Battlefield V

Siis mitä. Tän pelin TTK on täydellinen. Vihdoinkin BF1 jälkeen hyvä pelaaja palkitaan kun osaa ampua! Eli mahdollisuus useampaa tappoon putkeen. Ja nyt vai ovat muuttamassa sitä, koska huonot pelaajat vikisee?

Kohta saa sitten taas ampua puoli lipasta per vihu.

:sori:
 
Ja se vikinäkin johtuu TTD:stä, ei TTK:sta. Jotain vikaa vissiin tuossa damagen vastaanotossa, joka johtaa äkkikuolemiin. Olisi kyllä parempi, kun ei tehtäisi suuria muutoksia pelin perustoimintoihin näin hätäisesti. TTK on juuri hyvä tässä.
 
Siis mitä. Tän pelin TTK on täydellinen. Vihdoinkin BF1 jälkeen hyvä pelaaja palkitaan kun osaa ampua! Eli mahdollisuus useampaa tappoon putkeen. Ja nyt vai ovat muuttamassa sitä, koska huonot pelaajat vikisee?

Kohta saa sitten taas ampua lippaan per vihu.

:sori:
Tää on kaikkien nykyisten multiplayerien syöpä, eli pelaajakunta valittaa mekanismeista, kunnes devit antavat periksi ja sotkevat balanssin kokonaan. Tän vuoksi kynnys läheteä opettelemaan mitään uutta skill-based peliä on aika suuri, kun oma suosikkihahmo tullaan kuitenkin nerffaamaan täysin köpöksi ja sitten pitää opetella kaikki uudestaan, pahimmillaan parin kuukauden välein (Overwatchin lopetin tästä syystä ja myös RS6 raivostuttaa kovasti)

Aiheesta: RO2:n armoton laaki-ja-vainaa systeemi ikuisesti paras/best
 
Tää on kaikkien nykyisten multiplayerien syöpä, eli pelaajakunta valittaa mekanismeista, kunnes devit antavat periksi ja sotkevat balanssin kokonaan. Tän vuoksi kynnys läheteä opettelemaan mitään uutta skill-based peliä on aika suuri, kun oma suosikkihahmo tullaan kuitenkin nerffaamaan täysin köpöksi ja sitten pitää opetella kaikki uudestaan, pahimmillaan parin kuukauden välein (Overwatchin lopetin tästä syystä ja myös RS6 raivostuttaa kovasti)

Aiheesta: RO2:n armoton laaki-ja-vainaa systeemi ikuisesti paras/best

Muuttaisivat sitä aseiden balanssia. Puolet pelin taktisista ominaisuuksista katoaa jos TTK nousee.
 
Ja se vikinäkin johtuu TTD:stä, ei TTK:sta. Jotain vikaa vissiin tuossa damagen vastaanotossa, joka johtaa äkkikuolemiin. Olisi kyllä parempi, kun ei tehtäisi suuria muutoksia pelin perustoimintoihin näin hätäisesti. TTK on juuri hyvä tässä.


Olen kyllä itsekin huomannut, että välillä kuolee silmänräpäyksessä. Tähän voi tulla mun puolesta muutosta, mutta ei mitään isoja. Tulee kyllä ekana mieleen se, että nettikoodi niinsanotusti laahaa ja se sitten näyttää siltä, että kuolisi instana.
 
Olen kyllä itsekin huomannut, että välillä kuolee silmänräpäyksessä. Tähän voi tulla mun puolesta muutosta, mutta ei mitään isoja. Tulee kyllä ekana mieleen se, että nettikoodi niinsanotusti laahaa ja se sitten näyttää siltä, että kuolisi instana.
Tämä.
 
Jotain random pätkiä, joista suuri osa viikonlopun ajalta. Osassa pätkistä näkyy myös CPU/GPU käyttöasteet yms. 1080p low asetukset ja ffr off.
Tämän sisällön näkemiseksi tarvitsemme suostumuksesi kolmannen osapuolen evästeiden hyväksymiseen.
Lisätietoja löydät evästesivultamme.


Alkuun Recon tuntui erittäin huonolta, mutta pienen harjoittelun jälkeen tuollakin saa hyvin tuhoa aikaiseksi. Gewehr sopinut omaan käteen parhaiten. Lisäksi pathfinder rooli, beacon ja spotting scope.

Pelin parhaaksi jokatilanteen aseeksi julistan assaultin M1A1 carbinen. Ase tuli vedettyä sen verran pikasesti 10 levelille, etten kerennyt edes yhtään päivitystä laittamaan. Pitää varmaan palata tuon aseen kimppuun ennen kuin se saa nerffiä.

Pistoolina olen käyttänyt revolveria jokaisella classilla. Oli jotenkain tuttu valinta BF1 auto revolverin jälkeen.

Support on vielä level 4, mutta muut inffi classit alkaa olla 20 levelillä. En tiedä mikä siinä on, mutta supportilla pelaaminen ei kiinnosta yhtään :D

Omasta mielestä aika erikoista kuinka alas erilaiset rankit pelissä on laitettu. Maksimi rank on 50. Classit on rajoitettu 20 levelille ja aseet 10 levelille. Myös ribboneiden puuttuminen ihmetyttää.

Tulipas aika sekalaista asiaa :D
 
Viimeksi muokattu:
Olen kyllä itsekin huomannut, että välillä kuolee silmänräpäyksessä. Tähän voi tulla mun puolesta muutosta, mutta ei mitään isoja. Tulee kyllä ekana mieleen se, että nettikoodi niinsanotusti laahaa ja se sitten näyttää siltä, että kuolisi instana.

Niin ja pelaajat valittavat enimmäkseen tästä. DICE taas ilmeisesti tietää tämän "bugin" kuolemisessa mutta eivät tiedä mistä se johtuu tai miten korjata se --> ratkaisuna purkkaviritelmä, jossa TTK korkeammaksi.
 
Sain lopulta toimimaan Bäfän kahdella ytimellä. Jos jollain tulee sama ongelma, niin tee user.cfg tekstitiedosto Bäfä 5:n asennuskansioon ja kirjoita tähän tekstitiedostoon:

Thread.ProcessorCount 4
Thread.MinFreeProcessorCount -2


Onko kukaan saanut toimimaan Bäfää läppärillä, jossa on vain Intelin prossu? Minulla toimi beta i5-8250U:lla, mutta ei toimi enää täysversio. Parin kertaa peli on käynnistynyt, mutta siihen jää.
 
Vielä en ole peliä hankkinut, ajattelin testata ensiksi sen 10h tuolla EA Accesilla. Mitenköhän pyörii 7700k + GTX 1070 setillä? Entä löytyykö tästä millainen hardcore, onko samanlainen floppi kuten BF1 vai kenties BF4 tyylinen?
 
Vielä en ole peliä hankkinut, ajattelin testata ensiksi sen 10h tuolla EA Accesilla. Mitenköhän pyörii 7700k + GTX 1070 setillä? Entä löytyykö tästä millainen hardcore, onko samanlainen floppi kuten BF1 vai kenties BF4 tyylinen?

Ei ole vielä hc peli muotoa pelissä.
Ja hyvin pitäisi pyöriä tuolla kokoonpanolla, tässä jotain tuntumaa miten pöyrii kaikki ultralla samoilla osilla:
Tämän sisällön näkemiseksi tarvitsemme suostumuksesi kolmannen osapuolen evästeiden hyväksymiseen.
Lisätietoja löydät evästesivultamme.
 
Viimeksi muokattu:
Noniin, ekaa kertaa tuli vastaan päättymätön peli. Aiemmin jo puhuinkin tuosta, että Frontlinessa pelikello voi bugittaa. Tällä kertaa kävi sitten niin, että pääkello bugitti ja peli ei päättynyt sitten peliajan loppumiseen. Sen jälkeen vihollistiimi pääsi hyökkäämään ja heidän hyökkäyksensä jäi jumiin, eikä siis sekään päättynyt tikettien loppuun kulumiseen. Peli jäi siis odottamaan sitä, että he pommittaisivat jäljellä olevat kohteet. Tämänpä jälkeen peli päätti sitten vielä bugittaa pommin. Eli peli jäi odottamaan B:n pommittamista ja hyökkääjille ei kuitenkaan pommia spawnannut. Samaan aikaan siis pelissä bugittaa kello, tiketit ja pommi. Hyvin menee. :tup:
 
Noniin, ekaa kertaa tuli vastaan päättymätön peli. Aiemmin jo puhuinkin tuosta, että Frontlinessa pelikello voi bugittaa. Tällä kertaa kävi sitten niin, että pääkello bugitti ja peli ei päättynyt sitten peliajan loppumiseen. Sen jälkeen vihollistiimi pääsi hyökkäämään ja heidän hyökkäyksensä jäi jumiin, eikä siis sekään päättynyt tikettien loppuun kulumiseen. Peli jäi siis odottamaan sitä, että he pommittaisivat jäljellä olevat kohteet. Tämänpä jälkeen peli päätti sitten vielä bugittaa pommin. Eli peli jäi odottamaan B:n pommittamista ja hyökkääjille ei kuitenkaan pommia spawnannut. Samaan aikaan siis pelissä bugittaa kello, tiketit ja pommi. Hyvin menee. :tup:


Ai että kyllä kelpaisi tuo kun on assignment jossa pitää 20headshottia rundin aikana.:drool:
 
Ei ole vielä hc peli muotoa pelissä.
Ja hyvin pitäisi pyöriä tuolla kokoonpanolla, tässä jotain tuntumaa miten pöyrii kaikki ultralla samoilla osilla:
Tämän sisällön näkemiseksi tarvitsemme suostumuksesi kolmannen osapuolen evästeiden hyväksymiseen.
Lisätietoja löydät evästesivultamme.

En kyllä saanut ultralla pyörimään mitenkään ~90fps kuten videolla. Jotkut custom asetukset laitoin ja ikinä ei pudonnut alle 60fps vaan seilasi tilanteesta riippuen 60fps-80fps välillä, käytössä siis 1080p reso. Kaksi erää ehdin pelata ja sinällänsä peli vaikutti ihan mukavalta. Testataan nyt tuo 10h kokeilujakso ja sen jälkeen ostopäätöstä kehiin.
 
En kyllä saanut ultralla pyörimään mitenkään ~90fps kuten videolla. Jotkut custom asetukset laitoin ja ikinä ei pudonnut alle 60fps vaan seilasi tilanteesta riippuen 60fps-80fps välillä, käytössä siis 1080p reso. Kaksi erää ehdin pelata ja sinällänsä peli vaikutti ihan mukavalta. Testataan nyt tuo 10h kokeilujakso ja sen jälkeen ostopäätöstä kehiin.

Onhan uusimmat nvidian ajurit asennettu?
 
Juu, latailin ennen pelisessiota. Kumpaa tässä kannattaa käyttää, DX11 vai DX12?

Näyttää olevan vähän kiinni keneltä kysyy, joillain toimii dx11 paremmin ja joillain dx12, itsellä pöyrii dx12 paremmin 1080ti näyttiksellä, suosittelen kokeilemaan molempia vaikka singleplayer ja vertaamaan fps.

Tuossakin vertailua, dx12 reilusti parempi fps:
Tämän sisällön näkemiseksi tarvitsemme suostumuksesi kolmannen osapuolen evästeiden hyväksymiseen.
Lisätietoja löydät evästesivultamme.
 
Näyttää olevan vähän kiinni keneltä kysyy, joillain toimii dx11 paremmin ja joillain dx12, itsellä pöyrii dx12 paremmin 1080ti näyttiksellä, suosittelen kokeilemaan molempia vaikka singleplayer ja vertaamaan fps.

Tuossakin vertailua, dx12 reilusti parempi fps:
Tämän sisällön näkemiseksi tarvitsemme suostumuksesi kolmannen osapuolen evästeiden hyväksymiseen.
Lisätietoja löydät evästesivultamme.

Ok, pitää vielä katsella asetukset läpi että onko joku FPS-syöppö jäänyt päälle. Kaverille jo ehdin manata pelin raskautta mutta katsotaan nyt. Toisaalta, nythän tässä olisi syytä ostaa RTX 2070 kun kylkiäisenä saisi myös pelin.

EDIT: Oletuksena oli DX11 päällä. FPS nousi huomattavasti.
 
Viimeksi muokattu:
Jaahas, mikäs tässä nyt. Ei päästä pelaamaan multiplayeria DX12 päällä, sanoo että "Missing online access", pelkästään single player toimii. Vastaavasti DX11 päällä multiplayer toimii normaalisti :confused: Ilmeisesti muillakin ollut samoja ongelmia.
 
Jaahas, mikäs tässä nyt. Ei päästä pelaamaan multiplayeria DX12 päällä, sanoo että "Missing online access", pelkästään single player toimii. Vastaavasti DX11 päällä multiplayer toimii normaalisti :confused: Ilmeisesti muillakin ollut samoja ongelmia.

Onpa jännä, joku bugi on joo mihin ei näköjään syytä ole vielä löydetty.


“Missing online access” message
If you’re sure your account isn’t banned, suspended, or underage, try turning off Direct X 12 in your video settings and restarting Battlefield V. This workaround should help while we investigate what’s causing the error"

Editt, näyttää olevan vain tuossa 10h trialissa tämä bugi, hyvä ensivaikutelma.:tup:

"Are you playing the trial version of the game? DX12 disabling online features is a known bug when you're playing the trial version for some reason."
 
Muuten varmasti ihan hyvä peli, mutta minä en pääse edes menuun asti. Taustakuva kyllä näkyy ja pyörii mutta ei mitään muuta. Onko muilla ollut samaa ongelmaa ja miten tästä pääsee eteenpäin?
 
Muuten varmasti ihan hyvä peli, mutta minä en pääse edes menuun asti. Taustakuva kyllä näkyy ja pyörii mutta ei mitään muuta. Onko muilla ollut samaa ongelmaa ja miten tästä pääsee eteenpäin?
Näyttääkö tältä? Discord porukassa yhellä tyypillä on jämähtänyt tällä tavalla, mutta ongelmaan ei ole löytynyt vielä ratkaisua.
unknown.png
 
Kyllä, juuri sama homma. Sain pelin käynnistymään kun editoin dx12 päälle manuaalisesti. Kun asetuksista pistää dx12 pois päältä niin taas sama homma.

Tämän sisällön näkemiseksi tarvitsemme suostumuksesi kolmannen osapuolen evästeiden hyväksymiseen.
Lisätietoja löydät evästesivultamme.
tuossa linkki tubeen mistä löysin apuja.

Nyt käynnistyy mutta ainakin kampanjan välivideot pätkivät. Johtuuko koneesta vai mistä sitä en tiedä, mutta ärsyttävä juttu.
 
Support on vielä level 4, mutta muut inffi classit alkaa olla 20 levelillä. En tiedä mikä siinä on, mutta supportilla pelaaminen ei kiinnosta yhtään :D
Supportin M30 Drilling on helvetin hauska ase. Rotterdamin junavaunuissa ja D-lipun kerrostaloissa stalkkerointi conquestissa tuon aseen kanssa on koukuttavaa touhua. Kunpa olis kaupunkimappeja enemmän niin olis enempi ympäristöjä haulikoille.

Hienoa snipaamista btw... kateellisena kattelee kun joillain toi aivot & kädet suostuu yhteistyöhön. Ite en juuri muulla osu vihuihin kuin haulikoilla ja konekivääreillä.
 
onkos muilla latenssin kanssa ongelmia? Ihan saatanan raivostuttavaa kun huitelee 400-700 välimaastossa ihan jatkuvasti.

BF1 ei tätä ongelmaa laisinkaan eikä liioin muutkaan pelit ole näin vitusti tökkineet. Monta hyvää yllätystä mennyt vituiksi kun ammun suoraan päin ja yhtään mitään ei tapahtu :mad:
 
Hienoa snipaamista btw... kateellisena kattelee kun joillain toi aivot & kädet suostuu yhteistyöhön. Ite en juuri muulla osu vihuihin kuin haulikoilla ja konekivääreillä.
Sniputtaminen on tehty kyllä tässä vaikeaksi mitä nyt pari tuntia sitä ehtinyt testailla. Toisaalta se ei itseäni haittaa, pelaamalla oppii. Muutenkin tuntuu että sniput eivät ole niin suuri ongelma kuin esim BF4 aikoihin. Myös ampumamekaniikka tuntuu jotenkin aivan erilaiselta, paljon vaikeampi osua.

EDIT: Ainoa mitä kaipaisin snipereilla olisi joku x4,5 zoomi. Tuntuu että x3 on liian pieni ja x6 on liian iso.
 
Noniin, ekaa kertaa tuli vastaan päättymätön peli. Aiemmin jo puhuinkin tuosta, että Frontlinessa pelikello voi bugittaa. Tällä kertaa kävi sitten niin, että pääkello bugitti ja peli ei päättynyt sitten peliajan loppumiseen. Sen jälkeen vihollistiimi pääsi hyökkäämään ja heidän hyökkäyksensä jäi jumiin, eikä siis sekään päättynyt tikettien loppuun kulumiseen. Peli jäi siis odottamaan sitä, että he pommittaisivat jäljellä olevat kohteet. Tämänpä jälkeen peli päätti sitten vielä bugittaa pommin. Eli peli jäi odottamaan B:n pommittamista ja hyökkääjille ei kuitenkaan pommia spawnannut. Samaan aikaan siis pelissä bugittaa kello, tiketit ja pommi. Hyvin menee. :tup:

Kävi muuten ihan samanlainen tänää täälläkin, tosin operationsissa. Sen verran hyvin meni erä, että toivottavasti nuo statsit ei kadonnut bittiavaruuteen.. Rapiat 7 KD, 140 tappoa ja scoree mielin määrin.
 
Viimeksi muokattu:
Ei kyllä sniputtaminen suju täälläkään, varsinkaan kun päähän ei osu kuin vahingossa. Syytän tästä ainakin osittain tuota 3x scopen ristikkoa :grumpy: Vähän typerää, että vain reconilla on scope glint 3x:ssä.
 
onkos muilla latenssin kanssa ongelmia? Ihan saatanan raivostuttavaa kun huitelee 400-700 välimaastossa ihan jatkuvasti.

BF1 ei tätä ongelmaa laisinkaan eikä liioin muutkaan pelit ole näin vitusti tökkineet. Monta hyvää yllätystä mennyt vituiksi kun ammun suoraan päin ja yhtään mitään ei tapahtu :mad:


Päin vastoin, joka pelissä ~20 luokkaa, ettet vain olisi itse server listalta poiminut huonoa servua? Sitä kautta pääsee iso ping servuun.
 
Jotain random pätkiä, joista suuri osa viikonlopun ajalta. Osassa pätkistä näkyy myös CPU/GPU käyttöasteet yms. 1080p low asetukset ja ffr off.
Tämän sisällön näkemiseksi tarvitsemme suostumuksesi kolmannen osapuolen evästeiden hyväksymiseen.
Lisätietoja löydät evästesivultamme.


Alkuun Recon tuntui erittäin huonolta, mutta pienen harjoittelun jälkeen tuollakin saa hyvin tuhoa aikaiseksi. Gewehr sopinut omaan käteen parhaiten. Lisäksi pathfinder rooli, beacon ja spotting scope.

Pelin parhaaksi jokatilanteen aseeksi julistan assaultin M1A1 carbinen. Ase tuli vedettyä sen verran pikasesti 10 levelille, etten kerennyt edes yhtään päivitystä laittamaan. Pitää varmaan palata tuon aseen kimppuun ennen kuin se saa nerffiä.

Pistoolina olen käyttänyt revolveria jokaisella classilla. Oli jotenkain tuttu valinta BF1 auto revolverin jälkeen.

Support on vielä level 4, mutta muut inffi classit alkaa olla 20 levelillä. En tiedä mikä siinä on, mutta supportilla pelaaminen ei kiinnosta yhtään :D

Omasta mielestä aika erikoista kuinka alas erilaiset rankit pelissä on laitettu. Maksimi rank on 50. Classit on rajoitettu 20 levelille ja aseet 10 levelille. Myös ribboneiden puuttuminen ihmetyttää.

Tulipas aika sekalaista asiaa :D


M1A1 on kyllä tarkka, vakaa ja nopea, mutta onnettoman tehoton. Melkein aina tappo vaatii vähintään 3 osumaa vartaloon, mikä on kyllä liikaa varsinkin kohteen liikkuessa.
 
M1A1 on kyllä tarkka, vakaa ja nopea, mutta onnettoman tehoton. Melkein aina tappo vaatii vähintään 3 osumaa vartaloon, mikä on kyllä liikaa varsinkin kohteen liikkuessa.

Eihän sillä oikeen läheltä pärjääkään hyvää smg/mg/ar pelaajaa vastaan mutta keskipitkältä matkalta noi 3-4 tappavaa kutia saa semmosella varmuudella osumaan että on se siinä hurja vehje. Oon käyttänyt 3x scopen kanssa enimmäkseen.
 
Jahas, heitin jo threadin pois seurannasta kun ajattelin etten peliä pelaa.
Noh, tuli sitten kuitenkin hankittua tuo Access Basic niin sai 10h peliaikaa.... nyt piti sitten ottaa Premier, kun loppui peliaika kesken. :D
Eiköhän se pidä ihan omaksi ostaa, tuon Premier hinnan juoksuttamisen sijaan.

Olen kyllä todella positiivistesti yllättynyt tästä pelistä.
BF1 ei napannut melkein lainkaan, ja mielestäni melko kamalakin peli. Tämä on kyllä aivan eri homma, ja todella viihdyttävää on ollut. :tup:
Vihujen tiputus on jotenkin hyvin tyydyttävää, ja se kuuluisa gunplay on kyllä tässä hyvää toisin kuin BF1.

Suurin miinus on ehdottomasti tuo käyttöliittymä valikoissa.
Noh, onneksi sillä ei ole väliä itse pelaamisen kannalta.
Pelissä häiritsee vain se, että kompassi on siellä minimapin päällä. Olisi todella kätevää jos se olisi ohuena palkkina näytön ylälaidassa. Olisi helpompi nopeasti tsekkaa ja heittää infoa kavereille suunnista.

Yllä puhuttiin DX12, toimiiko se tosiaan hyvin tässä? Tuntuu että monissa peleissä, ja ainakin BF1 alkuaikoina, se vain aiheutti stutteria tai heikompaa FPS:ää eikä voinut käyttää.
Jos toimii, vaatiiko se sitten jotian 20x0 näyttistä, vai toimiiko paremmin kuin DX11 myös 1070:llä?

Tuosta TTK, toivottavasti eivät nyt mene sitä nostamaan..... korjaisivat vaan superbulletsit, joka on se todellinen ongelma.
Yhtä asiaa en ymmärä mistä osa valittaa, että ei muka tahdo nähdä vihollisia. :confused: Useasti lukenut tuollaista kommenttia. En kyllä kokenut ongelmaksi missään vaiheessa.

Assault ja M1A1 oma valinta tähän mennessä. Lähitaistelussa tulee usein takkiin, mutta onhan se kiva kun voi suhteellisen hyvin counter-snipaa telttailijoita. Medium rangella onkin sitten täydet mahkut.

Perinteinen Battlefield ongelma tässä toki on, että on niiiiin paljon pelaajia ketkä ei vaan tee voiton eteen kauhean paljon. Soolona pelatessa on usein melko masentavaa menoa, kun squadin kaikki kolme muuta joko kökkii vuorella ja tappaa vihun per 5 minuuttia, tai sitten ne säätää jotain muuta.
Conquestia kun siis tulee vain pelattua, niin siitä nämä kokemukset.

Paljon random asiaa samaan viestiin, sori. :D
 
Yllä puhuttiin DX12, toimiiko se tosiaan hyvin tässä? Tuntuu että monissa peleissä, ja ainakin BF1 alkuaikoina, se vain aiheutti stutteria tai heikompaa FPS:ää eikä voinut käyttää.
Jos toimii, vaatiiko se sitten jotian 20x0 näyttistä, vai toimiiko paremmin kuin DX11 myös 1070:llä?


DX12 kyllä toimii, pitäisi olla fps boostia jokaisella näytönohjaimella, täällä 1080ti ja huomaa eron.

Battlefield 5 PC performance analysis: DirectX 12 finally works… though maybe not on AMD CPUs

Tuossa jtn testiä, mukana myös vanhempia näyttiksiä 1060, 580 yms.

edit, tuossa näyttäisi min fps laskevan mutta en kyllä itse ole semmoista huomannut.

Ja näköjään jotain ongelmia amd prossujen kanssa.
 
Viimeksi muokattu:
DX12 kyllä toimii, pitäisi olla fps boostia jokaisella näytönohjaimella, täällä 1080ti ja huomaa eron.

Battlefield 5 PC performance analysis: DirectX 12 finally works… though maybe not on AMD CPUs

Tuossa jtn testiä, mukana myös vanhempia näyttiksiä 1060, 580 yms.
Hmm, mikähän tuossa on takana että min FPS reippaasti huonompi DX12?
Aiheuttaako se sitten kuitenkin paikoin FPS dropppeja.

Keskusteluissa vaihtelee kyllä kovasti kokemukset.
Osalla DX11 tuntuu smoothimmalta, ja osalla DX12. DX12 osa juuri sanoo että tulee pari dippiä rundissa, mistä lie syystä.
How is your DX12 performance after 14. November patch? - Page 4
Significantly better framerate with DX12 : BattlefieldV

Ei siinä, pitää kyllä testata miten on omalla kohdalla. Tuntuu olevan melko tapauskohtaista.
 
Hmm, mikähän tuossa on takana että min FPS reippaasti huonompi DX12?
Aiheuttaako se sitten kuitenkin paikoin FPS dropppeja.

Keskusteluissa vaihtelee kyllä kovasti kokemukset.
Osalla DX11 tuntuu smoothimmalta, ja osalla DX12. DX12 osa juuri sanoo että tulee pari dippiä rundissa, mistä lie syystä.
How is your DX12 performance after 14. November patch? - Page 4
Significantly better framerate with DX12 : BattlefieldV

Ei siinä, pitää kyllä testata miten on omalla kohdalla. Tuntuu olevan melko tapauskohtaista.

Sepä, helposti sen kokeilee kuinka itsellä pyörii parhaiten DX11 vai DX12.
 
  • Tykkää
Reactions: TML
FPS vaikuttaa riippuvan DX11/DX12 lisäksi aika paljon kentästä. Ainakin itsellä lumikentissä FPS on paljon huonompi kun vertaa vaikka aavikkoon.
 
Yllä puhuttiin DX12, toimiiko se tosiaan hyvin tässä? Tuntuu että monissa peleissä, ja ainakin BF1 alkuaikoina, se vain aiheutti stutteria tai heikompaa FPS:ää eikä voinut käyttää.
BF1 DX12 oli koko pelin elinkaaren ajan ihan roska. Kamalat stutterit. BFV:ssä tuli ensimmäisinä päivinä päivityksessä uudistettu DX12-tuki.

Ja näköjään jotain ongelmia amd prossujen kanssa.
Nuokin rajoittuu vain osaan tapauksista kun minulla ainakin toimii DX12 oikein hyvin 4ghz 2700X:llä. Stutterit hyvin vähäisiä ja fps raskaimmissa mapeissa (Rotterdam, Narvik) alimmillaan 110 luokkaa. Kevyemmissä mapeissa fps ei juuri koskaan laske alle 130.

Ei kyllä ole läheskään maksimikarkit taulussa ja ne syövät myös CPU-puolen fps:ää.

Tappiinsa viritetyt b-diet luultavasti auttaa tässä aika paljon.
 
Eihän sillä oikeen läheltä pärjääkään hyvää smg/mg/ar pelaajaa vastaan mutta keskipitkältä matkalta noi 3-4 tappavaa kutia saa semmosella varmuudella osumaan että on se siinä hurja vehje. Oon käyttänyt 3x scopen kanssa enimmäkseen.
3× scope itselläkin käytössä, pitää tänään kopasta 1917. Ainakin ykkösessä oli kova pyssy.
 
Eihän sillä oikeen läheltä pärjääkään hyvää smg/mg/ar pelaajaa vastaan mutta keskipitkältä matkalta noi 3-4 tappavaa kutia saa semmosella varmuudella osumaan että on se siinä hurja vehje. Oon käyttänyt 3x scopen kanssa enimmäkseen.

Läheltä pärjää jos täydellä roffilla osuu jokaisen, tai vihu ei ammu nii kovaa, mutta onhan se altavastaaja. M1A1 on myös yksi lemppareistani, tasapaksu kova ase 3x scopella. Ainut huono puoli lienee toi damage. Turhan usein käy niin, että vihu pääsee karkuu/piiloon kun olisi seuraavasta kudista jo vainaa.

Mites muute jengi yleensä tykkää pelailla aseita? Rautatähtäimellä vai jollain muulla?

Itse pelaan lähes kaikkia "Häyhä" tyylii, eli rautatähtäimellä, lukuunottamatta niitä aseita, joissa se rautatähtäin on lähes käyttökelvoton (mm. MP40). Jotenkin osun vain paremmin niin. Toki voisi vähä lääjentaa kokeilua ja testata asekohtaisesti muitakin tähtäimiä, mutta oletuksena jokaisessa on se rautatähtäin. Toki aseet, joissa käytän pidemmän matkan tähtäintä on eri juttu (mm. snipat ja M1A1 karbiini).

Aika paljo saanut jo materiaalia kasaan, joten voisi luottaa siihen, että ensi vuoden alussa pusken ekan fragivideon ulos.

@Moksu-FIN Laitoin Originissa ystäväpyyntöä, jos satuttaisiin aina välillä samaan squadiin? :) Oletettavasti olet samalla nimellä Originissa. Leilebule on meikän nikki.

Kattelin sun statseja ohimennen niin aika hyvin oot saanut tuota score/min statsia. Mitäs pelimuotoa pääasiassa pelailet? Me olaan pelailtu pääasiassa Grand Operationsia ja siinä ainakin puolustuksessa välillä tuntuu, että ei saa kunnolla pisteitä kun vihun tiimi ei jaksa puskea ja itse ei sitten pääse lähelle tappamaan niitä. Sitten taas saattaa käydä niin, että oma tiimi on niin huono, ettei pääse hyökkäämään edes ekoille lipuille kunnolla. Tällöin tuo score/min statsi kyllä kärsii ja pahasti. Vähä niinkuin paikallaan junnaamista se peli silloin. Conquestissa ei taida näitä ongelmia niin paljon olevan kun pääsee juoksee ympäriinsä lipuille :) Mutta mitä Conquestia pelattiin, niin tuntuu, että siinä ei ole semmoista järkeä/päämäärää kun vihuja tulee joka suunnalta. Grand Operations/Breakthrough on jotenkin Squadin kesken kivempaa.

Voittoprosentti myös aika kovaa luokkaa. Meikällä on vajaa 57%, vaikka lähes kaikki pelisessiot ovat olleet kavereiden kanssa squadissa. Tainnut olla vain kovaa vastarintaa ;)

Meikän k/d on aika kova. Johtuu aika paljo siitä kun Squadi nostelee toisiaan. Kovaa yritystä on kyllä itselläni saada tuota score/min ylöspäin, mutta noi huonot erät huonontaa sitä aikalailla.
 
Viimeksi muokattu:
Kappas Battlefieldtracker pelittää jo tässäkin, innostuin nyt tarkastelemaan statseja tarkemmin. Aika hyvää jälkeä onnistunut näin alkumetreillä tekemään :) Pitkälti sniperina tulee pelailtua ja tykkään kun ovat siitä haastavaa tehneet. Gewehr M95/30 314 tappoa, joista 215 headshotteja. Krag-Jorgensenilla 267 tappoa, joista 207 headshotteja. K/D kärsii aggressiivisesta pelityylistä eli pulttilukollakin lähitaisteluetäisyyksille. Originista löytää nimellä: CombatMonkeyy, jos peliseuraa kaipailee.
 
Noista bugeista jämähtäneet pelikellot ja maan alle kadonneet pommit on vissiin jo mainittu täällä, mutta mites trollaava tulosruutu? Tullut jo yhden sortin vitsi siitä, kun matsin päätteeksi peli arpoo ketkä voittivat ja ketkä hävisivät samassa squadissa. Yhtä randomia kuin RAYlle sanoa että pelaa maltilla hyväksyessä sekä visa että mastercardit hedelmäpeliin. Entäs sitten pienet vihreät miehet, joita näkee useimmiten lyijymyrkytyksen jälkeen? Hyvänä muistutuksena puuttua lähimmäisesi liialliseen bäfän pelaamiseen ennen kuin on liian myöhäistä.
 
Kappas Battlefieldtracker pelittää jo tässäkin, innostuin nyt tarkastelemaan statseja tarkemmin. Aika hyvää jälkeä onnistunut näin alkumetreillä tekemään :) Pitkälti sniperina tulee pelailtua ja tykkään kun ovat siitä haastavaa tehneet. Gewehr M95/30 314 tappoa, joista 215 headshotteja. Krag-Jorgensenilla 267 tappoa, joista 207 headshotteja. K/D kärsii aggressiivisesta pelityylistä eli pulttilukollakin lähitaisteluetäisyyksille. Originista löytää nimellä: CombatMonkeyy, jos peliseuraa kaipailee.

Laitan illalla kaveripyyntöä. Itselläni myös aika aggressiivinen pelityyli, mutta tän uuden bäfän seurauksena on joutunut vähän jarruttelee :) välillä kyllä tulee liikaa haastettua ja siinä sitten huomaa, että liika on liikaa, vaikka neljästä sen kolmen tappaisikin; kukaan tiimistä ei ole lähellä ja joutuu hakemaan vauhtia taas taaempaa.
 
Kyllä on pitänyt ryntäilyt jättää pois, äkkiä on henki pois:D frontlinessa semmonen taakse jättäytyminen ja sivustojen siivoaminen puoliautomaattilla on ihan parhautta.
 
Kyllä on pitänyt ryntäilyt jättää pois, äkkiä on henki pois:D frontlinessa semmonen taakse jättäytyminen ja sivustojen siivoaminen puoliautomaattilla on ihan parhautta.
Frontlines on kyllä jees. Siinä on mukava pelata supportiakin, kun mennään usein edestakaisin. Itse rakennetusta bunkkerista on kiva MG:lla paukuttaa, kun huomaa pellon reunassa liikettä. :D
 
M1A1 on kyllä tarkka, vakaa ja nopea, mutta onnettoman tehoton. Melkein aina tappo vaatii vähintään 3 osumaa vartaloon, mikä on kyllä liikaa varsinkin kohteen liikkuessa.
3x tähtäimellä tuolla saa snipujakin hengiltä. Toimii myös lähitaistelussa, jos vain kerkeää näpyttää tarpeeksi nopeasti ja tarkasti. Ei ole välttämättä pelin paras ase, mutta toimii yllättävän monessa tilanteessa.

Suurin miinus on ehdottomasti tuo käyttöliittymä valikoissa.
Noh, onneksi sillä ei ole väliä itse pelaamisen kannalta.
Pelissä häiritsee vain se, että kompassi on siellä minimapin päällä. Olisi todella kätevää jos se olisi ohuena palkkina näytön ylälaidassa. Olisi helpompi nopeasti tsekkaa ja heittää infoa kavereille suunnista.
Käyttöliittymään on ainakin tulossa parannuksia. Aseiden kustoimoinnit pitäisi onnistua tulevaisuudessa vähemmällä määrällä klikkauksia ja lisäksi pelin aikana.
Kehittäjät on tietoisia tuosta kompassi ehdotuksesta ja uskon että jossain vaiheessa se saadaan ruudun yläreunaan. Kompassi saisi näkyä myös kuolleena.

@Moksu-FIN Laitoin Originissa ystäväpyyntöä, jos satuttaisiin aina välillä samaan squadiin? :) Oletettavasti olet samalla nimellä Originissa. Leilebule on meikän nikki.

Kattelin sun statseja ohimennen niin aika hyvin oot saanut tuota score/min statsia. Mitäs pelimuotoa pääasiassa pelailet? Me olaan pelailtu pääasiassa Grand Operationsia ja siinä ainakin puolustuksessa välillä tuntuu, että ei saa kunnolla pisteitä kun vihun tiimi ei jaksa puskea ja itse ei sitten pääse lähelle tappamaan niitä. Sitten taas saattaa käydä niin, että oma tiimi on niin huono, ettei pääse hyökkäämään edes ekoille lipuille kunnolla. Tällöin tuo score/min statsi kyllä kärsii ja pahasti. Vähä niinkuin paikallaan junnaamista se peli silloin. Conquestissa ei taida näitä ongelmia niin paljon olevan kun pääsee juoksee ympäriinsä lipuille :) Mutta mitä Conquestia pelattiin, niin tuntuu, että siinä ei ole semmoista järkeä/päämäärää kun vihuja tulee joka suunnalta. Grand Operations/Breakthrough on jotenkin Squadin kesken kivempaa.

Voittoprosentti myös aika kovaa luokkaa. Meikällä on vajaa 57%, vaikka lähes kaikki pelisessiot ovat olleet kavereiden kanssa squadissa. Tainnut olla vain kovaa vastarintaa ;)

Meikän k/d on aika kova. Johtuu aika paljo siitä kun Squadi nostelee toisiaan. Kovaa yritystä on kyllä itselläni saada tuota score/min ylöspäin, mutta noi huonot erät huonontaa sitä aikalailla.
Tähän mennessä olen pelannut pelkästään conquestia ja lähes pelkästään muro porukan kanssa discordissa. Conquest on aina ollut ykkös pelimuoto minulle. BF1 operationissa tuli ainakin enemmän pisteitä mitä conquestin puolella, mutta tässä en ole vielä kokeillut grand operations pelimuotoa. Ei ole oikein oma juttu nämä game modet, joissa edetään "suoraviivaisesti" toisen osapuolen hyökätessä ja toisen puolustaessa.

Voittoprosentti on tosiaan ihan hyvä. Oman tiimin voittaminen on ykkösprioriteetti ja toisena tulee se, että löytää itsensä scoreboardin kärjestä pelin loputtua. KD ratiosta en ole pahemmin välittänyt muuta kuin tankkeja käytettäessä.
 
DX12 kyllä toimii, pitäisi olla fps boostia jokaisella näytönohjaimella, täällä 1080ti ja huomaa eron.

Itsellä 1080ti + 4770k:n seurana ja dx12 on kyllä jos jonkinmoista stutteria ja droppailua mitä ei dx11 ilmene. Voi olla että keskimääräinen fps on parempi, mutta pelikokemus ei.
Kannattaa tosiaan testata omalla kokoonpanolla varmasti.
 
Viimeksi muokattu:
Näyttääkö tältä? Discord porukassa yhellä tyypillä on jämähtänyt tällä tavalla, mutta ongelmaan ei ole löytynyt vielä ratkaisua.
unknown.png

Kyllä, juuri sama homma. Sain pelin käynnistymään kun editoin dx12 päälle manuaalisesti. Kun asetuksista pistää dx12 pois päältä niin taas sama homma.

Tämän sisällön näkemiseksi tarvitsemme suostumuksesi kolmannen osapuolen evästeiden hyväksymiseen.
Lisätietoja löydät evästesivultamme.
tuossa linkki tubeen mistä löysin apuja.

Nyt käynnistyy mutta ainakin kampanjan välivideot pätkivät. Johtuuko koneesta vai mistä sitä en tiedä, mutta ärsyttävä juttu.


Ei hemmetti. Eilen peli käynnistyi, mutta nyt taas ei. Mikä ihme tässä nyt mahtaa olla? Onko kenellekään tullut vastaan kyseistä ongelmaa ja korjausta siihen?
 
Te ketkä pelaatte DX11 niin onko FFR asetettuna päälle? Itsellä ainakin DX11 ja FFR pois päältä FPS jää alle sadan koko ajan. CPU 8700K ja GPU 1080ti
 

Statistiikka

Viestiketjuista
295 734
Viestejä
5 049 728
Jäsenet
80 976
Uusin jäsen
Fr0sti

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom