Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
juu, tuosa mun kuvassa tuo sama asia on juurikin tuo Full load hoursPaneelit tuottaa ainakin Etelä-Suomessa ~7x kWp päivässä jos optimaalinen suuntaus eikä varjostusta.
Ei tuolla suurta eroa ole koska sähkönmyyjä tekee vaihenetotuksen, paitsi sitten on kun lähdet laajentamaan järjestelmää. Nimittäin jos laitat yhdessä vaiheessa menemään, niin silloin voit kokonaisuudessaan saada järjestelmästä maksimissaan sen yhden vaiheen sulakekoon verran tehoa (25A*230V~5,7kw). Mikrojen kytkennästä en tiedä, että laitetaanko ne vaihekohtaisesti vai pitääkö jo yhden mikron olla kolmivaiheinen. Joku muu varmasti tietää.Olen tässä miettinyt jos laittaisi jonkun pienen järjestelmän tappamaan pohjakulutusta.
Alunperin olen miettinyt että jos laittaisi
ja siihen 4 kpl 400w-500w paneeleita kiinni. Tuolla jäjestelmällä saisi suht halvalla tuollaisen ~2kWp järjestelmän.
Mutta nyt tuossa tuli vastaan
Tuohonkin saisi laitettua saman verran paneeleja, mutta tuo olisi puolet halvempi.
Ainoa ero mitä tuossa tulee mieleen niin tuo ensimmäinen on 3 vaihe-järjestelmä ja jälkimmäinen on 1 vaiheinen, mutta tuolla ei varmaan taida olla sen suurempaa merkitystä?
Paneeleiksi esim 4kpl
Näkeekö joku tuossa jotain ongelmaa?![]()
Yingli Solar 400W Full Black Mono Halfcut aurinkopaneeli | Karkkainen.com verkkokauppa
YLM-J 3.0 Pro 400W aurinkopaneelin valmistaa BloombergNEF Tier-1 luokiteltu Yingli Solar.<br /><br />YLM 3.0 aurinkopaneeleissa käytetään korkean hyötysuhteen p-tyypin yksikiteistä PERC-kennoteknologiaa. Tinkimättömän laadun ja luotettavuuden ansiosta paneelit soveltuvat erittäin hyvin vaativiin...www.karkkainen.com