Tulipa aloitettua Cyberpunk 2.0/Phantom Liberty läpipeluu ja jessus on kyllä upea tapaus asetukset tapissa ja path tracingit päällä + HDR. Jonkun verran modeja myös taustalla mutta ei mitään kovin radikaalia. Tekstuuri/LOD, bugikorjaus ja QoL modeja lähinnä. Myös HDR blackfloor ja og valaistuksen vihreä sävy korjattu reshade + RenoDX modin + HDR analysis toolin avulla, ja myös viilattu tonemappingii ja white balancee etc enemmän omiin silmiin miellyttäväksi.
Kun on päivityksiä tullu vaikka millä mitalla sit viime pelaamisen jälkeen, ni nyt kun pelailin, niin onko Adam masher ainoastaan siellä arasaka towerissa ja pakko mennä final tripille? Eli saan sen varaston avaimen siltä, mutta pakottaa menemään arasakan luo ja sit Helmanin mukaan ja The end, pitäis aloittaa alusta. Takas sieltä ei enää pääse.
Kyllä.
Mutta sen jälkeen kun päihittänyt sen päätehtävän, peli palaa siihen viimeisen tehtäväsarjan alkuun, ja char level sun muut kaikki mitä on on lootannut viimeisiä tehtäviä tehdessä, seuraa mukana. Eli se peli tavallaan resetoi ne viimeiset tehtävät ja taitaa vielä vetää sen saven uusiksi, tai sitten luo uuden siihen kohtaan. Tai autosaven nyt ainakin tekee.
Toi lisäosa oli vähän lyhyempi kuin mitä ehkä odotin. Joku 10 päivää tuossa meni. Tein uudet isot tehtävät, hiukan jotain auton varastelua sille yhdelle fixerille ja sitten sen uuden alueen fixerin tehtäviä. Kohtalaisen hyvin tongin uuden alueen kartan myös. Ainoa merkittävä mitä ei kai ihan tehnyt kaikkea on ne tarot jutut.
Yhden lopun pelasin huolellisesti, ja sitten kokeilin toista päävaihtoehtoa nopeasti vaan tehtävät suorittamalla. Siinä on loppupuolella täysin eri alueita eri vaihtoehdoilla, jotka kannattaa ainakin nopeasti käydä läpi, tehtävät ja alueet haarautuu siinä tehtävässä&kohdassa jossa Songbirdin kanssa ronkitaan jotain AI artifaktia tms. Hansenin katsellessa touhua ylhäältä lasin takaa.
Jos ehdottomasti haluaa tehdä vain toisen haaran, niin paljon mielenkiintoisempi vaihtoehto on
pettää songbird siinä kohtaa. Varsinkin se maanalainen vuosikymmeniä vanha tukikohta on lumoava. Useat tehtävät sisältää enemmän pahoja pomoja ja mini-pomoja.
Erityisesti verrattuna The Outer Worldisin 2 lisäosaan meni liki 4 viikkoa. Tosin tässä oli kuitenkin fast travel ja TOW:ssa ei ollut Supernova vaikeustason takia, ja kun ekaksi latailin vanhoja saveja joissa oli lähellä lopputaistelu tuon Smasherin kanssa jota kokeilin suorittaa että orientoituisin takaisin peliin 3 vuoden jälkeen, niin kuolin aina noin 3 sekunnissa very hardin takia aina kun se tuli esiin, ja tiputin vaikeustason hardille. Olisi kyllä pitänyt nostaa se vaikeustaso takaisin maksimiin, ja ainoastaan ne muutamat oikein pahat viholliset hoitaa hardilla, kun kuitenkin mun hahmo oli lähtöjään level 50 ja kohtalaisen OP siis.
Taidan ehkä vielä katsoa sen uuden pääpelin lopputehtävä vaihtoehdon minkä tuo lisäosa toi, ja sitten voisi ottaa Diablo 4 kokeiluun. Lisäosan loppuratkaisut olivat aika tylsät. Oon saanut nyt useamman pelin pois päivänjärjestyksestä jotka ovat jääneet roikkumaan, lähinnä niiden loput tai myöhemmin tulleet lisäosat.
Tää oli mulla kai yhtä vakaa kuin julkaisussakin. Ainoastaan vähän jouduin vääntämään asetuksia pienemmälle ja joku 4 tunnin pelaamisen jälkeen peli alkoi rankasti takertelemaan(10 FPS ja tuntuu enemmän 1/10) välillä niin käynnistin sitä uudestaan joka korjasi sen. Tuntui että tuo jotenkin on muistiin littyvä, commit charge(kaikki varattu virtuaalimuisti) kasvaa jonnekin 30 GB, mutta silti peli ei vie paljon yli 10 GB oikeaa rammia, vapaana on koko ajan ainakin 4-5 GB.
Edit:
huomasin että mulla oli melkein kaikki gigit ja jobsit tehtynä, niin pelasin vielä vajaa pari päivää ja tein ne kaikki pois, samaten kuittasin pari viimeisintä cyberpsykoa. Kartalle jäi roikkumaan vaan ne kilpa-ajot sekä NCPD jutut. Samalla kuittasin pari puuttuvaa tarrot korttia kun ne olivat pelin lopun vaihtoehdoista sellaisia, jotka kyllä olin jo aikoinaan kokeillut läpi, mutta ilmeisesti ei ollut niillä jatkanut pelin loppumisen jälkeen pelaamista, niin ne eivät olleet avautuneet ja jääneet siihen saveen mitä olin jatkanut. Pelasin nopeasti kaksi kertaa sen lopun, resetoin atribuutitkin ja tein siihen lopputaisteluun kohtalaisen optimoidun buildin mutta silti ei ollut mitään saumaa sitä Smasheria vastaan very hardilla, kun taas hardilla se oli melko helppo.
Yritin myös sitä lopputehtävää tehdä solona mutta ilmeisesti aikoinaan sen Johnnyn eri keskustelutuokioissa oli tullut valittua väärin koska en saanut sitä käynnistettyä ohjeiden mukaisesti odottamalla. Ehkä jollain modilla tuon olisi voinut käynnistää mutta ei ollut tarpeeksi kiinnostusta.
Lisäksi peli kaatui maanantaina ja siitä avautuneesta "flatlined" ponnahdusikkunasta muistinkin että kyllä se peli oli kaatuillut ehkä kerran 3-4 päivässä kun pelasin ahkerasti. Eli aika vakaa kuitenkin tää peli edelleen oli, enemmän se tolkuton tökkiminen vaikutti aina kun oli pelannut jotain 4+ tuntia. Lisäksi peliä voi kehua siitä miten tolkuttomalla tahdilla se tekee ylimääräisiä autosaveja ja jättää ylimääräisiä quicksaveja.
Päivät ja viikot ovat valitettavasti ihan nollatason infoa kun joku voi pelata 1h per päivä ja toinen 5h per päivä tai 7h per viikko tai 30h per viikko.
Päivät ja viikot ovat valitettavasti ihan nollatason infoa kun joku voi pelata 1h per päivä ja toinen 5h per päivä tai 7h per viikko tai 30h per viikko.
Tuosta sinänsä olen erittäin samaa mieltä. Yhtä lailla vaikka puhuttaisiin "IRL" kalenteri ajan sijaan tuoli -ajasta, niin eri ihmiset pelaa samoja pelejä niin eri tavalla ettei sellaisiakaan juuri voi verrata.( ellei ihminen pelaa niin keskimäärin samanlaisesti kuin muutkin ihmiset. Mutta siinä tehdään aika monta hiljaista oletusta. ) Veikkaisin kuitenkin että harva pelaa ne kaikki gigit ja jobsit pois kuten itse tein. Myös ne viimeisimmät noin 5 cyberpsykoa oli vähän turhaa "puurtamista" jonka voisi kuvitella helposti monelle jäävän tekemättä.
Kuitenkin, tarkoitin ensisijaisesti verrata tuohon The Outer Worldsin kahteen lisäosaan jotka olivat samalla tapaa pelaamatta, kummankin pelit olin pelannut perusteellisesti läpi julkaisussa ja ulkomuistista CP2077 oli selvästi laajempi peli. Samaten kun tuo oli TOW:n lisäosat olivat ulkomuistissa koska juuri ennen ne pelasin pois. Ehkä tuon PL päätarina oli about sopivan pituinen, mutta tämän ollessa AAA peli olisi hieman odottanut siinä olevan enemmän uusia sivutehtäviä. Kai ainoat lisäsivutehtävät olivat sen yhden uuden fixerin jutut. Voihan siinä hiukan jotain muutakin olleen koska tuskinpa alunperin olin ihan kaikkia sivutehtäviä tehnyt, suurimman osan kyllä.
Tuosta sinänsä olen erittäin samaa mieltä. Yhtä lailla vaikka puhuttaisiin "IRL" kalenteri ajan sijaan tuoli -ajasta, niin eri ihmiset pelaa samoja pelejä niin eri tavalla ettei sellaisiakaan juuri voi verrata.( ellei ihminen pelaa niin keskimäärin samanlaisesti kuin muutkin ihmiset. Mutta siinä tehdään aika monta hiljaista oletusta. ) Veikkaisin kuitenkin että harva pelaa ne kaikki gigit ja jobsit pois kuten itse tein. Myös ne viimeisimmät noin 5 cyberpsykoa oli vähän turhaa "puurtamista" jonka voisi kuvitella helposti monelle jäävän tekemättä.
