Aika paljon tuo 2K reso-paketti vaikutti kuvanlaatuun sekä positiivisesti että negatiivisesti R5 3600 ja RX 6600 kombolla 1440p resolla. Peli on nätti, mutta alkaa tulla RX 6600 rajat vastaan: piti FSR pudottaa Balanced -> Performance. Lisäksi AFMF käytössä. Voi olla että pitää disabloida 2K parista raskaammasta modista, mm. surfaces, clothing ja NPC faces kuten paketin ohjeissa kehotettiin...
Aika paljon tuo 2K reso-paketti vaikutti kuvanlaatuun sekä positiivisesti että negatiivisesti R5 3600 ja RX 6600 kombolla 1440p resolla. Peli on nätti, mutta alkaa tulla RX 6600 rajat vastaan: piti FSR pudottaa Balanced -> Performance. Lisäksi AFMF käytössä. Voi olla että pitää disabloida 2K parista raskaammasta modista, mm. surfaces, clothing ja NPC faces kuten paketin ohjeissa kehotettiin...
Peli toimii nyt eikä kaatuile vaikka pelailin useamman tunnin. Eli tässä taitaa olla että 5900x ja 4090 combo hörppii sen verran virtaa, ts tekee joskus isoja virtapiikkeejä, että tämä mun fractal design ion+ 860W ei taida riittää, vaikka pitäs olla laadukas platinum virtis, tai sitten joku muu. En osaa sanoa, mikään muu peli ei koskaan kaatunut näin, toisaalta tää peli taitaa vaan olla RTX kans hirveä virtasyöppö.
Poistin CP77 user defined settingsit tuolta user kansiosta, joka palautti default settingit, päivittelin ajureita ja pistin msi afterburneriin GPU power limit 90% niin se tais riittää, mutta voi olla että ois parempi laittaa isompi virtalähde. mutta tällä säädöllä pelittää. Muutin vähän asetuksia, hieman pienemmäksi maximista, ja jostain syystä RT overdrive meni aina päälle, vaikka sen ottikin pois. Ja pistin windows power plan high output performance tilaan, oon tainnu joskus ruuvata tuohon jotain virransäästöjuttuja jotka se pakottaa päälle, en muista enää
On kyllä mahtavaa taas pelata, pieniä huonoja asioita on vielä pelissä, jotka ollut releasesta asti, mutta onhan tää kokonaisuutena mahtava. Nyt vois noita modeja laitella ennenkuin pelaa koko pelin läpi.
Jep, oma setti 7950X3D+4090 1200w virtalähteellä ja ei ole ollut ongelmia.
Mitä tulee itse peliin, niin aika vaihtelevasti tätä on jaksanut pelata. Itse pelaaminen on kyllä ihan hauskaa, mutta tuntuu että pelaamisen sijaan suurin osa ajasta menee cut scenejen tuijotteluun.
Olenko ymmärtänyt tämän shader osuuden oikein?
Eli ensin asennetaan Reshade softa ja sitten ladataan Nexusmodsista jokin shader presetti sille, esim. tämä? Ja tuo presetti aktivoidaan sitten pelin asetuksissa jostakin?
EDIT: asensin ReShade:n ja sitten Nexuksesta Cyberpunk Autonomous ReShade - True HD modin. Kyllähän tuo kirkasti ja lisäsi terävyyttä maltillisesti.
EDIT 2: jännä, kaupungin ulkopuolella tuo shader ei juuri vaikuttanut fps:n mutta kaupungissa piti kytkeä pois.
EDIT 3: vaihdoin shaderia ja nyt toimii nykimättä kaikkialla: Ultra Enhanced Reshade (Performance Friendly)
Enemmän se on varmasti viittimisestä kiinni, jos on rahaa 4090:n. Itsekkään ole jaksanut vaihtaa tuota 750W EVGA supernovaa, kun hyvin pelit tää 5800X3D+4090 kombo. Hirvee homma vetää kaikki piuhat. Toki olen hieman alivoltittanut omaa yksilöä, mutta ei CP edes mitenkään paljoa syö watteja, vaikka on OverDrive päällä. Metro Exoduksen PT versio imee ihan eri lailla watteja.
Joo ymmärrän sarkasmin, tää poweri ostettu silloin kun ostin emon ja prossun siihen AMD:n 3xxx sarjalainen, joka vaihtui 5900x myöhemmin ja näyttiksenä oli GTX1080 joka vaihtui 3000sarjan nvidian myöhemmin. Ei ollu tarkoituksena edes laittaa noin tehokasta ja kallista näyttistä alunperin. Lähinnä AI kikkareisiin oli tuo ja siihen se onkin aivan mahtava.
No kattoo jos tän päiivittää myöhemmin, voi olla että oheislaitteet useampi ssd asema ja kovo lisänä ja toinen näyttö syö kans virtaa ja kotelo ei mikään paras jäähyltään. Toimii tää kuitenkin kun laskee power limittiä, säästää sähkölaskusakin, fps vaikutus lienee alle 5%. En ole alivoltittanut, mutta voisi kokeilla, ton edellisen näyttiksen kans säätiin sen kanssa ja en saanut oikein tyydyttävää lopputulosta.
Edit: testasin pikaiseen mitä vaikuttaa GPU power limitin laskeminen msi afterburnerilla, fps vaikutus 0-2%, eli ei paljoa huomaa, toki en testannut mitään 50-60% limittiä, mutta ainakin 80% limit asti ei paljoa vaikutusta.
E2: Peli kaatui ainakin kerran ilman että lämpötilat tai virrankulutus ois koholla, ei ole mun raudasta, tai liian pienestä powerista tai ylikuumenemisestä kiinni nämä kaatumiset, näyttää enemmänkin että pelissä on VRAM muistivuotoja tai vastaavia.
Just want to drawn attention to this problem as posted here on Reddit (link): https://www.reddit.com/r/cyberpunkgame/s/K7iQcJunVQ Many users with different hardware, including high end parts, are experiencing VRAM leaks when runing the game with raytracing and/or high textures, regardless of...
forums.cdprojektred.com
Mutta toisaalta afterburnerilla pistää power limittiä alemmaksi niin säästää sähkölaskussa. Bios vois vielä päivittää jos auttais.
Toistaiseksi ei ole kaatuillut, asensin läjän modeja, niissä lienee jotain unofficial patseja vissiin, otin pois cross platform ja cloud savet, pistin AMD SMT auto -> ON, ja muutin DLSS sharpness tasan 1. ja resettasin keybindit ja settingsit vielä kerran ja vähän muuttelin asetuksia.
Emolle B550-A Pro oli tullut MSI:n sivuille uusi BIOS päivitys ja samalla myös AMD:n piirisarja-ajurit (uudemmat kuin AMD:n sivuilla).
Asensin molemmat, tsekkasin BIOS ja Radeon asetukset että ovat kuten aiemmin, ja sen jälkeen pelaamaan. Peli töki, kuva repeili ja blurrasi.
Downgradasin BIOS:n edelliseen versioon ja samaten myös piirisarja-ajurit. Ei auttanut. Ongelmat jatkuivat. Poistin myös 2K modipackin ja Reshaderin, koska ne olivat myös uusia lisäyksiä. Ei auttanut.
Sitten googlasin, miksi peleissä voisi tulla blurria ja vahvimmaksi syylliseksi oli veikattu AMD:n Boost toiminnallisuutta. Tuohan on minulla ollut käytössä AFMF:n, Anti-Lag ja Image Sharpeningin kanssa jo kauan ongelmitta.
Disabloin Boostin ja suttuisuus ja repeily katosi. Tämän jälkeen asensin uudestaan uusimman BIOS:n ja ajurit. Ja Reshaderin. Sitten pelaamaan ilman Boost:a ja kuva oli edelleen ok.
Kumma vain, että tuollaista ei ole tullut aiemmin Boost:n kanssa eteen. Vasta nyt kun päivitin BIOS:n ja ajurit. Ja se ongelma jäi vaikka palautti aiemmat versiot.
Pitää odotella seuraavaa AMD Radeon ajuripäivitystä ja kokeilla sitten uudestaan Boost:a.
Nyt alkaa peli olla siinä kunnossa, kun sen olisi pitänyt olla heti julkaisussa. Eli ilmeisesti tämän 2.12 version jälkeenkin voi vielä jotain pientä päivitystä tulla, mutta enää ei ole tiedossa mitään isompia korjauksia tai muutoksia.
Ostin itse pelin heti julkaisusta, mutta aika nopeasti tätä ketjua seuraamalla tulin siihen tulokseen, että odotan ihan kaikessa rauhassa, että CDPR saa pelin kuntoon ja nVidia uudet näytönohjaimet markkinoille. Ehkä täytyy antaa vihdoinkin tälle mahdollisuus ja laittaa RTX 4090 hikoilemaan.
Eipä ollut häävi loppu Reedin kanssa. Lyhyt versio, mutta kertoo pääkohdat.
Eli kun aiemmin olin saanut lopun, missä laululintusesta tuli pelkästään kybersodankäyntiin tarkoitettu ase ja Alex kuoli, niin Reed oli luvannut jeesata mua mun reliikki -ongelman kanssa. Eli V nousi AV-aluksen kyytiin siitä rakennuksesta, missä Viktor Vektor piti klinikkaansa ja Misty sitä yrttipajaansa. Johnnyn kanssa sanottiin heipat ja sitten lähti taju pois. Hetkeä myöhemmin heräsin sairaalasta, missä Reed oli katsomassa ja vähitellen alkoi karmea totuus valjeta: Johnny tosiaan oli poissa, mutta sen seurauksena V ei voinut enää käyttää mitään "kromia". Sen lisäksi V oli ollut koomassa pari vuotta ja siinä ajassa lähes kaikille "ystäville" oli käynyt kusisesti. Panam ei ymmärrettävästi halunnut vastata viesteihin, Judy oli vähän vastahakoinen auttamaan kun oli mennyt naimisiin ja löytänyt onnensa jostain muualta, se skoude oli todella pahassa liemessä ja ei ollut yhtään halukas auttamaan, käski jättämään rauhaan ja löi luurit.
Viktor Vektor huikkas tulemaan klinikalle, mutta siellä kävi ilmi, että oli myynyt pajansa ja "sielunsa" Zetatechille ja mielenkiinto omaan tekemiseen ja elämään oli mennyt, Misty oli myös saanut tarpeekseen ja nostanut kytkintä. Lähtiessäni pois V joutui kahden nyrkkisankarin ryöstämäksi ja siinä se kuolevaisuus vasta tuli esille, kun ei ollut enää mitään millä olisi voinut edes yrittää puolustautua ja varsinkin kun pari vuotta koomassa niin viimeisetkin lihakset lähteneet. Misty onneks sattui paikalle ja kertoi lähtevänsä Baltiaan ihmettelemään metsien elämää ja sen pituinen se. Kyllä se V vaikutti hymyilevän siinä lopussa, eli eiköhän se jotain keksinyt.
Tää peli ei tosiaan tarjoile onnellisia loppuja, mutta loppuja kuitenkin.
Eipä ollut häävi loppu Reedin kanssa. Lyhyt versio, mutta kertoo pääkohdat.
Eli kun aiemmin olin saanut lopun, missä laululintusesta tuli pelkästään kybersodankäyntiin tarkoitettu ase ja Alex kuoli, niin Reed oli luvannut jeesata mua mun reliikki -ongelman kanssa. Eli V nousi AV-aluksen kyytiin siitä rakennuksesta, missä Viktor Vektor piti klinikkaansa ja Misty sitä yrttipajaansa. Johnnyn kanssa sanottiin heipat ja sitten lähti taju pois. Hetkeä myöhemmin heräsin sairaalasta, missä Reed oli katsomassa ja vähitellen alkoi karmea totuus valjeta: Johnny tosiaan oli poissa, mutta sen seurauksena V ei voinut enää käyttää mitään "kromia". Sen lisäksi V oli ollut koomassa pari vuotta ja siinä ajassa lähes kaikille "ystäville" oli käynyt kusisesti. Panam ei ymmärrettävästi halunnut vastata viesteihin, Judy oli vähän vastahakoinen auttamaan kun oli mennyt naimisiin ja löytänyt onnensa jostain muualta, se skoude oli todella pahassa liemessä ja ei ollut yhtään halukas auttamaan, käski jättämään rauhaan ja löi luurit.
Viktor Vektor huikkas tulemaan klinikalle, mutta siellä kävi ilmi, että oli myynyt pajansa ja "sielunsa" Zetatechille ja mielenkiinto omaan tekemiseen ja elämään oli mennyt, Misty oli myös saanut tarpeekseen ja nostanut kytkintä. Lähtiessäni pois V joutui kahden nyrkkisankarin ryöstämäksi ja siinä se kuolevaisuus vasta tuli esille, kun ei ollut enää mitään millä olisi voinut edes yrittää puolustautua ja varsinkin kun pari vuotta koomassa niin viimeisetkin lihakset lähteneet. Misty onneks sattui paikalle ja kertoi lähtevänsä Baltiaan ihmettelemään metsien elämää ja sen pituinen se. Kyllä se V vaikutti hymyilevän siinä lopussa, eli eiköhän se jotain keksinyt.
Tää peli ei tosiaan tarjoile onnellisia loppuja, mutta loppuja kuitenkin.
ainoa oikea ending on pelastaa songbird ja antaa hänelle vapaus kaiken tuon paskan jälkeen. Reed ansaitsi kuulan kallonsa pelkästään jo senkin takia että tappoivat Aurore ja Emeriq Casselin.
Emolle B550-A Pro oli tullut MSI:n sivuille uusi BIOS päivitys ja samalla myös AMD:n piirisarja-ajurit (uudemmat kuin AMD:n sivuilla).
Asensin molemmat, tsekkasin BIOS ja Radeon asetukset että ovat kuten aiemmin, ja sen jälkeen pelaamaan. Peli töki, kuva repeili ja blurrasi.
Downgradasin BIOS:n edelliseen versioon ja samaten myös piirisarja-ajurit. Ei auttanut. Ongelmat jatkuivat. Poistin myös 2K modipackin ja Reshaderin, koska ne olivat myös uusia lisäyksiä. Ei auttanut.
Sitten googlasin, miksi peleissä voisi tulla blurria ja vahvimmaksi syylliseksi oli veikattu AMD:n Boost toiminnallisuutta. Tuohan on minulla ollut käytössä AFMF:n, Anti-Lag ja Image Sharpeningin kanssa jo kauan ongelmitta.
Disabloin Boostin ja suttuisuus ja repeily katosi. Tämän jälkeen asensin uudestaan uusimman BIOS:n ja ajurit. Ja Reshaderin. Sitten pelaamaan ilman Boost:a ja kuva oli edelleen ok.
Kumma vain, että tuollaista ei ole tullut aiemmin Boost:n kanssa eteen. Vasta nyt kun päivitin BIOS:n ja ajurit. Ja se ongelma jäi vaikka palautti aiemmat versiot.
Pitää odotella seuraavaa AMD Radeon ajuripäivitystä ja kokeilla sitten uudestaan Boost:a.
Mulla ei ole tuollaisia ongelmia, mutta vaikka mitä tein niin peli kaatui täysin randomisti. Kunnes mietin voisiko se johtua DRAM settingeista, kun mulla on 3600Mhz palikat ja niissä oli alkuun ongelmia, no lyhyesti kyllä johtuu, sain todennäköisesti korjattua vian.
Eli kun ostin tän emon ja muistit reilu 5v sitten niin aluksi ihmettelin random kaatumisia, eli kaatui just samanlain kuin cyberpunk, sammui, ja joutui powerin virtanapista käyttään sammuksissa vähän aikaa.
Pitkään sitä pähkäiltyäni, löysin ratkaisun, emon XMP, eli asuksen emoissa docp, ei suoraan ollut toimiva biosissa, joten manuaalisesti säädin ne arvot, kuten muistipiirin arvoissa oli ja hieman nostelin defaultista jännitteitä yms. Kone toimi 100% vakaasti vaikka kuin kuormitettuna tän 5v satojen pelien ja ohjelmien kanssa.
Mutta ilmeisesti tää cyperpunk sitten on ultimate stability testeri DRAM kellotuksille. kone ei oo kellotettu, eikä dram timingsejä yms ole muutettu defaultista, mutta ehkä ne ei oo niin yhteensopivat tän mun emon kanssa loppujen lopuksi
Asia ratkesi nyt ainakin toistaiseksi uusimman bios päivityksen avulla (asus rog strix e-570-gaming). En muuttanut tällä kertaa docp arvoja autosta manuaaliksi vaan jätin oletuksena, en tiedä onko sitten asus korjannut biosia sen verran että muistit on paremmin yhteensopivat, mutta toistaiseksi kone ei ole kaatunut kertaakaan ja olen ajanut stressitestejä sekä cp77.
kokeilin ilman xmp ja sitten 3600Mhz, default arvojen kanssa ja tuntui toimivan, ei tarvinnut nostaa paria jännitettä, josta tää koneen vakaus oli kiinni 5v sitten, mutta koputetaan puuta kuitenkin.
Sen verta eroa että en ole enabloinut AMD reBAR, kokeilen sen kanssa vielä myöhemmin.
Muistan joskus samankaltaista World of tanksin kanssa, peli ei sietänyt yhtään ylikellotusta ja en nyt muista oliko muistien kanssa sama, että piti ottaa xmp pois ja käyttää defaulttina 2133Mhz.
Ja tää peli toimi ihan ok ainakin v1.6 asti, mutta toi v2.0 ilmeisesti tuonut lisää epävakautta peliin.
Ketjussa oli julkaisun aikaan lähinnä vain kitisijöitä joista puolet ei ilmeisesti edes omistanut peliä, vaan jankuttivat samaa puppua mitä osa trendejä jahtaavista tubettajista. Valtaosalla oli kiireitä itse pelin pelaamisessa. CP2077 taitaa edelleen olla ainoa yli miljoonan samanaikaisen pelaajan yksinpeli Steamissä.
Aloitin pelaamisen heti julkaisussa pc:llä ja sain ensimmäisen läpipeluun suoritettua ennen isoja pätsejä. Joitain yksittäisiä työpöydälle kaatumisia (saattoi johtua vanhasta näyttiksestäkin) lukuun ottamatta itsellä ei ollut mitään vakavia bugeja, ei edes t-posing ukkoja. Minimisuositusten rajaa hipovalla koneella pelikokemus ei tosin välttämättä ollut tyydyttävä.
Ketjussa oli julkaisun aikaan lähinnä vain kitisijöitä joista puolet ei ilmeisesti edes omistanut peliä, vaan jankuttivat samaa puppua mitä osa trendejä jahtaavista tubettajista. Valtaosalla oli kiireitä itse pelin pelaamisessa. CP2077 taitaa edelleen olla ainoa yli miljoonan samanaikaisen pelaajan yksinpeli Steamissä.
Aloitin pelaamisen heti julkaisussa pc:llä ja sain ensimmäisen läpipeluun suoritettua ennen isoja pätsejä. Joitain yksittäisiä työpöydälle kaatumisia (saattoi johtua vanhasta näyttiksestäkin) lukuun ottamatta itsellä ei ollut mitään vakavia bugeja, ei edes t-posing ukkoja. Minimisuositusten rajaa hipovalla koneella pelikokemus ei tosin välttämättä ollut tyydyttävä.
Näinhän se meni, Master Race nautti mahtavasta pelistä samalla kun Pesantit ulisi, tosin ulina oli ihan syystä. Toki peli oli julkaisussa keskeneräinen ja buginen, mutta eipä se itseäni ja monia muita estänyt nauttimasta suuresti pelistä. Pelasin julkaisussa läpi, mieletön elämys.
Silti olisi toki parempi että pelit julkaistaisiin valmiina.
Ostin itse pelin heti julkaisusta, mutta aika nopeasti tätä ketjua seuraamalla tulin siihen tulokseen, että odotan ihan kaikessa rauhassa, että CDPR saa pelin kuntoon
Varmasti hyvä ratkaisu. Julkaisun aikana pelatessa sai olla joko 1) pirun hyvä tuuri, että välttyi pahemmilta bugeilta tai 2) vuosien saatossa kasvanut hype oli niin suuri, että bugeista huolimatta näki Cyberpunkin jonkinmoisena jumalpelinä.
Tässä tilanteessa taisi olla että lopullinen peli vaati pelin julkaisun ja sen jälkeisen iteroinnin että päästiin 2.0 patchille mitä cdpr ei olisi osannut tehdä ilman tuota kokemusta, uutta talenttia firmassa ja palautetta pelureilta.
Nyt alkaa peli olla siinä kunnossa, kun sen olisi pitänyt olla heti julkaisussa. Eli ilmeisesti tämän 2.12 version jälkeenkin voi vielä jotain pientä päivitystä tulla, mutta enää ei ole tiedossa mitään isompia korjauksia tai muutoksia.
Se virallinen FSR3 taitaa edelleenkin uupua vai olenko ymmärtänyt väärin? Sitä olen odotellut oman pelaamisen alotuksen kanssa ja eikös sekin oltu listattuna tuonne AMD:n "coming soon" -listaan?
Varmasti hyvä ratkaisu. Julkaisun aikana pelatessa sai olla joko 1) pirun hyvä tuuri, että välttyi pahemmilta bugeilta tai 2) vuosien saatossa kasvanut hype oli niin suuri, että bugeista huolimatta näki Cyberpunkin jonkinmoisena jumalpelinä.
On hyvä, kiitos kaikille beta-testaajille, itse pelasin 1.6 päivityksestä eteenpäin.
Mutta ei ehkä voi sanoa että kuluttajat on nirsoja, jos peli myy 25 miljoonaa kappaletta. Ennemmin ehkä osa hypeen lähteneistä on ymmärrettävän pettyneitä kun odotukset oli korkealla ja ei toimitettu sitä mitä luvattiin. Itse en taas tiennyt mitä luvattiin, niin lähdin peliin avoimin mielin.
Osa ehkä odotti esim. todella interaktiivista avointa maailmaa GTA tyyliin, mutta itse en sellaista kaivannut. Nimenomaan tarinallinen peli avoimen maailman elementeillä maistui.
Itse antauduin myös aikanaan hypelle ja Witcher 3 jälkeen odotukset oli turhan kovat julkaisun suhteen. Pelasin 1,5 tuntia, refundasin steamissa ja vannoin etten koske tähän tuotokseen ennenkun se oikeasti on pelattavassa kuosissa. Itsellä se tekninen puoli oli se korsi joka katkaisi kamelin selän, ei niinkään mahdolliset väärät oletukset avoimesta maailmasta yms.
Nyt vihdoin ollaan siinä tilanteessa, että peli on fiksattu isolla kädellä ja ilmeisesti myös sydämellä kuntoon ja FSR3 on ainoa jota henkkoht. odottelen lisättäväksi ennenkun alan pelaamaan, jotta saan teknisestikin sen parhaimman ja näyttävimmän kokemuksen. Eli suht lähellä ollaan nyt sitä pelikokemusta jonka halusin ja oletin saavani silloin joulukuussa 2020. Onneksi backlogia riittää, niin malttaa vielä sen pienen hetken odotella.
Tää on jo moneen otteeseen kumottu myytti. Suurin osa näistä "luvatuista, mutta toimittamattomista" jutuista, kuten mm. seinillä kiipeily, peruttiin pelitestauksen aikana koska ne eivät toimineet tai rikkoivat pelattavuutta. Niistä kerrottiin kauan ennen julkaisua, mutta hypepöhinä oli kohonnut jo ylimpiin sfääreihin eikä niitä uutisia huomioitu.
Tää on jo moneen otteeseen kumottu myytti. Suurin osa näistä "luvatuista, mutta toimittamattomista" jutuista, kuten mm. seinillä kiipeily, peruttiin pelitestauksen aikana koska ne eivät toimineet tai rikkoivat pelattavuutta. Niistä kerrottiin kauan ennen julkaisua, mutta hypepöhinä oli kohonnut jo ylimpiin sfääreihin eikä niitä uutisia huomioitu.
Ehkä tuon voisi ennemminkin lukea niin, että ei tarkoitettu pelistä puuttuvan ominaisuuksia, vaan ettei toimitettu sen laatuista peliä kuin luvattiin ja mihin yleisöä tarkoituksella haipattiin. Harvoin on nähty niin paljon oman selän taputtelua pelistudiolta ennen pelin julkaisua, CD Projekt Red otti suorastaan tehtäväkseen korostaa, kuinka he erikoistuvat pelien viimeistelyyn.
Ei tää nyt ihan jumalpeli ole mun mielestä, hyvä, erinomainen, mutta jotain tästä puuttuu ja jää kaipaamaan. Pelissä on vieläkin muutamia huonoja asioita, joita ei ole releasesta lähtien korjattu, mutta on tää nyt parempi kuin releasessa, tässä on vieläkin huono UI, väliin ei pysty loottaan yms pientä..
Joo mutta huolimatta päivityksistä ja asetusten säädöstä peli tuntuu vieläkin kaatuvan ihan randomisti ihan miten vaan. Väliin pystyy pelaamaan 2-4h ilman ongelmia, sitten väliin kaatuu kun meet npcd crime scene paikkaan heität kranun ja crash, tai hyppäät aidan yli jossain.
Pari asiaa ainakin tuntui auttavan, säädin emon docp asetuksista muistit 3600Mhz -> 3200, mutta tällöin huomasi pientä microstutterointia ja AMD resizable bar pois päältä, ja windowsista disabloin toisen monitorin pelin ajaksi.
Tässä lienee jotain bugia vielä pelikoodissa, ainakin DRAM suhteen tuntuu olevan herkkä, mutta kaikki muut pelit ja softat toimii mulla ongelmitta, vaikka kuin rasitan konetta.
Pelasin ite suht mopokoneella releasessa ja peli ei sinänsä siitä ole muuttunut, nyt 4090, nätimpi grafiikka, mutta kaikki muu on samaa.
Ei tää nyt ihan jumalpeli ole mun mielestä, hyvä, erinomainen, mutta jotain tästä puuttuu ja jää kaipaamaan. Pelissä on vieläkin muutamia huonoja asioita, joita ei ole releasesta lähtien korjattu, mutta on tää nyt parempi kuin releasessa, tässä on vieläkin huono UI, väliin ei pysty loottaan yms pientä..
Joo mutta huolimatta päivityksistä ja asetusten säädöstä peli tuntuu vieläkin kaatuvan ihan randomisti ihan miten vaan. Väliin pystyy pelaamaan 2-4h ilman ongelmia, sitten väliin kaatuu kun meet npcd crime scene paikkaan heität kranun ja crash, tai hyppäät aidan yli jossain.
Pari asiaa ainakin tuntui auttavan, säädin emon docp asetuksista muistit 3600Mhz -> 3200, mutta tällöin huomasi pientä microstutterointia ja AMD resizable bar pois päältä, ja windowsista disabloin toisen monitorin pelin ajaksi.
Tässä lienee jotain bugia vielä pelikoodissa, ainakin DRAM suhteen tuntuu olevan herkkä, mutta kaikki muut pelit ja softat toimii mulla ongelmitta, vaikka kuin rasitan konetta.
Pelasin ite suht mopokoneella releasessa ja peli ei sinänsä siitä ole muuttunut, nyt 4090, nätimpi grafiikka, mutta kaikki muu on samaa.
Vaikuttaa että kaatumiset johtuu sun koneesta, ei mulla ainakaan ole kaatuillut peli säännöllisesti. Se on eri asia jos peli stressaa konetta ja sit lämmöt muisteilla korkeemmat mitä muissa peleissä johtaen kaatumisiin...
Ois kyllä kiva tietää mistä tarkemmin johtuu ja miksi muut pelit ei kaadu, luulen vaan että tää on herkempi dram suuhteen kuin muut. lämmöt ei ole mitenkään erityisen korkeat. Tietysti jos kokeilis eri muistipalikoilla. Pitää selvittää vielä, mutta en ole kyllä yksin kaatumisten suhteen. Redditistäkin löytyy miljoonaa cp77 pelaajaa osalla kaatuile ja osalla ei, jokaisella on erilainen setup.
Luulen kuitenkin että vikaa on myös pelikoodissa, jonka takia tää on vaan herkempi eri setupien kanssa. Mun kotelokin vois olla parempi ilmanvaihdon suhteen, joskus vois sen vaihtaa. peli kuitenkin kippaa vähemmän jos säädän DRAM alemmas siitä mitä spekseissä. Pelailin kyllä tällä koneella vielä v1.6 aikaan ja ei ollut minkäänlaisia ongelmia.
Samoin tän windowsin asennus on ollut ainakin 5-6v sama, joten tyhjennys ja reinstallointikin voisi auttaa.
Varmasti hyvä ratkaisu. Julkaisun aikana pelatessa sai olla joko 1) pirun hyvä tuuri, että välttyi pahemmilta bugeilta tai 2) vuosien saatossa kasvanut hype oli niin suuri, että bugeista huolimatta näki Cyberpunkin jonkinmoisena jumalpelinä.
Ei nyt mitään erityisen hyvää tuuria tarvinut. Toki pikku glitchejä oli suht paljo, mutta ihan hyvin pelattavissa oli PC:llä.
Itsellä ei ollut mitään hirveitä ennakko-odotuksia, niin siksi varmaan ei ollut mitään pettymykisä ja peli imi mukaan saman tein.
Toki peli on nyt huomattavasti vielä parempi, kun 2020 ja mennyt aikalailla uusiksi skillien ja cyberwaren suhteen. Itse olen tyytyväinen siitä, että pääsin kokemaan sen alkuperäisenkin version.
Ois kyllä kiva tietää mistä tarkemmin johtuu ja miksi muut pelit ei kaadu, luulen vaan että tää on herkempi dram suuhteen kuin muut. lämmöt ei ole mitenkään erityisen korkeat. Tietysti jos kokeilis eri muistipalikoilla. Pitää selvittää vielä, mutta en ole kyllä yksin kaatumisten suhteen.
Omat kaatuilut loppuivat näytönohjaimen vaihtoon. Vanhassa näytönohjaimessa oli kivikovaksi kuivunut kohta lämpötahnassa gpu:n hotspotin kohdalla. CP2077 oli ainoa peleistäni joka rasitti näyttistä kunnolla.
Redditistäkin löytyy miljoonaa cp77 pelaajaa osalla kaatuile ja osalla ei, jokaisella on erilainen setup.
Tuskin vaikuttaa kaatuiluun. Windowsin uudelleen asennus on yleensä lumelääkettä. Ongelmat on jossain muualla. Epäilit itsekin ilmankierron riittävyyttä, ongelmia on luultavasti jonkun komponentin ylikuumenemisessa tai virtalähteessä, jotka eivät tule esiin yksittäisen komponentin testauksessa (esim. memtest).
Päivitellääs, joo peli toimii nyt ihan jees, ei juurikaan kaatuilua, kerran crashasi eilen.
Eli pudotin dram speedit 3600 -> 3200Mhz, tää peli kurittaa dramia jollain tapaa oudosti, kaikki muut pelit toimii ihan ok, ei crasheja, ei GPU ylikuumenemisia tai CPU kuumenemista
crowd density low, ja yleensäkin kaikki settingsit jotka kierrättää paljon RAM käyttöä.
Mutta epäilen pelin bugisuudesta johtuen, tässä taitaa olla paljon erroc correctioneja ja faulty NPC AI kutsuja yms, jotka rasittaa paljon RAM käyttöä ja aiheuttaa ainakin tästä syystä muillakin usereilla crasheja. Mutta kyllä kone käy aika lämpösenä kuitenkin pelatessa, mutta ei mitenkään paljoa vrt, vaikka no mans sky, skyrim, fallout4 ja mitäs tässä nyt tullu pelattua, starfieldin pelaamisen lopetin jo kauan sitten. mitkään noista ei kaada konetta. jopa valheim tuntuu väliin raskaammalta kuin tää.
RAM palikat vois vaihtaa tai kokeilla esim kotelon vaihtoa tai parantaa ilmankiertoa. mulla on ollu kohta vuoden laatikossa uudet prämeät case fanit, mutta en ole vieläkään asentanut, vois olla aika .
Ainakin redditistä löytyi paljonkin juttua eri peleistä, joissa joku tietty RAM palikka ei toiminutkaan jonkun setupin/pelin kanssa, voi tää cp77 olla se ultimate testeri, että omat palikan on vain 99,99% sopivat omaan koneeseen.
Mun kotelo on Fractal Desgin R6, oon miettiny tuota torrentia tai muuta uutta parempaa air mesh koteloa, ja mulla on aika monta SSD asemaa, osan sais poistaa ei ole käytössä, samoin hdd raksuu turhaan koneessa, en sitäkään käytä. Lähinnä viittimisen puutteesta ei ole tullu koneeseen satsattua vähään aikaan.
Modien kanssa toimii ihan hyvin, en ole laittanut grafiikkamodeja, lähinnä autoja ja pari QoL modia. Vielä pitää kokeilla tuota car mod shopia.
Edit: nyt on kone vakaa pelatessa(koputetaan puuta), ei vaikuta bios settingit, eikä johdu(varmaankaan) DRAM muisteista, kotelo vaan kiertää ilmaa kehnosti ja kuumuu liikaa. aion siirtyä ddr4 ja am4 kannasta eteenpäin varmaan 3-4v päästä vasta, joten varmaan hyvä hankkia kunnon ilmava kotelo joskus.
Stressitestit yms ei kaada konetta mitenkään, mutta toi peli on vaan sen verran raskas
Tällaista vielä tein, otin could sync toiminnon pelistä pois steamin asetuksista. muutin nvidia control panelista pelin asetuksia, muutin power management, pref max performance.
Windowsista otin auto virtual memoryn pois ja laitoin kiinteän(googlella löytyi ohje, eli min 1,5 x max ram - 4x max ram)
yritin pistää nvidia control panelista myös max frame rate 60, mutta jotain en osannut ja pelissä oli pahaa tearingia, joten säätiin sen pelistä päälle.
Tämä riitti, muutoin settingsit aika lailla max, mutta dlss mode on balanced, quality modella tuntui olevan sellaista rubberbandingia tai jotain) muutoin asetukset ei vaikuttaneet ja afterburnerilla laskin GPU power limittiä ettei pc kuluta virtaa kuin sähkökiuas.
Nyt on tämäkin vihdoin pelattu läpi, ja 82 tuntia lasissa.
Jos Witcher 3 oli 9,5/10 niin antaisin tälle pelille ehkä 7,5/10. DLC ei ole hankittuna joten se voisi nostaa arvosanaa pisteellä.
Suurin asia mikä jäi hampaankoloon oli lopulta vastustajien yksitoikkoisuus ja helppous. 99% pelistä oli hardilla haukottavan helppoa ja kaikki panoksien kerääminen tuntui turhalta kun missään vaiheessa ei tullut vastaan tilannetta missä panokset olisivat alkaneet loppua. Nappia ja puukkoa vaan silmien väliin niin kaikki tippui yhdellä tai korkeintaan kahdella laakilla.
Aivan viimeinen bossi oli kuitenkin sen verran vaikea että joutui vaihtamaan buildin lennossa puukkohiippailijasta netrunneriksi (mitä en siihen asti ollut käyttänyt mihinkään), jolloin bossin sai lopulta kaadettua. Tuollaista haastetta olisi saanut olla vähän enemmänkin...
Bugeja myös oli aikalailla, autoa kutsuttaessa saattoi auto tipahtaa taivaalta ynnä muuta kivaa.
Itsekin sain eilen toisen läpipeluu-urakan valmiiksi. Mittarissa on nyt yhteensä 150h kahdella läpipeluulla.
Ensimmäisen kerran Street Kidillä meni 80h ja toisella kertaa Nomadilla 70h, kun jätin pari tehtäväkokonaisuutta väliin
River Ward ja kummipojan etsintä sekä valaistuneen vangin ristiinnaulitseminen
Vielä jos kerran vetäisi Corpolla ennen Phantom Mena... eikun Libertyn ostamista
Vinkkinä, että jos autolla ja moottoripyörällä liikkuminen on hankalaa, niin kannattaa kokeilla padillä kulkuneuvojen ohjaamista. Paljon helpompaa tatilla kuin WASD+hiiri.
Padillä ihan mielikseen ajelee ympäri kaupunkia radiota kuunnellen ja fiilistellen
Pitäs ostaa päd tuohon tarkoitukseen muussa tapauksessa itsekkin tässä mietin että aloittasko taas alusta kun viimeaikaisten päivitysten myötä pelikin vähän muuttunut.
Jees, nyt pelattu n30h päästy phantom libertyn alkuun. Täytyy sanoa, että peli ei ole siitä alusta kun pelasin 3070/3080 ja nyt 4090, muuttunut mitenkään erityisen paremmaksi, paremmat grafiikat, toimii viimein 4k.
Muutamissa asioissa on menty huonompaan suuntaan, bugeja on. yleisesti peliä on paranneltu releasesta, jos mietityttää tuo dlc, niin ei se hirveän tarpeellinen ole kuin ehkä uuden tarinan kannalta.
Autoja ei voi väliin kutsua, pitää tehä save ja load niin alkaa toimiin, joistain kivääriaseista ei voi irrottaa scopea. iconic aseet ei ota vastaan modeja ja modeja ei voi vaihdella, ne liimataan aseeseen kiinni, on tähän modeja, joilla ne voi kiertää.
peli on liian helppo, alku oli ihan haastava, mutta noin lvl30+ hardilla ei ole mitään vaikeuksia, muutama skull tagittu vihu voi olla hankalampi ja bossit.
skilleillä ei niin väliä, quickhack skillit tappaa melkeinpä oneshottina, aseilla ei juuri väliä. Releasessa paras ase on pamppu, v2.12 paras ase pamppu.
loottibugi vaivaa vielä, ja UI:ssa olevat quicktipit välillä hukkuu muun alle.
osa sidequesteista on hyviä, mutta suurin osa aika tylsiä ja kestää alle 10s(npcd crime scene), pääset paikalle nakkaat kranun, loottailet 1-2min.
Saas nähä jaksaako kaikkia sideguesteja, viimeksi tuli peliähky kun aloin niitä tekemään achievementien toivossa.
Sellanen 8/10 peli, mutta pc master race ja 4090 omistajille 8,5/10, pelillä hyvä testata koneen stabiiliutta. Toki cyper punk tunnelma ja avoin maailma pop.
Tuota pädiä pitää kokeilla, xbox one pad (for pc) löytyy.
osa sidequesteista on hyviä, mutta suurin osa aika tylsiä ja kestää alle 10s(npcd crime scene), pääset paikalle nakkaat kranun, loottailet 1-2min.
Saas nähä jaksaako kaikkia sideguesteja, viimeksi tuli peliähky kun aloin niitä tekemään achievementien toivossa.
Joo, noihan on jaettu selkeästi erilaisiin tehtävätyyppeihin, ja tuon perusteella pystyy hyvin päättämään, että mitä kaikkia niistä tekee ja mitä jättää tekemättä.
Ne simppleimmät on juurikin noin NCPD crime scene in progress -tapaukset. Niissä on vain joukko vihamielisiä mobeja ja "todistusaineisto", jonka NCPD haluaa ohikulkijan keräävän. Ts. minuutin parin räiskintähommia. (Tai hiippailu, jos ei jaksa alkaa räiskimään)
Sit siitä astetta kompleksisemmat on ne sinisellä huutomerkillä kartassa näkyvät Gigit, eli fixereiden sulle tarjoamat keikat. Vaativat vähän enemmän vaivaa. Sijoittuvat yleensä jonnekin vähän kompleksisemman rakennuksen tai alueen sisälle ja tehtävänä yleensä joku salamurha/tietovarkaus/vangin pelastus/jne. Kompleksisempi tehtävä kuin noi NCPD:n tehtävät, mutta ei sisällä mitään tarinankerronnallisesti kovin mielenkiintoista.
Ja sitten keltaisella huutomerkillä on Side Jobit, eli ne joista löytyy sitten sitä tarinankerrontaakin vähän enemmän ja jotka voivat olla aika pitkäkestoisiakin kokonaisuuksia.
Itse sanoisin, että ellei välttämättä halua koluta kaikkea läpikotaisin, niin tekee noi side questit ja gigeistä ja NCPD:n jutuista vaan ne, jotka sattuu vastaan tai haluaa. Itse useimmiten pelisessioiden aikana tuli tehtyä niin, että jos oli enemmän aikaa pelaamiseen, niin suoritti pää- tai sivutehtäviä, ja sitten kun vaan halusi vaikka session päätteeksi aivot narikassa mättää hetken vihuja kanveesiin, niin teki sitten parit keikat tai NCPD:n rikostenpysäytykset.
Tulipahan tässä viimein pelattua toi Phantom Liberty läpi ja saatua King of Swords -lopetus. Vaikka periaatteessa nimellisesti on yksi niistä ehkä vähän positiivisemmista uusista lopetuksista, niin tuli kyllä harvinaislaatuisen masentavat fiilikset siitä lopusta:
FIA parantaa V:n ja saa poistettua Relicin V:n päästä, mutta parin kuukauden sijaan V on pari vuotta koomassa eikä keho enää kestä minkäänklaisia cyberwarea. Kaikki V:n kaverit on jatkaneet omaa elämäänsä useimmat vielä aika masentaviin suuntiin. Vic esim. päätyy corposlaveksi. Omalla pelikerralla romanssivaihtoehtona oli Panam, joka ei sitten parin vuoden katoamisen jälkeen halunnut olla enää missään yhteyksissä, jne. Rogue kertoo, että ei tullut V:lle nimikkoshottia Afterlifeen ja että ehkä parempi ettei kovin usein tule baarissa käymään, jotta edes legendan rippeet säilyisivät.
Ja kun kaikki cyberware on poissa, niin osana lopputarinaa jotkut random-katugansterit käy rökittämässä V:n, alleviivaten sitä että tästä on tullut yksi NPC osaksi harmaata massaa. Sentään FIA:lla olisi tarjolla palkintovirka työpöydän takana geneerisenä kynänpyörittäjänä.
Sinänsä hyvin tehty lopetus, mutta olipahan kyllä masentava. Jos olisi tarkemmin tiennyt, niin olisi kyllä yrittänyt tavoitella jotain toista. Tiivistettynä lopputulema on se, että V ei lähtenyt maailmasta kunnon pamauksella vaan pikku hiljaa häviten harmaaseen massaan.
Ei ole tullut pelattua erikseen 2.x -versioita ilman Phantom Libertyä, niin hankala sanoa, että mitkä kaikki jutut tuli Phantom Libertyn mukana ja mitkä kaikki on peruspelissä tarjolla. Itse pidin aika paljon tuosta uudesta perk-rakenteesta. Vähän joutui miettimään alkuun että minne haluaa keskittyä. Tosin loppua kohden sai täytettyä niin paljon kaikista perkeistä, että loppua kohden ei oikein meinannut enää keksiä mihin pisteitä laittaisi.
Uudistettu poliisien jahtaussysteemi oli oikein mukava ja toimiva. Mukava, että päästiin teleporttaavista poliiseista eroon.
Miinuspuolena vähän harmitti se, että vaatteet oli melkein pelkästään kosmeettisia enää. Ihan mielellään niissä olisi nähnyt enemmän statseja ja boosteja yhdistettynä tuohon mahdollisuuteen hoitaa se kosmeettinen outfit erikseen.
Phantom Libertyn tehtävät olivat pääosin ihan mielenkiintoisia, ja tuosta tehtäväkokonaisuudesta kyllä nautti. Sivutehtävät sekä Dogtownin aluekin olivat ihan viihdyttävät. Vähän jäi sellainen fiilis, että tuolla Dogtownissa olisi kyllä pitänyt ahkerammin koluta niitä nurkkia, kun sinne tuntui olevan piiloettu ties mitä aika pienelle alueelle.
Kaiken kaikkiaan mielestäni ihan kelpo lisäosa ja yleisesti mukavasti parannettu peliä näin julkaisun jälkeen. Valitettavasti edelleen kyllä löytyi bugeja, joista muutama jopa vaati aiemman tallennuksen uudelleenlataamisen. Toivoisi, että bugeja olisi tähän mennessä saatu paremmin korjattua, mutta on niitä sentään aika paljon vähemmän kuin vaikkapa Bethesdan tuotoksissa.
Joo, noihan on jaettu selkeästi erilaisiin tehtävätyyppeihin, ja tuon perusteella pystyy hyvin päättämään, että mitä kaikkia niistä tekee ja mitä jättää tekemättä.
Ne simppleimmät on juurikin noin NCPD crime scene in progress -tapaukset. Niissä on vain joukko vihamielisiä mobeja ja "todistusaineisto", jonka NCPD haluaa ohikulkijan keräävän. Ts. minuutin parin räiskintähommia. (Tai hiippailu, jos ei jaksa alkaa räiskimään)
Sit siitä astetta kompleksisemmat on ne sinisellä huutomerkillä kartassa näkyvät Gigit, eli fixereiden sulle tarjoamat keikat. Vaativat vähän enemmän vaivaa. Sijoittuvat yleensä jonnekin vähän kompleksisemman rakennuksen tai alueen sisälle ja tehtävänä yleensä joku salamurha/tietovarkaus/vangin pelastus/jne. Kompleksisempi tehtävä kuin noi NCPD:n tehtävät, mutta ei sisällä mitään tarinankerronnallisesti kovin mielenkiintoista.
Ja sitten keltaisella huutomerkillä on Side Jobit, eli ne joista löytyy sitten sitä tarinankerrontaakin vähän enemmän ja jotka voivat olla aika pitkäkestoisiakin kokonaisuuksia.
Itse sanoisin, että ellei välttämättä halua koluta kaikkea läpikotaisin, niin tekee noi side questit ja gigeistä ja NCPD:n jutuista vaan ne, jotka sattuu vastaan tai haluaa. Itse useimmiten pelisessioiden aikana tuli tehtyä niin, että jos oli enemmän aikaa pelaamiseen, niin suoritti pää- tai sivutehtäviä, ja sitten kun vaan halusi vaikka session päätteeksi aivot narikassa mättää hetken vihuja kanveesiin, niin teki sitten parit keikat tai NCPD:n rikostenpysäytykset.
Tulipahan tässä viimein pelattua toi Phantom Liberty läpi ja saatua King of Swords -lopetus. Vaikka periaatteessa nimellisesti on yksi niistä ehkä vähän positiivisemmista uusista lopetuksista, niin tuli kyllä harvinaislaatuisen masentavat fiilikset siitä lopusta:
FIA parantaa V:n ja saa poistettua Relicin V:n päästä, mutta parin kuukauden sijaan V on pari vuotta koomassa eikä keho enää kestä minkäänklaisia cyberwarea. Kaikki V:n kaverit on jatkaneet omaa elämäänsä useimmat vielä aika masentaviin suuntiin. Vic esim. päätyy corposlaveksi. Omalla pelikerralla romanssivaihtoehtona oli Panam, joka ei sitten parin vuoden katoamisen jälkeen halunnut olla enää missään yhteyksissä, jne. Rogue kertoo, että ei tullut V:lle nimikkoshottia Afterlifeen ja että ehkä parempi ettei kovin usein tule baarissa käymään, jotta edes legendan rippeet säilyisivät.
Ja kun kaikki cyberware on poissa, niin osana lopputarinaa jotkut random-katugansterit käy rökittämässä V:n, alleviivaten sitä että tästä on tullut yksi NPC osaksi harmaata massaa. Sentään FIA:lla olisi tarjolla palkintovirka työpöydän takana geneerisenä kynänpyörittäjänä.
Sinänsä hyvin tehty lopetus, mutta olipahan kyllä masentava. Jos olisi tarkemmin tiennyt, niin olisi kyllä yrittänyt tavoitella jotain toista. Tiivistettynä lopputulema on se, että V ei lähtenyt maailmasta kunnon pamauksella vaan pikku hiljaa häviten harmaaseen massaan.
Ei ole tullut pelattua erikseen 2.x -versioita ilman Phantom Libertyä, niin hankala sanoa, että mitkä kaikki jutut tuli Phantom Libertyn mukana ja mitkä kaikki on peruspelissä tarjolla. Itse pidin aika paljon tuosta uudesta perk-rakenteesta. Vähän joutui miettimään alkuun että minne haluaa keskittyä. Tosin loppua kohden sai täytettyä niin paljon kaikista perkeistä, että loppua kohden ei oikein meinannut enää keksiä mihin pisteitä laittaisi.
Uudistettu poliisien jahtaussysteemi oli oikein mukava ja toimiva. Mukava, että päästiin teleporttaavista poliiseista eroon.
Miinuspuolena vähän harmitti se, että vaatteet oli melkein pelkästään kosmeettisia enää. Ihan mielellään niissä olisi nähnyt enemmän statseja ja boosteja yhdistettynä tuohon mahdollisuuteen hoitaa se kosmeettinen outfit erikseen.
Phantom Libertyn tehtävät olivat pääosin ihan mielenkiintoisia, ja tuosta tehtäväkokonaisuudesta kyllä nautti. Sivutehtävät sekä Dogtownin aluekin olivat ihan viihdyttävät. Vähän jäi sellainen fiilis, että tuolla Dogtownissa olisi kyllä pitänyt ahkerammin koluta niitä nurkkia, kun sinne tuntui olevan piiloettu ties mitä aika pienelle alueelle.
Kaiken kaikkiaan mielestäni ihan kelpo lisäosa ja yleisesti mukavasti parannettu peliä näin julkaisun jälkeen. Valitettavasti edelleen kyllä löytyi bugeja, joista muutama jopa vaati aiemman tallennuksen uudelleenlataamisen. Toivoisi, että bugeja olisi tähän mennessä saatu paremmin korjattua, mutta on niitä sentään aika paljon vähemmän kuin vaikkapa Bethesdan tuotoksissa.
Mitenköhän toi voisi jatkua noin ton phantom libertyn jälkeen, jos ei ole pääkamppista pelannut vielä läpi... Itse siis pelasin phantom libertyn tässä selvästi ennen pääkampanjan loppua ja peli jatkui oman erilaisen libertyn lopetuksen jälkeen tuosta ihan normaalisti, ilman mitään "resetointia" tms. Pakkohan tuon pelin olisi resetointia tuon sinun lopun jälkeen, että voisi pääkampanjan pelata vielä läpi.
Mitenköhän toi voisi jatkua noin ton phantom libertyn jälkeen, jos ei ole pääkamppista pelannut vielä läpi... Itse siis pelasin phantom libertyn tässä selvästi ennen pääkampanjan loppua ja peli jatkui oman erilaisen libertyn lopetuksen jälkeen tuosta ihan normaalisti, ilman mitään "resetointia" tms. Pakkohan tuon pelin olisi resetointia tuon sinun lopun jälkeen, että voisi pääkampanjan pelata vielä läpi.
Joo, siis käsittääkseni jos lopputulema on joku niistä, jossa V:lle ei löydy FIA:n kautta parannusvaihtoehtoa, niin ne jatkuvat sillä pääpelin juonella ihan normaalisti. Tuo King of Swords (ja vastaava King of Pentacles) tosiaan tarjoaa rinnakkaisen loppuvaihtoehdon. Ts. jos sen osalta jatkaa loppuun, niin peli päättyy riippumatta siitä missä vaiheessa pääpelin juoni on.
Teknisesti V:tä oltaisiin hakemassa helikopterilla sieltä Misty's Esoterican katolta, jonne päädytään joka tapauksessa normaalin pääjuonen osalta. Ja tuossa kun valitaan niistä pääpelin pääjuonen loppuvaihtoehdoista, niin siinä on yksi ylimääräinen valinta lähteä sinne FIA:n sairaalaan.
Itsekin sain eilen toisen läpipeluu-urakan valmiiksi. Mittarissa on nyt yhteensä 150h kahdella läpipeluulla.
Ensimmäisen kerran Street Kidillä meni 80h ja toisella kertaa Nomadilla 70h, kun jätin pari tehtäväkokonaisuutta väliin
River Ward ja kummipojan etsintä sekä valaistuneen vangin ristiinnaulitseminen
Vielä jos kerran vetäisi Corpolla ennen Phantom Mena... eikun Libertyn ostamista
Vinkkinä, että jos autolla ja moottoripyörällä liikkuminen on hankalaa, niin kannattaa kokeilla padillä kulkuneuvojen ohjaamista. Paljon helpompaa tatilla kuin WASD+hiiri.
Padillä ihan mielikseen ajelee ympäri kaupunkia radiota kuunnellen ja fiilistellen
Street Kidinä joku 170 tuntia pelasin ensimmäistä tallennusta, kunnes lopulta aloitin toisen Nomadilla. Tunteja joku 190 nyt. Kun nykyään voi jalkaisin liikkuessakin kuunnella radiota (ilman modeja), niin tulee edelleen jonkin verran mentyä kulkuneuvotta paikasta toiseen. Olin ensimmäisen tallennuksen puolivälissä jo aivan myyty, mutta Phantom Libertyn pelattuani - pakko saada lisää. No, jatko-osaa ei tule vielä aikoihin, joten päätin aloittaa uuden tallennuksen. Eihän tämä peli virheetön ole, mutta eihän tuo ole haitannut pelaamista.
Vielä kun kesällä pääsee eroon Radeonista, niin voi testailla sitten Raytracingiä tässäkin pelissä, järkevällä FPS:llä. Voi veljet. Tykkään kyllä kovasti, tästä tuli oma suosikkipelini. Erityisen herkkä viemään aivan kaiken vapaa-ajan, en suoraan sanoen edes uskalla arkisin enää pelata tämän takia. En muista, milloin olisi oikeasti joutunut varomaan pelin pelaamisen kanssa tähän tapaan.
Joo, siis käsittääkseni jos lopputulema on joku niistä, jossa V:lle ei löydy FIA:n kautta parannusvaihtoehtoa, niin ne jatkuvat sillä pääpelin juonella ihan normaalisti. Tuo King of Swords (ja vastaava King of Pentacles) tosiaan tarjoaa rinnakkaisen loppuvaihtoehdon. Ts. jos sen osalta jatkaa loppuun, niin peli päättyy riippumatta siitä missä vaiheessa pääpelin juoni on.
Teknisesti V:tä oltaisiin hakemassa helikopterilla sieltä Misty's Esoterican katolta, jonne päädytään joka tapauksessa normaalin pääjuonen osalta. Ja tuossa kun valitaan niistä pääpelin pääjuonen loppuvaihtoehdoista, niin siinä on yksi ylimääräinen valinta lähteä sinne FIA:n sairaalaan.
Manuaalisen tallennuksen yhteydessä näkyy peliaika. Tallensin ennen perus pelin pääjuonen loppua ja sitten uudestaan lopputekstien jälkeen, molemmat omiksi tallennuksiksi. Peliaika oli vähentynyt ekan ja tokan tallenuksen välillä 2h En muista tarkkaa tuntimäärää, mutta esimerkkinä 30h ja seuraava tallennus 28h. Ei kai tuolla mitään väliä varmaan ole, mutta enpä ole aiemmin vastaavaa huomannut.
Onpas paska justiin sain viilattua koneen työllä viileämmäksi, siitä johtui noi kaatumiset. Ja huomasin itekkin modit ei toimi.
Onneksi noita ei sentään montaa ole ja peli toimii kuitenkin.
Edit: Nopeaa, cyberengine tweaks (CET) ja muut tärkeimmät framework modit päivitetty nexusmodeissa!
CD Projekt's patched-up Cyberpunk 2077 will be free to play on PlayStation 5 and Xbox Series X/S this weekend - perfect…
www.eurogamer.net
"
Cyberpunk 2077 will be available free from this Thursday 28th March at 3pm UK time, until Monday 1st April at 7.59am.
No subscription is required to access the free trial, meaning you won't need PlayStation Plus or Xbox Game Pass. But, unfortunately, you will be limited to five hours' worth of game time within the free play window. There's also no word of a similar offer on PC."
Jos on Cyberpunk kokeilematta konsoleilla niin nytten pääsäisenä siihen tulee mahdolisuus viiden tunnin ajaksi, ehkäpä joku speedrunneri juoksee pelin tarinan läpi(?)
Itekin tässä taputellut Cyberpunkkia ratukalla ihan kiltisti fsr fg modin kanssa, mutta täytyy kyllä sanoa että osaavat CDPR:llä ottaa aikansa tämän kanssa. Saas nähdä tuleeko tuo CDPR:n lupaama FSR 3 päivitys suoraan sit sillä FSR 3.1:llä millä jäis grafiikan ghosting vähemmälle tai jopa historiaan.
Tässä alkaa olla sellaset 70h takana, oisko puolet originalin side questeista tehty, main guestia tehty tohon PL alkuun ja sitäkin noin puoleen väliin.
Aloin pistään kunnolla modeja, voin sanoa, että peli paranee todella paljon, kun saa noi ylim. sumuefektit pois ja ainakin osan tekstuureista 4k, pelihän käyttää default tekstuureina 512x kokoa ja ai scaalaa ne suuremmaksi, ihmekkös katosi suttuisuus pelistä.
Nyt on myös autoja, autot toimii paremmin, UI paremmin ja muutama muu QoL modi. Vaatteita ja muuta turhaketta bling bling.
alku vähän nihkeä kun kone kaatuili, vikana huono kotelon ilmanvaihto ja cpu kuumeni, mutta ei enää ja voi olla karkit kaakossa, ensi viikolla tulee AIO niin voi kokeilla miten sillä toimii.
Samoin PL alussa ja muutenkin pelissä vielä bugeja, joutuu savettaan ja loadaan välillä kun jää jumiin joskus.
Hyvin on viihtynyt. Modit parantaa vielä peliä lisää, tosin tässä on vieläkin moni asia joka kaipaisi parantamista ja tuo Phantom Libertyn tuomat lisät ois saanu olla jo main pelissä releasessa.
Itsekin asensin tänään taas yhden modin lisää. Tällä kertaa Nova LUT (pure 2.0 ja pure raster ENV) , mikä kyllä parantaa mielestäni värejä ja ulkonäköä. Ja helpompi asentaa kuin nuo shaderit: raahaa vain zipit Vortexiin ja that's it.
Lisäksi suosittelen jälleen käyttämään pädiä ohjaamiseen autoilla/moottoripyörillä. Niin paljon helpompaa ja hauskempaa.
Itsekin asensin tänään taas yhden modin lisää. Tällä kertaa Nova LUT (pure 2.0 ja pure raster ENV) , mikä kyllä parantaa mielestäni värejä ja ulkonäköä. Ja helpompi asentaa kuin nuo shaderit: raahaa vain zipit Vortexiin ja that's it.
Lisäksi suosittelen jälleen käyttämään pädiä ohjaamiseen autoilla/moottoripyörillä. Niin paljon helpompaa ja hauskempaa.
sama mulla tuo pure lut, molemmat.
Joo padia ei ole tullu vielö kokeiltua, asensin ton virtual car dealerin ja modaajien tekemiä autoja, ne on moninverroin parempia kuin originaalit pelissä, toimii hyvin näppikselläkin.
Jätin ton car mod shopin vielä pois liikaa aikaa menee jo muutenkin, pitää kokeilla myöhemmin.
Ainoa vaan että kalliita, mutta rahaa tulee ovista ja ikkunoista jo.
virtual ateljer kans asennettu ja equipment ex vaatteisiin. ja paljon muutakin, vähän innostuu liikaa kun enemmän asentelee. no intro videos mod vähän nopeuttaa pelin käynnistymistä..
Pari autoa tuli asennettua kanssa, Ford Mustang 1969 ja Bentley Bentayga. En ole tällä pelikerralla käyttänyt ollenkaan pikamatkustusta vaan ajan paikasta toiseen