Chilin kasvatus-topic

Liittynyt
25.01.2017
Viestejä
572
Pitää itte yrittää lampun alla vetää homma loppuun kun on niin monta jotka on vielä kukassa.
 
Liittynyt
30.08.2020
Viestejä
321
Alkaa kohta olla kasvukausi ohi. Ainakin henkinen, sen verran on kirvoja että alkaa keittää koko homma...
Hmm, missähän mun kirvat on, ei ole näkynyt vielä. Normaalisti Oulun korkeudella on jo yöpakkasia ollu niin paljon että kasvu ohi, mutta nyt jatkuu vielä toistaiseksi. Harmi vain että keväällä tuli laiskoteltua, niin että ei taimet ollu isommissa purkeissa ajoissa(taimipurkeissa juuret solmussa) ja se viivästytti kasvukautta turhaan.
 
Liittynyt
06.11.2016
Viestejä
62
Mulla on tässä Oulun pohjoispuolella vielä puskat täynnä raakileita ja eilen otin kilonverran kypsiä
käsittelyyn ja mahdan ainakin puolet laittaa kylmäsavuun ja siitä kuivuriin, ja sitten jauheeksi niin
on perkeleen hyvää matskua käytännössä mihin vaan.

Viime vuonnakin oli jo useampia pakkasia käynyt ennen kuin keräsin puskan kasvihuoneesta tyhjiksi
ja osan koitin kypsytellä sisällä loppuun ja suurin osa kypsyikin ja en nyt osaa sanoa että vaikuttiko miten makuun, mutta soosia tuli kaikista tehtyä.

Laitoin aiemmin linkin siihen Marttojen paholaisenhilloon ja edelleenkin väitän että sitä pikkuisen muokkaamalla saa helvetin hyvän makuista tavaraa, ja makeutta joku moitti niin siitä pääsee eroon
sokeria vähentämällä ja itsekin olen käyttänyt maks. puolet siitä hillosokerista mitä siinä oli.
 
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
262
Laitoin aiemmin linkin siihen Marttojen paholaisenhilloon ja edelleenkin väitän että sitä pikkuisen muokkaamalla saa helvetin hyvän makuista tavaraa, ja makeutta joku moitti niin siitä pääsee eroon
sokeria vähentämällä ja itsekin olen käyttänyt maks. puolet siitä hillosokerista mitä siinä oli.
Yksi hyvä keino vähentää sokerin määrää on myös hyytelösokeri, ei tule niin lirua mutta saa vähennettyä sokerin määrää. Eikä sitäkään tarvitse ihan ohjeen mukaan laittaa.
 
Liittynyt
06.11.2016
Viestejä
62
Joo tuo näytti olevan melkein samankokonen paketti ja voisi testata minkälainen ero.

Minä olen siis Marttojen ohjeesta poikennut niin että pari jämerää sipulia ja valkosipulia
ainakin kymmenkunta kynttä ja chiliä oon laittanut sekalaisesti mutta olisko 5-6 Habaneroa/Hainan yellow Lantern ja nuo tomaatit on todella kätevä laittaa purkkitavarana, ja siis tuosta hillomarmeladisokerista puolet.

Viikonloppuna tyhjeni joskus keväällä tekemäni viimeinen purkki joten ainakaan säilyvyyteen tuo sokerin puolittaminen ei vaikuttanut.
 
Toggle Sidebar

Statistiikka

Viestiketjut
252 367
Viestejä
4 392 633
Jäsenet
72 971
Uusin jäsen
tuoppi362

Hinta.fi

Ylös Bottom