Cyberpunk 2077

Tähänkö tyyliin ei oikeassa elämässä heijasta vai mitä ajat takaa?

Laita nyt ihmeessä jotain esimerkkejä screenshottien muodossa.

Laitan kun pääsen takaisin sorvin ääreen. En oikein laske hyviksi esimerkeiksi todellisessa maailmassa kuvia jossa pinnan päällä makaa vesikerros esim. tuossa sun linkissä on pari kuvaa jossa cyberpunkissa mainostaulujen tekstit olisivat täysin luettavissa vaikka oikeassa elämässä et näe kuin heijastuvat värit.

Pointti tässä on se että path tracing ei omasta mielestäni tuo riittävää lisäarvoa koska pinnat joista heijastukset lasketaan ovat täydellisiä tasoja joten lopputulos on kuitenkin vähän sinne päin. Jos arvostaa noita syviä varjoja niin asia voi olla eri. Esim. tuo hahmojen kasvojen loistaminen on häiritsevää mutta otanko 50% fps hitin vielä RT:n päälle että pääsee tuosta eroon en olisi ollenkaan varma.
 
Viimeksi muokattu:
Minä kyllä tiedän Cyberpunk fantasiamaailmasta paljon parempia ”epärealistisuuksia” kuin joku heijstuksen atomitason rakenne joka ei ole 1:1 IRL kanssa. Esim se että ihmisten käsien sisältä tulee sapelit tai että koko vartalo on muovikomposiittia joka kestä enemmän kuin teräs.
 
Asetin joskus jo julkaisun tienoilla itselleni vammaisen henkis-periaatteellisen rajan, että ostan tämän sitten kun hinta alittaa 25€. Jännästi PC-puolella ei kuitenkaan (tietääkseni) vieläkään tuollaisia hintoja nähty, vaikka PS5:lle on tälläkin hetkellä tarjoushinta 25€. Saatana!
Ostin tämän Verkkiksen alesta 14,90 € :tup: Oli poistomyynnissä kun sai vähän negatiivista julkisuutta alussa. En ole katunut!
 
Minä kyllä tiedän Cyberpunk fantasiamaailmasta paljon parempia ”epärealistisuuksia” kuin joku heijstuksen atomitason rakenne joka ei ole 1:1 IRL kanssa. Esim se että ihmisten käsien sisältä tulee sapelit tai että koko vartalo on muovikomposiittia joka kestä enemmän kuin teräs.

Niin, nuo ovat tarinankerronnallisia juttuja fysiikan mallintaminen ei ole. Toisin sanoen se on ihan itsestä kiinni jos arvostaa tuon RT ja PT eroa. Sillä ei ole oikeastaan mitään merkitystä onko fantasiamaailmassa joku asia "oikein" mallinnettu. Makuasioista on vaikea kiistellä.
 
Sana valinta ei ole ehkä paras mahdollinen mutta kyllä tuolla useassa paikassa heijastukset ovat liian tarkkoja sellaisista pinnoista joista sellaisia ei oikeasti saisi aikaiseksi vaikka niissä olisi vettä päällä. Asfaltti on yksi hyvä esimerkki.

Itse olen nykyisin melko anteeksiantavainen pelien efektien suhteen, etenkin taiteelliset vapaudet huomioiden. Tämä erityisesti sen takia, että olen jokusen kerran ulkoillessa miettinyt, että jos pelissä näyttäisi tältä (valaistus, heijastukset, pilvet, sää, yms.), niin en pitäisi sitä realistisena.
 
Vaatii mielestäni kohtalaista pokkaa valittaa tästä pelistä tämänhetkisessä kuosissa. En itse meinaa ymmärtää, että meillä on juuri nyt ja tässä megaluokan open world AAA-peli, jossa on path tracing ja joka pyörii omalla PC:lläni ilman moitteen sijaa. En mitenkään olisi uskonut mahdolliseksi vuosi sitten. Itse hommasin CP2077:n jo heti julkkarista, ja se oli mielestäni jo silloin parempi peli kuin yleinen mielipide antoi ymmärtää (konsoleilla toki täysin rikki). Silti se jäi pelaamatta pientä pintaraapaisua lukuun ottamatta kiireiden takia. Ja ehkä hyvä niin. Kun pelin nyt läväyttää auki, niin tämä on äärimmäisen vakuuttava ja vaikuttava peli.
 
Vaatii mielestäni kohtalaista pokkaa valittaa tästä pelistä tämänhetkisessä kuosissa. En itse meinaa ymmärtää, että meillä on juuri nyt ja tässä megaluokan open world AAA-peli, jossa on path tracing ja joka pyörii omalla PC:lläni ilman moitteen sijaa. En mitenkään olisi uskonut mahdolliseksi vuosi sitten. Itse hommasin CP2077:n jo heti julkkarista, ja se oli mielestäni jo silloin parempi peli kuin yleinen mielipide antoi ymmärtää (konsoleilla toki täysin rikki). Silti se jäi pelaamatta pientä pintaraapaisua lukuun ottamatta kiireiden takia. Ja ehkä hyvä niin. Kun pelin nyt läväyttää auki, niin tämä on äärimmäisen vakuuttava ja vaikuttava peli.

Witcher sarjaan verrattuna ei niin hyvä mutta tosiaan launchista asti ihan pelattava ja hyvä peli (PC:llä). Monia parannuksia on toki tullut julkaisusta ja modeja alkaa olemaan aika massiiviset määrät myös. CDPR vain julkaisi lähes täysin eri pelin mitä oli markkinoinut joten ei ihme vastaanotto oli mitä oli kun bugeja oli myös riittämiin. itse ainakin otin julkaisusta asti looter shooter asenteen ja annoin tarinan viedä en edes odottanut mitään syvällisempää RPG:tä toki muutamat puutteet ihmetyttivät kyllä mutta selitys niihin on jo annettu.
 
Laitan kun pääsen takaisin sorvin ääreen. En oikein laske hyviksi esimerkeiksi todellisessa maailmassa kuvia jossa pinnan päällä makaa vesikerros esim. tuossa sun linkissä on pari kuvaa jossa cyberpunkissa mainostaulujen tekstit olisivat täysin luettavissa vaikka oikeassa elämässä et näe kuin heijastuvat värit.

Pointti tässä on se että path tracing ei omasta mielestäni tuo riittävää lisäarvoa koska pinnat joista heijastukset lasketaan ovat täydellisiä tasoja joten lopputulos on kuitenkin vähän sinne päin. Jos arvostaa noita syviä varjoja niin asia voi olla eri. Esim. tuo hahmojen kasvojen loistaminen on häiritsevää mutta otanko 50% fps hitin vielä RT:n päälle että pääsee tuosta eroon en olisi ollenkaan varma.

Eikös moderneissa peleissä ole se roughness arvo niillä eri pinnoilla, millä määritellään se kuinka paljon valo hajoaa eri suuntiin heijastueassaan. Turha niihin on koittaa mallintaa mitään mikro koloja/rakoja ja nostaa vaadittavien polygonien määrät tähtitieellisiksi.

Kyllä otan ihan mielellään sen 50% hitin, kun peli rullaa silti 100 FPS tuntumassa.
 
Eikös moderneissa peleissä ole se roughness arvo niillä eri pinnoilla, millä määritellään se kuinka paljon valo hajoaa eri suuntiin heijastueassaan. Turha niihin on koittaa mallintaa mitään mikro koloja/rakoja ja nostaa vaadittavien polygonien määrät tähtitieellisiksi.

Kyllä otan ihan mielellään sen 50% hitin, kun peli rullaa silti 100 FPS tuntumassa.

100fps Path Tracing päällä? Kai tuo Ultra Performance 4090 ja asetuksia tweakkaamalla onnistuu onkohan tuossa edes järkeä 4k:lla. Jos frame gen on päällä niin sama kuin pelaisi 50fps,
 
Mulla toi frame gen toimi ihan hyvin, sen kanssa sain joku 80-100fps (DLSS quality, kaikki asetukset tapissa). Ihan sulavalta tuntui enkä huomannut mitään nykimistä.
 
100fps Path Tracing päällä? Kai tuo Ultra Performance 4090 ja asetuksia tweakkaamalla onnistuu onkohan tuossa edes järkeä 4k:lla. Jos frame gen on päällä niin sama kuin pelaisi 50fps,

Kyllä path tracing paallä. DLSS2 qualityllä ja DLSS 3 päällä. Reso tosiaan 3440*1440. Kaikki muut asetukset on ultralla.
 
Minne tuo komento pitäisi syöttää että näkee version? Eli jos käytän pelissä vain DLSS3 (frame generationia) niin peli käyttää vaan tuosta toista filua, eikä toista tarvi vaihtaa?
DLSS version näkee ihan katsomalla ominaisuudet tuosta nvngx_dlss.dll tiedostosta. Löytyy Tiedot välilehdeltä.
Mittee ne ukot meinaa?

Viikon jälkeen allekirjoittanut takaisin IO mutta kunkin pelin käyttämä DLSS version nähnyt jo viime syksystä lähtien pelkästään GPU-Z:lla.

Advanced > nVidia DLSS ja valitset kovalevyt jotka ohjelma lukee ja näet sitten eri pelien käyttämät DLSS versiot. Helppo päivittää peliin DLSS versio (*.dll) jos pelissä vanhempi kuin nVidian julkaisema uusin. Näin itse olen toiminut.

Tässä mun lukemat:

dlss_hiikeri_17042023.jpg


Edit. Teillä ollut myös PATH TRACING keskustelua.
Itsellä 4080 (3.0/25Gbz) ja vanhahko prossu. Graffat silti 4K DLSS3+FG Quality ja Overdrive (=Ultra+Path Tracing) ja jaksaa 60-75fps, kohtuu pelattava kun GSync päällä.
 
Viimeksi muokattu:
30fps input lag on kyllä itselle aivan liikaa 42-45 alkaa olemaan siedettävä (eli FG päällä 80-90). Matalalla fps valaistuksen päivittyminen alkaa myös häiritsemään. Esim. suljet oven ja huone pimenee 1-2sec päästä tai vastaavasti varjot päivittyvät. Framegen ei tuohon auta mitään jos todellinen pelimoottorin päivitysnopeus alkaa olemaan jossain 30ms päälle.

Paikka paikoin tuo Path Tracing kyllä näyttää hienolta lisää mm. varjoja ym. toisissa paikoissa sitten näyttää reilusti ylivalottuneelta.

Tullut ilmeisesti jotain PT modejakin joilla voi säätää ray bounceja
 
Onkohan kenelläkään käynyt samaa kuin minulla että kuva skaalautuu liian suureksi ? Eli menee niinkuin näytön reunoista yli. Pelistä olen valinnut resoluutioksi saman kuin näytössäkin eli 2560x1440

. Kokeilin jo uudestaan asennustakin , ei vaikutusta. Kaikki muut pelit toimivat ihan oikein, ongelma on vain tämän kanssa.
 
Ostin tämän Verkkiksen alesta 14,90 € :tup: Oli poistomyynnissä kun sai vähän negatiivista julkisuutta alussa. En ole katunut!

Niinhän se meni, että peliä odotettiin kun kuuta nousevaa ja kaupat tilasi sitä reilusti. Sitten tuli julkkarissa paskaa niskaan ja pelit jäi normihinnalla kauppaan. Itsekin ostin tämän jostain alesta alle 10 eurolla jo ajat sitten. Se oli PS4 versio, mutta sen omistajahan sai ladattua ilman lisämaksua PS5 version. En minä sitä kyllä pelannut ole, mutta tuolla se ladattuna odottaa, että jos joskus.
 
Onkohan kenelläkään käynyt samaa kuin minulla että kuva skaalautuu liian suureksi ? Eli menee niinkuin näytön reunoista yli. Pelistä olen valinnut resoluutioksi saman kuin näytössäkin eli 2560x1440

. Kokeilin jo uudestaan asennustakin , ei vaikutusta. Kaikki muut pelit toimivat ihan oikein, ongelma on vain tämän kanssa.
Ei ole just cyberpunkin kanssa käynyt, mutta jonkun toisen pelin(jota en nyt muista) kanssa oli samaa.
Eli mulla kakkosnäyttöä käyttäessä skaalas yli ruudun. Ykkösnäytössä toimi oikein.
Ei ollut väliä oliko borderless tai fullscreen. (oletko noita kokeillu omalla kohdalla jos vaikutusta?)
Ratkaisuna oli että käytti pelkästään kakkosnäyttöä, jolloin se peli osas skaalata oikein oli sitten mikä reso tai fullscreen tai borderless tms käytössä.
 
Niinhän se meni, että peliä odotettiin kun kuuta nousevaa ja kaupat tilasi sitä reilusti. Sitten tuli julkkarissa paskaa niskaan ja pelit jäi normihinnalla kauppaan. Itsekin ostin tämän jostain alesta alle 10 eurolla jo ajat sitten. Se oli PS4 versio, mutta sen omistajahan sai ladattua ilman lisämaksua PS5 version. En minä sitä kyllä pelannut ole, mutta tuolla se ladattuna odottaa, että jos joskus.
Pelin julkaisufarssin aikoihin konsoleilla muistan että GOG version hinta rytisi myös. Cdkeys.comista tuo versio taisi olla parhimmillaan siin 15-17€ pinnassa milloin sen ostin.
Ja jooh eilen tuli pelattua ensimmäistä kertaa sitten 2020 jolloin Series X:llä konsoliversiota ~10h pelasin kunnes totesin monien muiden tavoin että jätetäämpä tämä peli kypsymään ja kokeillaan parin vuoden päästä uusiksi :D
Ei tämä vieläkään bugiton ole, mutta rtx 4080:sellä, OD modella ja lukuisilla bugikorjauksilla aletaan kuitenkin olla jo melko maukkaan pelin äärellä.
 
Ei ole just cyberpunkin kanssa käynyt, mutta jonkun toisen pelin(jota en nyt muista) kanssa oli samaa.
Eli mulla kakkosnäyttöä käyttäessä skaalas yli ruudun. Ykkösnäytössä toimi oikein.
Ei ollut väliä oliko borderless tai fullscreen. (oletko noita kokeillu omalla kohdalla jos vaikutusta?)
Ratkaisuna oli että käytti pelkästään kakkosnäyttöä, jolloin se peli osas skaalata oikein oli sitten mikä reso tai fullscreen tai borderless tms käytössä.

Olen joo kokeillut noita vaihtoehtoja, ei muutu miksikään. Googlesta kun asiaa tutkin niin samanlaisia ongelmia on ollut muillakin tämän pelin kanssa.

Voisi kokeilla seuraavaksi ajurit päivittää, ei taida olla ihan uusimmat vielä asennettuna.
 
Asetin joskus jo julkaisun tienoilla itselleni vammaisen henkis-periaatteellisen rajan, että ostan tämän sitten kun hinta alittaa 25€. Jännästi PC-puolella ei kuitenkaan (tietääkseni) vieläkään tuollaisia hintoja nähty, vaikka PS5:lle on tälläkin hetkellä tarjoushinta 25€. Saatana!
Taisi silloin aikanaan saada poistomyynti hinnoin kun peli oli vielä pahasti rikki, nyt toki eriasia kun peliä pikkuhiljaa paikkailtu kuntoon ja tuotu lisäsisältöä ja käytännössä "uudelleen julkaistu".
 
Voisko joku kommentoida menikö oikein, haluaisin saada toimimaan HD Texture rework modin, muuta ei toistaiseksi.

Asensin Vortexin ja sitä kautta latasin tekstuuripaketin + REDMod DLC asennettu. Vortexissa hardlink asetuksissa ja kansio pelille + modeille samalla levyllä.

Testiksi asensin myös no intro modin, eli nyt jos käynnistän pelin steamin kautta launcheriinn (launcherissa modit enabled myös) ei tule introvideoita. Eli tod. näk. tekstuurimodi myös aktiivinen?

Lähinnä mietin tässä vaatiiko siis Vortexin kautta käynnistyksen että modit toimii?
 
Onko moni törmännyt H10 megan ("alotustorppa") ulkopuolella, NCPDn rakennuksen vieressä hissiä jolla pääsee kahdessa kerroksessa oleville metrolaitureille? Takana 150h ja vasta viimesimmällä harhailureissulla tuohon hissiin törmäsin, enkä muista aiemmin sitä olleen. Myös se NCPDn rakennuksen katto on ihmeen tarkasti mallinnettu, sinne pääsee hyppäämällä H10 parkkihallin katolta metroraiteille ja niitä pitkin kadun yli kulkien. Leikattua sisältöä oletuksena?

Nettihuhujen, Youtubevideoissa olevien kommenttien, jne. perusteella peliin ois tuotu 1.6 patchin mukana jo tiettyjä pikkujuttuja liittyen tulevaan laajennukseen ja kävi mielessä onko tuo hissi yksi niistä, vai onko yksinkertasesti menny iteltä puhtaasti ohi aiemmilla harhailuilla ja liittyy kehitysvaiheessa pois saksittuun metrolla kulkemiseen. Kaupunki on kyllä niin pirun laaja, että tommoset pienet juttu voi helposti mennä ohi :D
 
Oliko tähän peliin jotain must have modeja? Ajattelin pelailla kolmannen kerran läpi nyt, kun sain 4090 ja 4k näytöllä. Ajattelin kokeilla pelata meleellä pääasiassa ja ehkä unohtaa ne hakkeroinnit ku edelliset läpipeluut painottunu vahvasti niihin.
 
Oliko tähän peliin jotain must have modeja? Ajattelin pelailla kolmannen kerran läpi nyt, kun sain 4090 ja 4k näytöllä. Ajattelin kokeilla pelata meleellä pääasiassa ja ehkä unohtaa ne hakkeroinnit ku edelliset läpipeluut painottunu vahvasti niihin.
Muutamia. Ei mitään deal breakereita, mutta yleistä kokemusta & vaikeustasoa ja ulkoasua muuttavia. Pääsen illalla koneelle, niin voin katsoa listaa omista modeista mitä on tullut asennettua.
 
Oliko tähän peliin jotain must have modeja? Ajattelin pelailla kolmannen kerran läpi nyt, kun sain 4090 ja 4k näytöllä. Ajattelin kokeilla pelata meleellä pääasiassa ja ehkä unohtaa ne hakkeroinnit ku edelliset läpipeluut painottunu vahvasti niihin.

Mulla on nyt tällä hetkellä 1.62 päivityksen jälkeen alle luetellut modit käytössä. Oon suosinu immersioo parantavia juttuja sekä tekstuurihommia ja muita pieniä säläjuttuja. Aika paljon tossa on turhaakin mut muutamia tosi hyviä jotka lihavoin (osa toki pakollisia modityökaluhommia mitä toiset modit vaatii):

- Better Camera Auto
- Preem Water
- Cyber Engine Tweaks
- Vehicle Manufacturers Resource
- Redscript
- Virtual Car Dealer
- TweakXL
- Virtual Atelier
- Always First Equip
- ArchiveXL
- Codeware
- Load Begone
- Modern PC Screens
- Authentic Shift Audio Gear Rations
- Veegee Shop
- Open Shard and Codex Menu Collapsed
- Material and Texture Override
- Dirt Begone (Clean Mirrors)
- Disable TAA and Bloom
- More Blood Splatters
- Immersive Cyberpunk City

- Idle Anywhere
- Natural Californian Lighting Mod
- E3 Smart Windows
- Stock Market and News System
- Glass - Blur Remove
- Vehicle Combat
- Input Loader
- Draw Distance Boost
- CP2077 Hd Reworked Project
- Preem Hair
- Vehicle Pack (Gangs, Utility, Corpo, Basic)
- Realisctic Car Crashes (tää ei muute taida toimia 1.62 päivityksellä)
- Zoomable Scopes
- Ragdoll Physics Overhaul
- Simple Untrack Quest
- Bike Overhaul
- Car Modifcation Shop
- Red4ext
- Metro System
- Preem Skin
- Manually Enchaned Rain FX
- Unlock FOV
- Cruise Control (tais bugaa)
- Cyber Vehicle Overhaul
- Simple Flashlight

Näiden lisäks erilaisia automodeja (Nissania, Bemaria, jne) sekä vaatekauppoja sinne tietsikalla.
 
Mulla on nyt tällä hetkellä 1.62 päivityksen jälkeen alle luetellut modit käytössä. Oon suosinu immersioo parantavia juttuja sekä tekstuurihommia ja muita pieniä säläjuttuja. Aika paljon tossa on turhaakin mut muutamia tosi hyviä jotka lihavoin (osa toki pakollisia modityökaluhommia mitä toiset modit vaatii):

- Better Camera Auto
- Preem Water
- Cyber Engine Tweaks
- Vehicle Manufacturers Resource
- Redscript
- Virtual Car Dealer
- TweakXL
- Virtual Atelier
- Always First Equip
- ArchiveXL
- Codeware
- Load Begone
- Modern PC Screens
- Authentic Shift Audio Gear Rations
- Veegee Shop
- Open Shard and Codex Menu Collapsed
- Material and Texture Override
- Dirt Begone (Clean Mirrors)
- Disable TAA and Bloom
- More Blood Splatters
- Immersive Cyberpunk City

- Idle Anywhere
- Natural Californian Lighting Mod
- E3 Smart Windows
- Stock Market and News System
- Glass - Blur Remove
- Vehicle Combat
- Input Loader
- Draw Distance Boost
- CP2077 Hd Reworked Project
- Preem Hair
- Vehicle Pack (Gangs, Utility, Corpo, Basic)
- Realisctic Car Crashes (tää ei muute taida toimia 1.62 päivityksellä)
- Zoomable Scopes
- Ragdoll Physics Overhaul
- Simple Untrack Quest
- Bike Overhaul
- Car Modifcation Shop
- Red4ext
- Metro System
- Preem Skin
- Manually Enchaned Rain FX
- Unlock FOV
- Cruise Control (tais bugaa)
- Cyber Vehicle Overhaul
- Simple Flashlight

Näiden lisäks erilaisia automodeja (Nissania, Bemaria, jne) sekä vaatekauppoja sinne tietsikalla.

Löytyykö nää nexus modsilta vai pitääkö jostai muualta kaivella?
 
Löytyykö nää nexus modsilta vai pitääkö jostai muualta kaivella?
Siellä on. Ei kannata omasta kokemuksesta käyttää sitä Vortexia, vaan suosia manual downloadilla lataamista, RedMod-versio jos modista on sellainen tehty, ja jos ei ole, niin sitten "vanhanmallinen".

Tuossa tulu bulgurilta hyvä lista. Itellä noista monia, ei läheskään kaikkia, mutta omasta mielestä kannattaa katsoa myös mm. nämä:
-Immersive Bartenders
-Immersive Rippers & Immersive Vik
-Night City Interactions
-Halk Hogans 4K High Texture pack
-Sit Anywhere
-Real Vendor Names
-Street Vendors
-Pari romanssimodia, jos niitä questlineja pelaa. Kulkevat ilmeisesti nimillä "X romance enhanced", ja X tuossa on henkilön nimi, tietääkseni kaikille main interesteille on modit tehty, sekä yhdelle npclle nimeltä Bugbear / 8ug8ear, tjsp...

Aika hyvin modit toimivat päällekkäin, mutta on siellä joitakin joiden descriptionissa sanotaan suoraan mitä konflikteja voi tulla. Samoin hyvin ilmottavat mitä muita modeja vaaditaan. Pari yhteistä pakollista on oikeastaan kaikilla, kuten bulgur jo kertoi. Mm. Red4ext, ArchiveXL, Cybercmd, TweakXL, Cyber Engine Tweaks, redscript. Myös Deceptious Quest Core alkaa nostaa päätään kun on keksinyt miten saa implementoitua uusia ns. quest lineja "helposti", hänen tekemät immersiomodit alkaa vaatia tuon asentamisen yhteisenä tekijänä, ja varmaan tulee muitakin jossain vaiheessa käyttämään samaa runkoa.
 
Siellä on. Ei kannata omasta kokemuksesta käyttää sitä Vortexia, vaan suosia manual downloadilla lataamista, RedMod-versio jos modista on sellainen tehty, ja jos ei ole, niin sitten "vanhanmallinen".

Tuossa tulu bulgurilta hyvä lista. Itellä noista monia, ei läheskään kaikkia, mutta omasta mielestä kannattaa katsoa myös mm. nämä:
-Immersive Bartenders
-Immersive Rippers & Immersive Vik
-Night City Interactions
-Halk Hogans 4K High Texture pack
-Sit Anywhere
-Real Vendor Names
-Street Vendors
-Pari romanssimodia, jos niitä questlineja pelaa. Kulkevat ilmeisesti nimillä "X romance enhanced", ja X tuossa on henkilön nimi, tietääkseni kaikille main interesteille on modit tehty, sekä yhdelle npclle nimeltä Bugbear / 8ug8ear, tjsp...

Aika hyvin modit toimivat päällekkäin, mutta on siellä joitakin joiden descriptionissa sanotaan suoraan mitä konflikteja voi tulla. Samoin hyvin ilmottavat mitä muita modeja vaaditaan. Pari yhteistä pakollista on oikeastaan kaikilla, kuten bulgur jo kertoi. Mm. Red4ext, ArchiveXL, Cybercmd, TweakXL, Cyber Engine Tweaks, redscript. Myös Deceptious Quest Core alkaa nostaa päätään kun on keksinyt miten saa implementoitua uusia ns. quest lineja "helposti", hänen tekemät immersiomodit alkaa vaatia tuon asentamisen yhteisenä tekijänä, ja varmaan tulee muitakin jossain vaiheessa käyttämään samaa runkoa.

Joo asentelinki about kaikki tosta manuaalisesti mitä edellä mainittiin. Pistän vielä noi sun mainitsemat ja alan niillä vääntämään uutta läpipeluuta :thumbsup:
 
Ihan hyvä huomata tälleen kun 70 tuntia pelikellossa, kuinka esim. Backpack toimii... sinne oli ihan muutamat juomat ja ruoat tarttuneet matkan varrella mukaan, kun en tajunnut, että kaikki jemmatut ruoat yms. menevät sinne. :D Olin ihmetellyt pitkään, että mihin esim. baarissa ostetut juomat menevät. No siellähän ne ovat. Teenkö jotain väärin, kun mulla esim. baarissa ostaessani jonkin juoman mulle ei tule mitään kyselyä, että haluanko juoda sen nyt heti? Vai pitääkö se aina sieltä repusta hakea nautittavaksi?

Toinen asia oli myös nuo cyberdeckin palaset. Olin pitkään painellut jollain cyberdeck jutulla mistä löytyy työkalut kameroiden ja vartiointitykkien haltuunottoon, mutta ei mitään, millä pystyisi esim. ihmisvastustajille tekemään jotain. No ei löydy ei, kun ne voi itse manuaalisesti käydä valitsemassa sieltä cyberware valikosta :D Noooo, aina voi oppia jotain uutta ja onpahan lisää pelattavaa kun näiden juttujen kanssa kikkailee.
 
Ihan hyvä huomata tälleen kun 70 tuntia pelikellossa, kuinka esim. Backpack toimii... sinne oli ihan muutamat juomat ja ruoat tarttuneet matkan varrella mukaan, kun en tajunnut, että kaikki jemmatut ruoat yms. menevät sinne. :D Olin ihmetellyt pitkään, että mihin esim. baarissa ostetut juomat menevät. No siellähän ne ovat. Teenkö jotain väärin, kun mulla esim. baarissa ostaessani jonkin juoman mulle ei tule mitään kyselyä, että haluanko juoda sen nyt heti? Vai pitääkö se aina sieltä repusta hakea nautittavaksi?

Toinen asia oli myös nuo cyberdeckin palaset. Olin pitkään painellut jollain cyberdeck jutulla mistä löytyy työkalut kameroiden ja vartiointitykkien haltuunottoon, mutta ei mitään, millä pystyisi esim. ihmisvastustajille tekemään jotain. No ei löydy ei, kun ne voi itse manuaalisesti käydä valitsemassa sieltä cyberware valikosta :D Noooo, aina voi oppia jotain uutta ja onpahan lisää pelattavaa kun näiden juttujen kanssa kikkailee.
Tuo inventoryjärjestelmä, ja baareista ostaminen on tehty todella typerästi, tai kenties paremmin sanoa, että vanhanaikaisesti pelissä. Ostokset menee tosiaan ihan vaan sinne reppuun, mutta noille immersive modeilla voit ostaa esimerkiksi muutamia snäksejä & juomia vendoreilta, ja siihen tulee animointi kun vedät ne naamariis siinä tiskillä. Lisäksi on myös mahdollisuus ostaa sieltä shopping listin kautta ne itelles reppuun.

Peli ei pidä liikoja kädestä, tai oikeastaan ollenkaan, noiden cyberwarepalikoiden kohdalla. Yrityksen ja erehdyksen kautta menee, itse hoksasin jossain 100h kohdalla miten ne toimii, ja että jotkut toiminnot vaatii erilaisen cyberdeckin toimiakseen tehokkaasti, ja siihen sitten vielä daemon-moduulit, vai mitkä onkaan, niskaan jotta saa tehoa niihin toimintoihin mitä haluat cyberdeckilla tehdä :D Ja aseisiin kun jonkun lisäpalikan asennat, niin ilman fanin tekemää modia et sitä saa siitä enää irti tuhoamatta kyseistä palikkaa. Noissa näkyy omasta mielestä pelin keskeneräisyys, kaikkia ei ehditty miettimään loppuun saakka. Tai sitten kyseessä on tietoinen valinta, mutta omituinen sellanen.

Edit. Tämä on hyvä listaus cyberdeckeista, kannattaa katsoa jos ei pelkää pientä spoilausta noiden löytöpaikoista Cyberdecks | Cyberpunk 2077 Wiki
 
Vähän kuin klassikkosketsissä "Minkäslaista viinaa tuo absintti on?", tuli omalle kohdalle Sandevistanin kanssa. En siis tiennyt Sandevistanista yhtään mitään, kun olin lähinnä keskittynyt craftaamaan parempia aseita ja siis hahmon osalta enimmäkseen technical abilityyn ja bodyyn.

Minä: "Jaa ripperdocilla on joku perus Sandevistan, minkähänlainen tuo on? No peli on tallennettu, joten kokeillaas tuota."
Edelleen minä, joku itse craftattu hirmumiekka kourassa ensi testin jälkeen: "Aha...! Että tällainen." :happy:

Päätin juuri että jatkossa attribute pointit meneekin reflexiin, jotta saa parempaa Sandevistania kiinni.
 
Viimeksi muokattu:
Ja aseisiin kun jonkun lisäpalikan asennat, niin ilman fanin tekemää modia et sitä saa siitä enää irti tuhoamatta kyseistä palikkaa. Noissa näkyy omasta mielestä pelin keskeneräisyys, kaikkia ei ehditty miettimään loppuun saakka. Tai sitten kyseessä on tietoinen valinta, mutta omituinen sellanen.
Tietoinen valinta, sillä modit saa irti aseista technical abilityn “Waste Not, Want Not” perkin avulla.
 
Joo, modit ehkä saa pois, mutta itse en haluaisi nyt käsiin mitään cyberwarea eli turbonyrkkejä, ohjuksia, mantis bladeja tai monowireä. Kun sen yhden erehtyi laittamaan, sitä ei saa enää pois korvaamatta jollain muulla. Ei kai sen itse waren poistamiseen tarvitse mitään perkejä?
 
Joo, modit ehkä saa pois, mutta itse en haluaisi nyt käsiin mitään cyberwarea eli turbonyrkkejä, ohjuksia, mantis bladeja tai monowireä. Kun sen yhden erehtyi laittamaan, sitä ei saa enää pois korvaamatta jollain muulla. Ei kai sen itse waren poistamiseen tarvitse mitään perkejä?
Käsittääkseni mitään cyberware-slotia ei saa tyhjäksi ollenkaan jos niihin jotain laittaa, perkeilla ei ole merkitystä. Tarvitaan pelimodia mikä poistamisen mahdollistaa, jos haluaa palata tavallisemmaksi kuolevaiseksi.
 
On ne Ripperdocit ihmeellisiä. Kyllä asentuu ja vaihtuu, mutta jos pitäisi jättää jokin asentamatta, kädet nousee ilmaan. Peli on kyllä muuten rautaa nyt kun pari viikkoa sitten aloitin, ja ragdollit modasin vähän paremmiksi. Deus Ex tulee mieleen jonkin verran.
 
Selitys lienee se että jos nyt jotkut cybernyrkit hommaat niin ne sun omat heitetään lihamyllyyn tms. Ei taida eurodollarit riittää että saisi orgaaniset kädet takaisin. Tietyt cybermodit tosin käsittääkseni vain lisätään mutta jotkut korvaavat elimiä (silmä, käsi- ja jalkamodìt jne.).
 
Tuo inventoryjärjestelmä, ja baareista ostaminen on tehty todella typerästi, tai kenties paremmin sanoa, että vanhanaikaisesti pelissä. Ostokset menee tosiaan ihan vaan sinne reppuun, mutta noille immersive modeilla voit ostaa esimerkiksi muutamia snäksejä & juomia vendoreilta, ja siihen tulee animointi kun vedät ne naamariis siinä tiskillä. Lisäksi on myös mahdollisuus ostaa sieltä shopping listin kautta ne itelles reppuun.

Peli ei pidä liikoja kädestä, tai oikeastaan ollenkaan, noiden cyberwarepalikoiden kohdalla. Yrityksen ja erehdyksen kautta menee, itse hoksasin jossain 100h kohdalla miten ne toimii, ja että jotkut toiminnot vaatii erilaisen cyberdeckin toimiakseen tehokkaasti, ja siihen sitten vielä daemon-moduulit, vai mitkä onkaan, niskaan jotta saa tehoa niihin toimintoihin mitä haluat cyberdeckilla tehdä :D Ja aseisiin kun jonkun lisäpalikan asennat, niin ilman fanin tekemää modia et sitä saa siitä enää irti tuhoamatta kyseistä palikkaa. Noissa näkyy omasta mielestä pelin keskeneräisyys, kaikkia ei ehditty miettimään loppuun saakka. Tai sitten kyseessä on tietoinen valinta, mutta omituinen sellanen.

Edit. Tämä on hyvä listaus cyberdeckeista, kannattaa katsoa jos ei pelkää pientä spoilausta noiden löytöpaikoista Cyberdecks | Cyberpunk 2077 Wiki

Juuuu, eipä paljoa cyberwarepalikoiden kanssa neuvottu pelissä. Toisaalta itellä oli myös ajatuksena "kyllä peli pelaajaansa opettaa", mutta näköjään tuo cyberwareen perehtyminen jäi sitten vajaaksi. Toisaalta noi tutoriaalit tuli käytyä läpi joskus joulukuussa -22, niin on mahdollista, että oon unohtanut ne. No nyt viime aikoina on sitten tullut leikittyä Overheat -ominaisuudella ja hauskaa on ollut :D
 
Juuuu, eipä paljoa cyberwarepalikoiden kanssa neuvottu pelissä. Toisaalta itellä oli myös ajatuksena "kyllä peli pelaajaansa opettaa", mutta näköjään tuo cyberwareen perehtyminen jäi sitten vajaaksi. Toisaalta noi tutoriaalit tuli käytyä läpi joskus joulukuussa -22, niin on mahdollista, että oon unohtanut ne. No nyt viime aikoina on sitten tullut leikittyä Overheat -ominaisuudella ja hauskaa on ollut :D

Tämä!
Tuli ensimmäinen läpipeluu vedettyä lähes täysin run&gun tyylillä kun ei noista tajunnut mitään. Muutama läpipeluu ja alkoi vihdoin kokeilla että mitäs nää on? :D No, pelihän muuttuu cyberwarea ja hackeja käyttäessä aivan liiankin helpoks, mutta on se hauska räjäyttää ryhmä vihuja ilmaan aktivoimalla niiden omat kranaatit. Samalla kun itse odottelet nurkan takana ja naureskelet paniikin huutoja.
 
Fyi:

NVIDIA DLSS 3 Frame Generation DLL:stä tuli uusi versio Diablo IV BETA:n yhteydessä.


Pitää testata kuinka peli käyttäytyy tämän kanssa.
 
Fyi:

NVIDIA DLSS 3 Frame Generation DLL:stä tuli uusi versio Diablo IV BETA:n yhteydessä.


Pitää testata kuinka peli käyttäytyy tämän kanssa.
DLSS3 frame generation päällä ja AM5 alustalla tulee pahaa stutterointia tässä ja W3, pitää testata auttaako tämä. Luulen kyllä että enemmän tuolla Redengine puolella bugi.

 
Siinä on lisäosalla hintaa, mutta jos tuo on oikeasti massiivinen ja laadukas, niin menee ostoon. Saisi myös tulla joku iso päivitys, joka korjaa tekoälyn ja liikenteen, niin lähtee uusi läpipeluu tulille ja sen perään tuo Phantom Liberty.

FSR 2.1 on ollut tässä pelissä pitkään rikki. Pahaa ghosting-ongelmaa etenkin autolla ajaessa. Toivottavasti saisivat senkin kuntoon. Intel XeSS toimii onneksi hyvin.
 
Peliä sai lähes uutena pari vuotta sitten kaupoista poistomyynnistä alle kympillä ja joku lisäri maksaa 3x tämän :rofl:
 

Statistiikka

Viestiketjuista
258 136
Viestejä
4 484 800
Jäsenet
74 173
Uusin jäsen
kaljakonna

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom