Cyberpunk 2077

6 ydin prossulla jo 16% cpu käyttö voi olla noin 100% kuorma yhdellä ytimellä. 100% tarkoittaisi että kaikki ytimet olisi täydellä kuormalla, harva peli osaa käyttää ytimiä noin hyvin. Useimmat pelit käyttää yhtä ydintä paljon ja muut ytimet kevyemmällä käytöllä.
Yksikään ydin ei käy satasessa task managerissa.

Pelillä on kaiketi vieläkin ongelmia useamman CCD:n prosessorien kanssa ja tällä modilla saa "AMD SMT Patch":in asennettua (esiteltynä modisivun toisessa kuvakaappauksessa)
En löytänyt tuota pätsiä, asetin sen asetuksista olevan AMD SMT-asetuksen ON-asentoon.

Framegenillä saa kuitenkin 50 fps eli kyllä tuo ihan pelattava on kai tuollaisenaan.
 
Kokeile ottaa vaikka ray tracing pois, ja kato miten vaikuttaa.

Single-thread cäpin näkeminen on hankalaa, kun ei se tunnu suoraan näkyvän task managerissa. Liekö se käyttis veivaa sitä pullonkaulathreadiäkin corelta toiselle, joten missään ei näy 100%, vaikka se todellisuudessa voi olla pullonkaula.
 
Ainoa millä oli merkitystä oli tuon framegenin päälle laitto ja tuplasi. Millään muulla ei tunnu olevan mitään merkitystä; kokeilin vielä Horizon Forbidden Westiä ja se pyörii edelleen upeasti, ja siinä kaikki coret menee task managerissakin 100%, kuten kuuluukin.

e: ei näy tuo cyberpunkin kuorma ollenkaan, ihan avuton cpu-käyttö

1723145671364.png

21.00 on CP77, 22.00 on H:FW.
 
Viimeksi muokattu:
Ainoa millä oli merkitystä oli tuon framegenin päälle laitto ja tuplasi. Millään muulla ei tunnu olevan mitään merkitystä; kokeilin vielä Horizon Forbidden Westiä ja se pyörii edelleen upeasti, ja siinä kaikki coret menee task managerissakin 100%, kuten kuuluukin.
Jo on kummallinen peli, jos vetää kaikki coret 100% kuormalle. En ole ikinä vastaavaa nähnyt, itsellä moinen onnistunut vain Primellä tai vastaavalla.
 
Jo on kummallinen peli, jos vetää kaikki coret 100% kuormalle. En ole ikinä vastaavaa nähnyt, itsellä moinen onnistunut vain Primellä tai vastaavalla.
Meinaan että per core rasitus ylipäätänsä käy satasessa eikä jää puoliväliin.

OT:
Tuo H:FW on ylipäätänsä todella hyvin optimoitu ja käännetty peli, ks. vaikka Horizon Forbidden West on PC is the definitive way to experience this game mutta siis verrokkina, kun oli ainoa jota testata nopeasti. Noh, pitää palata asiaan seuraavalla kerralla kun on aikaa pelata, nyt ei oikein kerennyt kuin pari dinoa murhuuttaan testiksi.
 
4070 on 1080p kortti cyberpunkille ja tuo CPU on hidas, kokeile laskea resoluutiota ja detaljeja tai vaihtoehtona on rautakauppa ja päivitys. Lisäksi Phantom liberty nosti pelin vaatimuksia raudalle, myös ilman RT pelaaminen nopeuttaa. Tää on vaan niin raskas.
 
En nyt mitenkään jaksa uskoa että peli olisi niin raskas että n. R5 3600 & RTX3080 tason raudalla se pyörii vain 27 fps ilman RT & DLSS ultra perfromancella? Noilla asetuksilla näytönohjaimen tai prosessorin tuulettimet ei edes lähde pyörimään.
 
En nyt mitenkään jaksa uskoa että peli olisi niin raskas että n. R5 3600 & RTX3080 tason raudalla se pyörii vain 27 fps ilman RT & DLSS ultra perfromancella? Noilla asetuksilla näytönohjaimen tai prosessorin tuulettimet ei edes lähde pyörimään.
Jep. Jotain muuta on nyt pielessä. 2 ccd 3900x vetelee tossa kuitenki 100+ fps averaget jos näyttis ei oo pullonkaulana. Rt off toki


Kokeilisin poistaa ton ccd lohkomisen ja kattosin mitä tapahtuu. Pelin pitäis priorisoida siltiki yhtä ccd:tä ja jos laskenta säikeistyy hyvin niin sit se leviää muillekki.

Toi sun prossu boostaa 4ghz, siinä missä toi 3900x teoriassa 4,6. Noiden suhteen mukaan katottuna pitäis onnistua 99fps jos 3900x vetää 114fps.
 
Viimeksi muokattu:
Ostin nytten itsekin vihdoin tuon Liberty lisärin ja aloitin pelin alusta vs mitä julkaisussa ja monta asiaa mennyt parempaan suuntaan mutta ihmettelen, eikö launchin aikoihin jokainen outfit antanut jotain armoria?

Ja toinen kyssäri koskien modaamista, onko tässä samanlainen juttu kun sama engine kuitenkin kun Witcher 3 niin jos peli havaitsee ristiriitoja modien kanssa tai vastaavaa niin peli ei vain käynnisty/heittää erroria kuten Witcher 3 tekee?

Minulla on vain noin 30 modia ja about 20h takana ilman suurempia murheita mutta yhdessä Cyberpshyco tehtävän kanssa kaatuili niin poistin dodge ja dash modin käytöstä niin ainakin sen jälkeen meni ilman kaatuilua toi tehtävä.

Skyrim modailu on tuttua puuhaa ja Witcher 3 myöskin mutta tämä on vähän kysymysmerkki itselleni.
 
Ostin nytten itsekin vihdoin tuon Liberty lisärin ja aloitin pelin alusta vs mitä julkaisussa ja monta asiaa mennyt parempaan suuntaan mutta ihmettelen, eikö launchin aikoihin jokainen outfit antanut jotain armoria?

Ja toinen kyssäri koskien modaamista, onko tässä samanlainen juttu kun sama engine kuitenkin kun Witcher 3 niin jos peli havaitsee ristiriitoja modien kanssa tai vastaavaa niin peli ei vain käynnisty/heittää erroria kuten Witcher 3 tekee?

Minulla on vain noin 30 modia ja about 20h takana ilman suurempia murheita mutta yhdessä Cyberpshyco tehtävän kanssa kaatuili niin poistin dodge ja dash modin käytöstä niin ainakin sen jälkeen meni ilman kaatuilua toi tehtävä.

Skyrim modailu on tuttua puuhaa ja Witcher 3 myöskin mutta tämä on vähän kysymysmerkki itselleni.

Panssarit tulee nyt cybernetiikan kautta. Suojaliiveistä yms saattaa vielä saada marginaalisesti panssarointia.
 
Voihan pyhä jeesus!
Tämä asia minua harmitti vanilassa mutta nytten sait tämänkin asian korjattua modilla:

Tykkään käyttää tuota ominaisuutta monessa pelissä ja Cyberpunkissa se vanilana menee kaikki aseet läpi myös nyrkit, kun tykkään vaihtaa nopeasti lennossa lähitaistelu aseen ja pitkämatka aseen välillä kuten esim far cryissa(pelaan ohjaimella)
 
On nyt tullut pelattua vähän HDR kanssa tätä peliä QD-OLEDilla ja on taas yksi pykälä ylöspäin, on kyllä huikeeta settiä.

Tekstuurimodeja/LUT yms. modeja käytössä toki myös. Ainut mitä kaipaa ois lisää tehoja näytönohjaimeen (4080 nyt).
 
Miten tämä paska voi olla näin epävakaa nykyään? DLSS päällä kaatuilee työpöydälle ja ilman on FPS:t pudonnut jotain 50% siitä mitä ne oli ennen Phantom Libertyä..

Ja GOG ressukka yrittää kovasti synkata tallennuksia ja kestää ikuisuus että tuo uusi launcher aukeaa..
 
Miten tämä paska voi olla näin epävakaa nykyään? DLSS päällä kaatuilee työpöydälle ja ilman on FPS:t pudonnut jotain 50% siitä mitä ne oli ennen Phantom Libertyä..

Ja GOG ressukka yrittää kovasti synkata tallennuksia ja kestää ikuisuus että tuo uusi launcher aukeaa..
Kannattaa poistaa gog syncci kun niillä ei servut riitä niille. Gogin manage installationissa voi säätää aukeaako launcher vai itse peli.
Phantom liberty on vaativampi alue kuin muu pelialue, kun he eivät tue vanhoja konsoleita.
DLSS saattaa olla omassa koneessa jokin ongelma, päivittää driverit ja default oc:t jne.
 
Itselläni ei ainakaan tuon yhden modin poistamisen jälkeen ole ollut ongelmia kaatuilun kanssa. DLSS käytössä mutta ekan 2-sarjalaisen kanssa ilman RT juttuja toisin.

Jos on jatkuva kaatuilu ongelma, kokeile katsoa jos vram tai ram tulee täyteen ja pienentää asetuksia.
Toki cpu/gpu kellotukset myös, käsittääkseni ihan Witcher 3 lähtien redengine on aika herkkä kaatuilemaan ylikelloista/vs muut moottorit.

Nämä puolan poikien pelit eivät ole kaikista vakaamat jos setuppi vetää koko ajan limitissä(näin olen käsittänyt)

Jos @Sihijuoma667 pelaa ilman fps lukkoa ja 58003D joutuu äärimilleen RT kera niin voi olla että setupin takia peli kaatuu varsinkin jos on kellotuksia mukana.

1. Kokeile vaikka 60fps lukon kanssa ekana jos ei kaatuile niin etsi seuraava porras.
2. Seuraavaksi kokeile laskea 60fps kanssa asetuksia alemmaksi, RT/grafiikka=Jos sama jatkuu niin sitten kokeilla eheyttää tiedostot.
3. Jos mikään ei auta että laskee resot/grafiikka asetukset/FPS lukon vaikka 30fps/720p/low ja silti kaatuilee ja eheyttänyt pelitiedostot niin sitten joku ajurivika tai vastaava.

Näistä ei varmaan ole paljoa hyötyä mutta ehkä suuntaa antava.
 
Vinkkejä miten selvitä elossa auton ratissa tämän pelin alussa? Pääsin vasta Night Cityyn ja teen ekoja tehtäviä siellä. Aina kun hyppään auton rattiin, niin tuntuu että kaikki alkavat ampua kohti. Sekä jalankulkijat että muut autoilijat. Pahimpia ovat nämä autot täynnä pääkallotason vihollisia, jotka lähtevät perään ja joista ei tunnu pääsevän eroon millään. Onko pelin alussa vaan tarkoitus kävellä tai käyttää fast travelia?
 
Miten tämä paska voi olla näin epävakaa nykyään? DLSS päällä kaatuilee työpöydälle ja ilman on FPS:t pudonnut jotain 50% siitä mitä ne oli ennen Phantom Libertyä..

Ja GOG ressukka yrittää kovasti synkata tallennuksia ja kestää ikuisuus että tuo uusi launcher aukeaa..
Samanlain piti poistaa steamista steam sync tallennuksista. Oma kaatuilu johtui ihan himpun verran heikosta jäähdytyksestä, tuo PL vaan imee virtaa. Tarkista kans onhan kone 100% vakaa, sillä oma kone toimi hyvin, mutta tuo PL ainoa joka kaatoi koneen, ts. lötyi todellinen pelistressitesti :)
Ja ihan CP77 alkupuolella oli muistin epävakauden kanssa ongelma, säätiin biossista joitain muistiarvoja alemmaksi, tosin nyt uusin asuksen bios niin ei tarvi enää säätää.
Samoin jos sulla on 3080 niin joitain RT arvoja pitää pudottaa, 4090 on ainoa kortti joka toimii huoletta tässä pelissä, ja sekin yskii 4k. mulla oli 3080 ennen ja 1440p tarkkuus ja vähän settingsejä piti laitella alemmaksi

Vinkkejä miten selvitä elossa auton ratissa tämän pelin alussa? Pääsin vasta Night Cityyn ja teen ekoja tehtäviä siellä. Aina kun hyppään auton rattiin, niin tuntuu että kaikki alkavat ampua kohti. Sekä jalankulkijat että muut autoilijat. Pahimpia ovat nämä autot täynnä pääkallotason vihollisia, jotka lähtevät perään ja joista ei tunnu pääsevän eroon millään. Onko pelin alussa vaan tarkoitus kävellä tai käyttää fast travelia?
Pelin alku on hankala joo, level scaling ei tunnu toimivan, taas loppua kohten muuttuu liian helpoksi, ne "NPCD" scanner hustlet ja misc questipaikat on usein täynnä vihuja jotka alkaa heti ampuun. jos tuntuu tökkivän niin vaikeustasoa alemmaksi ja kun leveliä tulee niin voi huolettaa pistää hardia
 
Oma kaatuilu johtui ihan himpun verran heikosta jäähdytyksestä, tuo PL vaan imee virtaa. Tarkista kans onhan kone 100% vakaa, sillä oma kone toimi hyvin, mutta tuo PL ainoa joka kaatoi koneen, ts. lötyi todellinen pelistressitesti
Käsittääkseni myös Witcher 3 on herkkä kaatuilemaan jos kone on äärirajoilla joten ehkä engine ongelma tai vastaavaa. Toki hyvä mittaus kohde siinä mielessä jos Redenginellä pysyy pystyssä peli niin pysyy sitten muillakin.
 
Käsittääkseni myös Witcher 3 on herkkä kaatuilemaan jos kone on äärirajoilla joten ehkä engine ongelma tai vastaavaa. Toki hyvä mittaus kohde siinä mielessä jos Redenginellä pysyy pystyssä peli niin pysyy sitten muillakin.
Sehän ei varsinaisesti ole "enginen ongelma", jos kalkulaattori tuottaa vääriä tuloksia sen koodia ajaessa :asif:
 
Jäänyt tämän pelaaminen ihan alkumetreille. vaikka hieno onkin mutta ei oikein aikaa (muka) uppoutua tarpeeksi.

Mutta nämä modit vaikuttaa kyllä hiukeilta, onko modin asentaminen kuinka perehtymistä vaativaa vai lähinnä lataus + klikkaus tason homma?

Syökö kovasti FPS:ää esim tällainen:

 
Jäänyt tämän pelaaminen ihan alkumetreille. vaikka hieno onkin mutta ei oikein aikaa (muka) uppoutua tarpeeksi.

Mutta nämä modit vaikuttaa kyllä hiukeilta, onko modin asentaminen kuinka perehtymistä vaativaa vai lähinnä lataus + klikkaus tason homma?

Syökö kovasti FPS:ää esim tällainen:


Just sattumalta rupesin itsekin modaamaan Cyberpunkia graffojen osalta. Linkkaamasi videon osalta vaikea sanoa, mitä modeja tuohon on asennettu, mutta nämä laitoin itselleni:


Ja visuaalisesti ero on kyllä mukavasti parempaan suuntaan - makuasia toki. FPS:iä modit ei havaittavasti heikentänyt, mutta HD reworked vaatii näyttikseltä vähän enemmän VRAM:ia. Eli jos on VRAM kulutus jo nyt tapissa, niin kannattaa varoa. Tai sitten vääntää muita grafiikkavipusia alemmaksi. Itsellä ei ollut mitään ongelmia RTX4090:n kanssa.

Tuota reshader modia lukuunottamatta asennus on helppoa, purat vain paketit oikeaan hakemistoon ja siinä se.
Reshader modi vaatii Reshaderin asennuksen. Ei rakettitiedettä sekään, mutta pari työvaihetta enemmän.
 
Just sattumalta rupesin itsekin modaamaan Cyberpunkia graffojen osalta. Linkkaamasi videon osalta vaikea sanoa, mitä modeja tuohon on asennettu, mutta nämä laitoin itselleni:


Ja visuaalisesti ero on kyllä mukavasti parempaan suuntaan - makuasia toki. FPS:iä modit ei havaittavasti heikentänyt, mutta HD reworked vaatii näyttikseltä vähän enemmän VRAM:ia. Eli jos on VRAM kulutus jo nyt tapissa, niin kannattaa varoa. Tai sitten vääntää muita grafiikkavipusia alemmaksi. Itsellä ei ollut mitään ongelmia RTX4090:n kanssa.

Tuota reshader modia lukuunottamatta asennus on helppoa, purat vain paketit oikeaan hakemistoon ja siinä se.
Reshader modi vaatii Reshaderin asennuksen. Ei rakettitiedettä sekään, mutta pari työvaihetta enemmän.

Juu okei, kiitti vinkistä. Noi on niin selkeesti terävämmän näköisiä nuo Youtube pätkät että vois kokeilla, asennusohjeita löytyy varmasti jos ei tuon kummosempaa vaadi.

Eli näyttävimmät graffat on useamman modin miksaus, taitaa olla noissa aikalailla tuunausta takana.

Aina mietityttää että miksei ole pelifirman puolesta jo hiottu noin näyttäväksi, luulis niiltä onnistuvan.
 
Juu okei, kiitti vinkistä. Noi on niin selkeesti terävämmän näköisiä nuo Youtube pätkät että vois kokeilla, asennusohjeita löytyy varmasti jos ei tuon kummosempaa vaadi.

Eli näyttävimmät graffat on useamman modin miksaus, taitaa olla noissa aikalailla tuunausta takana.

Aina mietityttää että miksei ole pelifirman puolesta jo hiottu noin näyttäväksi, luulis niiltä onnistuvan.
Aika harvoilla on 4090 käytössä, niin periaatteessa pelit tehdään konsolien ehdoilla. Itsekin sain 4080:n 16 gigaa loppumaan kun laitoin vähän liikaa tekstuurimodeja käyttöön. HD reworked + pari muuta kyllä lopulta sain toimimaan ongelmitta. LUT modit toki ei vie mitään suorituskykyä ja se sitten onkin artistin valintoja mitä käytetään.

Luulen että noihin youtube pätkiin isketään myös jälkikäsittelyssä hienosäätöä ja ihan suora pelistä kaapattu video ei ole kyseessä.
 
Olen varmaan jokunen vuosi sitten kehunut pelin soundtrackia mutta pakko taas kehua.
Vaikka niin Witcheristä tykkäsin mutta sen soundtrack ei mielestäni ollut niin hyvä muun pelin kanssa mutta tässä rokkaa ainakin omaan makuun:



Vaikka tämä ei omien listoille Top10 sijoitukkaan mutta on tämä ollut hieno kokemus nytten vuosien jälkeen ja varsinkin paremalla PC raudalla(vaikkakaan RT hyvällä fps turha unelmoida vielä) mutta kaikki puuh.

Olispa CDPR unohtanut vanhat konsolit ja julkaisut pelin parin kolmen vuoden viiveellä niin en usko että sellaista pettymystä olisi tullut vaikkakaan omissa kirjoissa ei Witcher 3 tasolle päästäkkään mutta eri genren pelit ja eka CDPR peli tässä genressä, on varmaan monet aloittaneet huonommin sen.

Edit:
Kiitos @Yeenoghu tuosta HD modista, latasin sen(heikoman version) ja sitten yksinkertaisen reshade(perfomance) modin nytten näyttää hitusen paremalta ja eikä syönyt ainakaan näin normi käytössä paljoa konetehoa.
 
Olen varmaan jokunen vuosi sitten kehunut pelin soundtrackia mutta pakko taas kehua.
Vaikka niin Witcheristä tykkäsin mutta sen soundtrack ei mielestäni ollut niin hyvä muun pelin kanssa mutta tässä rokkaa ainakin omaan makuun:



Vaikka tämä ei omien listoille Top10 sijoitukkaan mutta on tämä ollut hieno kokemus nytten vuosien jälkeen ja varsinkin paremalla PC raudalla(vaikkakaan RT hyvällä fps turha unelmoida vielä) mutta kaikki puuh.

Olispa CDPR unohtanut vanhat konsolit ja julkaisut pelin parin kolmen vuoden viiveellä niin en usko että sellaista pettymystä olisi tullut vaikkakaan omissa kirjoissa ei Witcher 3 tasolle päästäkkään mutta eri genren pelit ja eka CDPR peli tässä genressä, on varmaan monet aloittaneet huonommin sen.

Edit:
Kiitos @Yeenoghu tuosta HD modista, latasin sen(heikoman version) ja sitten yksinkertaisen reshade(perfomance) modin nytten näyttää hitusen paremalta ja eikä syönyt ainakaan näin normi käytössä paljoa konetehoa.

Oon kans kuunnellut paljon soundtrack kappaleita ihan taustamusiikkina, loistavaa kamaa paikoittain.
 
Olen varmaan jokunen vuosi sitten kehunut pelin soundtrackia mutta pakko taas kehua.
Vaikka niin Witcheristä tykkäsin mutta sen soundtrack ei mielestäni ollut niin hyvä muun pelin kanssa mutta tässä rokkaa ainakin omaan makuun:



Vaikka tämä ei omien listoille Top10 sijoitukkaan mutta on tämä ollut hieno kokemus nytten vuosien jälkeen ja varsinkin paremalla PC raudalla(vaikkakaan RT hyvällä fps turha unelmoida vielä) mutta kaikki puuh.

Olispa CDPR unohtanut vanhat konsolit ja julkaisut pelin parin kolmen vuoden viiveellä niin en usko että sellaista pettymystä olisi tullut vaikkakaan omissa kirjoissa ei Witcher 3 tasolle päästäkkään mutta eri genren pelit ja eka CDPR peli tässä genressä, on varmaan monet aloittaneet huonommin sen.

Edit:
Kiitos @Yeenoghu tuosta HD modista, latasin sen(heikoman version) ja sitten yksinkertaisen reshade(perfomance) modin nytten näyttää hitusen paremalta ja eikä syönyt ainakaan näin normi käytössä paljoa konetehoa.


Omasta mielestäni taas Witcher 3:ssa oli aivan mahtava soundtrack juuri siihen tunnelmaan. Varsinkin Skelligen musiikit on jäänyt mieleen. Cyberpunkissa niin eri meininki että ei sitä melkein voi edes verrata. Tällä hetkellä nautiskelen kyllä Cyberpunkista kun ensikertaa Phantom Libertyn jälkeen pelaamassa. Harmi vaan että FPS:t on kadonnut jonnekkin...
 
Oon kans kuunnellut paljon soundtrack kappaleita ihan taustamusiikkina, loistavaa kamaa paikoittain.

Ite oon ihan pari kertaa kuunnellut työmatkalla autossa pacific dreams -radiokanavaa puhelimen kautta. Pelissä kyseinen radiokanava toimii tosi hyvin, automatkalla ehkä joo, mutta kyllä se tarvitsee night cityn, jotta se oikeesti tuntuu ja kuulostaa hyvältä tai sitten sen marraskuisen sadetiistain. :D
 
Omasta mielestäni taas Witcher 3:ssa oli aivan mahtava soundtrack juuri siihen tunnelmaan. Varsinkin Skelligen musiikit on jäänyt mieleen. Cyberpunkissa niin eri meininki että ei sitä melkein voi edes verrata. Tällä hetkellä nautiskelen kyllä Cyberpunkista kun ensikertaa Phantom Libertyn jälkeen pelaamassa. Harmi vaan että FPS:t on kadonnut jonnekkin...
Phantom libertyn kanssa julkaistu päivitys lisäsi avoimen maailman juttuihin parannusta ja sen takia CPU kuorma lisääntyi huomattavasti. Siinä ainakin yksi mahdollinen syy alempiin fps lukemiin.
 
Sopiiko tuo Phantom Liberty erityisen hyvin johonkin tiettyyn kohtaan pääjuonta? Minulla on tässä toinen läpipeluu menossa ja vähän koitan punnita, että kuinka innokkaasti tämä lähtee toista kertaa, ennen kuin investoin lisää rahaa tähän. En ole siis ostanut tuota lisäosaa, mutta tiedän milloin se sisältö aukeaa ja olen sen kohdan yli jo pelannut.
 
Sopiiko tuo Phantom Liberty erityisen hyvin johonkin tiettyyn kohtaan pääjuonta? Minulla on tässä toinen läpipeluu menossa ja vähän koitan punnita, että kuinka innokkaasti tämä lähtee toista kertaa, ennen kuin investoin lisää rahaa tähän. En ole siis ostanut tuota lisäosaa, mutta tiedän milloin se sisältö aukeaa ja olen sen kohdan yli jo pelannut.
Tuo aukeaa sen jälkeen kun voodoo boys quest on tehty, sopii siihen väliin oikein hyvin. Jos olet alkuperäisen pelin jo pelannut kertaalleen niin tuosta kohtaa on todella hyvä myös se alkuperäisen pelin pääjuoni unohtaa, koska Phantom Liberty tarjoaa omat loput pelille.
 
Hmm, olen pyöritelly mielessä useamman kuukauden mahdollisuutta, että hommaisinko tämän. Mitä mieltä ootte, soveltuuko peli omaan makuhermoon jos witcher, falloutit napanneet? Gta pelitki ollu mukiinmeneviä.
 
Hmm, olen pyöritelly mielessä useamman kuukauden mahdollisuutta, että hommaisinko tämän. Mitä mieltä ootte, soveltuuko peli omaan makuhermoon jos witcher, falloutit napanneet? Gta pelitki ollu mukiinmeneviä.
Roolipelinä aika kevyt verrattuna Witcheriin. Eli kannattaa asennoitua enemmän tarinavetoisena avoimen maailman shootterina. Oled-näyttö + HDR + RTX = tunnelma 10/10. Muhun ei ole oikein uponnut miltä taistelut tässä pelissä tuntuu, mutta tarina, tehtävät ja dialogit on tosi jees. Peli on kaikkine bugeineen ja päivityksineen saanut lähes kulttimaineen, joten pelaamisen arvoinen setti kuitenkin. Mulle tää ei ollut mikään henkilökohtainen masterpiissi, mutta kaveriporukasta löytyy tyyppejä joille aivan GOTY -materiaalia.
 
Viimeksi muokattu:
FSR FG lisätty viimein PClle
Hienoa. Lähti lataamaan patchiä ja kohta pääsee testaamaan rikkooko päivitys taas modit :geek:

EDIT: peli kaatuu siinä vaiheessa kun alkaa lataamaan tallennettua pelitilannetta. Kaatuu sekä modien kanssa että ilman modeja. Lisäksi REDlauncher herjaa että näytönohjaimen ajurit ovat vanhat. On kyllä uusimmat sisällä (AMD RX 7000 -sarjan kortti ja Windows 11).
No, odotellaan päivä tai pari. Pelailen tässä odotellessa Balduria :)
 
Viimeksi muokattu:
Hienoa. Lähti lataamaan patchiä ja kohta pääsee testaamaan rikkooko päivitys taas modit :geek:

EDIT: peli kaatuu siinä vaiheessa kun alkaa lataamaan tallennettua pelitilannetta. Kaatuu sekä modien kanssa että ilman modeja. Lisäksi REDlauncher herjaa että näytönohjaimen ajurit ovat vanhat. On kyllä uusimmat sisällä (AMD RX 7000 -sarjan kortti ja Windows 11).
No, odotellaan päivä tai pari. Pelailen tässä odotellessa Balduria :)

Nää on taas näitä mysteerejä mutta mulla lähti kiltisti toimimaan. Oli vähän solmussa noiden aiempien frame gen modien vuoksi alkuun, mutta ne sai helposti pois ja nyt toimii nätisti!
 
Nää on taas näitä mysteerejä mutta mulla lähti kiltisti toimimaan. Oli vähän solmussa noiden aiempien frame gen modien vuoksi alkuun, mutta ne sai helposti pois ja nyt toimii nätisti!
Joo, itsekin poistin nuo frame gen modit mutta silti kaatuu. Kaatuu jopa vaikka ei olisi mitään frame generation systeemiä valittuna. No, odotellaan ja katsellaan. Saahan toki aina tehdä puhtaan asennuksen mutta kaikkien modien kanssa menee siihen yksi päivä :rofl:
 
Joo, itsekin poistin nuo frame gen modit mutta silti kaatuu. Kaatuu jopa vaikka ei olisi mitään frame generation systeemiä valittuna. No, odotellaan ja katsellaan. Saahan toki aina tehdä puhtaan asennuksen mutta kaikkien modien kanssa menee siihen yksi päivä :rofl:
Joo ja modit nyt muutenkin voi kaataa tota kun ei mitään modeja ole vielä voitu päivittää. Mutta helvetin nätisti kyllä pyörii. Path tracingin saa unohtaa, ellei pelaa selvästi pienemmällä resolla ja ruuvaa FSR:n luultavasti johonkin Balancedin tienoille.
 
Kylläpä rupesi pyörimään huonosti patchin jälkeen. FPS selvästi heikompi ja muutaman kerran tuli sellaisia fps droppeja että kuva pysähty ja seuraavat 10sec mentiin 5 fps:llä. Kertaakaan tällaista ongelmaa ei ole aiemmin ollut ja peliä takana useita kymmeniä tunteja.

Ei modeja, 7950x3d + rtx 4090.
 
Joku modi sen kaatumisen aiheuttaa.
Selvittelin sen siten, että asensin Mod Remover -modin ja tein sillä ensin backupin modeista. Sitten Vortexilla purgesin modit. Sen jälkeen tein verify/repair GoG Galaxy launcherista. Eli lopputulos käytännössä puhdas asennus.
Ja peli käynnistyi ongelmitta ja latasi tallennetun pelitilanteen ilman kaatumista.
 
Viimeksi muokattu:
Joku modi sen kaatumisen aiheuttaa.
Selvittelin sen siten, että asensin Mod Remover -modin ja tein sillä ensin backupin modeista. Sitten Vortexilla purgesin modit. Sen jälkeen tein verify/repair GoG Galaxy launcherista. Eli lopputulos käytännössä puhdas asennus.
Ja peli käynnistyi ongelmitta ja latasi tallennetun pelitilanteen ilman kaatumista.
Joskus mulla oli kans vastaavaa, mutta cybernuketin modit ja asensin ne uusiksi niin tokeni. Vortex ei jotenkin kokonaan osaa poistaa.
 
No edelleen tämä paska kaatuu työpöydälle jos DLSS käytössä. Eikä pyöri kovin hyvin RT:t päällä ilman.
 
Joku modi sen kaatumisen aiheuttaa.
Selvittelin sen siten, että asensin Mod Remover -modin ja tein sillä ensin backupin modeista. Sitten Vortexilla purgesin modit. Sen jälkeen tein verify/repair GoG Galaxy launcherista. Eli lopputulos käytännössä puhdas asennus.
Ja peli käynnistyi ongelmitta ja latasi tallennetun pelitilanteen ilman kaatumista.
Nopealla katsauksella: ainakin ArchiveXL ja Codeware eivät ole vielä päivittyneet, ja 90% modeja peliin tarvitsevat ainakin yhden näistä
 
Tuossa FSR 3 toteutuksessa ja koko päivityksessä on aika vakavia puutteita. Useampikin NVidian kortilla pelaava on ilmoitellut että ongelmia alkoi tulla uuden päivityksen myötä ja sitten tuo FSR 3 toteutus on jotenkin jäänyt puolitiehen. Ite ajattelin että mun silmissä oli vikaa kun päivä oli jo pitkällä, mutta:

You must be kidding, CDPR. FPP with FSR 3 FG is broken too after 2.13 update. (youtube.com)

Broken FSR 3.0 Frame Gen in 2.13 Patch for Cyberpunk 2077: Before/After Fix Comparison (youtube.com)

AMD FSR 3 Frame Generation FINALLY arrives to Cyberpunk 2077!! But it sucks... (youtube.com)

Ylempien linkkien esimerkit ovat tarkoituksella liioitellut että ongelman saa havainnollistettua kunnolla, mutta tuon hässäkän vuoksi pelaaminen tuntui oudolta vaikka framerate väitti olevansa ok.
 
Viimeksi muokattu:
Jos CDPR ei fiksaa tätä sotkua, niin heti kun on saatavilla modien puolelta se millä saan XeSS:n ja FSR:stä frame genin, niin menee lataukseen.
 
Miten ihmeessä tämän saa pyörimään kunnolla. Ajoin tuon benchmarkin, nakuttelin sisään HWU:n quality-asetukset ja benchmarkin tuloksena tämä:

Kai tän nyt lujempaa pitäisi pöyriä vaikka prossuna on tuollainen mopo? Rautana siis 6-core Ryzen, (eli kuvan prosssusta lohkottu 1 CCD, eli 6c12t 4,0 GHz) ja 4070 Super, 3Dmark Time Spystä irtoaa kuitenki sen 20k pojoa. Ei vain nuo käyttöasteet mitenkään nouse tästä:

1723140381315.png

Mistä tälläsen infon näkee?
 
Ku ajelin ilman alivoltivoltituksia ja 100% powerlimitillä, Dlss ja FG päällä, ja nuo HWU:n asetukset naputtelin, ainoastaan ray-tracingiä muutin psycho - ultra - medium, ni anto tälläset. 4090 kyseessä.

Näyttökuva 2024-09-13 102721.png
Näyttökuva 2024-09-13 102924.png
Näyttökuva 2024-09-13 103125.png


Mut sitä ihmettelin et mikään ydin ei hakannut 100%, Gpu kyllä oli 100%.

Näyttökuva 2024-09-13 103336.png

Näyttökuva 2024-09-13 103425.png
 
No edelleen tämä paska kaatuu työpöydälle jos DLSS käytössä. Eikä pyöri kovin hyvin RT:t päällä ilman.
Kyllä tää aika vakaa peli on nykyään, jos kone on kunnossa. Sulla on vielä suht standardiosia, niin en usko että mitään yhteensopivuusongelmaa suoraan on.

Arvauksia:
-epävakaaat kellotukset prossu
-epävakaat muistit oli kellotetettu tai ei
-Windows asennus jotenkin solmussa
-ajurien asennnus solmussa (DDU kokeiltu jo?)
 

Statistiikka

Viestiketjuista
264 675
Viestejä
4 579 349
Jäsenet
75 494
Uusin jäsen
toke1

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom