Airfryerit - Fritti ilman rasvaa.

living_death

★ Still alive ™
Liittynyt
15.11.2016
Viestejä
6 980
Eilen yrttiset kanan fileesuikaleet pekonilla juustokermakastikkeessa ja tänään kermaperunoita.

DSC08034.JPG


DSC08048.JPG
 

living_death

★ Still alive ™
Liittynyt
15.11.2016
Viestejä
6 980
nuohan näyttää herkullisilta. Mites ton kana kastikkeen teit?
Tässä resepti, jonka kirjoittelin notepadiin ruokaa valmistaessa.
YRTTISET KANAN FILEESUIKALEET PEKONILLA JUUSTOKERMAKASTIKKEESSA

Ainekset:

• 500 g kanan fileesuikaleita
• Paketti pekonia
• Sipulia
• Tuoretta ruohosipulia
• Suolaa
• Spice Mix with Garlic mausteseosta
• Kuivattua mausteyrttiseosta

Kastike:
• 3 dl ruokakermaa
• Juoksevaa sulatejuustoa

Kypsennys:
1. Voitele vuoka ruokaöljyllä.
2. Pilko sipuli pieneksi ja leikkaa saksilla pekonista pieniä paloja.
3. Lisää vuokaan kaikki muut ainekset paitsi kerma ja ruohosipuli.
4. Kypsennä 180°C asteessa 18-20 minuuttia välillä sekoittaen.
5. Lisää kerma ja muutama iso ruokalusikallinen juoksevaa sulatejuustoa ja sekoittele ainekset keskenään.
6. Jatka kypsentämistä 180°C asteessa 10-12 minuuttia tai sen aikaa, kunnes kastike on paksuuntunut.
7. Ripotte lopuksi päälle ruohosipulia.
 

living_death

★ Still alive ™
Liittynyt
15.11.2016
Viestejä
6 980
Mutakakkua :p
MUTAKAKKU (MUD CAKE)

Ainekset:

• 150g voita
• 2 dl sokeria
• 2 kananmunaa
• 1½ dl vehnäjauhoja
• 3/4 dl kaakaojauhetta
• 2 tl vanilja- tai vaniliinisokeria
• 1 tl leivinjauhetta

Valmistaminen:
1. Sulata voi airfryerissa samassa vuoassa missä paistat mutakakun.
2. Kaada voisula kulhoon ja sekoita sokeri ja kananmunat sulatetun voin kanssa keskenään.
3. Sekoita kuivat ainekset keskenään ja lisää ne märkien aineksien joukkoon.
4. Älä vatkaa taikinaa, vaan sekoita haarukalla vain sen verran, että taikina on tasaista.
5. Kaada taikina vuokaan ja paista 180°C asteessa 18 minuuttia tai sen aikaa kunnes mutakakku on kypsä.
DSC08107.JPG
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
13 572
Ensimmäistä AirFryeriä katselemassa ja Powerilla silmään pisti tämä: Philips HD9867/90 Premium Smart Sensing XXL airfryer - Power.fi Kokoa saisi olla isompiakin settejä varten. Onko porukalla tästä kokemusta? Tuossa mainitaan, että tulisi 2kpl silikonivuokia mukana. Täytyykö muuta ottaa huomioon hankinnassa? Täytyykö ostaa esimerkiksi jotain lisätarvikkeita?
Mulla on perus XXL jo varmaan neljä vuotta ja edelleen rokkaan ja pari kolme kertaa viikossa käytän. Ritilä alkaa olla kulunut ja tiensäpäässä mutta muuten käy ja kukkuu. Lisävarusteita ostaa sen mukaan mitä meinaa tehdä.
Itse ostin tämmösen setin mutta eipä tästä tule kun noita patoja käyettyä kun laatu ei ole kovin kaksinen. Mutta hyvin kermaperunat ja munakkaat tekee.
Ja sitten nämä säästää siivoamisessa kun tekee jotain ei niin ilmankiertoa vaativaa, kuten naudan paisti ja possun ulkofile jne. Ja olempa siivissäkin käyttänyt laiskuuttani mutta parempia tulee ilman. Siivoaminen on vaan niin paljon helpompaa..
 
Liittynyt
18.06.2018
Viestejä
178
Mulla on perus XXL jo varmaan neljä vuotta ja edelleen rokkaan ja pari kolme kertaa viikossa käytän. Ritilä alkaa olla kulunut ja tiensäpäässä mutta muuten käy ja kukkuu. Lisävarusteita ostaa sen mukaan mitä meinaa tehdä.
Itse ostin tämmösen setin mutta eipä tästä tule kun noita patoja käyettyä kun laatu ei ole kovin kaksinen. Mutta hyvin kermaperunat ja munakkaat tekee.
Ja sitten nämä säästää siivoamisessa kun tekee jotain ei niin ilmankiertoa vaativaa, kuten naudan paisti ja possun ulkofile jne. Ja olempa siivissäkin käyttänyt laiskuuttani mutta parempia tulee ilman. Siivoaminen on vaan niin paljon helpompaa..
Kiitos vastauksesta, täytyy hieman näistä malleista lukea lisää vielä. Philipsiä kuitenkin ajattelin, ja pari samankaltaista mallia olisi Gigantissa 179€ ja 229€. Molemmat Philips ja XXL malleja. Pitäisi hieman perehtyä, että onko noissa oikeasti paljon eroa tuohon linkkaamaani Powerin malliin. Tässä toinen: Philips Avance Collection Airfryer XXL kiertoilmakypsennin HD9650/90 - Gigantti verkkokauppa Ja tässä vielä toinen: Philips XXL Connected Airfryer HD9285/90 - Gigantti verkkokauppa
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
13 572
Kiitos vastauksesta, täytyy hieman näistä malleista lukea lisää vielä. Philipsiä kuitenkin ajattelin, ja pari samankaltaista mallia olisi Gigantissa 179€ ja 229€. Molemmat Philips ja XXL malleja. Pitäisi hieman perehtyä, että onko noissa oikeasti paljon eroa tuohon linkkaamaani Powerin malliin. Tässä toinen: Philips Avance Collection Airfryer XXL kiertoilmakypsennin HD9650/90 - Gigantti verkkokauppa Ja tässä vielä toinen: Philips XXL Connected Airfryer HD9285/90 - Gigantti verkkokauppa
Mulla ei ole kokemusta, mutta itse vähän lasken noi samaan kategoriaan kuin nykyiset mikrot joissa on satatuhatta erilaista ohjelmaa ja lopulta käyttää vaan sitä aikanappia..
Oma hiliripsis on siis tyhmää mallia ja siinä on erilaisia "ohjelmia" eri asioille mutta käytännössä ne on vaan esiasennettu lämpötila, esim ranskalaiset kun valitsee niin se säätää lämmön 200c ja ajan joutuu laittamaan itse. Toisin sanoen riittää kun laittaa asteet ja ajan ja kovaa ajoa. En tiiä onko uudet laittee firkumpia kuin digimikrot jossa on näitä helvetin eri ohjelmia 200kpl joita kukaan ei käytä ja jos käyttää niin lopputulos on päin helvettiä. Ihan oikeasti, kuka kahlaa sata valikkoa ja plärää ohjekirjaa että löytää optimaalisen ohjelman pizzaslaissin lämmittämiseen..
 
Liittynyt
17.01.2019
Viestejä
579
Philips HD9285 on uudempi malli, mutta siinä on puutteena alkuperäisten lisävarusteiden vähyys. Itse valitsin mallin HD9650, koska sillä saa kätevästi normikokoiset 25 cm:n pakastepizzat paistettua lisävarusteisen pizzakorin avulla. Gigantissa on välillä ollut kampanjoita, jolloin lisäosia on saanut puolihintaan.

Samaa mieltä olen Mikkoksen kanssa siitä, että kaikenlaiset valmisohjelmat ovat turhia. Yhtään valmisohjelmaa en airfryerissa enkä mikrouunissakaan ole koskaan käyttänyt. Käytännössä nopeasti oppii sopivat lämpötilat ja ajat eri tuotteille. Säätöjä voi myös valmistuksen aikana muuttaa, jos tarvetta ilmenee. Normisäätö itsellä on 180 astetta ja aikaa tarpeellinen määrä.
 
Liittynyt
19.01.2017
Viestejä
79
Ostin valkoisena tollasen smart sensing pöhöttimen just edellisestä tarjouksesta samaan hintaan.
En käytä mitään muuta kuin niitä erinomaisia toimivia valmisohjelmia. Esim ranut ja nuget yhdessä sekaisin koneeseen sisään, pakasteranskalaisten pikakuvakkeen valinta (yleensä jo valmiiksi defaulttina), sitten tökkää yhdellä napin painalluksella koneen käyntiin ja homma on sillä valmis.
Kaupan kaikkein ohuimmat ranskikset menee joskus melko rapsakoiksi, mutta noin muutoin toimii erinomaisesti. Tästä siis selviää pottumerkin valinnalla. Iseaiheutettu ilmiö johtuu varmaankin osaltaan siitä että pakastenugetit ovat paksumpia ja noi muutenkin lämpömassaltaan suurempia kuin perunat, mitä kone luulee paistavansa, mikä häiritsee ohjelmaa. Ei kaduta että valitsin älymallin pienellä lisähinnalla.
 
Toggle Sidebar

Uusimmat viestit

Statistiikka

Viestiketjut
245 808
Viestejä
4 299 621
Jäsenet
71 705
Uusin jäsen
Myollnir

Hinta.fi

Ylös Bottom