Kuitenkin, tarkoitin ensisijaisesti verrata tuohon The Outer Worldsin kahteen lisäosaan jotka olivat samalla tapaa pelaamatta, kummankin pelit olin pelannut perusteellisesti läpi julkaisussa ja ulkomuistista CP2077 oli selvästi laajempi peli. Samaten kun tuo oli TOW:n lisäosat olivat ulkomuistissa koska juuri ennen ne pelasin pois. Ehkä tuon PL päätarina oli about sopivan pituinen, mutta tämän ollessa AAA peli olisi hieman odottanut siinä olevan enemmän uusia sivutehtäviä. Kai ainoat lisäsivutehtävät olivat sen yhden uuden fixerin jutut. Voihan siinä hiukan jotain muutakin olleen koska tuskinpa alunperin olin ihan kaikkia sivutehtäviä tehnyt, suurimman osan kyllä.
No kyllä se tuntimäärä yhdistettynä infoon siitä, kuinka paljon teki sivutehtäviä tms. on silti se paras ja tarkin tapa kertoa kestosta. Tuo, että sanoo jonkun määrän päiviä, ei kerro yhtään mitään, ellei kerro, kuinka paljon on pelannut per päivä.
Miten ihmeessä tämän saa pyörimään kunnolla. Ajoin tuon benchmarkin, nakuttelin sisään HWU:n quality-asetukset ja benchmarkin tuloksena tämä:
Kai tän nyt lujempaa pitäisi pöyriä vaikka prossuna on tuollainen mopo? Rautana siis 6-core Ryzen, (eli kuvan prosssusta lohkottu 1 CCD, eli 6c12t 4,0 GHz) ja 4070 Super, 3Dmark Time Spystä irtoaa kuitenki sen 20k pojoa. Ei vain nuo käyttöasteet mitenkään nouse tästä:
Miten ihmeessä tämän saa pyörimään kunnolla. Ajoin tuon benchmarkin, nakuttelin sisään HWU:n quality-asetukset ja benchmarkin tuloksena tämä:
Kai tän nyt lujempaa pitäisi pöyriä vaikka prossuna on tuollainen mopo? Rautana siis 6-core Ryzen, (eli kuvan prosssusta lohkottu 1 CCD, eli 6c12t 4,0 GHz) ja 4070 Super, 3Dmark Time Spystä irtoaa kuitenki sen 20k pojoa. Ei vain nuo käyttöasteet mitenkään nouse tästä:
Miten ihmeessä tämän saa pyörimään kunnolla. Ajoin tuon benchmarkin, nakuttelin sisään HWU:n quality-asetukset ja benchmarkin tuloksena tämä:
Kai tän nyt lujempaa pitäisi pöyriä vaikka prossuna on tuollainen mopo? Rautana siis 6-core Ryzen, (eli kuvan prosssusta lohkottu 1 CCD, eli 6c12t 4,0 GHz) ja 4070 Super, 3Dmark Time Spystä irtoaa kuitenki sen 20k pojoa. Ei vain nuo käyttöasteet mitenkään nouse tästä:
6 ydin prossulla jo 16% cpu käyttö voi olla noin 100% kuorma yhdellä ytimellä. 100% tarkoittaisi että kaikki ytimet olisi täydellä kuormalla, harva peli osaa käyttää ytimiä noin hyvin. Useimmat pelit käyttää yhtä ydintä paljon ja muut ytimet kevyemmällä käytöllä.
Pelillä on kaiketi vieläkin ongelmia useamman CCD:n prosessorien kanssa ja tällä modilla saa "AMD SMT Patch":in asennettua (esiteltynä modisivun toisessa kuvakaappauksessa)
6 ydin prossulla jo 16% cpu käyttö voi olla noin 100% kuorma yhdellä ytimellä. 100% tarkoittaisi että kaikki ytimet olisi täydellä kuormalla, harva peli osaa käyttää ytimiä noin hyvin. Useimmat pelit käyttää yhtä ydintä paljon ja muut ytimet kevyemmällä käytöllä.
Pelillä on kaiketi vieläkin ongelmia useamman CCD:n prosessorien kanssa ja tällä modilla saa "AMD SMT Patch":in asennettua (esiteltynä modisivun toisessa kuvakaappauksessa)
Kokeile ottaa vaikka ray tracing pois, ja kato miten vaikuttaa.
Single-thread cäpin näkeminen on hankalaa, kun ei se tunnu suoraan näkyvän task managerissa. Liekö se käyttis veivaa sitä pullonkaulathreadiäkin corelta toiselle, joten missään ei näy 100%, vaikka se todellisuudessa voi olla pullonkaula.
Ainoa millä oli merkitystä oli tuon framegenin päälle laitto ja tuplasi. Millään muulla ei tunnu olevan mitään merkitystä; kokeilin vielä Horizon Forbidden Westiä ja se pyörii edelleen upeasti, ja siinä kaikki coret menee task managerissakin 100%, kuten kuuluukin.
e: ei näy tuo cyberpunkin kuorma ollenkaan, ihan avuton cpu-käyttö
Ainoa millä oli merkitystä oli tuon framegenin päälle laitto ja tuplasi. Millään muulla ei tunnu olevan mitään merkitystä; kokeilin vielä Horizon Forbidden Westiä ja se pyörii edelleen upeasti, ja siinä kaikki coret menee task managerissakin 100%, kuten kuuluukin.
Meinaan että per core rasitus ylipäätänsä käy satasessa eikä jää puoliväliin.
OT:
Tuo H:FW on ylipäätänsä todella hyvin optimoitu ja käännetty peli, ks. vaikka Horizon Forbidden West on PC is the definitive way to experience this game mutta siis verrokkina, kun oli ainoa jota testata nopeasti. Noh, pitää palata asiaan seuraavalla kerralla kun on aikaa pelata, nyt ei oikein kerennyt kuin pari dinoa murhuuttaan testiksi.
4070 on 1080p kortti cyberpunkille ja tuo CPU on hidas, kokeile laskea resoluutiota ja detaljeja tai vaihtoehtona on rautakauppa ja päivitys. Lisäksi Phantom liberty nosti pelin vaatimuksia raudalle, myös ilman RT pelaaminen nopeuttaa. Tää on vaan niin raskas.
En nyt mitenkään jaksa uskoa että peli olisi niin raskas että n. R5 3600 & RTX3080 tason raudalla se pyörii vain 27 fps ilman RT & DLSS ultra perfromancella? Noilla asetuksilla näytönohjaimen tai prosessorin tuulettimet ei edes lähde pyörimään.
En nyt mitenkään jaksa uskoa että peli olisi niin raskas että n. R5 3600 & RTX3080 tason raudalla se pyörii vain 27 fps ilman RT & DLSS ultra perfromancella? Noilla asetuksilla näytönohjaimen tai prosessorin tuulettimet ei edes lähde pyörimään.
Kokeilisin poistaa ton ccd lohkomisen ja kattosin mitä tapahtuu. Pelin pitäis priorisoida siltiki yhtä ccd:tä ja jos laskenta säikeistyy hyvin niin sit se leviää muillekki.
Toi sun prossu boostaa 4ghz, siinä missä toi 3900x teoriassa 4,6. Noiden suhteen mukaan katottuna pitäis onnistua 99fps jos 3900x vetää 114fps.
Ostin nytten itsekin vihdoin tuon Liberty lisärin ja aloitin pelin alusta vs mitä julkaisussa ja monta asiaa mennyt parempaan suuntaan mutta ihmettelen, eikö launchin aikoihin jokainen outfit antanut jotain armoria?
Ja toinen kyssäri koskien modaamista, onko tässä samanlainen juttu kun sama engine kuitenkin kun Witcher 3 niin jos peli havaitsee ristiriitoja modien kanssa tai vastaavaa niin peli ei vain käynnisty/heittää erroria kuten Witcher 3 tekee?
Minulla on vain noin 30 modia ja about 20h takana ilman suurempia murheita mutta yhdessä Cyberpshyco tehtävän kanssa kaatuili niin poistin dodge ja dash modin käytöstä niin ainakin sen jälkeen meni ilman kaatuilua toi tehtävä.
Skyrim modailu on tuttua puuhaa ja Witcher 3 myöskin mutta tämä on vähän kysymysmerkki itselleni.
Ostin nytten itsekin vihdoin tuon Liberty lisärin ja aloitin pelin alusta vs mitä julkaisussa ja monta asiaa mennyt parempaan suuntaan mutta ihmettelen, eikö launchin aikoihin jokainen outfit antanut jotain armoria?
Ja toinen kyssäri koskien modaamista, onko tässä samanlainen juttu kun sama engine kuitenkin kun Witcher 3 niin jos peli havaitsee ristiriitoja modien kanssa tai vastaavaa niin peli ei vain käynnisty/heittää erroria kuten Witcher 3 tekee?
Minulla on vain noin 30 modia ja about 20h takana ilman suurempia murheita mutta yhdessä Cyberpshyco tehtävän kanssa kaatuili niin poistin dodge ja dash modin käytöstä niin ainakin sen jälkeen meni ilman kaatuilua toi tehtävä.
Skyrim modailu on tuttua puuhaa ja Witcher 3 myöskin mutta tämä on vähän kysymysmerkki itselleni.
Tapping switch weapons button (ALT/Triangle/Y) with an equipped weapon will switch you to your last used weapon instead of cycling through all equipped slots
www.nexusmods.com
Tykkään käyttää tuota ominaisuutta monessa pelissä ja Cyberpunkissa se vanilana menee kaikki aseet läpi myös nyrkit, kun tykkään vaihtaa nopeasti lennossa lähitaistelu aseen ja pitkämatka aseen välillä kuten esim far cryissa(pelaan ohjaimella)
Miten tämä paska voi olla näin epävakaa nykyään? DLSS päällä kaatuilee työpöydälle ja ilman on FPS:t pudonnut jotain 50% siitä mitä ne oli ennen Phantom Libertyä..
Ja GOG ressukka yrittää kovasti synkata tallennuksia ja kestää ikuisuus että tuo uusi launcher aukeaa..
Miten tämä paska voi olla näin epävakaa nykyään? DLSS päällä kaatuilee työpöydälle ja ilman on FPS:t pudonnut jotain 50% siitä mitä ne oli ennen Phantom Libertyä..
Ja GOG ressukka yrittää kovasti synkata tallennuksia ja kestää ikuisuus että tuo uusi launcher aukeaa..
Kannattaa poistaa gog syncci kun niillä ei servut riitä niille. Gogin manage installationissa voi säätää aukeaako launcher vai itse peli.
Phantom liberty on vaativampi alue kuin muu pelialue, kun he eivät tue vanhoja konsoleita.
DLSS saattaa olla omassa koneessa jokin ongelma, päivittää driverit ja default oc:t jne.
Itselläni ei ainakaan tuon yhden modin poistamisen jälkeen ole ollut ongelmia kaatuilun kanssa. DLSS käytössä mutta ekan 2-sarjalaisen kanssa ilman RT juttuja toisin.
Jos on jatkuva kaatuilu ongelma, kokeile katsoa jos vram tai ram tulee täyteen ja pienentää asetuksia.
Toki cpu/gpu kellotukset myös, käsittääkseni ihan Witcher 3 lähtien redengine on aika herkkä kaatuilemaan ylikelloista/vs muut moottorit.
Nämä puolan poikien pelit eivät ole kaikista vakaamat jos setuppi vetää koko ajan limitissä(näin olen käsittänyt)
Jos @Sihijuoma667 pelaa ilman fps lukkoa ja 58003D joutuu äärimilleen RT kera niin voi olla että setupin takia peli kaatuu varsinkin jos on kellotuksia mukana.
1. Kokeile vaikka 60fps lukon kanssa ekana jos ei kaatuile niin etsi seuraava porras.
2. Seuraavaksi kokeile laskea 60fps kanssa asetuksia alemmaksi, RT/grafiikka=Jos sama jatkuu niin sitten kokeilla eheyttää tiedostot.
3. Jos mikään ei auta että laskee resot/grafiikka asetukset/FPS lukon vaikka 30fps/720p/low ja silti kaatuilee ja eheyttänyt pelitiedostot niin sitten joku ajurivika tai vastaava.
Näistä ei varmaan ole paljoa hyötyä mutta ehkä suuntaa antava.
Vinkkejä miten selvitä elossa auton ratissa tämän pelin alussa? Pääsin vasta Night Cityyn ja teen ekoja tehtäviä siellä. Aina kun hyppään auton rattiin, niin tuntuu että kaikki alkavat ampua kohti. Sekä jalankulkijat että muut autoilijat. Pahimpia ovat nämä autot täynnä pääkallotason vihollisia, jotka lähtevät perään ja joista ei tunnu pääsevän eroon millään. Onko pelin alussa vaan tarkoitus kävellä tai käyttää fast travelia?
Miten tämä paska voi olla näin epävakaa nykyään? DLSS päällä kaatuilee työpöydälle ja ilman on FPS:t pudonnut jotain 50% siitä mitä ne oli ennen Phantom Libertyä..
Ja GOG ressukka yrittää kovasti synkata tallennuksia ja kestää ikuisuus että tuo uusi launcher aukeaa..
Samanlain piti poistaa steamista steam sync tallennuksista. Oma kaatuilu johtui ihan himpun verran heikosta jäähdytyksestä, tuo PL vaan imee virtaa. Tarkista kans onhan kone 100% vakaa, sillä oma kone toimi hyvin, mutta tuo PL ainoa joka kaatoi koneen, ts. lötyi todellinen pelistressitesti
Ja ihan CP77 alkupuolella oli muistin epävakauden kanssa ongelma, säätiin biossista joitain muistiarvoja alemmaksi, tosin nyt uusin asuksen bios niin ei tarvi enää säätää.
Samoin jos sulla on 3080 niin joitain RT arvoja pitää pudottaa, 4090 on ainoa kortti joka toimii huoletta tässä pelissä, ja sekin yskii 4k. mulla oli 3080 ennen ja 1440p tarkkuus ja vähän settingsejä piti laitella alemmaksi
Vinkkejä miten selvitä elossa auton ratissa tämän pelin alussa? Pääsin vasta Night Cityyn ja teen ekoja tehtäviä siellä. Aina kun hyppään auton rattiin, niin tuntuu että kaikki alkavat ampua kohti. Sekä jalankulkijat että muut autoilijat. Pahimpia ovat nämä autot täynnä pääkallotason vihollisia, jotka lähtevät perään ja joista ei tunnu pääsevän eroon millään. Onko pelin alussa vaan tarkoitus kävellä tai käyttää fast travelia?
Pelin alku on hankala joo, level scaling ei tunnu toimivan, taas loppua kohten muuttuu liian helpoksi, ne "NPCD" scanner hustlet ja misc questipaikat on usein täynnä vihuja jotka alkaa heti ampuun. jos tuntuu tökkivän niin vaikeustasoa alemmaksi ja kun leveliä tulee niin voi huolettaa pistää hardia
Oma kaatuilu johtui ihan himpun verran heikosta jäähdytyksestä, tuo PL vaan imee virtaa. Tarkista kans onhan kone 100% vakaa, sillä oma kone toimi hyvin, mutta tuo PL ainoa joka kaatoi koneen, ts. lötyi todellinen pelistressitesti
Käsittääkseni myös Witcher 3 on herkkä kaatuilemaan jos kone on äärirajoilla joten ehkä engine ongelma tai vastaavaa. Toki hyvä mittaus kohde siinä mielessä jos Redenginellä pysyy pystyssä peli niin pysyy sitten muillakin.
Käsittääkseni myös Witcher 3 on herkkä kaatuilemaan jos kone on äärirajoilla joten ehkä engine ongelma tai vastaavaa. Toki hyvä mittaus kohde siinä mielessä jos Redenginellä pysyy pystyssä peli niin pysyy sitten muillakin.
Just sattumalta rupesin itsekin modaamaan Cyberpunkia graffojen osalta. Linkkaamasi videon osalta vaikea sanoa, mitä modeja tuohon on asennettu, mutta nämä laitoin itselleni:
This project aims to improve the graphics by reworking game assets to better quality preserving original art style and good performance.Modification from author of The Witcher 3 HD Reworked Proj
www.nexusmods.com
Ja visuaalisesti ero on kyllä mukavasti parempaan suuntaan - makuasia toki. FPS:iä modit ei havaittavasti heikentänyt, mutta HD reworked vaatii näyttikseltä vähän enemmän VRAM:ia. Eli jos on VRAM kulutus jo nyt tapissa, niin kannattaa varoa. Tai sitten vääntää muita grafiikkavipusia alemmaksi. Itsellä ei ollut mitään ongelmia RTX4090:n kanssa.
Tuota reshader modia lukuunottamatta asennus on helppoa, purat vain paketit oikeaan hakemistoon ja siinä se.
Reshader modi vaatii Reshaderin asennuksen. Ei rakettitiedettä sekään, mutta pari työvaihetta enemmän.
Just sattumalta rupesin itsekin modaamaan Cyberpunkia graffojen osalta. Linkkaamasi videon osalta vaikea sanoa, mitä modeja tuohon on asennettu, mutta nämä laitoin itselleni:
This project aims to improve the graphics by reworking game assets to better quality preserving original art style and good performance.Modification from author of The Witcher 3 HD Reworked Proj
www.nexusmods.com
Ja visuaalisesti ero on kyllä mukavasti parempaan suuntaan - makuasia toki. FPS:iä modit ei havaittavasti heikentänyt, mutta HD reworked vaatii näyttikseltä vähän enemmän VRAM:ia. Eli jos on VRAM kulutus jo nyt tapissa, niin kannattaa varoa. Tai sitten vääntää muita grafiikkavipusia alemmaksi. Itsellä ei ollut mitään ongelmia RTX4090:n kanssa.
Tuota reshader modia lukuunottamatta asennus on helppoa, purat vain paketit oikeaan hakemistoon ja siinä se.
Reshader modi vaatii Reshaderin asennuksen. Ei rakettitiedettä sekään, mutta pari työvaihetta enemmän.
Juu okei, kiitti vinkistä. Noi on niin selkeesti terävämmän näköisiä nuo Youtube pätkät että vois kokeilla, asennusohjeita löytyy varmasti jos ei tuon kummosempaa vaadi.
Eli näyttävimmät graffat on useamman modin miksaus, taitaa olla noissa aikalailla tuunausta takana.
Aina mietityttää että miksei ole pelifirman puolesta jo hiottu noin näyttäväksi, luulis niiltä onnistuvan.
Juu okei, kiitti vinkistä. Noi on niin selkeesti terävämmän näköisiä nuo Youtube pätkät että vois kokeilla, asennusohjeita löytyy varmasti jos ei tuon kummosempaa vaadi.
Eli näyttävimmät graffat on useamman modin miksaus, taitaa olla noissa aikalailla tuunausta takana.
Aina mietityttää että miksei ole pelifirman puolesta jo hiottu noin näyttäväksi, luulis niiltä onnistuvan.
Aika harvoilla on 4090 käytössä, niin periaatteessa pelit tehdään konsolien ehdoilla. Itsekin sain 4080:n 16 gigaa loppumaan kun laitoin vähän liikaa tekstuurimodeja käyttöön. HD reworked + pari muuta kyllä lopulta sain toimimaan ongelmitta. LUT modit toki ei vie mitään suorituskykyä ja se sitten onkin artistin valintoja mitä käytetään.
Luulen että noihin youtube pätkiin isketään myös jälkikäsittelyssä hienosäätöä ja ihan suora pelistä kaapattu video ei ole kyseessä.
Olen varmaan jokunen vuosi sitten kehunut pelin soundtrackia mutta pakko taas kehua.
Vaikka niin Witcheristä tykkäsin mutta sen soundtrack ei mielestäni ollut niin hyvä muun pelin kanssa mutta tässä rokkaa ainakin omaan makuun:
Vaikka tämä ei omien listoille Top10 sijoitukkaan mutta on tämä ollut hieno kokemus nytten vuosien jälkeen ja varsinkin paremalla PC raudalla(vaikkakaan RT hyvällä fps turha unelmoida vielä) mutta kaikki puuh.
Olispa CDPR unohtanut vanhat konsolit ja julkaisut pelin parin kolmen vuoden viiveellä niin en usko että sellaista pettymystä olisi tullut vaikkakaan omissa kirjoissa ei Witcher 3 tasolle päästäkkään mutta eri genren pelit ja eka CDPR peli tässä genressä, on varmaan monet aloittaneet huonommin sen.
Edit:
Kiitos @Yeenoghu tuosta HD modista, latasin sen(heikoman version) ja sitten yksinkertaisen reshade(perfomance) modin nytten näyttää hitusen paremalta ja eikä syönyt ainakaan näin normi käytössä paljoa konetehoa.
Olen varmaan jokunen vuosi sitten kehunut pelin soundtrackia mutta pakko taas kehua.
Vaikka niin Witcheristä tykkäsin mutta sen soundtrack ei mielestäni ollut niin hyvä muun pelin kanssa mutta tässä rokkaa ainakin omaan makuun:
Vaikka tämä ei omien listoille Top10 sijoitukkaan mutta on tämä ollut hieno kokemus nytten vuosien jälkeen ja varsinkin paremalla PC raudalla(vaikkakaan RT hyvällä fps turha unelmoida vielä) mutta kaikki puuh.
Olispa CDPR unohtanut vanhat konsolit ja julkaisut pelin parin kolmen vuoden viiveellä niin en usko että sellaista pettymystä olisi tullut vaikkakaan omissa kirjoissa ei Witcher 3 tasolle päästäkkään mutta eri genren pelit ja eka CDPR peli tässä genressä, on varmaan monet aloittaneet huonommin sen.
Edit:
Kiitos @Yeenoghu tuosta HD modista, latasin sen(heikoman version) ja sitten yksinkertaisen reshade(perfomance) modin nytten näyttää hitusen paremalta ja eikä syönyt ainakaan näin normi käytössä paljoa konetehoa.
Olen varmaan jokunen vuosi sitten kehunut pelin soundtrackia mutta pakko taas kehua.
Vaikka niin Witcheristä tykkäsin mutta sen soundtrack ei mielestäni ollut niin hyvä muun pelin kanssa mutta tässä rokkaa ainakin omaan makuun:
Vaikka tämä ei omien listoille Top10 sijoitukkaan mutta on tämä ollut hieno kokemus nytten vuosien jälkeen ja varsinkin paremalla PC raudalla(vaikkakaan RT hyvällä fps turha unelmoida vielä) mutta kaikki puuh.
Olispa CDPR unohtanut vanhat konsolit ja julkaisut pelin parin kolmen vuoden viiveellä niin en usko että sellaista pettymystä olisi tullut vaikkakaan omissa kirjoissa ei Witcher 3 tasolle päästäkkään mutta eri genren pelit ja eka CDPR peli tässä genressä, on varmaan monet aloittaneet huonommin sen.
Edit:
Kiitos @Yeenoghu tuosta HD modista, latasin sen(heikoman version) ja sitten yksinkertaisen reshade(perfomance) modin nytten näyttää hitusen paremalta ja eikä syönyt ainakaan näin normi käytössä paljoa konetehoa.
Omasta mielestäni taas Witcher 3:ssa oli aivan mahtava soundtrack juuri siihen tunnelmaan. Varsinkin Skelligen musiikit on jäänyt mieleen. Cyberpunkissa niin eri meininki että ei sitä melkein voi edes verrata. Tällä hetkellä nautiskelen kyllä Cyberpunkista kun ensikertaa Phantom Libertyn jälkeen pelaamassa. Harmi vaan että FPS:t on kadonnut jonnekkin...
Ite oon ihan pari kertaa kuunnellut työmatkalla autossa pacific dreams -radiokanavaa puhelimen kautta. Pelissä kyseinen radiokanava toimii tosi hyvin, automatkalla ehkä joo, mutta kyllä se tarvitsee night cityn, jotta se oikeesti tuntuu ja kuulostaa hyvältä tai sitten sen marraskuisen sadetiistain.
Omasta mielestäni taas Witcher 3:ssa oli aivan mahtava soundtrack juuri siihen tunnelmaan. Varsinkin Skelligen musiikit on jäänyt mieleen. Cyberpunkissa niin eri meininki että ei sitä melkein voi edes verrata. Tällä hetkellä nautiskelen kyllä Cyberpunkista kun ensikertaa Phantom Libertyn jälkeen pelaamassa. Harmi vaan että FPS:t on kadonnut jonnekkin...
Phantom libertyn kanssa julkaistu päivitys lisäsi avoimen maailman juttuihin parannusta ja sen takia CPU kuorma lisääntyi huomattavasti. Siinä ainakin yksi mahdollinen syy alempiin fps lukemiin.
Sopiiko tuo Phantom Liberty erityisen hyvin johonkin tiettyyn kohtaan pääjuonta? Minulla on tässä toinen läpipeluu menossa ja vähän koitan punnita, että kuinka innokkaasti tämä lähtee toista kertaa, ennen kuin investoin lisää rahaa tähän. En ole siis ostanut tuota lisäosaa, mutta tiedän milloin se sisältö aukeaa ja olen sen kohdan yli jo pelannut.
Sopiiko tuo Phantom Liberty erityisen hyvin johonkin tiettyyn kohtaan pääjuonta? Minulla on tässä toinen läpipeluu menossa ja vähän koitan punnita, että kuinka innokkaasti tämä lähtee toista kertaa, ennen kuin investoin lisää rahaa tähän. En ole siis ostanut tuota lisäosaa, mutta tiedän milloin se sisältö aukeaa ja olen sen kohdan yli jo pelannut.
Tuo aukeaa sen jälkeen kun voodoo boys quest on tehty, sopii siihen väliin oikein hyvin. Jos olet alkuperäisen pelin jo pelannut kertaalleen niin tuosta kohtaa on todella hyvä myös se alkuperäisen pelin pääjuoni unohtaa, koska Phantom Liberty tarjoaa omat loput pelille.
Hmm, olen pyöritelly mielessä useamman kuukauden mahdollisuutta, että hommaisinko tämän. Mitä mieltä ootte, soveltuuko peli omaan makuhermoon jos witcher, falloutit napanneet? Gta pelitki ollu mukiinmeneviä.
Hmm, olen pyöritelly mielessä useamman kuukauden mahdollisuutta, että hommaisinko tämän. Mitä mieltä ootte, soveltuuko peli omaan makuhermoon jos witcher, falloutit napanneet? Gta pelitki ollu mukiinmeneviä.
Roolipelinä aika kevyt verrattuna Witcheriin. Eli kannattaa asennoitua enemmän tarinavetoisena avoimen maailman shootterina. Oled-näyttö + HDR + RTX = tunnelma 10/10. Muhun ei ole oikein uponnut miltä taistelut tässä pelissä tuntuu, mutta tarina, tehtävät ja dialogit on tosi jees. Peli on kaikkine bugeineen ja päivityksineen saanut lähes kulttimaineen, joten pelaamisen arvoinen setti kuitenkin. Mulle tää ei ollut mikään henkilökohtainen masterpiissi, mutta kaveriporukasta löytyy tyyppejä joille aivan GOTY -materiaalia.