Battlefield V

Dessu

ᴰᵉˢˢᵘ
Liittynyt
20.10.2016
Viestejä
562
Siis mihin tää pitäis käytännössä auttaa BF V? Itselläni ku on 6700k ja dx12 päällä tulee pahaa FPS nykimistä.
BF V siinä missä BF 1 ei käytä kaikkia ytimiä hyväksi. Laita Thread.MaxProcessorCount 8 niin pitäisi käyttää jokaista ydintä. DX12 vaikutusta en tiedä koska käytän vain DX11.

" Here is how you do it but please note: **** This might only apply to DirectX 12*** If I'm not mistaken DX11 can only address the GPU directly with 1 thread simultaneously. A boost may still occur for DX11 but your mileage may vary. "

Tämä oli minusta paskapuhetta ja toisella komennollahan nuo sai näkyviin kuinka montaa ydintä peli käyttää.
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
543
BF V siinä missä BF 1 ei käytä kaikkia ytimiä hyväksi. Laita Thread.MaxProcessorCount 8 niin pitäisi käyttää jokaista ydintä. DX12 vaikutusta en tiedä koska käytän vain DX11.

" Here is how you do it but please note: **** This might only apply to DirectX 12*** If I'm not mistaken DX11 can only address the GPU directly with 1 thread simultaneously. A boost may still occur for DX11 but your mileage may vary. "

Tämä oli minusta paskapuhetta ja toisella komennollahan nuo sai näkyviin kuinka montaa ydintä peli käyttää.
Jokainen battlefield ainakin nelosesta lähtien on osannut käyttää vakiona 8 ydintä tai yli. Toisin sanoen tuosta komennosta ei ole mitään hyötyä. :confused:
 

Dessu

ᴰᵉˢˢᵘ
Liittynyt
20.10.2016
Viestejä
562
Jokainen battlefield ainakin nelosesta lähtien on osannut käyttää vakiona 8 ydintä tai yli. Toisin sanoen tuosta komennosta ei ole mitään hyötyä. :confused:
Mitä helvettiä ei mulla ainakaan msin mukaan käyttänyt kaikkia coreja eikä ollut pelin mukaan käytössä alunperin kuin 4 ja ht. Tarkistan tänään, ennen kuin myönnän thriiditappion :dead:
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
543
Mitä helvettiä ei mulla ainakaan msin mukaan käyttänyt kaikkia coreja eikä ollut pelin mukaan käytössä alunperin kuin 4 ja ht. Tarkistan tänään, ennen kuin myönnän thriiditappion :dead:
Pieni typo omaan viestiin, tarkoitin siis säikeitä enkä ytimiä :oops:
i7-5820K saattaa tosiaan vaatia tuon komennon. Perus 4C/8T i7 prossut ovat ainakin toimineet kunnolla ilman komentoja.
 
Liittynyt
07.06.2017
Viestejä
222
Pieni typo omaan viestiin, tarkoitin siis säikeitä enkä ytimiä :oops:
i7-5820K saattaa tosiaan vaatia tuon komennon. Perus 4C/8T i7 prossut ovat ainakin toimineet kunnolla ilman komentoja.
Kävin tuossa kokeilemassa, niin ainakin itsellä 8700K:n kanssa jokainen ydin huitelee siellä jossain ~60% paikkeilla ilman mitään muutoksia.
 

Dessu

ᴰᵉˢˢᵘ
Liittynyt
20.10.2016
Viestejä
562
Pieni typo omaan viestiin, tarkoitin siis säikeitä enkä ytimiä :oops:
i7-5820K saattaa tosiaan vaatia tuon komennon. Perus 4C/8T i7 prossut ovat ainakin toimineet kunnolla ilman komentoja.
Kävin tuossa kokeilemassa, niin ainakin itsellä 8700K:n kanssa jokainen ydin huitelee siellä jossain ~60% paikkeilla ilman mitään muutoksia.
Jos ne onkin sitten muuttaneet tuota siten BF V kanssa että toimii joka ytimellä. Mutta tarkoitus olikin aikaisemmin saada se toimimaan kahdella ja tuolla komennolla sen pitäisi onnistua.
 

Ho Lee Fuk

Team R&T
Liittynyt
24.07.2017
Viestejä
850
Hei helvetin tyhmä kysymys kaikille, miten pääsee Airbornea pelaamaan? Mulla ei ole vaihtoehtoina kuin ne perus Conquest, Frontlines, Breaktrough, Grand Operations, (ym.)?
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
6 452
Meneekö muilla välillä sekaisin tässä kuolleet vihut (tai no tarkemmin downattuna olevat) ja nuo selällään pötköllä olevat pelaajat? Ainakin itselläni tämä on ensimmäinen bäfä, jossa on oikeasti vaikea erottaa makuulteen olevaa pelaajaa ja downattua pelaajaa. Osittain johtuu siitä, että ennen ei ole ollut tuota selällään makaamista tai noita liikkuvia downattuja pelaajia. Sitten lisäksi nuo näyttävät ja heiluvat vielä nopealla vilkaisulla melko samallaisilta.

Hei helvetin tyhmä kysymys kaikille, miten pääsee Airbornea pelaamaan? Mulla ei ole vaihtoehtoina kuin ne perus Conquest, Frontlines, Breaktrough, Grand Operations, (ym.)?
Airborne on sen Grand operationssin ensimmäinen vaihe. Käsittääkseni sille ei ole erillisiä servuja vaan sen pelaamiseksi pitää mennä tuohon Grand opsiin. Toki voit hieman valikoida siten, että katot servun jonka nimessä on "Grand Operations" ja pelivaiheena "Airborne".
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
21.11.2016
Viestejä
230
Mitenkä saa esim. hiiren rullassa olevan napin bindattua? Keybindigsin kautta ei rekisteröi kun vaikka melee lyönnin laittaisi siihen.
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
543
Mitenkä saa esim. hiiren rullassa olevan napin bindattua? Keybindigsin kautta ei rekisteröi kun vaikka melee lyönnin laittaisi siihen.
Muista laittaa siihen hiiren näppäinten sarakkeeseen. Siinä on siis erikseen näppäimistö, hiiri yms. Vaikeasti selitetty mutta varmaan selvis? :D
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
26.07.2017
Viestejä
84
Joo ovat keksineet DICE:llä nyt että ovat muuttamassa pelin TTK:ta. Ei nyt kuuntelis niitä hemmetin konsolipelaajia. TTK on helvetin hyvä näin eikä se vaadi mitään muutoksia.

Please no! The issue is with TTD not TTK! : BattlefieldV

Vähän jo toppuuteltu asiaa samaisen käyttäjän toimesta mutta kuulostaa huonolta.
Jeps, pahin pelko käymässä toteen taas sit.
Mikää vittu ärsytä enemmän ku se, et ammut jotaa ni se vaa tuumaa et "älä viitti" ja kävelee kulman taakse tai heittää pötköllee...
No, onneks "balanssi" muutoksia on luvattu tuohon 4.12 pätsiin, oma origin premier loppuu 8.12... Jos "bullet sponge" mekaniikat iskee päälle ni sitte voiki jättää ostamatta.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
846
Oottako huomannu kukaan pingissä muutoksia vrt. BF1? Itellä on BF1:ssa ping 30 - 40 EU servuilla. Tässä meinaa olla 70 - 80.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
1 430
Miten mahtaa peli pyöriä tälläisellä raudalla 1080p resoluutiolla: E3-1231-V3, GTX 970, 8GB DDR3? Eniten mietityttää muistin riittävyys.
 
Liittynyt
27.10.2018
Viestejä
58
Onko mitään mahdollisuutta vaihtaa weapon perkkejä kesken pelin? En löydä mistään,ja ennen peliä oleva n. 20 sek ei riitä millään
 
Liittynyt
26.07.2017
Viestejä
84
Miten mahtaa peli pyöriä tälläisellä raudalla 1080p resoluutiolla: E3-1231-V3, GTX 970, 8GB DDR3? Eniten mietityttää muistin riittävyys.
Sama näyttis ja muistit, ei putoa alle 60fps
Asetukset on poimittu yhestä tässäkin ketsjussa olleesta tweak quidesta. Textures Ultra ja Lighting High, Hbao ja öö yks tai pari Lowia, yleisest medium.
Pointtina kai on, että saa pyörimään kyllä yli 60fps eikä tarvi kattoa low graffoja (ellei halua tryhardata).
Muisti tosin on sen vertta rajoilla, että ite tuppaan sulkea isommat muistihaukkaajat esim Selaimet pelatessa.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
1 430
Sama näyttis ja muistit, ei putoa alle 60fps
Asetukset on poimittu yhestä tässäkin ketsjussa olleesta tweak quidesta. Textures Ultra ja Lighting High, Hbao ja öö yks tai pari Lowia, yleisest medium.
Pointtina kai on, että saa pyörimään kyllä yli 60fps eikä tarvi kattoa low graffoja (ellei halua tryhardata).
Muisti tosin on sen vertta rajoilla, että ite tuppaan sulkea isommat muistihaukkaajat esim Selaimet pelatessa.
Minkälaisilla kelloilla olet ajellut tuota 2600K:ta?
 
Liittynyt
20.10.2016
Viestejä
1 373
Onko kellään muulla sellaista ongelmaa että toggle aimia käyttäessä se joskus tiputtaa tähtäyksen? En jaksa uskoa että hiirestä johtuisi kun ei ole ainakaan koskaan ennen ainakaan mitään right clikkejä ole tapahtunu itsestään.
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
254
Ei prkl saa kyllä snipereilla mitään aikaiseksi tässä :D Pakko
Onko kellään muulla sellaista ongelmaa että toggle aimia käyttäessä se joskus tiputtaa tähtäyksen? En jaksa uskoa että hiirestä johtuisi kun ei ole ainakaan koskaan ennen ainakaan mitään right clikkejä ole tapahtunu itsestään.
On, ja Dicekin tiedostanut tuon.
 
Liittynyt
24.10.2016
Viestejä
4 195
Siis mitä. Tän pelin TTK on täydellinen. Vihdoinkin BF1 jälkeen hyvä pelaaja palkitaan kun osaa ampua! Eli mahdollisuus useampaa tappoon putkeen. Ja nyt vai ovat muuttamassa sitä, koska huonot pelaajat vikisee?

Kohta saa sitten taas ampua puoli lipasta per vihu.

:sori:
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
6 452
Ja se vikinäkin johtuu TTD:stä, ei TTK:sta. Jotain vikaa vissiin tuossa damagen vastaanotossa, joka johtaa äkkikuolemiin. Olisi kyllä parempi, kun ei tehtäisi suuria muutoksia pelin perustoimintoihin näin hätäisesti. TTK on juuri hyvä tässä.
 
Liittynyt
18.12.2016
Viestejä
464
Siis mitä. Tän pelin TTK on täydellinen. Vihdoinkin BF1 jälkeen hyvä pelaaja palkitaan kun osaa ampua! Eli mahdollisuus useampaa tappoon putkeen. Ja nyt vai ovat muuttamassa sitä, koska huonot pelaajat vikisee?

Kohta saa sitten taas ampua lippaan per vihu.

:sori:
Tää on kaikkien nykyisten multiplayerien syöpä, eli pelaajakunta valittaa mekanismeista, kunnes devit antavat periksi ja sotkevat balanssin kokonaan. Tän vuoksi kynnys läheteä opettelemaan mitään uutta skill-based peliä on aika suuri, kun oma suosikkihahmo tullaan kuitenkin nerffaamaan täysin köpöksi ja sitten pitää opetella kaikki uudestaan, pahimmillaan parin kuukauden välein (Overwatchin lopetin tästä syystä ja myös RS6 raivostuttaa kovasti)

Aiheesta: RO2:n armoton laaki-ja-vainaa systeemi ikuisesti paras/best
 
Liittynyt
24.10.2016
Viestejä
4 195
Tää on kaikkien nykyisten multiplayerien syöpä, eli pelaajakunta valittaa mekanismeista, kunnes devit antavat periksi ja sotkevat balanssin kokonaan. Tän vuoksi kynnys läheteä opettelemaan mitään uutta skill-based peliä on aika suuri, kun oma suosikkihahmo tullaan kuitenkin nerffaamaan täysin köpöksi ja sitten pitää opetella kaikki uudestaan, pahimmillaan parin kuukauden välein (Overwatchin lopetin tästä syystä ja myös RS6 raivostuttaa kovasti)

Aiheesta: RO2:n armoton laaki-ja-vainaa systeemi ikuisesti paras/best
Muuttaisivat sitä aseiden balanssia. Puolet pelin taktisista ominaisuuksista katoaa jos TTK nousee.
 
Liittynyt
24.10.2016
Viestejä
4 195
Ja se vikinäkin johtuu TTD:stä, ei TTK:sta. Jotain vikaa vissiin tuossa damagen vastaanotossa, joka johtaa äkkikuolemiin. Olisi kyllä parempi, kun ei tehtäisi suuria muutoksia pelin perustoimintoihin näin hätäisesti. TTK on juuri hyvä tässä.

Olen kyllä itsekin huomannut, että välillä kuolee silmänräpäyksessä. Tähän voi tulla mun puolesta muutosta, mutta ei mitään isoja. Tulee kyllä ekana mieleen se, että nettikoodi niinsanotusti laahaa ja se sitten näyttää siltä, että kuolisi instana.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
846
Olen kyllä itsekin huomannut, että välillä kuolee silmänräpäyksessä. Tähän voi tulla mun puolesta muutosta, mutta ei mitään isoja. Tulee kyllä ekana mieleen se, että nettikoodi niinsanotusti laahaa ja se sitten näyttää siltä, että kuolisi instana.
Tämä.
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
543
Jotain random pätkiä, joista suuri osa viikonlopun ajalta. Osassa pätkistä näkyy myös CPU/GPU käyttöasteet yms. 1080p low asetukset ja ffr off.


Alkuun Recon tuntui erittäin huonolta, mutta pienen harjoittelun jälkeen tuollakin saa hyvin tuhoa aikaiseksi. Gewehr sopinut omaan käteen parhaiten. Lisäksi pathfinder rooli, beacon ja spotting scope.

Pelin parhaaksi jokatilanteen aseeksi julistan assaultin M1A1 carbinen. Ase tuli vedettyä sen verran pikasesti 10 levelille, etten kerennyt edes yhtään päivitystä laittamaan. Pitää varmaan palata tuon aseen kimppuun ennen kuin se saa nerffiä.

Pistoolina olen käyttänyt revolveria jokaisella classilla. Oli jotenkain tuttu valinta BF1 auto revolverin jälkeen.

Support on vielä level 4, mutta muut inffi classit alkaa olla 20 levelillä. En tiedä mikä siinä on, mutta supportilla pelaaminen ei kiinnosta yhtään :D

Omasta mielestä aika erikoista kuinka alas erilaiset rankit pelissä on laitettu. Maksimi rank on 50. Classit on rajoitettu 20 levelille ja aseet 10 levelille. Myös ribboneiden puuttuminen ihmetyttää.

Tulipas aika sekalaista asiaa :D
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
6 452
Olen kyllä itsekin huomannut, että välillä kuolee silmänräpäyksessä. Tähän voi tulla mun puolesta muutosta, mutta ei mitään isoja. Tulee kyllä ekana mieleen se, että nettikoodi niinsanotusti laahaa ja se sitten näyttää siltä, että kuolisi instana.
Niin ja pelaajat valittavat enimmäkseen tästä. DICE taas ilmeisesti tietää tämän "bugin" kuolemisessa mutta eivät tiedä mistä se johtuu tai miten korjata se --> ratkaisuna purkkaviritelmä, jossa TTK korkeammaksi.
 
Liittynyt
08.03.2018
Viestejä
271
Sain lopulta toimimaan Bäfän kahdella ytimellä. Jos jollain tulee sama ongelma, niin tee user.cfg tekstitiedosto Bäfä 5:n asennuskansioon ja kirjoita tähän tekstitiedostoon:

Thread.ProcessorCount 4
Thread.MinFreeProcessorCount -2


Onko kukaan saanut toimimaan Bäfää läppärillä, jossa on vain Intelin prossu? Minulla toimi beta i5-8250U:lla, mutta ei toimi enää täysversio. Parin kertaa peli on käynnistynyt, mutta siihen jää.
 
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
1 461
Vielä en ole peliä hankkinut, ajattelin testata ensiksi sen 10h tuolla EA Accesilla. Mitenköhän pyörii 7700k + GTX 1070 setillä? Entä löytyykö tästä millainen hardcore, onko samanlainen floppi kuten BF1 vai kenties BF4 tyylinen?
 
Liittynyt
05.11.2016
Viestejä
386
Vielä en ole peliä hankkinut, ajattelin testata ensiksi sen 10h tuolla EA Accesilla. Mitenköhän pyörii 7700k + GTX 1070 setillä? Entä löytyykö tästä millainen hardcore, onko samanlainen floppi kuten BF1 vai kenties BF4 tyylinen?
Ei ole vielä hc peli muotoa pelissä.
Ja hyvin pitäisi pyöriä tuolla kokoonpanolla, tässä jotain tuntumaa miten pöyrii kaikki ultralla samoilla osilla:
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
6 452
Noniin, ekaa kertaa tuli vastaan päättymätön peli. Aiemmin jo puhuinkin tuosta, että Frontlinessa pelikello voi bugittaa. Tällä kertaa kävi sitten niin, että pääkello bugitti ja peli ei päättynyt sitten peliajan loppumiseen. Sen jälkeen vihollistiimi pääsi hyökkäämään ja heidän hyökkäyksensä jäi jumiin, eikä siis sekään päättynyt tikettien loppuun kulumiseen. Peli jäi siis odottamaan sitä, että he pommittaisivat jäljellä olevat kohteet. Tämänpä jälkeen peli päätti sitten vielä bugittaa pommin. Eli peli jäi odottamaan B:n pommittamista ja hyökkääjille ei kuitenkaan pommia spawnannut. Samaan aikaan siis pelissä bugittaa kello, tiketit ja pommi. Hyvin menee. :tup:
 
Liittynyt
05.11.2016
Viestejä
386
Noniin, ekaa kertaa tuli vastaan päättymätön peli. Aiemmin jo puhuinkin tuosta, että Frontlinessa pelikello voi bugittaa. Tällä kertaa kävi sitten niin, että pääkello bugitti ja peli ei päättynyt sitten peliajan loppumiseen. Sen jälkeen vihollistiimi pääsi hyökkäämään ja heidän hyökkäyksensä jäi jumiin, eikä siis sekään päättynyt tikettien loppuun kulumiseen. Peli jäi siis odottamaan sitä, että he pommittaisivat jäljellä olevat kohteet. Tämänpä jälkeen peli päätti sitten vielä bugittaa pommin. Eli peli jäi odottamaan B:n pommittamista ja hyökkääjille ei kuitenkaan pommia spawnannut. Samaan aikaan siis pelissä bugittaa kello, tiketit ja pommi. Hyvin menee. :tup:

Ai että kyllä kelpaisi tuo kun on assignment jossa pitää 20headshottia rundin aikana.:drool:
 
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
1 461
Ei ole vielä hc peli muotoa pelissä.
Ja hyvin pitäisi pyöriä tuolla kokoonpanolla, tässä jotain tuntumaa miten pöyrii kaikki ultralla samoilla osilla:
En kyllä saanut ultralla pyörimään mitenkään ~90fps kuten videolla. Jotkut custom asetukset laitoin ja ikinä ei pudonnut alle 60fps vaan seilasi tilanteesta riippuen 60fps-80fps välillä, käytössä siis 1080p reso. Kaksi erää ehdin pelata ja sinällänsä peli vaikutti ihan mukavalta. Testataan nyt tuo 10h kokeilujakso ja sen jälkeen ostopäätöstä kehiin.
 
Liittynyt
05.11.2016
Viestejä
386
En kyllä saanut ultralla pyörimään mitenkään ~90fps kuten videolla. Jotkut custom asetukset laitoin ja ikinä ei pudonnut alle 60fps vaan seilasi tilanteesta riippuen 60fps-80fps välillä, käytössä siis 1080p reso. Kaksi erää ehdin pelata ja sinällänsä peli vaikutti ihan mukavalta. Testataan nyt tuo 10h kokeilujakso ja sen jälkeen ostopäätöstä kehiin.
Onhan uusimmat nvidian ajurit asennettu?
 
Liittynyt
05.11.2016
Viestejä
386
Juu, latailin ennen pelisessiota. Kumpaa tässä kannattaa käyttää, DX11 vai DX12?
Näyttää olevan vähän kiinni keneltä kysyy, joillain toimii dx11 paremmin ja joillain dx12, itsellä pöyrii dx12 paremmin 1080ti näyttiksellä, suosittelen kokeilemaan molempia vaikka singleplayer ja vertaamaan fps.

Tuossakin vertailua, dx12 reilusti parempi fps:
 
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
1 461
Näyttää olevan vähän kiinni keneltä kysyy, joillain toimii dx11 paremmin ja joillain dx12, itsellä pöyrii dx12 paremmin 1080ti näyttiksellä, suosittelen kokeilemaan molempia vaikka singleplayer ja vertaamaan fps.

Tuossakin vertailua, dx12 reilusti parempi fps:
Ok, pitää vielä katsella asetukset läpi että onko joku FPS-syöppö jäänyt päälle. Kaverille jo ehdin manata pelin raskautta mutta katsotaan nyt. Toisaalta, nythän tässä olisi syytä ostaa RTX 2070 kun kylkiäisenä saisi myös pelin.

EDIT: Oletuksena oli DX11 päällä. FPS nousi huomattavasti.
 
Viimeksi muokattu:
Toggle Sidebar

Statistiikka

Viestiketjut
240 861
Viestejä
4 211 593
Jäsenet
70 969
Uusin jäsen
700e puhelin

Hinta.fi

Ylös Bottom