Cyberpunk 2077

En suoraan sanoen jaksa enää kokeilla. CD Red on vaihtanut sen hakkerin toimintatapaa aika lailla täydellisesti jo ainakin kahdesti joten on aika selvää, että heillä ei ole kuvaa siitä mitä sen pitäisi tai ei pitäisi tehdä. Ei huvita kokeilla jotain muuta hakkerointimetodia koska mikä tahansa patchi saattaa hajottaa sen tulevaisuudessa kun kehittäjät heittävät noppaa tavasta jolla hakkerointi toimii.
Vaikuttaa että aiemmin oli liian OP ja sen takia muuttivat, mutta tässä ratkaisu:
 
CD Redin tuen virallinen vastaus Sonic Shock ongelmaan: "Working as intended" eli paskoivat kokonaan kymmeniä tunteja pelatun hahmon minulta ja luoja tietää kuinka monelta muulta.

Jos ajattelit hiiviskellä hakkeroimassa, niin voitte unohtaa koko homman. Sonic Shockia ei tulla korjaamaan eli se oli siinä.
Ei voi ku ihmetellä tätä jatkuvaa itkun määrää.
Ehkä olis aika opetella pelaamaan, jos ei se sneakkailu onnistu, ku nähtävästi muilla onnistuu varsin hyvin edelleenkin.

Ei ole eka peli, jossa joku överitehokas kyky/taito/ase tms. nerffataan. Suurimmat itkijät on niitä, joiden pitää päästä siitä mistä aita on matalin ja omat kyvyt pelaamiseen on rajalliset.
 
Jos ajattelit hiiviskellä hakkeroimassa, niin voitte unohtaa koko homman.
Ei mitään ongelmaa edelleenkään pelata stealth hakkerilla, vika taitaa olla muualla kuin pelissä...

Ja tosiaan tuo oli aivan naurettavan OP etenkin siihen RAM kustannukseen nähden, eli kun tuon käytti johonkin äijään, niin sen jälkeen vaikka sytytit sen palamaan, niin vieressä olevat kaverit ei reagoinut mitenkään. Eli tosiaan pystyit hetkessä tyhjentämään rakennuksen pahiksista, ku istut pihalla jossain roskapöntön takana piilossa. Mikä itseasiassa onnistuu edelleen suht helposti käyttäen Memory Wipe ja paria muuta hackia hyväksi, joilla houkuttelee kohteen esim. jonnekin nurkan taakse.
 
Viimeksi muokattu:
"Take Songbird home", Phantom Liberty läpi. Olipas "bondi"mainen lopetus. :) Omaan pelityyliin oli loppua kohden ehkä vähän liikaa pelkkää räiskintää, mutta mainio lisäri kuitenkin. Itse olen tykännyt pelistä alusta saakka, eikä mitään suurempia ongelmia ole ikinä ollut, mutta on tämä 2.1 päivityksen jälkeen aikamoinen paketti ja asettaa riman aika korkealle tämän tyylisille peleille.
 
Laittaisivat edes yhden oikeasti onnellisen lopun.

Ei kuulu genreen.

Minkä takia Johnny pystyy palaamaan V:n ruumiseen ja elämään normaalisti, mutta V:n tietoisuus ei pystynyt? Eikö sen biosiru vahingoittanut V: ruumista liian paljon, että sen takia V:llä oli 6kk elinaikaa, mutta Johnny pystyy jatkamaan elämää tuosta noin vaan?

Ei kannata skippaila dialogia, sehän selitettiin pelin aikana monesti. Alt vääntää sen pelaajalle rautalangasta loppuratkaisussa vielä kerran jos aiemmin ei uponnut kaaliin.
 
Mitenkäs tämän pelin päivittäminen kannattaisi fiksusti tehdä, jos löytyy modeja? Peli nyt 2.1 -versiossa Steamissä, päivitykset olen kaukaa viisaana disabloinut. En ole ikinä pelejä modannut niin ei löydy kokemusta, mutta modit kun tuovat ongelmia niin paras edetä varoen.
Eli pitääkö kaikki modit poistaa, ajaa peliin päivitys ja installoida uudestaan modit? Käytössä on ollut Nexuksen modikokoelma. Pitääkö ajaa joku modinpoistoskripti tms? Olisin kiitollinen neuvoista jo etukäteen, kun ei kantapään kautta halua kaikkea oppia. Palstojen mukaan tämä uusi 2.11 -päivitys on aiheuttanut ongelmia modaamattomillekin versioille.
 
Mitenkäs tämän pelin päivittäminen kannattaisi fiksusti tehdä, jos löytyy modeja? Peli nyt 2.1 -versiossa Steamissä, päivitykset olen kaukaa viisaana disabloinut. En ole ikinä pelejä modannut niin ei löydy kokemusta, mutta modit kun tuovat ongelmia niin paras edetä varoen.
Eli pitääkö kaikki modit poistaa, ajaa peliin päivitys ja installoida uudestaan modit? Käytössä on ollut Nexuksen modikokoelma. Pitääkö ajaa joku modinpoistoskripti tms? Olisin kiitollinen neuvoista jo etukäteen, kun ei kantapään kautta halua kaikkea oppia. Palstojen mukaan tämä uusi 2.11 -päivitys on aiheuttanut ongelmia modaamattomillekin versioille.
Jos oot jonkun managerin kautta modit ajanut, niin pitäis riittää, että poistat sieltä, päivität pelin (ehkä varuiksi vielä "Verify integrity of game files" Steamista) ja asennat kokoelman uusiksi. Kannattaa vaan varmistaa, että kokoelma on päivitetty 2.1 versiolle käyväksi, mutta se noiden kokoelmien hyvä puoli on, että ne yleensä muiden toimesta varmistetaan toimiviksi.
 
Jos oot jonkun managerin kautta modit ajanut, niin pitäis riittää, että poistat sieltä, päivität pelin (ehkä varuiksi vielä "Verify integrity of game files" Steamista) ja asennat kokoelman uusiksi. Kannattaa vaan varmistaa, että kokoelma on päivitetty 2.1 versiolle käyväksi, mutta se noiden kokoelmien hyvä puoli on, että ne yleensä muiden toimesta varmistetaan toimiviksi.
Kiitos neuvosta, noin sen vähän itsekin kuvittelin. Pitänee odotella, että saavat kokoelman päivitettyä sitten.
 
Jos vilkkuvat heijastukset varsinkin autojen pinnoilla häiritsee kun DLSS on käytössä niin ne saa pois päältä kun tekee "user.ini" tiedoston "Cyberpunk 2077\engine\config\platform\pc" kansioon tekstillä:

[Developer/FeatureToggles]
Bloom = False

23143.png
 
Tulipa juuri läpäistyä peli loppuun asti ensimmäisen kerran. Street Kid oli hahmona. Seuraavaksi voisi aloittaa uuden pelikerran Nomadina. Pitää varmaan ensin kuitenkin ostaa Phantom Liberty DLC.
Olin asentanut vain yhden Nexus Mods modikokoelman: Welcome To Night City. Tuo oli mielestäni ihan riittävä.
 
Täällä myös tuli peli läpäistyä reilu 100h jälkeen ja samalla pelailtua viimeistä missionia uudelleen erilaisilla lopuilla. Oli kyl aika kovia lopetuksia tarinalle ja aika monta erilaista loppua näyttää olevan tarjolla valinnoista riippuen.
Jatkoin sitten DLC:n parissa ja tuo on tosiaan vähän erilaista siinä mielessä, että siinä tosiaan on enemmän suoraviivaisempaa räiskintää.
Kaikkinensa tämä on ollut kyllä kaikilta osin rahanarvoinen peli ja menee kyllä yhdeksi parhaimmista peleistä tähän asti.

Tuosta stealth ja Sonic shock -itkusta sen verran, että aika pirun hyvin ja tehokkaasti toimi myrkyttäminen. Overclockilla sai isonkin jengin kameroiden avulla hetkessä matalaksi, kun vähän suunnitteli.
 
Jaaha CDproject lähtee gogista. Tuli tämmönen maili gogista
We are migrating these products to a new account system, owned and operated by CD PROJEKT S.A., effective from March 5th, 2024. This consolidation will involve the transfer of governance of your personal data, including your email address and username, from the GOG account system to the CD PROJEKT RED account system.
 
Jaaha CDproject lähtee gogista. Tuli tämmönen maili gogista
We are migrating these products to a new account system, owned and operated by CD PROJEKT S.A., effective from March 5th, 2024. This consolidation will involve the transfer of governance of your personal data, including your email address and username, from the GOG account system to the CD PROJEKT RED account system.
Oho, minullakin on Cyberpunk 2077 ostettuna gog.com palvelusta. Itselleni ei ole vielä tullut tuollaista viestiä.
Tarkoittaako tuo nyt sitten, että peli löytyy jatkossa 5.3.2024 alkaen CD Projekt RED palvelusta, minne avataan automaattisesti käyttäjätili vanhoilla gog.com tiedoilla? Nähtävästi ainakaan vielä ei ole mitään GoG Galaxy tyyppistä launcheria?
EDIT: äh, varmaan joutuu sitten pelin asentamaan uusiksi modeineen :cry:
 
Viimeksi muokattu:
Jaaha CDproject lähtee gogista. Tuli tämmönen maili gogista
We are migrating these products to a new account system, owned and operated by CD PROJEKT S.A., effective from March 5th, 2024. This consolidation will involve the transfer of governance of your personal data, including your email address and username, from the GOG account system to the CD PROJEKT RED account system.

Tää sama tuli mulle eilen, vaikka mulla on Steamin kautta ostettuna tää. Steamista lähti ihan normaalisti käyntiin ja siinä launcherissa tuli tää sama ilmoitus + myöhemmin yöllä sähköpostiin. No tuskinpa vaikuttaa mihinkään.
 
Jännä miten monella tavalla tuota viestiä voi tulkita. Itelle tuli käsitys, että luovat uuden alustan periaatteessa online-services tyylistä palvelutarjontaa varten, ja Gog pysyy edelleen kauppa-alustana. Veikkaan tän olevan pohjustusta tulevaisuuteen, kun ovat puhuneet paljon miten tulevat pelit, mm. Cyberpunk Orion, tulee sisältämään online-ominaisuuksia tavalla tai toisella. GoG ei luultavasti tue noita suunnitelmia, ja eivät halua rakentaa liikaa sen päälle ettei alusta ruuhkaudu, joten on helpompi rakentaa uusi systeemi.
 
GOG on CDprojektin omistama. Eiköhän tässä ole kyse ihan normaalista tietojärjestelmäkehityksestä ja alustojen yhdistelemisestä.

Joo en myös tiennyt. Ja sen verran hätiköin. Että taitaa vaan oman cdpr profiilin tiedot siirtyä ja ei muuta jos oikein ymmärsin.
 
Sori jos on OT, mutta jos pelin tarjoama ultra-RT-config toimii sellaisenaan juuri ja juuri riittävällä nopeudella, kannattaako lähteä viilaamaan kuva-asetuksia? Eli saako lisää nopeutta tai laatua omalla säädöllä? Näyttis 4070 Super.
 
Sori jos on OT, mutta jos pelin tarjoama ultra-RT-config toimii sellaisenaan juuri ja juuri riittävällä nopeudella, kannattaako lähteä viilaamaan kuva-asetuksia? Eli saako lisää nopeutta tai laatua omalla säädöllä? Näyttis 4070 Super.



Digital Foundryn videot ovat yleensä antaneet tähän parhaan vastauksen.

EDIT: Tosian tuo on näköjää aika vanha video. Tää vois tarjota ajantasaisempaa tietoa:

 
Jaa-a mistä lie johtuu mutta tuo jälkimmäinen video ei pätenyt omalla koneella ollenkaan. Merkittävimmt säädöt eli sun shadows RT pois ja SSR yksi pykälä pienemmälle niin ei mitään vaikutusta, tai ehkä yksi fps. Näyttiskin melkein sama.
 
Viimeksi muokattu:
Sori jos on OT, mutta jos pelin tarjoama ultra-RT-config toimii sellaisenaan juuri ja juuri riittävällä nopeudella, kannattaako lähteä viilaamaan kuva-asetuksia? Eli saako lisää nopeutta tai laatua omalla säädöllä? Näyttis 4070 Super.
Tuosta ei sitten selviä yhtään mitään. Kannattaa jos siltä tuntuu?
Itse tarjosin pelille Ultra, rt ja pt päälle ja dlss qualityn. En tiedä mitä peli tarjoaa.
 
Pelikello näyttää 43 tuntia ja vaikka peli on kiehtova ja tempaa mukaansa, niin kyllä tästä jatkuvasti paistaa läpi kuinka CD Projekt RED haukkasi liian ison palan purtavaksi. Ehkä tätä voi pitää vähän kuin lämmittelyversiona tai "demona" tulevalle jatko-osalle.

Pääquestit toimivat, mutta sivuquestit ovat aikamoinen pettymys. Muutamaa poikkeusta lukuun ottamatta kaikki sivuquestit ovat ohi viidessä minuutissa ja ovat luokkaa "tapa pari pahista." On ollut poikkeuksiakin (Panamin, River Wardin, Peralezin pariskunnan), mutta ylivoimaisesti suurin osa sivuquesteistä ei eroa muutaman minuutin mittaisista Gigeistä millään lailla. Ehkä olisi ollut parempi suoraan luokitella ne Gigeiksi, jotta questille mennessään tietäisi, että tulossa on vain pikainen räiskintäsessio. Tällöin nämä olisi ehkä helpompi ohittaa.

Visuaalinen puoli on hieno, mutta uskomatonta miten kolmen vuoden jälkeenkin löytyy bugeja näkymättömien autojen ja kuolemattomaksi muuttuvien vihollisten muodossa. Nämä eivät ole pelaamista haitanneet millään lailla, vaikka muutama kerta onkin pitänyt ladata aikaisempi tallennus. Kuitenkin, harvoin näin bugista AAA titteliä tulee vastaan. (Tähän ei kiitos yhtään näsäviisasta "ei minulla vain bugita" -kommenttia. Kaikki tiedostavat, ettei jokainen bugi ilmene jokaisella pelaajalla ja monella on varmasti bugivapaa kokemus.)

Phantom Liberty työn alla ja pääquestit viimeistelemättä. Ehkä tällä hetkellä mielipide menee jotenkuten seuraavasti;
Peli pelattuna vain pääquestien näkökulmasta: 9/10
Peli pelattuna kokonaisuutena, jossa Witcher 3:n tapaan pyrkii tekemään paljon sivuquestejä: 7/10
 
Tuli hommattua nyt tää Phantom Liberty kun sain 25€ Steamista. Oliko nyt niin että kannattaa ihan suosiolla aloittaa uusi peli kun aikaisemmat savet ovat jotain 1.6 version aikaisia?

