Cities: Skylines II (2023) (PC, PS ja Xbox)


Och samma på teksti:

 
Eilen kun pelasin lähinnä annoin simulaation pyöriä ja katsoin mitä tapahtuu niin yksi "row house" sytty palamaan. Paloasema oli suht lähellä mutta välissä oli pari risteystä ja yksi liikenneympyrä. Ensimmäinen paloauto päätti kadota liikenneympyrästä takasin paloasemalle ja lopulta kun tämä houdini pääsi kohteeseen oli kyseinen talo palanut jo maan tasalle ja molemmin puolin kaksi seuraavaa kämppää tulessa.

Jossain kohtaa kehityksessä on kyllä menty metsään. Ei varmaan pitäis liian tarkkaan seurata mitä kaupungissa tapahtuu.
 
Eilen kun pelasin lähinnä annoin simulaation pyöriä ja katsoin mitä tapahtuu niin yksi "row house" sytty palamaan. Paloasema oli suht lähellä mutta välissä oli pari risteystä ja yksi liikenneympyrä. Ensimmäinen paloauto päätti kadota liikenneympyrästä takasin paloasemalle ja lopulta kun tämä houdini pääsi kohteeseen oli kyseinen talo palanut jo maan tasalle ja molemmin puolin kaksi seuraavaa kämppää tulessa.

Jossain kohtaa kehityksessä on kyllä menty metsään. Ei varmaan pitäis liian tarkkaan seurata mitä kaupungissa tapahtuu.
Mielenkiintoista. Oliko siinä isot ruuhkat? Palasiko se paloauto ihan ajelemalla sinne asemalle, vai tekikö vaan despawnin?

Sinällään ei kyllä yllättäisi epärealistisuus tässäkään, vaikka CO noita hehkuttikin videoissaan ennen julkaisua.

Nyt maanantaina, kun julkaistiin ensimmäinen DLC (26 rakennusta ja 4 puuta), luvattiin tuon yhteydessä vain suorituskyvyn parantamisesta, ei mitään rikkinäisen simulaation korjaamisesta. En usko että korjaavat peliä koskaan, kohtalona lienee ikuinen city painter.
 
Mielenkiintoista. Oliko siinä isot ruuhkat? Palasiko se paloauto ihan ajelemalla sinne asemalle, vai tekikö vaan despawnin?
Yksi auto oli ympyrässä samaan aikaan paloauton kanssa ja sitä liikenneympyrää lähesty kahdesta suunnasta samaan aikaan auto. Ei voi ruuhkaksi sanoa ja ihan despawnin teki.
 
Cities Skylines tubessa tänään live klo 16:00, aiheena PDXmods ja asset pack beach properties.
 
Redditistä bongattu kuva, jossa on kaikki Beach-paketin uudet jutut.

Kieltämättä aika rahastusta laskuttaa tuollaisesta 10 euroa, jos peli on muuten vielä aivan rikki. Ehkä naurettavinta on se, että pelissä ei vieläkään voi oikeasti rakentaa hiekkarantoja. Kunnon toimivista hiekkarannoista, rantakaduista ja hotelleista saa vain haaveilla. Haaveena olisi rakentaa Miamin tyylinen suurkaupunki, mutta se tuskin onnistuu lähiaikoina...

1000013900.png
 
Osasin arvata huonoja arvosteluja Steamissa. Keskeinen kommentti oli, että kyseessä on Beach DLC, mutta ilman hiekkarantaa tai mitään siihen oikeasti liittyvää. 10€ rahastus tuntuu tuosta suorastaan törkeältä varsinkin, kun pelaajakunta on jo valmiiksi suututettu :D

1711397909148.png


1711398136102.png


Patch tuli myös tuon rinnalla. Melkein voisi kokeilla, tuliko suorituskykyyn mitään parannuksia. Karttatyökalu ja modituki ovat toki toivottuja lisäyksiä tuossa.
 
City Planner Plays käy "DLC":n ja päivityksen läpi videollaan:
Tämän sisällön näkemiseksi tarvitsemme suostumuksesi kolmannen osapuolen evästeiden hyväksymiseen.
Lisätietoja löydät evästesivultamme.


Katastrofi jatkuu, vaikka julkaisusta on jo 5 kuukautta. Peli on rikki ja simulaatioon ei tullut muita korjauksia kuin land value -ongelman osalta. DLC ei sisällä nimensä mukaista materiaalia, ja lisäksi siihen on sekoitettu nyt puita, eli palmuja voi lisätä toistaiseksi vain maksullisen DLC:n ostamisen myötä. DLC:n hinta sisältöön nähden on aivan pöyristyttävä, jokin 2,99 eur olisi ihan maksimihinta tuosta pökäleestä.

Colossal Order ja Paradox Interactive kusevat nyt jo ennestään kusetettujen asiakkaidensa päälle. Häpeällistä.
 
Dairy house bugia ei sitten korjattu tässä beach asset päivityksessä. Kyseinen rakennus yhä ilman vuokralaista. Noin +18k asukkaan kaupunki jonka keskimääräinen land value oli 59k tuli kuuudessa tunnissa pelin sisäistä aikaa 24k tasolla. Silti muutamia high rent tapauksia tämä ei poistanut jos asunnossa asuu köyhä aikuinen ja lapsi. Omaan silmään uudet rantamökit näyttää hyvältä.
 
  • Tykkää
Reactions: Vee
High Rent -bugi ei ainakaan omilla kartoilla korjaantunut. Simulaation suorituskyky on edelleen yhtä huono. Postinkäsittely on edelleen rikki ja julkinen liikenne ei vähennä liikennemääriä. Lisäksi ryhmittyminen on yhä kamalaa ja aiheuttaa ruuhkia. Modityökalu on myös todella hidas ja buginen.

Toiveikkaana menin laajentamaan ja parantelemaan vanhaa karttaa, mutta mikään ei tunnu muuttuneen. Turhaa touhua siis. Jotenkin pessimistinen olo, että simulaatiota saataisiin edes tämän vuoden aikana korjattua. Samaan aikaan julkaistaan naurettavan surkeita maksullisia lisäosia, joilla hierotaan vain suolaa pelaajien haavoihin.

Cities2_2024_03_26_19_04_17_175.png
 
Tämä on tätä nykyajan peliteollisuutta. Liian pienellä pelistudiolla ollut nyt selkeästi liian iso projekti haukattavaksi. Nyt pahasti puun ja kuoren välissä, eli tyytymättömien pelaajien ja ison julkaisijan, joka vaatii sopimusten mukaisia lisäosia yms. sisältöä. Pelaajat taas haluaisivat jotain ihan muuta.

Ei tee mieli palata CS1:een kun on tottunut näihin kakkosen tietyökaluihin, liikenneympyröihin, ramppeihin ja muihin parannuksiin. Mutta ei kuitenkaan tee mieli pelata kakkostakaan koska tietää ne alla piilevät simulaation ongelmat.

Kyllä tästä vielä hyvä peli saadaan, mutta aikaa se ottaa!
 
Uusi DLC on Steamin kaikista huonoimmat arvostelut saanut julkaisu. Saavutus tuokin :D

Huoltoasemabugiakaan ei ole vieläkin korjattu. Tai en tiedä, onko tuo varsinaisesti bugi. Kieltämättä vähän karuja maisemia tulee, kun kaikki Low-Density palvelut ovat huoltoasemia. Reddittiin joku postasi juuri kuvan ongelmasta.

1000013984.png
 
Tän pelin kehityksestä sais varmaan tehtyä aika mielenkiintoisen dokkarin.. Miten voit nimetä DLC:n beach properties - nimellä ja sitten se ei edes sisällä mitään biitsiproppeja? Ovat kyllä tiputtanut pallon niin kovasti tämän pelin osalta, uskomatonta..
 
Komppaan Teeristiä. Reilusti huonompaa kriisiviestintää ja -hallintaa saa lukea lähes viikottain. Nyt toki heidän täytyy vielä lunastaa lupauksensa eli saada peli korjattua.
 
Komppaan Teeristiä. Reilusti huonompaa kriisiviestintää ja -hallintaa saa lukea lähes viikottain. Nyt toki heidän täytyy vielä lunastaa lupauksensa eli saada peli korjattua.
Pelin julkaisusta asti, eli 6 kuukautta, on vedetty aivan käsittämättömän huonolla viestinnällä. Hämmästyttävää, että vaikka pelaajayhteisö antoi aika reipasta kritiikkiä alusta saakka, lähdettiin v**tuilulinjalle. Suuri osa pelaajakunnasta on hylänny pelin ainakin toistaiseksi, varmaan aika iso osa lopullisesti. Nyt on ilmeisesti tarrattu lusikkaan vähän jämäkämmällä otteella.

Ei tainnut tässä uusimmassakaan pläjäyksessä olla lupausta, että yrittäisivät laittaa pelin kuntoon simulaation osalta. Edelleen uskon, että pelin kehityksessä on tehty niin suuria virheitä ja tämä jää citypainteriksi.
 
Itse innostuin jotenkin nyt tekemään realistista pohjoismaista kaupunkia. Teen pala kerrallaan huolella suunnitellen. Aikaa menee, mutta lopputulos on myös parempi.

Nyt on käytössä myös modit, dev-tool ja Item-valikko. Saa muuten valtavasti monipuolisuutta näillä aikaan. Voi rakennella juuri haluamansa kokoiset parkkipaikat ja puistot, rakennuksien sijoituksilla ei ole mitään rajoituksia ja uniikkeja rakennuksia voi laittaa rajattomasti. Betonipinta maahan sopii myös loistavasti esimerkiksi juna-asemille ja varikoille sekä rahtisatamaan. Myös monet kaupalliset rakennukset on kiva määrittää ja sijoittaa itse. Esimerkiksi huoltoasema sopii hyvin risteykseen ja kerrostalolähiöön voi laittaa pienen kaupan.
 
Viimeksi muokattu:
Nöyryys pitäisi saada takaisin tekemiseen. CS1 nousi superhitiksi lanseerauksessa striimaajien ja oman yhteisöllisen promootion (esim. reddit amat) tuella, lisäksi ominaisuudet kuten fluid dynamics -mallinnus johti myös meemisisältöön kuten ruskean veden onnettomuudet. Sim City -pettymys kantoi pitkälle modien ohella. Ekoissa nimekkäissä modaajissa oli jopa Maxisilta kengitettyjä muistaakseni.
Tällä kertaa ei ollut intohimoa kertoa enää itsestään (Korppoo ja Hallikainen näkyivät kaikkialla ekan yhteydessä) ja oli totuttu CS1 loppusuoran heppoisiin dlceihin, joita ei enää hyväksytty kun itse peruspeli ei ollut hyvä.

Miten voi mennä noin pieleen kun oli jo neljäs pel melkein samalla konseptilla. Onnistuihan Cities in Motion 1->2 siirtymä myös. Joten miksi ei Skylines->2, joka on edelleen kai vahvasti liikennöintisimulaattori?

Täytyy olla iso osuus Paradoxilla tässä haparoinnissa (aikataulupaine? ainakin steamworksin hylkääminen), sillä siellä on syntynyt parina viime vuonna melkoista sotkua kautta linjan. CS2 voi olla melkein yhtä paha floppi odotuksiin nähden kuin Vampire: The Masquerade – Bloodlines 2.
 
Viimeksi muokattu:
Ei tee mieli palata CS1:een kun on tottunut näihin kakkosen tietyökaluihin, liikenneympyröihin, ramppeihin ja muihin parannuksiin.
Toimii kyllä myös toiseen suuntaan... ei tee mieli siirtyä CS2, koska menettää CS1 hyvät modit, joilla nuo mainutut asiat on pystynyt jo vuosia tekemään CS2:ta paremmin.
Harmi, ettei pelifirmassa oltu hereillä ja ymmärretty, että vähintää 10 parhaan CS1 modin oninaisuudet pitäisi löytyä uudesta pelistä ihan vakiona ja mahdollisuuksien mukaan parempana.
 
Ne joita kiinnostaa TM : PE saada tähän C:S2 niin pitäisi ihan piakkoin (tällä tai ens viikolla viimeistään) olla saatavilla, piti joinata tonne devin discordiin niin näin jo erilaisia videoita kuinka pystyy tehdä vanillan mielestä "mahdottomia" linjoja esimerkiksi raitiovaunureittejä (jyrkkiin mutkiin ainaki näytti helposti onnistuvan tehdä reittilinjaa ku vanillana "liika jyrkkä"). Sama homma näytti onnistuvan myös junaliikenteeseen, eli siis paljon mahdollisuuksia tuon modin kautta mitä itse olen odottanut peliin kuin kuuta nousevaa koska typerä AI ja ei pysty erikseen määrittää noita kaistoja että mistä kääntyy mihinkin.
Muuten ei oo kyl tullu edes avattua Paradox Mods valikkoa pidemmälle sitten ensihuuman ja sen jälkeisen "teen tästä paremman kaupungin liikenteen osalta kuin edellisen" joka sekin meni päin prinkkalaa et ikkunat helisi.
1714374263509.png
 
Onkos joku jo kokeillut näitä viimeisiä päivityksiä, esim. talouden twiikkaus? Onkos tullut vaikeutta kehiin rahan suhteen?
 
Onkos joku jo kokeillut näitä viimeisiä päivityksiä, esim. talouden twiikkaus? Onkos tullut vaikeutta kehiin rahan suhteen?
Tulee tiettävästi olikohan parin viikon sisään. Haastetta kai olisi luvassa aiempaan verrattuna, mutta jää nähtäväksi, miten paljon ja miten hyvin koko setti toimii (pelattavuuden kannalta).
 
Vaikuttaa hyvältä patchilta, itellä menossa juuri death wave omassa kaupungissa. ;)


Itse huomasin että nykyään voi poistaa muunmuassa "pieleen asetellun" lisäosan rakennukseen*. Ja Cargo Harborissa ongelmana olllut että lisävarastoista puuttuisi mukamas pedestrian path on nyt korjaantunut.

EDIT: * ettei vain olisi joku modi kyseessä sittenkin?
 
Viimeksi muokattu:
Toistaseksi positiiviset fiilikset. Talous on tosiaan haastavampi. Hyvä muutos specialized industry auki osittain heti alusta. Lisäksi peli tuntuu pyörivän jouhevammin esim pienet mikrostutterit vähentynyt. :tup:
 
Itselläni kaatuilee, aina kun koitan tehdä tiestöä. Poistin kellotkin käytöstä mutta jatkaa vain. Tapahtuu vanhalla savella, että myös uudella. Nyt uudelleenasennus menossa niin näkee auttaisikohan.

Njet. Ei auta uudelleenasennus. Kaatuu täysin uudella mapilla tiestön rakentamiseen.
 
Viimeksi muokattu:
Itselläni kaatuilee, aina kun koitan tehdä tiestöä. Poistin kellotkin käytöstä mutta jatkaa vain. Tapahtuu vanhalla savella, että myös uudella. Nyt uudelleenasennus menossa niin näkee auttaisikohan.

Njet. Ei auta uudelleenasennus. Kaatuu täysin uudella mapilla tiestön rakentamiseen.
Olisikohan jokin asetus buginen uudella versiolla?
 
Hyvältä vaikutti päivitys pikaisesti eilen testailtuna kyllä. Vanhoissa 100-200k+ kaupungeissa death wave oli tosiaan massiivinen, minkä purkautumiseen meni useampi pelin kuukausi. District demandit on paremmin nyt tasapainossa ja commercial disctrict -loopissakin ollut kaupunki pääsi kasvamaan pitkästä aikaa lisää. Peli myös tuntuu pyörivän jälleen paremmin kuin edellisessä päivityksessä. Kun muutokset nyt rullautui kokonaan niin pääsee testailemaan lisää.
 
Itselläni kaatuilee, aina kun koitan tehdä tiestöä. Poistin kellotkin käytöstä mutta jatkaa vain. Tapahtuu vanhalla savella, että myös uudella. Nyt uudelleenasennus menossa niin näkee auttaisikohan.

Njet. Ei auta uudelleenasennus. Kaatuu täysin uudella mapilla tiestön rakentamiseen.
Itsellä kävi joskus sama isomman päivityksen jälkeen. Päivitys korruptoi tallennuksen kokonaan. Myöskään aiemmat automaattitallennukset eivät toimineet. Minkä tahansa rakentaminen tai purkaminen kaatoi pelin ja jouduin aloittamaan uuden kaupungin.

Täytyy ladata päivitys testiin ja toivoa, ettei mitään mene rikki.
 
Olisikohan jokin asetus buginen uudella versiolla?
Ei nyt ymmärrä kyllä enää itsekään, taisi auttaa se legendaarinen "katsotaan huomenna uusin silmin". Pelailin tässä useamman tunnin biossin asetukset nollattuina, ja päätin sit palauttaa prosun kellot käyttöön, ja sen jälkeen muistien asetukset käyttöön. En saa enää kaatumaan.
Hämmennys. Ehkä siel biossis oli sit jotain muutakin mistä sai allergisen kohtauksen.
 
Vesivoimallekin on näemmä jotain tapahtunut, mun vesivoimakaupungissa oli aiemmin sähköntuotto ~40GW, mutta pompannut nyt 60GW tuntumaan.
 
Melko reipas muutos uuden kaupungin rakenteluun tämä uusi päivitys. Ei voi todellakaan vain rakentaa suoriltaan muutamaa isoa gridiä, heittää kaavoitukset paikalleen ja milestonejen myötä vain spämmiä koulua ja muita palveluita ympäri kyliä. Useamman tunnin nysväsin menemään budjettia tarkasti silmällä pitäen ja sain väkiluvun kasvatettua 5k tasoon jossa budjetti on jotakuinkin +-0, kassa tyhjä mutta ensimmäiset palvelut (rampautetuilla budjeteilla) paikoillaan. Milestoneista tulee vain hiluja kassan täytteeksi joten speedrunnaus ei oikein toimi enää. Lisäksi karttapalojen hankintaan on nyt todella korkea kynnys niiden aiheuttamien lisäkulujen takia mikä antaa erittäin ison insentiivin yrittää kehittää valmiiksi avattu alue mahdollisimman pitkälle ennen laajentumista.
 
Miten ihmeessä tästä saa kaikki modien "jäljet" pois? Kokeilin pariin kertaan, mutta nyt haluisin koittaa keräillä saavutuksia. Kaikki poistettu käytöstä, pelitiedostojen eheys tarkistettu ja peli asennettu uudelleen. Uudella tallennuksella ilmoittaa välittömästi, että modeja muka käytössä.
 
Miten ihmeessä tästä saa kaikki modien "jäljet" pois? Kokeilin pariin kertaan, mutta nyt haluisin koittaa keräillä saavutuksia. Kaikki poistettu käytöstä, pelitiedostojen eheys tarkistettu ja peli asennettu uudelleen. Uudella tallennuksella ilmoittaa välittömästi, että modeja muka käytössä.
C:\Users\*Käyttäjä*\AppData\LocalLow\Colossal Order\Cities Skylines II
Tyhjennä tuolta kansiosta kaikki modeihin liittyvät tiedostot, tai poistaa kaikki tiedostot mut joutuu sit kaikki asetukset laittamaan uusiks
 
C:\Users\*Käyttäjä*\AppData\LocalLow\Colossal Order\Cities Skylines II
Tyhjennä tuolta kansiosta kaikki modeihin liittyvät tiedostot, tai poistaa kaikki tiedostot mut joutuu sit kaikki asetukset laittamaan uusiks

Kiitos, nyt lähti toimimaan :cigar:
 
Itse pelannut loputtomalla rahalla modit ja kehitystyökalut päällä. Asukasluku nousee nyt paljon aiempaa kovempaa tahtia. En tiedä, onko syntyvyyttä muokattu, vai pyöriikö peli paremmin ja simulaatio nopeammin. Suurin ongelma on koulut. Yhtäkkiä on älytön pula kaikista koulutusasteista ja isoja rakennuksia saa spämmiä joka nurkkaan. Aiemmin isoon kaupunkiin tuntui riittäneen muutama lukio ja yliopisto. Liikenteen määrät ovat myös älyttömiä ja ruuhkia syntyy paljon. Asiaa ei helpota yhtään se, että kuskit eivät osaa edelleen ryhmittyä.

Onkohan julkiselle liikenteelle tehty korjauksia? Aiemmin ilmeisesti julkinen liikenne ei oikeasti tehnyt mitään liikennemäärille. Nyt tein kaupunkiin monta bussilinjaa kerralla ja ehkä kuvittelin ainakin ruuhkien vähentyneen. Osa hyppäsi heti 120% kuormitukselle.

EDIT: Postibugille on ilmeisesti tehty jotain. Nyt käsittelykapasiteetti tuntuu seuraavan jonkun verran lajittelukeskuksien ja toimistojen määrää. Silti laahaa edelleen perässä.
 
Viimeksi muokattu:
Itse pelannut loputtomalla rahalla modit ja kehitystyökalut päällä. Asukasluku nousee nyt paljon aiempaa kovempaa tahtia. En tiedä, onko syntyvyyttä muokattu, vai pyöriikö peli paremmin ja simulaatio nopeammin. Suurin ongelma on koulut. Yhtäkkiä on älytön pula kaikista koulutusasteista ja isoja rakennuksia saa spämmiä joka nurkkaan. Aiemmin isoon kaupunkiin tuntui riittäneen muutama lukio ja yliopisto. Liikenteen määrät ovat myös älyttömiä ja ruuhkia syntyy paljon. Asiaa ei helpota yhtään se, että kuskit eivät osaa edelleen ryhmittyä.

Onkohan julkiselle liikenteelle tehty korjauksia? Aiemmin ilmeisesti julkinen liikenne ei oikeasti tehnyt mitään liikennemäärille. Nyt tein kaupunkiin monta bussilinjaa kerralla ja ehkä kuvittelin ainakin ruuhkien vähentyneen. Osa hyppäsi heti 120% kuormitukselle.
Minulla on vastaavia kokemuksia uudesta päivityksestä. Väkiluku on toistaiseksi noussut reilusta 60 tuhannesta pitkästi yli 90 tuhannen tekemättä juuri mitään väkiluvun kasvattamiseksi (tai hirveästi muutenkaan). Työttömyysaste on myös sen mukainen, mutta jostain syystä työpaikkojen kaavoittamiselle ei löydy juurikaan kysyntää. Kaupunkini lienee siis vielä hieman käymisvaiheessa päivityksen jäljiltä, vaikkakaan koulutuksen järkyttävää kysyntää lukuun ottamatta mitään ongelmiakaan ei tällä hetkellä ole.
 
Tuo joukkoliikenne ja sen vaikuttavuus.

Onko joku keksinyt tapaa arvioida, että miten lähelle tuleva bussipysäkki riittää ihmisille? Mikä on metropysäkin jne etäisyys jolta ihmiset sitä käyttävät?
 
Minulla on vastaavia kokemuksia uudesta päivityksestä. Väkiluku on toistaiseksi noussut reilusta 60 tuhannesta pitkästi yli 90 tuhannen tekemättä juuri mitään väkiluvun kasvattamiseksi (tai hirveästi muutenkaan). Työttömyysaste on myös sen mukainen, mutta jostain syystä työpaikkojen kaavoittamiselle ei löydy juurikaan kysyntää. Kaupunkini lienee siis vielä hieman käymisvaiheessa päivityksen jäljiltä, vaikkakaan koulutuksen järkyttävää kysyntää lukuun ottamatta mitään ongelmiakaan ei tällä hetkellä ole.
Ei tosimaailmassakaan työpaikkojen tarve liity työttömien määrään, vaan siihen että tarvitsevat firmat uutta toimitilaa.

Suurempi kysymys on, että miksi jengi muuttaa kaupunkiin työttömäksi.
 
Ei tosimaailmassakaan työpaikkojen tarve liity työttömien määrään, vaan siihen että tarvitsevat firmat uutta toimitilaa.

Suurempi kysymys on, että miksi jengi muuttaa kaupunkiin työttömäksi.
Toisaalta firmat varmastikin arvioivat toimipisteiden sijainteja päättäessään myös työvoiman saatavuutta. Joka tapauksessa kyllähän varmasti voi ihmetellä myös tuota mainitsemaasi ihan perustellusti...
 
Mullakin on kohta 5000 henkilön kaupungissa kaikki toimistot ja tehtaat tyhjnä. Työttömyys vaihtelee 40-50%. Mikähän pielessä?
 
Uutta päivitystä lisää sisältöä, korjauksia jne.

Patch 1.1.6f1

New Content
  • Zoneable Roundabouts
    • 8 New Roundabout Decorations
  • Age Selector Added To The Tree Placement Tool
  • Surface Tool
    • 2 Concrete Surfaces
    • 2 Grass Surfaces
    • 2 Pavement Surfaces
    • 2 Sand Surfaces
    • 3 Tile Surfaces
  • 27 New Service Building Variations
    • New Small Water Tower
    • New Small Medical Clinic
    • New Urban Fire Station
    • 4 New Education Buildings
    • 2 New Police Stations
    • New Small Post Office
    • 6 New Public Transportation Buildings
    • 5 New City Parks
    • 6 New Parking Lots
  • 4 New Vehicles
    • New North American Garbage Truck
    • New North American Snowplow
    • New North American Passenger Train
    • New European Cargo Train Engine


Gameplay Fixes
  • Fixed offices downscaling their amount of workers until they only have 5/5 workers.
  • Fixed industrial company worker max amount not updating correctly.
  • Fixed Reliable Mail Service happiness factor affecting citizen happiness even without any Post Service Buildings.
  • Fixed wages being doubled when service buildings are upgraded, causing too high service costs
  • Fixed the UI upkeep section calculated the wages two times if the building has upgrade building
  • Fixed flooding near the building when relocating the Advanced Water Pumping Station.
  • Fixed evacuation bus and prison van passengers being counted in public transport stats.
  • Fixed some citizens remaining teens for their whole life.
  • Fixed virtual office products like Financial and Software trading not working between companies.
  • Fixed the missing audio effect from the Geothermal Power Plant.
  • Fixed company profitability not considering that the storage is full.
  • Fixed resource seller pathfinding not working when companies try to find office products.
  • Improved storage of virtual products produced by office companies to be limited to 100000, the same as the physical product storage limit. Office companies will now stop producing if the output products reach 100000 in storage.
  • Improved pollution decay over time on water.
  • Increased Noise and Air Pollution coming from Highways.
  • Removed Noise Pollution from Solar Power Plant.
  • Added workplaces for Small Parking Lots.
  • Added air pollution reduction to the Landfill Waste Recycling Unit.
  • Balanced Well-being and Park stats of Elementary School Playground, High School Sports Field and University Park
  • Elementary School Playground and University Park Upgrades now require the Large Parks node to be unlocked. High School Sports Field now requires the Large Sports Parks node to be unlocked.
  • Fixed building Selected Info Panel always opening upgrades options dropdown to the left to not overlap with section tooltips
  • Fixed broken label rendering in some economy/production details panel
  • Fixed intro tutorials (movement, rotation) would sometimes have glitchy text rendering
  • New translations added


UI Fixes
  • Added navigation option to take into consideration size of items to fix a bug when small buttons in settings can not be selected as next item is considered 'closer' then button.
  • Added controller action (LS Press + Y) to toggle advanced options.
  • Added controller actions to search in options and clear search.
  • Added switch option section action
  • Added controller Right Stick Press as a modifier to give mods more options for binding. Actions that used Right Stick Press are rebound:
    • Continue tutorial to RPress + DPad/Right
    • Previous tutorial to RPress + DPad/Left
    • Focus task list to Rpress + Dpad/Up
    • Focus task advisor to Rpress + Dpad/Up
  • Added scroll hint to panels with scroll
  • Added icons for mouse actions in tutorials
  • Store which item was focused before search was activated and restore focus on it when search exit.
  • Select the first option in the list when a tab is switched.
  • Shrink option tab header to fit more tab buttons.
  • Show conflicts for built-in actions which can appear if the player changed keybinds and we added a new action that uses the same keybinds.
  • Improved multiline text option to use theme color.
  • Improved key binding conflict tooltip.
  • Improved tutorial balloon orientation in the electricity tutorial and water tutorial.
  • Fixed tutorial about Info Views panel does not appear after opening it for the first time.
  • Fixed money (and population) field tooltip trend style not updating correctly.
  • Fixed some building upgrades’ bonuses not being displayed in the building’s Selected info panel.
  • Fixed the color of the transportation vehicle that is no longer a part of the transportation line only changing when the mouse hovered over it.
  • Fixed Line Color selection window may move off-screen, if the Player opens it while having at least 11 created Transportation Lines.
  • Fixed the Milestones tab and pop-up showing an incorrect pool of development points that the player should receive during milestone 20.
  • Fixed Info Views panel not opening after placing Unique building.
  • Fixed already built and locked signature/unique buildings not being greyed-out and unique buildings that were built or are locked showing not enough money badge.
  • Fixed missing space in passenger and cargo count in Route or Line details Selected Info Panel.
  • Fixed scrolling through City Information showing incorrect descriptions in some cases.
  • Fixed map tile purchase bird’s eye view in unlock all tiles mode.
  • Fixed part of the User Interface being invisible if the Player opens it via City Services or Info Views.
  • Fixed opening the "Upgrades" panel of another building of the same type may prevent the construction of an upgrade adjacent directly to the building.
  • Fixed the Chirper panel not being fully scrollable with a controller.
  • Fixed a longer list of households not being fully scrollable with a controller.
  • Fixed option search field position while using controller.
  • Fixed a bug when controller focus jumps over narrow items (like buttons) in options.
  • Fixed a bug when tabs appeared without action hint and the hint appears within a few frames causing a visual glitch.
  • Changed scroll action buttons from dpad up/down to right stick up/down to be able use it together with navigation action
  • Fixed navigation action hints


Modding Changes
  • Added the ability to set keyboard modifiers (shift, alt, ctrl) to mouse actions.
  • Added the ability for mods to create mouse bindings
  • Added formatting support to option description.
  • Several improvements to modding toolchain dependencies include a description and icons.
  • Streamlined directory picker option for mods to look and behave like any other option types in options. Added the ability to type path.
  • Added the ability to read action value as object (can be useful when action type is unknown).
  • Added display name override to input actions to easier control what display name should be set to an action in the current moment.
  • Environment variable values are updated during Unity Mod Project updating.
  • Added message dialog to modding options to show currently set environment variables (only available in developer mode).
  • Added scroll handler to error/message dialog.
  • Keybinding field can now be disabled.
  • Mod controller hints are now shown after built-in controller hints.
  • Fixed wrong conflict detection if one binding allows modifiers and another does not.
  • Fixed issue where the entire dropdown option field didn’t properly disable when dropdowns had no items.
  • Fixed copy button on dialog with details.
  • Fixed an issue when clicking "key binding conflict" notification does not open mod settings in-game pause menu.
  • Fixed a bug with updating the modding toolchain state to 'not installed' even when the player rejected uninstallation.
  • Fixed a bug when mod key binding was changed during the conflict resolution process, this changed key was not saved in a mod settings file.
  • Fixed a bug with auto-activation manually disabled input actions
  • Hide option group automatically if all its items are hidden
  • Use custom BindingButton and BindingKey instead of default GamepadButton and Key to provide additional controller
  • Escape markdown symbols when error text is copied
  • Store key modifiers in the same order everywhere so that it does not lead false positive detection of key rebinding when settings is saved/loaded
  • Do not set keybinding value to a setting property in case it was not actually updated in input manager
  • Fixed error when key binding has conflicts and user is trying to bind the same key
  • Fixed mod key binding value is not updated in UI in certain cases
  • Made a few key binding things public for modding purposes
  • Fixed false positive detection of binding changed while setting a new value


Paradox Mods
  • Updated to version 1.6.0
  • Switched to pagination in browse view from infinite scroll when using mouse and keyboard
  • Added support for subscribe to all missing dependencies when on mod details view
  • Bug fix: Prevent multiple unsubscribe clicks on the same mod


Known Issues
The Small Post Office doesn’t receive incoming mail to distribute in the city.

Office companies recover from the 5/5 worker count slowly, provided they’re able to make a profit in the city.

Office companies may not leave the city as they should when their building is removed. If you’re still seeing offices stuck at 5/5 workers or continuously losing workers, they are likely stuck in the city. You can force them out using this workaround:
  • Increase office tax to 30%
  • Let the simulation run until all office buildings are empty, which may take about a month in-game time. You can see empty office buildings (shown as grey) in the Profitability Info View, or check when you no longer receive any tax income from offices.
  • Once all office companies have left your city, set the tax back to your preferred level.
  • New office companies will start to populate your city.
  • Please note: You will likely not see any office demand for a while as you have many empty office buildings. This is completely normal. Office demand will return with time as the existing buildings fill up.


As an alternative that preserves the office demand, you can do the following:
  • Remove all office zoning in your city.
  • Let the simulation run until you have 0 tax income from offices.
  • Zone offices again where you want them.


Linkit Steam-uutiset: Cities: Skylines II - Detailer's Patch #1 - Patch 1.1.6f1
Detailer's Patch #1 - Patch 1.1.6f1
 

Statistiikka

Viestiketjuista
286 793
Viestejä
4 922 816
Jäsenet
79 250
Uusin jäsen
diiz

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom