Cities: Skylines II (2023) (PC, PS ja Xbox)

Liittynyt
28.10.2016
Viestejä
5 620
Turha video, joka ilmoittaa pitkällä kaavalla, että peli on tulossa tänä vuonna.


Ykkönen oli semmonen peli mikä yllätti kyllä itteni ihan todella. Satoja tunteja avovaimon kanssa pelattu ykköstä ja kovat odotukset on kakkosenkin suhteen. Varmasti paljon lisäreitä tulossa, että eipä tähän kiire ole päästä mukaan.

Mitkä on porukan isoimmat toiveet ja pelot mistä parannetaan ykkösen suhteen?
 
Viimeksi muokattu:

PCB

Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
1 817
Turha video, joka ilmoittaa pitkällä kaavalla, että peli on tulossa tänä vuonna.


Ykkönen oli semmonen peli mikä yllätti kyllä itteni ihan todella. Satoja tunteja avovaimon kanssa paukutettu ykköseen ja kovat odotukset on kakkosenkin suhteen. Varmasti paljon lisäreitä tulossa, että eipä tähän kiire ole päästä mukaan.

Mitkä on porukan isoimmat toiveet ja pelot mistä parannetaan ykkösen suhteen?
Hienointa olisi, jos tuossa olisi jonkinlainen co-op -tila, toki hyvin epärealistinen toive. Toivottavasti syvyyttä on lisätty, ja niistä tuhansista hienoista modeista on ainakin osattu ottaa ideoita. Iso pelialue, ehkä jopa useita kaupunkeja samassa savessa.
 

Henkka77

Tukijäsen
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
6 070
Eivät keksineet enempää delsuja joilla rahastaa joten kakkonen pihalle. Loogista. :beye:
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
1 563
Vuodenaikoja saattaisin trailerin perusteella odottaa peliltä, mutta on muuten paha sanoa tässä vaiheessa kovin hirveästi. Toiveita on toki joka lähtöön, mutta turhapa on niillä spekuloida sen enempää. Hyvin suurella mielenkiinnolla joka tapauksessa odotan tätä.
 

Henkka77

Tukijäsen
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
6 070
Jep. Kaiken pitäs olla ilmaista koska "delsujen" kehitys ei vie resursseja.
Kyllä tuolla monet pelitalot puskee ilmaisia delsuja/laajennuksia peleihinsä jatkuvasti ja CS 1 on myyny niin paljon ettei se ny rahasta voi olla kiinni.
Mutta CO päätti myydä sielunsa Paradoxille ja tätä se sitten on.
 
Liittynyt
01.02.2023
Viestejä
13
Huh huh, nyt yllätti.
Toivoin, että joskus tulee kakkosversio, mutta en siihen uskonut.
Se on sitten uuden koneen kasaaminen edessä, tuskin tämä pyörii i5-6600K:lla.
Juuri käytettynä ostamani RTX2060 pyörittäisi muuten aikalailla mitä vaan, mutta 6GB muisti on vähän siinä ja siinä.

Ykkösen sarjakuva-autot olivat aika lapsellista, eikä niitä viitsinyt läheltä katsoa, se näyttäisi kuvien perusteella korjaantuvan.
Kunnollisia losseja autoineen ei ollut ykkösessä, toivottavasti sellaisia on tulossa.
Ykkösessä ei pystynyt rakentamaan kunnollisia umpikortteleita kuin neliskanttisina, toivottavasti se korjaantuu.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
17.02.2017
Viestejä
20
Tätä on odotettu.
En nyt ihan ykköstä varten ole päivitellyt konetta, mutta ollut vahvasti mielessä miten saa pyörimään paremmin vajaan 100 modin ja ~7800 assetin kans.
Toivottavasti sisältää vanillassa jo useampien dlc sisältöjä, kuten Industries, Campus ja Parklife.
Ja Useat modien toiminnot sisäänrakennettuna.
 

ssg

Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
1 878
Toivottavasti UE5 myötä tästä on saatu poistettua kovakoodatut limitit niin saa rakentaa niin ison kaupungin kuin huvittaa.

Trailerin realistisempi tyyli vähän epäilyttävä. Sen näkee sitten kun pelikuvaa näytetään mutta trailerin visuaalinen ilme ei kyllä itseä inspiroinut samallalailla kun ykkösen tyyli.
 

PCB

Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
1 817
Tuskin on UE5:lla tehty muuta kuin traileri, jos Unity-osaamista on vuosien varrella palkattu taloon. Ois tietysti hieno yllätys. Ykkösessä melkein eniten ärsytti se lapsenomaisuus ja epärealistisuus.

Olen varmaan vähemmistössä, mutta minulle ei vuorokauden ja vuodenaikojen vaihtelut merkitse mitään, pelaan aina päivänvalossa. Sen sijaan olisi hienoa, jos liikennettä olisi syvennetty ja jos olisi mielenkiintoisia skenaarioita tarjolla ja hyvät työkalut niiden rakentamiseen.

Modien ja assettien hallintaan olisi hyvä saada kunnon työkalut peliin, ykkösessä tuo on merkittävä puute, ehkä jopa pahin puute.
 

Lare

Error 404
Liittynyt
13.11.2016
Viestejä
4 012
Hyvältä kyllä näyttää. Aiempi Cities Skylines oli vähän liiankin koukuttava peli itselle ja tykkäsin vain rakennella suurkaupunkeja rajattomilla resursseilla. Toivottavasti myös aiempi DLC-sisältö tulee jossain muodossa tuohon kakkoseen.

Varmaan raskas peli tulossa, kun tilaa rakentaa on 150 laattaa. Mielenkiinnolla odotan järjestelmävaatimuksia. Säteenseurantaa demottiin myös aika ahkerasti trailerissa. Käytännössä siitä ei välttämättä ole hirveästi hyötyä, jos katselee kaupunkia vain kauempaa :D
 
Viimeksi muokattu:

-Koso-

"Jäsen"
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
33
Satoja tunteja avovaimon kanssa paukutettu ykköseen ja kovat odotukset on kakkosenkin suhteen.
Aiheutti pienen spontaanin naurun :D

Traileri näyttää hyvältä ja odotan aika innolla jatko-osaa, vaikka ensimmäisen peluu on jäänyt muutamaan kymmeneen tuntiin ja nykyään se on lähinnä "vielä joskus" -pelien listalla. Ehkä pitää se lyödä tulille taas uuden innottamana. :hmm:
 

scowl

Tukijäsen
Liittynyt
23.10.2016
Viestejä
620
Aiheutti pienen spontaanin naurun :D

Traileri näyttää hyvältä ja odotan aika innolla jatko-osaa, vaikka ensimmäisen peluu on jäänyt muutamaan kymmeneen tuntiin ja nykyään se on lähinnä "vielä joskus" -pelien listalla. Ehkä pitää se lyödä tulille taas uuden innottamana. :hmm:
Montahan sataa tuntia siellä paukutellaan kakkoseen... :asif:
 

kuoris

Tukijäsen
Liittynyt
28.06.2017
Viestejä
3 307
Lumi olisi mielenkiintoinen, joutuisi miettimään aurauspaikkoja. Saa käyttää ideaa mut ei pakko!
 

PCB

Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
1 817
Lumi olisi mielenkiintoinen, joutuisi miettimään aurauspaikkoja. Saa käyttää ideaa mut ei pakko!
Onhan ykkösessäkin lumi ja auraus tukikohtineen ja kalustoineen. Ei siinä tosin joudu mitään lumitilan mitoituksia suorittamaan, ja epäilen ettei sellaista järkevästi saisikaan tehtyä. En edes muista miten C:S:ssä lumi vaikuttaa liikenteeseen. Workers and Resources: Soviet Republic -pelissä liikenne sujuu huonosti jos auraus ei ole kunnossa.
 

kuoris

Tukijäsen
Liittynyt
28.06.2017
Viestejä
3 307
Onhan ykkösessäkin lumi ja auraus tukikohtineen ja kalustoineen. Ei siinä tosin joudu mitään lumitilan mitoituksia suorittamaan, ja epäilen ettei sellaista järkevästi saisikaan tehtyä. En edes muista miten C:S:ssä lumi vaikuttaa liikenteeseen. Workers and Resources: Soviet Republic -pelissä liikenne sujuu huonosti jos auraus ei ole kunnossa.
Näemmä 12.7 tuntia olen aikanaan vaan pelannut, en kyllä muistanut lunta peruspelissä.
 
Liittynyt
18.07.2020
Viestejä
91
Ykkösversio on jo huikea peli, ja kakkosversioon en toivo mitään yksittäistä mullistavaa muutosta, vaan enemmänkin lisää syvyyttä ja monipuolisuutta kaikkeen rakentamiseen. Sekä vähän kivemman näköistä grafiikkaa.

Jotain tällaisia asioita toivoisin: (näistä toki monet jo toteutuvat ykkösversiossa lisäosien ja modien avulla)
-Lisää erilaisia kaavoitettavia alueita (pientalot, pienkerrostalot, isot kerrostalot, pilvenpiirtäjät)
-Teollisuusalueiden kaavoitukseen enemmän erilaisia tyylejä (rähjäinen pienteollisuus, iso teollisuus, huipputeollisuus)
-Mahdollisuus rakentaa rikasta hienoa aluetta, köyhää rähjäistä slummia ja kaikkea näiden väliltä
-Erilaisia tyylejä rakennuksille, siten että voi rakentaa erilaisia arkkitehtoonisia kokonaisuuksia (jo Simcity 4:ssa oli mahdollista valita rakennusten tyyli 4:stä eri arkkitehtuurista)
-Lisää tietyyppejä, katuja, kävelykatuja, mahdollisuus rakentaa monipuolisemmin ja tarkemmin erilaista kaupunkitilaa
-Joukkoliikenteen rakentamiseen entistäkin monipuolisempia mahdollisuuksia
-Parempi mahdollisuus rakentaa pieniä idyllisiä kyliä ja kaupunkeja, haja-asutusalueita sekä maaseutua
 
Liittynyt
11.02.2019
Viestejä
87
Kyllä tuolla monet pelitalot puskee ilmaisia delsuja/laajennuksia peleihinsä jatkuvasti ja CS 1 on myyny niin paljon ettei se ny rahasta voi olla kiinni.
Mutta CO päätti myydä sielunsa Paradoxille ja tätä se sitten on.
Off-topic, mutta pystyisitkö antamaan jonkinlaisen talouden tunnusluvun minkä jälkeen se ei ole rahasta kiinni?
 
Liittynyt
28.10.2016
Viestejä
5 620
-Parempi mahdollisuus rakentaa pieniä idyllisiä kyliä ja kaupunkeja, haja-asutusalueita sekä maaseutua
Ja jotenki ite toivoisin, että tulis jotain syytäkin joskus tehä näitä muuta ku visuaalisuus. Eli pelissä ei välttämättä olis joka hetki mahollista tehä uutta pilvenpiirtäjäkeskusta johonki ja sinne sit vaan väki lappaa koska pilvenpiirtäjiä. Ylipäätään toivoisin vähän semmosta "rakentelumoodia" ja sit semmosta missä on jotain dynaamisuutta ja haastetta, eikä niin vaan sitä, että odotetaan että raha kertyy ja sit tehdään lisää.


Aiheutti pienen spontaanin naurun :D
Ohops =D, muokataampa vähän lapsiystävälliseksi, onhan tämä nyt kuitenkin PG3
 

PCB

Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
1 817
Minusta ihan hyvä, että on DLC:tä puskenut. Se pitää peliä hengissä ja modeja pukkaa koko ajan parempia ja parempia. En ole ihan kaikkia delsuja ostanut, mutta kun noita tarjouksesta saa 5-10 eurolla niin ei niihin mene kuin pari kymppiä vuodessa. Ostan lisäreitä mieluiten juuri tällaiseen peliin, joka pysyy hengissä. 12 miljoonaa kopiota myyty, ja tuokin lukema voi olla osin siitä kiinni, että että niitä lisäosia on riittänyt. Kyllähän tuo on Paradoxille perus toimintamalli, ja inhoaa sitä moni, mutta minusta tuo on hyväkin juttu.

Sims 4:ssa käsittääkseni kävi niin, että Sims 3:een verrattuna karsittiin satoja ominaisuuksia pois, jotka myytiin sitten lisäosina. Tuollainen on tietysti aika karua.
 
Liittynyt
05.09.2020
Viestejä
1 392
Ajosimu omassa kaupungissa olisi kiva lisä. Ehkä kolmosversiossa on jo joku GTA online tyylinen pelitila.
 
Liittynyt
30.08.2017
Viestejä
187
Mahtava uutinen, innolla odotellaan jatko-osaa. Lisää syvyyttä, peruspeli on hyvin kunnossa. Ehkä lisää tuotantoketjuja yms.
 
Liittynyt
23.10.2016
Viestejä
1 248
Ainakin jotain parannusta liikenteeseen odottaisin. Lähinnä siis autojen AI:hin ettei ne pässit pakkautuisi motarilla yhdelle kaistalle koska ovat kääntymässä oikealle joskus parin kilometrin päässä. Ja että jos jossain tiellä on ruuhkaa niin osaisivat mennä toista reittiä. Liikenneruuhkien helpottamiseen oli ykköselle ties mitä modia mutta sitten sai käyttää tuntitolkulla aikaa siihen että nysvää joka risteyksen kaistamerkintöjä ja liikennevaloja yrittäessään purkaa kilometrien mittaisia autojonoja. Risteyksien modaaminen ja mitä eksoottisempien tieratkaisujen rakentelu oli jossain määrin ihan mukavaa puuhaa, mutta liikenne oli silti se pahin hermoja raastava ominaisuus ykkösessä.

Jotain tällaista voisi siis toivoa C:S II:lta:
- Parempi liikenteen AI
- Isompi pelialue
- Paremmat grafiikat
- Suurin piirtein se sisältö joka ykkösestä lisäreineen löytyy
- Jotain pelikokemusta syventävää ykköseen verrattuna
 
Liittynyt
19.11.2022
Viestejä
14
Itselle tuli noista pelin mainoslauseista mieleen, että siinä on pelin sisään rakennettu modaustyökalu jolla pystyy tekemään esim mieleisiään taloja ja liikekiinteistöjä. Olisikohan mahdollista että tietkin rakennettaisiin valitsemalla kaistaluku ja muut ominaisuudet siihen päälle. Sitten tietenkin hirveä määrä vapaavalintaisia tavaroita ym millä voi koristella kaupunkia.
 

ssg

Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
1 878
Itselle tuli noista pelin mainoslauseista mieleen, että siinä on pelin sisään rakennettu modaustyökalu jolla pystyy tekemään esim mieleisiään taloja ja liikekiinteistöjä. Olisikohan mahdollista että tietkin rakennettaisiin valitsemalla kaistaluku ja muut ominaisuudet siihen päälle. Sitten tietenkin hirveä määrä vapaavalintaisia tavaroita ym millä voi koristella kaupunkia.
Miten muistelisin että tälläinen ominaisuus oli jo jossain pelissä? Jos ei Cities Skylinesissa niin sitten kai SimCityssä. Ainankin leikin jollain prop builderilla jolla pystyi muokkaamaan olemassa olevia rakennuksia kaikenmaailman pikkutilpehöörillä.
 
Liittynyt
28.10.2016
Viestejä
5 620
Ykös Citiesissähän on tuo talon muokkaus vaihtoehto, joskin se on "erillinen" niin, ettei voi muokata jotain yksittäistä taloa, vaan pitää käydä luomassa "template" jota sit peli käyttää tai on käyttämättä.

Ehkä vähän vaikea jotenkin miettiä että mitä vois parantaa kun ilman modeja ei ole pelannut pitkään aikaan eikä enää oikeen muista, että mikä edes on peruspeliä ja mikä jotain modia. Toivoisin kuitenkin, että osa noista suosituimmista modeista olis pelissä jollain tavalla, esim. traffic managerit ja move everything yms.

Itelle ehkä suurin toive olis se, että kaupungit jotenkin linkittyis toisiinsa ja jopa olis jotain merkitystä, että tekis jonku kaupungin jossa olis jotain tiettyä teollisuutta tai resurssia. SimCity4ssahan oli tämä suuri kartta, vaikkei sillä nyt hirveenä merkitystä siinä ollutkaan.

Toinen mitä ite toivoisin, että peli pystyis paremmin sietämään korkeuseroja, ilman että näkyis venytettyä ruskeaa tekstuuria talojen välissä tai että puolet rakennuksesta on montussa ja toinen puoli vuoren reunalla.
 
Liittynyt
28.03.2019
Viestejä
255
Move It ja Intersection Marking Tool modien tekijäthän työskentelee Colossal Orderille ainakin mitä youtube videoita on uskominen.
Kartta tulee olemaan suuri kun saavutuksissa mainitaan 150 laattaa, ellei sit yksittäinen laatta oo pienempi mitä CS1:ssä. Nähtävästi palvelujakin pystyy kohdistamaan kaupunginosiin.
 

Vision

Make ATK Great Again
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
2 462
Pystyykö alkuperäisessä osassa käyttämään virallisia karttapalveluita hyväkseen, esim. google, bing ? Omat pelaamiset ovat monenkymmenen vuoden takaa SC-peleissä ja jo tuolloin kävi mielessä että olisipa hienoa rakentaa kaupunki omalle kotikunnalle.
 
Liittynyt
23.10.2016
Viestejä
1 248
Pystyykö alkuperäisessä osassa käyttämään virallisia karttapalveluita hyväkseen, esim. google, bing ? Omat pelaamiset ovat monenkymmenen vuoden takaa SC-peleissä ja jo tuolloin kävi mielessä että olisipa hienoa rakentaa kaupunki omalle kotikunnalle.
Joo, tarvii harmaasävyisen topografisen kartan ja jollain työkalulla sen pohjalta voi luoda mapin Cities: Skylinesiin. Tein omasta kotikaupungista kartan peliin. Siitä on jokunen vuosi aikaa niin en enää muista miten tuo tarkalleen ottaen toimi, mutta mahdollista se kuitenkin on.

Edit: osoitteesta terrain.party pääsee alkuun näköjään.
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
1 563
Move It ja Intersection Marking Tool modien tekijäthän työskentelee Colossal Orderille ainakin mitä youtube videoita on uskominen.
Kartta tulee olemaan suuri kun saavutuksissa mainitaan 150 laattaa, ellei sit yksittäinen laatta oo pienempi mitä CS1:ssä. Nähtävästi palvelujakin pystyy kohdistamaan kaupunginosiin.
150 ruutua on varmaan ykkösenkin kokoisilla ruuduilla ihan mahdollinen kartan koko, kun modeillakin se 81 kerran onnistuu. Luulisi alusta asti tehokkaammalle pelimoottorille ja uudemmalle raudalle suunnitellun pelin pystyvän siitä vielä parantamaankin. Tosin jos yksittäisen ruudun koko olisi vaikkapa puolitettu, olisi pelialue silti yli nelinkertainen ykköseen verrattuna - siis neliönmuotoisen alueen tapauksessa kaksinkertainen suuntaansa. Tätäkin ratkaisua voisi varmaan perustella sillä, että tällöin tarvitsisi harvemmin ostaa esim. lähinnä merta sisältävää ruutua vain saadakseen pienen kaistaleen rantaa itselleen. Pienemmillä ruuduilla hukkaan menisi nimittäin vähemmän, ja suuren ruutumärään vuoksi yksittäisten ruutujen "hukkaaminen" ei edes haittaisi hirveästi. Toivon silti mieluummin samankokoisia ruutuja, mutta pienemmät ruudut + modit olisi jo sekin aika mainio juttu.

Joo, tarvii harmaasävyisen topografisen kartan ja jollain työkalulla sen pohjalta voi luoda mapin Cities: Skylinesiin. Tein omasta kotikaupungista kartan peliin. Siitä on jokunen vuosi aikaa niin en enää muista miten tuo tarkalleen ottaen toimi, mutta mahdollista se kuitenkin on.

Edit: osoitteesta terrain.party pääsee alkuun näköjään.
terrain.party vaikuttaakin näppärälle, mutta jonkin verran askartelemistahan noistakin taitaa yleensä tulla. Käsittääkseni korkeuskartoista peliin tuotuja karttojakin kannattaa usein viilata jonkin verran käsin, sillä kaikki yksityiskohdat eivät välttämättä taivu hirmu nätisti peliin. Toki jos ei ole niin tarkkaa, niin mitään ylimääräistäkään ei varmaan tarvitse ihan väkisin säätää.
 
Liittynyt
18.07.2020
Viestejä
91
Minulla ainakin tuo terrain.party antaa erroria, mutta Cities: Skylines map generator (skydark.pl) toimii. Kuten @Xiyng sanoi niin aika karkeaa jälkeä tulee kun importtaa heightmapin suoraan, mutta sen avulla saa ainakin hyvän pohjan jonka voi viimeistellä CS:n karttaeditorilla siistiksi mapiksi.

Tämän keskustelun innoittamana testasin eilen illalla CS:n karttaeditoria ekaa kertaa ikinä ja sain noin tunnissa tehtyä tällaisen ja aloitin siihen jo kaupunkiakin rakentaa. Pohjalle otettu Suomen pienimmän kaupungin (Kaskinen) heightmap ja muokattu karttaeditorissa käsin valmiiksi. En viimeistellyt kovin tarkasti joten rantaviivat on vähän sinnepäin.
1678359786375.png

Eli tosi näppärältä tuntuu karttojen tekeminen, ehkä niitä tulee muutama tehtyä CS2:sta odotellessa
 
Liittynyt
07.02.2017
Viestejä
2 005
Mitkä on porukan isoimmat toiveet ja pelot mistä parannetaan ykkösen suhteen?
Että peli olisi viimeisen päälle optimoitu hyödyntämään mitä nyt PC-puolella hyödynnettävissä on. Vähän nyt nuo rtx-fiilistelyt hermostuttaa. Ei mentäisi ainakaan konsoleiden ehdoilla.
 
Liittynyt
12.01.2019
Viestejä
95
Off-topic, mutta pystyisitkö antamaan jonkinlaisen talouden tunnusluvun minkä jälkeen se ei ole rahasta kiinni?
Ymmärrän, että pelaajat ovat kyynisiä ja kyllästyneitä rahastukseen DLC:llä, mutta CL1 on hyvä esimerkki siitä miten se voi olla hyvä asia. Alkuperäinen peli pyöräytettiin noin kymmenen hengen tiimillä kahdessa vuodessa ja projektin mittakaava oli noille resursseille varmasti kova ponnistus. Kun pelistä tuli yllätyshitti, rahaa tuli, mikä mahdollisti jatkokehityksen. Mutta kymmenenkin hengen tiimin pyörittäminen syö Suomessa helposti miljoonan vuodessa. DLC-kassavirta on mahdollistanut tiimin kasvattamisen nyt noin 30 henkeen ja jatkuva kiinnostus mahdollistaa kakkososan tekemisen kolminkertaisilla resursseilla.
 
Liittynyt
11.02.2019
Viestejä
87
Ymmärrän, että pelaajat ovat kyynisiä ja kyllästyneitä rahastukseen DLC:llä, mutta CL1 on hyvä esimerkki siitä miten se voi olla hyvä asia. Alkuperäinen peli pyöräytettiin noin kymmenen hengen tiimillä kahdessa vuodessa ja projektin mittakaava oli noille resursseille varmasti kova ponnistus. Kun pelistä tuli yllätyshitti, rahaa tuli, mikä mahdollisti jatkokehityksen. Mutta kymmenenkin hengen tiimin pyörittäminen syö Suomessa helposti miljoonan vuodessa. DLC-kassavirta on mahdollistanut tiimin kasvattamisen nyt noin 30 henkeen ja jatkuva kiinnostus mahdollistaa kakkososan tekemisen kolminkertaisilla resursseilla.
Näimpä. Ja CS1 tapauksessa ei ainakaan itselle tullu fiilis, että DLC:t ois millään tavalla pakollisia vaan ostin ne mitkä kiinnosti. Toivottavasti CS2 elinkaari ja jatkokehitys on samaa luokkaa mitä nyt nähty.
 
Liittynyt
09.10.2020
Viestejä
283
Muutamia asioita mitkä ekassa osassa on häirinnyt:

-AI-kuskit ovat ns täydellisiä kuljettajia. Mitä ruuhkaisempi tie, sitä paremmin tasa-arvoinen risteys toimii. Toivoisin tokaan osaan liikenneonnettomuudet ja niiden hallintaa liikennejärjestelyillä. Muutenkin liikenteen tekoälyähän voi parannella liki loputtomiin.
-rakentaminen ei näy liikennemäärissä ja on muutenkin vain rahasta kiinni. Tiet voisi valmistua esimerkiksi siten että piirrät kartalle suuntaviivat ja tie alkaa rakentumaan hiljalleen. Ja se näkyisi työmaaliikenteenä. Mahdollisesti pitäisi huolehtia myös resursseista jollain tapaa.

Noihin nyt voisi alkuun tulla jotain muutosta. Luulen kyllä että tämä jää alkuun pelaamatta, saattaa olla aika raskas peli läppärillä pelattavaksi.
 
Liittynyt
28.10.2016
Viestejä
5 620
Muutamia asioita mitkä ekassa osassa on häirinnyt:

-AI-kuskit ovat ns täydellisiä kuljettajia. Mitä ruuhkaisempi tie, sitä paremmin tasa-arvoinen risteys toimii. Toivoisin tokaan osaan liikenneonnettomuudet ja niiden hallintaa liikennejärjestelyillä. Muutenkin liikenteen tekoälyähän voi parannella liki loputtomiin.
-rakentaminen ei näy liikennemäärissä ja on muutenkin vain rahasta kiinni. Tiet voisi valmistua esimerkiksi siten että piirrät kartalle suuntaviivat ja tie alkaa rakentumaan hiljalleen. Ja se näkyisi työmaaliikenteenä. Mahdollisesti pitäisi huolehtia myös resursseista jollain tapaa.

Noihin nyt voisi alkuun tulla jotain muutosta. Luulen kyllä että tämä jää alkuun pelaamatta, saattaa olla aika raskas peli läppärillä pelattavaksi.
Kieltämättä kuskit ja liikenne tarjosi haastetta lähinnä typeryyden kautta "samaa kaistaa kaikki", ellei sit asettanut jotain määrityksiä, että rekat yhelle kaistalle jne. Toisaalta sit nuo risteykset tuntui toimivan just parhaiten ku heitti kaikki liikennevalot ja -merkit pois ja kaikki vaan meni siitä läpi. Toki tämä nyt oli modin aiheuttamaa, mutta eniveis.

Itekki toivoisin vähän tuommosta "edistyneempää" rakentelua, että ei vois aina vaan vetää puskutraktorilla koko asuinalueen delete ja sit alottaa alusta. Toisaalta joskus se on kiva kun rakentelee vaan rakentelemisen vuoksi, mutta tämän nyt voi ratkaista ihan sillä "creative" modella.
 

Rusna

Make ATK Great Again
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
2 266
Vaikea keksiä, mitä niin killeriä voivat tähän tehdä mikä oikeuttaa täyden hintalapun. Olen mielelläni väärässä, mutta kyllähän ykkönen osui kultasuoneen aikanaan kaikkien surkeiden SimCityn-viritelmien keskellä.
 

PCB

Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
1 817
Vaikea keksiä, mitä niin killeriä voivat tähän tehdä mikä oikeuttaa täyden hintalapun. Olen mielelläni väärässä, mutta kyllähän ykkönen osui kultasuoneen aikanaan kaikkien surkeiden SimCityn-viritelmien keskellä.
Ai että kaikki uudet versiot pelistä aina alennusmyynnillä? Erikoinen ajatusmalli.

Ykkösosa oli niin loistava peli, että ei tarvitse kovinkaan erikoista tarjota modernisaation lisäksi, että täysi hinta ansaittu. Itse toki uskon että tulee huippupeli, Colossal Order on laatustudio verrattuna johonkin Maxisiin.
 
Liittynyt
09.10.2020
Viestejä
283
Mielenkiintoa jatko-osaan lisää sekin, että ykkösosan pääsuunnittelija Karoliina Korppoo ei ole enää Colossal Orderin palveluksessa. Jännä nähdä millainen peli sieltä tulee ilman hänen vaikutustaan.
 
Liittynyt
24.10.2016
Viestejä
6 111
Ai että kaikki uudet versiot pelistä aina alennusmyynnillä? Erikoinen ajatusmalli.

Ykkösosa oli niin loistava peli, että ei tarvitse kovinkaan erikoista tarjota modernisaation lisäksi, että täysi hinta ansaittu. Itse toki uskon että tulee huippupeli, Colossal Order on laatustudio verrattuna johonkin Maxisiin.
Onhan se loistava, jos sisältöä riittää. Turha kuvitella yli 4/10, jos taas kaikki puuttuu peruspelistä ja sitä täytellään 4v maksullisin lisärein.
 
Liittynyt
05.01.2021
Viestejä
1 466
Näyttää kyllä todella hyvältä tämä kakkosversio! Tykkään paljon noista astetta aidomman näköisistä grafiikoista. Myös teiden rakentelu ym. overlayt näyttää lupaavilta tässä uudessa trailerissa.

Tätä on muutkin toivonut, mutta omana haaveena olisi ykkösosaan parannuksena se että kaupungin perustamiseen olisi joku syy ja keskipiste, esim. rautatieasema tai joku teollisuuden ala tms.

Ykkösessä jos pelasi normaalia modea (mitä harvoin tuli tehtyä) niin tuntui jotenkin mitäänsanomattomalta alkaa vaan keskelle tasaista maata alkaa pykäämään taloja ja miettiä että miksiköhän nämä ihmiset edes tänne haluisi muuttaa.

Vapaalla rahalla ja kaikki avattuna tuli usein aloitettua esim rakentamalla ensin öljysatama ja sen jälkeen sen ympärille asuinalueita. Tai vaikkapa niemen nokkaan iso rautatieasema monine rautateineen ja lähteä siitä levittämään kaupunkia rautatieasemien kautta.
 
Liittynyt
28.10.2016
Viestejä
5 620
Näyttää kyllä todella hyvältä tämä kakkosversio! Tykkään paljon noista astetta aidomman näköisistä grafiikoista. Myös teiden rakentelu ym. overlayt näyttää lupaavilta tässä uudessa trailerissa.

Tätä on muutkin toivonut, mutta omana haaveena olisi ykkösosaan parannuksena se että kaupungin perustamiseen olisi joku syy ja keskipiste, esim. rautatieasema tai joku teollisuuden ala tms.

Ykkösessä jos pelasi normaalia modea (mitä harvoin tuli tehtyä) niin tuntui jotenkin mitäänsanomattomalta alkaa vaan keskelle tasaista maata alkaa pykäämään taloja ja miettiä että miksiköhän nämä ihmiset edes tänne haluisi muuttaa.

Vapaalla rahalla ja kaikki avattuna tuli usein aloitettua esim rakentamalla ensin öljysatama ja sen jälkeen sen ympärille asuinalueita. Tai vaikkapa niemen nokkaan iso rautatieasema monine rautateineen ja lähteä siitä levittämään kaupunkia rautatieasemien kautta.
Vähän itekki miettinyt että riittääkö enää into noiden tyhjien kaupunkien tekemiseen kun sitä on ykkösessä niin paljon jo harrastanut. Vähän "roolipelaamista" sitä joutu harrastamaan.
 

Lare

Error 404
Liittynyt
13.11.2016
Viestejä
4 012
Kyllähän tuo kattavia uudistuksia ja parannuksia tuo. Asuintaloihin tulee kaivattua vaihtelua, eli ei ole vain omakotitaloja ja tornitaloja, vaan jotain siitä väliltäkin. Myöskin videolla näkyvä voimala vaikutti aika laajalta, eli saadaan oikeasti isoja voimaloita ja teollisuusrakennuksia, eikä vain omakotitalon näköisiä mökkejä. Yliopiston kampus näytti isolta sekin.

Alkuperäisessä pelissä ärsytti juuri se, kun kaikki koulut, sairaalat ym. näyttävät samalta ja ovat loppujen lopuksi kooltaan pieniä. Olisi myös kiva saada toimivia uimarantoja ilman modejakin :think:
 

PCB

Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
1 817
Näyttää kyllä todella hyvältä tämä kakkosversio! Tykkään paljon noista astetta aidomman näköisistä grafiikoista. Myös teiden rakentelu ym. overlayt näyttää lupaavilta tässä uudessa trailerissa.

Tätä on muutkin toivonut, mutta omana haaveena olisi ykkösosaan parannuksena se että kaupungin perustamiseen olisi joku syy ja keskipiste, esim. rautatieasema tai joku teollisuuden ala tms.

Ykkösessä jos pelasi normaalia modea (mitä harvoin tuli tehtyä) niin tuntui jotenkin mitäänsanomattomalta alkaa vaan keskelle tasaista maata alkaa pykäämään taloja ja miettiä että miksiköhän nämä ihmiset edes tänne haluisi muuttaa.

Vapaalla rahalla ja kaikki avattuna tuli usein aloitettua esim rakentamalla ensin öljysatama ja sen jälkeen sen ympärille asuinalueita. Tai vaikkapa niemen nokkaan iso rautatieasema monine rautateineen ja lähteä siitä levittämään kaupunkia rautatieasemien kautta.
Sulla on ajatusta tässä, olisi hyvä jos olisi realistiset skenaariot kaupungin syille. Toki rautatiet ja asemat tulevat kaupunkeihin vasta silloin, kun on kasvanut riittävästi, ainakin henkilöliikenteelle. Tietysti kaivokset ym. vaativat usein sen heti alkuun.

Mahtavinta olisi, kun voisi pelata co-op:ina samaa kaupunkia tai useita kaupunkeja, vielä jotenkin niin että on riippuvuussuhteita toisiinsa. Tämähän oli Cities XL:ssä ajatus ja ideana loistava, toki co-op:ia ei ollut ja peli oli muuten vaan rikki, eikä sitä sitten koskaan korjattu pelattavaksi (Focus Interactive, haistakaa pitkä...).
 
Liittynyt
28.10.2016
Viestejä
5 620
Kyllähän tuo kattavia uudistuksia ja parannuksia tuo. Asuintaloihin tulee kaivattua vaihtelua, eli ei ole vain omakotitaloja ja tornitaloja, vaan jotain siitä väliltäkin. Myöskin videolla näkyvä voimala vaikutti aika laajalta, eli saadaan oikeasti isoja voimaloita ja teollisuusrakennuksia, eikä vain omakotitalon näköisiä mökkejä. Yliopiston kampus näytti isolta sekin.

Alkuperäisessä pelissä ärsytti juuri se, kun kaikki koulut, sairaalat ym. näyttävät samalta ja ovat loppujen lopuksi kooltaan pieniä. Olisi myös kiva saada toimivia uimarantoja ilman modejakin :think:
Näitähän kyllä sit 'korjattiin' lisäreissä, jossa kaikki yliopistot, sairaalat, tehtaat puistot yms. on muokattavissa isoiksi komplekseiksi.
 
Toggle Sidebar

Statistiikka

Viestiketjut
240 584
Viestejä
4 205 234
Jäsenet
70 921
Uusin jäsen
m4ke72

Hinta.fi

Ylös Bottom