- Liittynyt
- 13.12.2016
- Viestejä
- 5 360
Laitan kun pääsen takaisin sorvin ääreen. En oikein laske hyviksi esimerkeiksi todellisessa maailmassa kuvia jossa pinnan päällä makaa vesikerros esim. tuossa sun linkissä on pari kuvaa jossa cyberpunkissa mainostaulujen tekstit olisivat täysin luettavissa vaikka oikeassa elämässä et näe kuin heijastuvat värit.
Pointti tässä on se että path tracing ei omasta mielestäni tuo riittävää lisäarvoa koska pinnat joista heijastukset lasketaan ovat täydellisiä tasoja joten lopputulos on kuitenkin vähän sinne päin. Jos arvostaa noita syviä varjoja niin asia voi olla eri. Esim. tuo hahmojen kasvojen loistaminen on häiritsevää mutta otanko 50% fps hitin vielä RT:n päälle että pääsee tuosta eroon en olisi ollenkaan varma.
Eikös moderneissa peleissä ole se roughness arvo niillä eri pinnoilla, millä määritellään se kuinka paljon valo hajoaa eri suuntiin heijastueassaan. Turha niihin on koittaa mallintaa mitään mikro koloja/rakoja ja nostaa vaadittavien polygonien määrät tähtitieellisiksi.
Kyllä otan ihan mielellään sen 50% hitin, kun peli rullaa silti 100 FPS tuntumassa.