Cyberpunk 2077

Liittynyt
06.11.2016
Viestejä
1 862
Tulipa aloitettua Cyberpunk 2.0/Phantom Liberty läpipeluu ja jessus on kyllä upea tapaus asetukset tapissa ja path tracingit päällä + HDR. Jonkun verran modeja myös taustalla mutta ei mitään kovin radikaalia. Tekstuuri/LOD, bugikorjaus ja QoL modeja lähinnä. Myös HDR blackfloor ja og valaistuksen vihreä sävy korjattu reshade + RenoDX modin + HDR analysis toolin avulla, ja myös viilattu tonemappingii ja white balancee etc enemmän omiin silmiin miellyttäväksi.

photomode_30062024_005111.png


photomode_01072024_025609.png


photomode_02072024_031025.png
 
Liittynyt
18.11.2016
Viestejä
3 861
Kun on päivityksiä tullu vaikka millä mitalla sit viime pelaamisen jälkeen, ni nyt kun pelailin, niin onko Adam masher ainoastaan siellä arasaka towerissa ja pakko mennä final tripille? Eli saan sen varaston avaimen siltä, mutta pakottaa menemään arasakan luo ja sit Helmanin mukaan ja The end, pitäis aloittaa alusta. Takas sieltä ei enää pääse.
Kyllä.
Mutta sen jälkeen kun päihittänyt sen päätehtävän, peli palaa siihen viimeisen tehtäväsarjan alkuun, ja char level sun muut kaikki mitä on on lootannut viimeisiä tehtäviä tehdessä, seuraa mukana. Eli se peli tavallaan resetoi ne viimeiset tehtävät ja taitaa vielä vetää sen saven uusiksi, tai sitten luo uuden siihen kohtaan. Tai autosaven nyt ainakin tekee.




Toi lisäosa oli vähän lyhyempi kuin mitä ehkä odotin. Joku 10 päivää tuossa meni. Tein uudet isot tehtävät, hiukan jotain auton varastelua sille yhdelle fixerille ja sitten sen uuden alueen fixerin tehtäviä. Kohtalaisen hyvin tongin uuden alueen kartan myös. Ainoa merkittävä mitä ei kai ihan tehnyt kaikkea on ne tarot jutut.
Yhden lopun pelasin huolellisesti, ja sitten kokeilin toista päävaihtoehtoa nopeasti vaan tehtävät suorittamalla. Siinä on loppupuolella täysin eri alueita eri vaihtoehdoilla, jotka kannattaa ainakin nopeasti käydä läpi, tehtävät ja alueet haarautuu siinä tehtävässä&kohdassa jossa Songbirdin kanssa ronkitaan jotain AI artifaktia tms. Hansenin katsellessa touhua ylhäältä lasin takaa.

Jos ehdottomasti haluaa tehdä vain toisen haaran, niin paljon mielenkiintoisempi vaihtoehto on
pettää songbird siinä kohtaa. Varsinkin se maanalainen vuosikymmeniä vanha tukikohta on lumoava. Useat tehtävät sisältää enemmän pahoja pomoja ja mini-pomoja.

Erityisesti verrattuna The Outer Worldisin 2 lisäosaan meni liki 4 viikkoa. Tosin tässä oli kuitenkin fast travel ja TOW:ssa ei ollut Supernova vaikeustason takia, ja kun ekaksi latailin vanhoja saveja joissa oli lähellä lopputaistelu tuon Smasherin kanssa jota kokeilin suorittaa että orientoituisin takaisin peliin 3 vuoden jälkeen, niin kuolin aina noin 3 sekunnissa very hardin takia aina kun se tuli esiin, ja tiputin vaikeustason hardille. Olisi kyllä pitänyt nostaa se vaikeustaso takaisin maksimiin, ja ainoastaan ne muutamat oikein pahat viholliset hoitaa hardilla, kun kuitenkin mun hahmo oli lähtöjään level 50 ja kohtalaisen OP siis.


Taidan ehkä vielä katsoa sen uuden pääpelin lopputehtävä vaihtoehdon minkä tuo lisäosa toi, ja sitten voisi ottaa Diablo 4 kokeiluun. Lisäosan loppuratkaisut olivat aika tylsät. Oon saanut nyt useamman pelin pois päivänjärjestyksestä jotka ovat jääneet roikkumaan, lähinnä niiden loput tai myöhemmin tulleet lisäosat.

Tää oli mulla kai yhtä vakaa kuin julkaisussakin. Ainoastaan vähän jouduin vääntämään asetuksia pienemmälle ja joku 4 tunnin pelaamisen jälkeen peli alkoi rankasti takertelemaan(10 FPS ja tuntuu enemmän 1/10) välillä niin käynnistin sitä uudestaan joka korjasi sen. Tuntui että tuo jotenkin on muistiin littyvä, commit charge(kaikki varattu virtuaalimuisti) kasvaa jonnekin 30 GB, mutta silti peli ei vie paljon yli 10 GB oikeaa rammia, vapaana on koko ajan ainakin 4-5 GB.



Edit:
huomasin että mulla oli melkein kaikki gigit ja jobsit tehtynä, niin pelasin vielä vajaa pari päivää ja tein ne kaikki pois, samaten kuittasin pari viimeisintä cyberpsykoa. Kartalle jäi roikkumaan vaan ne kilpa-ajot sekä NCPD jutut. Samalla kuittasin pari puuttuvaa tarrot korttia kun ne olivat pelin lopun vaihtoehdoista sellaisia, jotka kyllä olin jo aikoinaan kokeillut läpi, mutta ilmeisesti ei ollut niillä jatkanut pelin loppumisen jälkeen pelaamista, niin ne eivät olleet avautuneet ja jääneet siihen saveen mitä olin jatkanut. Pelasin nopeasti kaksi kertaa sen lopun, resetoin atribuutitkin ja tein siihen lopputaisteluun kohtalaisen optimoidun buildin mutta silti ei ollut mitään saumaa sitä Smasheria vastaan very hardilla, kun taas hardilla se oli melko helppo.

Yritin myös sitä lopputehtävää tehdä solona mutta ilmeisesti aikoinaan sen Johnnyn eri keskustelutuokioissa oli tullut valittua väärin koska en saanut sitä käynnistettyä ohjeiden mukaisesti odottamalla. Ehkä jollain modilla tuon olisi voinut käynnistää mutta ei ollut tarpeeksi kiinnostusta.

Lisäksi peli kaatui maanantaina ja siitä avautuneesta "flatlined" ponnahdusikkunasta muistinkin että kyllä se peli oli kaatuillut ehkä kerran 3-4 päivässä kun pelasin ahkerasti. Eli aika vakaa kuitenkin tää peli edelleen oli, enemmän se tolkuton tökkiminen vaikutti aina kun oli pelannut jotain 4+ tuntia. Lisäksi peliä voi kehua siitä miten tolkuttomalla tahdilla se tekee ylimääräisiä autosaveja ja jättää ylimääräisiä quicksaveja.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
1 259
Toi lisäosa oli vähän lyhyempi kuin mitä ehkä odotin. Joku 10 päivää tuossa meni.

Erityisesti verrattuna The Outer Worldisin 2 lisäosaan meni liki 4 viikkoa.

pelasin vielä vajaa pari päivää ja tein ne kaikki pois, samaten kuittasin pari viimeisintä cyberpsykoa.
Päivät ja viikot ovat valitettavasti ihan nollatason infoa kun joku voi pelata 1h per päivä ja toinen 5h per päivä tai 7h per viikko tai 30h per viikko.
 
Liittynyt
18.11.2016
Viestejä
3 861
Päivät ja viikot ovat valitettavasti ihan nollatason infoa kun joku voi pelata 1h per päivä ja toinen 5h per päivä tai 7h per viikko tai 30h per viikko.
Tuosta sinänsä olen erittäin samaa mieltä. Yhtä lailla vaikka puhuttaisiin "IRL" kalenteri ajan sijaan tuoli -ajasta, niin eri ihmiset pelaa samoja pelejä niin eri tavalla ettei sellaisiakaan juuri voi verrata.( ellei ihminen pelaa niin keskimäärin samanlaisesti kuin muutkin ihmiset. Mutta siinä tehdään aika monta hiljaista oletusta. ) Veikkaisin kuitenkin että harva pelaa ne kaikki gigit ja jobsit pois kuten itse tein. Myös ne viimeisimmät noin 5 cyberpsykoa oli vähän turhaa "puurtamista" jonka voisi kuvitella helposti monelle jäävän tekemättä.

Kuitenkin, tarkoitin ensisijaisesti verrata tuohon The Outer Worldsin kahteen lisäosaan jotka olivat samalla tapaa pelaamatta, kummankin pelit olin pelannut perusteellisesti läpi julkaisussa ja ulkomuistista CP2077 oli selvästi laajempi peli. Samaten kun tuo oli TOW:n lisäosat olivat ulkomuistissa koska juuri ennen ne pelasin pois. Ehkä tuon PL päätarina oli about sopivan pituinen, mutta tämän ollessa AAA peli olisi hieman odottanut siinä olevan enemmän uusia sivutehtäviä. Kai ainoat lisäsivutehtävät olivat sen yhden uuden fixerin jutut. Voihan siinä hiukan jotain muutakin olleen koska tuskinpa alunperin olin ihan kaikkia sivutehtäviä tehnyt, suurimman osan kyllä.
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
1 259
Tuosta sinänsä olen erittäin samaa mieltä. Yhtä lailla vaikka puhuttaisiin "IRL" kalenteri ajan sijaan tuoli -ajasta, niin eri ihmiset pelaa samoja pelejä niin eri tavalla ettei sellaisiakaan juuri voi verrata.( ellei ihminen pelaa niin keskimäärin samanlaisesti kuin muutkin ihmiset. Mutta siinä tehdään aika monta hiljaista oletusta. ) Veikkaisin kuitenkin että harva pelaa ne kaikki gigit ja jobsit pois kuten itse tein. Myös ne viimeisimmät noin 5 cyberpsykoa oli vähän turhaa "puurtamista" jonka voisi kuvitella helposti monelle jäävän tekemättä.

Kuitenkin, tarkoitin ensisijaisesti verrata tuohon The Outer Worldsin kahteen lisäosaan jotka olivat samalla tapaa pelaamatta, kummankin pelit olin pelannut perusteellisesti läpi julkaisussa ja ulkomuistista CP2077 oli selvästi laajempi peli. Samaten kun tuo oli TOW:n lisäosat olivat ulkomuistissa koska juuri ennen ne pelasin pois. Ehkä tuon PL päätarina oli about sopivan pituinen, mutta tämän ollessa AAA peli olisi hieman odottanut siinä olevan enemmän uusia sivutehtäviä. Kai ainoat lisäsivutehtävät olivat sen yhden uuden fixerin jutut. Voihan siinä hiukan jotain muutakin olleen koska tuskinpa alunperin olin ihan kaikkia sivutehtäviä tehnyt, suurimman osan kyllä.
Tästäkään ei nyt käynyt millää tavalla ilmi että montako tuntia noissa vielä aiemmin mainituissa jutuissa on mennyt.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
18.11.2016
Viestejä
3 861
Tästäkään ei nyt käynyt millää tavalla ilmi että montako tuntia noissa vielä aiemmin mainituissa jutuissa on mennyt.
Siis se riippuu täysin pelaajasta ja täten sun logiikkasi mukaan olisi hyödytöntä joka tapauksessa sitä kertoa kenellekään.
 
Liittynyt
13.12.2016
Viestejä
4 655
No kyllä se tuntimäärä yhdistettynä infoon siitä, kuinka paljon teki sivutehtäviä tms. on silti se paras ja tarkin tapa kertoa kestosta. Tuo, että sanoo jonkun määrän päiviä, ei kerro yhtään mitään, ellei kerro, kuinka paljon on pelannut per päivä.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
1 433
Miten ihmeessä tämän saa pyörimään kunnolla. Ajoin tuon benchmarkin, nakuttelin sisään HWU:n quality-asetukset ja benchmarkin tuloksena tämä:

1723140190201.png

Kai tän nyt lujempaa pitäisi pöyriä vaikka prossuna on tuollainen mopo? Rautana siis 6-core Ryzen, (eli kuvan prosssusta lohkottu 1 CCD, eli 6c12t 4,0 GHz) ja 4070 Super, 3Dmark Time Spystä irtoaa kuitenki sen 20k pojoa. Ei vain nuo käyttöasteet mitenkään nouse tästä:

1723140381315.png
 
Liittynyt
13.12.2016
Viestejä
3 007
Miten ihmeessä tämän saa pyörimään kunnolla. Ajoin tuon benchmarkin, nakuttelin sisään HWU:n quality-asetukset ja benchmarkin tuloksena tämä:


Kai tän nyt lujempaa pitäisi pöyriä vaikka prossuna on tuollainen mopo? Rautana siis 6-core Ryzen, (eli kuvan prosssusta lohkottu 1 CCD, eli 6c12t 4,0 GHz) ja 4070 Super, 3Dmark Time Spystä irtoaa kuitenki sen 20k pojoa. Ei vain nuo käyttöasteet mitenkään nouse tästä:

Single core suorituskyky liian heikko, ei kait tuossa muuta.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
861
Miten ihmeessä tämän saa pyörimään kunnolla. Ajoin tuon benchmarkin, nakuttelin sisään HWU:n quality-asetukset ja benchmarkin tuloksena tämä:


Kai tän nyt lujempaa pitäisi pöyriä vaikka prossuna on tuollainen mopo? Rautana siis 6-core Ryzen, (eli kuvan prosssusta lohkottu 1 CCD, eli 6c12t 4,0 GHz) ja 4070 Super, 3Dmark Time Spystä irtoaa kuitenki sen 20k pojoa. Ei vain nuo käyttöasteet mitenkään nouse tästä:

CP2077:lle kelpaa CPU-mehu. Auttamatta sulla nyt jää prossu pullonkaulaksi.
 
Liittynyt
13.12.2016
Viestejä
3 007
Luulis että silloin tuo CPU usage hakkais sataseen eikä jäisi kolmeenkymmeneen prosenttiin?
6 ydin prossulla jo 16% cpu käyttö voi olla noin 100% kuorma yhdellä ytimellä. 100% tarkoittaisi että kaikki ytimet olisi täydellä kuormalla, harva peli osaa käyttää ytimiä noin hyvin. Useimmat pelit käyttää yhtä ydintä paljon ja muut ytimet kevyemmällä käytöllä.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
4 729
Luulis että silloin tuo CPU usage hakkais sataseen eikä jäisi kolmeenkymmeneen prosenttiin?
Pelillä on kaiketi vieläkin ongelmia useamman CCD:n prosessorien kanssa ja tällä modilla saa "AMD SMT Patch":in asennettua (esiteltynä modisivun toisessa kuvakaappauksessa)
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
1 433
6 ydin prossulla jo 16% cpu käyttö voi olla noin 100% kuorma yhdellä ytimellä. 100% tarkoittaisi että kaikki ytimet olisi täydellä kuormalla, harva peli osaa käyttää ytimiä noin hyvin. Useimmat pelit käyttää yhtä ydintä paljon ja muut ytimet kevyemmällä käytöllä.
Yksikään ydin ei käy satasessa task managerissa.

Pelillä on kaiketi vieläkin ongelmia useamman CCD:n prosessorien kanssa ja tällä modilla saa "AMD SMT Patch":in asennettua (esiteltynä modisivun toisessa kuvakaappauksessa)
En löytänyt tuota pätsiä, asetin sen asetuksista olevan AMD SMT-asetuksen ON-asentoon.

Framegenillä saa kuitenkin 50 fps eli kyllä tuo ihan pelattava on kai tuollaisenaan.
 
Liittynyt
06.11.2016
Viestejä
1 270
Kokeile ottaa vaikka ray tracing pois, ja kato miten vaikuttaa.

Single-thread cäpin näkeminen on hankalaa, kun ei se tunnu suoraan näkyvän task managerissa. Liekö se käyttis veivaa sitä pullonkaulathreadiäkin corelta toiselle, joten missään ei näy 100%, vaikka se todellisuudessa voi olla pullonkaula.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
1 433
Ainoa millä oli merkitystä oli tuon framegenin päälle laitto ja tuplasi. Millään muulla ei tunnu olevan mitään merkitystä; kokeilin vielä Horizon Forbidden Westiä ja se pyörii edelleen upeasti, ja siinä kaikki coret menee task managerissakin 100%, kuten kuuluukin.

e: ei näy tuo cyberpunkin kuorma ollenkaan, ihan avuton cpu-käyttö

1723145671364.png

21.00 on CP77, 22.00 on H:FW.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
06.11.2016
Viestejä
1 270
Ainoa millä oli merkitystä oli tuon framegenin päälle laitto ja tuplasi. Millään muulla ei tunnu olevan mitään merkitystä; kokeilin vielä Horizon Forbidden Westiä ja se pyörii edelleen upeasti, ja siinä kaikki coret menee task managerissakin 100%, kuten kuuluukin.
Jo on kummallinen peli, jos vetää kaikki coret 100% kuormalle. En ole ikinä vastaavaa nähnyt, itsellä moinen onnistunut vain Primellä tai vastaavalla.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
1 433
Jo on kummallinen peli, jos vetää kaikki coret 100% kuormalle. En ole ikinä vastaavaa nähnyt, itsellä moinen onnistunut vain Primellä tai vastaavalla.
Meinaan että per core rasitus ylipäätänsä käy satasessa eikä jää puoliväliin.

OT:
Tuo H:FW on ylipäätänsä todella hyvin optimoitu ja käännetty peli, ks. vaikka Horizon Forbidden West on PC is the definitive way to experience this game mutta siis verrokkina, kun oli ainoa jota testata nopeasti. Noh, pitää palata asiaan seuraavalla kerralla kun on aikaa pelata, nyt ei oikein kerennyt kuin pari dinoa murhuuttaan testiksi.
 
Liittynyt
22.01.2019
Viestejä
1 085
4070 on 1080p kortti cyberpunkille ja tuo CPU on hidas, kokeile laskea resoluutiota ja detaljeja tai vaihtoehtona on rautakauppa ja päivitys. Lisäksi Phantom liberty nosti pelin vaatimuksia raudalle, myös ilman RT pelaaminen nopeuttaa. Tää on vaan niin raskas.
 
Toggle Sidebar

Statistiikka

Viestiketjut
249 309
Viestejä
4 355 104
Jäsenet
72 384
Uusin jäsen
HSuvanto

Hinta.fi

Ylös Bottom