DAC / AMP -yleisketju

Kuulokkeina Sennheiser HD 599 (se) ja nämä yhdistetty Creative Sound blaster G3:n avulla PS5:een. Hyödynkö mitään, jos hankin tilalle pienellä budjetilla esim. SMSL D12 (94 €) tai Fosi Audio K5 Pro:n (55 €)? Molemmat toimivat PS5:n kanssa "out of the box". G3 toimii tarkoituksessaan ihan OK, mutta valitettavasti tässä on ikävä ominaisuus, että se palauttaa äänenvoimakkuuden jokaisella käynnistyskerralla 22 %.
 
Kaikki saatu kotiin!
 

Liitteet

  • kasa.jpg
    kasa.jpg
    150,7 KB · Luettu: 228
Nyt on siis neljät passiiviset kajariparit (kahdet isommat, kahdet pienemmät) jotka on halpisampissa S-299 johon sai kaksi passiivista kaiutinparia. No lisäksi tuli sitten kaiuttimienjakaja että sai kaikki mainitut kiinni. No nehän soi kauniisti. Kivasti televisiossa ihmiset tekee asioitaan ja juutuubi työntää tarvittaessa humppaa.

Voisin toki bluetoothin kautta soitattaa ja Tidal työntäisi kappaleita kannettavan/ puhelimen kautta, mutta kun hifistelyyn lähetty niin koetetaan vähän syvemmälle. Vosin toki langallakin yhdistää tietovälineisiin ja saada bittejä liikkumaan niin etten kaikkia edes kuulisi.

No nyt sitten keksin että koetan ps4:n kautta joka on hoitanut noita eri leffojentarjoajia kun tv alkaa olla liian vanha, niin sain Plexin kautta Tidalin yhdistettyä. Ja kivastihan tuo soi. Soiko paremmin, ehkä. Täytyy koettaa vertailla.

Tietenkin tuli mieleen että mitäs tuon pleikkarin ja ampin väliin. Olisi esim melko käyttämätön SoundBlasterin G6, että saiskohan sillä vielä ääneen syvyyttä ja yksityiskohtia lisää jos lykkäisi tuonne väliin.

Lisäys: Halpis ampin geneerinen malli S-299. Ilmeisesti myydään eri nimillä. Ja kun kokeilin SoundBlasteria väliin niin ääni oli kyllä mielenkiintoisen kirkas tai puhtaan kuuloinen. Ehkä vähän samaan tapaan en tykännyt siitä kun tietsikan kautta käytin aikoinaan, mutta täytyy testailla tosiaan enemmän musiikin kanssa, vai menenkö vaan television kautta aavistuksen väritettynä ja että kaukosäädin toimii vai. Toki tietsikan kautta vois värittää/parantaa ääntä Boom3 apin:n kautta.

Toisena amppina olisi Fosi Audion pienempi purkki, johon ilmeisesti sai voimaa lisää tehokkaammalla virtamöllykällä (tiedä sitten tarviiko kun ei voi kuitenkaan kerrostalossa huudattaa paitsi kun yläkerta raiskaa anaali-pianoa). Fosi Audiossa on parempi BT jos haluais sitä kautta. Ainahan se yksinkertaisempaa olisi sitä kautta, mutta rajoitettu 48Khz töötissä mietityttää. S-299 on aneeminen kauko ja siitä pitää vetää aina ääni alas jos vaihtaa bt:hen kun se bt:n ilmoitusääni on yhtä lujalla kuin voluumi -> hillitön blink.
 
Viimeksi muokattu:
Onneksi Linux puolella äänet ei pätki, ainoa miinus linux puolella on että maksimi toimiva taajuus DACille on 192Khz mikä toisaalta riittä minulle hyvin kun kaikki oma media pääasiassa 44.1Khz tai 48Khz.

Sen verran pitää korjata että toimii kaikki tajuudet linuxillakin kuhan on oikeassa USB portissa. USB 2 porteista ei jostain syystä anna koko kaistaa.

Koodi:
$ cat /proc/asound/card2/stream0
Auris EarMen ST-AMP at usb-0000:0b:00.3-1, high speed : USB Audio

Playback:
  Status: Running
    Interface = 1
    Altset = 1
    Packet Size = 72
    Momentary freq = 44100 Hz (0x5.8333)
  Interface 1
    Altset 1
    Format: S32_LE
    Channels: 2
    Endpoint: 0x07 (7 OUT) (SYNC)
    Rates: 44100, 48000, 88200, 96000, 176400, 192000, 352800, 384000
    Data packet interval: 125 us
    Bits: 32
    Channel map: FL FR
  Interface 1
    Altset 2
    Format: S24_3LE
    Channels: 2
    Endpoint: 0x07 (7 OUT) (SYNC)
    Rates: 44100, 48000, 88200, 96000, 176400, 192000, 352800, 384000
    Data packet interval: 125 us
    Bits: 24
    Channel map: FL FR
  Interface 1
    Altset 3
    Format: S16_LE
    Channels: 2
    Endpoint: 0x07 (7 OUT) (SYNC)
    Rates: 44100, 48000, 88200, 96000, 176400, 192000, 352800, 384000
    Data packet interval: 125 us
    Bits: 16
    Channel map: FL FR

Koodi:
$ cat /proc/asound/card2/stream0 
Auris EarMen ST-AMP at usb-0000:06:00.3-6.4, full speed : USB Audio

Playback:
  Status: Stop
  Interface 1
    Altset 1
    Format: S16_LE
    Channels: 2
    Endpoint: 0x07 (7 OUT) (SYNC)
    Rates: 44100, 48000, 88200, 96000, 192000
    Bits: 16
    Channel map: FL FR
  Interface 1
    Altset 2
    Format: S24_3LE
    Channels: 2
    Endpoint: 0x07 (7 OUT) (SYNC)
    Rates: 44100, 48000, 88200, 96000
    Bits: 24
    Channel map: FL FR
 
Toivottavasti tästä ei ala liian isotöinen testirupeama.
Kompinaatioita ainakin löytyy.
Eiköhän tästä jotain saada paritettua toisilleen ;)

20240305_163034.jpg
Mites on toi Tangentin preAmp II soinut ja toiminut? Oon itse etsiskelly esivahvistinta vastaavilla ominaisuuksilla.
 
Mites on toi Tangentin preAmp II soinut ja toiminut? Oon itse etsiskelly esivahvistinta vastaavilla ominaisuuksilla.
En ole keltä kysyit, mutta minulla on tuollainen Tangentin preAmp 2 aktiivikaiuttimien ja subbarin kanssa. Toimii muuten hyvin, mutta käynnistyminen on aika hidasta ja automaattinen käynnistyminen tuntuu epävarmalta, jonka vuoksi käynnistän tuon aina itse kaukosäätimellä. Joskus tuo on tehnyt myös sitä, että jos vola on todella matalalla (siis todella matalla), niin tuo Tangentti on sammunut omia aikojaan. Vastaavaa teki myös aiempi versio kyseisestä laitteesta, jonka tilalle sain tuon uudemman takuusta. "Viat" tai ominaisuudet eivät omassa käytössä onneksi haittaa juurikaan, varsinkaan tuolla hinnalla, jonka itse maksoin alkuperäisestä laitteesta (taisi olla 179 €).

Edit* lisätään vielä se, että tuo sammuu ärsyttävän nopeasti... Elokuvaa tai sarjaa ei voi kovin montaa minuuttia pitää paussilla, ennen kuin tuo sammuu. Ei olisi mikään ongelma muuten, mutta se laitteen hidas käynnistyminen. :darra:
 
Viimeksi muokattu:
En ole keltä kysyit, mutta minulla on tuollainen Tangentin preAmp 2 aktiivikaiuttimien ja subbarin kanssa. Toimii muuten hyvin, mutta käynnistyminen on aika hidasta ja automaattinen käynnistyminen tuntuu epävarmalta, jonka vuoksi käynnistän tuon aina itse kaukosäätimellä. Joskus tuo on tehnyt myös sitä, että jos vola on todella matalalla (siis todella matalla), niin tuo Tangentti on sammunut omia aikojaan. Vastaavaa teki myös aiempi versio kyseisestä laitteesta, jonka tilalle sain tuon uudemman takuusta. "Viat" tai ominaisuudet eivät omassa käytössä onneksi haittaa juurikaan, varsinkaan tuolla hinnalla, jonka itse maksoin alkuperäisestä laitteesta (taisi olla 179 €).

Edit* lisätään vielä se, että tuo sammuu ärsyttävän nopeasti... Elokuvaa tai sarjaa ei voi kovin montaa minuuttia pitää paussilla, ennen kuin tuo sammuu. Ei olisi mikään ongelma muuten, mutta se laitteen hidas käynnistyminen. :darra:
Samaan käyttön olis Tangentti tulossa. Kiitos paljon kokemuksista! Saako esivahvistimen sellaiseen tilaan että sen saa päälle vain kaukosäätimestä, jos saa oletko kokeillut sammuuko silloinkin automaattisesti pausella tai hiljaisella volyymilla?
 
Samaan käyttön olis Tangentti tulossa. Kiitos paljon kokemuksista! Saako esivahvistimen sellaiseen tilaan että sen saa päälle vain kaukosäätimestä, jos saa oletko kokeillut sammuuko silloinkin automaattisesti pausella tai hiljaisella volyymilla?
Saa sellaiseen tilaan, että käynnistyy pelkästä kaukosäätimestä. Sammuu valitettavasti silloinkin automaattisesti, jos ei mitään ääntä kuulu.

Yamahan WXC-50 tai vastaava hoitaisi saman tehtävän tod.näk. ilman noita ärsytyksiä, mutta toki hintaakin on hieman enemmän.
 
Tuli viime vuonna hankittua toi Focusrite Scarlett 3rd gen boksi ja kyllä olen pettynyt. Tämä on syynä:

Aina kun ääni tulee kuulokkeille, pop ääni tulee läpi. Olen testannut tietokoneen jokaista eri USB porttia ja kaikkia W10 power management osastoja mutta en ole saanut sitä fixattua. Alkaa oleen siinä pisteessä että käytän emolevyn omaa 3.5mm liitäntää ja haen uutta äänikorttia. Vaatimuksena lisänä se että XLR mikki pitäis saada kiinni. Onko suosituksia?
 
Onkohan "Cthulhu" viimein kuullut Rukoukseni, kun huomasin Topping E50:n keksineen, että tästähän saa irti myös 32Bit/384KHz :hmm:. Koskaan ennen en ole saanut 24Bit/48KHz parempaa, yritin mitä lystää.

Tai sitten vaan viimosin W11 asennus avasi Gordionin solmun ja en vaan kiinnittänyt asiaan huomiota.

No Pääraitakoneeseen on tullut myös sama, Mitä V* onko tässä ongelma vai ei?

No työkaveri kertoi (16.05,2024) jotain edistystä Windows päivistysten kanssa- No Ottia ja Tuota.
 
Viimeksi muokattu:
Topping D10; mitenköhän saan siitä optical out:n vaihettua päälle USB:n sijasta?

DAC siis koneessa kiinni USB, töllössä optical, mutten saa ääntä ku USB:n kautta.
 
Topping D10; mitenköhän saan siitä optical out:n vaihettua päälle USB:n sijasta?

DAC siis koneessa kiinni USB, töllössä optical, mutten saa ääntä ku USB:n kautta.
Yleensä Toppingissa törkännyt virta kostetus "Painiketta" , niin on löytynyt oikea sisääntulo
 
Topping D10; mitenköhän saan siitä optical out:n vaihettua päälle USB:n sijasta?

DAC siis koneessa kiinni USB, töllössä optical, mutten saa ääntä ku USB:n kautta.
S/PDIF out on nimenomaan out, et sinä siitä mitään signaalia sisäänpäin saa vietyä.
D10 tuoteperheessä ei siis ole mitään muita inputteja kuin USB.
 
S/PDIF out on nimenomaan out, et sinä siitä mitään signaalia sisäänpäin saa vietyä.

Siis hetkonen, tuoko pitäis nakata töllöstä koneeseen optinen sitten? Takoo pää tyhjää tämän kanssa, muistelen vaan tässä, että RME ADI-2 DAC:n kanssa ei tämmöstä säätöä koskaan ollut, vaan optinen meni töllöstä DACiin ja sillä selvä, DAC:sta vaan oikea ulostulo päälle ja homma pelaa..
 
Siis hetkonen, tuoko pitäis nakata töllöstä koneeseen optinen sitten? Takoo pää tyhjää tämän kanssa, muistelen vaan tässä, että RME ADI-2 DAC:n kanssa ei tämmöstä säätöä koskaan ollut, vaan optinen meni töllöstä DACiin ja sillä selvä, DAC:sta vaan oikea ulostulo päälle ja homma pelaa..
Optiset liitännät ovat aina yksisuuntaisia. Eli toinen pää on output ja toinen input.
Töllössä oleva liitäntä on output, ja niin on myös D10 DACissakin oleva liitäntä. Ja niin on myös emolevyn/äänikortin liitäntä ellei äänikortissa ole erikseen optinen liitäntä pelkästään inputtia varten.


228880-ig800gg.jpg
 
Viimeksi muokattu:
Kysytääs, kun asia kiiinnostaa. Onko kukaan avannut Hifiman EF6:sta? Käy välillä niin pirun kuumana, että voisi hieman Extra-jäähyä laittaa.
 
Viimeksi muokattu:
Osaakos joku DL200 omistajista (@Sword Of Damocles ?) kertoa miten paljon tuota "naksumista" esiintyy perus työpöytä ja viihdekäytössä, eli leffat, pelit, striimit, juutuubivideot ym.?

Selailin tuota pitkää ASR:n ketjua tuosta laitteesta, mutta siellä painottuu lähinnä musan kuunteluun ja näytteenottotaajuuden vaihteluun kappaleiden välillä nuo naksumiskeskustelut. Itsellä musan kuuntelu jäänyt viime aikoina vähemmälle niin tuo ei välttämättä haittaisi jos ei muualla windowsissa naksu ihan joka välissä.

Hakusessa siis uusi dacci ja kuulokevahvari tietokoneelle ja telkulle. Vanha DX3 pro sanoi itsensä irti vuoden alussa ja tällä viikolla olisi vielä nuo alennukset kiinakaupoissa, niin tuo DL200 on harkinnan alla kun tuntuu että kaikissa vaihtoehdoissa on ongelmia ja tuo olisi se "vähiten huono" -ratkaisu tällä hetkellä.
 
Osaakos joku DL200 omistajista (@Sword Of Damocles ?) kertoa miten paljon tuota "naksumista" esiintyy perus työpöytä ja viihdekäytössä, eli leffat, pelit, striimit, juutuubivideot ym.?

Selailin tuota pitkää ASR:n ketjua tuosta laitteesta, mutta siellä painottuu lähinnä musan kuunteluun ja näytteenottotaajuuden vaihteluun kappaleiden välillä nuo naksumiskeskustelut. Itsellä musan kuuntelu jäänyt viime aikoina vähemmälle niin tuo ei välttämättä haittaisi jos ei muualla windowsissa naksu ihan joka välissä.

Hakusessa siis uusi dacci ja kuulokevahvari tietokoneelle ja telkulle. Vanha DX3 pro sanoi itsensä irti vuoden alussa ja tällä viikolla olisi vielä nuo alennukset kiinakaupoissa, niin tuo DL200 on harkinnan alla kun tuntuu että kaikissa vaihtoehdoissa on ongelmia ja tuo olisi se "vähiten huono" -ratkaisu tällä hetkellä.

Naksumista (pikemminkin äänen pätkimistä kuin minkäänlaista poksumista) tapahtuu vain näytteenottotaajuuden muuttuessa aiempaan nähden tai jos signaali katkeaa välissä. Jälkimmäinen tapahtuu esimerkiksi Youtube-videolla eri kohtaan hyppäämällä tai video pysäyttämällä ja uudelleen käynnistämällä. Itseäni tuo ei ole suuremmin häirinnyt, kun ääni on vaimea. Täydellisessä maailmassa asia täytyy silti laskea laitteen heikkoudeksi. En tosin ole jaksanut kokeilla, muuttuisiko tilanne miten ajureiden bufferiasetuksilla jne. jos vaikka tulisi parin naksahduksen sijaan vain yksi lyhyempi sivuääni.

Keskellä biisiä, videota, elokuvaa tai peliä ei ole esiintynyt naksumista, koska laite toistaa signaalia jatkuvalla syötöllä.
 
Naksumista (pikemminkin äänen pätkimistä kuin minkäänlaista poksumista) tapahtuu vain näytteenottotaajuuden muuttuessa aiempaan nähden tai jos signaali katkeaa välissä. Jälkimmäinen tapahtuu esimerkiksi Youtube-videolla eri kohtaan hyppäämällä tai video pysäyttämällä ja uudelleen käynnistämällä. Itseäni tuo ei ole suuremmin häirinnyt, kun ääni on vaimea. Täydellisessä maailmassa asia täytyy silti laskea laitteen heikkoudeksi. En tosin ole jaksanut kokeilla, muuttuisiko tilanne miten ajureiden bufferiasetuksilla jne. jos vaikka tulisi parin naksahduksen sijaan vain yksi lyhyempi sivuääni.

Keskellä biisiä, videota, elokuvaa tai peliä ei ole esiintynyt naksumista, koska laite toistaa signaalia jatkuvalla syötöllä.

Nyt kun aloin miettimään niin tuo taitaa itse asiassa olla ihan sama ongelma mikä oli aikoinaan DX3 pro:ssa, erona vain että Toppingilla oli vielä mekaaninen rele käytössä joka aiheutti kuuluvan naksahduksen laitteesta. Korjasivat tuon myöhemmin firmware tasolla jättämällä releen auki paitsi kun näytteenottotaajuus vaihtui tai sisääntuloa vaihdettiin.

Näyttäisi että tuolla on myös samantyylinen fixi ajuritasolla kaikille XMOS piiriä käyttäville laitteille.

Pitääpä vielä hieman tutkailla, mutta taidanpa heittää tuon DL200:n tilaukseen.
 
Onko suositella laadukasta DAC + kuulokevahvistin yhdistelmää persoonalliselle tietokoneelle? Tällä hetkellä alle 200 euron hintainen Pro-Ject + Head Box S2 yhdistelmä, jossa ilmenee mm. häiritsevää kohinaa ja dynamiikka on varsin rajoittunut.
 
Onko suositella laadukasta DAC + kuulokevahvistin yhdistelmää persoonalliselle tietokoneelle? Tällä hetkellä alle 200 euron hintainen Pro-Ject + Head Box S2 yhdistelmä, jossa ilmenee mm. häiritsevää kohinaa ja dynamiikka on varsin rajoittunut.
On suositella. Missä hintaluokassa ja kuinka persoonallista haetaan? Chord Mojo 2 ollut nyt viikon käytössä ja olen todella vakuuttunut pienen kaverin tarjoamasta äänenladusta. Voittaa jotain suurempia ja kalliimpia työpöytälaitteita äänen laadussa. Plussana voit aina napata taskuun mukaan ja koneella käyttäessä sisäänrakennettu desktop-mode aktivoituu itsestään mikä ohittaa akun eikä kuluta sitä. Miinuksena näen ainoastaan vanhentuneet liittimet.
 
Onko suositella laadukasta DAC + kuulokevahvistin yhdistelmää persoonalliselle tietokoneelle? Tällä hetkellä alle 200 euron hintainen Pro-Ject + Head Box S2 yhdistelmä, jossa ilmenee mm. häiritsevää kohinaa ja dynamiikka on varsin rajoittunut.
Pari sivua takaperin keskustelua tästä:
Itsellä käytössä Qudelix 5K ja olen ollut tyytyväinen:
 
On suositella. Missä hintaluokassa ja kuinka persoonallista haetaan? Chord Mojo 2 ollut nyt viikon käytössä ja olen todella vakuuttunut pienen kaverin tarjoamasta äänenladusta. Voittaa jotain suurempia ja kalliimpia työpöytälaitteita äänen laadussa. Plussana voit aina napata taskuun mukaan ja koneella käyttäessä sisäänrakennettu desktop-mode aktivoituu itsestään mikä ohittaa akun eikä kuluta sitä. Miinuksena näen ainoastaan vanhentuneet liittimet.


Kiitos ehdotuksessa, mutta ei ole tarvetta akulliselle tai mukaan otettavalle mallille. Mitään multimedialaitetta ei ole myöskään haussa.
 
Osaisko joku suositella DAC-kuulokevahvistin yhdistelmää, joka toimis putkilla?
En ole varma onko tällaisia, ainakaan järkeviä laitteita olemassa. Kaikki hyvät putkivahvistimet on vaan vahvistimia, jotta voit sitten käyttää vapaavalintaisesti haluamaasi erillistä Daccia.
 
Xduoo:lta löytyy jos jonkinmoisia laitteita. xDuoo Official Store

Niitä voi ostaa Euroopasta Saksan Amazonista taikka Audiophonicsilta.

Löytyy varmaan muitakin valmistajia, mutta tuo tuli ensimmäisenä mieleen.
 
Xduoo:lta löytyy jos jonkinmoisia laitteita. xDuoo Official Store

Niitä voi ostaa Euroopasta Saksan Amazonista taikka Audiophonicsilta.

Löytyy varmaan muitakin valmistajia, mutta tuo tuli ensimmäisenä mieleen.
Toi vaikuttaa pätevältä. Täytyy pistää vakavaan harkintaan, ellei löydy jotain settiä, joka olis kokonaan putkilla.

Tai sit hommaa tollasen: Atom DAC 2 _ Shop JDS LABS.

Ja sit tollanen: xDuoo MT-602 Tube Headphone Amp - xDuoo official store vahvariks.

Tai sit tollanen DAC:si: Dynavox Mini-DAC II - DA-muunnin 207305 - HIFIKULMA

Mikä voisi mennä pieleen :D
 
Viimeksi muokattu:
Toi vaikuttaa pätevältä. Täytyy pistää vakavaan harkintaan, ellei löydy jotain settiä, joka olis kokonaan putkilla.

Tai sit hommaa tollasen: Atom DAC 2 _ Shop JDS LABS.

Ja sit tollanen: xDuoo MT-602 Tube Headphone Amp - xDuoo official store vahvariks.

Tai sit tollanen DAC:si: Dynavox Mini-DAC II - DA-muunnin 207305 - HIFIKULMA

Mikä voisi mennä pieleen :D
Toi 602 ei sitten ole mikään 'oikea' putkivahvistin, ihan on trankku jossa vaan on putkietunen. Itsellä on kaapissa moinen laitos myös.
 
Voi hitto, menin sit siirtämään ton xduoo.net sivun kautta paypalilla rahaa. Ei tullut tilausvahvistusta eikä mitään.

Ole asiakastukeen yhteydessä ja koita perua tilaus, ellei muuta niin jos maksun saisi peruttua Paypalin kautta. Tuo pitäisi olla kyllä ihan asiallinen kauppa, mut ostoturva/takuu on parempi jos ostaa eurooppalaiselta jälleenmyyjältä.
 
Tätä muuten aina miettiny että miksi näissä kaikissa DAP tyylisissä laitteissa/käyttöliittymissä on aina vanhempi android vaikka uusi laite olisi muuten.
Eiköhän kyse ole laitteen myyntimääristä, jos myydään vähän tulee uusin android versio suhteettoman kalliiksi.
 
Onko teillä laittaa kuvaa siitä, miten teillä on DAC asemoitu konesetuppiin? Voisin myös kysyä kaikilta erillismikkien omistajilta siitä, mihin päin pöytää olette laittaneet mikrofonitelineen.
 
Onko teillä laittaa kuvaa siitä, miten teillä on DAC asemoitu konesetuppiin? Voisin myös kysyä kaikilta erillismikkien omistajilta siitä, mihin päin pöytää olette laittaneet mikrofonitelineen.

1000007181.jpg


Asensin tommosen laudanpätkän kuulokevahvistimen tasoksi pöydän alle, Eipähän vie pöydältä tilaa yhtään.

1000007182.jpg


Mikki puolestaan roikkuu näytön vasemmalla puolella naaman korkeudella ja ständi ruuvattu suoraan pöytälevyyn kiinni.
 
Onko teillä laittaa kuvaa siitä, miten teillä on DAC asemoitu konesetuppiin? Voisin myös kysyä kaikilta erillismikkien omistajilta siitä, mihin päin pöytää olette laittaneet mikrofonitelineen.

En jaksa laittaa kuvaa, mutta DAC ja AMP ovat stackina päällekkäin ykkösnäytön alla (kahden näytön pöytävarsi). Pöytämikki tulee kakkosnäytön alta Elgato Low Profile mikkivarrella (kiinni näyttö varren vieressä pöydän takareunassa). Kun ei ole käytössä, käännän sen kakkosnäytön alareunaa myöten niin ettei ole tiellä.
 
Mitäs raati sanoo jos miettis tämmösen mikin hankkimista Rode PodMic -mikrofoni 95,00 , niin millaisella vehkeellä sais järkevästi ja ihan asiallisella budjetilla tuon xlr päädyn ja jonkinmoiset kuulottimet kiinni. Tämmöistä olin katellu: Behringer U-Phoria UM2 -äänikortti USB-väylään 52,99 ja sitten myös mietin että onko siitä mitään etua että laittaa saman merkin laitteen kiinni kuten: Rode AI-1 -USB-äänikortti 126,00 Vai olenko nyt ihan hakoteillä ajatuksieni kanssa. Kuulokkeina just nyt 80ohmiset bayerdynamicit ja jotkut kiina IEM eli ei mitän monen tonnin tykkiä mielessä eikä tarpeessa. Joo ja tosiaan en jaksa tilailla just nyt kiinasta, haluan että on semi kivuton palautusmahdollisuus jos tuote levähtaa käsiin tai ei muuten vaan vastaa tarpeita.
 
Mitäs raati sanoo jos miettis tämmösen mikin hankkimista Rode PodMic -mikrofoni 95,00 , niin millaisella vehkeellä sais järkevästi ja ihan asiallisella budjetilla tuon xlr päädyn ja jonkinmoiset kuulottimet kiinni. Tämmöistä olin katellu: Behringer U-Phoria UM2 -äänikortti USB-väylään 52,99 ja sitten myös mietin että onko siitä mitään etua että laittaa saman merkin laitteen kiinni kuten: Rode AI-1 -USB-äänikortti 126,00 Vai olenko nyt ihan hakoteillä ajatuksieni kanssa. Kuulokkeina just nyt 80ohmiset bayerdynamicit ja jotkut kiina IEM eli ei mitän monen tonnin tykkiä mielessä eikä tarpeessa. Joo ja tosiaan en jaksa tilailla just nyt kiinasta, haluan että on semi kivuton palautusmahdollisuus jos tuote levähtaa käsiin tai ei muuten vaan vastaa tarpeita.
Toi Behringer ja Scarlett Solo on aika suosittuja tuohon käyttöön, ensinmainitusta ei itellä kokemusta, mutta jälkimmäisen kuulokevahvistimen puoli kuulostaa omaan korvaan todella ohkaselta, mutta mikkipuoli pelittää erittäin hyvin. :thumbsup:
 
Linear Super Low Noise Dual Audio Power Supply with µFilter and Sensor Technology
Tää RME:n uus poweri ADI-2:lle ja muille 12V audiovehkeille on niin upean överisuunniteltu, että tekis jo pelkästään sen takia mieli hankkia korvaamaan vakio kiinalainen DC-adapteri. Ääneenlaatuun tuolla ei ainakaan ADI-2 tapauksessa olis vaikutusta, koska audiopiirit on sen verran hyviä hylkimään jännitteen heilahteluja. Maasilmukoista ja vuotovirroista johtuvia pärinöitä tuolla vois saada poistettua, mutta nekään ei oo itellä ongelmana. Audio- aja elektroniikkaihmisenä vaan isot lineaariset lämpöä tuottavat metallilaatikot on niin hienoja :D
(Hintaahan tällä on tosiaan saman verran kuin ADI2:lla!)
 
onkoha nois samat 10uf ulostulo konkat ku dark voices näyttää ainaki.
 
Viimeksi muokattu:
Tyhmä kysymys, mutta kysytään. Kuinka streamerin ja kuulokevahvistimen yhteispeli toimii? Eli streamerissa DAC, näyttö ja äänen säätöpotikka. Kuulokevahvistimessa vain potikka ilman näyttöä. Haluaisin tarkan äänensäädön millä saisin näytön kautta säätää äänen aina samaan kohtaan, mutta se ei taida onnistua moisilla laitteilla. Tuleeko minun siis vaihtaa kuulokevahvistin näytölliseen vehkeeseen?
 
Aseta kuulokevahvistimen äänenvoimakkuus verrattain kovalle ja anna sen olla. Säädä vastaavasti DAC äänenvoimakkuus aluksi alhaiseksi. DAC äänenvoimakkuuden säätimellä voit sitten asettaa halutun äänenvoimakkuuden.
 
Aseta kuulokevahvistimen äänenvoimakkuus verrattain kovalle ja anna sen olla. Säädä vastaavasti DAC äänenvoimakkuus aluksi alhaiseksi. DAC äänenvoimakkuuden säätimellä voit sitten asettaa halutun äänenvoimakkuuden.

Loistavaa, kiitos! Tai noh nyt ei päässyt ostelemaan uutta ja hienoa...
 
Aseta kuulokevahvistimen äänenvoimakkuus verrattain kovalle ja anna sen olla. Säädä vastaavasti DAC äänenvoimakkuus aluksi alhaiseksi. DAC äänenvoimakkuuden säätimellä voit sitten asettaa halutun äänenvoimakkuuden.

Harvassa DACissa on muu kuin digitaalinen volansäätö, joten tuossa saa olla tarkkana sitten sen kanssa, ettei asetukset vahingossa nollaudu tai muuten sekoile. Tuloksena on huonolla tuurilla kuulovaurio tai kuulokkeiden elementin rikkoutuminen, jos kuulokevahvistimen potikalle on annettu tarpeeksi hanaa ja DAC tuuttaa yhtäkkiä täyden 2V:n tai balansoituna 4V:n linjasignaalin ulos.

DACin toteutuksesta riippuu sitten vielä se, missä kohtaa digitaalisen volansäädön rajat menee sen suhteen, missä vaiheessa dynamic range alkaa pienentyä antotason leikkaamisen seurauksena. Voi olla jo jossain 70% tienoilla tai aiemminkin. Ei ole toki ongelma, jos omiin korviin edelleen kuulostaa hyvältä, mutta tuo on hyvä tiedostaa, mikäli cd-tasoista tai varsinkin high res -matskua paljon kuuntelee.
 

Statistiikka

Viestiketjuista
260 136
Viestejä
4 523 251
Jäsenet
74 535
Uusin jäsen
Veeti Saarela

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom