanoja, joita arvostelijat kirjoittavat äänen vivahteista. Kuulokkeet kuitenkin ovat 99% äänen soundista.
 
Liittynyt
11.06.2018
Viestejä
178
Itse tarvitsin rauta EQ:n telkkari käyttöä varten, joten tuo mainittu RME ADI-2 Dac oli ainut vaihtoehto sillon. Hieno laite.

Bluetooth puutteen korjasin ostamalla kiina mokkulan joka yhdistyy coax liitäntään. Toki ylimääräinen purkki pyörimässä, joka tarvii jostain virtaakin, mutta ilmeisesti muuten kävi tuuri kun on kyllä toiminu hienosti ja automaattinen inputin valintakin toimii tuon kanssa tyylikkäästi. Oisko ollu tämmönen Bluetooth 5.0 Receiver Optical Coaxial Digital Output for APTX-HD DING SHINE | eBay
 
Liittynyt
23.03.2023
Viestejä
118
Itse tarvitsin rauta EQ:n telkkari käyttöä varten, joten tuo mainittu RME ADI-2 Dac oli ainut vaihtoehto sillon. Hieno laite.
Sama. Kaukosäädin oli itselleni myös must. Tulee kyllä nykyään niin harvoin kuulokkeita käytettyä että katselen tuota ADIa lähinnä hieman syyllisin fiiliksin. Vähän kuin ostaisi ferrarin ja kävisi sillä kerran viikossa citymarketissa ruokaostoksilla :lol: Mutta pätevä laite kyllä.
 

Tim Apple

Amazing!
Tukijäsen
Team Apple
Liittynyt
07.01.2017
Viestejä
716
En ole vielä mitään päättänyt, mutta mistä kannattaa noita Fiioja ja Toppingeja internetissä katsoa? Amazonista vai jostain tietystä kaupasta hyviä kokemuksia?
 

Ihime

Tukijäsen
Team SER
Liittynyt
20.05.2018
Viestejä
3 293
En ole vielä mitään päättänyt, mutta mistä kannattaa noita Fiioja ja Toppingeja internetissä katsoa? Amazonista vai jostain tietystä kaupasta hyviä kokemuksia?
Hifigo ja fiio omasta eu kaupasta kummastakin ostanut ja tullut ongelmitta 1-2viikossa tilaukset.
 

Ihime

Tukijäsen
Team SER
Liittynyt
20.05.2018
Viestejä
3 293
Itselläni on nyt ollut hyvän tovin tuo Fiio R7, ja omiin tarkoituksiini se on ollut kuin nyrkki silmään, eikä minulla oikeastaan ole vielä keksinyt mitään valittamista. Näköjään on tullut nyt myös puolet kalliimpi R9-malli. Aika selkeä upgradehan tuo on, mutta olen niin tyytyväinen R7:ään, että (kerrankin) ostohousut eivät tutise jaloissa.

Tuossa kyllä olisi sitten itselleni se endgame amp/dac jos ikinä pitäää syystä tai toisesta päivittää, eikä tehojakaan varmasti lopu minkään kanssa kesken (7300 mW per kanava 32Ω vastuksella).
 

Tim Apple

Amazing!
Tukijäsen
Team Apple
Liittynyt
07.01.2017
Viestejä
716
Itselläni on nyt ollut hyvän tovin tuo Fiio R7, ja omiin tarkoituksiini se on ollut kuin nyrkki silmään, eikä minulla oikeastaan ole vielä keksinyt mitään valittamista. Näköjään on tullut nyt myös puolet kalliimpi R9-malli. Aika selkeä upgradehan tuo on, mutta olen niin tyytyväinen R7:ään, että (kerrankin) ostohousut eivät tutise jaloissa.

Tuossa kyllä olisi sitten itselleni se endgame amp/dac jos ikinä pitäää syystä tai toisesta päivittää, eikä tehojakaan varmasti lopu minkään kanssa kesken (7300 mW per kanava 32Ω vastuksella).
Joo siis yleisesti ottaen R7 on todella mielenkiintoinen laite ja sopisi itsellenikin kuin nyrkki silmään. Mutta ikivanha Android-versio
kiinalaisessa laitteessa on dealbreaker itselleni.
 

Ihime

Tukijäsen
Team SER
Liittynyt
20.05.2018
Viestejä
3 293
Joo siis yleisesti ottaen R7 on todella mielenkiintoinen laite ja sopisi itsellenikin kuin nyrkki silmään. Mutta ikivanha Android-versio
kiinalaisessa laitteessa on dealbreaker itselleni.
Tätä muuten aina miettiny että miksi näissä kaikissa DAP tyylisissä laitteissa/käyttöliittymissä on aina vanhempi android vaikka uusi laite olisi muuten.
 
Liittynyt
29.03.2018
Viestejä
43
Tarvitsenko DAC:n vai minkä jos tarve on: striimata puhelimella bt:n (Ldac) yli musaa vanhaan Sonyn str db-790 av-vahvistimeen. Siinä on vapaana coaxial ja yksi optinen liitäntä. Muita tarpeita ei ole. Ja mikä merkki/malli olisi hyvä?
 
Liittynyt
05.05.2017
Viestejä
1 072
Tarvitsenko DAC:n vai minkä jos tarve on: striimata puhelimella bt:n (Ldac) yli musaa vanhaan Sonyn str db-790 av-vahvistimeen. Siinä on vapaana coaxial ja yksi optinen liitäntä. Muita tarpeita ei ole. Ja mikä merkki/malli olisi hyvä?
Tarvitset tuollaisen muutamaa viestiä aiemmin linkatun bluetooth-mokkulan. Tai siis vastaavan, mutta LDAC-tuella.
 
Liittynyt
29.03.2018
Viestejä
43
Onko tuo Fiio BTA30 too much eli onko siinä jotain mitä en tartte, vai onko ebaysta joku 30-40€ bt mokkula asiansa ajava?
 

Atamon

Make ATK Great Again
Liittynyt
23.05.2018
Viestejä
2 516
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
282
Itse oon aina pitäny FiiO E10K:ta hinta/laatusuhteeltaan parhaana DAC:ina.
 
Liittynyt
14.12.2016
Viestejä
28
Mitä vanhan ProCaster PRE-01 tilalle?
Nykyinen dac/pre alkanee tulla tiensä päähän kun ei jaksa enää juurikaan puskea ääntä ulos. Bluetooth tuosta on lakannut toimimasta jo useampi vuosi sitten.
Tuntuu että maksimivolyymi mitä kaiuttimille saan ulos, on huomattavasti pienempi kuin mitä pari vuotta takaperin.

Tarvisi minimissään Toslink + RCA IN ja RCA ja/tai XLR out
Ehdottomasti tarvitsee kaukosäätimen kun on tulossa telkkarin äänen väliin.
Samaa kokoluokkaa oleva uusi laite kuin tämä nykyinen. (eli pieni, eikä mikään useamman räkkiunitin mörkö)

Mielellään Bluetooth tahi stream -optio (Spotify pääasiassa) ettei tarvitse avata telkkaria kuunnellakseen striimiä.

Ei tarvitse monikanavaääntä ulos. Setup tulee jatkossakin olemaan 2.1/2.0

Telkkarista siis optinen toslink ulos, ja cd -soittimesta saan rca:n.
Kaiuttimet on Adam A3X + Sub 7 -kombo jota syötän nyt rca:lla. XLR olisi mieluisampi mutta ei mikään kynnyskysymys.
Aikomuksena päivittää Genelec 8341A lähivuosina.

Sopivin mitä tässä nyt muutaman illan googlettelulla olen löytänyt, näyttäisi olevan Pro-Ject Pre Box RS2 Digital.
Tuolla on tosin hintaa jo yli 2k€..
 

erekola

Make ATK Great Again
Team Intel
Liittynyt
15.02.2023
Viestejä
371
Eilen saapuivat Holo Audion Cyan 2 ja Red. Ei voi kyllä liikaa hehkuttaa kun syötetään HQPlayerillä dsd:tä!
 

Tim Apple

Amazing!
Tukijäsen
Team Apple
Liittynyt
07.01.2017
Viestejä
716
Yllättäen puolen vuoden kyttäilyn jälkeen 1.3. fiion EU-shoppiin ilmestyi K9 pro ess:ää varastoon, niin koitin nyt vielä kerran sellaisen tilata. Katsotaan, josko tämä saaga saataisiin nippanappa alle vuodessa päätökseen siitä, milloin ensimmäisen kerran yritin K9:n ostaa :sdarra:
 
Liittynyt
28.02.2024
Viestejä
1
Toivottavasti tästä ei ala liian isotöinen testirupeama.
Kompinaatioita ainakin löytyy.
Eiköhän tästä jotain saada paritettua toisilleen ;)

20240305_163034.jpg
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
10.11.2018
Viestejä
22
Arvokasta tietoa, mielenkiinnosta, kerro miten myyjä hoitaa tämän loppuun, eli rivien välistä tulkkaan että kaupanpurku on vaatimuksesi.
Toistaiseksi ei vielä mitenkään. Maahantuoja väittää että ei voi olla mahdollista.

Tosiaan kone ja emolevykin tässä välissä vaihtunut. Ei mitään ongelmaa ikinä minkään muun ulkoisen laitteen kanssa.
Huoh.
 
Liittynyt
03.12.2016
Viestejä
613
Topping MX3 kuoli käsiin ja korvaava tuote olisi hakusassa. Elikkäs tarkoituksena hankkia työpöydälle Dalin Zensor 1 tai Zensor 3 kajareille virtaa ja MX3 ominaisuudet oli ainakin tähän hätään riittävät.

Onko suosituksia? Itse olen katsellut MX3s sivusilmällä mut mietin et porsiiko sekin alleen vastaavasti. Vähän kun enemmän laittaisi rahaa niin saisi Wiim Amp joka ois varmasti hyvä, mutta vähän jo hintava käyttötarkoitukseen. :)
 
Liittynyt
12.06.2017
Viestejä
64
Onko kellään kokemuksia Eversolo DMP-A6 vehkeestä? Lähinnä tuo spotify luukuttaminen kännykästä olisi pääasia aktiivikajarilla tvn rinnalla. Varmaan ajaa asiansa vai kannattaisiko katsoa jotankin muuta? Tuo on kyllä jo ihan budjetin yläpäässä, että halvempia otetaan vastaan ,jos on tiedossa jotakin.
 
Liittynyt
12.12.2022
Viestejä
12
Kannattaa tutustua Wiim streamerihin. Wiim pro ja pro plus ero on pääasiassa jälkimmäisen parempi DAC siru. Eli jos käytät erillistä DAC:ia niin se Pro versio riittänee hyvin, muussa tapauksessa voipi satsata kalliimpaan.
 

Tim Apple

Amazing!
Tukijäsen
Team Apple
Liittynyt
07.01.2017
Viestejä
716
Nyt se päivä vihdoin yli vuoden säätämisen jälkeen toteutui, että tämmöinen laite tuli taloon. Äänestä ei mitään hajua vielä, kun olin pakannut vanhan laitteen johdot niin tiukkaan nippuun muun johdonhallinnan kanssa, että piti käytännössä purkaa koko setuppi samalla ja kasata uusiksi :cigarbeye: Mitäköhän varten ohjekirja vaatii windowsilla asentamaan ajurit? Eikös kaikki tarpeellinen pitäisi nykyisin olla osa käyttöjärjestelmää (win11)?

IMG_5279.jpeg
 

Tim Apple

Amazing!
Tukijäsen
Team Apple
Liittynyt
07.01.2017
Viestejä
716
Kerro ihmeessä meille kuolevaisillekin, että mikä härveli tuossa seisoo? :hammer:
Aa, ajattelin sen selvinneen jo ketjusta kun ollut aikamoinen säätö. Mutta kyseessä on Fiio K9 Pro ESS. Näiden saatavuus ollut yli vuoden jo täysi nolla ja kerkesin jo yhteen suomalaiseen hifikauppaan tämmöisestä maksamaan ennen kun se hakeutui konkurssiin ja rahat meni (oli onneksi maksettu luottokortilla).

Ensituntuma positiivinen: tuotteen laatuvaikutelma on todella korkea ja ei mistään nitise tai natise taikka tunnu halvalta. Äänenlaatu oli selkeä parannus, mutta todella vaikea sanoa, että onko siitä yhtään, jos mitään, laitteen muun asian ansiota kuin sen, että vanhan laitteen kuulokevahvistin oli aivan liian ponneton ajamaan noita mun kuulokkeita. Ja nyt kun tehoa on riittävästi, niin kuulokkeet soivat niin kuin pitääkin.

Tätähän mä hain ja sain mitä tilasin. Vaikea sanoa, että olisiko halvemmalla laitteella päässyt samaan lopputulokseen, mutta Hi-Fi on paljon mielikuvia ja tämä Fiio herättää omistamisen iloa, mikä myös tärkeä osa harrastusta.
 

atomi

tieteen hypoteesi
Liittynyt
11.07.2017
Viestejä
1 890
oisko suositella jotain vahvaria kuulokkeille , voipi olla lämpösempään suuntaan. ei tarvi olla väritön ja transparent. hintaa ehk 200e max 500e ja ois tehoa vähintää 1watt+ 32ohmii . Jos tompping smsl ainakin suljetaan pois suorilta.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
13.12.2016
Viestejä
1 490
oisko suositella jotain vahvaria kuulokkeille , voipi olla lämpösempään suuntaan. ei tarvi olla väritön ja transparent. hintaa ehk 200e max 500e ja ois tehoa vähintää 1watt+ 32ohmii . Jos tompping smsl ainakin suljetaan pois suorilta.
Esimerkiksi jokin Schiit Audion vahvistin tai Aune Audion Class A -laite voisi tulla kyseeseen.

Lämpimään päin kallellaan olevasta äänestä tuli itseasiassa ensimmäisenä juuri Aune mieleen, koska olen käyttänyt alkuvuoden sen valmistamaa S17 Pro -vahvistinta. Menee 700 euron hinnallaan jonkin verran budjettisi yli, mutta on miellyttävän lämpöisen ja äänikuvaltaan kerrostuneen kuuloinen erikseen aktivoitavassa 100 milliampeerin virtatilassa. Tehoa myös piisaa.

Arvostelukin tuli vahvistimesta alkukuusta kirjoiteltua, jos jotakuta kiinnostaa lukea enemmän ja perehtyä vaikka siihen, millaista lisäjäähdytystä päädyin virittelemään.

1000011736.jpg
 

atomi

tieteen hypoteesi
Liittynyt
11.07.2017
Viestejä
1 890
Aunen vahvareita itseasiassa tullu hieman silmäiltyä. Hieman tuo s17pro menee budjetin yli, mutta pitäneen laittaa tarkempaan tutkailuun toi s17pro ja jos esim sattuisi käytettynäkin löytämään sopivaan hintaan
 
Liittynyt
23.11.2018
Viestejä
8
Itsellä on tuo Procaster pre-01, joka on ihan kohtalainen mutta reagoi muiden laitteiden kaukosäätimiin (esim. Tv, dvd, aktiivikaiuttimet). Olisiko jotain vinkkiä/fiksausta millä tuon saisi poistumaan?
 
Liittynyt
10.11.2018
Viestejä
1 657
Olisiko suositella jotain järkevää DAC ja vahvistinta alle 200€ hintaluokassa, vai pitääkö vaan hommata Schiitit?

Tällä hetkellä siis Asuksen Xonar U7 MK2 ja siinä ei ole mitään vikaa, muuta kuin se että soi aika hiljaa 250 ohmin kuulokkeiden kanssa. Eli tehoa tarvitsen lisää.

Eli kokonaan uusi setuppi vai pitäisikö kenties jättää nykyinen Asus DACiksi ja hommata vain vahvari?

Budjettikaan ei niin tarkka ole, mutta kiloeuro on liikaa, en usko että tulen hyötymään sellaisesta kun ei kuulokkeetkaan ole kovin kalliit.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
186
Olisiko suositella jotain järkevää DAC ja vahvistinta alle 200€ hintaluokassa, vai pitääkö vaan hommata Schiitit?

Tällä hetkellä siis Asuksen Xonar U7 MK2 ja siinä ei ole mitään vikaa, muuta kuin se että soi aika hiljaa 250 ohmin kuulokkeiden kanssa. Eli tehoa tarvitsen lisää.

Eli kokonaan uusi setuppi vai pitäisikö kenties jättää nykyinen Asus DACiksi ja hommata vain vahvari?

Budjettikaan ei niin tarkka ole, mutta kiloeuro on liikaa, en usko että tulen hyötymään sellaisesta kun ei kuulokkeetkaan ole kovin kalliit.
Moro itsellä ifin zen can johtuneesta syystä ja toimii mainiosti.
 
Liittynyt
12.03.2017
Viestejä
44
DAC+AMP tai ihan vaan kuulokevahvistin, jossa olisi preamp tai lineout -lähdöt studiomonitoreille sekä mahdollisuus säätää jakotaajuus subille ja kajareille. Löytyykö?

Toisaalta voisin ostaa subin jossa olisi high pass -lähdöt monitoreille.. Nykyisin löytyy Pro-Ject DAC Box S2+ sekä JDS Labs Atom AMP.
 
Liittynyt
12.12.2022
Viestejä
12
Suosittelen subia jakotaajuutta säätämään. Vaihtoehtoja on tuolloin huomattavasti enemmän. En ole tietoinen kuulokevahvistimesta, jossa tällainen ominaisuus ja subi-lähtö löytyisi.

Vaihtoehtoisesti tarkastelet esivahvistinta halutuilla ominaisuuksilla ja josta löytyisi suht laadukas kuulokevahvistin.
 
Liittynyt
12.03.2017
Viestejä
44
Suosittelen subia jakotaajuutta säätämään. Vaihtoehtoja on tuolloin huomattavasti enemmän. En ole tietoinen kuulokevahvistimesta, jossa tällainen ominaisuus ja subi-lähtö löytyisi.

Vaihtoehtoisesti tarkastelet esivahvistinta halutuilla ominaisuuksilla ja josta löytyisi suht laadukas kuulokevahvistin.
Noh, jatkot sitten subikeskustelussa! :)
Joku halpa 5-1 -vahvistin varmaan menisi myös jakamaan taajuuksia, loppuu vaan työpöydältä tila.
 
Liittynyt
05.02.2021
Viestejä
298
oisko mitään halpaa usb ääni korttia mikä ei olis ihan susi. Kattelin Creative Sound Blaster Play! 3:sta verkkiksestä 19.99€ mutta arvosteluissa on haukuttu liikaa ongelmista. Saattaa pätkiä tai surista pöytäkoneissa. Läppäreissä tuntuu toimivan paremmin.

Omasta B550-i lankusta tainnut äänipiiri lahota kun noin parin tunnin käytön alkaa kuulumaan pientä särinää muutaman sekuntin välein kun ääntä toistetaan.


EDIT: Äänenulostulo displayportin kautta toimii ongelmitta niin mennään nyt sillä.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
31.12.2016
Viestejä
1 748
oisko mitään halpaa usb ääni korttia mikä ei olis ihan susi. Kattelin Creative Sound Blaster Play! 3:sta verkkiksestä 19.99€ mutta arvosteluissa on haukuttu liikaa ongelmista. Saattaa pätkiä tai surista pöytäkoneissa. Läppäreissä tuntuu toimivan paremmin.

Omasta B550-i lankusta tainnut äänipiiri lahota kun noin parin tunnin käytön alkaa kuulumaan pientä särinää muutaman sekuntin välein kun ääntä toistetaan.
Applen usb-c dongle on hyvä. Ennen se oli kai kympin.
 

Sihijuoma667

Team AMD
Liittynyt
13.04.2017
Viestejä
1 318
Mikä DAC/Amp olisi seuraava askel ifi Zen Dac V1:sestä? Ei tässäkään mitään vikaa ole mutta nyt kun tähän suohon on jo astuttu niin...

Kuulokkeina Hifiman Edition XS ja Genelec G Onet pitäisi myös saada perään. Balanced 4,4 mm liitin olisi jees.

Saisiko 300€ hintaluokassa mitään järkevää?
 
Liittynyt
06.11.2018
Viestejä
1 903
En tiedä onko oikea ketju mut yritetään…

Ostin melkein 25 vuotta sitten Nadin vahvistimen ja CD soittimen ja B&W’n 601 S2 skobet. Jossain vaiheessa hankin Rotelin päätevahvistimen ja kytkin Nadin esivahvistimeksi.

Kun esikoinen oli taapero (ehkä 18v sitten) se rikkoi CD soittimen, ja vuosia myöhemmin Nadin vahvarista palo konkat. Pidin jonkin aikaa Rotelia suoraan tietokoneessa, mutta ajoittain kävi vahinkoja ja volat oli vähän korkealla…

Nyt järjestelin varastos ja huomasin että siellähän noi kaiuttimet on, ja 4 laatikollista CD levyjä. Rupesin miettimään, että voisihan ne ottaa käyttöön.

Eka ajatus oli hankkia Technics SA-C600, mutta en ole ihan varma onko se optimi kaiuttimien kanssa? Olisiko järkevämpää miettiä vastaavaa (löytyykö edes) johon sais Rotelin päätevahvistimeksi?

Nyt siis musa tulee Naim Muso QB’sta joka on tommoseksi mini kuutioksi kiva, mutta ei ääni-ala kuitenkaan yhtään vastaava.
 

atomi

tieteen hypoteesi
Liittynyt
11.07.2017
Viestejä
1 890
Itse ehitisin ennemmin jonkin esivahvistimen jos rottelia siihen jatkeeks aatellu.
 
Liittynyt
06.11.2018
Viestejä
1 903
Ei sitä ole pakko käyttää. Vaimo varmaan arvostaisi jos olisi vähemmän vipuja käännettävänä…
 
Liittynyt
22.08.2017
Viestejä
601
Menee hieman otsikon vierestä, mutta suunnittelilla on tietokoneen äänipuolen päivitys.

Mielessä on pyörinyt Genelec 8330A setti täydennettynä 7350A subbarilla.

Kysymyksenä, mitä PC:n ja Geneleccien väliin? Ideaalitilannehan olisi saada signaali diginä läpi laiteketjun, mutta en löytänyt mitään järkevän hintaista laitetta millä tämä onnistuisi.
Käytättekö Geneleccejä tietokoneen kanssa diginä vai analogisella signaalilla, jolloin laitevalikoimaa alkaa olla jo melko hyvin? (USB -> DAC -> XLR)
 
Liittynyt
18.07.2018
Viestejä
86
Menee hieman otsikon vierestä, mutta suunnittelilla on tietokoneen äänipuolen päivitys.

Mielessä on pyörinyt Genelec 8330A setti täydennettynä 7350A subbarilla.

Kysymyksenä, mitä PC:n ja Geneleccien väliin? Ideaalitilannehan olisi saada signaali diginä läpi laiteketjun, mutta en löytänyt mitään järkevän hintaista laitetta millä tämä onnistuisi.
Käytättekö Geneleccejä tietokoneen kanssa diginä vai analogisella signaalilla, jolloin laitevalikoimaa alkaa olla jo melko hyvin? (USB -> DAC -> XLR)
Mielenkiintoinen kysymys. Nuo genet pystyy ilmeisesti kytkemään digitaalisesti PC:hen käyttäen edullista USB-to-AES3 adapteria. Joskin tässä tapauksessa volyymisäätö on Windowsin oma digitaalinen säätö. Sanoisin, että on vain ajan kysymys kunnes sattuu vahinko jossa volat on 100% voimakkuudella kun musiikki alkaa soida.

Tietääkseni sellaista volyyminupillista boksia ei ole joka ottaa sisään digiä ja puskee ulos digiä geneille. Jos nuo kytkee analogisella signaalilla, niin käytännössä mikä vain DAC toimii, jossa on volyymisäätö ja XLR-lähdöt.

Heitän tässä kieli poskella sellaisen ajatuksen, että mitä jos tuon ehdottamasi setin sijaan hommaisit järeämmät analogiset Genet, esim. 8050B tai G Five. Tällöin et tarvitsisi subbaria (-6db @ 32Hz). Taajuuvastemittaukseen tarvitsisi jonkun mikkisysteemin ja taajuuskorjauksen voisi hoitaa suoraan PC:llä tai sitten ulkoisella DAC:lla, esim. Antimode 2.0 (mittamikki mukana) tai vaikka RME ADI-2.

Oma preferenssi on käyttää mieluummin isompia kaiuttimia kuin pieniä subbarilla ryyditettynä, edellyttäen tietysti, että huoneessa on riittävästi tilaa noille isoille möhköille.
 
Liittynyt
22.08.2017
Viestejä
601
Mielenkiintoinen kysymys. Nuo genet pystyy ilmeisesti kytkemään digitaalisesti PC:hen käyttäen edullista USB-to-AES3 adapteria. Joskin tässä tapauksessa volyymisäätö on Windowsin oma digitaalinen säätö. Sanoisin, että on vain ajan kysymys kunnes sattuu vahinko jossa volat on 100% voimakkuudella kun musiikki alkaa soida.

Tietääkseni sellaista volyyminupillista boksia ei ole joka ottaa sisään digiä ja puskee ulos digiä geneille. Jos nuo kytkee analogisella signaalilla, niin käytännössä mikä vain DAC toimii, jossa on volyymisäätö ja XLR-lähdöt.

Heitän tässä kieli poskella sellaisen ajatuksen, että mitä jos tuon ehdottamasi setin sijaan hommaisit järeämmät analogiset Genet, esim. 8050B tai G Five. Tällöin et tarvitsisi subbaria (-6db @ 32Hz). Taajuuvastemittaukseen tarvitsisi jonkun mikkisysteemin ja taajuuskorjauksen voisi hoitaa suoraan PC:llä tai sitten ulkoisella DAC:lla, esim. Antimode 2.0 (mittamikki mukana) tai vaikka RME ADI-2.

Oma preferenssi on käyttää mieluummin isompia kaiuttimia kuin pieniä subbarilla ryyditettynä, edellyttäen tietysti, että huoneessa on riittävästi tilaa noille isoille möhköille.
Ymmärtääkseni tämä nupikka ohjaa volumea diginä: Genelec - 9310BM -äänenvoimakkuuden säädin GLM-paketille
Tämä toki vaatii sen, että GLM säätöboksi on koko ajan kiinni järjestelmässä. Sitä en osaa sanoa, onko tuolla laitteella kuinka suuri paskahalvauksen vaara 100% volumen suhteen.

Huone on pieni, noin 10m2, eikä pöydälle oikein sovi tuon suurempia.
 
Liittynyt
06.11.2018
Viestejä
1 903
Mulla oli ainakin aikoinaan Rotelin päätevahvistin kiinni tietokoneessa ja paskahalvauksia tuli säännöllisesti :)
 
Toggle Sidebar

Statistiikka

Viestiketjut
240 545
Viestejä
4 203 372
Jäsenet
70 917
Uusin jäsen
Zlama

Hinta.fi

Ylös Bottom