Yleistä keskustelua sähköautoista

Äläs vääristele sanomisia. Ei se adapteri turha ole vaan on turhaa maksaa siitä pyydettyä hintaa ja samalla ottaa riskiä, että jotain sattuu. Tuossa on vissi ero. Jos tarkoitus on ajaa halvalla valiten siksi hieman ei-kysytty chademo-auto, niin mikä järki on vähiin tarpeisiin iskeä kiinni auton arvoon nähden isoja rahoja tuollaiseen adapteriin? Vaikka sen sata kertaa käyttäis, niin silti 10€ latauslaaki.

Uskon että moni adapteria pohtiva ajattelee nimenomaan tosin päin. Eli tonnin sovitin ynnätään auton arvoon, pyyntihintaan, ja verrataan CCS tuelliseen. Kuvittelen että tuollaista autoa käyttävät lataa pääasiassa kotona, AC laturilla, ja sovitin vielä harvemmin kuin keskivero CCS kotilataaja käyttää DC latausta. Yleismpi Chademo autoja taitaa olla Mitsun hybridit ja Nissanin Leaf, jälkimmäiset tunetusti pieniakkuisia, ja osa taisi olla vielä yksivaihe AC latauksella, joten sovitin mahdollistaa joskus ajaan kauemmaksi, vaikka se kertaa kohti maksaisi satasen tai toisen, niin ei tarvi kuitenkaa vuokra-auton kanssa jumpatan. Saati kuluttaa täyttäpäivää jollain AC pisteellä.

Leaf taisi tuke myös virranantoa, jos haluaa oikein kunolle leikkiä sovittimien kanssa niitä ketjuttamalla :-)
 
Ei tonni ole paha raha adapterista jos sillä jatkaa ajamista tyytyväisenä tästä ikuisuuteen
Uskon että moni adapteria pohtiva ajattelee nimenomaan tosin päin. Eli tonnin sovitin ynnätään auton arvoon, pyyntihintaan, ja verrataan CCS tuelliseen. Kuvittelen että tuollaista autoa käyttävät lataa pääasiassa kotona, AC laturilla, ja sovitin vielä harvemmin kuin keskivero CCS kotilataaja käyttää DC latausta. Yleismpi Chademo autoja taitaa olla Mitsun hybridit ja Nissanin Leaf, jälkimmäiset tunetusti pieniakkuisia, ja osa taisi olla vielä yksivaihe AC latauksella, joten sovitin mahdollistaa joskus ajaan kauemmaksi, vaikka se kertaa kohti maksaisi satasen tai toisen, niin ei tarvi kuitenkaa vuokra-auton kanssa jumpatan. Saati kuluttaa täyttäpäivää jollain AC pisteellä.

Leaf taisi tuke myös virranantoa, jos haluaa oikein kunolle leikkiä sovittimien kanssa niitä ketjuttamalla :-)
Tuossahan se yhtälön hankaluus on. Muutaman tonnin ikivanhaan romuu ei ole järkeä ostaa, kun sillä ei aja tästä ikuisuuteen. Uudempaan taas se tonni lisää, niin hankinnasta katoaa viimeinenkin pointti kilpaileviin malleihin nähden.
 
ID.3:n omistajat: miten saa automaattisen ratinlämmityksen pois päältä? Se näyttäisi hehkuttavan rattia aina jos ajastettu lähtöaika on käytössä ja asetus automaattisesta lasien lämmittämisestä päällä ja on enintään tällainen noin kymmenisen astetta lämmintä. Zoneista on kytketty perseenkäristin pois kuskin paikalta (sekä perusasetus että latauspaikkakohtainen asetus) sekä ilmastointiasetuksista estetty kaikenlainen automatiikka. Näyttää käyttävän vastusta kakkosteholla joka kerta.

Hermo menee kun ratti on helvetin lämmin hetken päästä ajoon lähtiessä. Kytken sen mieluummin käsin päälle jos paleltaa.
 
Tuossahan se yhtälön hankaluus on. Muutaman tonnin ikivanhaan romuu ei ole järkeä ostaa, kun sillä ei aja tästä ikuisuuteen. Uudempaan taas se tonni lisää, niin hankinnasta katoaa viimeinenkin pointti kilpaileviin malleihin nähden.
Chademo autoja myyty uutena 2020 luvulla.

Jos taasen muutaman tonnin ikivanhoja niin siihen harukkaan mahtuu tonnin adapteri. Siitähän se on kyse mikä niiden arvostus ero CCS verokkeihin. Jos kotilataus on se ykkös juttu, harvon pikalatauksia niin ei adapterin kanssa edes joudu usein pelaan. Sitä kilpailukykyisempi se on mitä enemmän ihmiset arvostaa suoraa CCS tukea.

Jos autojen arvostus ero verokkien välillä on suurinpiirtein adapterin verran, niin sitten ei kanata ostaa Chademo autoa adapterilla. (maksaa sitä sovitinta).

Muutaman tonnin ikivanhaan romuu ei ole järkeä ostaa, kun sillä ei aja tästä ikuisuuteen.
Jos alla on joku vanha Leaf, ja sen käyttöä alkaa syömään pikalatauspaikkojen niukkuus ja tai käyttötarpeen muutos/akun happaneminen, niin saako kahdenadapterin hinnalla CCS tuellisen verokin, eli se adapteri voi olla muutamaa käyttökertaa varten järkevä vs joku vuokra-auto jumppa, tai hidaslataus odotus, Chademo laturi lenkki jos edes onnistuu.
 
Viimeksi muokattu:

Statistiikka

Viestiketjuista
287 864
Viestejä
4 938 038
Jäsenet
79 416
Uusin jäsen
Pör-pör

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom