MInusta tuntuu että pönttömallissa lämpee/valmistuu nopeemmin. Muuten tuo uunimalli kätevämpi. Molemmat siis käytössä.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Mikä lämpötila&aika? Verkkiksen tarjousuunia tässä odotellaan nälkäisenä.
Pöydälle se pömpeli on pysyväissijoitettu. Tilaa on pikkuisen niukasti meidänkin kyökissä joten pöhistintä käytettäessä joutuu hieman siirtämään kahvinkeitintä pois tieltä. Ei se mikään ongelma olisi vaikka pitäisi säilyttää kaapissa. Yleiskone on monta kertaa viikossa käytössä ja aina sen nostelen esiin kaapista kun tarvii käyttää, varmaan sama onnistuisi airfryerinkin kanssa.Mihin teillä mahtuu nuo airfryerit? Itse harkinnut kanssa mutta pöytätilta ja säilytystilat aika pienet. Pidättekö aina näkyvillä vai joku jemma löytyy?
180°C ja 60 minuuttia ja tämä siis pyörivällä vartaalla kypsentäessä.Mikä lämpötila&aika? Verkkiksen tarjousuunia tässä odotellaan nälkäisenä.
Eihän ne mihinkään mahu. Toisen vein mökille.Mihin teillä mahtuu nuo airfryerit? Itse harkinnut kanssa mutta pöytätilta ja säilytystilat aika pienet. Pidättekö aina näkyvillä vai joku jemma löytyy?
Aina näkyvillä keittiössä, koska käytän melkein päivittäin. Nyt kun tuo uunimallinen tulee toivon mukaan ensi viikolla, niin vanha pieni Philips menee varastoon pahan päivän varalle.Mihin teillä mahtuu nuo airfryerit? Itse harkinnut kanssa mutta pöytätilta ja säilytystilat aika pienet. Pidättekö aina näkyvillä vai joku jemma löytyy?
Uunimallinen ehdottomasti.
Jotkut ovat kysyneet, että miksi - no siksi, että se korvaa lähes täysin normiuunin ja ei tarvitse esilämmittää, laittaa vaan asteet ja minuutit ja safkat sisään.
Semmoinen vessanpöntön muotoinen varmaa ihan toimiva, mutta kun haluat katsoa kypsyysasteen, pitää kulho ottaa irti ja samalla karkaa osa lämmöistä harakoille.
Nyt kun sähkön hinta on korkealla, jo sen vuoksi pöhistin on järkevä sijoitus.
Kannattaa liittyä tähän FB-ryhmään joka tapauksessa.
Airfryer vinkit ja ohjeet Suomi | Facebook
Ryhmän tarkoituksena on jakaa käyttäjien kesken tietoa ja vinkkejä Airfyer-laitteiden käytöstä.www.facebook.com
Mä heivasin mikron syrjemmälle viereiseen kodinhoitohuoneeseen. Enemmän tulee fryeriä käytettyä kuin mikroa..Mihin teillä mahtuu nuo airfryerit? Itse harkinnut kanssa mutta pöytätilta ja säilytystilat aika pienet. Pidättekö aina näkyvillä vai joku jemma löytyy?
Ja tuo muuten tulee todella nopeasti. Itelle 10 päivässä ja äidille 7 päivässä. Posteineen 26e.Kannattaa harkita tuommoisen lisäosasetin hankkimista.
Itse olen käyttänyt ainakin munffinsseihin, makaronilaatikkoon, munakkaiden ja pitsojen tekemiseen.
Maksoi muistaakseni 30€ pintaan AliExpressistä Tsekeistä tilattuna.
Saunaan.Mihin teillä mahtuu nuo airfryerit?
Tuli itekki muutaman päivän pohdinnan jälkeen tilattua Philipsin xxl rinnalle tuo, vaikka philips ollu vasta kuukauden.
Kaiken ruoan tehny sillä, mutta ongelmana ollu vähän se että täytyis tehdä eri vaiheita samaan aikaan, tai lapsille eri ruokaa. Jatkossa onnistuu ku on kaks.
Juu ehdottomasti laitan vertailuja. Ja muutenkin ollu tarkoitus tänne laittaa pidempi mietintä tuosta ruusukultakahvaiseata xxl:stä, mutta annankin sen nyt odottaa vielä sitä, että on edes vähän testannut uunimallista rinnalla.Tuota Philipsin kultakahvan (kaikesta parjauksesta) huolimatta toivon että raportoit kokemuksen.
Kuppikuntia on joka lähtöön, mutta harvoin omaa kahta, jolloin voi antaa puolueettoman näkemyksen asiasta (Olen tähän valmis, ja toivon sitä, vaikka se tulisi tappiokseni).
30 astetta minimi ja viiden asteen välein lämpötilansäätö.Saikos tuossa prinsessa uunissa valittua asteen tarkkuuteen lämpötilan, vai meneekö jossain 5 intervalleilla ? Ajattelin että kätevä jos jotain tomaatteja kuivattelis, pullaa nostattais tai creme bruleetä keittelis tuommoisella.
Tuota Philipsin kultakahvan (kaikesta parjauksesta) huolimatta toivon että raportoit kokemuksen.
Kuppikuntia on joka lähtöön, mutta harvoin omaa kahta, jolloin voi antaa puolueettoman näkemyksen asiasta (Olen tähän valmis, ja toivon sitä, vaikka se tulisi tappiokseni).
Rasvaiset ruuat alkaa kyllä iloisesti nopsaan käryttämään..Tuli ostettua tuollainen Emerion kahdeksan litrainen airfryer kun sai halvalla outletista ja vaikuttaa ihan pätevältä vehjeeltä lukuunottamatta ihan hemmetin kovaäänisiä piippauksia aina nappia painaessa tai kun valittu ohjelma päättyy. Suunnitellaanko nämä laitteet kuulovammaisille?
Oikea syy miksi kirjoitan tänne on se että ohjekirjassa kielletään erittäin rasvaisten ruokien valmistus kuten makkara. Oletan että syynä on se että rasva voi alkaa savuttamaan masiinan sisällä? Tiedän toki että monet valmistaa rasvaisia ruokia ongelmitta airfryerissä. Toinen asia minkä huomasin ohjekirjassa oli se että siellä mainittiin ainesten vähimmäis- ja maksimimäärät. Esimerkiksi ranskalaisten kohdassa se on 600g-900g. En minä nyt yksinasuvana viitsi noin paljoa ruveta valmistamaan kerralla. Luulin että mitä vähemmän aineksia airfryerissä sitä parempi.
Tässä tuli juuri sitä pohdintaa minkä vuoksi mulle toi pönttö on se ensisijainen jatkossakin.Tuo Princessin uunimallinen tuli ostettua ja vähän ristiriitaset on fiilikset laitteesta. Tähän mennessä tullut testattua pakasteranuja, pakastepizzaa, eineksien ja leipien lämmitystä.
Tuolla laitteella saa kyllä pirun näppärästi hyvää ja rapsakkaa ruokaa parhaimmillaan, mutta tää lienee yleinen ominaisuus kaikille fryereille. Ranskalaisista tuli kyllä pirun hyviä kanssa, en tiedä kuinka paljo pyörivä ranukori auttoi asiaa vs. ämpärimalli.
Mutta vähän nuo oheiskilkkeet hieman vaihtelevasti ärsyttävät: Pyöriviä lisäosia melko kömpelö syöttää ja ottaa pois uunista, ranukorin kömpelyys ja elinikä arvelluttaa ja ranuja vaikea suolata ilman erillistä kippoa, kaikki asiat uunista pitää ottaa luonnollisesti patakintaiden kanssa ulos uunista ja tosiaan kaikkien ritilöiden ja reikähäkkyröiden kanssa sotkua tuntuu syntyvän melkoisesti. Noiden mukana tulleiden kilkkeiden putsaaminen ei tunnu lähtökohtaseti kovinkaan simppeliltä.
Ihan hemmetin näppärä tolla on jotai pientä ja nopeaa paistaa/lämmittää, mutta suurempi kokkaus tuntuu kyllä melkoselta vaivalta. Pizzaa ja ranskalaisia tekee suht vaivatta, mutta jos haluaisi vaikka kanafilettä paistella ja pussillisen wokkivihannekisa kylkeen, niin menee vähä sormi suuhun miten asiaa lähestyä, ettei saa puolta keittiötä siivota perään..
Lisäksi tuon laitteen piippausäänet on aivan helvetin ärsyttävän kovat, eikä kytkettävissä pois. Laite hakee vielä paikkaa köökissä ja on toistaseks liesituulettimen alla (soosoo) ja laitetta ei viiti kyllä hiljasuuden jälkeen käyttää, kun huutaa joka käänteessä niin saatanan kovaa varmasti naapurinkin puolella.
Pitänee varmaan nurinkurisesti koittaa kattoa jotain ämpärilisäosia tähän, jahka kovin ärsytys laantuu. Halpahan tuo nyt toki kyllä oli, mutta.. niinh. Nooh, pitää maistatella muutama kuukaus.
Niin ja kiinnostuneille, niin tuo laite imasee just Ristorante-pakastepizzun.
Yksi erikoisempi airfryerilla kypsennettävä tuote on mielestäni kananmunien keittäminen.
Pitäisi onnistua laittamalla kananmunat suoraan semmoisenaan koriin tai paistotasolle ja lämmittämällä 130°C asteessa ja 12-13 minuuttia.
Itse en ole vielä kokeillut, mutta aiheen Facebook-ryhmässä on paljon kuvia onnistuneista kokkailusta.
Mukana ei tule, mutta on mulla se paistoalusta.@omenanraato Tuliko tuon kultakahvaisen XXL mallin mukana jokin paistoalusta millä olet jauhelihoja paistellut? Itselläni on nyt vuoden ajan ollut käytössä Philipsin jokin hinnat-alkaen malli, mukana se perus kori ja semmonen "leivontakulho". Eipä ole käynyt mielessä kokeilla jauhelihaa paistella tuolla pöntöllä, vaikka saattaisihan se ehkä onnistua tuon kulhon avustuksella.
Hyvinhän tuo halpis pöhistinkin on toiminut, mutta isompaa tässä olen haaveillut. Tuo kultakahva kuulostaa hyvältä, mutta näkyy olevan hintaakin. Pitää tässä ite vielä selvitellä onko tuolla sen 'smart sense' ominaisuudella mitään virkaa ja että onko tuo halvempi XXL malli käytännössä sama ilman smart senseä.
Hyvän vertailun / arvostelun heitit.
Omalla kohtaa esim hipaisunapit kuuluvat sinne 80-90 luvun televisioihin ja sinne saisivat jäädäkin. Käyttöliittymä on yllättävän tärkeä asia.
Voin vahvistaa että munien keittäminen todellakin onnistuu pöhistimellä juurikin tuolla n. 130 C / reilut 10 minuuttia systeemillä. Hieman sellaista ruskeaa väriä tulee muniin osittain, ehkä se pääsee hieman palamaan. Ei haittaa käytettävyyttä eikä makua. Mielummin jostain syystä teen kyllä itse munankeitimellä. Munat ja vettä sisään, kypsyysasteen valinta säätimellä ja laite käyntiin. Sama aika menee mutta jotenkin enemmän tykkään silti munankeittimestä tässä hommassa.Yksi erikoisempi airfryerilla kypsennettävä tuote on mielestäni kananmunien keittäminen.
Pitäisi onnistua laittamalla kananmunat suoraan semmoisenaan koriin tai paistotasolle ja lämmittämällä 130°C asteessa ja 12-13 minuuttia.
Itse en ole vielä kokeillut, mutta aiheen Facebook-ryhmässä on paljon kuvia onnistuneista kokkailusta.
Foliota päälle ja siihen pari reikää, niin ei ainakaan pääse liemet roiskumaan ympäriinsä.Keittoon vois heittää ihan vaikka kattilan uunimalliin ja kansi päälle. Teoriassahan kai toi ois ihan toimiva. Vaikka normi uunissakin. En oo ikinä vaan koittanu. (Miksiköhän näin ”mieletöntä ideaa” en oo koittanu )
Käytän itsekin foliota aina jos kypsennän laatikkoruokia ja otan folion pois vasta 5-10 minuuttia ennen kuin on valmista, ettei pinta pääse palamaan.
Posti kantoi tunti sitten laatikon kontiin, joten ruokaa en ole princessillä tehnyt, pari huomiota kuitenkin., kun otin piirakoita ulos patalapulla, niin ensinnäkään en meinannut saada patalapua sormien kera mahtumaan uuniin sinne ylätasolle ja poltin sormeni siinä jo.
Eli sillä nostat korin akselista sen korin pois uunista.
Se korin kahvan vastinpari vain ei aina ole näkyvillä, että saa kahvan siihen kiinni. Todella huono viritelmä tuo. Kuumaa koria hankala pyöritetä kohdalle.Posti kantoi tunti sitten laatikon kontiin, joten ruokaa en ole princessillä tehnyt, pari huomiota kuitenkin.
Sillä isommalla "nostovehkeellä" saa näppärästi vedettyä noita paistintasoja sen verran ulospäin, että saa patalapulla otteen.
Ei sitä koria tarvitse akselista nostaa ulos, vaan sillä pienemmällä kahvalla. Kokeilin useamman kerran ja hyvin onnistuu, vaikkakin se kahvan kiinnityssysteemi on melko susi. Kuten myös se korin kannen sulkija, mielenkiinnolla odotan testailua kuuman korin kanssa.
edit. sen verran jo pelkkä laitteen hypistely kertoi, että ovh:lla en tällaista olisi ostanut.
Niin kun painaa siitä namiskasta niin sen korin saa pyöräytettyä oikeaan asentoon. Taisi lukea ihan käyttöohjeessakin.Se korin kahvan vastinpari vain ei aina ole näkyvillä, että saa kahvan siihen kiinni. Todella huono viritelmä tuo. Kuumaa koria hankala pyöritetä kohdalle.
Ainakin omassa prinsessassa on vasemmassa reunassa punainen lukitusvipu, jolla ranukorin saa vapautettua ja pyöritettyä sopivaan asentoon.Se korin kahvan vastinpari vain ei aina ole näkyvillä, että saa kahvan siihen kiinni. Todella huono viritelmä tuo. Kuumaa koria hankala pyöritetä kohdalle.
Mielenkiintoista. Tuossa omassa verkkiksen tarjous-deluxemallissa ei moista ole.Ainakin omassa prinsessassa on vasemmassa reunassa punainen lukitusvipu, jolla ranukorin saa vapautettua ja pyöritettyä sopivaan asentoon.
Niin kun tuo toiminto tehdään sitä nappulaa painamalla.Mielenkiintoista. Tuossa omassa verkkiksen tarjous-deluxemallissa ei moista ole.
Lukituksen vapautus on aivan eri asia kuin semimanuaalinen korin pyörittely.Niin kun tuo toiminto tehdään sitä nappulaa painamalla.