Joo, asetukset pitäisi olla ok, mutta itse kerkesin ostamaan sellaisen itse kolvattavan version, kun en tiennyt OpenDTU Fusionin olemassaolosta. Olen kolmessa eri tilassa kokeillut talon yläkerrassa saada yhteyden onnistumatta. On mahdollista että olen kolvannut jotain väärin ja laite ei toimi oikein. Toisaalta...
.
Näin itsekin ajattelin, mutta sähkökulutuslukemien muuttumattomuus antaa ymmärtää toisin. Täytyy vielä katsella huomenna mikä tämän päivän sähkön kulutus/tuottolukemat on sähköyhtiön sovelluksessa, sillä auringonpaistetta on riittänyt.
E: Ostin nyt OpenDTU Fusionin jotta voin varmistua onko vika vain OpenDTU laitteessani. Jos ei yhdistä niin vasta sitten alan tutkia katolla invertteriä ym.
OpenDTU Fusion tuli ja invertteri keskusteli tuon kanssa. Kävi myös ilmi miksi oli niin vaikea sanoa tuottavatko nuo mitään vai ei pelkästään sähköyhtiön tietojen varassa.
Paneelit eivät vain tuota yhtään niin hyvin kuin oletin. Paneelit ovat kyllä suunnattu luoteeseen, mutta odotin silti että 6 x 410W paneelit tuottaisivat edes jonkin aikaa lähelle maksimia. Parhain tuotto päivän aikana käy 800-900 W välillä niin oudolta vaikuttaa. Jos näin vähän tuottavat niin voi olla takaisinmaksuaika todella pitkä vaikka itse asennettuna säästikin jonkin verran rahaa.