Airfryerit - Fritti ilman rasvaa.

Liittynyt
31.07.2019
Viestejä
1 884
Aika vähältä nesteen määrä tuossa ohjeessa vaikuttaa jos on vain 7 dl maitoa ollut. Normaalin uuniriisipuuro-ohjeen mukainen litra varmastikin hyvä lähtökohta.

Kuohun käyttäminen maitona on tarpeetonta, koska tällä valmistustavalla ei kuitenkaan pala pohjaan, sehän se Kuohun varsinainen hyöty on normaaleihin maitoihin verrattuna. Kuohulla tulee pintaan kuori niin kuin muillakin maidoilla jos puuroa ei kypsennyksen aikana säännöllisesti sekoittele, joten siltä ei Kuohua käyttämällä välty.

Tuota pitäisi kyllä kokeilla itsekin. Riisipuuro on mainio ruoka, mutta tympäisevä valmistaa kattilassa kun pitää olla vähän väliä sekoittamassa. Ellei käytä haudutuskattilaa, mutta en itse jostain syystä oikein tykkää tehdä haudutuskattilalla.
 

finWeazel

Chief Karpfen
Liittynyt
15.12.2019
Viestejä
7 983
Helvetin mullistaava kyllä kun saa kymmenessä minuutissa läpikypsää ja rapsakkaa kanafilettä käytännössä nappia painamalla. Vielä kun keksii samassa ajassa kypsyvät vaivattomat lisukkeet kylkeen, niin ai että.
Tuoreet vihreät pavut ja paprikasiivut tulee aikalailla 10-15minuutissa. Sinne vaan kanan sekaan. Sipuli vaatii mun makuun enempi aikaa. Ruusukaali sopivankokoisina palasina on myös 10-15minuuttia air fryer:ssa. Vihreet pavut on ihan törkeän hyvää sellaisenaankin, jos parittaa valmistumisen jälkeen sopivan öljyn kanssa.

1642885375129.png


Tän tyyppinen chili+setsuaninpippuri+mausteet öljy menee paremmin kuin hyvin vihreiden papujen kanssa
 
Liittynyt
31.07.2019
Viestejä
1 884
Olisko Philiphs XXL over kill 1-2 henkilön käyttöön vai riittäisikö tuo Essential Airfryer? Itselleni yritän perustella aina että ostan kerralla kunnollisen.
Juuri niin kuin on jo vastattu, XXL kannattaa hankkia. Sillä ei ole pakko tehdä enempää kuin 1 - 2 henkilön ruokkimiseksi tarvitsee, mutta voi tehdä vähän enemmänkin jos on tarve. Jos keittiöön mahtuu, se ei ole koskaan liian iso, mutta jossain tilanteessa voi olla tarpeeksi suuri mitä pienempi kone ei välttämättä sitten olisikaan. Jotain ranuja saa varmaan tehtyä
riittävän määrän pienelläkin laitteella. Mutta jos tekee jonkin laatikkoruuan, niin XXL:äänkään ei kovin iso vuoka mahdu. Tai jos kypsentää raakapakastekarjalanpiirakat, paistaa joulutorttuja tai esim. paistovalmiita sämpylöitä tai patonkeja, niin paremmin sinne XXL:ään saa niitä aseteltua sopivan määrän.
 
Liittynyt
03.12.2017
Viestejä
154
Saisko tätä light snack telinettä mistään kiinakaupasta halvemmalla:

 
Liittynyt
13.11.2018
Viestejä
222
Pientä offtopickia mutta kuinka luotatte kiinankaupan keittiötuotteisiin ? Ties mistä halppis epäpuhtaista raudoista tehty. (Kyllä itsekkin olen ostanut mutta tuttu sai vähän arveluttamaan ja sitten välillä miettii että uskaltaako noita kuinka käyttää)
 
Liittynyt
03.12.2017
Viestejä
154
Kyllä mä yleensä olen tarkka noissa, ainakin sellaisissa mihin suoraan päälle tulee ruoka kiinni. Mutta enemmän olisin huolissani noista tefloneista kuin metalleista. Ja sillä ei ole väliä kuka sen tekee tai myy, jos käytetään väärin (esim. teflon pannu jää kuumalle liedelle). Ainakin se C8 ei koskaan hajoa elimistössä. En tiedä tosta uudesta aineesta.
 

omenanraato

Team Tesla
Liittynyt
22.10.2017
Viestejä
4 473
Saisko tätä light snack telinettä mistään kiinakaupasta halvemmalla:
En ole löytänyt, mutta kannattaa seurailla ihan suomiliikkeitäkin.
Itse ostin kaikki Philipsin lisäosat loppuvuonna kun oli -50% Gigantissa. Viikko sen jälkeen myivät vielä -40% ja jossain välissä vielä oli -30%.
 

finWeazel

Chief Karpfen
Liittynyt
15.12.2019
Viestejä
7 983
Kakkosversio kasviksista. 180C 17 minuuttia. Ensin vihreät pavut sisään. Seuraavaksi pilkkoo ja lisää sipulit ja sipulin jälkeen paprikasiivut. Kun aikaa on jäljellä 7-8 minuuttia niin sekaan ruusukaalisiivut. 4minuuttia kun on aikaa jäljellä niin lisää hieman öljyä, jos kokee öljyn tarpeelliseksi. Viimeisen pari minuuttia voi nostaa lämmöt maksimiin, jos haluaa karsinogeenejä aka. käristää ruusukaalinpalaset tummaksi.

Vielä on hieman tuunailtavaa valmistusajassa ja lämmöissä, mutta todella hyvää tuli. Bonusta, että pääsee todella pienellä rasvamäärällä tai jopa ilman rasvaa, jos haluaa. Valmistusaika on myös silleen sopiva, että samaan aikaan kun kasvikset tekeytyvät on kätevä tehdä esim. kinkkuherkkusienimunakas tarjoamaan protskut ja rasvat kasvisten kaveriksi.


1643047622641.png
 
  • Tykkää
Reactions: MkH

living_death

★ Still alive ™
Liittynyt
15.11.2016
Viestejä
6 881

miten tollasia uskaltas lähtee paistelee? paljo asteita ja monta minuuttia?
Riippuu pöhistimen mallista, mutta varmaan aika pitkälti tällä ohjeella ja pari minuuttia lisää. Tosin itse leivitin.

 
Liittynyt
03.12.2017
Viestejä
154
En ole löytänyt, mutta kannattaa seurailla ihan suomiliikkeitäkin.
Itse ostin kaikki Philipsin lisäosat loppuvuonna kun oli -50% Gigantissa. Viikko sen jälkeen myivät vielä -40% ja jossain välissä vielä oli -30%.
Joo pitääpä seurailla.
Nyt olisi tulossa XXL kone, jonka mukaan sai eurolla lisäritilän. En oikein hahmota kuinka iso tuo on. Kävisi nämä vartaat (10,5cm) tuohon tai saisiko jostain alkuperäisiä vartaita mistään ostamatta jotain grilli sarjaa:
 
Liittynyt
29.06.2019
Viestejä
559

miten tollasia uskaltas lähtee paistelee? paljo asteita ja monta minuuttia?
Ite oon ajellu "tendereiks" leikattuja erinäsiä kanan fileepaloja noin 5+5min 180 asteessa ja on tullut kypsää. Jos noi on niitä kaupan ohuimpia malleja, niin varmasti kuivahtavat tuolla ajalla, joten varmaan joku lähemmäs viiden minuutin ajelu riittänee. Tämä siis Philipsin XXL -mallilla, kun sillä tuntuu olevan väliä.
Yllämainituissa reisipaloissa on se hyvä puoli, että niiden kohdalla ei ole niin just kokkausajan kanssa, kunhan kypsää tulee.

Nihkeä puoli tässä uudessa urheilulajissa on täysin uusien kokkausaikojen opettelu. Pitäisi varmaan alkaa pitää kirjaa omista hyväksi havaituista ajeluprofiileista.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
12 845
Mitä mä teen kananugeteissa (itsetehdyissä) väärin?
Kaikki menee hyvin mutta en saa niitä kunnolla ruskeeksi ja kun ne alkaa oikeesti ruskistumaan kunnolla niin panerointi alkaa irtoamaan kanan pinnasta. Laitteesta kun saan pois niin leivitys on fryerissä tai pihdeissä kiinni ja irtoo viimeistään syödessä.

Youtubessa kattonu ku jengi tekee nugetteja niin ne on tumman ruskeita ja friteeratun näköisiä mutta itte kun tekee niin ne on kalpeita kun kalkkilaivan kapteeni ja kun oikeasti alkaa ruskistumaan käy kuten edellä ja kana on kuivaa.

Ja kuitenkin pöhötän niin kuumalla kun koneesta (Hilirimpsis XXL) lähtee.
 
Liittynyt
29.06.2019
Viestejä
559
Mitä mä teen kananugeteissa (itsetehdyissä) väärin?
Kaikki menee hyvin mutta en saa niitä kunnolla ruskeeksi
Paha sanoo tarkkaan, kun ei tietoa miten teet. Mutta muistatko öljytä kunnolla pinnat? Öljy = väri.
Ite ostin air fryerin myötä sumuteöljyä ekaa kertaa, mutta en oikein ole vielä oppinut muistamaan sen käyttöä. Kanafileet ku heittää paistumaan ja unohtaa sumutella pinnat öljyllää, niin lopputulema on semmosta kalpeen harmaata ja kun kääntäessä muistaa vasta öljytä niin vain toinen puoli saa kunnolla väriä. Mutta paistettavat kun heti uunituksen alussa sumuttelee öljyllä kauttaaltaan (ja mahdollisesti lisää kääntäessä), niin väriä tulee aivan eri tavalla.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
12 845
Paha sanoo tarkkaan, kun ei tietoa miten teet. Mutta muistatko öljytä kunnolla pinnat? Öljy = väri.
Ite ostin air fryerin myötä sumuteöljyä ekaa kertaa, mutta en oikein ole vielä oppinut muistamaan sen käyttöä. Kanafileet ku heittää paistumaan ja unohtaa sumutella pinnat öljyllää, niin lopputulema on semmosta kalpeen harmaata ja kun kääntäessä muistaa vasta öljytä niin vain toinen puoli saa kunnolla väriä. Mutta paistettavat kun heti uunituksen alussa sumuttelee öljyllä kauttaaltaan (ja mahdollisesti lisää kääntäessä), niin väriä tulee aivan eri tavalla.
Mielestäni olen mutta hyvin herkästi alkaa savuttamaan.
 
Liittynyt
01.06.2021
Viestejä
215
Mielestäni olen mutta hyvin herkästi alkaa savuttamaan.
Tiedä sitten mitä muita keinoja on, mutta kannattaa ehkä katsoa, voisitko mahdollisesti hommata "kestävämmän" öljyn kuin mitä tällä hetkellä käytät? Itse esim. käytin tässä yksi päivä 200 asteessa uuniperunoissa melkein tunnin maapähkinäöljyä, eikä savuttanut ollenkaan.

E: Monet käyttää avokadoöljyä juuri sen korkean smoke pointin (savustumispiste???) vuoksi.

 
Liittynyt
03.12.2017
Viestejä
154
Mitä mä teen kananugeteissa (itsetehdyissä) väärin?
Kaikki menee hyvin mutta en saa niitä kunnolla ruskeeksi ja kun ne alkaa oikeesti ruskistumaan kunnolla niin panerointi alkaa irtoamaan kanan pinnasta. Laitteesta kun saan pois niin leivitys on fryerissä tai pihdeissä kiinni ja irtoo viimeistään syödessä.

Ja kuitenkin pöhötän niin kuumalla kun koneesta (Hilirimpsis XXL) lähtee.
En ole vielä kokemusta air fryeristä, mutta kun olen kesällä tehnyt hiili grillissä kananugetteja käyttänyt vortexia (kanat eivät ole suoralla tulella tällöin). Eli ei se grillissäkään ihan kuumalla ole, muuten kanoista tulisi kuivia. Mieluummin vähän lämpöä ja pidempi aika.

Toki voi kokeilla nugettien pinnassa öljyä, voita tai ilman.
 
Viimeksi muokattu:

omenanraato

Team Tesla
Liittynyt
22.10.2017
Viestejä
4 473
Mitä mä teen kananugeteissa (itsetehdyissä) väärin?
Kaikki menee hyvin mutta en saa niitä kunnolla ruskeeksi ja kun ne alkaa oikeesti ruskistumaan kunnolla niin panerointi alkaa irtoamaan kanan pinnasta. Laitteesta kun saan pois niin leivitys on fryerissä tai pihdeissä kiinni ja irtoo viimeistään syödessä.

Youtubessa kattonu ku jengi tekee nugetteja niin ne on tumman ruskeita ja friteeratun näköisiä mutta itte kun tekee niin ne on kalpeita kun kalkkilaivan kapteeni ja kun oikeasti alkaa ruskistumaan käy kuten edellä ja kana on kuivaa.

Ja kuitenkin pöhötän niin kuumalla kun koneesta (Hilirimpsis XXL) lähtee.
Pankojauhoja! Se on koko nugettien salainen ainesosa. Aina täydellisen rapeita.

xxl:ssä 12-13min ja ehkä kerran kääntäen, ei välttämättömyys. Philipsissä auttaa myös älyttömästi se paistoalusta, mut toimii ilmankin.
Eikä niistä mun mielestä mitään tumman ruskeita kuulu tulla edes uppopaistaen, pikemminkin kullanruskeita.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
12 845
Pankojauhoja! Se on koko nugettien salainen ainesosa. Aina täydellisen rapeita.

xxl:ssä 12-13min ja ehkä kerran kääntäen, ei välttämättömyys. Philipsissä auttaa myös älyttömästi se paistoalusta, mut toimii ilmankin.
Eikä niistä mun mielestä mitään tumman ruskeita kuulu tulla edes uppopaistaen, pikemminkin kullanruskeita.
No pankoa on kokeiltukki kun netissä näin kuinka nättiä tulee! Paskanmarjat. Ei meinaa millään ruskistua sekään. Kana kun on hyvää niin panko on ihan valkoista vielä.
 

omenanraato

Team Tesla
Liittynyt
22.10.2017
Viestejä
4 473
No pankoa on kokeiltukki kun netissä näin kuinka nättiä tulee! Paskanmarjat. Ei meinaa millään ruskistua sekään. Kana kun on hyvää niin panko on ihan valkoista vielä.
Hmm, outoa.

Itse vedän vehnäjauhoihin mausteet, pyöritän kanan siellä, sit kanamunassa, sit pankoihin ja aika tarkalleen 13min on ja on ihan kullan ruskeaa ja rapeaa, sellainen ku nugetit kuuluu ollakin. Ja kana todella mehukasta.
Jos ne alkaisin vetää tumman ruskeiksi ni menis palaneen puolelle ja kana ois ihan kuivaa.
Voithan sä koittaa sprayata öljyä vähän niiden päälle ennen paistoa.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
12 845
Hmm, outoa.

Itse vedän vehnäjauhoihin mausteet, pyöritän kanan siellä, sit kanamunassa, sit pankoihin ja aika tarkalleen 13min on ja on ihan kullan ruskeaa ja rapeaa, sellainen ku nugetit kuuluu ollakin. Ja kana todella mehukasta.
Jos ne alkaisin vetää tumman ruskeiksi ni menis palaneen puolelle ja kana ois ihan kuivaa.
Voithan sä koittaa sprayata öljyä vähän niiden päälle ennen paistoa.
Juuri noin olen mielestäni tehnyt mutta ei ole kullanruskeita kyllä
 

finWeazel

Chief Karpfen
Liittynyt
15.12.2019
Viestejä
7 983
Butternut squash(myskikurpitsa), 193C 25minuuttia. Lopputulos pehmeitä erittäin maukkaita ja jossain määrin makeita kuutioita. Mausteeksi käytin kanelia ja suolaa. Näistä saa jalostettua jonkinsortin superjälkiruuan kunhan oppii tuunaamaan. Oli tuollaisenaankin oikein hyvää. Kuutiot menisivät tosi kivasti vaikkapa jäätelön kera.

Mietityttää mitä tapahtuisi, jos sekaan sotkisi vaikka tummaa sokeria/hunajaa ja karamellisoisi pintaa ja tota,... uh. Toinen idea vois olla pullan/piirakantäytteeksi soseutetut kurpitsat.

Näistä saa tosi matalakalorisen karkinkorvikkeen. 100g kurpitsaa 45kcal. Toki iso osa painosta vettä eli uunituksen jälkeen puol kiloakin kurpitsaa ei ole mikään iso määrä.

1643247073629.png
 
Viimeksi muokattu:

living_death

★ Still alive ™
Liittynyt
15.11.2016
Viestejä
6 881
Pizzaa riistakäristyksellä, aurajuustolla, Devils Hot jalapenolla ja mozzarellalla.

Kuvassa eri vaiheet, eli ensin esipaisto tomaattisoosin ja juustoraasteen kanssa ja sitten vasta täytteet.


pizza-airilla.jpg
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
1 331
Tarkoitin että saako sen luukun saranoiltaan puhdistusta varten helposti irti? On semmoinen vähän irtonaisen oloinen mutta vaatisi kai kuitenkin osien ruuvauksen?
 

living_death

★ Still alive ™
Liittynyt
15.11.2016
Viestejä
6 881
Tarkoitin että saako sen luukun saranoiltaan puhdistusta varten helposti irti? On semmoinen vähän irtonaisen oloinen mutta vaatisi kai kuitenkin osien ruuvauksen?
Luultavasti. Oletko saanut sinne väliin jotain sinne kuulumatonta?

Mulla on riittänyt ihan vaan Cif-pesuaine, taikasieni ja rätti.
 
Liittynyt
12.01.2022
Viestejä
225
Tarkoitin että saako sen luukun saranoiltaan puhdistusta varten helposti irti? On semmoinen vähän irtonaisen oloinen mutta vaatisi kai kuitenkin osien ruuvauksen?
Muistaakseni Princessissä irtoaa samalla tavalla kuin Arendossa, avaa luukkua n. 45 astetta ja nosta ylöspäin. Siitä nitkutellen se nousee irti.
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
1 331
Helpottaa arkea huomattavasti kun luukun päälle tippuneet muruset voi vain suoraan kipata pois. Samoin on helppo huuhtaista kokonaan hanan alla silloin kun tarpeellista. Yllättävä puute kyllä Deluxessa sitten, kun halpisversiosta kyllä löytyy tuo ominaisuus.
 

omenanraato

Team Tesla
Liittynyt
22.10.2017
Viestejä
4 473
Tuli testattua Philipsin ”kuudes-aisti” toimintoa wingseille. Samalla testasin kaappiin unohtunutta jakajaa (jonka tosin laitoin väärinpäin niin oli löysä), koska vaimo ei kestä tulista, niin hänelle ilman marinointeja.
Tämän jälkeen lähtee rasvakeitin lopullisesti. Parhaimpia wingsejä ikinä.
6B34D8E7-4EFA-41F7-9B21-74163D51CC18.jpeg


Tuli tehtyä ihan liian vähän wingsejä, joten nälkähän siitä jäi. Muistin ostaneeni bratwurstia ja oli vanhoja keitettyjä perunoita jäljellä.
Kaikki samaan aikaan pöhisemään ja perunoihin rosmariinia kaapistapäälle.
Kun makkarat oli valmiit, otin ne pois ja laitoin philipsin täysille perunoita varten.

Pilkoin makkarat ja koska ei mitään currywurstikastikkeen aineksia ollut, niin heitin ketsuppia, curryä, pippurisekoitusta, sipulisekoitusta ja ruohosipulia sekaisin. Makkarat pyörittelin siinä ja otin perunat kylkeen. Kamalan näköistä soosiahan tuo on, mutta täytyy sanoa et hätävara-aineksista tuli törkeän hyvää silti.
7F5A43E4-62AF-4A5F-BDBB-E726C3F78E78.jpeg
3F5612C6-DFD9-4F86-A4F9-C520C2396739.jpeg
BD57F03E-1D77-4A70-A8CD-27C0DF318B65.jpeg
 
Liittynyt
03.12.2017
Viestejä
154
Nyt kun on tullut tehtyä pilkottuja perunoita, niin en keksi mitä pakastetuilla ranskalaisilla enää tekee. Tulee niin paljon parempaa eikä se pilkkominen kauaa aikaa vie.
 
Liittynyt
01.06.2021
Viestejä
215
Nyt kun on tullut tehtyä pilkottuja perunoita, niin en keksi mitä pakastetuilla ranskalaisilla enää tekee. Tulee niin paljon parempaa eikä se pilkkominen kauaa aikaa vie.
Niinpä. Kokeilin tehdä kaupan ranskalaisista evästä tässä joku aika sitten. Ei tartte enää, kun olivat niin kuivia lopputulokseltaan. Perunat on halpoja ja helppoja pestä/kuoria/leikata, ja tietää just, mitä suuhunsa pistää kun tekee ranskikset, lohkoperunat yms. itse.
 

finWeazel

Chief Karpfen
Liittynyt
15.12.2019
Viestejä
7 983
Nyt kun on tullut tehtyä pilkottuja perunoita, niin en keksi mitä pakastetuilla ranskalaisilla enää tekee. Tulee niin paljon parempaa eikä se pilkkominen kauaa aikaa vie.
Lisäksi kun vertailee pakasteranskisten ravintoarvoja versus tuoreet potut niin vähenee into vetää pakastekamaa entisestään.

Mä oon allaolevaa reseptiä tuunaillut ja käyttänyt air fryer pottuihin viime päivät. Ottaa enemmän aikaa, mutta tulee mun makuun paremmat perunat. Joku 185C on aika passeli uunituslämpö tuon reseptin perunoille air fryer:ssa.

 
Viimeksi muokattu:

finWeazel

Chief Karpfen
Liittynyt
15.12.2019
Viestejä
7 983
Munakoisosta tulee laatua air fryer:ssa. Munakoiso palasiksi, sekaan suolaa ja antaa "itkeä" 20 minuuttia. Air fryer:iin ja 15-20 minuutin päästä omnomnom. Mä käytin aluksi matalampaa lämpöä kuivaamiseen, sen jälkeen lisäsin öljyn ja nostin lämmön 205C.

Seuraavalla kerralla leikkaan isommiksi palasiksi ja hieman vähemmän suolaa itketysvaiheessa.

Munakoisosta tulee ihan sellaisenaan syötävää. Jos haluaa hifistellä niin jatkojalostaa jollain thaikku tai kiinalaistyylisellä reseptillä. Yleensä niissä tehdään kastike, jossa höyrytety/uppopaistetut munakoisot aateloidaan.

1643914180306.png
 
  • Tykkää
Reactions: MkH
Liittynyt
19.03.2017
Viestejä
171
Verkkokaupassa on uusi Philips HD9870/20 XXL Premium -airfryer malli, ilmeisesti kultakahvan uusi versio.
Päivitettynä on ainakin ulkokuoren väri ja tietenkin isompi hinta. Mitat ja paino ainakin näyttävät identtisiltä tuohon "vanhaan" verrattuna.

 

omenanraato

Team Tesla
Liittynyt
22.10.2017
Viestejä
4 473
Verkkokaupassa on uusi Philips HD9870/20 XXL Premium -airfryer malli, ilmeisesti kultakahvan uusi versio.
Päivitettynä on ainakin ulkokuoren väri ja tietenkin isompi hinta. Mitat ja paino ainakin näyttävät identtisiltä tuohon "vanhaan" verrattuna.

Tossa tulee se leivontasetti (50e erikseen) mukana, eli vuoka ja muffinssivuoat
 

omenanraato

Team Tesla
Liittynyt
22.10.2017
Viestejä
4 473
Täytetyt paprikat jauheliha, riisi, kylmäsavuporosulatejuuston kera. Päällä mozzarellaa reilusti.
Princessin uunissa 180c 10min alatasolla, kun tein ylätasolla perunoita. Sen jälkeen 5min 200 asteessa niin ylhäällä kun meni, että sai väriä pintaan.
E697A6FA-2E80-43E6-9BBE-75AF72D09CAD.jpeg
 
Toggle Sidebar

Statistiikka

Viestiketjut
240 055
Viestejä
4 190 233
Jäsenet
70 855
Uusin jäsen
Suiza58

Hinta.fi

Ylös Bottom