Yleistä keskustelua sähköautoista

Matkalaturia pari vuotta käyttäneenä ainakin omani on toiminut hyvin ja on edullinen ratkaisu, koska kesällä auto ulkona ja talvella tallissa. Pärjää yhdellä laitteella. Paitsi itse jouduin ostamaan uuden, kun ensimmäinen varastettiin. Olin sen verran hölmö, että jätin laturin lukitsemattomana pistorasiaan, kun kuvittelin ettei alle 300 euron laite varkaita kiinnosta. Mutta kiinnosti se. Eli lukitus laitteelle on oltava.

Yleensä "oikeissa" latureissa on esim. pörssiohjausta, ajastuksia ja kuormanhallintamahdollisuus, joita noista liikuteltavista harvemmin löytyy. Plus irtolaturi pitää jotenkin kötöstellä kiinni, jotta ei pyöri maassa (tai lähde ohikulkijoiden matkaan.)

Tuohon sinun käyttöösi voin kyllä parin vuoden kokemuksella suositella go-e:n gemini flexiä, löytyy "oikean" laturin ominaisuudet wifeineen päivineen, mutta voimavirtapistokkeen päässä.

Kesäisin pitää tuota katoksessa ja talvella tallissa. Vielä kun hommaat ylimääräisen seinäkiinnikkeen, niin molempiin saa siistin asennuksenkin ja vaihto käy käden käänteessä. :tup:
UUTUUS: go-e Charger Gemini flex 2.0 | go-e
kuva_2025-11-11_083936196.png
Tätä postatessa reilu 800€
Hups, siitä edukkaamp
Lataa sähköautosi tien päällä go-e Charger Gemini flex -latausaseman avulla. Ota kannettava go-e-latausasema mukaan matkalle. Tutustu kannettavaan wallbox-latausasemaamme!
kuva_2025-11-11_084130535.png
Hinta noin 750€

11kW ja 22kW hinta ero marginaalinen.

Tuolla rahalla saa edullisempia useamman. Riippuen miten arvottaa ominaisuudet, vs siirtelyn vaivan.

DIY kotiautomaatio heput ehkä tustutuu TopAC Shelly laturiin, vajaa 300€, tosin sen verran uusi että laadusta ei taida olla tuntumaa, saati go-e brändiä.
TopAC Portable EV Charger 11kW PbS

kuva_2025-11-11_084811469.png

Kotisähköauto lataus ketjussa puhutta ettei nuo juttele auton kanssa ja kuorman ohjausta miettiessä selvittää se että laturi oikeasti alkaa lataamaan, jos auto ei sitä tee jos ei laturin johtoa "irrota ja kytke" ensin.

Matkalaturia pari vuotta käyttäneenä ainakin omani on toiminut hyvin ja on edullinen ratkaisu, koska kesällä auto ulkona ja talvella tallissa. Pärjää yhdellä laitteella. Paitsi itse jouduin ostamaan uuden, kun ensimmäinen varastettiin. Olin sen verran hölmö, että jätin laturin lukitsemattomana pistorasiaan, kun kuvittelin ettei alle 300 euron laite varkaita kiinnosta. Mutta kiinnosti se. Eli lukitus laitteelle on oltava.
Millaisi lukitus ideoita, Kensigtonluktus , jos jotain mihin saa toisen pään, vanne hätätilassa ? vai jotain DIY virityksiä.

Vieraassa paikkaa mietin myös sitä että viedään kesken latauksen, sähköt pois ja jos pistoolivapautuu.

Statistiikka

Viestiketjuista
291 634
Jäsenet
80 108
Uusin jäsen
t3m

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom