Cities: Skylines II (2023) (PC, PS ja Xbox)

Komppaan Teeristiä. Reilusti huonompaa kriisiviestintää ja -hallintaa saa lukea lähes viikottain. Nyt toki heidän täytyy vielä lunastaa lupauksensa eli saada peli korjattua.
 
Komppaan Teeristiä. Reilusti huonompaa kriisiviestintää ja -hallintaa saa lukea lähes viikottain. Nyt toki heidän täytyy vielä lunastaa lupauksensa eli saada peli korjattua.
Pelin julkaisusta asti, eli 6 kuukautta, on vedetty aivan käsittämättömän huonolla viestinnällä. Hämmästyttävää, että vaikka pelaajayhteisö antoi aika reipasta kritiikkiä alusta saakka, lähdettiin v**tuilulinjalle. Suuri osa pelaajakunnasta on hylänny pelin ainakin toistaiseksi, varmaan aika iso osa lopullisesti. Nyt on ilmeisesti tarrattu lusikkaan vähän jämäkämmällä otteella.

Ei tainnut tässä uusimmassakaan pläjäyksessä olla lupausta, että yrittäisivät laittaa pelin kuntoon simulaation osalta. Edelleen uskon, että pelin kehityksessä on tehty niin suuria virheitä ja tämä jää citypainteriksi.
 
Itse innostuin jotenkin nyt tekemään realistista pohjoismaista kaupunkia. Teen pala kerrallaan huolella suunnitellen. Aikaa menee, mutta lopputulos on myös parempi.

Nyt on käytössä myös modit, dev-tool ja Item-valikko. Saa muuten valtavasti monipuolisuutta näillä aikaan. Voi rakennella juuri haluamansa kokoiset parkkipaikat ja puistot, rakennuksien sijoituksilla ei ole mitään rajoituksia ja uniikkeja rakennuksia voi laittaa rajattomasti. Betonipinta maahan sopii myös loistavasti esimerkiksi juna-asemille ja varikoille sekä rahtisatamaan. Myös monet kaupalliset rakennukset on kiva määrittää ja sijoittaa itse. Esimerkiksi huoltoasema sopii hyvin risteykseen ja kerrostalolähiöön voi laittaa pienen kaupan.
 
Viimeksi muokattu:
Nöyryys pitäisi saada takaisin tekemiseen. CS1 nousi superhitiksi lanseerauksessa striimaajien ja oman yhteisöllisen promootion (esim. reddit amat) tuella, lisäksi ominaisuudet kuten fluid dynamics -mallinnus johti myös meemisisältöön kuten ruskean veden onnettomuudet. Sim City -pettymys kantoi pitkälle modien ohella. Ekoissa nimekkäissä modaajissa oli jopa Maxisilta kengitettyjä muistaakseni.
Tällä kertaa ei ollut intohimoa kertoa enää itsestään (Korppoo ja Hallikainen näkyivät kaikkialla ekan yhteydessä) ja oli totuttu CS1 loppusuoran heppoisiin dlceihin, joita ei enää hyväksytty kun itse peruspeli ei ollut hyvä.

Miten voi mennä noin pieleen kun oli jo neljäs pel melkein samalla konseptilla. Onnistuihan Cities in Motion 1->2 siirtymä myös. Joten miksi ei Skylines->2, joka on edelleen kai vahvasti liikennöintisimulaattori?

Täytyy olla iso osuus Paradoxilla tässä haparoinnissa (aikataulupaine? ainakin steamworksin hylkääminen), sillä siellä on syntynyt parina viime vuonna melkoista sotkua kautta linjan. CS2 voi olla melkein yhtä paha floppi odotuksiin nähden kuin Vampire: The Masquerade – Bloodlines 2.
 
Viimeksi muokattu:
Ei tee mieli palata CS1:een kun on tottunut näihin kakkosen tietyökaluihin, liikenneympyröihin, ramppeihin ja muihin parannuksiin.
Toimii kyllä myös toiseen suuntaan... ei tee mieli siirtyä CS2, koska menettää CS1 hyvät modit, joilla nuo mainutut asiat on pystynyt jo vuosia tekemään CS2:ta paremmin.
Harmi, ettei pelifirmassa oltu hereillä ja ymmärretty, että vähintää 10 parhaan CS1 modin oninaisuudet pitäisi löytyä uudesta pelistä ihan vakiona ja mahdollisuuksien mukaan parempana.
 
Ne joita kiinnostaa TM : PE saada tähän C:S2 niin pitäisi ihan piakkoin (tällä tai ens viikolla viimeistään) olla saatavilla, piti joinata tonne devin discordiin niin näin jo erilaisia videoita kuinka pystyy tehdä vanillan mielestä "mahdottomia" linjoja esimerkiksi raitiovaunureittejä (jyrkkiin mutkiin ainaki näytti helposti onnistuvan tehdä reittilinjaa ku vanillana "liika jyrkkä"). Sama homma näytti onnistuvan myös junaliikenteeseen, eli siis paljon mahdollisuuksia tuon modin kautta mitä itse olen odottanut peliin kuin kuuta nousevaa koska typerä AI ja ei pysty erikseen määrittää noita kaistoja että mistä kääntyy mihinkin.
Muuten ei oo kyl tullu edes avattua Paradox Mods valikkoa pidemmälle sitten ensihuuman ja sen jälkeisen "teen tästä paremman kaupungin liikenteen osalta kuin edellisen" joka sekin meni päin prinkkalaa et ikkunat helisi.
1714374263509.png
 
Onkos joku jo kokeillut näitä viimeisiä päivityksiä, esim. talouden twiikkaus? Onkos tullut vaikeutta kehiin rahan suhteen?
 
Onkos joku jo kokeillut näitä viimeisiä päivityksiä, esim. talouden twiikkaus? Onkos tullut vaikeutta kehiin rahan suhteen?
Tulee tiettävästi olikohan parin viikon sisään. Haastetta kai olisi luvassa aiempaan verrattuna, mutta jää nähtäväksi, miten paljon ja miten hyvin koko setti toimii (pelattavuuden kannalta).
 
Vaikuttaa hyvältä patchilta, itellä menossa juuri death wave omassa kaupungissa. ;)


Itse huomasin että nykyään voi poistaa muunmuassa "pieleen asetellun" lisäosan rakennukseen*. Ja Cargo Harborissa ongelmana olllut että lisävarastoista puuttuisi mukamas pedestrian path on nyt korjaantunut.

EDIT: * ettei vain olisi joku modi kyseessä sittenkin?
 
Viimeksi muokattu:
Itselläni kaatuilee, aina kun koitan tehdä tiestöä. Poistin kellotkin käytöstä mutta jatkaa vain. Tapahtuu vanhalla savella, että myös uudella. Nyt uudelleenasennus menossa niin näkee auttaisikohan.

Njet. Ei auta uudelleenasennus. Kaatuu täysin uudella mapilla tiestön rakentamiseen.
 
Viimeksi muokattu:
Itselläni kaatuilee, aina kun koitan tehdä tiestöä. Poistin kellotkin käytöstä mutta jatkaa vain. Tapahtuu vanhalla savella, että myös uudella. Nyt uudelleenasennus menossa niin näkee auttaisikohan.

Njet. Ei auta uudelleenasennus. Kaatuu täysin uudella mapilla tiestön rakentamiseen.
Olisikohan jokin asetus buginen uudella versiolla?
 
Hyvältä vaikutti päivitys pikaisesti eilen testailtuna kyllä. Vanhoissa 100-200k+ kaupungeissa death wave oli tosiaan massiivinen, minkä purkautumiseen meni useampi pelin kuukausi. District demandit on paremmin nyt tasapainossa ja commercial disctrict -loopissakin ollut kaupunki pääsi kasvamaan pitkästä aikaa lisää. Peli myös tuntuu pyörivän jälleen paremmin kuin edellisessä päivityksessä. Kun muutokset nyt rullautui kokonaan niin pääsee testailemaan lisää.
 
Itselläni kaatuilee, aina kun koitan tehdä tiestöä. Poistin kellotkin käytöstä mutta jatkaa vain. Tapahtuu vanhalla savella, että myös uudella. Nyt uudelleenasennus menossa niin näkee auttaisikohan.

Njet. Ei auta uudelleenasennus. Kaatuu täysin uudella mapilla tiestön rakentamiseen.
Itsellä kävi joskus sama isomman päivityksen jälkeen. Päivitys korruptoi tallennuksen kokonaan. Myöskään aiemmat automaattitallennukset eivät toimineet. Minkä tahansa rakentaminen tai purkaminen kaatoi pelin ja jouduin aloittamaan uuden kaupungin.

Täytyy ladata päivitys testiin ja toivoa, ettei mitään mene rikki.
 
Olisikohan jokin asetus buginen uudella versiolla?
Ei nyt ymmärrä kyllä enää itsekään, taisi auttaa se legendaarinen "katsotaan huomenna uusin silmin". Pelailin tässä useamman tunnin biossin asetukset nollattuina, ja päätin sit palauttaa prosun kellot käyttöön, ja sen jälkeen muistien asetukset käyttöön. En saa enää kaatumaan.
Hämmennys. Ehkä siel biossis oli sit jotain muutakin mistä sai allergisen kohtauksen.
 
Vesivoimallekin on näemmä jotain tapahtunut, mun vesivoimakaupungissa oli aiemmin sähköntuotto ~40GW, mutta pompannut nyt 60GW tuntumaan.
 
Melko reipas muutos uuden kaupungin rakenteluun tämä uusi päivitys. Ei voi todellakaan vain rakentaa suoriltaan muutamaa isoa gridiä, heittää kaavoitukset paikalleen ja milestonejen myötä vain spämmiä koulua ja muita palveluita ympäri kyliä. Useamman tunnin nysväsin menemään budjettia tarkasti silmällä pitäen ja sain väkiluvun kasvatettua 5k tasoon jossa budjetti on jotakuinkin +-0, kassa tyhjä mutta ensimmäiset palvelut (rampautetuilla budjeteilla) paikoillaan. Milestoneista tulee vain hiluja kassan täytteeksi joten speedrunnaus ei oikein toimi enää. Lisäksi karttapalojen hankintaan on nyt todella korkea kynnys niiden aiheuttamien lisäkulujen takia mikä antaa erittäin ison insentiivin yrittää kehittää valmiiksi avattu alue mahdollisimman pitkälle ennen laajentumista.
 
Miten ihmeessä tästä saa kaikki modien "jäljet" pois? Kokeilin pariin kertaan, mutta nyt haluisin koittaa keräillä saavutuksia. Kaikki poistettu käytöstä, pelitiedostojen eheys tarkistettu ja peli asennettu uudelleen. Uudella tallennuksella ilmoittaa välittömästi, että modeja muka käytössä.
 
Miten ihmeessä tästä saa kaikki modien "jäljet" pois? Kokeilin pariin kertaan, mutta nyt haluisin koittaa keräillä saavutuksia. Kaikki poistettu käytöstä, pelitiedostojen eheys tarkistettu ja peli asennettu uudelleen. Uudella tallennuksella ilmoittaa välittömästi, että modeja muka käytössä.
C:\Users\*Käyttäjä*\AppData\LocalLow\Colossal Order\Cities Skylines II
Tyhjennä tuolta kansiosta kaikki modeihin liittyvät tiedostot, tai poistaa kaikki tiedostot mut joutuu sit kaikki asetukset laittamaan uusiks
 
C:\Users\*Käyttäjä*\AppData\LocalLow\Colossal Order\Cities Skylines II
Tyhjennä tuolta kansiosta kaikki modeihin liittyvät tiedostot, tai poistaa kaikki tiedostot mut joutuu sit kaikki asetukset laittamaan uusiks

Kiitos, nyt lähti toimimaan :cigar:
 
Itse pelannut loputtomalla rahalla modit ja kehitystyökalut päällä. Asukasluku nousee nyt paljon aiempaa kovempaa tahtia. En tiedä, onko syntyvyyttä muokattu, vai pyöriikö peli paremmin ja simulaatio nopeammin. Suurin ongelma on koulut. Yhtäkkiä on älytön pula kaikista koulutusasteista ja isoja rakennuksia saa spämmiä joka nurkkaan. Aiemmin isoon kaupunkiin tuntui riittäneen muutama lukio ja yliopisto. Liikenteen määrät ovat myös älyttömiä ja ruuhkia syntyy paljon. Asiaa ei helpota yhtään se, että kuskit eivät osaa edelleen ryhmittyä.

Onkohan julkiselle liikenteelle tehty korjauksia? Aiemmin ilmeisesti julkinen liikenne ei oikeasti tehnyt mitään liikennemäärille. Nyt tein kaupunkiin monta bussilinjaa kerralla ja ehkä kuvittelin ainakin ruuhkien vähentyneen. Osa hyppäsi heti 120% kuormitukselle.

EDIT: Postibugille on ilmeisesti tehty jotain. Nyt käsittelykapasiteetti tuntuu seuraavan jonkun verran lajittelukeskuksien ja toimistojen määrää. Silti laahaa edelleen perässä.
 
Viimeksi muokattu:
Itse pelannut loputtomalla rahalla modit ja kehitystyökalut päällä. Asukasluku nousee nyt paljon aiempaa kovempaa tahtia. En tiedä, onko syntyvyyttä muokattu, vai pyöriikö peli paremmin ja simulaatio nopeammin. Suurin ongelma on koulut. Yhtäkkiä on älytön pula kaikista koulutusasteista ja isoja rakennuksia saa spämmiä joka nurkkaan. Aiemmin isoon kaupunkiin tuntui riittäneen muutama lukio ja yliopisto. Liikenteen määrät ovat myös älyttömiä ja ruuhkia syntyy paljon. Asiaa ei helpota yhtään se, että kuskit eivät osaa edelleen ryhmittyä.

Onkohan julkiselle liikenteelle tehty korjauksia? Aiemmin ilmeisesti julkinen liikenne ei oikeasti tehnyt mitään liikennemäärille. Nyt tein kaupunkiin monta bussilinjaa kerralla ja ehkä kuvittelin ainakin ruuhkien vähentyneen. Osa hyppäsi heti 120% kuormitukselle.
Minulla on vastaavia kokemuksia uudesta päivityksestä. Väkiluku on toistaiseksi noussut reilusta 60 tuhannesta pitkästi yli 90 tuhannen tekemättä juuri mitään väkiluvun kasvattamiseksi (tai hirveästi muutenkaan). Työttömyysaste on myös sen mukainen, mutta jostain syystä työpaikkojen kaavoittamiselle ei löydy juurikaan kysyntää. Kaupunkini lienee siis vielä hieman käymisvaiheessa päivityksen jäljiltä, vaikkakaan koulutuksen järkyttävää kysyntää lukuun ottamatta mitään ongelmiakaan ei tällä hetkellä ole.
 
Tuo joukkoliikenne ja sen vaikuttavuus.

Onko joku keksinyt tapaa arvioida, että miten lähelle tuleva bussipysäkki riittää ihmisille? Mikä on metropysäkin jne etäisyys jolta ihmiset sitä käyttävät?
 
Minulla on vastaavia kokemuksia uudesta päivityksestä. Väkiluku on toistaiseksi noussut reilusta 60 tuhannesta pitkästi yli 90 tuhannen tekemättä juuri mitään väkiluvun kasvattamiseksi (tai hirveästi muutenkaan). Työttömyysaste on myös sen mukainen, mutta jostain syystä työpaikkojen kaavoittamiselle ei löydy juurikaan kysyntää. Kaupunkini lienee siis vielä hieman käymisvaiheessa päivityksen jäljiltä, vaikkakaan koulutuksen järkyttävää kysyntää lukuun ottamatta mitään ongelmiakaan ei tällä hetkellä ole.
Ei tosimaailmassakaan työpaikkojen tarve liity työttömien määrään, vaan siihen että tarvitsevat firmat uutta toimitilaa.

Suurempi kysymys on, että miksi jengi muuttaa kaupunkiin työttömäksi.
 
Ei tosimaailmassakaan työpaikkojen tarve liity työttömien määrään, vaan siihen että tarvitsevat firmat uutta toimitilaa.

Suurempi kysymys on, että miksi jengi muuttaa kaupunkiin työttömäksi.
Toisaalta firmat varmastikin arvioivat toimipisteiden sijainteja päättäessään myös työvoiman saatavuutta. Joka tapauksessa kyllähän varmasti voi ihmetellä myös tuota mainitsemaasi ihan perustellusti...
 
Mullakin on kohta 5000 henkilön kaupungissa kaikki toimistot ja tehtaat tyhjnä. Työttömyys vaihtelee 40-50%. Mikähän pielessä?
 
En tiedä mikä patch teki näin vai onko tietokoneelle tapahtunut jotain mutta jo 4k asukkaan kylässä alkaa simulaatio nopeus heittelemään, ei millään tahdo edes 3x toimia. Jos laittaa 3x päälle niin se nytkähtää millisekunneiks ja sen jälkeen taas on kuin olisi 1x nopeus päällä. Aikasemmin sain yhden kaupungin 120k asukkaaseen jolloin vasta huomas tuon hidastumisen, ihan pari viikkoa sitten. Onko toi prossu vaan liian vanha tähän peliin?

CPU käyttöaste 100%, näyttiksen ~85%.
RTX 2060
i5 9600k
16gb RAM

Mitenhän tätä lähtis selvittämään?
 
Viimeisimmän päivityksen jälkeen on kyllä tullut paljon uutta assetteja myöten ja bugeja korjattu. Alkaa olla jo oikein pelattavassa kunnossa. Itse aloittelin uuden kaupungin rakentamista Chicagon pohjan päälle. Tosin liikenteen ryhmittymisestä ja julkisen liikenteen vaikutuksista en ole lukenut mitään uutta. Onkohan niitä paranneltu yhtään?
 
Viimeisimmän päivityksen jälkeen on kyllä tullut paljon uutta assetteja myöten ja bugeja korjattu. Alkaa olla jo oikein pelattavassa kunnossa. Itse aloittelin uuden kaupungin rakentamista Chicagon pohjan päälle. Tosin liikenteen ryhmittymisestä ja julkisen liikenteen vaikutuksista en ole lukenut mitään uutta. Onkohan niitä paranneltu yhtään?

Liikenteen ryhmittymisestä: Viereisiltä kaistoilta kiilataan poistuvien kaistalle eteen jolloin kaistat tukkeutuu. Julkisen liikenteen vaikutukset tuntuu paremmin toimivan, joskin en ole kyllä törmännyt pahoihin ongelmiin aiemminkaan. Outside workers connectioneilla toisiin kaupunkeihin on saanut myös työntekijäpulaa ratkottua hyvin.

Viimeisimmät kaksi pientä päivitystä tosiaan korjaili bugeja ja toi uusia assetteja. Etenkin nuo pienet julkisten palveluiden rakennukset oli tervetulleita kun Economy 2.0 muutti niin paljon tuota palvelukustannusmallia. Pienemmät rakennukset varsinkin alkuvaiheessa peliä auttaa säästämään palveluista kasvuun asti, ja myös myöhemminkin noita on mukavempaa ripotella eri kokoisille alueille sopivia palveluita.

Miten olette ratkoneet liikenteen järjestämisen tavarasatamaterminaaliin? Sinne on niin vähän poistumis- ja sisääntuloväyliä. Kuormien purkaminen vie sen verran aikaa, että rekkarallit tahtovat ruuhkauttaa herkästi koko terminaalin ja usean tieosuuden verran liikennettä.
 
450 tuhannen asukkaan kaupunki ja vieläkin pyörii suurinpiirtein ok. Julkinen liikenne myös pelaa ihan jees.

Edit: jaha, nyt 465tuhannen kohdalla alkoi pätkimään. Liikenne kulkee tuolleen nykäyksinä.

Edit2: Tuohon 470 tuhannen kohdalla nyt tosiaan sakkas. Ei liikenne enää toimi, ilmeisesti ei mikään muukaan enää ja koko peli hidastuu.
 
Viimeksi muokattu:
450 tuhannen asukkaan kaupunki ja vieläkin pyörii suurinpiirtein ok. Julkinen liikenne myös pelaa ihan jees.

Edit: jaha, nyt 465tuhannen kohdalla alkoi pätkimään. Liikenne kulkee tuolleen nykäyksinä.

Edit2: Tuohon 470 tuhannen kohdalla nyt tosiaan sakkas. Ei liikenne enää toimi, ilmeisesti ei mikään muukaan enää ja koko peli hidastuu.
Mielenkiinnosta kyselen että minkälaiset osat koneessa?
 
Itsellä on 300k asukkaan kohdalla edelleen 3.5 x simulaation nopeus, kun aiemmin tuossa kohdassa laski alle yhteen. Toivottavasti ei heti kyykkää, koska aika paljon on kaupungissa vielä rakennettavaa. Prossuna kellotettu i5-13600KF.

Muuten toimii hyvin. Kodittomia tosin edelleen vähän siellä täällä. Lisäksi en meinaa pystyä vastaamaan koulutuksen tarpeisiin. Joka korttelissa pitäisi olla koulu ja lukio. Myös korkeakouluja tarvitsee useita. Vanhemmassa 300k asukkaan kaupungissa riitti 4 yliopistoa, mutta nyt niitä tuntuu tarvitsevan yli tuplasti.
 
Itse kokeilin 250k kaupunkia vanhasta savesta, ja simulaatio oli ihan juntturassa. En saanut dev-valikkoa auki, pitää testata huomenna uudelleen. Graffat pudotin todella alas, ettei vaikuta ainakaan.

Koulubugi on näköjään asia, jota eivät saa korjattua. Peruskouluja tarvitaan edelleen 3-5 -kertainen määrä verrattuna reaalimaailmaan. Tämä on erikoinen asia, kun asian voisi tarkistaa vaikka Tampereen väkiluvusta ja verrata koululaisten määrään. Kansainvälisesti voi olla pientä eroa, mutta puhutaan prosenteista, ei sadoista prosenteista.
 
Itse kokeilin 250k kaupunkia vanhasta savesta, ja simulaatio oli ihan juntturassa. En saanut dev-valikkoa auki, pitää testata huomenna uudelleen. Graffat pudotin todella alas, ettei vaikuta ainakaan.

Koulubugi on näköjään asia, jota eivät saa korjattua. Peruskouluja tarvitaan edelleen 3-5 -kertainen määrä verrattuna reaalimaailmaan. Tämä on erikoinen asia, kun asian voisi tarkistaa vaikka Tampereen väkiluvusta ja verrata koululaisten määrään. Kansainvälisesti voi olla pientä eroa, mutta puhutaan prosenteista, ei sadoista prosenteista.

Koulu jutussa nyt joku muuttunut. Oliskohan tuota fiksattu, koska itselläni puolityhjiä kouluja.
 
Koulu jutussa nyt joku muuttunut. Oliskohan tuota fiksattu, koska itselläni puolityhjiä kouluja.

Juuh, Economy 2.0 -päivityksessä remontoitiin uusiksi myös noita koulujen ja niistä valmistumisen tasapainoa. 100k+ -kaupungissa huomannut myös valtavan eron tasapainossa aiempaan, kun varsinkin alemmat oppiasteet olivat aiemmin aivan tukossa. Urbaaneille alueille myös helpompaa rakentaa rakennuskantaan sopivamman näköisiä ja kokoisia oppilaitoksia, kun mm. "urban" -mallit tuli kouluista.
 
Tämän hetken kaupungissa on 600k asukasta ja lisää tulee. Isoin ja yksityiskohtaisin kaupunki tähän asti. Myös liikenne pelaa, eli ruuhkia ei pahemmin ole. Joitakin bugeja on yhä, mutta varsin pelattavassa kunnossa jo. Modien kanssa oli ongelmia, joten niitä ei ole, mutta dev-modella tekee jo paljon.

Muutama kuva:

Uimaranta, muutama hotelli ja rikkaiden asuinalue:
1.png


Keskustan aukiot:
2.png


Talvimaisemaa:
3.png


Teollisuusalueet auringonlaskussa:
4.png


Köyhät sataman talot yöllä:
5.png
 
@Parotech Miten muuten 5950X on toiminut tän pelin kanssa esim osaako peli hyödyntää kaikkia ytimiä?
Mielestäni on kyllä hyvin käyttänyt kaikkia ytimiä 5950X kanssa. Ainoa vaan että alkaa poweri loppumaan kesken ~350k kaupungissa eikä näin ollen voi kovinkaaa paljoa käyttää enää x3 speediä. Simulaatiot alkaa tulemaan niin pahasti perässä että hommat hidastuu merkittävästi. 1x nopeudella toimii hyvin mihin saakka sit olenkaan päässyt vissiin sinne 500k pintaan. toki cpu käyttä onkin sit jo luokkaa 90%. Odotellaan uusia ryzeneitä :D
 
Ilmeisesti bugeja:

Asukasmäärä laskee. Kaikki tyytyväisyys plussalla, ei pitäisi olla mitään syytä, ettei asukkaat muuta kaupunkiin. Kaavoitettuja tontteja, kysyntää ei vain ole millekkään.
Avoimia työpaikkoja hirveästi ja työttömyys nollassa.
Asukasluku laskee kokoajan, oli 120k, nyt 90k.
 
Ilmeisesti bugeja:

Asukasmäärä laskee. Kaikki tyytyväisyys plussalla, ei pitäisi olla mitään syytä, ettei asukkaat muuta kaupunkiin. Kaavoitettuja tontteja, kysyntää ei vain ole millekkään.
Avoimia työpaikkoja hirveästi ja työttömyys nollassa.
Asukasluku laskee kokoajan, oli 120k, nyt 90k.

Itsellä kävi sama mutta asukasluku oli silloin jotain 400k tuntumassa. Bugiltahan se vaikuttaa kun ratkaisu ongelmaan oli joko pistää kaikki puistot yms pois päältä tai suoraan deletoida ne. Vei hetken, että homma alkoi toimimaan mutta sen jälkeen alkoi jengiä taas muuttamaan kaupunkiin. Puistot pistin takaisin päälle noin 2-3kk päästä enkä samaan ongelmaan toistaiseksi enää törmännyt.
 
Itsellä kävi sama mutta asukasluku oli silloin jotain 400k tuntumassa. Bugiltahan se vaikuttaa kun ratkaisu ongelmaan oli joko pistää kaikki puistot yms pois päältä tai suoraan deletoida ne. Vei hetken, että homma alkoi toimimaan mutta sen jälkeen alkoi jengiä taas muuttamaan kaupunkiin. Puistot pistin takaisin päälle noin 2-3kk päästä enkä samaan ongelmaan toistaiseksi enää törmännyt.

Löytyi tuollainen by by homeless modi, kokeillaan sitä... Alkoi tosin taas vain vituttamaan koko peli.
 
Meni rikki 500 000 asukasta. On tässä ilmeisesti tehnyt pelinkehittäjät jotakin muutoksia. Nyt alkaa jumittaa liikenne.
 
Omassa kylässä meni kanssa 500k rikki viikonloppuna. Vielä toimii ihan pelattavasti. Tosin 3x kelauksen voi unohtaa, ei riitä CPU teho tähän, mutta 1x toimii sulavasti ja voi samaan aikaan rakennella ja antaa pelin pyöriä. Kun saan suunnitelut alueet valmiiksi ja kaavoituksen tulee asukasluku olemaan jotakin 6-700k välillä saa nähdä jaksaako tämä läppäri vielä pyörittää. Mutta ei mielestäni huono, jos ainakin 500k kyliä pystyy pelaamaan tässävaiheessa.
 

Statistiikka

Viestiketjuista
290 347
Viestejä
4 974 285
Jäsenet
79 753
Uusin jäsen
eevsu

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom