- Liittynyt
- 23.10.2016
- Viestejä
- 3 002
11.1GB Steamissa, ainakin itsellä.11 gigaa? GoG puolella tuli 1.25GB päivitys...
11.1GB Steamissa, ainakin itsellä.11 gigaa? GoG puolella tuli 1.25GB päivitys...
Juu ei nuo FSR asetukset vaikuta mitään. Sama FPS tulee oli se päällä tai ei. Tai FSR:n kanssa vähän huonommat
Ei vaan pidät monitorisi ihan natiiviresoluutiolla ja sitten laitat sen FSR:n päälle niin se tekee työt (renderöi peliä alemmalla resoluutiolla ja rekonstruoi näyttösi resoluutiolle).Eikös tuolla FSR:llä ole tarkoitus vaihtaa ensin esim. 1440 resoluutiosta 1080 ja sen jälkeen FSR päälle ja sen pitäisi nostaa FPS ja näyttää muka yhtä hyvälle kuin 1440?
Olikohan joskus ennen sitten noin että piti pelistä vaihtaa ensin pienemmälle resoluutiolle? Jostain tuon käsityksen saanut.. Sittenhän mä oon ajanu tuota ihan väärin... Ihmekkään kun palasin 1440 resoon ilman FSR:rää...Ei vaan pidät monitorisi ihan natiiviresoluutiolla ja sitten laitat sen FSR:n päälle niin se tekee työt (renderöi peliä alemmalla resoluutiolla ja rekonstruoi näyttösi resoluutiolle).
Ei ole. Idea ollut aina sama.Olikohan joskus ennen sitten noin että piti pelistä vaihtaa ensin pienemmälle resoluutiolle?
AMD RSR toimii noin, mutta sitä ei kannata käyttää jos pelistä löytyy FSR tukiOlikohan joskus ennen sitten noin että piti pelistä vaihtaa ensin pienemmälle resoluutiolle? Jostain tuon käsityksen saanut.. Sittenhän mä oon ajanu tuota ihan väärin... Ihmekkään kun palasin 1440 resoon ilman FSR:rää...
Eikö RT lighting ole juuri tärkein säteenseurannan asetus? Se muuttaa koko pelin valaistuksen täysin ja saa objekteille paljon paremman varjostuksen. RT:n jälkeen rasteroinnilla toteutettu valaistus tuntuu tasapaksulta ja mitäänsanomattomalta. Seuraavaksi tärkeimpänä pitäisin heijastuksia, mutta RTX 3070 ei jaksa 1440p-resoluutiolla enää +60FPS, ellei pudota DLSS:ää Balanced-tasolle. Myös monissa muissa grafiikka-asetuksissa on kohtia, joiden tiputtaminen high:lle tai jopa mediumille tuo lisää FPS:ää, mutta vaikutus ulkonäköön on olematon. Digital Foundryllä taisi olla hyvä ohjevideo, jonka mukaan itse säädin asetukset.1440p 59 vs 61 ja tuossa on RT päällä melko reilusti taisi olla RT lighting pois ja sitten erittäin paljon säädetyt asetukset mutta kaikki olennainen ultralla/high
Showstopper bugeja ei enää taida olla, lienee se viimeinenkin cyberpsycho jumitus korjattu missä pahis ei ilmestykään.Kai se alkaisi olla aika jo ottaa tämä peli vihdoin työn alle ja aloittaa koko setti alusta.
Julkkarin aikoihin tuli omalle kohdalle vastaan jokin isompi bugi, minkä myötä valui monen tunnin pelaamisen tulos hukkaan. Sen myötä peli meni jäihin odottelemaan aina sitä "seuraavaa isoa patchia". Eiköhän timantti ala olla jo hioutunut ainakin tämän ketjun perusteella.
Kannattaako peli vetää vanillana vai onko jotain ehdottoman suositeltavia modeja millä pelikokemus vielä paranee?
Sekoilevia autoja ei omalle kohdalle ole sattunut, mutta nyt muistui mieleen että oikeasti säikähdin kun ihan alkupuolella peliä oltiin Jackien kanssa jossain kämpässä ja yhdessä kohti tuli siirtymä muualle niin Jackie rynni kaapin läpiShowstopper bugeja ei enää taida olla, lienee se viimeinenkin cyberpsycho jumitus korjattu missä pahis ei ilmestykään.
Mut pieniä bugeja on kyllä edelleen paljon, tunnin sessio ja sinä aikana:
- Useampi auto vajosi tien sisään
- Yksi auto muuttui porakoneeksi ja lähti pyörimään
- Useampi ruumis / esine jumittui seinän sisään ja muitakin clippausongelmia riitti
- Vesi näyttää uidessa edelleen todella kököltä kun tekstuurit vilahtelee pinnan tienoilla
- Force openissa käden tekstuurit clippaa aika isosti toistensa läpi
Aika monta tehtävää tuossa nähtävästi korjattiin, mutta ehdottomasti tärkein fixi on silti:Päivitys. 11 gigaa. Tämä peli on kyllä mahtava. Yöllinen Night City, pieni sade. Onko hienompaa pelimaailmaa tehty. Ei.
![]()
Cyberpunk 2077 - Patch 1.61 - Steam News
Patch 1.61 for Cyberpunk 2077 is now available!store.steampowered.com
RT lighting ero on oikeasti ihan olematon jos et seuraile jotain roskapönttöjen alla olevia varjoja. Oikeastaan suurin ero taisi olla jossain kohdassa jossa oli juoma-automaatteja rivissä osoittaen aika lähelle jotain seinää joiden valo näkyi seinässä paremmin ja tämäkin efekti tuli kunnolla näkyviin vain yöllä. Kolmas ero jonka edes kunnolla huomasin oli että jossain parkkipaikan puomin alla ei ollut varjoa lainkaan päivällä ilman RT lighting. Jotain olemattomia eroja on sitten jossain neonkylttien valaistuksessa miten ne heijastaa seinään jossa ovat kiinni selvemmin. Totesin että kaikilla muilla RT efekteillä oli paljon suurempi merkitys esimerkiksi RT local shadows jolloin auton ajovalot tuottavat realistisia varjoja (RT local shadows on ja local shadow detail low tuntui toimivan ihan ok, jos shadow detailin kääntää off varjot katoavatr kokonaan ajovaloista).Vertailin vielä lisää ja kellotetulla RTX 3070:lla säteenseuranta päällä yhdessä paikassa seisomalla oli seuraavat tulokset:
Natiivi 1440p: 36 FPS
DLSS Quality: 75 FPS
FSR Quality: 73 FPS
DLSS Balanced menee jo turhan pehmeäksi ja FSR Balanced saa liikkuvat kohteet vähän epätarkoiksi ja paljastaa todellisen resoluution. Qualityllä ei ole oikeastaan väliä, kummalla pelaa. Kova duuni on varmasti ollut AMD:lla tehdä vastine DLSS:lle, mutta hyvään suuntaan mennään.
Eikö RT lighting ole juuri tärkein säteenseurannan asetus? Se muuttaa koko pelin valaistuksen täysin ja saa objekteille paljon paremman varjostuksen. RT:n jälkeen rasteroinnilla toteutettu valaistus tuntuu tasapaksulta ja mitäänsanomattomalta. Seuraavaksi tärkeimpänä pitäisin heijastuksia, mutta RTX 3070 ei jaksa 1440p-resoluutiolla enää +60FPS, ellei pudota DLSS:ää Balanced-tasolle. Myös monissa muissa grafiikka-asetuksissa on kohtia, joiden tiputtaminen high:lle tai jopa mediumille tuo lisää FPS:ää, mutta vaikutus ulkonäköön on olematon. Digital Foundryllä taisi olla hyvä ohjevideo, jonka mukaan itse säädin asetukset.
Sitten, kun Phantom Liberty julkaistaan ja toivottavasti myös tekoäly ja liikenne on korjattu hyvään kuntoon, niin täytyy ottaa uusi läpipeluu. Saa nähdä, onko silloin vielä saatavilla kohtuuhintaista RTX 4000 -sarjalaista, vai mennäänkö 3070:lla![]()
Kuvittelisi että nytten pitäisi päästä pelin uuteen kukoistukseen kun ei ole edellinen sukupolvi enää rampauttamassa menoa ja CP77 nousee tuhkasta kuin Feeniksen lintu.Sitten, kun Phantom Liberty julkaistaan ja toivottavasti myös tekoäly ja liikenne on korjattu hyvään kuntoon, niin täytyy ottaa uusi läpipeluu.
Jaa-a. Omat havainnot on ihan erilaisia, mutta varmaan pitkälti makuasioita. RT-valaistus tuo älyttömästi lisää realistista varjostusta ja välillä valoisat ja varjoisat alueet vaihtavat paikkaa. Esimerkiksi yksi tori talojen välissä koostui kahdesta alueesta, joista toinen oli varjoisa ja toinen valoisa. Kun löi säteenseurannan päälle, valoisa ja varjoisa paikka vaihtoivat kirjaimellisesti paikkaa. Auringonvalo käyttäytyy korkeiden talojen välissä välillä omituisesti ilman säteenseurannan apua. Ilman säteenseurantaa myöskään objektien, kuten autojen, ruokakojujen ja jopa siltojen alla ja takana ei ole kunnon syvää varjostusta tai varjot voivat puuttua kokonaan. Tuo ei omasta mielestäni ole mikään pieni ongelma. RT lighting sisältää myös RT ambient occlusionin, joka auttaa paljon. Lisäksi voi vielä mainita yöllä neon-kyltit, jotka eivät säteile värikkäitä valojaan ympäristöön, ellei säteenseuranta ole päällä.RT lighting ero on oikeasti ihan olematon jos et seuraile jotain roskapönttöjen alla olevia varjoja. Oikeastaan suurin ero taisi olla jossain kohdassa jossa oli juoma-automaatteja rivissä osoittaen aika lähelle jotain seinää joiden valo näkyi seinässä paremmin ja tämäkin efekti tuli kunnolla näkyviin vain yöllä. Kolmas ero jonka edes kunnolla huomasin oli että jossain parkkipaikan puomin alla ei ollut varjoa lainkaan päivällä ilman RT lighting. Jotain olemattomia eroja on sitten jossain neonkylttien valaistuksessa miten ne heijastaa seinään jossa ovat kiinni selvemmin. Totesin että kaikilla muilla RT efekteillä oli paljon suurempi merkitys esimerkiksi RT local shadows jolloin auton ajovalot tuottavat realistisia varjoja (RT local shadows on ja local shadow detail low tuntui toimivan ihan ok, jos shadow detailin kääntää off varjot katoavatr kokonaan ajovaloista).
Onhan itselläkin jotain asetuksia suoraan low:lla mm. Color precision joka ei tunnu kuin vievän yksittäisiä fps. Screen Space Reflection on myös muistaakseni low:lla koska RT reflections on päällä (kokonaan pois kääntäminen ei tuntunut vaikuttavan mitenkään mihinkään jos RT oli päällä).
RT lighting ero on oikeasti ihan olematon jos et seuraile jotain roskapönttöjen alla olevia varjoja. Oikeastaan suurin ero taisi olla jossain kohdassa jossa oli juoma-automaatteja rivissä osoittaen aika lähelle jotain seinää joiden valo näkyi seinässä paremmin ja tämäkin efekti tuli kunnolla näkyviin vain yöllä. Kolmas ero jonka edes kunnolla huomasin oli että jossain parkkipaikan puomin alla ei ollut varjoa lainkaan päivällä ilman RT lighting. Jotain olemattomia eroja on sitten jossain neonkylttien valaistuksessa miten ne heijastaa seinään jossa ovat kiinni selvemmin. Totesin että kaikilla muilla RT efekteillä oli paljon suurempi merkitys esimerkiksi RT local shadows jolloin auton ajovalot tuottavat realistisia varjoja (RT local shadows on ja local shadow detail low tuntui toimivan ihan ok, jos shadow detailin kääntää off varjot katoavatr kokonaan ajovaloista).
Onhan itselläkin jotain asetuksia suoraan low:lla mm. Color precision joka ei tunnu kuin vievän yksittäisiä fps. Screen Space Reflection on myös muistaakseni low:lla koska RT reflections on päällä (kokonaan pois kääntäminen ei tuntunut vaikuttavan mitenkään mihinkään jos RT oli päällä).
Juu kyllä se tuo RT:llä toteutettu valaistus (Global illumination) on se isoin juttu. Muut asiat keskittyy pieniin yksityiskohtiin, kuten varjoihin tai heijastuksiin.Jaa-a. Omat havainnot on ihan erilaisia, mutta varmaan pitkälti makuasioita. RT-valaistus tuo älyttömästi lisää realistista varjostusta ja välillä valoisat ja varjoisat alueet vaihtavat paikkaa. Esimerkiksi yksi tori talojen välissä koostui kahdesta alueesta, joista toinen oli varjoisa ja toinen valoisa. Kun löi säteenseurannan päälle, valoisa ja varjoisa paikka vaihtoivat kirjaimellisesti paikkaa. Auringonvalo käyttäytyy korkeiden talojen välissä välillä omituisesti ilman säteenseurannan apua. Ilman säteenseurantaa myöskään objektien, kuten autojen, ruokakojujen ja jopa siltojen alla ja takana ei ole kunnon syvää varjostusta tai varjot voivat puuttua kokonaan. Tuo ei omasta mielestäni ole mikään pieni ongelma. RT lighting sisältää myös RT ambient occlusionin, joka auttaa paljon. Lisäksi voi vielä mainita yöllä neon-kyltit, jotka eivät säteile värikkäitä valojaan ympäristöön, ellei säteenseuranta ole päällä.
Helpointa olisi, jos pystyisi vain lyömään kaikki RT-asetukset päälle. Se kuitenkin vaatii varmaan vähintään RTX 3080:n, jotta saa +60FPS DLSS Qualityllä ja 1440p-resoluutiolla.
Joo CPU tässä kanittaa myös RT päällä, joten silläkin saralla saa tulla aika paljon lisää single core tehoa, ennen kun saa 120FPS locked.Pelin sisäinen benchmark sanoo että 73fps average 4k DLSS quality moodilla kaikilla RT herkuilla (psycho). Taitaa mennä generaatio tai pari ennen kuin tätä peliä pelataan natiivilla 4k 120fps locked.
E: onkohan tämä muuttunut raskaammaksi? Muistelin että 3080:lla pyöri aika hyvin launchissa kun jätti nuo psycho RT hommelit pois. Tosin DLSS perf taisi silloin mennä. 4090 tarjoaisi 100fps+ jos antaisi DLSS olla performancella.
Onko DLSS päällä? Minkä tason ray tracing -asetukset? 3700X ei ole pullonkaula ennen kuin mennään oikeasti korkeisiin fps-lukemiin.Tulipahan vaihdettua koneeseen 3080Ti eikä vieläkään pääse kunnolla leikkimään 1440p RT:llä. Mitä asetuksia suositeltais että sai pysymään sielä 60 fps:n kieppeillä ja nättinä? Vai alkaako 3700X olla pullonkaula?
Kyllä Cyberpunkissa CPU tuntuu vaikuttavan aika paljon RT päällä. Tässä kuvaajassa ei ole uusimpia prossuja testattu jotka entisestään nostaa lukemia. Näyttiksenä 3090.Onko DLSS päällä? Minkä tason ray tracing -asetukset? 3700X ei ole pullonkaula ennen kuin mennään oikeasti korkeisiin fps-lukemiin.
Onko tuosta testiä muilla kuin 1080p-resolla?Kyllä Cyberpunkissa CPU tuntuu vaikuttavan aika paljon RT päällä. Tässä kuvaajassa ei ole uusimpia prossuja testattu jotka entisestään nostaa lukemia. Näyttiksenä 3090.
![]()
Ei se resoluutio vaikuta prossun suorituskykyyn. Vai meinasitko että olis vielä matalempi resoluutio kuin tuo?Onko tuosta testiä muilla kuin 1080p-resolla?
Ei ole matalemmilla testattu kuin 1080p. Korkeammilla resoilla yllättäen framet eivät nouse silloinkaan. Täältä voi silti katsella.Onko tuosta testiä muilla kuin 1080p-resolla?
Helvetti, pitääkö tässä alkaa prossuakin kohta päivittelemäänItse päivitin 5600X->5800X3D ja peli tuntuu nyt huomattavasti sulavammalta. Pelaan 3840x1600 resoluutiolla ja näyttiksenä on RTX3080.
Olisiko drop-in-placement sinulla 5800x3d?Helvetti, pitääkö tässä alkaa prossuakin kohta päivittelemään![]()
No sehän se - sitä olin suunnitellut ensi vuodelle, kun käy samaan emoon. Samalla tekisi toki mieli päivittää prossun AIO Corsairiin...Olisiko drop-in-placement sinulla 5800x3d?
AIkalailla nämä Digital Foundryn suosittelemat asetukset.Onko DLSS päällä? Minkä tason ray tracing -asetukset? 3700X ei ole pullonkaula ennen kuin mennään oikeasti korkeisiin fps-lukemiin.
Itselläni oli kovemmat asetukset kuin nuo, kun pelasin pelin julkaisun yhteydessä. 4K-resolla ja RTX 3090:lla yli 55 fps suurimman osan ajasta. Lieköhän peli muuttunut raskaammaksiAIkalailla nämä Digital Foundryn suosittelemat asetukset.
Digital Foundry's Cyberpunk 2077 Optimal Settings breakdown - PC
For PC on the PC, a GameFAQs message board topic titled "Digital Foundry's Cyberpunk 2077 Optimal Settings breakdown".gamefaqs.gamespot.com
on tuossa edelleen alueita, missä FPS droppaa alle 60:n tällä 5800X3D:lläkin, jos on RT päällä. Ja ei ole GPU pullonkaulana niissä tilanteissa. Esimekriksi se V:n asunnon viereinen tori on todella CPU raskas paikka ja se ei varmaan pyöri millään prossulla (Ehkä intelin 13900K:lla) yli 60:n, jos on RT käyössä.Jos prossuna 5000 sarjan Ryzen tai 9900k Intel tai uudempi niin 4k resolla prossu ei tule olemaan pullonkaula 3000 sarjan Nvidialla RT päällä. Esim. oma 3900x ja 3060ti 1440p RT on täysin GPU rajoitteinen joten prossun päivityksellä ei juuri hyötyä saa.
Varmasti poikkeuksia aina löytyy. Pääsääntöisesti kuitenkin 4k RT ON, prossu ei ole pullonkaula.on tuossa edelleen alueita, missä FPS droppaa alle 60:n tällä 5800X3D:lläkin, jos on RT päällä. Ja ei ole GPU pullonkaulana niissä tilanteissa. Esimekriksi se V:n asunnon viereinen tori on todella CPU raskas paikka ja se ei varmaan pyöri millään prossulla (Ehkä intelin 13900K:lla) yli 60:n, jos on RT käyössä.
3700x jaksaa kyllä suurimmalti osin pitämään FPS:n 60:n yläpuolella RT:n kanssa, kun pistaa Traffic densityn mediumille. Vilkkaat keskusta-alueet aiheuttaa kyllä droppeja välillä alle 60:n. Tämä siis oma kokemus 3700x/3090 kombolla, mikä oli aiemmin käytössä.Tulipahan vaihdettua koneeseen 3080Ti eikä vieläkään pääse kunnolla leikkimään 1440p RT:llä. Mitä asetuksia suositeltais että sai pysymään sielä 60 fps:n kieppeillä ja nättinä? Vai alkaako 3700X olla pullonkaula?
Riippuu resosta, virkistystaajuudesta ja toki asetuksista mutta 5600x ja 5700 xt pyörittää peliä 144p resolla hyvin. Ilman FSR:ää omilla asetuksilla noin 40 - 60 fps ja FSR Quality 10 - 30 fps enemmän. Raytracing voi olla aika tuskaista.Tuli nyt ostettua tämäkin kun aluksi ajattelin että en tätä hommaa, kun ei ihan sitä mitä yleensä pelaan. Nyt oli -50% epicillä niin kehtasin ostaa.
Saa nähdä miten 5600x/6800xt combo jaksaa. Rt:iä ois kiva kokeilla, mutta amd kortit ei vissii ole kovin hyviä sen osalta
Riippuu hieman resoluutiosta millä pelaat. Reilusti heikommalla 6700 XT:llä ja 3440x1440 resolla voi pitää RT juttuja päällä FSR/DRS skaalaimen kanssa, fps 40-60. Prosessorin päivityksestä 5800x -> 5800x3d oli pikkuisen hyötyä.Rt:iä ois kiva kokeilla, mutta amd kortit ei vissii ole kovin hyviä sen osalta
Miten noin kuumana käy? Itsellä 65-67C, Arcticin AIO kanssa ja PBO2 -20.Parin tunnin pelaamisella ei ongelmia vaikka prossun lämmöt pyöri 88-90c koko ajan.
5800X3D vakio asetukset.Miten noin kuumana käy? Itsellä 65-67C, Arcticin AIO kanssa ja PBO2 -20.
Restartin jälkeen alko toimimaan taas ja pyörii hyvin mediumilla 50 fps, mutta kääntymisessä ja autolla ajossa on jotain hämärää. Jos kävelen suoraan ja kääntelen päätä kaikki toimii oikein, mutta sitte ku käännyn ohjaimella niin se fps laskuri näyttää 50, mutta se tuntuu niinku ois 2fps!?![]()
Cyberpunk VR Download - vorpX - VR 3D-Driver for Oculus Quest, Rift, Valve Index and other PCVR headsets
10 years ago, when all that existed of VR as we know it today was the idea to use cheap phone components for VR headsets, the story of vorpX began. VR – at least for gaming – back in the day was real life cyberpunk if you want. What better way to celebrate 10 years […]www.vorpx.com
Onko kukaan koittanu ilmaista VorpX Cyberpunk VR modia? Alussa VorpX:n tutoriaalin kohdalla olin vielä vakuuttunut kun gesturet aseilla tähtäämiseen tuntuivat toimivan niin hyvin, mutta kummallisia juttuja tapahtuu kun yrittää pelata. Esim. katse alkoi yhtäkkiä liikkumaan varpaisiin, enkä oikein tapua mitä asetusta muutin. Grafiikat lowilla peli pyöri hyvin kun käveli eteenpäin, mutta kääntyminen kummallinen 10fps dia show... Varmaan on joitain asetuksia väärin, mutta onko kukaan saanut tuota pelikuntoon?
Hyvä vaan niin. Tuo kaupunki on ihan liian pieni mihinkään moninpeliin![]()
"
Cyberpunk 2077 julkaistiin joulukuussa 2020, ja ajatuksena oli julkaista moninpeliosuus myöhemmin. CD Projekt Redin aika on kuitenkin kulunut pelin korjailuun, joten oli ehkä aikakin kuopata haaveet moninpeliosuudesta. Asiasta kertoi CD Projekt Redin Philipp Webber.
Voi kuitenkin olla, että tulevaisuuden jatko-osissa se moninpeli on mukana.
"Fixing Cyberpunk 2077 after launch meant that other R&D projects had to go away. With Cyberpunk, we wanted to do many things at the same time, and we just needed to really focus and say, 'Okay, what's the important part? Yeah, we will make that part really good. What is changing is our long-term approach to online, and by this we mean ensuring we are properly prepared to implement online elements in our games where they make sense. We don't want to go overboard or lose our single-player DNA. We want to take thoughtful steps to build robust online capabilities"