Cyberpunk 2077

Nyt on tämäkin vihdoin pelattu läpi, ja 82 tuntia lasissa.
Itsekin sain eilen toisen läpipeluu-urakan valmiiksi. Mittarissa on nyt yhteensä 150h kahdella läpipeluulla.

Ensimmäisen kerran Street Kidillä meni 80h ja toisella kertaa Nomadilla 70h, kun jätin pari tehtäväkokonaisuutta väliin
River Ward ja kummipojan etsintä sekä valaistuneen vangin ristiinnaulitseminen
Vielä jos kerran vetäisi Corpolla ennen Phantom Mena... eikun Libertyn ostamista :D

Vinkkinä, että jos autolla ja moottoripyörällä liikkuminen on hankalaa, niin kannattaa kokeilla padillä kulkuneuvojen ohjaamista. Paljon helpompaa tatilla kuin WASD+hiiri.
Padillä ihan mielikseen ajelee ympäri kaupunkia radiota kuunnellen ja fiilistellen :cool:
 
Pitäs ostaa päd tuohon tarkoitukseen :) muussa tapauksessa itsekkin tässä mietin että aloittasko taas alusta kun viimeaikaisten päivitysten myötä pelikin vähän muuttunut.
 
Jees, nyt pelattu n30h päästy phantom libertyn alkuun. Täytyy sanoa, että peli ei ole siitä alusta kun pelasin 3070/3080 ja nyt 4090, muuttunut mitenkään erityisen paremmaksi, paremmat grafiikat, toimii viimein 4k.
Muutamissa asioissa on menty huonompaan suuntaan, bugeja on. yleisesti peliä on paranneltu releasesta, jos mietityttää tuo dlc, niin ei se hirveän tarpeellinen ole kuin ehkä uuden tarinan kannalta.

Autoja ei voi väliin kutsua, pitää tehä save ja load niin alkaa toimiin, joistain kivääriaseista ei voi irrottaa scopea. iconic aseet ei ota vastaan modeja ja modeja ei voi vaihdella, ne liimataan aseeseen kiinni, on tähän modeja, joilla ne voi kiertää.

peli on liian helppo, alku oli ihan haastava, mutta noin lvl30+ hardilla ei ole mitään vaikeuksia, muutama skull tagittu vihu voi olla hankalampi ja bossit.
skilleillä ei niin väliä, quickhack skillit tappaa melkeinpä oneshottina, aseilla ei juuri väliä. Releasessa paras ase on pamppu, v2.12 paras ase pamppu.
loottibugi vaivaa vielä, ja UI:ssa olevat quicktipit välillä hukkuu muun alle.
osa sidequesteista on hyviä, mutta suurin osa aika tylsiä ja kestää alle 10s(npcd crime scene), pääset paikalle nakkaat kranun, loottailet 1-2min.
Saas nähä jaksaako kaikkia sideguesteja, viimeksi tuli peliähky kun aloin niitä tekemään achievementien toivossa.
Sellanen 8/10 peli, mutta pc master race ja 4090 omistajille 8,5/10, pelillä hyvä testata koneen stabiiliutta. Toki cyper punk tunnelma ja avoin maailma pop.

Tuota pädiä pitää kokeilla, xbox one pad (for pc) löytyy.
 
osa sidequesteista on hyviä, mutta suurin osa aika tylsiä ja kestää alle 10s(npcd crime scene), pääset paikalle nakkaat kranun, loottailet 1-2min.
Saas nähä jaksaako kaikkia sideguesteja, viimeksi tuli peliähky kun aloin niitä tekemään achievementien toivossa.
Joo, noihan on jaettu selkeästi erilaisiin tehtävätyyppeihin, ja tuon perusteella pystyy hyvin päättämään, että mitä kaikkia niistä tekee ja mitä jättää tekemättä.

Ne simppleimmät on juurikin noin NCPD crime scene in progress -tapaukset. Niissä on vain joukko vihamielisiä mobeja ja "todistusaineisto", jonka NCPD haluaa ohikulkijan keräävän. Ts. minuutin parin räiskintähommia. (Tai hiippailu, jos ei jaksa alkaa räiskimään)

Sit siitä astetta kompleksisemmat on ne sinisellä huutomerkillä kartassa näkyvät Gigit, eli fixereiden sulle tarjoamat keikat. Vaativat vähän enemmän vaivaa. Sijoittuvat yleensä jonnekin vähän kompleksisemman rakennuksen tai alueen sisälle ja tehtävänä yleensä joku salamurha/tietovarkaus/vangin pelastus/jne. Kompleksisempi tehtävä kuin noi NCPD:n tehtävät, mutta ei sisällä mitään tarinankerronnallisesti kovin mielenkiintoista.

Ja sitten keltaisella huutomerkillä on Side Jobit, eli ne joista löytyy sitten sitä tarinankerrontaakin vähän enemmän ja jotka voivat olla aika pitkäkestoisiakin kokonaisuuksia.

Itse sanoisin, että ellei välttämättä halua koluta kaikkea läpikotaisin, niin tekee noi side questit ja gigeistä ja NCPD:n jutuista vaan ne, jotka sattuu vastaan tai haluaa. Itse useimmiten pelisessioiden aikana tuli tehtyä niin, että jos oli enemmän aikaa pelaamiseen, niin suoritti pää- tai sivutehtäviä, ja sitten kun vaan halusi vaikka session päätteeksi aivot narikassa mättää hetken vihuja kanveesiin, niin teki sitten parit keikat tai NCPD:n rikostenpysäytykset.

Tulipahan tässä viimein pelattua toi Phantom Liberty läpi ja saatua King of Swords -lopetus. Vaikka periaatteessa nimellisesti on yksi niistä ehkä vähän positiivisemmista uusista lopetuksista, niin tuli kyllä harvinaislaatuisen masentavat fiilikset siitä lopusta:
FIA parantaa V:n ja saa poistettua Relicin V:n päästä, mutta parin kuukauden sijaan V on pari vuotta koomassa eikä keho enää kestä minkäänklaisia cyberwarea. Kaikki V:n kaverit on jatkaneet omaa elämäänsä useimmat vielä aika masentaviin suuntiin. Vic esim. päätyy corposlaveksi. Omalla pelikerralla romanssivaihtoehtona oli Panam, joka ei sitten parin vuoden katoamisen jälkeen halunnut olla enää missään yhteyksissä, jne. Rogue kertoo, että ei tullut V:lle nimikkoshottia Afterlifeen ja että ehkä parempi ettei kovin usein tule baarissa käymään, jotta edes legendan rippeet säilyisivät.

Ja kun kaikki cyberware on poissa, niin osana lopputarinaa jotkut random-katugansterit käy rökittämässä V:n, alleviivaten sitä että tästä on tullut yksi NPC osaksi harmaata massaa. Sentään FIA:lla olisi tarjolla palkintovirka työpöydän takana geneerisenä kynänpyörittäjänä.

Sinänsä hyvin tehty lopetus, mutta olipahan kyllä masentava. Jos olisi tarkemmin tiennyt, niin olisi kyllä yrittänyt tavoitella jotain toista. Tiivistettynä lopputulema on se, että V ei lähtenyt maailmasta kunnon pamauksella vaan pikku hiljaa häviten harmaaseen massaan.

Ei ole tullut pelattua erikseen 2.x -versioita ilman Phantom Libertyä, niin hankala sanoa, että mitkä kaikki jutut tuli Phantom Libertyn mukana ja mitkä kaikki on peruspelissä tarjolla. Itse pidin aika paljon tuosta uudesta perk-rakenteesta. Vähän joutui miettimään alkuun että minne haluaa keskittyä. Tosin loppua kohden sai täytettyä niin paljon kaikista perkeistä, että loppua kohden ei oikein meinannut enää keksiä mihin pisteitä laittaisi.

Uudistettu poliisien jahtaussysteemi oli oikein mukava ja toimiva. Mukava, että päästiin teleporttaavista poliiseista eroon.

Miinuspuolena vähän harmitti se, että vaatteet oli melkein pelkästään kosmeettisia enää. Ihan mielellään niissä olisi nähnyt enemmän statseja ja boosteja yhdistettynä tuohon mahdollisuuteen hoitaa se kosmeettinen outfit erikseen.

Phantom Libertyn tehtävät olivat pääosin ihan mielenkiintoisia, ja tuosta tehtäväkokonaisuudesta kyllä nautti. Sivutehtävät sekä Dogtownin aluekin olivat ihan viihdyttävät. Vähän jäi sellainen fiilis, että tuolla Dogtownissa olisi kyllä pitänyt ahkerammin koluta niitä nurkkia, kun sinne tuntui olevan piiloettu ties mitä aika pienelle alueelle.

Kaiken kaikkiaan mielestäni ihan kelpo lisäosa ja yleisesti mukavasti parannettu peliä näin julkaisun jälkeen. Valitettavasti edelleen kyllä löytyi bugeja, joista muutama jopa vaati aiemman tallennuksen uudelleenlataamisen. Toivoisi, että bugeja olisi tähän mennessä saatu paremmin korjattua, mutta on niitä sentään aika paljon vähemmän kuin vaikkapa Bethesdan tuotoksissa.
 
Joo, noihan on jaettu selkeästi erilaisiin tehtävätyyppeihin, ja tuon perusteella pystyy hyvin päättämään, että mitä kaikkia niistä tekee ja mitä jättää tekemättä.

Ne simppleimmät on juurikin noin NCPD crime scene in progress -tapaukset. Niissä on vain joukko vihamielisiä mobeja ja "todistusaineisto", jonka NCPD haluaa ohikulkijan keräävän. Ts. minuutin parin räiskintähommia. (Tai hiippailu, jos ei jaksa alkaa räiskimään)

Sit siitä astetta kompleksisemmat on ne sinisellä huutomerkillä kartassa näkyvät Gigit, eli fixereiden sulle tarjoamat keikat. Vaativat vähän enemmän vaivaa. Sijoittuvat yleensä jonnekin vähän kompleksisemman rakennuksen tai alueen sisälle ja tehtävänä yleensä joku salamurha/tietovarkaus/vangin pelastus/jne. Kompleksisempi tehtävä kuin noi NCPD:n tehtävät, mutta ei sisällä mitään tarinankerronnallisesti kovin mielenkiintoista.

Ja sitten keltaisella huutomerkillä on Side Jobit, eli ne joista löytyy sitten sitä tarinankerrontaakin vähän enemmän ja jotka voivat olla aika pitkäkestoisiakin kokonaisuuksia.

Itse sanoisin, että ellei välttämättä halua koluta kaikkea läpikotaisin, niin tekee noi side questit ja gigeistä ja NCPD:n jutuista vaan ne, jotka sattuu vastaan tai haluaa. Itse useimmiten pelisessioiden aikana tuli tehtyä niin, että jos oli enemmän aikaa pelaamiseen, niin suoritti pää- tai sivutehtäviä, ja sitten kun vaan halusi vaikka session päätteeksi aivot narikassa mättää hetken vihuja kanveesiin, niin teki sitten parit keikat tai NCPD:n rikostenpysäytykset.

Tulipahan tässä viimein pelattua toi Phantom Liberty läpi ja saatua King of Swords -lopetus. Vaikka periaatteessa nimellisesti on yksi niistä ehkä vähän positiivisemmista uusista lopetuksista, niin tuli kyllä harvinaislaatuisen masentavat fiilikset siitä lopusta:
FIA parantaa V:n ja saa poistettua Relicin V:n päästä, mutta parin kuukauden sijaan V on pari vuotta koomassa eikä keho enää kestä minkäänklaisia cyberwarea. Kaikki V:n kaverit on jatkaneet omaa elämäänsä useimmat vielä aika masentaviin suuntiin. Vic esim. päätyy corposlaveksi. Omalla pelikerralla romanssivaihtoehtona oli Panam, joka ei sitten parin vuoden katoamisen jälkeen halunnut olla enää missään yhteyksissä, jne. Rogue kertoo, että ei tullut V:lle nimikkoshottia Afterlifeen ja että ehkä parempi ettei kovin usein tule baarissa käymään, jotta edes legendan rippeet säilyisivät.

Ja kun kaikki cyberware on poissa, niin osana lopputarinaa jotkut random-katugansterit käy rökittämässä V:n, alleviivaten sitä että tästä on tullut yksi NPC osaksi harmaata massaa. Sentään FIA:lla olisi tarjolla palkintovirka työpöydän takana geneerisenä kynänpyörittäjänä.

Sinänsä hyvin tehty lopetus, mutta olipahan kyllä masentava. Jos olisi tarkemmin tiennyt, niin olisi kyllä yrittänyt tavoitella jotain toista. Tiivistettynä lopputulema on se, että V ei lähtenyt maailmasta kunnon pamauksella vaan pikku hiljaa häviten harmaaseen massaan.

Ei ole tullut pelattua erikseen 2.x -versioita ilman Phantom Libertyä, niin hankala sanoa, että mitkä kaikki jutut tuli Phantom Libertyn mukana ja mitkä kaikki on peruspelissä tarjolla. Itse pidin aika paljon tuosta uudesta perk-rakenteesta. Vähän joutui miettimään alkuun että minne haluaa keskittyä. Tosin loppua kohden sai täytettyä niin paljon kaikista perkeistä, että loppua kohden ei oikein meinannut enää keksiä mihin pisteitä laittaisi.

Uudistettu poliisien jahtaussysteemi oli oikein mukava ja toimiva. Mukava, että päästiin teleporttaavista poliiseista eroon.

Miinuspuolena vähän harmitti se, että vaatteet oli melkein pelkästään kosmeettisia enää. Ihan mielellään niissä olisi nähnyt enemmän statseja ja boosteja yhdistettynä tuohon mahdollisuuteen hoitaa se kosmeettinen outfit erikseen.

Phantom Libertyn tehtävät olivat pääosin ihan mielenkiintoisia, ja tuosta tehtäväkokonaisuudesta kyllä nautti. Sivutehtävät sekä Dogtownin aluekin olivat ihan viihdyttävät. Vähän jäi sellainen fiilis, että tuolla Dogtownissa olisi kyllä pitänyt ahkerammin koluta niitä nurkkia, kun sinne tuntui olevan piiloettu ties mitä aika pienelle alueelle.

Kaiken kaikkiaan mielestäni ihan kelpo lisäosa ja yleisesti mukavasti parannettu peliä näin julkaisun jälkeen. Valitettavasti edelleen kyllä löytyi bugeja, joista muutama jopa vaati aiemman tallennuksen uudelleenlataamisen. Toivoisi, että bugeja olisi tähän mennessä saatu paremmin korjattua, mutta on niitä sentään aika paljon vähemmän kuin vaikkapa Bethesdan tuotoksissa.

Mitenköhän toi voisi jatkua noin ton phantom libertyn jälkeen, jos ei ole pääkamppista pelannut vielä läpi... Itse siis pelasin phantom libertyn tässä selvästi ennen pääkampanjan loppua ja peli jatkui oman erilaisen libertyn lopetuksen jälkeen tuosta ihan normaalisti, ilman mitään "resetointia" tms. Pakkohan tuon pelin olisi resetointia tuon sinun lopun jälkeen, että voisi pääkampanjan pelata vielä läpi.
 
Viimeksi muokattu:
Mitenköhän toi voisi jatkua noin ton phantom libertyn jälkeen, jos ei ole pääkamppista pelannut vielä läpi... Itse siis pelasin phantom libertyn tässä selvästi ennen pääkampanjan loppua ja peli jatkui oman erilaisen libertyn lopetuksen jälkeen tuosta ihan normaalisti, ilman mitään "resetointia" tms. Pakkohan tuon pelin olisi resetointia tuon sinun lopun jälkeen, että voisi pääkampanjan pelata vielä läpi.
Liittyen tuohon King of Swords -lopetukseen:
Joo, siis käsittääkseni jos lopputulema on joku niistä, jossa V:lle ei löydy FIA:n kautta parannusvaihtoehtoa, niin ne jatkuvat sillä pääpelin juonella ihan normaalisti. Tuo King of Swords (ja vastaava King of Pentacles) tosiaan tarjoaa rinnakkaisen loppuvaihtoehdon. Ts. jos sen osalta jatkaa loppuun, niin peli päättyy riippumatta siitä missä vaiheessa pääpelin juoni on.

Teknisesti V:tä oltaisiin hakemassa helikopterilla sieltä Misty's Esoterican katolta, jonne päädytään joka tapauksessa normaalin pääjuonen osalta. Ja tuossa kun valitaan niistä pääpelin pääjuonen loppuvaihtoehdoista, niin siinä on yksi ylimääräinen valinta lähteä sinne FIA:n sairaalaan.
 
Itsekin sain eilen toisen läpipeluu-urakan valmiiksi. Mittarissa on nyt yhteensä 150h kahdella läpipeluulla.

Ensimmäisen kerran Street Kidillä meni 80h ja toisella kertaa Nomadilla 70h, kun jätin pari tehtäväkokonaisuutta väliin
River Ward ja kummipojan etsintä sekä valaistuneen vangin ristiinnaulitseminen
Vielä jos kerran vetäisi Corpolla ennen Phantom Mena... eikun Libertyn ostamista :D

Vinkkinä, että jos autolla ja moottoripyörällä liikkuminen on hankalaa, niin kannattaa kokeilla padillä kulkuneuvojen ohjaamista. Paljon helpompaa tatilla kuin WASD+hiiri.
Padillä ihan mielikseen ajelee ympäri kaupunkia radiota kuunnellen ja fiilistellen :cool:

Street Kidinä joku 170 tuntia pelasin ensimmäistä tallennusta, kunnes lopulta aloitin toisen Nomadilla. Tunteja joku 190 nyt. Kun nykyään voi jalkaisin liikkuessakin kuunnella radiota (ilman modeja), niin tulee edelleen jonkin verran mentyä kulkuneuvotta paikasta toiseen. Olin ensimmäisen tallennuksen puolivälissä jo aivan myyty, mutta Phantom Libertyn pelattuani - pakko saada lisää. No, jatko-osaa ei tule vielä aikoihin, joten päätin aloittaa uuden tallennuksen. Eihän tämä peli virheetön ole, mutta eihän tuo ole haitannut pelaamista.

Vielä kun kesällä pääsee eroon Radeonista, niin voi testailla sitten Raytracingiä tässäkin pelissä, järkevällä FPS:llä. Voi veljet. :drool: Tykkään kyllä kovasti, tästä tuli oma suosikkipelini. Erityisen herkkä viemään aivan kaiken vapaa-ajan, en suoraan sanoen edes uskalla arkisin enää pelata tämän takia. En muista, milloin olisi oikeasti joutunut varomaan pelin pelaamisen kanssa tähän tapaan.
 
Liittyen tuohon King of Swords -lopetukseen:
Joo, siis käsittääkseni jos lopputulema on joku niistä, jossa V:lle ei löydy FIA:n kautta parannusvaihtoehtoa, niin ne jatkuvat sillä pääpelin juonella ihan normaalisti. Tuo King of Swords (ja vastaava King of Pentacles) tosiaan tarjoaa rinnakkaisen loppuvaihtoehdon. Ts. jos sen osalta jatkaa loppuun, niin peli päättyy riippumatta siitä missä vaiheessa pääpelin juoni on.

Teknisesti V:tä oltaisiin hakemassa helikopterilla sieltä Misty's Esoterican katolta, jonne päädytään joka tapauksessa normaalin pääjuonen osalta. Ja tuossa kun valitaan niistä pääpelin pääjuonen loppuvaihtoehdoista, niin siinä on yksi ylimääräinen valinta lähteä sinne FIA:n sairaalaan.

Joo itse jotenkin kuvittelin, että ei tässä voi olla edes semmoista loppua, missä V paranee, että tuota päätarinaa voi jatkaa tuosta. :lol:
 
Manuaalisen tallennuksen yhteydessä näkyy peliaika. Tallensin ennen perus pelin pääjuonen loppua ja sitten uudestaan lopputekstien jälkeen, molemmat omiksi tallennuksiksi. Peliaika oli vähentynyt ekan ja tokan tallenuksen välillä 2h :D En muista tarkkaa tuntimäärää, mutta esimerkkinä 30h ja seuraava tallennus 28h. Ei kai tuolla mitään väliä varmaan ole, mutta enpä ole aiemmin vastaavaa huomannut. :)
 
Onpas paska justiin sain viilattua koneen työllä viileämmäksi, siitä johtui noi kaatumiset. Ja huomasin itekkin modit ei toimi.
Onneksi noita ei sentään montaa ole ja peli toimii kuitenkin.

Edit: Nopeaa, cyberengine tweaks (CET) ja muut tärkeimmät framework modit päivitetty nexusmodeissa!
 
Viimeksi muokattu:

"
Cyberpunk 2077 will be available free from this Thursday 28th March at 3pm UK time, until Monday 1st April at 7.59am.

No subscription is required to access the free trial, meaning you won't need PlayStation Plus or Xbox Game Pass. But, unfortunately, you will be limited to five hours' worth of game time within the free play window. There's also no word of a similar offer on PC."

Jos on Cyberpunk kokeilematta konsoleilla niin nytten pääsäisenä siihen tulee mahdolisuus viiden tunnin ajaksi, ehkäpä joku speedrunneri juoksee pelin tarinan läpi(?)
 
Itekin tässä taputellut Cyberpunkkia ratukalla ihan kiltisti fsr fg modin kanssa, mutta täytyy kyllä sanoa että osaavat CDPR:llä ottaa aikansa tämän kanssa. Saas nähdä tuleeko tuo CDPR:n lupaama FSR 3 päivitys suoraan sit sillä FSR 3.1:llä millä jäis grafiikan ghosting vähemmälle tai jopa historiaan.
 
Tässä alkaa olla sellaset 70h takana, oisko puolet originalin side questeista tehty, main guestia tehty tohon PL alkuun ja sitäkin noin puoleen väliin.
Aloin pistään kunnolla modeja, voin sanoa, että peli paranee todella paljon, kun saa noi ylim. sumuefektit pois ja ainakin osan tekstuureista 4k, pelihän käyttää default tekstuureina 512x kokoa ja ai scaalaa ne suuremmaksi, ihmekkös katosi suttuisuus pelistä.
Nyt on myös autoja, autot toimii paremmin, UI paremmin ja muutama muu QoL modi. Vaatteita ja muuta turhaketta bling bling.

alku vähän nihkeä kun kone kaatuili, vikana huono kotelon ilmanvaihto ja cpu kuumeni, mutta ei enää ja voi olla karkit kaakossa, ensi viikolla tulee AIO niin voi kokeilla miten sillä toimii.
Samoin PL alussa ja muutenkin pelissä vielä bugeja, joutuu savettaan ja loadaan välillä kun jää jumiin joskus.
Hyvin on viihtynyt. Modit parantaa vielä peliä lisää, tosin tässä on vieläkin moni asia joka kaipaisi parantamista ja tuo Phantom Libertyn tuomat lisät ois saanu olla jo main pelissä releasessa.
 
Itsekin asensin tänään taas yhden modin lisää. Tällä kertaa Nova LUT (pure 2.0 ja pure raster ENV) , mikä kyllä parantaa mielestäni värejä ja ulkonäköä. Ja helpompi asentaa kuin nuo shaderit: raahaa vain zipit Vortexiin ja that's it.
Lisäksi suosittelen jälleen käyttämään pädiä ohjaamiseen autoilla/moottoripyörillä. Niin paljon helpompaa ja hauskempaa.
 
Itsekin asensin tänään taas yhden modin lisää. Tällä kertaa Nova LUT (pure 2.0 ja pure raster ENV) , mikä kyllä parantaa mielestäni värejä ja ulkonäköä. Ja helpompi asentaa kuin nuo shaderit: raahaa vain zipit Vortexiin ja that's it.
Lisäksi suosittelen jälleen käyttämään pädiä ohjaamiseen autoilla/moottoripyörillä. Niin paljon helpompaa ja hauskempaa.
sama mulla tuo pure lut, molemmat.
Joo padia ei ole tullu vielö kokeiltua, asensin ton virtual car dealerin ja modaajien tekemiä autoja, ne on moninverroin parempia kuin originaalit pelissä, toimii hyvin näppikselläkin.
Jätin ton car mod shopin vielä pois liikaa aikaa menee jo muutenkin, pitää kokeilla myöhemmin.
Ainoa vaan että kalliita, mutta rahaa tulee ovista ja ikkunoista jo.
virtual ateljer kans asennettu ja equipment ex vaatteisiin. ja paljon muutakin, vähän innostuu liikaa kun enemmän asentelee. no intro videos mod vähän nopeuttaa pelin käynnistymistä..
 
Viimeksi muokattu:
ja modaajien tekemiä autoja, ne on moninverroin parempia kuin originaalit pelissä
Pari autoa tuli asennettua kanssa, Ford Mustang 1969 ja Bentley Bentayga. En ole tällä pelikerralla käyttänyt ollenkaan pikamatkustusta vaan ajan paikasta toiseen :D
 
Ite pistin Mersun ja Ferrarin, audia ja zontaa. Älä nyt hyvä mies millään vanhoilla romuilla ajele :)
 
Haja-ajatuksena tuli mieleen että olisi hauska jos pelien välillä voisi vaihtaa hahmoja. Witcher3:n hahmo heiluttamaan miekkaa kaupunkiin taikajuttujen kanssa ja toisin päin.
 
Otat vaatteet pois niin voi muutakin heilutella.
Joo mut bethesdan peleissä tuollainen modailu ainakin periaatteessa onnistuu.
 
Jos frameille tarvetta: FSR3 Frame Generation at Cyberpunk 2077 Nexus - Mods and community (nexusmods.com) Asensin FSR2-FSR3 bridge tiedostot manuaalisesti x64 kansioon ja päivitystiedostot perään. Itse en tunnin pelailussa huomannut normi FG bugeja ihmeellisempää. Peli näytti täysin samalta kuin ennen modia (UCCP + ETO 4K), ainoastaan ruudunpäivitysnopeus nousi 80 - 100 fps kun laittoi FG:n päälle. Omat asetukset kahdessa ekassa kuvassa 1440p Ultra, FSR 2.1 Quality, RT off. Kahdessa jälkimmäisessä kuvassa myös RT päällä. Näyttiksenä alivoltitettu refu RX 6800 XT.
 

Liitteet

  • Framet.jpg
    Framet.jpg
    209,2 KB · Luettu: 100
  • Framet2.jpg
    Framet2.jpg
    139 KB · Luettu: 105
  • RT1.jpg
    RT1.jpg
    254,9 KB · Luettu: 41
  • RT2.jpg
    RT2.jpg
    346,7 KB · Luettu: 38
Viimeksi muokattu:
1711971266939.png


Tässä voisi hetkisen aikaa mennä pelin asentamisessa :geek:
Kuulostaa vähän samalta kuin Nokian Panimon 1000 pack Keisaria. Sen piti olla aprillipila, mutta kun joku noheva veti siitä tilauksen sisään, niin firmalle tuli kuulema kiire toimittaa se...
 
Pahus sentään, näihin modeihin tulee addiktio :geek: Uusia tulee etsittyä ja kokeiltua koko ajan.

Pari omasta mielestäni hyvää, mitkä parantavat liikenteen ja ihmisten toimintaa:
Nova Traffic (CET - Modded Vehicles in Traffic) at Cyberpunk 2077 Nexus - Mods and community (nexusmods.com)
Psycho Crowds and Traffic Improvements (ini tweak) at Cyberpunk 2077 Nexus - Mods and community (nexusmods.com)
Autot ja ihmiset liikkuvat loogisemmin, eivätkä autot esim. jumita liikennevaloissa. Tosin olen huomannut että ajavat ehkä enemmän kolareita keskenään :p Kerran myös todistin giljotiini-ilmiön suojatiellä.
Lisää myös uusia autoja, mm. busseja mikä mielestäni tuo realismia kaupungin liikenteeseen.
 
Mikähän modi tai mitähän lie tapahtunut, epäilen tuota nova lut purea.
Mutta peli on muuttunut öisin todella pimeäksi, siis ei näe juuri yhtään mitään ja hankala suunnistaa.
Ei ollut ainakaan vanillana näin pimeää.
Oli pakko asentaa Simple Flashlight
ei tullut muuten pelaamisesta mitään.
En tiiä onko tohon jotain lisäsäätöjä, gamman/brightnessin yms säätäminen ei auta.

Njoo 120h pelattuna nyt, melkein kaikki sidequestit tehtynä, tai ainakin ihan hiton paljon, city centeristä ja parista paikasta puuttuu vielä noita ncpd scannereita, meinasin, että steamin achievemnstiin vois ne tehä, mutta aika työlästä vaikka onkin nopea tehdä.

PL ollaan aika loppusuoralla, siis tässä pelissä on valtava määrä secrettejä ja findingeja, joita ei edes saa ellei tehtäviä tee tietyllä tapaa.
Ehkä joskus uudessa pelissä, mutta aika pitkä peli varsinkin tän Phantom libertyn kanssa.
Joskus väliin bugaillu ja joutunu lataan vanhan saven, mutta muutoin toiminut yllättävän hyvin.
Modeja tullu asenneltua aika paljon ja fiilisteltyä, samoin custom autoja ja mopoja alkaa olla läjä.

Edit kokeilin vähän erilaisia HDR moodeja, mutta peli näyttää huonommalta hdr:n kanssa ja musta menee huonommaksi ja peli entistä pimeämmäksi, toki näytön hdr on kans huono gigabyte M32U.
On mulla oled telkku, mutta en jaksa siihen kytkeä vähän hankala pelata kun huonosti koneen kanssa huoneessa, mutta joskus vois kokeilla.
Siispä SDR on mun tilanteessa parempi.

P.S. Aika mieleenpainuva on tuo lizzy wizzyn esitys tuolla hansenin baarissa, siellä testailin tuota brightnessia ja mustaa/pimeyttä. Kannattaa ehdottomasti tehdä manuaalitallennus sinne.

E2: säätelin vähän monitorin rgb, gamma ja black equalizer arvoja, pikkasen ehkä parani tuo yönäkyvyys, mutta silti tuo flashlight on must have modi

Itse asiassa tuota flashligtia vielä parempi modi(voi käyttää kumpaakin yhtäaikaa)
 
Viimeksi muokattu:
Mulla ollu kanssa sama juttu ton pimeyden kanssa jo pitkään. Luullut, että se johtuu tosta path tracingistä... Eli oli ihan vanilla versiossakin heti, kun asentelin peliin se 2.0 tms pääsin, missä tuli se path tracing moodi.

Kyllä se itsellä valaistuu, kun pelin valikosta säätää kirkkautta, mutta sitten peli on muuten iha puhki palaneen näköinen. Ennemmin pelaan tuolloin, että on pimeämpää yöllä.
 
Mulla ollu kanssa sama juttu ton pimeyden kanssa jo pitkään. Luullut, että se johtuu tosta path tracingistä... Eli oli ihan vanilla versiossakin heti, kun asentelin peliin se 2.0 tms pääsin, missä tuli se path tracing moodi.

Kyllä se itsellä valaistuu, kun pelin valikosta säätää kirkkautta, mutta sitten peli on muuten iha puhki palaneen näköinen. Ennemmin pelaan tuolloin, että on pimeämpää yöllä.
Joo redditistä lueskelin, että muillakin tuo 2.0 tuonu pimeyttä lisää, voi ollakkin tuo path tracing, pelasin ilman sitäkin, mutta en kauaa joten en ajatellut eroa yö/päivä.
Samoin, jos lisää brightness/muuta säätöä menee puhkipalaneen sumuisen näköiseksi.
Modit pelastaa kuitenkin. Huomasin kans cyber engine tweaks, saa no intro moden, sekä muuta nopeuttavaa pelin käynnistykseen, lisäksi steamiin kannattaa lisätä pelin optioihin(tai työpöydälle pikakuvakkeeseen pelin *.exen perään)

--launcher-skip -skipStartScreen

eli steam auki(tai onnistunee jos heittää pelikansiosta pikakuvakeen työpöydälle myös), jos on eri kuin steam versio
right click cyberpunk, properties, general ja launch options copy pastee nuo.

Crafting vähän huonontunut siitä alkuperäisestä, modeja voi vaihella aseisiin tällä, aika jees Unlock Me The Mods 2.1
 
Viimeksi muokattu:
Mulle iski tollanen loading screen bugi, eli jos käyttää fast travelia, niin ruutu muuttuu mustaksi, äänet kuuluu ja voi ampua mutta ei näy kuin mustaa.
Ilmeisesti vain jos fast travelaa afterlife fast travel pisteeseen?? Force shutdown ja pelin uudelleenkäynnistyskänä ei auttanut. piti mennä paikan päälle "manuaalisesti"

En löytänyt googlella mitään apuja, ainoastaan sen että esim fast travelaa lähelle ja menee autolla/kävellen afterlifeen, ärsyttävä, mutta ei aivan game breaker sentään, onko kellään tohon neuvoa... modeja on iso läjä, mutta ilmeisesti ihan modaamattomana tulee ja konsoleilla kans.
Koitin settingsejä vähä säädellä mutta ei apua, ainoastaan että menee itse tonne. onneksi tuonne ei tarvi fast travelia kovin usein.
Ainoastaan tuo afterlifen fast travel piste tekee noin. en tiedä onko repeatable, vai joku pelin questeista jättää sen tohon tilaan.

Kokeilin myös uusia nvidia dlss yms *.dll ja laitoin ne pelikansioon, ei juuri vaikutusta fps, ehkä image quality saattoi parantua, mutta tätä hankala todeta mitenkään, peli on ihan vakaa joten siihen ei vaikutusta myöskään. Nämä löytynee nvidian sivulta ja nexuksessa näitä oli parikin kappaletta. 4000 sarjalla on 3 noita *.dll tiedostoja
 
Viimeksi muokattu:
Mulle iski tollanen loading screen bugi, eli jos käyttää fast travelia, niin ruutu muuttuu mustaksi, äänet kuuluu ja voi ampua mutta ei näy kuin mustaa.
Ilmeisesti vain jos fast travelaa afterlife fast travel pisteeseen?? Force shutdown ja pelin uudelleenkäynnistyskänä ei auttanut. piti mennä paikan päälle "manuaalisesti"
Itsellä on muutaman kerran käynyt noin, että ruutu on mennyt mustaksi. Äänet kuuluu ja peli mitä ilmeisemmin toimii taustalla, mutta näyttö on pimeänä. En muista missä tilanteessa tuo on tullut, ei välttämättä fast traveling yhteydessä kun en juuri sitä käytä.
Olen saanut korjattu tilanteen niin, että ESC:llä peli "pauselle" ja ALT+TAB:lla toiseen sovellukseen/työpöydälle. Yleensä tuolloin kuva on palannut ja peliin takaisin palatessa sekin on taas toiminut.
Itsellä taas silloin tällöin Radeonin ajurit kaatuvat ja peli sammuu ja heittää työpöydälle, jos esim. prätkällä ajan ns. urku auki ja puikkelehdin autojen välistä ja otan tiukkoja käännöksiä mutkissa. Ei taida RX 7600 ehtiä piirtää kuvaa mukana kun tarpeeksi lujaa liikkuu :rofl:
 
500h kohta total playtime takana, ei sitä enää jaksa ilman fast travelia. Tuo alt-tab taktiikka vois kokeilla jos tuo uudestaan tulee, mutta ei ole kuin kerran muistaakseni eikä enää ole tullu.
Tää peli niitä harvoja jotka mieluiten pelaa nvidialla. Vaikka ei tuo RTX tuo kuin kiiltoja pintaan.
Pelasin tuota phantom libertyä ehkä puoleen väliin ja jostain kumman syystä teki mieli aloittaa koko peli uudestaan niin aloitin, no on tuo vanha save jos siitä haluaa jatkaa.

Tuosta vois olla hyötyöä AMD korttien omistajille ja miksei kaikille muillekkin, mutta itse modi vaikuttaa melko säätämiseltä, joten passaan vielä ton, ehkä jos tuo kehityyy, tuntuu että taitaa vaatia jonkun 48Gb vram näytönohjaimen mielellään.

Mutta saa parempaa RT suorituskykyä käytännössä kaikilla korteilla. Myös ilman
 
Viimeksi muokattu:
Kolmas läpipeluukerta loppumetreillä ja vasta tällä kertaa tajusin, että
Takemuran voi pelastaa Arasakan iskujoukoilta Hanakon kidnappaamisen jälkikahinoissa. Edellisillä kerroilla olin luottanut Johnnyn sanaan, kun hän kertoi Takemuran olevan mennyttä kalua ja pakenin yksin. Mutta tällä kertaa kun kiipesin takaisin pari kerrosta reiästä, mikä oli syntynyt rynnäkössä, niin siellähän se Takemura oli nahistelemassa Arasakan joukkojen kanssa ja pääsimme pakenemaan yhdessä
 
Kolmas läpipeluukerta loppumetreillä ja vasta tällä kertaa tajusin, että
Takemuran voi pelastaa Arasakan iskujoukoilta Hanakon kidnappaamisen jälkikahinoissa. Edellisillä kerroilla olin luottanut Johnnyn sanaan, kun hän kertoi Takemuran olevan mennyttä kalua ja pakenin yksin. Mutta tällä kertaa kun kiipesin takaisin pari kerrosta reiästä, mikä oli syntynyt rynnäkössä, niin siellähän se Takemura oli nahistelemassa Arasakan joukkojen kanssa ja pääsimme pakenemaan yhdessä
Itse
pelastin miehen aikoinaan jo ensimmäisellä pelikerralla (toki helposti sen missaa, jos ei tule ylöspäin katseltua siinä kohtaa)
ja ihmettelin kun Steam-saavutuksissa näkyi todella pienellä prosentilla se tehtynä. Tyylin joku alle 20% pelaajista oli siihen aikaan toiminut noin. Toki nykyään useampi.
 
Kolmas läpipeluukerta loppumetreillä ja vasta tällä kertaa tajusin, että
Takemuran voi pelastaa Arasakan iskujoukoilta Hanakon kidnappaamisen jälkikahinoissa. Edellisillä kerroilla olin luottanut Johnnyn sanaan, kun hän kertoi Takemuran olevan mennyttä kalua ja pakenin yksin. Mutta tällä kertaa kun kiipesin takaisin pari kerrosta reiästä, mikä oli syntynyt rynnäkössä, niin siellähän se Takemura oli nahistelemassa Arasakan joukkojen kanssa ja pääsimme pakenemaan yhdessä
Taitaa olla immersive sim genren meemi minkä idea on palkita kokeilu pelata eri tavalla mitä peli kehottaa. Deus ex peleissä pari samanlaista tapausta missä peli käskee tee X mutta jos teet Y niin joku hahmo selviää hengissä.
 
oon aloitellu 4-5 kertaa alusta, kerran läpi kaikilla endingeillä(ennen PL) ja eka läpipeluu oli 30h speedrun. Moni kerta jääny kesken jossain vaiheessa kyllästymisen takia.

Nyt aloitellu uutta ja vieläkin löytyy erilain tehtävää. mm. "batmobilen" löysin, tosin katoin spoilerit netistä ja tein ton korruptoituneen poliitikkotehtävän, siitä ei vissiin achievementtia tuu. Puuttuis nuo kaikki gig/npcd tehtävät achi, kaikista muista paitsi pohjoisalue, siinäpä tekemistä. Romance questit skipannu yleensä uusissa pelikerroissa.

Yksi NPC replacer tms modi oli ongelmallinen ja aihetti kaatumisia tosin harvoin ja se piti poistaa.
Tällaisella autolla enimmäkseen ajelen: Nissan R390 Gt1
kulkee melkein 500 lol ja tuota hyvä ajaa näppiksellä.

jee 600h played takana ja tänään huomasin että moottoripyörällä voi keulia ja tehä temppuja mm "etupyörällä" ajaa, Shift ja ctrl näppäimillä, kaikkea sitä oppii vielä. Harmi kun loppuu pelistä haaste loppua kohti ja taistelut on liian helppoja. Mielenkiinto meinaa vaan loppua kesken vaikka vielä ois kuinka tehtävää, mutta näin on kyllä aika usein pitkissä open world peleissä.
 
Viimeksi muokattu:
Dodiin tuli tämäki alotettua nyt uudestaan ja näyttää aika erilaiselta nykyään. Alotin uuen pelin kun ostin myös Phantom Libertyn. Pyörii kohtuu hyvin 1440p resolla 5800X/7800XT kombolla verrattuna RTX2060 komboon mikä oli julkasun aikaan.
Maelstromeita kävin moikkaa ja sieltä lähtiessä pyysin autoa paikalle, ainoastaan kuullakseni ryminää takaapäin ja auto oli katollaan risteyksessä. Spontaani repeäminen :rofl2: muistaakseni jotain häröä tapahtui myös muinoin pelatessa samassa paikka, oiskohan joku auto jääny "värisee" puoliksi katutason alle tjsp. Hyvä tästä vielä tulee ja tykkäsin kyl aiemmin jo tästä pelistä. Miekkaa, pistoolia ja häkkäystä aattelin laitella skilleihin sen kummemmin buildeja kahtelematta.

photomode_31052024_194206.png
 
Niin siis lisärin lopputulos lisää yhden ylimääräisen vaihtoehdon loppuun ajoka tapauksessa Nocturne Op5nn (tjsp.) on tehtävä. Pelin pääjuonta ei voi jättää ns. pelaamatta edes phantom libertyn kanssa.
 
Osaakohan joku kertoa mistä johtuu kun mulla on blokattuna pelissä nyt autojen kutsuminen? Kuvakkeet on punaisena. Lisäks en pysty valitsee asetta tai lyömään? Oon pelannu peliä nyt 30h ja mulla oli muutama modi ladattuna, kaikki toimi hyvin aikasemmin.

Kokeiltu poistaa kaikki modit
Pelitiedostojen eheys tarkistettu steamistä
Kokeiltu vanhempia tallennuksia

Myöskään mikään tehtävä ei mun tietääkseni oo kesken, oon kohdassa jossa Judy soittaa ja kutsuu pizzalle sen luo. Asunnossa on muistaakseni Tom jonka kans pitää ottaa matsi mutten pysty tekee mitään.
 
Osaakohan joku kertoa mistä johtuu kun mulla on blokattuna pelissä nyt autojen kutsuminen? Kuvakkeet on punaisena. Lisäks en pysty valitsee asetta tai lyömään? Oon pelannu peliä nyt 30h ja mulla oli muutama modi ladattuna, kaikki toimi hyvin aikasemmin.

Kokeiltu poistaa kaikki modit
Pelitiedostojen eheys tarkistettu steamistä
Kokeiltu vanhempia tallennuksia

Myöskään mikään tehtävä ei mun tietääkseni oo kesken, oon kohdassa jossa Judy soittaa ja kutsuu pizzalle sen luo. Asunnossa on muistaakseni Tom jonka kans pitää ottaa matsi mutten pysty tekee mitään.

Onhan siinä tehtävä kesken. Muistaakseni Talking about revolution. Itsellä jonkin aikaa siitä, mutta muistan että ihmettelin kanssa jotain, että ei saanut nyrkkejä esille, mutta se meni sitten jotenkin aivan yksinkertaisesti, että kohti Tomia vaan ja hiiren nappia tms.
 
Eikös jossain vaiheessa se autokin mennyt pajalle korjattavaksi tms.
Jotain tuommoista muistelen joskus käyneen kun ihmettelin missä hemmetissä se auto on kun ei kutsu toimi.
 
Nyt selvis toi ongelma ja kyse on bugista joka on googlen mukaan ollut monilla muillakin. Jos pelin tallentaa ns. "turvallisessa tilassa" jossa ei saa aseita esiin tai autoa tilattua ja jatkaa peliä sieltä niin asunnosta ulos kulkeminen ei välttämättä poista sitä turvallista tilaa. Mää latasin pelin uusiks ensin ennen kun olin lukenut netistä siitä ja sillä ei ollut vaikutusta joten se vika jää silloin pelitallennuksiin. Lopulta sain sen korjaantumaan kun menee hahmon omaan asuntoon ja käyttää TV:tä sekä radiota päällä sekä käy nukkumassa jonka jälkeen menee ulos.
 
Itsellä tuli äsken vähän vastaava tilanne.
Olin juuri ladannut ja asentanut uuden auton (modi siis) ja käynnistin pelin ja löin konsoliin käskyn millä auton saa käyttöön. Olin sattumoisin Aldecaldojen leirissä, niin kävelin vähän edemmäs tien varteen ja yritin kutsua tuota uutta autoa. Ei tullut. Kutsuin sitten pelin oman vakioauton eli sen aloitusauton. Se tuli normaalisti. Lähetin sitten sen tiehensä ja kokeilin kutsua uudestaan sitä uutta autoa ja tällä kertaa onnistui.
 
Muistaakseni mullakin tullu tuo ongelma jo ihan release versiossa, ihmeellistä kun ei ole korjattu vieläkään.
Tässä nyt kuitenkin pelikin tallentaa monta autosavea ja ihan lukemattomia kertoja joutunu aloittaan kauempaa uudestaan.
eli aseet ei tuu ja autot ei tuu, mutta tossa autojen kutsumisessa auttaa tallennus ja saven uudelleen lataus, ainakin yks bugi, siinähän voi olla useampikin vika vielä.
Vielä Phantom Liberty kesken, tuli muita pelejä pelattavaksi ja mielenkiinto hiipui, pitäs toikin pelata loppuun asti.
 
Kun on päivityksiä tullu vaikka millä mitalla sit viime pelaamisen jälkeen, ni nyt kun pelailin, niin onko Adam masher ainoastaan siellä arasaka towerissa ja pakko mennä final tripille? Eli saan sen varaston avaimen siltä, mutta pakottaa menemään arasakan luo ja sit Helmanin mukaan ja The end, pitäis aloittaa alusta. Takas sieltä ei enää pääse.
 

Statistiikka

Viestiketjuista
262 561
Viestejä
4 557 386
Jäsenet
74 999
Uusin jäsen
Petrus Saramäki

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom