Cyberpunk 2077

Tullut DLSS3 filu päivitys nVidialta jonka laitoin CP:lle. Aiemmin oli pelissäni alkuperäinen 3.1.0.5 ja nyt pari päivää sitten julkaistu 3.1.11 eli monta kertaa nVidia päivittänyt jo tuotakin verrattuna CP2077 DLSS3 filuun joka viime updatessa tullut.

Avg. FPS benchmarkissa ~134fps > ~137fps, useamman kerran ajettu ja välillä kone bootattu (4K RT-Ultra, DLSS3/FG Perf.).

NVIDIA DLSS DLL 3.1.11 Download
 
Tullut DLSS3 filu päivitys nVidialta jonka laitoin CP:lle. Aiemmin oli pelissäni alkuperäinen 3.1.0.5 ja nyt pari päivää sitten julkaistu 3.1.11 eli monta kertaa nVidia päivittänyt jo tuotakin verrattuna CP2077 DLSS3 filuun joka viime updatessa tullut.

Avg. FPS benchmarkissa ~134fps > ~137fps, useamman kerran ajettu ja välillä kone bootattu (4K RT-Ultra, DLSS3/FG Perf.).

NVIDIA DLSS DLL 3.1.11 Download
Eikö tämä tule uusimpien näyttisajureiden mukana?
 
Eikö tämä tule uusimpien näyttisajureiden mukana?
DLSS tiedosto jota kukin peli-engine käyttää on pelin asennuskansiossa ja se pelin DLSS tiedosto ei päivity muuten kuin peli-päivityksenä tai jos sen itse manuaalisesti päivittää kehittyneempään versioon.
Ihan sama DLSS2 kanssa, pelin moottori käyttää sitä versiota joka on peliin asennettu. CP2077 pelin oma DLSS2 versio on 2.3.4 ja uusin nVidian julkaisema versio on jo 2.5.1. ja jonka saa käyttöön pelissä kun sen itse manuaalisesti päivittää.

Aivan sama kaikkien pelien kanssa jotka käyttävät DLSS teknologiaa.
 

"

Kehittäjä CD Projekt lupaa lisätietoja Cyberpunk 2077:n tulevaisuudesta kesällä.

Studio on kertonut esittelevänsä Cyberpunk 2077:n tulevaa Phantom Liberty -laajennusta kesäkuussa. Studio ei kuitenkaan ole vielä tarkentanut milloin tai missä muodossa lisätietoja aiotaan tarjota.

Yksi todennäköisistä esittelytilaisuuksista on kesäkuussa järjestettävä Summer Game Fest -tapahtuma. Geoff Keighleyn luotsaaman Summer Game Fest 2023:n merkitys kasvoi äskettäin seuraavalle viikolle kaavaillun E3-tapahtuman peruutuksen myötä. Summer Game Fest järjestetään 8. kesäkuuta. CD Projekt on järjestänyt lisäksi aikaisemmin omia Night City Wire -esittelytilaisuuksiaan, jollaista ei toistaiseksi ole vahvistettu kesäkuulle.

Viime syksynä paljastetusta Phantom Libertystä on aikaisemmin paljastettu melko niukasti tietoja. Idris Elban tähdittämän laajennuksen on vahvistettu ilmestyvän pc:lle, Xbox Series X/S:lle ja PS5:lle. Laajennuksen tarinan ytimessä on vakoojatrilleri, josta saatiin pieni maistiainen viime vuoden loppupuolella julkaistulla kiusoittelutrailerilla.

Lähde: CD Projekt

"
 
Tullut DLSS3 filu päivitys nVidialta jonka laitoin CP:lle. Aiemmin oli pelissäni alkuperäinen 3.1.0.5 ja nyt pari päivää sitten julkaistu 3.1.11 eli monta kertaa nVidia päivittänyt jo tuotakin verrattuna CP2077 DLSS3 filuun joka viime updatessa tullut.

DLSS tiedosto jota kukin peli-engine käyttää on pelin asennuskansiossa ja se pelin DLSS tiedosto ei päivity muuten kuin peli-päivityksenä tai jos sen itse manuaalisesti päivittää kehittyneempään versioon.
Ihan sama DLSS2 kanssa, pelin moottori käyttää sitä versiota joka on peliin asennettu. CP2077 pelin oma DLSS2 versio on 2.3.4 ja uusin nVidian julkaisema versio on jo 2.5.1. ja jonka saa käyttöön pelissä kun sen itse manuaalisesti päivittää.

Ettehän ole vaan, hyvä henkilö, astunut nvidian virittämään miinaan, mitä tulee eri DLSS-teknologioiden sisäiseen versionumerointiin? Kyseessä on siis kaksi eri ajuria, joista kummankin versionumerointi elää omaa elämäänsä riippumatta teknologiasukupolvesta (DLSS versio 2 voi siis olla sisäiseltä versioltaan >2)

DLSS2:n (nvngx_dlss.dll) uusin versio on 3.1.11 NVIDIA DLSS DLL 3.1.11 Download
DLSS3:n (nvngx_dlssg.dll) uusin versio on 1.10.0 NVIDIA DLSS 3 Frame Generation DLL 1.10.0 Download

Koodi:
PS C:\> Get-ChildItem -Path 'C:\Program Files (x86)\Steam\steamapps\common\Cyberpunk 2077\' -Filter nvngx_dlss?.dll -Recurse -ErrorAction SilentlyContinue -Force | Get-ItemProperty | %{ $_.VersionInfo }

ProductVersion   FileVersion      FileName
--------------   -----------      --------
3,1,1,0          3,1,1,0          C:\Program Files (x86)\Steam\steamapps\common\Cyberpunk 2077\bin\x64\nvngx_dlss.dll
1,0,7,0          1,0,7,0          C:\Program Files (x86)\Steam\steamapps\common\Cyberpunk 2077\bin\x64\nvngx_dlssg.dll

EDIT: En suosittele asentamaan Techpowerupin jakamaa "NVIDIA DLSS 3 Frame Generation DLL 1.10.0" -versiota. Näkyy olevan nvidian NDA:n alainen jakokiellossa oleva versio.
 
Viimeksi muokattu:
CPR tuntuu tekevän hyvin tiivistä yhteistyötä Nvidian kanssa, tuntuis melko typerältä etteivät he muka päivittäis pelinsä mukana toimivinta DLSS-filua.
 
Tuli eteen tuo Point of no return -homma. Sen aikana ei siis onnistu minkään sivutehtävän suorittaminen, ainoastaan päätehtävän suorittaminen? Ilmeisesti nyt ollaan tarinallisen osuuden loppusuoralla, mutta entäs kun point of no return on suoritettu? Onko sitten mahdollista tehdä taas kaikki sivutehtävät ja muut kuntoon? Ettei käy niin, että menen suorittamaan sen, jonka jälkeen ilmestyykin lopputekstit ja peli loppuu siihen ja jos haluan pelata, niin se on joko uusi peli tai sitten jonkin ikivanhan tallennuksen jatkaminen? Asiaa on täälläkin taidettu pari kertaa sivuta, mutta hyvin pikaisella etsinnällä ei löytynyt muuta kuin, että joku oli menettänyt Overwatch -tarkkuuskiväärin?
 
Tuli eteen tuo Point of no return -homma. Sen aikana ei siis onnistu minkään sivutehtävän suorittaminen, ainoastaan päätehtävän suorittaminen? Ilmeisesti nyt ollaan tarinallisen osuuden loppusuoralla, mutta entäs kun point of no return on suoritettu? Onko sitten mahdollista tehdä taas kaikki sivutehtävät ja muut kuntoon? Ettei käy niin, että menen suorittamaan sen, jonka jälkeen ilmestyykin lopputekstit ja peli loppuu siihen ja jos haluan pelata, niin se on joko uusi peli tai sitten jonkin ikivanhan tallennuksen jatkaminen? Asiaa on täälläkin taidettu pari kertaa sivuta, mutta hyvin pikaisella etsinnällä ei löytynyt muuta kuin, että joku oli menettänyt Overwatch -tarkkuuskiväärin?
Joudut pelaamaan pelin end creditteihin jos tuosta etenet, mutta sen jälkeen on mahdollisuus palata samaan pisteeseen ennen tuota point of no returnia, ja jatkaa maailman tutkimista sivutehtävineen. Peli siis tekee tuohon pisteeseen oman tallennuskohtansa, johon palauttaa sinut läpäisyn jälkeen jos haluat jatkaa pelaamista.
 
Benchin Avg. FPS nousivat 134 > ~136-137 kun päivitin DLSS tiedoston reilu viikko sitten.

Ja ajoin 3 kertaa molemmilla kerroilla. Filun päivityksen jälkeen myös koneen restart eli kyllä se tuon verran vaikutti.
 
DÄÄÄÄM tuo tunnusmusa pisti taas sukat pyörimään!!!1!11 Aivan mahtava rynkytys-renkutus.

Uli uli. Uli. Tuleeko konkurssi, joutuuko myymään elimiä että saa tämän pyörimään, sillä shut-up-and-take-my-money kun DLC ilmestyy kauppoihin.
 
Dlc:tä ootellessa piti aloittaa kolmas läpipeluu, nytte corpo hakkerilla. Intelligencen pumppaan suorilta täyteen ja ei kykypisteitä aseisiin ollenkaan. Tuo säteenseurantapäivitys näyttää kyllä tosi hyvältä, ei taida karvalakkinen 6800 radeoni tuota jaksaa RT päällä ellei siihen tule fsr pätsiä lisää.
 
Toivottavasti ei tarvitse tiputtaa DLSS Qualitysta Ultra Performancelle tuon RT Overdriven saapuessa :whistling:
 
Jos et tienny tuota niin näkyyhän ne sigun tiedot kuitenkin profiilistakin suoraan.
Loppupeleissä todella harva laittaa omia speksejä, eikä tota ominaisuuttaa tarvinnu tähän asti käyttää ollenkaan. Taas toi vastausanti tältä äijältä on aivan järjetön. Kuka ottaa kilarit siitä että kysyy mikä kortti? En usko että sulta olis tullu samanlaista ulosantia, vaan niinkun normaalit ihmiset, olisit todennäkösesti vaan kirjottanu mikä se kortti on ja kaikki olis ollu tyytyväisiä.
 
Dlc:tä ootellessa piti aloittaa kolmas läpipeluu, nytte corpo hakkerilla. Intelligencen pumppaan suorilta täyteen ja ei kykypisteitä aseisiin ollenkaan. Tuo säteenseurantapäivitys näyttää kyllä tosi hyvältä, ei taida karvalakkinen 6800 radeoni tuota jaksaa RT päällä ellei siihen tule fsr pätsiä lisää.

Ihan mielenkiinnosta, että millainen tuo corpo hakkeri oikein on? Eli jos hahmolle on pumpattu vaikka intelligence täyteen, niin mitä hakkerointi ominaisuuksia silloin tulee? Itellä tällä hetkellä melkoinen sekasikiö hahmona, mutta aika lailla asepainotteinen jamppa, jolla kuitenkin ylevä tarkoitus tehdä asiat stealthina. Tarkoitukseksi on tosin jäänyt ja melkoiseksi laukaustenvaihdoksi ne tilanteet muuttuvat.
 
Ihan mielenkiinnosta, että millainen tuo corpo hakkeri oikein on? Eli jos hahmolle on pumpattu vaikka intelligence täyteen, niin mitä hakkerointi ominaisuuksia silloin tulee? Itellä tällä hetkellä melkoinen sekasikiö hahmona, mutta aika lailla asepainotteinen jamppa, jolla kuitenkin ylevä tarkoitus tehdä asiat stealthina. Tarkoitukseksi on tosin jäänyt ja melkoiseksi laukaustenvaihdoksi ne tilanteet muuttuvat.
Vaikken tiedä vastausta kysymykseesi, sentään jotain puhetta ITSE pelistä eikä pelkästään siitä kuinka kenelläkin peli pyörii tjsp...
 
Ihan mielenkiinnosta, että millainen tuo corpo hakkeri oikein on? Eli jos hahmolle on pumpattu vaikka intelligence täyteen, niin mitä hakkerointi ominaisuuksia silloin tulee? Itellä tällä hetkellä melkoinen sekasikiö hahmona, mutta aika lailla asepainotteinen jamppa, jolla kuitenkin ylevä tarkoitus tehdä asiat stealthina. Tarkoitukseksi on tosin jäänyt ja melkoiseksi laukaustenvaihdoksi ne tilanteet muuttuvat.
Itse pelasin nimenomaan corpo stealth hacker tyylisesti silloin julkaisussa tämän läpi. Vähän petyin kun en saanut tunnetta että olisin saanut toteuttaa sitä tyyliä nautinnollisesti vaan käytännössä aseilla aina piti jyskyttää päähän porukkaa ihan urakalla. Hakkeroinnista tuli enemmän semmoinen olo että:"hihi sammutanpa kamerat ja sytytän ukon palamaan...". Lopuksi leikkimisen jälkeen sitten aseilla koko pulju paskaksi.
 
Vaikken tiedä vastausta kysymykseesi, sentään jotain puhetta ITSE pelistä eikä pelkästään siitä kuinka kenelläkin peli pyörii tjsp...
Vaikken puhukkaan suoraan raudasta, niin olen jo kauhuissani kun ensiviikolla tulevalle Path Tracing ominaisuudelle ei riitä edes 4080 ja 4K @ ja säälittävä Performance DLSS.

Toki ainoastaan pelattuna tänä vuonna ehkä ~10-20h niin eiköhän tuosta selviä. Toki vasta yksi niistä kolmesta luokasta läpi pelattuna.
 
Ihan mielenkiinnosta, että millainen tuo corpo hakkeri oikein on? Eli jos hahmolle on pumpattu vaikka intelligence täyteen, niin mitä hakkerointi ominaisuuksia silloin tulee? Itellä tällä hetkellä melkoinen sekasikiö hahmona, mutta aika lailla asepainotteinen jamppa, jolla kuitenkin ylevä tarkoitus tehdä asiat stealthina. Tarkoitukseksi on tosin jäänyt ja melkoiseksi laukaustenvaihdoksi ne tilanteet muuttuvat.

Eipä tolla corpolla sinällään oo mitään vaikutusta, mutta aika vakio pelityyli tällä hahmolla että kulman takaa ensin breach isoon porukkaan josta saa mass vulnerabilityt tulille ja muita debuffeja , sit quickhackeista nakkaan contagion, short circuit ja synapse burnouttia tiskiin. Semmonen 5 tyypin ryhmä menee suht vaivattomasti kyllä alas näin. Jos on lihaisampaa porukkaa niin pari kranaattia perään ja viimeistelen pistoolilla tai haulikolla. Kaikki hotelli ja tehdaspaikat joissa on paljon kameroita tulee aika nätiksi hiippailla kun kaiken saa pimeäksi ja turretit omalle puolelle jos menee hiippailut vihkoon. Tarkoitus on buildissa omalta osalta tehdä niin että 20 int 20 tech, loput menee cooliin sitten, reflex 5 ja body 3. Jos sulla on Reflex+cool pohjainen hahmo niin eipä tota kannata alkaa muuttaan hakkeriksi.
 
Ettehän ole vaan, hyvä henkilö, astunut nvidian virittämään miinaan, mitä tulee eri DLSS-teknologioiden sisäiseen versionumerointiin? Kyseessä on siis kaksi eri ajuria, joista kummankin versionumerointi elää omaa elämäänsä riippumatta teknologiasukupolvesta (DLSS versio 2 voi siis olla sisäiseltä versioltaan >2)

DLSS2:n (nvngx_dlss.dll) uusin versio on 3.1.11 NVIDIA DLSS DLL 3.1.11 Download
DLSS3:n (nvngx_dlssg.dll) uusin versio on 1.10.0 NVIDIA DLSS 3 Frame Generation DLL 1.10.0 Download

Koodi:
PS C:\> Get-ChildItem -Path 'C:\Program Files (x86)\Steam\steamapps\common\Cyberpunk 2077\' -Filter nvngx_dlss?.dll -Recurse -ErrorAction SilentlyContinue -Force | Get-ItemProperty | %{ $_.VersionInfo }

ProductVersion   FileVersion      FileName
--------------   -----------      --------
3,1,1,0          3,1,1,0          C:\Program Files (x86)\Steam\steamapps\common\Cyberpunk 2077\bin\x64\nvngx_dlss.dll
1,0,7,0          1,0,7,0          C:\Program Files (x86)\Steam\steamapps\common\Cyberpunk 2077\bin\x64\nvngx_dlssg.dll

EDIT: En suosittele asentamaan Techpowerupin jakamaa "NVIDIA DLSS 3 Frame Generation DLL 1.10.0" -versiota. Näkyy olevan nvidian NDA:n alainen jakokiellossa oleva versio.

Minne tuo komento pitäisi syöttää että näkee version? Eli jos käytän pelissä vain DLSS3 (frame generationia) niin peli käyttää vaan tuosta toista filua, eikä toista tarvi vaihtaa?
 
DLSS version näkee ihan katsomalla ominaisuudet tuosta nvngx_dlss.dll tiedostosta. Löytyy Tiedot välilehdeltä.
 
Minne tuo komento pitäisi syöttää että näkee version? Eli jos käytän pelissä vain DLSS3 (frame generationia) niin peli käyttää vaan tuosta toista filua, eikä toista tarvi vaihtaa?

Esimerkkinä näyttämäni komento annetaan Windowsin PowerShell-komentokehotteeseen. En ollut aiemmin hiffannutkaan, että frame generation -tekniikkaa voi käyttää myös ilman DLSS-skaalausta. Mutta helppohan se on kokeilla, tuleeko eroa entiseen, kun vaihtaa vain sen dlssg-kirjaston tiedoston.

Väsäsin tuon powershell-komennon, sillä sen polkua sopivasti muokkaamalla näkee yhdellä komennolla kaikkien pelien molempien dlss-kirjastojen versiot yhdellä kerralla. Mutta voi toki etsiä ne tiedostot käsin file explorerilla ja klikkailla hiirellä lisätiedot auki. Etenkin jos ei ole riittävästi harrastuneisuutta sukeltaa powershellin syövereihin.

Koodi:
PS C:\> Get-ChildItem -Path E:\XboxGames\, E:\SteamLibrary\steamapps\common\, 'C:\Program Files (x86)\Ubisoft\Ubisoft Game Launcher\games\', 'C:\Program Files (x86)\Steam\steamapps\common\', 'C:\Program Files\Epic Games\' -Filter nvngx_dlss?.dll -Recurse -ErrorAction SilentlyContinue -Force | Get-ItemProperty | %{ $_.VersionInfo }

ProductVersion   FileVersion      FileName
--------------   -----------      --------
2,4,12,0         2,4,12,0         E:\XboxGames\Forza Horizon 5\Content\nvngx_dlss.dll
1,0,6,0          1,0,6,0          E:\XboxGames\Forza Horizon 5\Content\nvngx_dlssg.dll
2,3,11,0         2,3,11,0         E:\SteamLibrary\steamapps\common\Ready Or Not\ReadyOrNot\Plugins\DLSS\Binaries\Thi...
2,4,0,0          2,4,0,0          C:\Program Files (x86)\Steam\steamapps\common\3DMark\bin\x64\nvngx_dlss.dll
1,0,9,0          1,0,9,0          C:\Program Files (x86)\Steam\steamapps\common\3DMark\bin\x64\dxr\nvngx_dlss.dll
2,4,0,0          2,4,0,0          C:\Program Files (x86)\Steam\steamapps\common\3DMark\bin\x64\dxr2\nvngx_dlss.dll
1,0,9,0          1,0,9,0          C:\Program Files (x86)\Steam\steamapps\common\3DMark\dlc\nvidia-dlss-test\nvidia-d...
2,1,29,0         2,1,29,0         C:\Program Files (x86)\Steam\steamapps\common\3DMark\dlc\nvidia-dlss-test\nvidia-d...
2,4,0,0          2,4,0,0          C:\Program Files (x86)\Steam\steamapps\common\3DMark\dlc\nvidia-dlss-test\nvidia-d...
1,0,2,0          1,0,2,0          C:\Program Files (x86)\Steam\steamapps\common\3DMark\dlc\nvidia-dlss-test\nvidia-d...
3,1,11,0         3,1,11,0         C:\Program Files (x86)\Steam\steamapps\common\Cyberpunk 2077\bin\x64\nvngx_dlss.dll
1,0,7,0          1,0,7,0          C:\Program Files (x86)\Steam\steamapps\common\Cyberpunk 2077\bin\x64\nvngx_dlssg.dll
3,1,11,0         3,1,11,0         C:\Program Files (x86)\Steam\steamapps\common\DEATHLOOP\nvngx_dlss.dll
2,3,1,0          2,3,1,0          C:\Program Files (x86)\Steam\steamapps\common\MotoGP™22\Engine\Plugins\Runtime\Nvi...
3,1,11,0         3,1,11,0         C:\Program Files (x86)\Steam\steamapps\common\Red Dead Redemption 2\nvngx_dlss.dll
 
Ihan mielenkiinnosta, että millainen tuo corpo hakkeri oikein on? Eli jos hahmolle on pumpattu vaikka intelligence täyteen, niin mitä hakkerointi ominaisuuksia silloin tulee? Itellä tällä hetkellä melkoinen sekasikiö hahmona, mutta aika lailla asepainotteinen jamppa, jolla kuitenkin ylevä tarkoitus tehdä asiat stealthina. Tarkoitukseksi on tosin jäänyt ja melkoiseksi laukaustenvaihdoksi ne tilanteet muuttuvat.
Hakkerointi on käytännössä vain spell heittelyä, tosin niitä on eri cyberdeckejä mitkä parantavat jotain tiettyjä quickhacks, esim olisiko Arasaka-deck ollut stealth-painotteinen etc. Niistä eri quickhackeista mitkä on kuitenkin se leipä, saa tehtyä omanlaisensa combo setupin riippuen mitä hax haluaa käyttää, ottaako combat-painotteisia dmg tekeviä vaiko jotain muita. Stealth-pelityylin tuo kyllä tekee varsin helpoksi, kun on niitä quickhax mitkä esim sammuttaa vihujen näön tietyksi aikaa. Lisäksi koko Intelligence taitopuussa se neg0t mainitsema breach protocol antaa erinäisiä "kenttään" vikuttavia boosteja, esim mass vulnerability= moar dmg vihuihin, tai noita turret-/kamera-kaappauksia tietyksi aikaa. Parhaat Breachit tulee imo legendaarisista quickhackeista sivuvaikutuksina. Corpo backgroundilla ei tosiaan ole mitään vaikutusta muutoin kuin cool-factor ja sopii loreen kerta se V jossain counter-intelligence toimi siellä.

Itse pidän hybridistä, millä on katana ja heittoveitset hakkeroinnin kaverina, niin saa Mass Vulnerability käyttöä. Level 50 kohdilla näyttää oma hakkeri-buildini on jotakuinkin 12/18/3/20/18 (body ref tech int cool), millä saa kaikkea kivaa Body-attribuutista ja efektiiviseen maksimiin Blade+Cool attribuutit, ja Tech luonnollisesti täysin nollissa koska se on ajanhaaskaus menu+loot grind attribuutti, millä roolipelataan 3D printteriä mussuttamalla geneeristä väripalikkaa jollain mystisellä cyberwarella mikä V:ltä löytyy :poop:. Kivempaa kun taidoista ja perkeistä tulee vaadittavat dps-pisteet eikä gearin värikoodeista.
 
Tech luonnollisesti täysin nollissa koska se on ajanhaaskaus menu+loot grind attribuutti, millä roolipelataan 3D printteriä mussuttamalla geneeristä väripalikkaa jollain mystisellä cyberwarella mikä V:ltä löytyy :poop:. Kivempaa kun taidoista ja perkeistä tulee vaadittavat dps-pisteet eikä gearin värikoodeista.

Itse vaan tykkään min maxata itemit craftaamalla :hmm:
 
En ihan ymmärrä miksi näissä peleissä on juuri tämän kaltainen ase ja kama progressio. Kai tuo jotain world of warcraft perintöä on. Paljon hienompi olisi esimerkiksi että samaan aseeseen saisi enemmän potkua eri ammuksilla jne. Olisi ehkä jotain syytä myös tehdä korkeampi tasoisia alueita aikaisemmin paremman kaman toivossa. Ennen kuin joku sanoo että kuka nyt haluaa eri kuteja kantaa mukana niin tuohon varmasti löytyy ihan ratkaisu noilla universaali kudeilla joita voisi päivitellä tms.
 
Itse vaan tykkään min maxata itemit craftaamalla :hmm:
Kyllähän se ihan kivaa oli kerran koittaa itsellenikin, mutta nimenomaan minmaxaus sai minut droppaamaan sen kokonaan tai ainakin rajoittamaan Tech12 Epic craftailuun, koska mieluummin teen niillä attribuuteilla oikeasti pelimekaniikkojen monipuolistamista sijoittamalla ne eri attribuutteihin (en käytä naatteja, se onkin ainoa mitä koko Tech puu antaa monipuolisuutta), esim body cool tai reflex mitkä tuo varsin isoja muutoksia joillain perkeillä, ja parempaa cyberware tietty.

Esim legendaarisia Heatsinks ei tarvi ollenkaan jatkuvaan sandevistan-kerenzikov godmode-aikahidastus ylläpitoon, vaan Epic riittää tai Rare tasoisillakin <1sec cooldown, useimmat aseet eivät paljoa muutu yhdestä tai kahdesta modifikaatio slotista vihujen kaatumisiin tarvittavien osumien osalta, vaan suurimmat dmg ja varsinkin pelimekaaniset edut tulee korkeammista ase-kohtaisista perks Skill puista tai cold blood stackeista (haulikko esim ColdBlood 5m säteellä +20% flat dmg ja erinäisiä 10-20% boosteja ja suurempaa staggeria Annihilation Skill puusta), mitkä itselle tuo hauskempaa vaihtelua taistelutilanteisiin ja muutenkin seikkailuun.
 
En ihan ymmärrä miksi näissä peleissä on juuri tämän kaltainen ase ja kama progressio. Kai tuo jotain world of warcraft perintöä on. Paljon hienompi olisi esimerkiksi että samaan aseeseen saisi enemmän potkua eri ammuksilla jne. Olisi ehkä jotain syytä myös tehdä korkeampi tasoisia alueita aikaisemmin paremman kaman toivossa. Ennen kuin joku sanoo että kuka nyt haluaa eri kuteja kantaa mukana niin tuohon varmasti löytyy ihan ratkaisu noilla universaali kudeilla joita voisi päivitellä tms.
Tämä on itsellä myöskin aikamoinen pettymys, siis Crafting systeemi ja ase päivittely. En ole shooter-looter mitä lie pelien ystävä vaan vertaan tätä (imo fiasko-)systeemiä Witcher3 missä legendaariset gearit oli kaikki special questien tai muutoin lokaatioiden exploraamisen takana, craftailuihin tarvi erityisiä välineitä tai materiaaleja löytää.

Miksei tässä pelissä ole samanlaista? Jopa se anime mikä oli, se Davidin sandevistan oli jokin erikoinen prototyyppi kaiketi korpojen laboratoriosta pöllitty tms. Tässä ovat hyvin harvassa vastaavat kuviot: parhaat "Legendary" aseet, cyberware voi joko ostaa perus katukaupasta mihin kuka vaan voi mennä shoppailemaan, parhaisiin aseisiin tai edes erityisiin craftattaviin variantteihin niistä ei tarvi mitään erityistä, pelkästään samaa varipalikkaa mitä voi ostaa rajattomat määrät kuka vaan.

Voisi olla vaikka Heist tapaisia korpo labra questeja, vakoilua, blueprint hakkerointia, mitä vaan, mutta ei niin ei.
 
Pitääkö tässä säätää jotain ekstraa että frame generationin saa päälle? Nyt se näkyy harmaana valikoissa, mutta esim. Witcherissa ja MS Flight simulaattorissa toimii. Korttina RTX4090

Edit: ongelma ratkesi koneen uudelleen käynnistyksellä
 
Viimeksi muokattu:
Ryzen 5 3600 | RTX 3060 TI | 16GB DDR4 3733MHz​
75ccbba160e0423990cf4cdd409de304.png
cc6e601ee3c1a7f920906f620b696453.png

1080p ultra - DLSS quality - RT off - patch 1.6 1080p ultra - DLSS quality - RT Ultra - patch 1.6​
 
19.4Gt lataus alkoi just..
Tulikohan tuo overdrive nyt? :hmm:
Edit: Path Tracing tuli.
Pyörii kaikki kaakossa, 3440x1440 n. 20-35fps, jos ei DSLL käytössä.
DSLL3 + FG, niin yli 100fps kevyesti.
Siis 4090 gpu, siis.
Näyttökuva (29).png
 
Viimeksi muokattu:
Nopealla testailulla peli kaatui joka kerta parissa minuutissa kun latasin minkä tahansa vanhan tallennuksen. Ei vielä selvinnyt johtuiko siitä että FG oli päällä vai jostain muusta, täytyy vielä testata kaatuuko eri asetuksilla. Ikävästi vaan vetää koneen niin jumiin että pitää virrat katkaista kun kone ei reagoi mihinkään. Tämä siis eilen ennen tätä viimeisintä päivitystä.
 
Tulipahan kokeiltua tuota Path Tracingia ja hyvältähän se näytti. RTX 3070 Ti pyöritti DLSS Performancella ja 1440p-resoluutiolla 30-50FPS. Toki ero tavalliseen säteenseurantaan ei tuntunut pelatessa niin massiiviselta, kun noita kahta oli vaikea verrata lennosta keskenään. Digital Foundryn videolla ero näytti suuremmalta. Rasterointi sitten taas näytti aika kuralta molempien RT-tekniikoiden jälkeen. Tuli mieleen, että hyppäsi johonkin PS4-peliin 2010-luvulta. Yöllä kaikkialla oli tasapaksu sinertävä valaistus, kaikki objektit tuntuivat hohtavan hieman ja päiväsaikaan auringonvalo ei osannut käyttäytyä oikein talojen välissä ja siltojen alla.

Kerran tuolla Path Tracingilla kaatui latausruutuun, mitä ei ole käynyt pitkään aikaan. Lisäksi erehdyin kokeilemaan jossain vaiheessa DLSS Balancedia, joka romahdutti FPS:n 15 tuntumaan, eikä palutunut siitä kuin käynnistämällä peli uudelleen. Tuli mieleen, että loppuiko näyttiksen muisti.

Odottelen uutta DLC:tä ja seuraavaa isoa patchia, jolloin lähtee uusi läpipeluu. Nyt käyn Cyberpunkissa vain fiilistelemässä silloin tällöin. En tiedä, onko oma tallennus jotenkin rikki, kun jatkuvasti tulee "Relic Malfunctioning Detected". Parhaimmillaan tullut 5 minuutin pelaamisen aikana noita kaksi. Aikanaan nuo jäivät vielä jumiin, jolloin peli piti käynnistää uudelleen. Ärsyttävää. Lisäksi jatkuvasti tulee hiekkamyrskyjä tai tiheää sumua, joka pilaa grafiikat ja fiiliksen. Joskus odottanut useita päiviä ja saanut ajaa koko kartan läpi, että vaihtuu takaisin selkeäksi. Taas iski heti hiekkamyrskyt ja sirun toimintahäiriöt, kun menin testaamaan uutta Path Tracingia.
 
En kyllä suoraan sanottuna erota onko path tracing päällä vai ei, kun vaihtelen sen ja pelkän RT Psychon välillä. Näyttää hiton komealta, kuten ennenkin.
 
Ehkä se kaatuilu liittyi vain vanhan version pelitallennuksiin, uudemman tallennuksen kokeilu ei aiheuttanut kaatuilua. Kaikki asetukset tapissa ilman DLSS ja FG sai joku 30fps. FG päällä n. 50-60 ja DLSS qualityn kanssa joku 80-100fps. Ihan hienolta näyttää, ehkä tän voisi aloittaa uudestaan jossain vaiheessa alusta. Nämä siis resolla 3440x1440.
 
Viimeksi muokattu:

Statistiikka

Viestiketjuista
267 871
Viestejä
4 630 383
Jäsenet
76 120
Uusin jäsen
RandyDandy

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom