Cities: Skylines II (2023) (PC, PS ja Xbox)

Liittynyt
04.12.2016
Viestejä
1 684
Vesivoimallekin on näemmä jotain tapahtunut, mun vesivoimakaupungissa oli aiemmin sähköntuotto ~40GW, mutta pompannut nyt 60GW tuntumaan.
 

eGe

wat
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
80
Melko reipas muutos uuden kaupungin rakenteluun tämä uusi päivitys. Ei voi todellakaan vain rakentaa suoriltaan muutamaa isoa gridiä, heittää kaavoitukset paikalleen ja milestonejen myötä vain spämmiä koulua ja muita palveluita ympäri kyliä. Useamman tunnin nysväsin menemään budjettia tarkasti silmällä pitäen ja sain väkiluvun kasvatettua 5k tasoon jossa budjetti on jotakuinkin +-0, kassa tyhjä mutta ensimmäiset palvelut (rampautetuilla budjeteilla) paikoillaan. Milestoneista tulee vain hiluja kassan täytteeksi joten speedrunnaus ei oikein toimi enää. Lisäksi karttapalojen hankintaan on nyt todella korkea kynnys niiden aiheuttamien lisäkulujen takia mikä antaa erittäin ison insentiivin yrittää kehittää valmiiksi avattu alue mahdollisimman pitkälle ennen laajentumista.
 
Liittynyt
18.11.2016
Viestejä
722
Miten ihmeessä tästä saa kaikki modien "jäljet" pois? Kokeilin pariin kertaan, mutta nyt haluisin koittaa keräillä saavutuksia. Kaikki poistettu käytöstä, pelitiedostojen eheys tarkistettu ja peli asennettu uudelleen. Uudella tallennuksella ilmoittaa välittömästi, että modeja muka käytössä.
 
Liittynyt
28.03.2019
Viestejä
256
Miten ihmeessä tästä saa kaikki modien "jäljet" pois? Kokeilin pariin kertaan, mutta nyt haluisin koittaa keräillä saavutuksia. Kaikki poistettu käytöstä, pelitiedostojen eheys tarkistettu ja peli asennettu uudelleen. Uudella tallennuksella ilmoittaa välittömästi, että modeja muka käytössä.
C:\Users\*Käyttäjä*\AppData\LocalLow\Colossal Order\Cities Skylines II
Tyhjennä tuolta kansiosta kaikki modeihin liittyvät tiedostot, tai poistaa kaikki tiedostot mut joutuu sit kaikki asetukset laittamaan uusiks
 
Liittynyt
18.11.2016
Viestejä
722
C:\Users\*Käyttäjä*\AppData\LocalLow\Colossal Order\Cities Skylines II
Tyhjennä tuolta kansiosta kaikki modeihin liittyvät tiedostot, tai poistaa kaikki tiedostot mut joutuu sit kaikki asetukset laittamaan uusiks
Kiitos, nyt lähti toimimaan :cigar:
 

Lare

Error 404
Liittynyt
13.11.2016
Viestejä
4 134
Itse pelannut loputtomalla rahalla modit ja kehitystyökalut päällä. Asukasluku nousee nyt paljon aiempaa kovempaa tahtia. En tiedä, onko syntyvyyttä muokattu, vai pyöriikö peli paremmin ja simulaatio nopeammin. Suurin ongelma on koulut. Yhtäkkiä on älytön pula kaikista koulutusasteista ja isoja rakennuksia saa spämmiä joka nurkkaan. Aiemmin isoon kaupunkiin tuntui riittäneen muutama lukio ja yliopisto. Liikenteen määrät ovat myös älyttömiä ja ruuhkia syntyy paljon. Asiaa ei helpota yhtään se, että kuskit eivät osaa edelleen ryhmittyä.

Onkohan julkiselle liikenteelle tehty korjauksia? Aiemmin ilmeisesti julkinen liikenne ei oikeasti tehnyt mitään liikennemäärille. Nyt tein kaupunkiin monta bussilinjaa kerralla ja ehkä kuvittelin ainakin ruuhkien vähentyneen. Osa hyppäsi heti 120% kuormitukselle.

EDIT: Postibugille on ilmeisesti tehty jotain. Nyt käsittelykapasiteetti tuntuu seuraavan jonkun verran lajittelukeskuksien ja toimistojen määrää. Silti laahaa edelleen perässä.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
1 577
Itse pelannut loputtomalla rahalla modit ja kehitystyökalut päällä. Asukasluku nousee nyt paljon aiempaa kovempaa tahtia. En tiedä, onko syntyvyyttä muokattu, vai pyöriikö peli paremmin ja simulaatio nopeammin. Suurin ongelma on koulut. Yhtäkkiä on älytön pula kaikista koulutusasteista ja isoja rakennuksia saa spämmiä joka nurkkaan. Aiemmin isoon kaupunkiin tuntui riittäneen muutama lukio ja yliopisto. Liikenteen määrät ovat myös älyttömiä ja ruuhkia syntyy paljon. Asiaa ei helpota yhtään se, että kuskit eivät osaa edelleen ryhmittyä.

Onkohan julkiselle liikenteelle tehty korjauksia? Aiemmin ilmeisesti julkinen liikenne ei oikeasti tehnyt mitään liikennemäärille. Nyt tein kaupunkiin monta bussilinjaa kerralla ja ehkä kuvittelin ainakin ruuhkien vähentyneen. Osa hyppäsi heti 120% kuormitukselle.
Minulla on vastaavia kokemuksia uudesta päivityksestä. Väkiluku on toistaiseksi noussut reilusta 60 tuhannesta pitkästi yli 90 tuhannen tekemättä juuri mitään väkiluvun kasvattamiseksi (tai hirveästi muutenkaan). Työttömyysaste on myös sen mukainen, mutta jostain syystä työpaikkojen kaavoittamiselle ei löydy juurikaan kysyntää. Kaupunkini lienee siis vielä hieman käymisvaiheessa päivityksen jäljiltä, vaikkakaan koulutuksen järkyttävää kysyntää lukuun ottamatta mitään ongelmiakaan ei tällä hetkellä ole.
 
Liittynyt
18.12.2016
Viestejä
1 874
Tuo joukkoliikenne ja sen vaikuttavuus.

Onko joku keksinyt tapaa arvioida, että miten lähelle tuleva bussipysäkki riittää ihmisille? Mikä on metropysäkin jne etäisyys jolta ihmiset sitä käyttävät?
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
12 222
Minulla on vastaavia kokemuksia uudesta päivityksestä. Väkiluku on toistaiseksi noussut reilusta 60 tuhannesta pitkästi yli 90 tuhannen tekemättä juuri mitään väkiluvun kasvattamiseksi (tai hirveästi muutenkaan). Työttömyysaste on myös sen mukainen, mutta jostain syystä työpaikkojen kaavoittamiselle ei löydy juurikaan kysyntää. Kaupunkini lienee siis vielä hieman käymisvaiheessa päivityksen jäljiltä, vaikkakaan koulutuksen järkyttävää kysyntää lukuun ottamatta mitään ongelmiakaan ei tällä hetkellä ole.
Ei tosimaailmassakaan työpaikkojen tarve liity työttömien määrään, vaan siihen että tarvitsevat firmat uutta toimitilaa.

Suurempi kysymys on, että miksi jengi muuttaa kaupunkiin työttömäksi.
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
1 577
Ei tosimaailmassakaan työpaikkojen tarve liity työttömien määrään, vaan siihen että tarvitsevat firmat uutta toimitilaa.

Suurempi kysymys on, että miksi jengi muuttaa kaupunkiin työttömäksi.
Toisaalta firmat varmastikin arvioivat toimipisteiden sijainteja päättäessään myös työvoiman saatavuutta. Joka tapauksessa kyllähän varmasti voi ihmetellä myös tuota mainitsemaasi ihan perustellusti...
 
Liittynyt
18.11.2016
Viestejä
722
Mullakin on kohta 5000 henkilön kaupungissa kaikki toimistot ja tehtaat tyhjnä. Työttömyys vaihtelee 40-50%. Mikähän pielessä?
 
Liittynyt
18.12.2016
Viestejä
1 712
Uutta päivitystä lisää sisältöä, korjauksia jne.

Patch 1.1.6f1

New Content
  • Zoneable Roundabouts
    • 8 New Roundabout Decorations
  • Age Selector Added To The Tree Placement Tool
  • Surface Tool
    • 2 Concrete Surfaces
    • 2 Grass Surfaces
    • 2 Pavement Surfaces
    • 2 Sand Surfaces
    • 3 Tile Surfaces
  • 27 New Service Building Variations
    • New Small Water Tower
    • New Small Medical Clinic
    • New Urban Fire Station
    • 4 New Education Buildings
    • 2 New Police Stations
    • New Small Post Office
    • 6 New Public Transportation Buildings
    • 5 New City Parks
    • 6 New Parking Lots
  • 4 New Vehicles
    • New North American Garbage Truck
    • New North American Snowplow
    • New North American Passenger Train
    • New European Cargo Train Engine


Gameplay Fixes
  • Fixed offices downscaling their amount of workers until they only have 5/5 workers.
  • Fixed industrial company worker max amount not updating correctly.
  • Fixed Reliable Mail Service happiness factor affecting citizen happiness even without any Post Service Buildings.
  • Fixed wages being doubled when service buildings are upgraded, causing too high service costs
  • Fixed the UI upkeep section calculated the wages two times if the building has upgrade building
  • Fixed flooding near the building when relocating the Advanced Water Pumping Station.
  • Fixed evacuation bus and prison van passengers being counted in public transport stats.
  • Fixed some citizens remaining teens for their whole life.
  • Fixed virtual office products like Financial and Software trading not working between companies.
  • Fixed the missing audio effect from the Geothermal Power Plant.
  • Fixed company profitability not considering that the storage is full.
  • Fixed resource seller pathfinding not working when companies try to find office products.
  • Improved storage of virtual products produced by office companies to be limited to 100000, the same as the physical product storage limit. Office companies will now stop producing if the output products reach 100000 in storage.
  • Improved pollution decay over time on water.
  • Increased Noise and Air Pollution coming from Highways.
  • Removed Noise Pollution from Solar Power Plant.
  • Added workplaces for Small Parking Lots.
  • Added air pollution reduction to the Landfill Waste Recycling Unit.
  • Balanced Well-being and Park stats of Elementary School Playground, High School Sports Field and University Park
  • Elementary School Playground and University Park Upgrades now require the Large Parks node to be unlocked. High School Sports Field now requires the Large Sports Parks node to be unlocked.
  • Fixed building Selected Info Panel always opening upgrades options dropdown to the left to not overlap with section tooltips
  • Fixed broken label rendering in some economy/production details panel
  • Fixed intro tutorials (movement, rotation) would sometimes have glitchy text rendering
  • New translations added


UI Fixes
  • Added navigation option to take into consideration size of items to fix a bug when small buttons in settings can not be selected as next item is considered 'closer' then button.
  • Added controller action (LS Press + Y) to toggle advanced options.
  • Added controller actions to search in options and clear search.
  • Added switch option section action
  • Added controller Right Stick Press as a modifier to give mods more options for binding. Actions that used Right Stick Press are rebound:
    • Continue tutorial to RPress + DPad/Right
    • Previous tutorial to RPress + DPad/Left
    • Focus task list to Rpress + Dpad/Up
    • Focus task advisor to Rpress + Dpad/Up
  • Added scroll hint to panels with scroll
  • Added icons for mouse actions in tutorials
  • Store which item was focused before search was activated and restore focus on it when search exit.
  • Select the first option in the list when a tab is switched.
  • Shrink option tab header to fit more tab buttons.
  • Show conflicts for built-in actions which can appear if the player changed keybinds and we added a new action that uses the same keybinds.
  • Improved multiline text option to use theme color.
  • Improved key binding conflict tooltip.
  • Improved tutorial balloon orientation in the electricity tutorial and water tutorial.
  • Fixed tutorial about Info Views panel does not appear after opening it for the first time.
  • Fixed money (and population) field tooltip trend style not updating correctly.
  • Fixed some building upgrades’ bonuses not being displayed in the building’s Selected info panel.
  • Fixed the color of the transportation vehicle that is no longer a part of the transportation line only changing when the mouse hovered over it.
  • Fixed Line Color selection window may move off-screen, if the Player opens it while having at least 11 created Transportation Lines.
  • Fixed the Milestones tab and pop-up showing an incorrect pool of development points that the player should receive during milestone 20.
  • Fixed Info Views panel not opening after placing Unique building.
  • Fixed already built and locked signature/unique buildings not being greyed-out and unique buildings that were built or are locked showing not enough money badge.
  • Fixed missing space in passenger and cargo count in Route or Line details Selected Info Panel.
  • Fixed scrolling through City Information showing incorrect descriptions in some cases.
  • Fixed map tile purchase bird’s eye view in unlock all tiles mode.
  • Fixed part of the User Interface being invisible if the Player opens it via City Services or Info Views.
  • Fixed opening the "Upgrades" panel of another building of the same type may prevent the construction of an upgrade adjacent directly to the building.
  • Fixed the Chirper panel not being fully scrollable with a controller.
  • Fixed a longer list of households not being fully scrollable with a controller.
  • Fixed option search field position while using controller.
  • Fixed a bug when controller focus jumps over narrow items (like buttons) in options.
  • Fixed a bug when tabs appeared without action hint and the hint appears within a few frames causing a visual glitch.
  • Changed scroll action buttons from dpad up/down to right stick up/down to be able use it together with navigation action
  • Fixed navigation action hints


Modding Changes
  • Added the ability to set keyboard modifiers (shift, alt, ctrl) to mouse actions.
  • Added the ability for mods to create mouse bindings
  • Added formatting support to option description.
  • Several improvements to modding toolchain dependencies include a description and icons.
  • Streamlined directory picker option for mods to look and behave like any other option types in options. Added the ability to type path.
  • Added the ability to read action value as object (can be useful when action type is unknown).
  • Added display name override to input actions to easier control what display name should be set to an action in the current moment.
  • Environment variable values are updated during Unity Mod Project updating.
  • Added message dialog to modding options to show currently set environment variables (only available in developer mode).
  • Added scroll handler to error/message dialog.
  • Keybinding field can now be disabled.
  • Mod controller hints are now shown after built-in controller hints.
  • Fixed wrong conflict detection if one binding allows modifiers and another does not.
  • Fixed issue where the entire dropdown option field didn’t properly disable when dropdowns had no items.
  • Fixed copy button on dialog with details.
  • Fixed an issue when clicking "key binding conflict" notification does not open mod settings in-game pause menu.
  • Fixed a bug with updating the modding toolchain state to 'not installed' even when the player rejected uninstallation.
  • Fixed a bug when mod key binding was changed during the conflict resolution process, this changed key was not saved in a mod settings file.
  • Fixed a bug with auto-activation manually disabled input actions
  • Hide option group automatically if all its items are hidden
  • Use custom BindingButton and BindingKey instead of default GamepadButton and Key to provide additional controller
  • Escape markdown symbols when error text is copied
  • Store key modifiers in the same order everywhere so that it does not lead false positive detection of key rebinding when settings is saved/loaded
  • Do not set keybinding value to a setting property in case it was not actually updated in input manager
  • Fixed error when key binding has conflicts and user is trying to bind the same key
  • Fixed mod key binding value is not updated in UI in certain cases
  • Made a few key binding things public for modding purposes
  • Fixed false positive detection of binding changed while setting a new value


Paradox Mods
  • Updated to version 1.6.0
  • Switched to pagination in browse view from infinite scroll when using mouse and keyboard
  • Added support for subscribe to all missing dependencies when on mod details view
  • Bug fix: Prevent multiple unsubscribe clicks on the same mod


Known Issues
The Small Post Office doesn’t receive incoming mail to distribute in the city.

Office companies recover from the 5/5 worker count slowly, provided they’re able to make a profit in the city.

Office companies may not leave the city as they should when their building is removed. If you’re still seeing offices stuck at 5/5 workers or continuously losing workers, they are likely stuck in the city. You can force them out using this workaround:
  • Increase office tax to 30%
  • Let the simulation run until all office buildings are empty, which may take about a month in-game time. You can see empty office buildings (shown as grey) in the Profitability Info View, or check when you no longer receive any tax income from offices.
  • Once all office companies have left your city, set the tax back to your preferred level.
  • New office companies will start to populate your city.
  • Please note: You will likely not see any office demand for a while as you have many empty office buildings. This is completely normal. Office demand will return with time as the existing buildings fill up.


As an alternative that preserves the office demand, you can do the following:
  • Remove all office zoning in your city.
  • Let the simulation run until you have 0 tax income from offices.
  • Zone offices again where you want them.


Linkit Steam-uutiset: Cities: Skylines II - Detailer's Patch #1 - Patch 1.1.6f1
Detailer's Patch #1 - Patch 1.1.6f1
 
Liittynyt
10.11.2021
Viestejä
36
En tiedä mikä patch teki näin vai onko tietokoneelle tapahtunut jotain mutta jo 4k asukkaan kylässä alkaa simulaatio nopeus heittelemään, ei millään tahdo edes 3x toimia. Jos laittaa 3x päälle niin se nytkähtää millisekunneiks ja sen jälkeen taas on kuin olisi 1x nopeus päällä. Aikasemmin sain yhden kaupungin 120k asukkaaseen jolloin vasta huomas tuon hidastumisen, ihan pari viikkoa sitten. Onko toi prossu vaan liian vanha tähän peliin?

CPU käyttöaste 100%, näyttiksen ~85%.
RTX 2060
i5 9600k
16gb RAM

Mitenhän tätä lähtis selvittämään?
 
Toggle Sidebar

Uusimmat viestit

Statistiikka

Viestiketjut
246 081
Viestejä
4 298 414
Jäsenet
71 771
Uusin jäsen
Juakko

Hinta.fi

Ylös Bottom