Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Minne tuo komento pitäisi syöttää että näkee version? Eli jos käytän pelissä vain DLSS3 (frame generationia) niin peli käyttää vaan tuosta toista filua, eikä toista tarvi vaihtaa?
PS C:\> Get-ChildItem -Path E:\XboxGames\, E:\SteamLibrary\steamapps\common\, 'C:\Program Files (x86)\Ubisoft\Ubisoft Game Launcher\games\', 'C:\Program Files (x86)\Steam\steamapps\common\', 'C:\Program Files\Epic Games\' -Filter nvngx_dlss?.dll -Recurse -ErrorAction SilentlyContinue -Force | Get-ItemProperty | %{ $_.VersionInfo }
ProductVersion FileVersion FileName
-------------- ----------- --------
2,4,12,0 2,4,12,0 E:\XboxGames\Forza Horizon 5\Content\nvngx_dlss.dll
1,0,6,0 1,0,6,0 E:\XboxGames\Forza Horizon 5\Content\nvngx_dlssg.dll
2,3,11,0 2,3,11,0 E:\SteamLibrary\steamapps\common\Ready Or Not\ReadyOrNot\Plugins\DLSS\Binaries\Thi...
2,4,0,0 2,4,0,0 C:\Program Files (x86)\Steam\steamapps\common\3DMark\bin\x64\nvngx_dlss.dll
1,0,9,0 1,0,9,0 C:\Program Files (x86)\Steam\steamapps\common\3DMark\bin\x64\dxr\nvngx_dlss.dll
2,4,0,0 2,4,0,0 C:\Program Files (x86)\Steam\steamapps\common\3DMark\bin\x64\dxr2\nvngx_dlss.dll
1,0,9,0 1,0,9,0 C:\Program Files (x86)\Steam\steamapps\common\3DMark\dlc\nvidia-dlss-test\nvidia-d...
2,1,29,0 2,1,29,0 C:\Program Files (x86)\Steam\steamapps\common\3DMark\dlc\nvidia-dlss-test\nvidia-d...
2,4,0,0 2,4,0,0 C:\Program Files (x86)\Steam\steamapps\common\3DMark\dlc\nvidia-dlss-test\nvidia-d...
1,0,2,0 1,0,2,0 C:\Program Files (x86)\Steam\steamapps\common\3DMark\dlc\nvidia-dlss-test\nvidia-d...
3,1,11,0 3,1,11,0 C:\Program Files (x86)\Steam\steamapps\common\Cyberpunk 2077\bin\x64\nvngx_dlss.dll
1,0,7,0 1,0,7,0 C:\Program Files (x86)\Steam\steamapps\common\Cyberpunk 2077\bin\x64\nvngx_dlssg.dll
3,1,11,0 3,1,11,0 C:\Program Files (x86)\Steam\steamapps\common\DEATHLOOP\nvngx_dlss.dll
2,3,1,0 2,3,1,0 C:\Program Files (x86)\Steam\steamapps\common\MotoGP™22\Engine\Plugins\Runtime\Nvi...
3,1,11,0 3,1,11,0 C:\Program Files (x86)\Steam\steamapps\common\Red Dead Redemption 2\nvngx_dlss.dll
Hakkerointi on käytännössä vain spell heittelyä, tosin niitä on eri cyberdeckejä mitkä parantavat jotain tiettyjä quickhacks, esim olisiko Arasaka-deck ollut stealth-painotteinen etc. Niistä eri quickhackeista mitkä on kuitenkin se leipä, saa tehtyä omanlaisensa combo setupin riippuen mitä hax haluaa käyttää, ottaako combat-painotteisia dmg tekeviä vaiko jotain muita. Stealth-pelityylin tuo kyllä tekee varsin helpoksi, kun on niitä quickhax mitkä esim sammuttaa vihujen näön tietyksi aikaa. Lisäksi koko Intelligence taitopuussa se neg0t mainitsema breach protocol antaa erinäisiä "kenttään" vikuttavia boosteja, esim mass vulnerability= moar dmg vihuihin, tai noita turret-/kamera-kaappauksia tietyksi aikaa. Parhaat Breachit tulee imo legendaarisista quickhackeista sivuvaikutuksina. Corpo backgroundilla ei tosiaan ole mitään vaikutusta muutoin kuin cool-factor ja sopii loreen kerta se V jossain counter-intelligence toimi siellä.Ihan mielenkiinnosta, että millainen tuo corpo hakkeri oikein on? Eli jos hahmolle on pumpattu vaikka intelligence täyteen, niin mitä hakkerointi ominaisuuksia silloin tulee? Itellä tällä hetkellä melkoinen sekasikiö hahmona, mutta aika lailla asepainotteinen jamppa, jolla kuitenkin ylevä tarkoitus tehdä asiat stealthina. Tarkoitukseksi on tosin jäänyt ja melkoiseksi laukaustenvaihdoksi ne tilanteet muuttuvat.
Tech luonnollisesti täysin nollissa koska se on ajanhaaskaus menu+loot grind attribuutti, millä roolipelataan 3D printteriä mussuttamalla geneeristä väripalikkaa jollain mystisellä cyberwarella mikä V:ltä löytyy . Kivempaa kun taidoista ja perkeistä tulee vaadittavat dps-pisteet eikä gearin värikoodeista.
Kyllähän se ihan kivaa oli kerran koittaa itsellenikin, mutta nimenomaan minmaxaus sai minut droppaamaan sen kokonaan tai ainakin rajoittamaan Tech12 Epic craftailuun, koska mieluummin teen niillä attribuuteilla oikeasti pelimekaniikkojen monipuolistamista sijoittamalla ne eri attribuutteihin (en käytä naatteja, se onkin ainoa mitä koko Tech puu antaa monipuolisuutta), esim body cool tai reflex mitkä tuo varsin isoja muutoksia joillain perkeillä, ja parempaa cyberware tietty.Itse vaan tykkään min maxata itemit craftaamalla
Tämä on itsellä myöskin aikamoinen pettymys, siis Crafting systeemi ja ase päivittely. En ole shooter-looter mitä lie pelien ystävä vaan vertaan tätä (imo fiasko-)systeemiä Witcher3 missä legendaariset gearit oli kaikki special questien tai muutoin lokaatioiden exploraamisen takana, craftailuihin tarvi erityisiä välineitä tai materiaaleja löytää.En ihan ymmärrä miksi näissä peleissä on juuri tämän kaltainen ase ja kama progressio. Kai tuo jotain world of warcraft perintöä on. Paljon hienompi olisi esimerkiksi että samaan aseeseen saisi enemmän potkua eri ammuksilla jne. Olisi ehkä jotain syytä myös tehdä korkeampi tasoisia alueita aikaisemmin paremman kaman toivossa. Ennen kuin joku sanoo että kuka nyt haluaa eri kuteja kantaa mukana niin tuohon varmasti löytyy ihan ratkaisu noilla universaali kudeilla joita voisi päivitellä tms.
En kyllä suoraan sanottuna erota onko path tracing päällä vai ei, kun vaihtelen sen ja pelkän RT Psychon välillä. Näyttää hiton komealta, kuten ennenkin.
On noissa melko iso ero.
Tietysti tässä on se, että koko 3D-kiihdytettyjen pelien historian ajan sieltä 1990-luvun loppupuolelta on totuttu keinotekoisesti simuloituihin epärealistisiin valaistus- ja varjoefekteihin niin nyt realistinen toteutus näyttää ensi alkuun "oudolta".
Pelissä ainakin omalla kokoonpanolla tuntuu olevan tekstuurien kanssa jotain ongelmaa, kun vähän väliä vastaan tulee rakennuksia, mainoksia ym. joissa tekstuurit näyttää todella epätarkoilta, kuten tuo rakennus tuossa keskellä kuvaa:
Kyseessä kuitenkin 4k high asetuksilla ilman mitään DLSS/FSR/XESS-skaalauksia.
Vois arvella, että joku allaolevista vaihtoehdoista asiallaVälillä ne tulee tarkoiksi kun menee lähemmäs mutta ei aina.
Mitä itse olen lukenut asiasta niin se on juuri päinvastoin. Ray tracing säästää pelintekijöiden aikaa todella paljon. Rasteroinnilla tehty peli vaatii huomattavasti enemmän työtä.Ray Tracing vaatii todella paljon työtä myös pelintekijöiltä. Se värimaailma, heijastukset, yms. on tehty ennen täysin artistien toimesta ja läntätty objektien & tasojen pintaan. Nyt kun niihin jo tietyllä visuaalisella silmällä suunniteltuihin kohteisiin ja sceneihin vetästään päälle täysi path tracing, niin näitä liian valoisia objekteja, tai vääristymiä, ilmenee varmasti. Peli pitää suunnitella alusta saakka tuolle tekniikalle jotta siitä saadaan paras mahdollinen visuaalisesti.
Hienoltahan tuo kylä näyttää, ei käy kieltäminen. Radeonin omistajana ei vaan pääse photo modea enempää siitä nauttimaan
Kyllä, jos se tehdään ihan alunperinkin sen ehdoilla. Jos taas muokataan rasteripeli path tracetuksi, niin jokaisen skenen valaistus pitää säätää uudelleen sopivaksi. Nyt tuota työtä ei olla tehty ja lopputulos on se, että kaikki paikat mihin vaikka NPC:t sijoittuvat eivät näytä fiksulta suhteessa valaistukseen.Mitä itse olen lukenut asiasta niin se on juuri päinvastoin. Ray tracing säästää pelintekijöiden aikaa todella paljon.
Tietysti tässä on se, että koko 3D-kiihdytettyjen pelien historian ajan sieltä 1990-luvun loppupuolelta on totuttu keinotekoisesti simuloituihin epärealistisiin valaistus- ja varjoefekteihin niin nyt realistinen toteutus näyttää ensi alkuun "oudolta".
Pelissä ainakin omalla kokoonpanolla tuntuu olevan tekstuurien kanssa jotain ongelmaa, kun vähän väliä vastaan tulee rakennuksia, mainoksia ym. joissa tekstuurit näyttää todella epätarkoilta, kuten tuo rakennus tuossa keskellä kuvaa:
Kyseessä kuitenkin 4k high asetuksilla ilman mitään DLSS/FSR/XESS-skaalauksia.
Jos tuolta imgurista näkis paremmin kun tän foorumin softan kuvat on skaalattuja ja pakattuja.
Vois arvella, että joku allaolevista vaihtoehdoista asialla
- bugi pelin lod:ssa. Level Of Detail heuristiikalla valitaan näytettävä tekstuurin ja objektin tarkkuus
- striimaus tapahtuu hitaasti. Tekstuuri muuttuisi tarkaksi aina jos jaksaa odotella
- etenkin hdd:n kanssa ongelmia tunnetusti cp2077:en kanssa. Nopea ssd on hyödyllinen
- GPU:lta muisti loppu. Engine ei voi ladata tarkempaa versiota tekstuurista muistiin. Pelinsisällä jonkinlainen heuristiikka joka päättää mitkä tekstuurit ovat tärkeimpiä muistissa pidettäviksi
Tätä itsekkin tarkotin, valitsin sanat epäselvästi joten sai helposti vaikutuksen että tarkotin myös uusia pelejä jotka tehdään suoraan tracingille.Kyllä, jos se tehdään ihan alunperinkin sen ehdoilla. Jos taas muokataan rasteripeli path tracetuksi, niin jokaisen skenen valaistus pitää säätää uudelleen sopivaksi. Nyt tuota työtä ei olla tehty ja lopputulos on se, että kaikki paikat mihin vaikka NPC:t sijoittuvat eivät näytä fiksulta suhteessa valaistukseen.
Just noin. Epärealistista ilmettä saa kans myös path tracettuun peliin tekemällä itse skeneistä epärealistisia. Lisäksi voidaan lisätä valonlähteitä jotka eivät näy pelaajille kuin epäsuorasti ja siten tehdä juuri sellainen visuaalinen ilme kuin halutaan - säilyttäen nopea turn around skenejen suunnittelussa sillä path tracingin edut eivät katoa mihinkään.Tätä itsekkin tarkotin, valitsin sanat epäselvästi joten sai helposti vaikutuksen että tarkotin myös uusia pelejä jotka tehdään suoraan tracingille.
Siitä voi olla sitten montaa mieltä onko tracing parempi kuin perinteinen rasterien kanssa toteutettu "artistinen ilme". Pelintekijät kuitenkin myyvät mielikuvia, fantasioita, ja maailmoja joiden täytyy erota jollain tavalla siitä lähikaupungin keskustasta mihin itse menet kävelemään, niin se epärealistisempi visuaalinen ote valaistuksineen voi olla pelaajalle jopa luontevampi kuin realistisuuteen pyrkivä valaistus. Riippuu ihan pelistä, genrestä, tekijöiden taidoista, ja toteutuksen laadusta kumpi on parempi.
Mitä tämä niinkuin tarkoittaa? Ei minulla ukko heijastu esim talon seinästä vaikka pelaan path tracing päällä. Korttina 4090.Muutenkin tuo path tracing (RT myös) on siitä ongelmallinen että peleissä kaikki geometriset pinnat käsitellään ilmeisesti aina täydellisinä peilipintoina mikä on täysin epärealistista.
Peli on nykykunnossa, ja varsinkin modeilla (eli pc) erittäin nautittava. Jos haluat pelin jonka pelaat läpi kerran, niin odota tänä vuonna (Cdpr lupaama) julkaistava Phantom Liberty laajennus jonka tarina sijoittuu keskelle peruspelin päätarinaa. Jos aikeissa pelata useammin läpi, niin miksi ei jo nyt jos polttelee. Päätarina tässä on ns. peruskauraa, mutta on siinäkin nyansseja ja kaarteita pitämään mielenkiintoa yllä. Maailmassa itsessään onkin sitten tutkittavaa ja sivutehtäviä ihan mukavasti.Paljon puhetta grafiikoista ja fps:stä, mutta miten itse peli? Witcher3 ps5 versio harjattu läpi ja kaipais jotain tarinavetoista open worldia tähän tyhjiöön.
Kiitos vastauksesta. Mua on vähän peloteltu tyhjällä ja tylsällä maailmalla, jota on tylsä tutkia. Eiköhän se oo viisainta ostaa peli ja kokea se itse.Peli on nykykunnossa, ja varsinkin modeilla (eli pc) erittäin nautittava. Jos haluat pelin jonka pelaat läpi kerran, niin odota tänä vuonna (Cdpr lupaama) julkaistava Phantom Liberty laajennus jonka tarina sijoittuu keskelle peruspelin päätarinaa. Jos aikeissa pelata useammin läpi, niin miksi ei jo nyt jos polttelee. Päätarina tässä on ns. peruskauraa, mutta on siinäkin nyansseja ja kaarteita pitämään mielenkiintoa yllä. Maailmassa itsessään onkin sitten tutkittavaa ja sivutehtäviä ihan mukavasti.
Välillä tämä näyttää path tracing päällä aika rumalta, varsinkin kun joutuu käyttämään performance DLSS:ää. Jotkin pinnat kimaltelevat oudon näköisesti. Vaatisi varmaan paljon enemmän säteitä ja kevyemmän super samplingin, jotta näyttäisi paremmalta. Ja enemmän tehoa näyttikseltä
Eipä tuo path tracing mitään ihmeitä tee muutakuin hyvin harvoissa paikoissa. RT esim näyttää realistisemmalta jossain paikoin koska juuri nuo valoisuus efektit eivät vedä täysin yli. Muutenkin tuo path tracing (RT myös) on siitä ongelmallinen että peleissä kaikki geometriset pinnat käsitellään ilmeisesti aina täydellisinä peilipintoina mikä on täysin epärealistista.
Mitä tämä niinkuin tarkoittaa? Ei minulla ukko heijastu esim talon seinästä vaikka pelaan path tracing päällä. Korttina 4090.
En ehkä vieläkään tajunnut. Koitin itse etsiä peilipintoja tuolla kun roamasin menemään mutta vaikea löytää. Otatko screenshotin, koska veikkaan että sinulla on joku bugi päällä jos joka paikka heijastelee peilinä.Tarkoittaa sitä että pelimoottoreihin on kova koodattuna miltä materiaalin pitäisi näyttää ja mitkä on sen ominaisuudet. Tuossa on perfect sphere ongelma sellaista kappaletta ei oikeasti ole olemassa vaan ainoastaan matemaattinen yhtälö joka on pitäisi olla vielä mahdollisimman kevyt pyöritellä. Tämä on näiden hybridi toteutusten ongelma mutta tuskin ihan hetkeen ollaan geometrisia kappaleita mallintamassa atomitasolla jossain pumpum pelissä.
En ehkä vieläkään tajunnut. Koitin itse etsiä peilipintoja tuolla kun roamasin menemään mutta vaikea löytää. Otatko screenshotin, koska veikkaan että sinulla on joku bugi päällä jos joka paikka heijastelee peilinä.
Sana valinta ei ole ehkä paras mahdollinen mutta kyllä tuolla useassa paikassa heijastukset ovat liian tarkkoja sellaisista pinnoista joista sellaisia ei oikeasti saisi aikaiseksi vaikka niissä olisi vettä päällä. Asfaltti on yksi hyvä esimerkki.