Phantom Liberty työn alla ja pääquestit viimeistelemättä. Ehkä tällä hetkellä mielipide menee jotenkuten seuraavasti;
Peli pelattuna vain pääquestien näkökulmasta: 9/10
Peli pelattuna kokonaisuutena, jossa Witcher 3:n tapaan pyrkii tekemään paljon sivuquestejä: 7/10

Aika pitkälti samaa mieltä kanssasi. Tosin näinä päivinä kun hyviä pelejä julkaistaan oikeasti todella vähän niin voidaan tätä pitää jollain tavalla hyvänä pelinä kuitenkin kun vertaa muuhun massaan :D Isoin pettymys itselleni oli tuo main questin lyhyys.

E: Lisäksi myös ärsyttää hieman tuo CDPR:n toimintatapa että peli saadaan "valmiiksi" vasta yli kolme vuotta julkaisun jälkeen. Eiköhän sitten seuraava Cyberpunk oo vähän paremmin hiottu ja aikaisemmista perseilyistä opittu?
 
Peli on kyllä mekaniikoiltaan parantunut paljon julkaisusta. Aloitin 4080 ja dlc myötä uuden pelin ja hyvin on maistunut. Path tracing on todella vaikuttavan näköistä.
 
Tuli vaihdettua hakkerista Melee miekkailijaan. On kyllä huomattavsti kivempaa. Hakkerointi on vaan tylsää verraatuna tuohon. Asentelin vielä nova Lut modit niin näyttää peli kyllä paikoin ihan hemmetin realistiselle Path Tracingin kanssa. Kait se pitää toi Phantom Liberty ostella, kun alkoi taas maistua niin mukavasti.


photomode_20022024_222320.png

photomode_20022024_204834.png
 
Jossain vaiheessa ei 5950x kuormitus enää pelatessa ylittänyt 50%, laitoin SMT:n autolta on-asentoon ja kuorma palasi taas 60-80 prosenttiin.
 
Visuaalinen puoli on hieno, mutta uskomatonta miten kolmen vuoden jälkeenkin löytyy bugeja näkymättömien autojen ja kuolemattomaksi muuttuvien vihollisten muodossa. Nämä eivät ole pelaamista haitanneet millään lailla, vaikka muutama kerta onkin pitänyt ladata aikaisempi tallennus.

Aika kusinen bugi, jos viholliset muuttuvat kuolemattomiksi. Uskon, ettei oo mikään mielekäs pelikokemus. Itellä taas ollut bugeina lähinnä, että peli ei oikein aina tahdo steamissa / cdlauncherissa lähteä käyntiin (mutta kun käynnistää pelin asennus kansiossa olevasta launcherista, niin sitten taas toimii). Sitten on myös ollut sellainen, että auton kutsuminen ei toimi ja samaan syssyyn auton "lainaaminen GTA-tyyliin" ei myöskään toimi. Kerran sitten taas autosavet jäi jumiin, jolloin tallennus saattoi kestää 1-3 minuuttia ja gig ei siinä välissä edennyt mihinkään.

Eli kaikkea on löytynyt. Onneksi moneen bugiin löytyy Googlesta ohjeet mitä tehdä asialle.
 
Tuli vaihdettua hakkerista Melee miekkailijaan. On kyllä huomattavsti kivempaa. Hakkerointi on vaan tylsää verraatuna tuohon. Asentelin vielä nova Lut modit niin näyttää peli kyllä paikoin ihan hemmetin realistiselle Path Tracingin kanssa. Kait se pitää toi Phantom Liberty ostella, kun alkoi taas maistua niin mukavasti.


photomode_20022024_222320.png

photomode_20022024_204834.png

Itekkin vedin ekan pelikerran hakkeri & shootteri hahmolla, mutta seuraavan voisi itsekkin painottaa sitten meleelle ja tehdä jonkun cybersamurain tai cyber-Geraltin näkösen hahmon. :D
 
Steam näyttää lataavan uusinta patchia, kokoa 15,7GB.


Patch 2.12 for Cyberpunk 2077 and Phantom Liberty is live. It focuses on main issues experienced by players after Patch 2.11, such as key bindings.

Check out the list of changes below for details:

PC-specific
  • It will now be possible to properly rebind the Radioport and dropping bodies to a different key on AZERTY keyboards. Switching quest objectives will now be assigned to the T key on all keyboards.
  • Fixed an issue where trying to bind the T key to actions in Exploration & Combat resulted in a "Binding Failed" error.
  • Together with Intel we fixed the stuttering issue that occurred while the "Prioritize P-Cores" option was enabled.
  • Together with Razer we fixed a crash that occurred when using Razer Chroma enabled devices.
  • Fixed an issue where NPC hair could appear extremely bright inside vehicles when Ray Tracing is enabled.
  • Fixed a crash that occurred on Steam Deck when playing with Ray Tracing enabled.


All Platforms
  • Fixed an issue causing the inability to access the menu, inventory, stash, holocalls and fast travel.
  • Updated the description of the Sonic Shock quickhack so that it properly reflects the changes made to its behavior in 2.1.
  • Improved visibility of the controller cursor in menus and when using computers or keypads. This change will primarily help Steam Deck users, but will also benefit consoles and PC when using a controller.
  • New Dawn Fades
    - Fixed an issue where it wasn't possible to open the phone to read the notification from the Automated Delivery System.
  • I Can See Clearly Now
    - Lowered the Body attribute check required to move the dumpster.
  • I Walk the Line
    - Sasquatch's jump attack will now properly register as a hit and deal damage.
  • Riders on the Storm
    - Enemy cars in the chase sequence will now shoot at Panam's van.
  • Nocturne Op55N1
    - Fixed an issue where, after choosing to call Reed, the conversation sometimes wouldn't trigger, blocking progression.
  • Sonic Shock will now be properly categorized as a Covert quickhack.
  • Fixed instances where groups of immortal enemies could appear across Night City.
  • Fixed an issue where some elements on the perk screen wouldn't change after switching to Colorblind Mode.
  • BioDyne Berserk will now properly have increased Crit Chance from its Reflexes Attunement.
 
Steam näyttää lataavan uusinta patchia, kokoa 15,7GB.


Patch 2.12 for Cyberpunk 2077 and Phantom Liberty is live. It focuses on main issues experienced by players after Patch 2.11, such as key bindings.

Check out the list of changes below for details:

PC-specific

  • It will now be possible to properly rebind the Radioport and dropping bodies to a different key on AZERTY keyboards. Switching quest objectives will now be assigned to the T key on all keyboards.
  • Fixed an issue where trying to bind the T key to actions in Exploration & Combat resulted in a "Binding Failed" error.
  • Together with Intel we fixed the stuttering issue that occurred while the "Prioritize P-Cores" option was enabled.
  • Together with Razer we fixed a crash that occurred when using Razer Chroma enabled devices.
  • Fixed an issue where NPC hair could appear extremely bright inside vehicles when Ray Tracing is enabled.
  • Fixed a crash that occurred on Steam Deck when playing with Ray Tracing enabled.


All Platforms
  • Fixed an issue causing the inability to access the menu, inventory, stash, holocalls and fast travel.
  • Updated the description of the Sonic Shock quickhack so that it properly reflects the changes made to its behavior in 2.1.
  • Improved visibility of the controller cursor in menus and when using computers or keypads. This change will primarily help Steam Deck users, but will also benefit consoles and PC when using a controller.
  • New Dawn Fades
    - Fixed an issue where it wasn't possible to open the phone to read the notification from the Automated Delivery System.
  • I Can See Clearly Now
    - Lowered the Body attribute check required to move the dumpster.
  • I Walk the Line
    - Sasquatch's jump attack will now properly register as a hit and deal damage.
  • Riders on the Storm
    - Enemy cars in the chase sequence will now shoot at Panam's van.
  • Nocturne Op55N1
    - Fixed an issue where, after choosing to call Reed, the conversation sometimes wouldn't trigger, blocking progression.
  • Sonic Shock will now be properly categorized as a Covert quickhack.
  • Fixed instances where groups of immortal enemies could appear across Night City.
  • Fixed an issue where some elements on the perk screen wouldn't change after switching to Colorblind Mode.
  • BioDyne Berserk will now properly have increased Crit Chance from its Reflexes Attunement.

Itellä näytti kooksi 11.1 GB, silti yllättävän iso noihin muutoksiin nähden.
 
Onhan tää kyl kieltämättä aika jumalpeli nykyään. Tuli just läpästyä koko homma. Täl kertaa tuli pelattua vähä "ropemaisemmin" tai oikeestaa jatkumona.
Ainoot miinukset on aika pitkälti et tää peli ottaa silmiin pelailun aikana.
Aloita Phantom Liberty ennen orkkispelin loppua ko meet morottaa Hanakoa Emberseihin. Pelaa PL läpi ja pysy elos ni siit voi lähtee kivoin mielin morottelee vanhoi tuttui vikaa tehtävää. Saat grindatun V:n ja kaikki ihmis-suhteet ja massit messiin. Sen jälkee voi hyvil mielil paskoo tornin.

Edit. Kaikki Phantom Libertyn pelurit ni kandee savetaa peli useemman kerran Firestarterin kohdalla jos haluu pelailla viimeset questit eri lopuilla.
 
Viimeksi muokattu:
Tuli melkein pari viikkoa sitten pelattua Phantom Liberty läpi. Vähän yli 20 tuntia siinä vierähti ja täytyy sanoa, että oli erittäin onnistunut lisäri! Tykkäsin kyllä ja paljon. Tuohon 20 tuntiin tosin sisältyy kaikkea muutakin kuin pelkkää pääjuonta.

Eli siinä kohtaa kun V ja Alex olivat soluttautuneet sinne Hansenin tukikohtaan, niin valitsin, että aion huijata laululintusta. Olin täältä lukenut, että ilmeisesti muijalla ei ole puhtaat jauhot pussissa ja muutenkin pelin edetessä alkoi tulla sellaiset vibat, että kusetus haisee.

Tämän valinnan johdosta laululintunen sitten sekos ja siinä rytäkässä mm. Alex kuoli Hansenin toimesta. Hansen kun ei ollut kovin ilahtunut siitä, että yritettiin hänen juttuihinsa sekaantua. Hetkeä myöhemmin pistin Hansenin kylmäksi. Luin netistä, että tuon Hansen taistelun olis voinu välttää, jolloin hänen kuolemansa olisi selitetty toisella tavalla.

Laululintusta jahdatessa päädyin sinne labraan, joka oli ollut toooodella monta vuosikymmentä hylättynä ja ai saatana kun oli kuumottavaa vältellä sitä robottia, mikä siellä käytävillä ja tuuletus kanavissa pyöri.

Päätin pelastaa pahasti loukkaantuneen laululintusen ja Reedin kanssa vietiin hänet NC:n ulkopuolelle, missä presidentti oli vastassa ja nappasi laululintusen kyytiin. Missäs välissä muuten presidentti pääsi sieltä Dogtownista ulos? Mä en muista että olisin sitä sieltä ulos saanut.

Reed kertoi myöhemmin, että laululintunen on jossain hoidossa ja hän lupaa etsiä parannuksen V:n reliikki ongelmaan.

Netin mukaan mun pelaamani loppu oli ehkä huonoin, kun Alex kuoli, Reed ei tainnut oppia virheistään ja laululintunen on valjastettu täysin kybersodankäyntiin. No niin tai näin, mutta eivät ainakaan mua kusettaneet.

Kiva peli kyllä. Onneks on vielä kaikkea pientä sivukeikkaa heitettävänä, niin on ainakin vielä monia hyviä syitä lyödä Cyberpunk käyntiin.
 
Missäs välissä muuten presidentti pääsi sieltä Dogtownista ulos? Mä en muista että olisin sitä sieltä ulos saanut.
Muistaakseni sen jälkeen kun Reed on tavattu, se lähtee aika pian kuskaan pressan pois koirakylästä. Se oli ehkä jollain tapaa pieni antikliimaksi, koska luulin, että koko lisärin päätavoite on saada pressa ulos sieltä henkipattojen kurimuksesta, mutta sitten se olikin että "Jou V, mä käyn nakkaan pressan täst himaan jou", ja täts it.

Tämän pelin yksi hienouksista on siinä, että ei ole mitenkään selkeetä, että mikä loppu olisi paras tai oikeastaan edes millään tavalla tavoiteltava. Onhan se tieten hieman karua pelaajalle, kun omien valintojen seurauksen selviävät ja heti ekana mieleen tulee että "no voi helevetti", mutta sehän tarkoittaa, että peli onnistui imaisemaan pelaajan mukaansa. Yritän siis sanoa, että mielestäni ei ole kovin hirveesti pointtia yrittää saada jokin tietty intternettiläisten määrittämä "hyvä" loppu, vaan parempi ottaa tarina sellaisena kuin se omilla valinnoilla tulee.
 
Viimeksi muokattu:
Juu onhan nuo loput aika masentavia, samoin DLC:ssä. Tämmöisiä tämä firma tekee ja jos haluaa kevyempiä niin sitten Call of Duty ostoskoriin.
 
Juu onhan nuo loput aika masentavia, samoin DLC:ssä. Tämmöisiä tämä firma tekee ja jos haluaa kevyempiä niin sitten Call of Duty ostoskoriin.
Kyse ei niinkään ole tekijäfirmasta, vaan maailmasta, joka on loren pohjalta karu, väkivaltainen, ja ihmiset pitkälti oman onnensa nojassa. Silverhand toteaa yhdessä kohdassa jotain tyyliin "there are no happy endings for people like us. Wrong city, wrong people"
 
On se firmastakin, ks witcherit. Ainahan maailmasta huolimatta voi kirjoittaa mitä vaan halutessaan.
 
Tuli melkein pari viikkoa sitten pelattua Phantom Liberty läpi. Vähän yli 20 tuntia siinä vierähti ja täytyy sanoa, että oli erittäin onnistunut lisäri! Tykkäsin kyllä ja paljon. Tuohon 20 tuntiin tosin sisältyy kaikkea muutakin kuin pelkkää pääjuonta.

Eli siinä kohtaa kun V ja Alex olivat soluttautuneet sinne Hansenin tukikohtaan, niin valitsin, että aion huijata laululintusta. Olin täältä lukenut, että ilmeisesti muijalla ei ole puhtaat jauhot pussissa ja muutenkin pelin edetessä alkoi tulla sellaiset vibat, että kusetus haisee.

Tämän valinnan johdosta laululintunen sitten sekos ja siinä rytäkässä mm. Alex kuoli Hansenin toimesta. Hansen kun ei ollut kovin ilahtunut siitä, että yritettiin hänen juttuihinsa sekaantua. Hetkeä myöhemmin pistin Hansenin kylmäksi. Luin netistä, että tuon Hansen taistelun olis voinu välttää, jolloin hänen kuolemansa olisi selitetty toisella tavalla.

Laululintusta jahdatessa päädyin sinne labraan, joka oli ollut toooodella monta vuosikymmentä hylättynä ja ai saatana kun oli kuumottavaa vältellä sitä robottia, mikä siellä käytävillä ja tuuletus kanavissa pyöri.

Päätin pelastaa pahasti loukkaantuneen laululintusen ja Reedin kanssa vietiin hänet NC:n ulkopuolelle, missä presidentti oli vastassa ja nappasi laululintusen kyytiin. Missäs välissä muuten presidentti pääsi sieltä Dogtownista ulos? Mä en muista että olisin sitä sieltä ulos saanut.

Reed kertoi myöhemmin, että laululintunen on jossain hoidossa ja hän lupaa etsiä parannuksen V:n reliikki ongelmaan.

Netin mukaan mun pelaamani loppu oli ehkä huonoin, kun Alex kuoli, Reed ei tainnut oppia virheistään ja laululintunen on valjastettu täysin kybersodankäyntiin. No niin tai näin, mutta eivät ainakaan mua kusettaneet.

Kiva peli kyllä. Onneks on vielä kaikkea pientä sivukeikkaa heitettävänä, niin on ainakin vielä monia hyviä syitä lyödä Cyberpunk käyntiin.


omalta osalta

Reed on kaamea mulkku, suositetlen katsoon Songbirdin kaksi muuta endingiä myös. Itse pelastin hänet ja toisille kuulaa kalloon. Taistelu avaruussukkulalle asti oli eeppistä paskaa
 
Tuli kokeiltua tätä piitkän tauon jälkeen, mulla on pelkkä emopeli ja eipäs modit toimineet ja jotain redscrit tms erroria heitti, peli kyllä lähti käyntiin.
Damn tekisi mieli ostaa toi DLC, kun tällä hetkellä ei ole kunnon pelattavaa, ei vaan enää muistanut paljoa pelistä ja toimnnoista, pakko kai aloitella uusi peli, myös kaikki skillit/perkit/kykypuut oli mennyt kokonaan uusiksi, olisi vaan toivonut että ton DLC:n olisi saanut vaikka alennuksella, hyvin harvoin ostelen DLC:eitä peleihin.

Peli on steamissa. Mitäs tässä DLC:ssä erikoista, voiko aloitella vanhaan saveen vai onko pakko aloittaa peli alusta, nykyinen save on on juuri ennenkuin se point of no return alkaa, muutama sideguesti tekemättä vielä, ei vaan jaksais 100h pelata uudestaan tähän asti. Olen kerran pelannut läpi jo ja katoin melkein kaikki endingit, osa jäi, kun loppui mielenkiinto, samoin piti pelata tossa toisessa pelikerrassa kaikki gigsit ja sideguestit, mutta ei sitten jaksanu, peliaikaa kuitenkin total 360h
 
Tuli kokeiltua tätä piitkän tauon jälkeen, mulla on pelkkä emopeli ja eipäs modit toimineet ja jotain redscrit tms erroria heitti, peli kyllä lähti käyntiin.
Damn tekisi mieli ostaa toi DLC, kun tällä hetkellä ei ole kunnon pelattavaa, ei vaan enää muistanut paljoa pelistä ja toimnnoista, pakko kai aloitella uusi peli, myös kaikki skillit/perkit/kykypuut oli mennyt kokonaan uusiksi, olisi vaan toivonut että ton DLC:n olisi saanut vaikka alennuksella, hyvin harvoin ostelen DLC:eitä peleihin.

Peli on steamissa. Mitäs tässä DLC:ssä erikoista, voiko aloitella vanhaan saveen vai onko pakko aloittaa peli alusta, nykyinen save on on juuri ennenkuin se point of no return alkaa, muutama sideguesti tekemättä vielä, ei vaan jaksais 100h pelata uudestaan tähän asti. Olen kerran pelannut läpi jo ja katoin melkein kaikki endingit, osa jäi, kun loppui mielenkiinto, samoin piti pelata tossa toisessa pelikerrassa kaikki gigsit ja sideguestit, mutta ei sitten jaksanu, peliaikaa kuitenkin total 360h
Voi DLC:tä pelata vanhasta savesta, mutta jos ei ole noiden päivitysten jälkeen pelannut lainkaan, omasta mielestä ehdottomasti uudelleenpeluun arvoinen, etenkin jos kerran on pulaa pelattavasta! :thumbsup:
Modit kannattaa vetää puhtaalta pöydältä myös ja varmistaa, että toimivat nykyisen version kanssa, sen verran noissa päivityksissä on peliä muuteltu.
 
Peli on steamissa. Mitäs tässä DLC:ssä erikoista, voiko aloitella vanhaan saveen vai onko pakko aloittaa peli alusta, nykyinen save on on juuri ennenkuin se point of no return alkaa, muutama sideguesti tekemättä vielä, ei vaan jaksais 100h pelata uudestaan tähän asti. Olen kerran pelannut läpi jo ja katoin melkein kaikki endingit, osa jäi, kun loppui mielenkiinto, samoin piti pelata tossa toisessa pelikerrassa kaikki gigsit ja sideguestit, mutta ei sitten jaksanu, peliaikaa kuitenkin total 360h

Ei tarvitse aloittaa uutta savea. Tossa kohtaa sulle tulee puhelu, johon vastaamalla alkaa DLC:n juoni ja sen tapahtumat.
 
Joo pitääpäs ostaa tuo DLC sitten, toivottavasti jaksaa pelata, tuli peliähky viime kerralla ja kiinnostus lopahti äkkiä, poistin koko pelin uninstallilla ja asennan uudestaan niin varmempi näin.
Näkyi olevan pelattuna viimeksi v1.6, ainakin cyber engine tweaks oli tuo versio. Tällä kertaa taidan laitella kunnolla modeja mukaan.
 
No eipä tää tarvi modeja vrt esim skyrim, mutta asennat yhen niin kohta pitää laitella lisää, kerran pelasin jo kerran ihan vanillana ja vähän toisen kerran alkua, ei mulla montaa noita ole, qol modeja enimmäkseen. mutta noita car packeja vois ehkä kokeilla, ei liikaa kuitenkaan.
Itse asensin vain yhden mod-packin, mikä on kyllä ollut hyvä ja riittävä: Welcome to Night City.
Olipa hankala saada linkki toimimaan, vaikka olin kirjautuneena nexuksessa, tuli tuosta adult warning ja vaikka monta kertaa laitoin passun oikein en päässy sisään?? jotain lagia varmaan nexuksessa, mutta tuo näyttää aika hyvältä, tosin osan noista modeista joita tuossa on kokeilin joskus ja poistin jo kun edellisen kerran pelasin
 
Viimeksi muokattu:
...
Olipa hankala saada linkki toimimaan, vaikka olin kirjautuneena nexuksessa, tuli tuosta adult warning ja vaikka monta kertaa laitoin passun oikein en päässy sisään?? jotain lagia varmaan nexuksessa, mutta tuo näyttää aika hyvältä, tosin osan noista modeista joita tuossa on kokeilin joskus ja poistin jo kun edellisen kerran pelasin

Ameriikkalainen sivusto ja nänni vilahtaa jossain?
 
Joo pitääpäs ostaa tuo DLC sitten, toivottavasti jaksaa pelata, tuli peliähky viime kerralla ja kiinnostus lopahti äkkiä, poistin koko pelin uninstallilla ja asennan uudestaan niin varmempi näin.
Näkyi olevan pelattuna viimeksi v1.6, ainakin cyber engine tweaks oli tuo versio. Tällä kertaa taidan laitella kunnolla modeja mukaan.

Joo ei haittaa vaikka mitään ei muista, kun kaikki mennennyt ihan uusiksi pelissä. Modernista ainakin itse suosittelen pure LUT:ia, joka muuttaa valaistusta relistisempaan suuntaan.
 
HD texture rework on myös ehdoton, korvaa monet ympäristön suttutekstuurit ja ei syö yleensä fps.

On myös muita tekstuurimodeja, mutta sitten pitää kattoo vram kulutusta ja hyödyt ei niin radikaaleja.
 
Ei peli modeja varsinaisesti kaipaa. Itselle on riittänyt QoL modeista ajoneuvojen tuntuman korjaukset, kaikki muu on ollut puhtaasti kosmeettista tauhkaa. Ilmankin pärjää, mutta kun pelikello näyttää jo yli 900h, niin mukava lisäillä vähän visuaalista vaihtelua mukaan.

Ameriikkalainen sivusto...
Englantilainen.
 
Kyllä pelaa hyvin 4090:lla vrt edellisen kerran pelasin 3080.
Hyvin pystyy laittaan 4k resot ja suht max settingit. RT psycho, dlss quality, hieman joitain pudotettu max alaspäin, framegen on, RT overdrive off ja onpas tässä paljon säädettävää, joka tapauksessa 93avg fps vrt edellinen kortti 1440p resolla vajaa 60fps avg.

On moni asia muuttunut pelissä ja alkua kun pelasin oli vähän mietinnässä millasen ukkelin rakentaa ja pitänee päättää, mutta tässä tais nyt pystyä noita statteja vaihtaan js innostuu eri tyyppistä. Viimeksi tuli pelailtua aika lailla stealth hakkeria, mutta harvemmin kuitenkaan stealthia käyttelin, ehkä nyt joku muu, aseita, melee, ainakin releasessa oli aika sama mittä otti niin pamppua vaan joka vihuun eikä tarvinnut sen kummemmin hiippailla, aseet oli extraa.
Crafting kans muuttunut aika paljon ja kaikki skillit vedetty uusiksi.

Alkua pelasin ilman modeja, mutta nyt täytyy laitella, muutamaa QoL modia kaipaa, hd textuurit ois pop ja jotain ylimääräistä tauhkaa siihen. Armorit taitaa olla nyt pelkkää kosmetiikkaa
Peli on parantunut, mutta silti samat bugit ja outoudet vaivaa, väliin tuntuu kuin olisi kumia joka joustaa liikkuessa, ja samat inventory/UI, looting jutut, quicktipit bugailee vähäsen.
Sais olla myös 3rd person lisänä ja parempi modattavuus tyyliä skyrim, mutta kaikkea ei voi toivoa.
 

Uusimmat viestit

Statistiikka

Viestiketjuista
258 293
Viestejä
4 489 707
Jäsenet
74 190
Uusin jäsen
puririri

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom