Saanko kysyä kuka antaa painoarvoa jollekin vanhalle kuntotarkastuslapulle? Jos puhutaan yli vuoden vanhasta raportista niin minä ainakin haluan uuden. Siinä vaiheessa vanhassa raportissa olevilla tiedoilla ei juurikaan väliä ole. No ehkä jos tarkastaja haluaa sitä silmäillä ja tarkistaa onko epäkohdat oikeasti korjattu mikäli niitå edes voi silmämääräisesti nähdä mutta muuten ei.
Tässä taas takerrutaan liikaa siihen raportin sisältöön. En tosiaankaan odota että se 5v vanha kuntotarkastus on nykytilan kannalta VÄLTTÄMÄTTÄ millään tasolla oleellinen mutta voi sielläkin yhtälailla olla jotain mielenkiintoista joka vaikuttaa kiinnostukeen. Jos siihen 5v vanhaan rapsaan on kirjattu tyyliin koko asunnon laajuinen vesivahinko niin kyllä mä sellaisen talon skippaan suorilta oli se rapsa vanha tai ei.
Mun pointti on alusta asti ollut vain ja ainoastaan se että jos välittäjä näkee vaivan että siihen ilmoitukseen kirjaa "kuntotarkastus: tehty" niin sitten se pitäisi olla sen ostajan saatavilla. Ihan se ja sama sille iälle ja sisällölle. Uusi tarkastus pitää kuitenkin teettää mutta vois sen vanhankin lukaista läpi ensin.