Cyberpunk 2077

Tuli nyt ostettua tämäkin kun aluksi ajattelin että en tätä hommaa, kun ei ihan sitä mitä yleensä pelaan. Nyt oli -50% epicillä niin kehtasin ostaa.
Saa nähdä miten 5600x/6800xt combo jaksaa. Rt:iä ois kiva kokeilla, mutta amd kortit ei vissii ole kovin hyviä sen osalta
 
Tuli nyt ostettua tämäkin kun aluksi ajattelin että en tätä hommaa, kun ei ihan sitä mitä yleensä pelaan. Nyt oli -50% epicillä niin kehtasin ostaa.
Saa nähdä miten 5600x/6800xt combo jaksaa. Rt:iä ois kiva kokeilla, mutta amd kortit ei vissii ole kovin hyviä sen osalta
Riippuu resosta, virkistystaajuudesta ja toki asetuksista mutta 5600x ja 5700 xt pyörittää peliä 144p resolla hyvin. Ilman FSR:ää omilla asetuksilla noin 40 - 60 fps ja FSR Quality 10 - 30 fps enemmän. Raytracing voi olla aika tuskaista.
 
Rt:iä ois kiva kokeilla, mutta amd kortit ei vissii ole kovin hyviä sen osalta

Riippuu hieman resoluutiosta millä pelaat. Reilusti heikommalla 6700 XT:llä ja 3440x1440 resolla voi pitää RT juttuja päällä FSR/DRS skaalaimen kanssa, fps 40-60. Prosessorin päivityksestä 5800x -> 5800x3d oli pikkuisen hyötyä.
 
3440x1440p 144hz freesync näyttö. Prossulla vain pbo käytössä ja näyttis kellotettu/alivoltitettu. Kyllä tälläinen peli menee 60fps ihan täysin, ei tarvitse saada 144fps että voi nauttia.
 
3440x1440p, 12700K, Radeon 6800 XT, HIGH asetuksilla pyöri ihan hyvin koko kampanja, FPS jossain 80-120 maastossa. Tämä siis joskus vuosi sitten ilman FSR:ää.
 
Prossu päivitty Ryzen 5800X3D niin voi alkaa tätäkin pelaa. Näytönohjain on RTX3070. Asetukset oli ne tästäkin ketjusta löytyvät digitalfoundryn 1440P resoluutiolle sillä erotuksella että niistä otin säteenseurannan ja dlss pois päältä. Parin tunnin pelaamisella ei ongelmia vaikka prossun lämmöt pyöri 88-90c koko ajan.

Cyberpunk 2077 Screenshot 2022.11.26 - 09.53.14.96.png
 

Onko kukaan koittanu ilmaista VorpX Cyberpunk VR modia? Alussa VorpX:n tutoriaalin kohdalla olin vielä vakuuttunut kun gesturet aseilla tähtäämiseen tuntuivat toimivan niin hyvin, mutta kummallisia juttuja tapahtuu kun yrittää pelata. Esim. katse alkoi yhtäkkiä liikkumaan varpaisiin, enkä oikein tapua mitä asetusta muutin. Grafiikat lowilla peli pyöri hyvin kun käveli eteenpäin, mutta kääntyminen kummallinen 10fps dia show... Varmaan on joitain asetuksia väärin, mutta onko kukaan saanut tuota pelikuntoon?
 

Onko kukaan koittanu ilmaista VorpX Cyberpunk VR modia? Alussa VorpX:n tutoriaalin kohdalla olin vielä vakuuttunut kun gesturet aseilla tähtäämiseen tuntuivat toimivan niin hyvin, mutta kummallisia juttuja tapahtuu kun yrittää pelata. Esim. katse alkoi yhtäkkiä liikkumaan varpaisiin, enkä oikein tapua mitä asetusta muutin. Grafiikat lowilla peli pyöri hyvin kun käveli eteenpäin, mutta kääntyminen kummallinen 10fps dia show... Varmaan on joitain asetuksia väärin, mutta onko kukaan saanut tuota pelikuntoon?
Restartin jälkeen alko toimimaan taas ja pyörii hyvin mediumilla 50 fps, mutta kääntymisessä ja autolla ajossa on jotain hämärää. Jos kävelen suoraan ja kääntelen päätä kaikki toimii oikein, mutta sitte ku käännyn ohjaimella niin se fps laskuri näyttää 50, mutta se tuntuu niinku ois 2fps!?
 

"
Cyberpunk 2077 julkaistiin joulukuussa 2020, ja ajatuksena oli julkaista moninpeliosuus myöhemmin. CD Projekt Redin aika on kuitenkin kulunut pelin korjailuun, joten oli ehkä aikakin kuopata haaveet moninpeliosuudesta. Asiasta kertoi CD Projekt Redin Philipp Webber.

Voi kuitenkin olla, että tulevaisuuden jatko-osissa se moninpeli on mukana.

"Fixing Cyberpunk 2077 after launch meant that other R&D projects had to go away. With Cyberpunk, we wanted to do many things at the same time, and we just needed to really focus and say, 'Okay, what's the important part? Yeah, we will make that part really good. What is changing is our long-term approach to online, and by this we mean ensuring we are properly prepared to implement online elements in our games where they make sense. We don't want to go overboard or lose our single-player DNA. We want to take thoughtful steps to build robust online capabilities"
 

"
Cyberpunk 2077 julkaistiin joulukuussa 2020, ja ajatuksena oli julkaista moninpeliosuus myöhemmin. CD Projekt Redin aika on kuitenkin kulunut pelin korjailuun, joten oli ehkä aikakin kuopata haaveet moninpeliosuudesta. Asiasta kertoi CD Projekt Redin Philipp Webber.

Voi kuitenkin olla, että tulevaisuuden jatko-osissa se moninpeli on mukana.

"Fixing Cyberpunk 2077 after launch meant that other R&D projects had to go away. With Cyberpunk, we wanted to do many things at the same time, and we just needed to really focus and say, 'Okay, what's the important part? Yeah, we will make that part really good. What is changing is our long-term approach to online, and by this we mean ensuring we are properly prepared to implement online elements in our games where they make sense. We don't want to go overboard or lose our single-player DNA. We want to take thoughtful steps to build robust online capabilities"
Hyvä vaan niin. Tuo kaupunki on ihan liian pieni mihinkään moninpeliin
 
Kuvittelisin rankasti rampauttavan kybernetiikkaominaisuuksien käyttöä, jos olisi moninpeli.
 

"
Cyberpunk 2077 julkaistiin joulukuussa 2020, ja ajatuksena oli julkaista moninpeliosuus myöhemmin. CD Projekt Redin aika on kuitenkin kulunut pelin korjailuun, joten oli ehkä aikakin kuopata haaveet moninpeliosuudesta. Asiasta kertoi CD Projekt Redin Philipp Webber.

Voi kuitenkin olla, että tulevaisuuden jatko-osissa se moninpeli on mukana.

"Fixing Cyberpunk 2077 after launch meant that other R&D projects had to go away. With Cyberpunk, we wanted to do many things at the same time, and we just needed to really focus and say, 'Okay, what's the important part? Yeah, we will make that part really good. What is changing is our long-term approach to online, and by this we mean ensuring we are properly prepared to implement online elements in our games where they make sense. We don't want to go overboard or lose our single-player DNA. We want to take thoughtful steps to build robust online capabilities"
Tulossa kaikkiin cdpr-peleihin tulevaisuudessa. Ei perinteistä moninpeliä kuten cod, gta online, jne. vaan 'online elementtejä jotka parantaa yksin pelaavan kokemusta'. Mitä se sitten tarkottaneekaan, mutta oletan kyseessä olevan jotain trial runien tyylisiä aikakilpailuja missioneissa, reaaliajassa päivittyviä score boardeja pelimaailmaan ihmisille kilpailtavaks yksin pelatessa, ja tietysti melko varmana mahdollisuus napata kaveri mukaan vaikeaan tehtävään, jne.
 
Hyvä vaan niin. Tuo kaupunki on ihan liian pieni mihinkään moninpeliin
Kaupunkihan on järjettömän kokonen. 32-64 pelaajaa jos tuonne heitettäs niin voisit piilotella valitsemassas paikassa eikä kukaan löytäs koskaan. Ja sitten sinne muodostus ne muutamat 'hotspotit' joihin kaikki kerääntys poksuttelemaan koko muun maailman ammottaessa tyhjänä :D

Maailma on vaan moninpeliä ajatellen kovin yksiulotteinen. Pelaajat haluaa vertikaalista ulottuvuutta, mutta ilman modeja CPssä liikutaan vahvasti maanpintaa pitkin ja murto-osa korkeista rakennuksista on hyödynnetty käytettäviks.
 
CDPR jatkaa julkkiksen naama markkinoinnilla.
En tiedä onko niin hyvä asia immersion kannalta.
 
Ulahdus. Ostoon menee ihan suorilta, minne voin antaa rahani.
CPn umpisurkean launchin jälkeen olin kyllä varma että siihen ei enää laiteta paukkuja, tämä uusi sisältö kyllä ilahduttaa suuresti. Peli oli niin upea (PCllä) raakileenakin.
 
Tulikos tähän lisäriin mukaan jo se "police&npc ai overhaul"? Vai onko sellaista tulossakaan?
 
Käsittääkseni tulee. Se on yksi syy, miksi tuo lisäri tulee vain PC:lle PS5:lle ja xbox series konsoleille.
Edelleen kyllä huvittavaa että gtav tuli jopa ps3:lle ja siinä moiset hommat toimii ihan hyvin. Rockstar tosin tietty harjotelleet roskaraudan hyötykäyttöä pienen ikuisuuden ja varmaan osanneet valita paljon tehokkaampia tapoja toteuttaa joitain asioita.
 
Kyllä minä sanoisin että kyllä se tekijöiden laiskuutta/taitomuutta on kuin pelkkää tehoa.
Kun PS2 aikana onnistui jopa nuo asiat.

Eihän Witchereissäkään tuo osasto mitenkään päässyt loistamaan, vartijat olivat aina lähes overkillejä mutta silloin focus olikin eri asioissa kuin seurata npc hahmoja mutta cp77 kohdalla oli eriasia ja tämäkin ehkä yllätti tekijät kuten muukin asia.

En nytten muista oliko Witcehr 3 yhtään muuta satunaista ratsastajaa kaupunkiin mutta jos Geralt olisi tukkinut tien niiltä Roachin kanssa niin olisivatko osaneet kiertää esteen, epäilen.

Nytten olen modailut Skyrimin NPC hahmojen AI:ta parempaan kuosiin vaikka ne eivät näkyvästi tee dramaattisia muutoksia mutta se tuo paljon paremman immersion kuin että niillä olisi sama vuorokausi rytmi päivästä päivään, kiva huomata joskus kauppias jossain Tavarnessa lukemassa kirjaa kuin että istuisi päivästä päivään saman tiskin takana.

Toki nämä jäävät kaikilta selalisilta pelaajilta huomaamatta ketkä vain juoksevat eri paikkoihin mutta itse tykkään jäädä fiilistelemään johonkin puiston penkille ja katsella maisemia ja hahmoja.

Night City oli todella kiehtova paikka jäädä fiilistelee ja ihmttelemään eri alueita(ulkoisesti) puhelin vain piippasi lähes koko aika, toivoisin että sen voisi laittaa mutelle seuraavassa lisäosassa.
 
Meni tämä läpi. Oli hieno kokemus! Suurempia bugeja ei onneksi tullut vastaan. Oikeastaan yllättävän vähän näin laajaksi open world peliksi. Lisäksi pyöri yllättävän hyvin 1440p resolla 5700 XT:llä, varsinkin kun FSR:n laittoi päälle. Ja hienon näköinen oli! 101 tuntia tähän meni, tein aikalailla kaiken minkä keksin. Vähän enemmän tutorial tyyppisiä vinkkejä olisin kaivannut, muutamia asioita oli pakko katsoa googlesta kun en keksinyt pelin sisällä miten joku asia toimii.
Hard vaikeustasolla pelasin. Alussa oli liian vaikea, mutta kyllä se siitä puolen välin tienoilla helpotti. Tosin minun alkuperäinen kranaatti-insinööri ei ehkä ollut paras valinta taisteluihin :D
Paljon menettää jos sivutehtävät jättää tekemättä, aika helmiä seassa :) Myös easter eggejä löysin muutaman. Mad max oli aika nerokas!
Lopuista valitsin sillä hetkellä oikean tuntuisen, mutta ei se kovin onnelliseksi muodostunut. Mitä noita muita loppuja katsoin googlesta niin ei taida olla muutkaan :D Haikea olo jäi läpiinpeluun jälkeen. Aika hieno keksintö oli vastaajaviestit lopputekstien aikana.
Oli just passeli peli käydä pari NCPD questia selvittämässä silloin tällöin. Lisäosa tulee ostettua varmasti, on tuolla maailmalla vielä paljon annettavaa.
Lopuksi vielä kuva yhden onnistuneen tehtävän jälkeen!
photomode_08112022_222644.png

Adam Smasherin tapoin ilman muuta. Sainpa edes vähän kostettua Davidin ja Rebeccan puolesta :D Tosin ei tuolla tainnut olla mitään vaikutusta mihinkään, ainakaan mikään dialogi ei antanut niin ymmärtää.
 
Laitoin itse tämän nyt lataukseen Ps5:sella ja ajattelin ottaa ihan rauhassa ja tutkiskella maailmaa joka ei käsittääkseni kuitenkaan kauheen tehtävä rikas ole. Tarkoitus ei ole lähteä juonen kanssa kiirehtimään. Open-World peliksi harmillisen lyhyt, 100 tuntia ja kaikki tehty. Katsotaan kauanko saa itse rauhallisesti aikaa kulumaan.
 
Pelasin julkaisun aikaan 70 tuntia level 30 asti, mutta peli jäi tauolle joululoman takia. Nyt palasin takaisin ja tämähän on erittäin hyvä peli! Oli iso virhe pitää taukoa kun en muista juuri yhtäkään hahmoa ja on tuskaa yrittää muistella kaikkia sivujuonia ja tapahtumia. Ilmeisesti päivitysten myötä myös skillit oli nollaantunu ja sain laittaa ne uudestaan, pistooli+haulikko+katana ukolla pelaan tällä kertaa ja jätän pelin pilaaja sniput kokonaan pois.

Onko Kerenzikov refleksibuusterin käynnistämiseen muuta keinoa kuin dodge+ampuminen? Se ei tunnu toimivan jokakerta.
 
Kertokaas tämmöiselle vanhalle jarrulle, että mitä hyötyä on esim. jonkun aseen harvinaisuudesta? Aika alussa tässä ja tuntuu, että aseiden statsit on arvottu niin, että vahingossakaan ei saa mitään merkittävää parannusta, vaan aina todella minimaalinen ero edeltäjään. Sitten on näitä uncommon, rare jne aseita joiden ainoa ero on tuo värikoodi. Meneekö mulla nyt jotain ohi?
 
Level 8 hahmo menossa ja sellanen kysymys säilyykö noi sivutehtävät tuolla jos etenee päätehtäviä? Vai pitäiskö ensin yrittää tehdä sivutehtävät pois?
 
Level 8 hahmo menossa ja sellanen kysymys säilyykö noi sivutehtävät tuolla jos etenee päätehtäviä? Vai pitäiskö ensin yrittää tehdä sivutehtävät pois?
Kyllä ne pitäisi säilyä. Itse vaan tykkäsin tehdä kaikki sivutehtävät aina samantien ja päätarinaa myöhemmäksi.

140h peliä takana.. :D Netflix anime sarjan jälkeen innostuin uudelleen ja tuli tehtyä David Martinez Sandevista build.
 
Level 8 hahmo menossa ja sellanen kysymys säilyykö noi sivutehtävät tuolla jos etenee päätehtäviä? Vai pitäiskö ensin yrittää tehdä sivutehtävät pois?
En ole pelannu läpi, mutta peli ilmoittaa kun tulee "point of no return" ovi vastaan main questissa. Jätin siihen kohti pääjuonen ja oon tehny sivutehtäviä sun muuta kun niistä on monia kymmeniä tehtävälistassa ja lisää tulee kokoajan.
 
Kertokaas tämmöiselle vanhalle jarrulle, että mitä hyötyä on esim. jonkun aseen harvinaisuudesta? Aika alussa tässä ja tuntuu, että aseiden statsit on arvottu niin, että vahingossakaan ei saa mitään merkittävää parannusta, vaan aina todella minimaalinen ero edeltäjään. Sitten on näitä uncommon, rare jne aseita joiden ainoa ero on tuo värikoodi. Meneekö mulla nyt jotain ohi?

Minulle ainoa merkityksellinen asia tuossa erossa on se, että esim. common-tason aseita purkaessa ei saa epic-komponentteja jne.
Tosin puran siitä huolimatta melkeinpä kaiken ja craftaan niistä lege pisloja (esim. A22B) jotka myyn.


e. Asiasta toiseen, törmäsin tällaiseen braindance-mainokseen retkilläni :think:

braindance.jpg
 
Viimeksi muokattu:
Kertokaas tämmöiselle vanhalle jarrulle, että mitä hyötyä on esim. jonkun aseen harvinaisuudesta? Aika alussa tässä ja tuntuu, että aseiden statsit on arvottu niin, että vahingossakaan ei saa mitään merkittävää parannusta, vaan aina todella minimaalinen ero edeltäjään. Sitten on näitä uncommon, rare jne aseita joiden ainoa ero on tuo värikoodi. Meneekö mulla nyt jotain ohi?
Helvetin hyvä kysymys...Varmaan ainoo toi että saa enemmän palikoita hajottaessa ja jotain henkistä hyvinvointia että on harvinaisempaa shittiä päällä.
 


Joku löysi RT Overdrive trailerin paikat ja vertasi niitä 1.61 version maksimiasetuksiin.

Onhan tuossa paikoitellen eroa aika paljonkin.. varsinkin heijastusten kanssa. :thumbsup:
 


Joku löysi RT Overdrive trailerin paikat ja vertasi niitä 1.61 version maksimiasetuksiin.

Onhan tuossa paikoitellen eroa aika paljonkin.. varsinkin heijastusten kanssa. :thumbsup:


No niin. Alkaa jo näyttää nuo lätäköiden heijastukset sille, kun pitääkin. Ne olikin liian sumeita vesilätäkköiden heijastuksiksi, mikä pisti heti märällä kelillä silmään. Milloinkohan tuo overdrive tulee saataville?
 
Ei mitään hajua.. Veikkaisin että samaan aikaan tulee lisärin kanssa. Ja se tulee sit joskus tänä vuonna, tiedä sitten milloin.

Mukava sinänsä että tulee toi Overdrive modi kun tämä on kumminkin viimeinen peli joka tulee käyttämään Red Engineä. Että saapahan pelimoottori hyvät läksiäiset tappiin vedettyjen RT ominaisuuksien kanssa. :cool:
 
Juuri kun vihdoin sain näytönohjaimen, joka mielestäni on riittävän tehokas tähän peliin RT päällä ja 1440p-resoluutiolla. Voi olla vähän raskaampi säteenseuranta tuon uuden päivityksen kanssa. Jos RTX 3070 olisi hajonnut vähän myöhemmin, niin olisi voinut saada ei niin järkyttävällä välirahalla RTX 4070 Ti:n tilalle. Mutta sitten olisi ollut jo prossu pullonkaulana ja tämä 3070 Ti oli lopulta ihan puoli-ilmainen. Pakko aloittaa tällä uusi läpipeluu, kun lisäri tulee. Ei tarvitse vain päättömästi ajella ympäri kaupunkia ja ihailla grafiikoita. Ja toivottavasti vihdoin tulee liikenteen, poliisin ja NPC-hahmojen tekoälylle isoja parannuksia :D

Tätä peliä on nyt tullut pelattua 1440p-resoluutiolla kolmella eri näytönohjaimella. Grafiikka-asetukset kaikilla Digital Foundryn ohjeistuksen mukaan sekoitus mediumia ja high:ta. Tavoitteena saada +60FPS kaikkialla.

RTX 3060 Ti: Ainoastaan RT Lighting päällä ja DLSS Balanced
RTX 3070: Ainoastaan RT Lighting päällä, mutta DLSS Quality
RTX 3070 Ti: RT Lighting ja RT heijastukset päällä, DLSS Quality

Ajattelin, että tarvitsee 3080:n noille asetuksille, mitkä nyt on käytössä, mutta 3070 Ti taipui siihen. Toki tämä on aika kova yksilö kellottumaan ja alivoltittumaan. Yllättävän iso ero tuli myös normaaliin 3070:een.
 
Peli oli tauolla siihen saakka että sain kunnollisen näytönohjaimen, mutta nyt iski joko kumma bugi tai sitten en vaan osaa.

Jos vaihdan V:lle vaatteita, niin hahmon statsit kyllä vaihtuu, mutta ulkoasu ei. Ei vaikka riisuisin ja myisin ne päällä olevat vaatekappaleet ja pukisin päälle ihan mitä tahansa muuta, niin kuvassa näkyy edelleen vaan ne vanhat kledjut. Mitä nyt en tajua?
 
Peli oli tauolla siihen saakka että sain kunnollisen näytönohjaimen, mutta nyt iski joko kumma bugi tai sitten en vaan osaa.

Jos vaihdan V:lle vaatteita, niin hahmon statsit kyllä vaihtuu, mutta ulkoasu ei. Ei vaikka riisuisin ja myisin ne päällä olevat vaatekappaleet ja pukisin päälle ihan mitä tahansa muuta, niin kuvassa näkyy edelleen vaan ne vanhat kledjut. Mitä nyt en tajua?
Outfit käytössä? Valitse inventariossa outfitin kohdalla unequip.
 
Peli oli tauolla siihen saakka että sain kunnollisen näytönohjaimen, mutta nyt iski joko kumma bugi tai sitten en vaan osaa.

Jos vaihdan V:lle vaatteita, niin hahmon statsit kyllä vaihtuu, mutta ulkoasu ei. Ei vaikka riisuisin ja myisin ne päällä olevat vaatekappaleet ja pukisin päälle ihan mitä tahansa muuta, niin kuvassa näkyy edelleen vaan ne vanhat kledjut. Mitä nyt en tajua?
Tuota "uuttaa" ominaisuutta on kai tarkoitus käyttää siten että voi valita suosikki ulkoasun/vaatteensa, jonka jälkeen ulkonäkö ei muutu kun pukee parempaa kampetta niskaan. Ihan hyvä ominaisuus, että saa tehtyä ukkelista tai akkelista tyylikkään, mutta silti voi pitää armorin maksimissa.
 
Junk In The Trunk - Wardrobe Access

Tossa hyvä modi että ei aina tarvii käydä asunnoissa vaihtamassa vaatetusta.

Cyberpunk_2077_C_2020_by_CD_Projekt_RED_3.1.2023_7.24.57.png


Cyberpunk_2077_C_2020_by_CD_Projekt_RED_5.1.2023_5.57.18.png


Asetukset tapissa, 3840x1620 (DLSS Q) ultrawide reso ja modeja myös yllin kyllin.. Tekstuurimodien kanssa VRAM käyttö paikoitellen ~20GB luokkaa 4090:llä. :p

Pakko kyllä sanoa että RT + HDR tekee tästä aivan tautisen hyvännäköisen pelin jo nyt. Ja vielä RT Overdrive pätsiä tulossa. o_O
 
Viimeksi muokattu:
No niin. Alkaa jo näyttää nuo lätäköiden heijastukset sille, kun pitääkin. Ne olikin liian sumeita vesilätäkköiden heijastuksiksi, mikä pisti heti märällä kelillä silmään. Milloinkohan tuo overdrive tulee saataville?
Tuo RT heijastus on ihan pahuksen luonnottoman näköinen eli kumpikaan niistä ei näytä luonnollisilta.
 
Jaa, missä mielessä? Kyllä se imitioi aika hyvin oikeita heijastuksia imo.

McEnaney-puddle-architecture.jpg


cf9243238e63ced6fa228c99c8409afd.jpg


Tietysti jos ei silmään miellytä niin jättää ne normi RT asetukselle ja ottaa vain ne extra bounce lighting asetukset käyttöön.
 
Jaa, missä mielessä? Kyllä se imitioi aika hyvin oikeita heijastuksia imo.

McEnaney-puddle-architecture.jpg


cf9243238e63ced6fa228c99c8409afd.jpg


Tietysti jos ei silmään miellytä niin jättää ne normi RT asetukselle ja ottaa vain ne extra bounce lighting asetukset käyttöön.
Noista postaamistasi valokuvistahan sen virheellisyyden RT:llä näkee: valokuvissa on selviä vääristymiä heijastuksessa ja tuossa videon pääkuvassa se heijastus on kuin tasaisesta peilistä eli pahuksen luonnottoman näköinen. Ilman RT:tä se on taas niin sumea, että siitä ei näe kunnolla onko siinä vääristymää vai ei.
 
Siis onko tässä jo DLSS 3 tuki? En sitä valikoista löytänyt mut esim. Iotechin 4080 testissä oli testattu DLSS 2 vs 3?
 
Noista postaamistasi valokuvistahan sen virheellisyyden RT:llä näkee: valokuvissa on selviä vääristymiä heijastuksessa ja tuossa videon pääkuvassa se heijastus on kuin tasaisesta peilistä eli pahuksen luonnottoman näköinen. Ilman RT:tä se on taas niin sumea, että siitä ei näe kunnolla onko siinä vääristymää vai ei.
No ehkä ei täydellinen mutta ihan riittävän hyvä. Ja taitaa olla muutenkin vielä WIP että katellaan julkkarissa miltä näyttää.
 
Noista postaamistasi valokuvistahan sen virheellisyyden RT:llä näkee: valokuvissa on selviä vääristymiä heijastuksessa ja tuossa videon pääkuvassa se heijastus on kuin tasaisesta peilistä eli pahuksen luonnottoman näköinen. Ilman RT:tä se on taas niin sumea, että siitä ei näe kunnolla onko siinä vääristymää vai ei.

Ja tämäkö on sitten parempi vaihtoehto... Tuon liiallisen sumeuden huomaa välittömästi ilman asiaa ajattelemattakin.

Jonkun vääristymien puutteen (mitkä riippuu oikekastikin veden pinnan liikkeestä) huomaa sitten, kun pysähtyy ja alkaa syynäämään ajatuksella niitä heijastuksia.
 
Jonkun vääristymien puutteen (mitkä riippuu oikekastikin veden pinnan liikkeestä) huomaa sitten, kun pysähtyy ja alkaa syynäämään ajatuksella niitä heijastuksia.
Se vääristymien puute on paljon selkeämpi liikkeessä, mutta muuten toki samaa mieltä.
 

Statistiikka

Viestiketjuista
267 821
Viestejä
4 629 031
Jäsenet
76 113
Uusin jäsen
SweatyGamer

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom