Cyberpunk 2077

Ite pistin Mersun ja Ferrarin, audia ja zontaa. Älä nyt hyvä mies millään vanhoilla romuilla ajele :)

Haja-ajatuksena tuli mieleen että olisi hauska jos pelien välillä voisi vaihtaa hahmoja. Witcher3:n hahmo heiluttamaan miekkaa kaupunkiin taikajuttujen kanssa ja toisin päin.

Otat vaatteet pois niin voi muutakin heilutella.
Joo mut bethesdan peleissä tuollainen modailu ainakin periaatteessa onnistuu.

Jos frameille tarvetta: FSR3 Frame Generation at Cyberpunk 2077 Nexus - Mods and community (nexusmods.com) Asensin FSR2-FSR3 bridge tiedostot manuaalisesti x64 kansioon ja päivitystiedostot perään. Itse en tunnin pelailussa huomannut normi FG bugeja ihmeellisempää. Peli näytti täysin samalta kuin ennen modia (UCCP + ETO 4K), ainoastaan ruudunpäivitysnopeus nousi 80 - 100 fps kun laittoi FG:n päälle. Omat asetukset kahdessa ekassa kuvassa 1440p Ultra, FSR 2.1 Quality, RT off. Kahdessa jälkimmäisessä kuvassa myös RT päällä. Näyttiksenä alivoltitettu refu RX 6800 XT.

Liitteet

• Framet.jpg
    Framet.jpg
    209,2 KB · Luettu: 101
  • Framet2.jpg
    Framet2.jpg
    139 KB · Luettu: 106
  • RT1.jpg
    RT1.jpg
    254,9 KB · Luettu: 42
  • RT2.jpg
    RT2.jpg
    346,7 KB · Luettu: 39
Viimeksi muokattu:
1711971266939.png

Tässä voisi hetkisen aikaa mennä pelin asentamisessa :geek:
Kuulostaa vähän samalta kuin Nokian Panimon 1000 pack Keisaria. Sen piti olla aprillipila, mutta kun joku noheva veti siitä tilauksen sisään, niin firmalle tuli kuulema kiire toimittaa se...

Pahus sentään, näihin modeihin tulee addiktio :geek: Uusia tulee etsittyä ja kokeiltua koko ajan.

Pari omasta mielestäni hyvää, mitkä parantavat liikenteen ja ihmisten toimintaa:
Nova Traffic (CET - Modded Vehicles in Traffic) at Cyberpunk 2077 Nexus - Mods and community (nexusmods.com)
Psycho Crowds and Traffic Improvements (ini tweak) at Cyberpunk 2077 Nexus - Mods and community (nexusmods.com)
Autot ja ihmiset liikkuvat loogisemmin, eivätkä autot esim. jumita liikennevaloissa. Tosin olen huomannut että ajavat ehkä enemmän kolareita keskenään :p Kerran myös todistin giljotiini-ilmiön suojatiellä.
Lisää myös uusia autoja, mm. busseja mikä mielestäni tuo realismia kaupungin liikenteeseen.

Mikähän modi tai mitähän lie tapahtunut, epäilen tuota nova lut purea.
Mutta peli on muuttunut öisin todella pimeäksi, siis ei näe juuri yhtään mitään ja hankala suunnistaa.
Ei ollut ainakaan vanillana näin pimeää.
Oli pakko asentaa Simple Flashlight
ei tullut muuten pelaamisesta mitään.
En tiiä onko tohon jotain lisäsäätöjä, gamman/brightnessin yms säätäminen ei auta.

Njoo 120h pelattuna nyt, melkein kaikki sidequestit tehtynä, tai ainakin ihan hiton paljon, city centeristä ja parista paikasta puuttuu vielä noita ncpd scannereita, meinasin, että steamin achievemnstiin vois ne tehä, mutta aika työlästä vaikka onkin nopea tehdä.

PL ollaan aika loppusuoralla, siis tässä pelissä on valtava määrä secrettejä ja findingeja, joita ei edes saa ellei tehtäviä tee tietyllä tapaa.
Ehkä joskus uudessa pelissä, mutta aika pitkä peli varsinkin tän Phantom libertyn kanssa.
Joskus väliin bugaillu ja joutunu lataan vanhan saven, mutta muutoin toiminut yllättävän hyvin.
Modeja tullu asenneltua aika paljon ja fiilisteltyä, samoin custom autoja ja mopoja alkaa olla läjä.

Edit kokeilin vähän erilaisia HDR moodeja, mutta peli näyttää huonommalta hdr:n kanssa ja musta menee huonommaksi ja peli entistä pimeämmäksi, toki näytön hdr on kans huono gigabyte M32U.
On mulla oled telkku, mutta en jaksa siihen kytkeä vähän hankala pelata kun huonosti koneen kanssa huoneessa, mutta joskus vois kokeilla.
Siispä SDR on mun tilanteessa parempi.

P.S. Aika mieleenpainuva on tuo lizzy wizzyn esitys tuolla hansenin baarissa, siellä testailin tuota brightnessia ja mustaa/pimeyttä. Kannattaa ehdottomasti tehdä manuaalitallennus sinne.

E2: säätelin vähän monitorin rgb, gamma ja black equalizer arvoja, pikkasen ehkä parani tuo yönäkyvyys, mutta silti tuo flashlight on must have modi

Itse asiassa tuota flashligtia vielä parempi modi(voi käyttää kumpaakin yhtäaikaa)

Viimeksi muokattu:
Mulla ollu kanssa sama juttu ton pimeyden kanssa jo pitkään. Luullut, että se johtuu tosta path tracingistä... Eli oli ihan vanilla versiossakin heti, kun asentelin peliin se 2.0 tms pääsin, missä tuli se path tracing moodi.

Kyllä se itsellä valaistuu, kun pelin valikosta säätää kirkkautta, mutta sitten peli on muuten iha puhki palaneen näköinen. Ennemmin pelaan tuolloin, että on pimeämpää yöllä.

Mulla ollu kanssa sama juttu ton pimeyden kanssa jo pitkään. Luullut, että se johtuu tosta path tracingistä... Eli oli ihan vanilla versiossakin heti, kun asentelin peliin se 2.0 tms pääsin, missä tuli se path tracing moodi.

Kyllä se itsellä valaistuu, kun pelin valikosta säätää kirkkautta, mutta sitten peli on muuten iha puhki palaneen näköinen. Ennemmin pelaan tuolloin, että on pimeämpää yöllä.
Joo redditistä lueskelin, että muillakin tuo 2.0 tuonu pimeyttä lisää, voi ollakkin tuo path tracing, pelasin ilman sitäkin, mutta en kauaa joten en ajatellut eroa yö/päivä.
Samoin, jos lisää brightness/muuta säätöä menee puhkipalaneen sumuisen näköiseksi.
Modit pelastaa kuitenkin. Huomasin kans cyber engine tweaks, saa no intro moden, sekä muuta nopeuttavaa pelin käynnistykseen, lisäksi steamiin kannattaa lisätä pelin optioihin(tai työpöydälle pikakuvakkeeseen pelin *.exen perään)

--launcher-skip -skipStartScreen

eli steam auki(tai onnistunee jos heittää pelikansiosta pikakuvakeen työpöydälle myös), jos on eri kuin steam versio
right click cyberpunk, properties, general ja launch options copy pastee nuo.

Crafting vähän huonontunut siitä alkuperäisestä, modeja voi vaihella aseisiin tällä, aika jees Unlock Me The Mods 2.1

Viimeksi muokattu:
Mulle iski tollanen loading screen bugi, eli jos käyttää fast travelia, niin ruutu muuttuu mustaksi, äänet kuuluu ja voi ampua mutta ei näy kuin mustaa.
Ilmeisesti vain jos fast travelaa afterlife fast travel pisteeseen?? Force shutdown ja pelin uudelleenkäynnistyskänä ei auttanut. piti mennä paikan päälle "manuaalisesti"

En löytänyt googlella mitään apuja, ainoastaan sen että esim fast travelaa lähelle ja menee autolla/kävellen afterlifeen, ärsyttävä, mutta ei aivan game breaker sentään, onko kellään tohon neuvoa... modeja on iso läjä, mutta ilmeisesti ihan modaamattomana tulee ja konsoleilla kans.
Koitin settingsejä vähä säädellä mutta ei apua, ainoastaan että menee itse tonne. onneksi tuonne ei tarvi fast travelia kovin usein.
Ainoastaan tuo afterlifen fast travel piste tekee noin. en tiedä onko repeatable, vai joku pelin questeista jättää sen tohon tilaan.

Kokeilin myös uusia nvidia dlss yms *.dll ja laitoin ne pelikansioon, ei juuri vaikutusta fps, ehkä image quality saattoi parantua, mutta tätä hankala todeta mitenkään, peli on ihan vakaa joten siihen ei vaikutusta myöskään. Nämä löytynee nvidian sivulta ja nexuksessa näitä oli parikin kappaletta. 4000 sarjalla on 3 noita *.dll tiedostoja

Viimeksi muokattu:
Mulle iski tollanen loading screen bugi, eli jos käyttää fast travelia, niin ruutu muuttuu mustaksi, äänet kuuluu ja voi ampua mutta ei näy kuin mustaa.
Ilmeisesti vain jos fast travelaa afterlife fast travel pisteeseen?? Force shutdown ja pelin uudelleenkäynnistyskänä ei auttanut. piti mennä paikan päälle "manuaalisesti"
Itsellä on muutaman kerran käynyt noin, että ruutu on mennyt mustaksi. Äänet kuuluu ja peli mitä ilmeisemmin toimii taustalla, mutta näyttö on pimeänä. En muista missä tilanteessa tuo on tullut, ei välttämättä fast traveling yhteydessä kun en juuri sitä käytä.
Olen saanut korjattu tilanteen niin, että ESC:llä peli "pauselle" ja ALT+TAB:lla toiseen sovellukseen/työpöydälle. Yleensä tuolloin kuva on palannut ja peliin takaisin palatessa sekin on taas toiminut.
Itsellä taas silloin tällöin Radeonin ajurit kaatuvat ja peli sammuu ja heittää työpöydälle, jos esim. prätkällä ajan ns. urku auki ja puikkelehdin autojen välistä ja otan tiukkoja käännöksiä mutkissa. Ei taida RX 7600 ehtiä piirtää kuvaa mukana kun tarpeeksi lujaa liikkuu :rofl:

500h kohta total playtime takana, ei sitä enää jaksa ilman fast travelia. Tuo alt-tab taktiikka vois kokeilla jos tuo uudestaan tulee, mutta ei ole kuin kerran muistaakseni eikä enää ole tullu.
Tää peli niitä harvoja jotka mieluiten pelaa nvidialla. Vaikka ei tuo RTX tuo kuin kiiltoja pintaan.
Pelasin tuota phantom libertyä ehkä puoleen väliin ja jostain kumman syystä teki mieli aloittaa koko peli uudestaan niin aloitin, no on tuo vanha save jos siitä haluaa jatkaa.

Tuosta vois olla hyötyöä AMD korttien omistajille ja miksei kaikille muillekkin, mutta itse modi vaikuttaa melko säätämiseltä, joten passaan vielä ton, ehkä jos tuo kehityyy, tuntuu että taitaa vaatia jonkun 48Gb vram näytönohjaimen mielellään.

Mutta saa parempaa RT suorituskykyä käytännössä kaikilla korteilla. Myös ilman

Viimeksi muokattu:
Kolmas läpipeluukerta loppumetreillä ja vasta tällä kertaa tajusin, että
Takemuran voi pelastaa Arasakan iskujoukoilta Hanakon kidnappaamisen jälkikahinoissa. Edellisillä kerroilla olin luottanut Johnnyn sanaan, kun hän kertoi Takemuran olevan mennyttä kalua ja pakenin yksin. Mutta tällä kertaa kun kiipesin takaisin pari kerrosta reiästä, mikä oli syntynyt rynnäkössä, niin siellähän se Takemura oli nahistelemassa Arasakan joukkojen kanssa ja pääsimme pakenemaan yhdessä

Takemuran voi pelastaa Arasakan iskujoukoilta Hanakon kidnappaamisen jälkikahinoissa. Edellisillä kerroilla olin luottanut Johnnyn sanaan, kun hän kertoi Takemuran olevan mennyttä kalua ja pakenin yksin. Mutta tällä kertaa kun kiipesin takaisin pari kerrosta reiästä, mikä oli syntynyt rynnäkössä, niin siellähän se Takemura oli nahistelemassa Arasakan joukkojen kanssa ja pääsimme pakenemaan yhdessä
Itse
pelastin miehen aikoinaan jo ensimmäisellä pelikerralla (toki helposti sen missaa, jos ei tule ylöspäin katseltua siinä kohtaa)
ja ihmettelin kun Steam-saavutuksissa näkyi todella pienellä prosentilla se tehtynä. Tyylin joku alle 20% pelaajista oli siihen aikaan toiminut noin. Toki nykyään useampi.

Taitaa olla immersive sim genren meemi minkä idea on palkita kokeilu pelata eri tavalla mitä peli kehottaa. Deus ex peleissä pari samanlaista tapausta missä peli käskee tee X mutta jos teet Y niin joku hahmo selviää hengissä.

oon aloitellu 4-5 kertaa alusta, kerran läpi kaikilla endingeillä(ennen PL) ja eka läpipeluu oli 30h speedrun. Moni kerta jääny kesken jossain vaiheessa kyllästymisen takia.

Nyt aloitellu uutta ja vieläkin löytyy erilain tehtävää. mm. "batmobilen" löysin, tosin katoin spoilerit netistä ja tein ton korruptoituneen poliitikkotehtävän, siitä ei vissiin achievementtia tuu. Puuttuis nuo kaikki gig/npcd tehtävät achi, kaikista muista paitsi pohjoisalue, siinäpä tekemistä. Romance questit skipannu yleensä uusissa pelikerroissa.

Yksi NPC replacer tms modi oli ongelmallinen ja aihetti kaatumisia tosin harvoin ja se piti poistaa.
Tällaisella autolla enimmäkseen ajelen: Nissan R390 Gt1
kulkee melkein 500 lol ja tuota hyvä ajaa näppiksellä.

jee 600h played takana ja tänään huomasin että moottoripyörällä voi keulia ja tehä temppuja mm "etupyörällä" ajaa, Shift ja ctrl näppäimillä, kaikkea sitä oppii vielä. Harmi kun loppuu pelistä haaste loppua kohti ja taistelut on liian helppoja. Mielenkiinto meinaa vaan loppua kesken vaikka vielä ois kuinka tehtävää, mutta näin on kyllä aika usein pitkissä open world peleissä.

Viimeksi muokattu:
Dodiin tuli tämäki alotettua nyt uudestaan ja näyttää aika erilaiselta nykyään. Alotin uuen pelin kun ostin myös Phantom Libertyn. Pyörii kohtuu hyvin 1440p resolla 5800X/7800XT kombolla verrattuna RTX2060 komboon mikä oli julkasun aikaan.
Maelstromeita kävin moikkaa ja sieltä lähtiessä pyysin autoa paikalle, ainoastaan kuullakseni ryminää takaapäin ja auto oli katollaan risteyksessä. Spontaani repeäminen :rofl2: muistaakseni jotain häröä tapahtui myös muinoin pelatessa samassa paikka, oiskohan joku auto jääny "värisee" puoliksi katutason alle tjsp. Hyvä tästä vielä tulee ja tykkäsin kyl aiemmin jo tästä pelistä. Miekkaa, pistoolia ja häkkäystä aattelin laitella skilleihin sen kummemmin buildeja kahtelematta.

photomode_31052024_194206.png

Niin siis lisärin lopputulos lisää yhden ylimääräisen vaihtoehdon loppuun ajoka tapauksessa Nocturne Op5nn (tjsp.) on tehtävä. Pelin pääjuonta ei voi jättää ns. pelaamatta edes phantom libertyn kanssa.

Osaakohan joku kertoa mistä johtuu kun mulla on blokattuna pelissä nyt autojen kutsuminen? Kuvakkeet on punaisena. Lisäks en pysty valitsee asetta tai lyömään? Oon pelannu peliä nyt 30h ja mulla oli muutama modi ladattuna, kaikki toimi hyvin aikasemmin.

Kokeiltu poistaa kaikki modit
Pelitiedostojen eheys tarkistettu steamistä
Kokeiltu vanhempia tallennuksia

Myöskään mikään tehtävä ei mun tietääkseni oo kesken, oon kohdassa jossa Judy soittaa ja kutsuu pizzalle sen luo. Asunnossa on muistaakseni Tom jonka kans pitää ottaa matsi mutten pysty tekee mitään.

Osaakohan joku kertoa mistä johtuu kun mulla on blokattuna pelissä nyt autojen kutsuminen? Kuvakkeet on punaisena. Lisäks en pysty valitsee asetta tai lyömään? Oon pelannu peliä nyt 30h ja mulla oli muutama modi ladattuna, kaikki toimi hyvin aikasemmin.

Kokeiltu poistaa kaikki modit
Pelitiedostojen eheys tarkistettu steamistä
Kokeiltu vanhempia tallennuksia

Myöskään mikään tehtävä ei mun tietääkseni oo kesken, oon kohdassa jossa Judy soittaa ja kutsuu pizzalle sen luo. Asunnossa on muistaakseni Tom jonka kans pitää ottaa matsi mutten pysty tekee mitään.

Onhan siinä tehtävä kesken. Muistaakseni Talking about revolution. Itsellä jonkin aikaa siitä, mutta muistan että ihmettelin kanssa jotain, että ei saanut nyrkkejä esille, mutta se meni sitten jotenkin aivan yksinkertaisesti, että kohti Tomia vaan ja hiiren nappia tms.

Eikös jossain vaiheessa se autokin mennyt pajalle korjattavaksi tms.
Jotain tuommoista muistelen joskus käyneen kun ihmettelin missä hemmetissä se auto on kun ei kutsu toimi.

Nyt selvis toi ongelma ja kyse on bugista joka on googlen mukaan ollut monilla muillakin. Jos pelin tallentaa ns. "turvallisessa tilassa" jossa ei saa aseita esiin tai autoa tilattua ja jatkaa peliä sieltä niin asunnosta ulos kulkeminen ei välttämättä poista sitä turvallista tilaa. Mää latasin pelin uusiks ensin ennen kun olin lukenut netistä siitä ja sillä ei ollut vaikutusta joten se vika jää silloin pelitallennuksiin. Lopulta sain sen korjaantumaan kun menee hahmon omaan asuntoon ja käyttää TV:tä sekä radiota päällä sekä käy nukkumassa jonka jälkeen menee ulos.

Itsellä tuli äsken vähän vastaava tilanne.
Olin juuri ladannut ja asentanut uuden auton (modi siis) ja käynnistin pelin ja löin konsoliin käskyn millä auton saa käyttöön. Olin sattumoisin Aldecaldojen leirissä, niin kävelin vähän edemmäs tien varteen ja yritin kutsua tuota uutta autoa. Ei tullut. Kutsuin sitten pelin oman vakioauton eli sen aloitusauton. Se tuli normaalisti. Lähetin sitten sen tiehensä ja kokeilin kutsua uudestaan sitä uutta autoa ja tällä kertaa onnistui.

Muistaakseni mullakin tullu tuo ongelma jo ihan release versiossa, ihmeellistä kun ei ole korjattu vieläkään.
Tässä nyt kuitenkin pelikin tallentaa monta autosavea ja ihan lukemattomia kertoja joutunu aloittaan kauempaa uudestaan.
eli aseet ei tuu ja autot ei tuu, mutta tossa autojen kutsumisessa auttaa tallennus ja saven uudelleen lataus, ainakin yks bugi, siinähän voi olla useampikin vika vielä.
Vielä Phantom Liberty kesken, tuli muita pelejä pelattavaksi ja mielenkiinto hiipui, pitäs toikin pelata loppuun asti.

Kun on päivityksiä tullu vaikka millä mitalla sit viime pelaamisen jälkeen, ni nyt kun pelailin, niin onko Adam masher ainoastaan siellä arasaka towerissa ja pakko mennä final tripille? Eli saan sen varaston avaimen siltä, mutta pakottaa menemään arasakan luo ja sit Helmanin mukaan ja The end, pitäis aloittaa alusta. Takas sieltä ei enää pääse.

Tulipa aloitettua Cyberpunk 2.0/Phantom Liberty läpipeluu ja jessus on kyllä upea tapaus asetukset tapissa ja path tracingit päällä + HDR. Jonkun verran modeja myös taustalla mutta ei mitään kovin radikaalia. Tekstuuri/LOD, bugikorjaus ja QoL modeja lähinnä. Myös HDR blackfloor ja og valaistuksen vihreä sävy korjattu reshade + RenoDX modin + HDR analysis toolin avulla, ja myös viilattu tonemappingii ja white balancee etc enemmän omiin silmiin miellyttäväksi.

photomode_30062024_005111.png

photomode_01072024_025609.png

photomode_02072024_031025.png

Kun on päivityksiä tullu vaikka millä mitalla sit viime pelaamisen jälkeen, ni nyt kun pelailin, niin onko Adam masher ainoastaan siellä arasaka towerissa ja pakko mennä final tripille? Eli saan sen varaston avaimen siltä, mutta pakottaa menemään arasakan luo ja sit Helmanin mukaan ja The end, pitäis aloittaa alusta. Takas sieltä ei enää pääse.

Kyllä.
Mutta sen jälkeen kun päihittänyt sen päätehtävän, peli palaa siihen viimeisen tehtäväsarjan alkuun, ja char level sun muut kaikki mitä on on lootannut viimeisiä tehtäviä tehdessä, seuraa mukana. Eli se peli tavallaan resetoi ne viimeiset tehtävät ja taitaa vielä vetää sen saven uusiksi, tai sitten luo uuden siihen kohtaan. Tai autosaven nyt ainakin tekee.

Toi lisäosa oli vähän lyhyempi kuin mitä ehkä odotin. Joku 10 päivää tuossa meni. Tein uudet isot tehtävät, hiukan jotain auton varastelua sille yhdelle fixerille ja sitten sen uuden alueen fixerin tehtäviä. Kohtalaisen hyvin tongin uuden alueen kartan myös. Ainoa merkittävä mitä ei kai ihan tehnyt kaikkea on ne tarot jutut.
Yhden lopun pelasin huolellisesti, ja sitten kokeilin toista päävaihtoehtoa nopeasti vaan tehtävät suorittamalla. Siinä on loppupuolella täysin eri alueita eri vaihtoehdoilla, jotka kannattaa ainakin nopeasti käydä läpi, tehtävät ja alueet haarautuu siinä tehtävässä&kohdassa jossa Songbirdin kanssa ronkitaan jotain AI artifaktia tms. Hansenin katsellessa touhua ylhäältä lasin takaa.

Jos ehdottomasti haluaa tehdä vain toisen haaran, niin paljon mielenkiintoisempi vaihtoehto on
pettää songbird siinä kohtaa. Varsinkin se maanalainen vuosikymmeniä vanha tukikohta on lumoava. Useat tehtävät sisältää enemmän pahoja pomoja ja mini-pomoja.

Erityisesti verrattuna The Outer Worldisin 2 lisäosaan meni liki 4 viikkoa. Tosin tässä oli kuitenkin fast travel ja TOW:ssa ei ollut Supernova vaikeustason takia, ja kun ekaksi latailin vanhoja saveja joissa oli lähellä lopputaistelu tuon Smasherin kanssa jota kokeilin suorittaa että orientoituisin takaisin peliin 3 vuoden jälkeen, niin kuolin aina noin 3 sekunnissa very hardin takia aina kun se tuli esiin, ja tiputin vaikeustason hardille. Olisi kyllä pitänyt nostaa se vaikeustaso takaisin maksimiin, ja ainoastaan ne muutamat oikein pahat viholliset hoitaa hardilla, kun kuitenkin mun hahmo oli lähtöjään level 50 ja kohtalaisen OP siis.

Taidan ehkä vielä katsoa sen uuden pääpelin lopputehtävä vaihtoehdon minkä tuo lisäosa toi, ja sitten voisi ottaa Diablo 4 kokeiluun. Lisäosan loppuratkaisut olivat aika tylsät. Oon saanut nyt useamman pelin pois päivänjärjestyksestä jotka ovat jääneet roikkumaan, lähinnä niiden loput tai myöhemmin tulleet lisäosat.

Tää oli mulla kai yhtä vakaa kuin julkaisussakin. Ainoastaan vähän jouduin vääntämään asetuksia pienemmälle ja joku 4 tunnin pelaamisen jälkeen peli alkoi rankasti takertelemaan(10 FPS ja tuntuu enemmän 1/10) välillä niin käynnistin sitä uudestaan joka korjasi sen. Tuntui että tuo jotenkin on muistiin littyvä, commit charge(kaikki varattu virtuaalimuisti) kasvaa jonnekin 30 GB, mutta silti peli ei vie paljon yli 10 GB oikeaa rammia, vapaana on koko ajan ainakin 4-5 GB.

Edit:
huomasin että mulla oli melkein kaikki gigit ja jobsit tehtynä, niin pelasin vielä vajaa pari päivää ja tein ne kaikki pois, samaten kuittasin pari viimeisintä cyberpsykoa. Kartalle jäi roikkumaan vaan ne kilpa-ajot sekä NCPD jutut. Samalla kuittasin pari puuttuvaa tarrot korttia kun ne olivat pelin lopun vaihtoehdoista sellaisia, jotka kyllä olin jo aikoinaan kokeillut läpi, mutta ilmeisesti ei ollut niillä jatkanut pelin loppumisen jälkeen pelaamista, niin ne eivät olleet avautuneet ja jääneet siihen saveen mitä olin jatkanut. Pelasin nopeasti kaksi kertaa sen lopun, resetoin atribuutitkin ja tein siihen lopputaisteluun kohtalaisen optimoidun buildin mutta silti ei ollut mitään saumaa sitä Smasheria vastaan very hardilla, kun taas hardilla se oli melko helppo.

Yritin myös sitä lopputehtävää tehdä solona mutta ilmeisesti aikoinaan sen Johnnyn eri keskustelutuokioissa oli tullut valittua väärin koska en saanut sitä käynnistettyä ohjeiden mukaisesti odottamalla. Ehkä jollain modilla tuon olisi voinut käynnistää mutta ei ollut tarpeeksi kiinnostusta.

Lisäksi peli kaatui maanantaina ja siitä avautuneesta "flatlined" ponnahdusikkunasta muistinkin että kyllä se peli oli kaatuillut ehkä kerran 3-4 päivässä kun pelasin ahkerasti. Eli aika vakaa kuitenkin tää peli edelleen oli, enemmän se tolkuton tökkiminen vaikutti aina kun oli pelannut jotain 4+ tuntia. Lisäksi peliä voi kehua siitä miten tolkuttomalla tahdilla se tekee ylimääräisiä autosaveja ja jättää ylimääräisiä quicksaveja.

Viimeksi muokattu:
Toi lisäosa oli vähän lyhyempi kuin mitä ehkä odotin. Joku 10 päivää tuossa meni.

Erityisesti verrattuna The Outer Worldisin 2 lisäosaan meni liki 4 viikkoa.

pelasin vielä vajaa pari päivää ja tein ne kaikki pois, samaten kuittasin pari viimeisintä cyberpsykoa.

Päivät ja viikot ovat valitettavasti ihan nollatason infoa kun joku voi pelata 1h per päivä ja toinen 5h per päivä tai 7h per viikko tai 30h per viikko.

Päivät ja viikot ovat valitettavasti ihan nollatason infoa kun joku voi pelata 1h per päivä ja toinen 5h per päivä tai 7h per viikko tai 30h per viikko.

Tuosta sinänsä olen erittäin samaa mieltä. Yhtä lailla vaikka puhuttaisiin "IRL" kalenteri ajan sijaan tuoli -ajasta, niin eri ihmiset pelaa samoja pelejä niin eri tavalla ettei sellaisiakaan juuri voi verrata.( ellei ihminen pelaa niin keskimäärin samanlaisesti kuin muutkin ihmiset. Mutta siinä tehdään aika monta hiljaista oletusta. ) Veikkaisin kuitenkin että harva pelaa ne kaikki gigit ja jobsit pois kuten itse tein. Myös ne viimeisimmät noin 5 cyberpsykoa oli vähän turhaa "puurtamista" jonka voisi kuvitella helposti monelle jäävän tekemättä.

Kuitenkin, tarkoitin ensisijaisesti verrata tuohon The Outer Worldsin kahteen lisäosaan jotka olivat samalla tapaa pelaamatta, kummankin pelit olin pelannut perusteellisesti läpi julkaisussa ja ulkomuistista CP2077 oli selvästi laajempi peli. Samaten kun tuo oli TOW:n lisäosat olivat ulkomuistissa koska juuri ennen ne pelasin pois. Ehkä tuon PL päätarina oli about sopivan pituinen, mutta tämän ollessa AAA peli olisi hieman odottanut siinä olevan enemmän uusia sivutehtäviä. Kai ainoat lisäsivutehtävät olivat sen yhden uuden fixerin jutut. Voihan siinä hiukan jotain muutakin olleen koska tuskinpa alunperin olin ihan kaikkia sivutehtäviä tehnyt, suurimman osan kyllä.

Tuosta sinänsä olen erittäin samaa mieltä. Yhtä lailla vaikka puhuttaisiin "IRL" kalenteri ajan sijaan tuoli -ajasta, niin eri ihmiset pelaa samoja pelejä niin eri tavalla ettei sellaisiakaan juuri voi verrata.( ellei ihminen pelaa niin keskimäärin samanlaisesti kuin muutkin ihmiset. Mutta siinä tehdään aika monta hiljaista oletusta. ) Veikkaisin kuitenkin että harva pelaa ne kaikki gigit ja jobsit pois kuten itse tein. Myös ne viimeisimmät noin 5 cyberpsykoa oli vähän turhaa "puurtamista" jonka voisi kuvitella helposti monelle jäävän tekemättä.

Kuitenkin, tarkoitin ensisijaisesti verrata tuohon The Outer Worldsin kahteen lisäosaan jotka olivat samalla tapaa pelaamatta, kummankin pelit olin pelannut perusteellisesti läpi julkaisussa ja ulkomuistista CP2077 oli selvästi laajempi peli. Samaten kun tuo oli TOW:n lisäosat olivat ulkomuistissa koska juuri ennen ne pelasin pois. Ehkä tuon PL päätarina oli about sopivan pituinen, mutta tämän ollessa AAA peli olisi hieman odottanut siinä olevan enemmän uusia sivutehtäviä. Kai ainoat lisäsivutehtävät olivat sen yhden uuden fixerin jutut. Voihan siinä hiukan jotain muutakin olleen koska tuskinpa alunperin olin ihan kaikkia sivutehtäviä tehnyt, suurimman osan kyllä.

Tästäkään ei nyt käynyt millää tavalla ilmi että montako tuntia noissa vielä aiemmin mainituissa jutuissa on mennyt.

Viimeksi muokattu:
Tästäkään ei nyt käynyt millää tavalla ilmi että montako tuntia noissa vielä aiemmin mainituissa jutuissa on mennyt.

Siis se riippuu täysin pelaajasta ja täten sun logiikkasi mukaan olisi hyödytöntä joka tapauksessa sitä kertoa kenellekään.

Miten ihmeessä tämän saa pyörimään kunnolla. Ajoin tuon benchmarkin, nakuttelin sisään HWU:n quality-asetukset ja benchmarkin tuloksena tämä:

1723140190201.png

Kai tän nyt lujempaa pitäisi pöyriä vaikka prossuna on tuollainen mopo? Rautana siis 6-core Ryzen, (eli kuvan prosssusta lohkottu 1 CCD, eli 6c12t 4,0 GHz) ja 4070 Super, 3Dmark Time Spystä irtoaa kuitenki sen 20k pojoa. Ei vain nuo käyttöasteet mitenkään nouse tästä:

1723140381315.png

Miten ihmeessä tämän saa pyörimään kunnolla. Ajoin tuon benchmarkin, nakuttelin sisään HWU:n quality-asetukset ja benchmarkin tuloksena tämä:

1723140190201.png

Kai tän nyt lujempaa pitäisi pöyriä vaikka prossuna on tuollainen mopo? Rautana siis 6-core Ryzen, (eli kuvan prosssusta lohkottu 1 CCD, eli 6c12t 4,0 GHz) ja 4070 Super, 3Dmark Time Spystä irtoaa kuitenki sen 20k pojoa. Ei vain nuo käyttöasteet mitenkään nouse tästä:

1723140381315.png

Single core suorituskyky liian heikko, ei kait tuossa muuta.

1723140190201.png

1723140381315.png
CP2077:lle kelpaa CPU-mehu. Auttamatta sulla nyt jää prossu pullonkaulaksi.

Luulis että silloin tuo CPU usage hakkais sataseen eikä jäisi kolmeenkymmeneen prosenttiin?

Luulis että silloin tuo CPU usage hakkais sataseen eikä jäisi kolmeenkymmeneen prosenttiin?

6 ydin prossulla jo 16% cpu käyttö voi olla noin 100% kuorma yhdellä ytimellä. 100% tarkoittaisi että kaikki ytimet olisi täydellä kuormalla, harva peli osaa käyttää ytimiä noin hyvin. Useimmat pelit käyttää yhtä ydintä paljon ja muut ytimet kevyemmällä käytöllä.

Tää peli tosiaan tarvii cpu:sta mehuja. Kokeile laskea cpu:n liittyviä asetuksia.

Pelillä on kaiketi vieläkin ongelmia useamman CCD:n prosessorien kanssa ja tällä modilla saa "AMD SMT Patch":in asennettua (esiteltynä modisivun toisessa kuvakaappauksessa)

Statistiikka

Viestiketjuista
265 578
Jäsenet
75 683
Uusin jäsen
Jub4

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom