Cities: Skylines II (2023) (PC, PS ja Xbox)

Liittynyt
07.02.2017
Viestejä
2 005
Aiempaan viestiini liittyen, Tässä esimerkiksi on hieno futuristinen kaupunki-idea:

No mutta sehän on Hamina.

Uskaltaiskohan tän jo hankkia, vai pitäisköhän sitä kuitenkin hankkia se parempi prossucooleri ja puhallella pölyt 2060s:n uumenista. Kuulen jo koneen huutavan helteisenä tän kanssa. Tehokkaampaa rautaa en kyllä yhden pelin takia ala hankkimaan, kun ei kerran muuten ole erityisemmin tarvetta...
 

Obi-Lan

¯\_(ツ)_/¯
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
2 092
Välistä kyllä vähän puuduttaa kun tuntuu että ilta menee johonkin moottoritierampin tai muun katu/tie ratkaisun kanssa nyhertämiseen eikä lopputulos kuitenkaan miellytä, joko esteettisesti tai liikenne menee päin hlvettiä. Ja jos yrittää säätää moneen tasoon niin pahimmillaan assetit menee niin solmuun ettei saa edes poistettua koko kyhäelmää.
 
Liittynyt
23.02.2017
Viestejä
1 834
No mutta sehän on Hamina.

Uskaltaiskohan tän jo hankkia, vai pitäisköhän sitä kuitenkin hankkia se parempi prossucooleri ja puhallella pölyt 2060s:n uumenista. Kuulen jo koneen huutavan helteisenä tän kanssa. Tehokkaampaa rautaa en kyllä yhden pelin takia ala hankkimaan, kun ei kerran muuten ole erityisemmin tarvetta...
Riippunee hyvin paljon pelitavasta. Jos tykkää rakennella pikkuhiljaa ja hifistellä niin tuskin konetehot tulee vastaan. Jos sensijaan tavoitteena on vaan rakentaa mahdollisimman iso kaupunki, mahdollisimman nopeasti, suosittelen ykkösversiota kakkosen sijaan.
 

PCB

Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
1 817
Riippunee hyvin paljon pelitavasta. Jos tykkää rakennella pikkuhiljaa ja hifistellä niin tuskin konetehot tulee vastaan. Jos sensijaan tavoitteena on vaan rakentaa mahdollisimman iso kaupunki, mahdollisimman nopeasti, suosittelen ykkösversiota kakkosen sijaan.
Samalla tavalla kai ne tehot tulee vastaan, vaikka hitaastikin rakentaa, paitsi jos haluaa jättää kaupungit aina pieniksi. Suorituskykyhän ei ole päivityksissä merkittävästi kohentunut.
 

Lare

Error 404
Liittynyt
13.11.2016
Viestejä
4 012
Redditissä tuli vastaan linkki johonkin modiin, joka todistetusti paransi simulaation suorituskykyä selvästi. Perhana, kun en älynnyt ottaa ylös. Ilmeisesti modi sujuvoitti ja nopeutti liikennettä älyttömästi etenkin rahtialueiden kohdalla ja muutenkin vaikutti yksinkertaiselta. Luulisi, että vastaavan tuloksen saisivat kehittäjät tuotua myös patchilla.

Suorituskyvyn lisäksi kaipaisin tukea E-ytimille. Nyt kellotettu i5-13600KF saa 216k asukkaan kaupungissa juuri ja juuri hieman yli 1 x simulaation nopeuden aikaan. Jos peli osaisi siirtää kuormaa nyt nukkuville E-ytimille, tulisi varmasti kiva boosti. Liikenne vaikuttaa kyllä simulaation nopeuteen selvästi. Jos on paljon isoja ruuhkia, lisää se prosessorin kuormaa ja hidastaa simulaatiota. Yksi lisämotivaattori suunnittelemaan liikenteen huolella. Dev-välilehdeltä on hyvä seurata simulaation nopeutta tarkasti.

Väitän kyllä edelleen, että liikenteen määrät ovat ihan ylimitoitettuja tässä. Rakensin esimerkiksi testiksi Joutsan tyylisen kaupungin. Eurooppalainen kartta, valtatie menee vierestä, haja-ajutusta ja noin 4000 asukasta. Oikeastihan Joutsa on välillä päiväsaikaankin aivan kuollut ja missään ei näy ketään. Pelissä taas oli jatkuva liikenteen kuhina yötä päivää ja alkoi olla jopa ruuhkaakin. Myös rahtiterminaalien jonot vaikuttavat ihan äärimmäisiltä, kun rekkoja toisensa perään menee.

Jos jossain vaiheessa suorituskykyongelmat patchataan, kartan voi luoda kokonaan itse ja liikenne opetetaan ryhmittymään paremmin, aloitan uuden kaupungin. Ja tällä kertaa yritän malttaa rakentaa pikku hiljaa isoa projektia yksityiskohtaisesti. Dev-työkalulla pitäisi opetella tekemään custom-parkkipaikkoja, koska valmiit muotit harvemmin sopivat täydellisesti. Myös puistoja olisi kiva venytellä eri suuntiin ja ilmeisesti sekin on mahdollista. Mutkiin ja rinteisiin tehdyt rakennukset näyttävät edelleen varsin karmeilta, niin on pakko pysyä tasaisessa ruutukaavassa.
 
  • Tykkää
Reactions: Vee

Vee

Liittynyt
27.10.2016
Viestejä
352
Kannattaako / pystyykö cities skylines 1 enää pelata? Tarkoitan kun on tottunut tähän kakkoseen, tuntuuko ykkönen aivan surkealta? :)

tuli jo 100k asukkaan kaupungissa suorityskyky vastaan i7 9700 prossulla. Saisiko ykösellä isompia kaupunkeja?
 
Liittynyt
07.02.2017
Viestejä
2 005
Kannattaako / pystyykö cities skylines 1 enää pelata? Tarkoitan kun on tottunut tähän kakkoseen, tuntuuko ykkönen aivan surkealta? :)

tuli jo 100k asukkaan kaupungissa suorityskyky vastaan i7 9700 prossulla. Saisiko ykösellä isompia kaupunkeja?
Mulla vähän sama kysymys ja täsmälleen sama prossu. Oon jo poistanut ykkösen koneelta aikoja sitten, mutta ainakin haluaisin rakentaa uudestaan jotain samaa mitä ykkösosan ketjussa näköjään vuosia sitten, paremmin ja isommin :D En nyt ainakaan pienempään tyytyisi...

Huomasin saman. Edelleen pelaillut n. tunnin illassa. Vaikeaa tehdä kiinnostavia tai edes jotenkin kivoja viheralueita. Puistoista tuntuu tulevan väkisin sellasia tyhjiöitä jossa risteilee polkuja ja niitten varrella irrallisen näköisiä kahviloita tai muuta täytettä. Täytyy varmaan kokeilla jotain kasvillisuutta. Liian helppoa kaavoittaa kaikki tyhjä tai lätkäistä sinne joku tusinamuseo :D

Oonkin yrittänyt tehdä vähän persoonallisempia irrallaan olevia kaupungin jatkeita ja hioa jo olemassa olevaa. 140k kohdalla alkoi ongelmat kun kaupoilla ei ollut tuotteita myytäväksi. Olin keskittänyt kaikki duunit toimistoihin jne. ilman yhtään teollisuusaluetta. Nyt oli pakko tehdä teollisuusslummi ja lisätä tavara-asema ja satama.

Arvatenkin mun "ruuhkat kuuluvat suurkaupunkiin" homma alkoi kusta kun teollisuus, satama ja rautatien tavara-asema on nyt pystyssä. Ei ruuhkasta muuta, mutta nyt jäteautot ja ruumisautot jne jumittaa ihan huolella. Täytyy säätää traffic managerilla kun jaksaa. Kaiken lisäksi tässä toimisto/turisti pitäjässä ei löydy työntekijöitä leipomoihin tai pahvilaatikkotehtaalle. Seuraava projekti on tehtaitten kylkeen kunnon Jakomäki ilman kouluja jne. Jos sinne pesiytyisi työtäpelkäämättömiä "paikallisia".

Tein myös ainoalle pikku vuorelle hipsterilähiön local productioineen ja skeittiparkkeineen. Commerzial zonet huutaa tyhjyyttään kun kaupungissa ei jakseta edes paistaa leipää :D

Kyl tää tästä...prkl.
 
Liittynyt
10.11.2021
Viestejä
32
Pyöriikö tämä peli RTX 2060, i5 9600K ja 16GB RAMeilla? 1440p näyttö löytyy.

Tekisi mieli ostaa mutta jos ei pyöri niin ei pyöri, mutta jos toimisi edes 1920x1080 ja jollain asetuksilla. Tarkotuksena olisi edes se 60 fps
 

PCB

Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
1 817
Pyöriikö tämä peli RTX 2060, i5 9600K ja 16GB RAMeilla? 1440p näyttö löytyy.

Tekisi mieli ostaa mutta jos ei pyöri niin ei pyöri, mutta jos toimisi edes 1920x1080 ja jollain asetuksilla. Tarkotuksena olisi edes se 60 fps
Olen aika varma ettei pyöri 60 Hz. Mutta voit ostaa Steamista ja testata, jos ei toimi niin palautat. Pari tuntia taitaa olla kokeiluaika ellen väärin muista, tarkista toki.
 
Liittynyt
14.07.2017
Viestejä
13
Mä oon suosiolla pyörittänyt GeForce Now kautta, ja silläkin meinaa puhti loppua isossa kaupungissa. Paradox Launcherissa oli kuponki.
 
Liittynyt
22.07.2019
Viestejä
31
Mulla i7-9700, 32gb ja 3060ti, ja aika huolella on saanut ruuvata oletusgraffoja alas että pyörii 1440p vaikka kaupunki tähän mennessä vaan reilu 10k asukasta. Tästä ketjusta löytyi aiemmin joku hyvä redditin linkki, josta löytyi tiettyjä asetuksia joita säätämällä sai ihan merkittävästi lisää fps. Kokeilemalla toki selvinnee. Xbox game passinkin kautta on helppo kokeilla, sinne saa trialeja aika edukkaasti.
 
Liittynyt
10.11.2021
Viestejä
32
Mulla i7-9700, 32gb ja 3060ti, ja aika huolella on saanut ruuvata oletusgraffoja alas että pyörii 1440p vaikka kaupunki tähän mennessä vaan reilu 10k asukasta. Tästä ketjusta löytyi aiemmin joku hyvä redditin linkki, josta löytyi tiettyjä asetuksia joita säätämällä sai ihan merkittävästi lisää fps. Kokeilemalla toki selvinnee. Xbox game passinkin kautta on helppo kokeilla, sinne saa trialeja aika edukkaasti.
Mä oon suosiolla pyörittänyt GeForce Now kautta, ja silläkin meinaa puhti loppua isossa kaupungissa. Paradox Launcherissa oli kuponki.
Olen aika varma ettei pyöri 60 Hz. Mutta voit ostaa Steamista ja testata, jos ei toimi niin palautat. Pari tuntia taitaa olla kokeiluaika ellen väärin muista, tarkista toki.
Kiitos vastauksista, pitänee kokeilla jos ostais Steamista ja palauttais jos ei meinaa wörkkiä.
 
Liittynyt
14.07.2017
Viestejä
13
Kiitos vastauksista, pitänee kokeilla jos ostais Steamista ja palauttais jos ei meinaa wörkkiä.
Suosittelen niin kun sanottiin tuota Xbox game passia (Kokeilu usein 1€ tms.) ja kokeilee sillä. Suorituskykyongelmat ei välttämättä ole parin ekan tunnin aikana kovin isoja kun kaupunki on pieni. Kakkosessa ei ole Steam Workshoppiakaan, joten mitään sen kummempaa hyötyä steamista ei ainakaan tässä vaiheessa ole.
 
Liittynyt
10.12.2016
Viestejä
250
Eipä kai tätä välttämättä palautella Steamissä enää jos yrittää rakentaa oikeasti ison kaupungin. Väittäisin että kaikilla menee siihen helposti yli kaksi tuntia. Itsellänikin tippui ruudut kaupungin koon kasvaessa.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
23.02.2017
Viestejä
1 834
Siis toki simulaationopeus droppaa aivan kaikilla jossain kohdassa, koneesta sitten kiinni onko se 20k vaiko 500k asukkaan kohdalla. Mutta kaikilla ei peli pyöri edes sitä 30-60fps simulaatiosta huolimatta joten sen testailuun kyllä tunti riittää hyvin.
 

Vee

Liittynyt
27.10.2016
Viestejä
352
MIten muuten pleikkarilla? Onnistuuko isot kaupungit? ja onko hyvin pelattavissa näppis/hiiri?

Edit: ei sitä vissiin ole vielä julkastukkaan...
 
Liittynyt
27.12.2016
Viestejä
2 507
Devien mukaan peli on pelikunnossa ehkä 2025. 2024 syksyllä tulee modaustyökalut, ja pelimekaniikatkaan eivät ole kunnossa. Tulisipa kunnon SimCity joskus, kaupunginrakennussimulaatio, jossa kaikki vaan toimii.
 

PCB

Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
1 817
Tulisipa kunnon SimCity joskus, kaupunginrakennussimulaatio, jossa kaikki vaan toimii.
Tulisipa joskus kaupunginrakennussimulaatio, jossa kaikki vaan toimii aina vähän ajan kuluttua huonosti. Eli vähän oikean kaupungin haasteita, kriisejä.

Ei tietysti ole Sim City, mutta jos oikea toimiva simulaatio ja isot systeemit kiinnostaa, suosittelen kokeilemaan Workers & Resources: Soviet Republic .
 
Viimeksi muokattu:

Parotech

Pytyt oo pystyssä ku vessassa
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
327
Tarviiko tämän tyyppisessä pelissä ihan välttämättä sen 60 fps?
Tä on hyvä tuoda esille, tällaisen pelin kanssa ei tarvita 144fps. Jos joku tällaista aikoo sylkeä suustaan niin on enemmän kyse peniksen pidennyksestä.
Mutta myönnän, onhan toi 30 puolin ja toisin tietty aavistuksen tahmea osaltaan mutta sen kanssa saa kaupunkia oikein hyvin silti rakennettua.
 

kolistelija

Make ATK Great Again
Liittynyt
17.02.2018
Viestejä
1 027
Tä on hyvä tuoda esille, tällaisen pelin kanssa ei tarvita 144fps. Jos joku tällaista aikoo sylkeä suustaan niin on enemmän kyse peniksen pidennyksestä.
Mutta myönnän, onhan toi 30 puolin ja toisin tietty aavistuksen tahmea osaltaan mutta sen kanssa saa kaupunkia oikein hyvin silti rakennettua.
Jos kysymys on tarvitseeko tämäntyyppinen peli 60 fps, niin vastaan kyllä. Tuo 144 fps on eri kysymys, mutta toisaalta jos peli ei kykene 144 fps alkuvaiheessa, niin ei se varmaan endgamessa pysty 60 fps pitämään.

Tästä huolimatta >144 fps olisi kuitenkin parempi kuin 60 fps, ottaen huomioon miten pelissä panoroidaan kokoajan ja tökkivä panorointi ärsyttää. Peniksen pidennys on tässä vähän outo vertauskuva, joka kertoo ehkä siitä ettet ihan ymmärrä miksi moni arvostaa sulavaa ruudunpäivitystä?

Nythän tosin ollaan siinä tilanteessa että jopa 30 fps jää unelmaksi vain...
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
1 563
Vähän epäilen, että Colossal Orderin resursseilla ruudunpäivitysnopeuden nosto olisi aika tuntuvasti jostain muusta pois ilman ihan hirmu isoa hyötyä... Olisi tosin varmaan ihan perusteltua kysyä, miksi ykkösen menestyksen jälkeen resurssit (henkilöstö) ovat edelleen niinkin vähäisiä.
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
1 465
Vähän epäilen, että Colossal Orderin resursseilla ruudunpäivitysnopeuden nosto olisi aika tuntuvasti jostain muusta pois ilman ihan hirmu isoa hyötyä... Olisi tosin varmaan ihan perusteltua kysyä, miksi ykkösen menestyksen jälkeen resurssit (henkilöstö) ovat edelleen niinkin vähäisiä.
No nimenomaan ykkösen + kaiken DLC myynnin jälkeen, kun ei pitäisi olla enää mitään perusteita mennä sen yhyy yhyy olemme pieni studio tekosyyn taakse. Tosin ilmeisesti viime aikoina ovat tykänneet mennä sen toisen klassisen tekosyyn eli yhyy yhyy miksi te pelaajat olette niin toksisia taakse. No varmaan olisi kannattanut julkistaa toimiva peli eikä mikään huonosti peitelty sekä pyörivä early access versio täyteen hintaan, jos enemmän positiivista palautetta halusivat saada. :think:
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
1 563
Tosin ilmeisesti viime aikoina ovat tykänneet mennä sen toisen klassisen tekosyyn eli yhyy yhyy miksi te pelaajat olette niin toksisia taakse.
Kyllähän tuo on ihan validia kritiikkiä puolestaan Colossal Orderilta. Omaan silmääni on näyttänyt sille, että porukka suorastaan kilpailee siitä, kuka keksii lapsellisimman tavan ilmaista asiansa. Asiallistakin kritiikkiä on (ja ihan ansaitusti), mutta kyllä usko ihmisiin on ollut viime aikoina tämänkin osalta koetuksella.
 
Liittynyt
06.01.2017
Viestejä
212
On kyllä niin perseestä vedellä putkia ja metroja maan alle. Varmaan 10x joutuu vetelemään vesiä, että osuu putketkaan yhteen. Sitten metrot, jumalauta kun joutuu sohimaan, että raiteet osuvat keskenään yhteen kun toisessa heittoa 10m väärään suuntaa, eikä missään kerrota millä korolla asemat ovat.
 

PCB

Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
1 817
On kyllä niin perseestä vedellä putkia ja metroja maan alle. Varmaan 10x joutuu vetelemään vesiä, että osuu putketkaan yhteen. Sitten metrot, jumalauta kun joutuu sohimaan, että raiteet osuvat keskenään yhteen kun toisessa heittoa 10m väärään suuntaa, eikä missään kerrota millä korolla asemat ovat.
Tämä on kyllä tosiaan onnistuttu sössimään aika perusteellisesti, koska ykkösessä oli huomattavasti helpompaa.

Tänään pamahti päivitys 1.0.19f1. Nyt näyttäisi pystyvän pelaamaan 4K-resolla lähes keskitason graffoilla.

Hi everyone! Patch 1.0.19f1 is ready for you. As always, please note that simulation fixes are expected to take a little while to properly take effect, so the game will need to run for a while. Similarly, fixes to buildings may need the buildings to be rebuilt.

If you experience any new issues or still have trouble with something that's been fixed, we'd appreciate a bug report on the forum with the save and Player.log (found here: C:\Users\%username%\AppData\LocalLow\Colossal Order\Cities Skylines II) attached. It helps us pinpoint the cause and we greatly appreciate you taking the time to report issues you come across.


Gameplay
  • Fixed crash to desktop when selecting "moving in" household
  • Fixed crash to desktop when modifying road with pedestrian path connected in specific way
  • Fixed crash to desktop after modifying roads with citizen group at specific stat
  • Fixed velocity map not loaded properly when starting the game Paused
  • Fixed ResourceAvailabilitySystem causing some wrong data when loading the game
  • Fix for some industrial material taxes may randomly start charging money in the opposite way than it is set.
  • Fixed warehouses not levelling up
  • Fixed a potential error during saving process related to XP
  • Fixed an issue where building Extra Incinerator Furnace upgrade to Incinerator Plant would cause the Incinerator Plant to produce less electricity.
  • Fixed coverage of the City Services buildings exclusive for the pedestrians is not affecting part of the one-way roads
  • Fixed Maintenance vehicles getting stuck.
  • Fixed train & ship vehicle Selected Info Panel not labeled with correct destination name
  • Fixed building relocation incorrectly changing refund amount for bulldozing
  • Fixed objects with stacked parts (cranes, pillars) missing collision in some cases
  • More fixes for forgotten dogs
  • Fixed some photo/cinematic camera properties missing localization
  • Fixed One of Everything achievement requiring medieval castle
  • Fixed Wide Variety achievement
  • Statistics fixes & improvements:
    • Fixed bug in statistics panel whereby chart data was not updating properly when manipulating the time scale slider
    • Fixed bug where Water fees were shown incorrectly in Budget tab of Economy panel.
    • Fixed garbage and public transport fees not being recorded in statistics
    • Fixed age statistic not being displayed correctly.
    • Fixed District Selected Info Panel showing incorrect amount of residents
    • Fixed incorrect amounts being shown for taxation estimates in Economy Panel
    • Fixed bug whereby changing the timescale caused some data to display incorrectly
    • Fixed incorrect money amount in 1st sample
    • Fixed mismatched position of samples in chart
    • Fixed incorrect progress amount in under-construction section
    • Statistics panel menu items remember their expanded state based on selected stats upon re-opening the statistics panel.
    • Changed Income and (hidden) TaxableIncome statistic type from Point to Daily (shows the cumulative amount for the past day)
    • Hide Households in Selected Info Panel and Household sidebar until they move in.
    • Added an extra data point outside the visible range, and used it to interpolate the position of the first point in the chart, thus avoiding gaps and visual stutters (fixes half of the chart being used only)
    • Make datapoints clamp to chart area(avoid line extending outside chart)
    • Deleted Budget group since it is not needed, and moved Income and Expense groups directly in Finances category
    • Hid money statistic from panel when playing with Unlimited Money option
    • Reorganized statistics menu
  • Land value improvements
    • Land value will be affected by ground pollution. The ground pollution will first slowly reduce the land value increasing, and when the pollution gets worse it will start to decrease the land value.
    • Land value won't decrease to 0 even with heavily polluted land.
    • Land value will increase according to the industrial company's profitability value.
  • Improved parking space searching
  • Adjust the teens & children spawn rates to balance the lack of teens in education
  • Adjust the enter probability to allow more teens to enter high school
  • Cargo station pathfinding update to reduce traffic jams when accessing the buildings.
  • Forced no word wrap on tutorial page label to fix layout breaking in some tutorials on 2560x1440 resolution
  • Increased A Little Bit of TLC achievement increment step from 1 to 1000, and fixed achievement progress buffer only updating an achievement if the progress hits exactly a multiple of the increment step
  • Added more user-friendly message when account linking functions fail due to a network error
  • Added new translations (missing text, text fixes, translations).
  • Added support for overriding "switch user" action hint for platforms that do not support switching users (ie. Steam, Epic) with added support for Steam overlay
Performance
  • Added SchoolSeekerCooldown to avoid too many pathfinding queries when the city doesn't have enough schools
  • Improved shadow culling optimization
  • Faster and more stable simulation speed in very large cities
  • Minor optimization and leak fix for pathfinding
  • Optimization: Reordered some rendering-related systems to reduce waiting in the main thread
  • Optimization: Eliminated unnecessary main thread waiting in ModificationEndBarrier
Graphics
  • Added snow on impostors (trees)
  • Changed outline color and fill color of districts for better visibility.
  • Changed the color of Mailbox- and Bus Stop markers. Changed the bus stop, Busline and Routetool icon colors to correspond new marker colors. Adjusted the district area colors for better visibility in bright snow
  • Tweaked road/rail shadows to be less aggressive
  • Fixed bus shelter icon color and default bus line color to be consistent with other bus line icons
  • Fixed visibility distance calculation bug (Mostly affecting power cable shadows with certain camera angles)
  • Fixed the texture of the Nuclear Power Plant's concrete floor can extend beyond the building into a conical shape
  • Fixed terraforming, propping, and pedestrian access for multiple assets.
  • Fixed floating props on Technical University
Please wait a couple of minutes for the patch to land on your computer!
 
Viimeksi muokattu:

Lare

Error 404
Liittynyt
13.11.2016
Viestejä
4 012
Itsellä tämä on pelikelvoton patchin jälkeen. Kaatuilee jatkuvasti. Lisäksi edelleen samat ongelmat rakentamisessa vaivaavat. Välillä ei pysty poistamaan palaa tiestä poistamatta isoa määrää muita teitä. Välillä tiet menevät maan alle tai nousevat ilmaan, jos peliä ei käytä pois paussilta ja liikenneympyröihin menevät sillat tekevät älyttömän kynnyksen.

EDIT: Nykyinen kaupunki kaatuu noin 30 sekunnissa...
 

PCB

Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
1 817
Mullakin kaatui kun lopetin pelaamisen suoraan työpydälle. Koko tietokone sammui. Lisäksi verotus on sekaisin, minulla verot oli kaikissa 0% mutta silti tuli pankkiin rahaa. Vähän alkaa tuntumaan ettei tätä ehkä koskaan saada kunnolla korjattua, niin pahasti on palikat sekaisin.

Juu ei tämä paska lähde enää edes päälle, jumittuu alkuvalikkoon. Ensimmäinen kerta omalla kohdallani varmaan 15 vuoteen, kun näin isoja vaikeuksia millään pelillä. Aivan katastrofi koko julkaisu.

edit. Kyllä tämä uudella mapilla toimii, siis pysyy käynnissä. Eli toisin sanoen tämä rikkoo vanhat pelitallenteet. Verot ym. bugit on korjaamatta. Rahaa tulee ikkunoista ja ovista, ei ole mitään pelattavaa, jos ei tyydy visuaaliseen ja rakenteelliseen antiin.
 
Viimeksi muokattu:

Lare

Error 404
Liittynyt
13.11.2016
Viestejä
4 012
Näköjään tuo nykyinen projekti korruptoitui. Jos teen pienenkin muutoksen, niin koko peli kippaa työpöydälle. En voi rakentaa tai tuhota mitään. Vanhempi tallennus toimii normaalisti kyllä. Tosin siinäkin tuli kokeiltua, että simulaation suorituskyky on ihan yhtä surkea kuin aiemminkin. Sama simulaation nopeus ja FPS edelleen.
 

Lare

Error 404
Liittynyt
13.11.2016
Viestejä
4 012
Ei tätä pysty pelaamaan. Vanha kartta kaatui heti, kun rakensi tai tuhosi jotain. Aloitin uuden kartan ja ei mennyt hetki, kun siinäkin tuli sama ongelma. Reddit on täynnä valituksia kaatuilusta patchin jälkeen. Aika kuraa julkaistaan nykyään.
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
1 563
Vastapainoksi esim. minulla ei ole ollut mitään ongelmia, ja silmämääräisesti arvioituna peli vaikuttaa pyörivän aavistuksen sulavammin, mutta eipä kuulosta tosiaan osuneen ihan maaliin tämä uusin päivitys... Aika ironista sinänsä, sillä päivityksen piti juurikin korjata useita kaatumisbugeja. Nähtävästi tuli vain tilalle uusi(a).
 

kolistelija

Make ATK Great Again
Liittynyt
17.02.2018
Viestejä
1 027
Juuh, eipä tätä näemmä kannata vieläkään kokeilla. Liikenne ei toimi järkevästi, talous sekoilee, teiden asettelu ärsyttää välillä todella paljon eikä tämä vieläkään pyöri.

Osa tästä tuntuu silti pitävän, ei voi sanoa muuta kuin että ilmeisesti joillekin kelpaa vähän huonompi tuote. Ehkä itsekin olisin ok noiden ongelmien kanssa jos tämä maksaisi 10 €, jolloin sitä voisi pitää lelupelinä jossa saa ollakin hassuja bugeja.

Tällä vauhdilla on vaikea uskoa että tästä tulee kunnollista edes vuoteen 2025 mennessä. Vahva do not buy, saisipa rahat takaisin.
 
Liittynyt
07.02.2017
Viestejä
2 005
Sääli. Tulee ilmeisen kalliiksi pelifirmallekin. En varmaan ole ainoa joka on pistänyt tämän pelin ostamisen jäihin. Jonkilaista paniikkia ehkä aistittavissa, kun toimitusjohtajakin laukoo julkisesti tyhmyyksiä ja kritiikkiä kuitataan heitoilla "ehkä tämä peli ei vain ole sinua varten". Saattaa jopa sitten olla oikeassa...
 

PCB

Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
1 817
Jonkilaista paniikkia ehkä aistittavissa, kun toimitusjohtajakin laukoo julkisesti tyhmyyksiä ja kritiikkiä kuitataan heitoilla "ehkä tämä peli ei vain ole sinua varten". Saattaa jopa sitten olla oikeassa...
Paskaa sataa kyllä niskaan nyt, mutta onko Hallikainen oikeasti mennyt tuollaista jossain töräyttämään? Kiinostaa.
 
Liittynyt
07.02.2017
Viestejä
2 005

PCB

Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
1 817
No onpa kyllä melkoinen sammakko. Turhauttaa varmaan, kun peli on huonosti pyörivä bugikasa ja tietty raivoporukka tietyti jossain Redditissä ja Paradoxin foorumilla ottaa siitä kaiken irti. Silti harkitsematon ulostulo toimitusjohtajalta.

Tuohon aikaan marraskuun lopussa ei vielä tajuttukaan, kuinka surkea tilanne on. Tällä viikolla tullut päivitys kyllä paransi suorituskykyä, mutta isot koko pelin mekaniikan ja talouden rikkovat bugit ovat tallella. Ihan käsittämätön tilanne.

Loppuun vielä toteamus, että harmittaa itseänikin CO:n puolesta, ykkönen oli ihan timanttinen peli kaikkinen puutteineenkin ja CO:n toiminta koko C:S 1 elinkaaren ajan ollut minusta hienoa ja pelaajia palvelevaa.

Voi olla että on toistoa, mutta kieltämättä itseäni harmittaa myös se, että ykkösosaan verrattuna ei tuotu mitään uutta peliin, kun lasketaan pois tekniset parannukset. Joku co-op tai mahdollisuus jakaa peli useampiin ikkunoihin olisi ollut mahtavaa. En tiedä onko tuo viimeksi mainittu jotenkin jopa mahdotonta jonkun DirectX:n tms. vuoksi?
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
05.03.2018
Viestejä
1 357
Pelaajat kehtaavat pyytää ykkösosaa kehittyneempää simulaatiota ja parempaa ulkonäköä. Miten ne uskaltavatkaan... antakaa vaan lisää rahaa että voidaan puuhastella asioita vuositolkulla. Sori että jouduttiin julkaisemaan puolivalmiina kun mentiin allekirjoittamaan paska sopimus joka otti vallan pois omista käsistä.
 
Liittynyt
13.09.2017
Viestejä
489
Peli on kuitenkin myynyt ilmeisesti ihan hyvin puutteistaan huolimatta? Muistelen nähneeni kuvan missä olisi ollut Steamin 10:n myydyimmän pelin joukossa 2023. Nyt onkin mielenkiintoista nähdä missä kunnossa peli ilmaantuu konsoleille, jos edes tehomyllyt ei tätä pyöritä.
 
Liittynyt
18.07.2023
Viestejä
153
Kyllähän tätä oon ite jaksanut tahkota lähemmäksi 100 tuntia. Isoin puute on toi ekonomian bugaaminen ja rahan merkitsettömyys. Samaten julkiliikenne ei juurikaan vaikuta ruuhkiin, jotka jo itsessään aika yliampuvia. Jossain kymmenentuhannen ihmisen kylässä ihan jäätäviä ruuhkia, vaikka ei oikeasti pitäisi olla sinne päinkään. Ja noi densityt toimii huonosti land valuen käsittämättömyyden takia.

Vissiin lähdetty rakentamaan sitä täydellistä simulaattoria, mutta todellisuus iskenyt päin naamaa, kun aika / raha / tiimin koko, ja taidot loppuneet pahasti kesken. Tästä syyttäisin ehkä huonoa projektijohtamista. Mutta eiköhän tästä ihan hyvä saada vuosien saatossa..
 

PCB

Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
1 817
Vissiin lähdetty rakentamaan sitä täydellistä simulaattoria, mutta todellisuus iskenyt päin naamaa, kun aika / raha / tiimin koko, ja taidot loppuneet pahasti kesken. Tästä syyttäisin ehkä huonoa projektijohtamista. Mutta eiköhän tästä ihan hyvä saada vuosien saatossa..
Vähän samat ajatukset täällä, voi olla että on haettu liian hienoa. Jotakin ihan perusteellista on kuitenkin kehityksessä mennyt pieleen.
 
Liittynyt
13.09.2017
Viestejä
489


Tässä Biffa Plays (joka siis on pelannut vuosia 5päivää viikossa ykköstä) puhuu mikä kaikki pelissä on pielessä.
 

Lare

Error 404
Liittynyt
13.11.2016
Viestejä
4 012
Jotain tälle suorituskyvylle on tapahtunut. Nyt saan kellotetulla i5-13600KF:llä 220k asukkaan kaupungissa jopa 2,5 x simulaation. Ehkä tuo on sen ansiota, että peli osaa hyödyntää E-ytimiä paremmin. Aiemmin prosessorin käyttöasteet olivat 60-70% ja nyt jopa yli 90%. Nyt saa rakennettua jo ihan kivan kokoisia kaupunkeja. Jos vain kuskit osaisivat ajaa ja ryhmittyä, niin ei olisi mahdottomia ruuhkia kaikkialla.
 
Liittynyt
13.09.2017
Viestejä
489
Haluisko joku tiivistää tän 37minuuttisen eepoksen pariin oleelliseen virkkeeseen?
No siinä on aika paljon asiaa. Mutta esim modisupportti olisi pitänyt tuoda heti, taloudella ei ole mitään merkitystä, voimalaitokset osin turhia kun voi importtaa sähköt, liian vähän pelillisiä ominaisuuksia/haasteita. yhteisöä ei kuunnella jne. Ihan asiaa se siinä jutteli ja sanoi että pelin voisi pelastaa No Man Sky tyyppinen "uudelleensyntyminen". Jos kiinnostaa niin kato se video äläkä minulta kysele. Kuvailin jo kun postasin, että siinä on kritisointia peliä kohtaan, valitettavasti se ei mahdu 20 sekunnin tiktok-videoon.
 
Viimeksi muokattu:

PCB

Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
1 817
Nyt alkaa kärsivällisyys loppua suosituimmilta ja uskollisimmiltakin sisällöntuottajilta, ja se on paha juttu. Tubettaja City Planner Plays tilittää, kuinka hän sain pelinsä niin solmuun, että piti asentaa koko peli uudelleen. Suurin ongelma on maan arvon muodostumisen ongelmallinen mekaniikka, joka estää järkevän rakentamisen. Sai jollain modilla toimimaan kyllä, mutta pelihän on perustavalla tavalla rikki, eikä pelkästään tämän osalta. Lisäksi CPP joutuu rajoittamaan omaa sisällöntuotantoaan, koska peli ei vaan toimi pelinä. Toki mainitaan myös assettien, työkalujen ja modien puute. Keskeyttää ainakin yhden sarjan toistaiseksi kokonaan.

Colossal Order ilmoitti, että jatkossa ei tule enää erillisiä bugipäivityksiä, vaan niitä korjaillaan maksullisten lisäosien julkaisujen aikaan. Aika surkea päätös.

Videossa sivutaan myös sitä, kuinka pelaamäärät ovat kovassa laskussa Steamin tilastoissa. Daily peak tippunut marraskuun 53 000:sta nykyiseen 13 000:een.

Itse näen, että kun modituki julkaistaan, mutta perustavanlaatuiset bugit ovat korjaamatta, voi tuloksena olla sellainen painajainen, että pelaaja joutuu säätämään peliä koko ajan pitääkseen sen edes pelattavana. Colossal Orderin viesti ei anna oikein ruusuista kuvaa pelin tulevaisuudelle, ainakaan muuna kuin hiekkalaatikkona. Siihen kun riittää työkalut, assetit ja grafiikka, vaikka sitten modien kautta.



Itse olen miettinyt tuota köykäistä assetvalikoimaa katsoessani, että miksi CO ei ole tehnyt peliin enemmän modulaarisia/parametrisiä assetteja. Ei luulisi olevan kovin vaikeaa luoda esim. kerrostaloja, joissa olisi pohjakerrokset, ylimmät kerrokset, sekä välissä sitten varioituva määrä vakiokerroksia. Samaa varianssia voisi tehdä muutamaan muuhun asiaan (värit, parvekkeet, ikkunat), jolloin asuinalueista saisi aivan eri tavalla monipuolisempia ja orgaanisemman oloisia. Esim kerrosmäärää voisi säädellä maan arvon mukaan. Nyt siellä alueilla tököttää kymmeniä identtisiä taloja vierekkäin, näyttää todella ankealta.
 
Viimeksi muokattu:

eGe

wat
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
72
Eikö alkuperäinenkin CS mennyt jotakuinkin vastaavalla syklillä, eli DLC julkaisuissa myös pohjapeli sai isomman päivityspaketin osakseen ja välillä myös jotain lisäjuttujakin ihan ilman veloitusta?
 
Toggle Sidebar

Statistiikka

Viestiketjut
240 533
Viestejä
4 202 935
Jäsenet
70 915
Uusin jäsen
Ketzu

Hinta.fi

Ylös Bottom