No itse en ole se pulpetiviskoja mutta sille päälle sattuessani sitäkin pahempi suustani. Teen myös itse kaiken mahdollimman nopeasti, vaikka sitten virheiden kanssa. Zervuska haidis!
Toisin sanoen hyperaktiivisuus ja siksi muut tuntuu usein suorastaan hitailta. Itsellä vahvana tulee mukaan myös varmasti lapsuudenkodista opittu oikeudenmukaisuus ja lähestulkoon ison kirjan opit. "Jos joku tekee sinua kohtaan väärin". Eli jos koet kokeneesi vääryyttä niin viha on sitä suurempi ja sanan säilä on niin terävä että se leikkaa kuin miekka ja repii ei-niin valmistautuneen kanssakulkijan todella palasiksi.
Tähän sitten liittyy ennen lääkitystä se, että rutiineja piti noudattaa lähes orjallisesti - pelkkä uuteen kämppään muutto aiheutti sen, että oli täysin hukassa hetken.
Äidiltä perittyä lienee lähinnä se, että silmille ei paljoa hypi sen enempää tutut kuin tuntemattomat, olen mm. veistellyt menemään eräään suurimpiin kuuluvien ICT-palveluntarjoajien talousjohtajalle kun tuntui olevan sangen väärät käsitykset insinööritieteistä.
Nyt tässä yksin istuessa kun onnistuin taas karkottamaan (hetkeksi ) kaikki pois läheltäni ihan omien periaatteitteni vuoksi, on hienoa pohtia, että näin se nepsy, asperger sun muu kirjo näyttäytyy mukavasti.
Eipä sillä, tuo toinen osapuoli on päässyt välillä kokeilemaan Concertaa ja on sillä aivan kuin toinen ihminen, niin psyykeltään kuin tekemisen kannalta. Tähän asti testit ovat olleet lähestulkoon yli pistetaulukon ja Diva olisi vielä kuun alussa jäljellä. Välillä tuntuu että mitä enemmän itse syön lääkettä ja mitä kauemmin tuo toinen on ilman, sitä vaikeammaksi yhteiselo muuttuu.
Hyvinkin määrätietoisestä luonteesta johtuen tulee toki suoritettua niin omat kuin muittenkin tekemiset, joka on tässä viimeisen vuoden aikana oireillut pienimuotoisina burn-outin oireina. Sehän nyt tosin on ADHD:n ammattitauti niin lähinnä ihme, että tuota tulee ilmi vasta varsin tymäkän lääkityksen kanssa. Ehkä on enemmän aikaa pohtia ja tunnetusti tieto lisää tuskaa..
Lumihiutaleeksi kutsuttiin ja ensin otin kettuiluna mutta noin tarkemmin ajatellen..