Aurinkopaneelit, hukkaan heitettyä rahaa vai hyvä sijoitus?

Jos ylläolevaa edeltävä MarkkuJ:n viesti oli tarkoitettu minulle niin kaipaisin nyt siis ihan tieteellisiä perusteluita kaakon paremmuudelle, eli miksi proffa sanoo mitä sanoo..

Luulisi esim., että "lounaisaikaan" olisi keskim. pienempi ilmankosteus kuin kaakosta paistaessa ja niin ollen parempi teho.

Viimeksi muokattu:
^^(sammy123)
pannelihäkkyrässä paneelit vaikuttavat toisiinsa, joka pilaa saatavien tulosten oikeellisuuden
Päällekkäin olevat tuossa "karuselli-järjestelmä"ssä luullakseni kyllä, mutta ilmansuuntien suhteenhan nuo ei toisiinsa heijastele.. eli karusellilla on mittailtu ilmansuuntia ja sitä edeltävän kuvan setupilla eri asennuskulmia?

Edeltävän kuvan setupissahan tosin nuo keltaisen seinän paneelit mahd. heijastelee eri määrin noihin katolle asennettuihin.. Hmm.

Viimeksi muokattu:
Moro

No en nyt suoraan sinulle tarkoittanut mutta ihmettelen artikkelia kun muualla ja varsinkin käyttäjien kokemuksien perusteella on saatu ihan toisenlaisia tuloksia
Ellei joku proffa tätäkin linkkiä heti kumoa ja ellei niin tällä voi kokeilla että mitä mistäkin ilmansuunnasta on auringosta saatavilla.

Luulen että tämä foorumi on Suomessa paras saatavilla oleva tiedonlähde moneen ja ainakin tähän aurinkovoimaan oleva paikka,täällä ei taida juurikaan olla sohvakommentoijia jotka ovat joka alan kaikkitietäviä,saa toki asioista olla eri mieltä mutta siihen helvetinmoista väittelyä onneksi täällä ei ole vaikka kirjoitellaankin nimimerkeill.

Tässä on linkki itse tutkimukseen jos jotakuta kiinnostaa:

Itse en ole vielä tutustunut siihen tarkemmin.

Moro

No en nyt suoraan sinulle tarkoittanut mutta ihmettelen artikkelia kun muualla ja varsinkin käyttäjien kokemuksien perusteella on saatu ihan toisenlaisia tuloksia
Ellei joku proffa tätäkin linkkiä heti kumoa ja ellei niin tällä voi kokeilla että mitä mistäkin ilmansuunnasta on auringosta saatavilla.

Luulen että tämä foorumi on Suomessa paras saatavilla oleva tiedonlähde moneen ja ainakin tähän aurinkovoimaan oleva paikka,täällä ei taida juurikaan olla sohvakommentoijia jotka ovat joka alan kaikkitietäviä,saa toki asioista olla eri mieltä mutta siihen helvetinmoista väittelyä onneksi täällä ei ole vaikka kirjoitellaankin nimimerkeill.
Tämä on myös kätevä linkki jos haluaa miettiä paneelin paikkoja ja mahdollisia varjostumia omalla tontilla eri vuorokauden ajan tai kuukauden mukaan:

Statistiikka

Viestiketjuista
272 372
Jäsenet
76 884
Uusin jäsen
Hulk_kone

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom