Yleistä keskustelua sähköautoista

Luulen, että raju pudotus johtuu enimmäkseen Saksantuonneista. Saksassa ei sähkö ole kauhean halpaa ja iX40 on aika heikko, jos pitää autobahnia ajella.

Hyvä esimerkki tästä oli uusimmassa Autobildissä iX3:n kestotesti. Hinta Saksassa uutena 75 000 euroa. Kolme vuotta ja 100tkm myöhemmin auton arvo oli 26 500€.
 
Hyvin tuo tulee arkena toimimaan tuolla ajosuoritteella ja kotilatauksella.

22 kW latureista sellainen huomio, että hyvin harvassa sähköautossa on 22 kW sisäinen laturi, eli ne ovat lähes kaikille käytännössä 11 kW latureita. Ja monesti ne taitavat olla myös niin, että 22 kW teho on jaettu kahden paikan kesken.
Yksivaihelataaja taas tykkää kun se 7.2kW on hitosti enemmän kuin 3.6kW.
 

Uusimmat viestit

Statistiikka

Viestiketjuista
281 484
Viestejä
4 837 721
Jäsenet
78 242
Uusin jäsen
Frogger

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom