Cyberpunk 2077

Pelin sisäinen benchmark sanoo että 73fps average 4k DLSS quality moodilla kaikilla RT herkuilla (psycho). Taitaa mennä generaatio tai pari ennen kuin tätä peliä pelataan natiivilla 4k 120fps locked.

E: onkohan tämä muuttunut raskaammaksi? Muistelin että 3080:lla pyöri aika hyvin launchissa kun jätti nuo psycho RT hommelit pois. Tosin DLSS perf taisi silloin mennä. 4090 tarjoaisi 100fps+ jos antaisi DLSS olla performancella.

Joo CPU tässä kanittaa myös RT päällä, joten silläkin saralla saa tulla aika paljon lisää single core tehoa, ennen kun saa 120FPS locked.

On kyllä raskaampi kun julkaisussa. Jossain pätsissä tuli parannusta varjoihin ja nykyään myös keinotekoisten valonlähteiden varjot on RT:n piirissä.
 
Tulipahan vaihdettua koneeseen 3080Ti eikä vieläkään pääse kunnolla leikkimään 1440p RT:llä. Mitä asetuksia suositeltais että sai pysymään sielä 60 fps:n kieppeillä ja nättinä? Vai alkaako 3700X olla pullonkaula?
 
Tulipahan vaihdettua koneeseen 3080Ti eikä vieläkään pääse kunnolla leikkimään 1440p RT:llä. Mitä asetuksia suositeltais että sai pysymään sielä 60 fps:n kieppeillä ja nättinä? Vai alkaako 3700X olla pullonkaula?
Onko DLSS päällä? Minkä tason ray tracing -asetukset? 3700X ei ole pullonkaula ennen kuin mennään oikeasti korkeisiin fps-lukemiin.
 
Onko DLSS päällä? Minkä tason ray tracing -asetukset? 3700X ei ole pullonkaula ennen kuin mennään oikeasti korkeisiin fps-lukemiin.
Kyllä Cyberpunkissa CPU tuntuu vaikuttavan aika paljon RT päällä. Tässä kuvaajassa ei ole uusimpia prossuja testattu jotka entisestään nostaa lukemia. Näyttiksenä 3090.

1668589028357.png
 
Itse päivitin 5600X->5800X3D ja peli tuntuu nyt huomattavasti sulavammalta. Pelaan 3840x1600 resoluutiolla ja näyttiksenä on RTX3080.
 
AIkalailla nämä Digital Foundryn suosittelemat asetukset.
Itselläni oli kovemmat asetukset kuin nuo, kun pelasin pelin julkaisun yhteydessä. 4K-resolla ja RTX 3090:lla yli 55 fps suurimman osan ajasta. Lieköhän peli muuttunut raskaammaksi :hmm:

Löytyi muuten hauska video pelistä :rofl:

 
Jos prossuna 5000 sarjan Ryzen tai 9900k Intel tai uudempi niin 4k resolla prossu ei tule olemaan pullonkaula 3000 sarjan Nvidialla RT päällä. Esim. oma 3900x ja 3060ti 1440p RT on täysin GPU rajoitteinen joten prossun päivityksellä ei juuri hyötyä saa.
 
Jos prossuna 5000 sarjan Ryzen tai 9900k Intel tai uudempi niin 4k resolla prossu ei tule olemaan pullonkaula 3000 sarjan Nvidialla RT päällä. Esim. oma 3900x ja 3060ti 1440p RT on täysin GPU rajoitteinen joten prossun päivityksellä ei juuri hyötyä saa.

on tuossa edelleen alueita, missä FPS droppaa alle 60:n tällä 5800X3D:lläkin, jos on RT päällä. Ja ei ole GPU pullonkaulana niissä tilanteissa. Esimekriksi se V:n asunnon viereinen tori on todella CPU raskas paikka ja se ei varmaan pyöri millään prossulla (Ehkä intelin 13900K:lla) yli 60:n, jos on RT käyössä.
 
on tuossa edelleen alueita, missä FPS droppaa alle 60:n tällä 5800X3D:lläkin, jos on RT päällä. Ja ei ole GPU pullonkaulana niissä tilanteissa. Esimekriksi se V:n asunnon viereinen tori on todella CPU raskas paikka ja se ei varmaan pyöri millään prossulla (Ehkä intelin 13900K:lla) yli 60:n, jos on RT käyössä.

Varmasti poikkeuksia aina löytyy. Pääsääntöisesti kuitenkin 4k RT ON, prossu ei ole pullonkaula.
 
Tulipahan vaihdettua koneeseen 3080Ti eikä vieläkään pääse kunnolla leikkimään 1440p RT:llä. Mitä asetuksia suositeltais että sai pysymään sielä 60 fps:n kieppeillä ja nättinä? Vai alkaako 3700X olla pullonkaula?

3700x jaksaa kyllä suurimmalti osin pitämään FPS:n 60:n yläpuolella RT:n kanssa, kun pistaa Traffic densityn mediumille. Vilkkaat keskusta-alueet aiheuttaa kyllä droppeja välillä alle 60:n. Tämä siis oma kokemus 3700x/3090 kombolla, mikä oli aiemmin käytössä.

3080Ti tosiaan vaatii 1440p resolla varmasti DLSS:n käyttöä, että 60 FPS pyörähtää esim ULTRA RT:llä
 
Tuli nyt ostettua tämäkin kun aluksi ajattelin että en tätä hommaa, kun ei ihan sitä mitä yleensä pelaan. Nyt oli -50% epicillä niin kehtasin ostaa.
Saa nähdä miten 5600x/6800xt combo jaksaa. Rt:iä ois kiva kokeilla, mutta amd kortit ei vissii ole kovin hyviä sen osalta
 
Tuli nyt ostettua tämäkin kun aluksi ajattelin että en tätä hommaa, kun ei ihan sitä mitä yleensä pelaan. Nyt oli -50% epicillä niin kehtasin ostaa.
Saa nähdä miten 5600x/6800xt combo jaksaa. Rt:iä ois kiva kokeilla, mutta amd kortit ei vissii ole kovin hyviä sen osalta
Riippuu resosta, virkistystaajuudesta ja toki asetuksista mutta 5600x ja 5700 xt pyörittää peliä 144p resolla hyvin. Ilman FSR:ää omilla asetuksilla noin 40 - 60 fps ja FSR Quality 10 - 30 fps enemmän. Raytracing voi olla aika tuskaista.
 
Rt:iä ois kiva kokeilla, mutta amd kortit ei vissii ole kovin hyviä sen osalta

Riippuu hieman resoluutiosta millä pelaat. Reilusti heikommalla 6700 XT:llä ja 3440x1440 resolla voi pitää RT juttuja päällä FSR/DRS skaalaimen kanssa, fps 40-60. Prosessorin päivityksestä 5800x -> 5800x3d oli pikkuisen hyötyä.
 
3440x1440p 144hz freesync näyttö. Prossulla vain pbo käytössä ja näyttis kellotettu/alivoltitettu. Kyllä tälläinen peli menee 60fps ihan täysin, ei tarvitse saada 144fps että voi nauttia.
 
3440x1440p, 12700K, Radeon 6800 XT, HIGH asetuksilla pyöri ihan hyvin koko kampanja, FPS jossain 80-120 maastossa. Tämä siis joskus vuosi sitten ilman FSR:ää.
 
Prossu päivitty Ryzen 5800X3D niin voi alkaa tätäkin pelaa. Näytönohjain on RTX3070. Asetukset oli ne tästäkin ketjusta löytyvät digitalfoundryn 1440P resoluutiolle sillä erotuksella että niistä otin säteenseurannan ja dlss pois päältä. Parin tunnin pelaamisella ei ongelmia vaikka prossun lämmöt pyöri 88-90c koko ajan.

Cyberpunk 2077 Screenshot 2022.11.26 - 09.53.14.96.png
 

Onko kukaan koittanu ilmaista VorpX Cyberpunk VR modia? Alussa VorpX:n tutoriaalin kohdalla olin vielä vakuuttunut kun gesturet aseilla tähtäämiseen tuntuivat toimivan niin hyvin, mutta kummallisia juttuja tapahtuu kun yrittää pelata. Esim. katse alkoi yhtäkkiä liikkumaan varpaisiin, enkä oikein tapua mitä asetusta muutin. Grafiikat lowilla peli pyöri hyvin kun käveli eteenpäin, mutta kääntyminen kummallinen 10fps dia show... Varmaan on joitain asetuksia väärin, mutta onko kukaan saanut tuota pelikuntoon?
 

Onko kukaan koittanu ilmaista VorpX Cyberpunk VR modia? Alussa VorpX:n tutoriaalin kohdalla olin vielä vakuuttunut kun gesturet aseilla tähtäämiseen tuntuivat toimivan niin hyvin, mutta kummallisia juttuja tapahtuu kun yrittää pelata. Esim. katse alkoi yhtäkkiä liikkumaan varpaisiin, enkä oikein tapua mitä asetusta muutin. Grafiikat lowilla peli pyöri hyvin kun käveli eteenpäin, mutta kääntyminen kummallinen 10fps dia show... Varmaan on joitain asetuksia väärin, mutta onko kukaan saanut tuota pelikuntoon?
Restartin jälkeen alko toimimaan taas ja pyörii hyvin mediumilla 50 fps, mutta kääntymisessä ja autolla ajossa on jotain hämärää. Jos kävelen suoraan ja kääntelen päätä kaikki toimii oikein, mutta sitte ku käännyn ohjaimella niin se fps laskuri näyttää 50, mutta se tuntuu niinku ois 2fps!?
 

"
Cyberpunk 2077 julkaistiin joulukuussa 2020, ja ajatuksena oli julkaista moninpeliosuus myöhemmin. CD Projekt Redin aika on kuitenkin kulunut pelin korjailuun, joten oli ehkä aikakin kuopata haaveet moninpeliosuudesta. Asiasta kertoi CD Projekt Redin Philipp Webber.

Voi kuitenkin olla, että tulevaisuuden jatko-osissa se moninpeli on mukana.

"Fixing Cyberpunk 2077 after launch meant that other R&D projects had to go away. With Cyberpunk, we wanted to do many things at the same time, and we just needed to really focus and say, 'Okay, what's the important part? Yeah, we will make that part really good. What is changing is our long-term approach to online, and by this we mean ensuring we are properly prepared to implement online elements in our games where they make sense. We don't want to go overboard or lose our single-player DNA. We want to take thoughtful steps to build robust online capabilities"
 

"
Cyberpunk 2077 julkaistiin joulukuussa 2020, ja ajatuksena oli julkaista moninpeliosuus myöhemmin. CD Projekt Redin aika on kuitenkin kulunut pelin korjailuun, joten oli ehkä aikakin kuopata haaveet moninpeliosuudesta. Asiasta kertoi CD Projekt Redin Philipp Webber.

Voi kuitenkin olla, että tulevaisuuden jatko-osissa se moninpeli on mukana.

"Fixing Cyberpunk 2077 after launch meant that other R&D projects had to go away. With Cyberpunk, we wanted to do many things at the same time, and we just needed to really focus and say, 'Okay, what's the important part? Yeah, we will make that part really good. What is changing is our long-term approach to online, and by this we mean ensuring we are properly prepared to implement online elements in our games where they make sense. We don't want to go overboard or lose our single-player DNA. We want to take thoughtful steps to build robust online capabilities"
Hyvä vaan niin. Tuo kaupunki on ihan liian pieni mihinkään moninpeliin
 
Kuvittelisin rankasti rampauttavan kybernetiikkaominaisuuksien käyttöä, jos olisi moninpeli.
 

"
Cyberpunk 2077 julkaistiin joulukuussa 2020, ja ajatuksena oli julkaista moninpeliosuus myöhemmin. CD Projekt Redin aika on kuitenkin kulunut pelin korjailuun, joten oli ehkä aikakin kuopata haaveet moninpeliosuudesta. Asiasta kertoi CD Projekt Redin Philipp Webber.

Voi kuitenkin olla, että tulevaisuuden jatko-osissa se moninpeli on mukana.

"Fixing Cyberpunk 2077 after launch meant that other R&D projects had to go away. With Cyberpunk, we wanted to do many things at the same time, and we just needed to really focus and say, 'Okay, what's the important part? Yeah, we will make that part really good. What is changing is our long-term approach to online, and by this we mean ensuring we are properly prepared to implement online elements in our games where they make sense. We don't want to go overboard or lose our single-player DNA. We want to take thoughtful steps to build robust online capabilities"
Tulossa kaikkiin cdpr-peleihin tulevaisuudessa. Ei perinteistä moninpeliä kuten cod, gta online, jne. vaan 'online elementtejä jotka parantaa yksin pelaavan kokemusta'. Mitä se sitten tarkottaneekaan, mutta oletan kyseessä olevan jotain trial runien tyylisiä aikakilpailuja missioneissa, reaaliajassa päivittyviä score boardeja pelimaailmaan ihmisille kilpailtavaks yksin pelatessa, ja tietysti melko varmana mahdollisuus napata kaveri mukaan vaikeaan tehtävään, jne.
 
Hyvä vaan niin. Tuo kaupunki on ihan liian pieni mihinkään moninpeliin
Kaupunkihan on järjettömän kokonen. 32-64 pelaajaa jos tuonne heitettäs niin voisit piilotella valitsemassas paikassa eikä kukaan löytäs koskaan. Ja sitten sinne muodostus ne muutamat 'hotspotit' joihin kaikki kerääntys poksuttelemaan koko muun maailman ammottaessa tyhjänä :D

Maailma on vaan moninpeliä ajatellen kovin yksiulotteinen. Pelaajat haluaa vertikaalista ulottuvuutta, mutta ilman modeja CPssä liikutaan vahvasti maanpintaa pitkin ja murto-osa korkeista rakennuksista on hyödynnetty käytettäviks.
 
CDPR jatkaa julkkiksen naama markkinoinnilla.
En tiedä onko niin hyvä asia immersion kannalta.
 
Ulahdus. Ostoon menee ihan suorilta, minne voin antaa rahani.
CPn umpisurkean launchin jälkeen olin kyllä varma että siihen ei enää laiteta paukkuja, tämä uusi sisältö kyllä ilahduttaa suuresti. Peli oli niin upea (PCllä) raakileenakin.
 
Tulikos tähän lisäriin mukaan jo se "police&npc ai overhaul"? Vai onko sellaista tulossakaan?
 
Käsittääkseni tulee. Se on yksi syy, miksi tuo lisäri tulee vain PC:lle PS5:lle ja xbox series konsoleille.
Edelleen kyllä huvittavaa että gtav tuli jopa ps3:lle ja siinä moiset hommat toimii ihan hyvin. Rockstar tosin tietty harjotelleet roskaraudan hyötykäyttöä pienen ikuisuuden ja varmaan osanneet valita paljon tehokkaampia tapoja toteuttaa joitain asioita.
 
Kyllä minä sanoisin että kyllä se tekijöiden laiskuutta/taitomuutta on kuin pelkkää tehoa.
Kun PS2 aikana onnistui jopa nuo asiat.

Eihän Witchereissäkään tuo osasto mitenkään päässyt loistamaan, vartijat olivat aina lähes overkillejä mutta silloin focus olikin eri asioissa kuin seurata npc hahmoja mutta cp77 kohdalla oli eriasia ja tämäkin ehkä yllätti tekijät kuten muukin asia.

En nytten muista oliko Witcehr 3 yhtään muuta satunaista ratsastajaa kaupunkiin mutta jos Geralt olisi tukkinut tien niiltä Roachin kanssa niin olisivatko osaneet kiertää esteen, epäilen.

Nytten olen modailut Skyrimin NPC hahmojen AI:ta parempaan kuosiin vaikka ne eivät näkyvästi tee dramaattisia muutoksia mutta se tuo paljon paremman immersion kuin että niillä olisi sama vuorokausi rytmi päivästä päivään, kiva huomata joskus kauppias jossain Tavarnessa lukemassa kirjaa kuin että istuisi päivästä päivään saman tiskin takana.

Toki nämä jäävät kaikilta selalisilta pelaajilta huomaamatta ketkä vain juoksevat eri paikkoihin mutta itse tykkään jäädä fiilistelemään johonkin puiston penkille ja katsella maisemia ja hahmoja.

Night City oli todella kiehtova paikka jäädä fiilistelee ja ihmttelemään eri alueita(ulkoisesti) puhelin vain piippasi lähes koko aika, toivoisin että sen voisi laittaa mutelle seuraavassa lisäosassa.
 
Meni tämä läpi. Oli hieno kokemus! Suurempia bugeja ei onneksi tullut vastaan. Oikeastaan yllättävän vähän näin laajaksi open world peliksi. Lisäksi pyöri yllättävän hyvin 1440p resolla 5700 XT:llä, varsinkin kun FSR:n laittoi päälle. Ja hienon näköinen oli! 101 tuntia tähän meni, tein aikalailla kaiken minkä keksin. Vähän enemmän tutorial tyyppisiä vinkkejä olisin kaivannut, muutamia asioita oli pakko katsoa googlesta kun en keksinyt pelin sisällä miten joku asia toimii.
Hard vaikeustasolla pelasin. Alussa oli liian vaikea, mutta kyllä se siitä puolen välin tienoilla helpotti. Tosin minun alkuperäinen kranaatti-insinööri ei ehkä ollut paras valinta taisteluihin :D
Paljon menettää jos sivutehtävät jättää tekemättä, aika helmiä seassa :) Myös easter eggejä löysin muutaman. Mad max oli aika nerokas!
Lopuista valitsin sillä hetkellä oikean tuntuisen, mutta ei se kovin onnelliseksi muodostunut. Mitä noita muita loppuja katsoin googlesta niin ei taida olla muutkaan :D Haikea olo jäi läpiinpeluun jälkeen. Aika hieno keksintö oli vastaajaviestit lopputekstien aikana.
Oli just passeli peli käydä pari NCPD questia selvittämässä silloin tällöin. Lisäosa tulee ostettua varmasti, on tuolla maailmalla vielä paljon annettavaa.
Lopuksi vielä kuva yhden onnistuneen tehtävän jälkeen!
photomode_08112022_222644.png

Adam Smasherin tapoin ilman muuta. Sainpa edes vähän kostettua Davidin ja Rebeccan puolesta :D Tosin ei tuolla tainnut olla mitään vaikutusta mihinkään, ainakaan mikään dialogi ei antanut niin ymmärtää.
 
Laitoin itse tämän nyt lataukseen Ps5:sella ja ajattelin ottaa ihan rauhassa ja tutkiskella maailmaa joka ei käsittääkseni kuitenkaan kauheen tehtävä rikas ole. Tarkoitus ei ole lähteä juonen kanssa kiirehtimään. Open-World peliksi harmillisen lyhyt, 100 tuntia ja kaikki tehty. Katsotaan kauanko saa itse rauhallisesti aikaa kulumaan.
 
Pelasin julkaisun aikaan 70 tuntia level 30 asti, mutta peli jäi tauolle joululoman takia. Nyt palasin takaisin ja tämähän on erittäin hyvä peli! Oli iso virhe pitää taukoa kun en muista juuri yhtäkään hahmoa ja on tuskaa yrittää muistella kaikkia sivujuonia ja tapahtumia. Ilmeisesti päivitysten myötä myös skillit oli nollaantunu ja sain laittaa ne uudestaan, pistooli+haulikko+katana ukolla pelaan tällä kertaa ja jätän pelin pilaaja sniput kokonaan pois.

Onko Kerenzikov refleksibuusterin käynnistämiseen muuta keinoa kuin dodge+ampuminen? Se ei tunnu toimivan jokakerta.
 
Kertokaas tämmöiselle vanhalle jarrulle, että mitä hyötyä on esim. jonkun aseen harvinaisuudesta? Aika alussa tässä ja tuntuu, että aseiden statsit on arvottu niin, että vahingossakaan ei saa mitään merkittävää parannusta, vaan aina todella minimaalinen ero edeltäjään. Sitten on näitä uncommon, rare jne aseita joiden ainoa ero on tuo värikoodi. Meneekö mulla nyt jotain ohi?
 
Level 8 hahmo menossa ja sellanen kysymys säilyykö noi sivutehtävät tuolla jos etenee päätehtäviä? Vai pitäiskö ensin yrittää tehdä sivutehtävät pois?
 
Level 8 hahmo menossa ja sellanen kysymys säilyykö noi sivutehtävät tuolla jos etenee päätehtäviä? Vai pitäiskö ensin yrittää tehdä sivutehtävät pois?
Kyllä ne pitäisi säilyä. Itse vaan tykkäsin tehdä kaikki sivutehtävät aina samantien ja päätarinaa myöhemmäksi.

140h peliä takana.. :D Netflix anime sarjan jälkeen innostuin uudelleen ja tuli tehtyä David Martinez Sandevista build.
 
Level 8 hahmo menossa ja sellanen kysymys säilyykö noi sivutehtävät tuolla jos etenee päätehtäviä? Vai pitäiskö ensin yrittää tehdä sivutehtävät pois?
En ole pelannu läpi, mutta peli ilmoittaa kun tulee "point of no return" ovi vastaan main questissa. Jätin siihen kohti pääjuonen ja oon tehny sivutehtäviä sun muuta kun niistä on monia kymmeniä tehtävälistassa ja lisää tulee kokoajan.
 
Kertokaas tämmöiselle vanhalle jarrulle, että mitä hyötyä on esim. jonkun aseen harvinaisuudesta? Aika alussa tässä ja tuntuu, että aseiden statsit on arvottu niin, että vahingossakaan ei saa mitään merkittävää parannusta, vaan aina todella minimaalinen ero edeltäjään. Sitten on näitä uncommon, rare jne aseita joiden ainoa ero on tuo värikoodi. Meneekö mulla nyt jotain ohi?

Minulle ainoa merkityksellinen asia tuossa erossa on se, että esim. common-tason aseita purkaessa ei saa epic-komponentteja jne.
Tosin puran siitä huolimatta melkeinpä kaiken ja craftaan niistä lege pisloja (esim. A22B) jotka myyn.


e. Asiasta toiseen, törmäsin tällaiseen braindance-mainokseen retkilläni :think:

braindance.jpg
 
Viimeksi muokattu:
Kertokaas tämmöiselle vanhalle jarrulle, että mitä hyötyä on esim. jonkun aseen harvinaisuudesta? Aika alussa tässä ja tuntuu, että aseiden statsit on arvottu niin, että vahingossakaan ei saa mitään merkittävää parannusta, vaan aina todella minimaalinen ero edeltäjään. Sitten on näitä uncommon, rare jne aseita joiden ainoa ero on tuo värikoodi. Meneekö mulla nyt jotain ohi?
Helvetin hyvä kysymys...Varmaan ainoo toi että saa enemmän palikoita hajottaessa ja jotain henkistä hyvinvointia että on harvinaisempaa shittiä päällä.
 

Statistiikka

Viestiketjuista
258 182
Viestejä
4 485 135
Jäsenet
74 179
Uusin jäsen
Flere-Imsaho

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom