Pidän päivityksiä ihan hyvinä, mutta esimerkiksi Teslalla niitä tulee mielestäni ihan liian kovaa takia. Esim. 2-3 päivitystä pariin vuoteen on riittävä tahti sisältäen kartat ja fiksut käyttömukavuutta parantavat jutut (vaikkapa ratin nappien ohjelmoitavuus tai matriisivalot). Itse viittaan kintaalla FSD päivityksille, koska en sitä käytä enkä arvosta. Niin ja lähtökohtaisesti asioita ei pitäisi rikkoa etäpäivityksillä, mitä Teslalla tuntuu välillä tapahtuvan.
Modernit autot ovat nykyään aktiivisesti yhteyksissä pilvipalveluihin internetin kautta ja niissä on mm. bluetoothilla ja radiolinkillä toimivia ominaisuuksia. Eli tarkoittaa sitä, että kyberhyökkäyspinta-alaa löytyy sekä verkon että muiden langattomien yhteyksien kautta. Mitä veikkaat, että yhden päivityksen tahti vuodessa vastaa esimerkiksi alati kasvaviin tietoturvauhkiin? Vai tarkoitatko tässä ainoastaan päivityksiä, jotka muuttavat ominaisuuksia, ja bugikorjaukset sekä tietoturvapäivitykset on näistä eroteltu? Itse olen tyytyväinen, että Teslalla on fundamentaalisesti erilainen lähestyminen asiaan verrattuna vanhaan autoteollisuuteen. Siellä kun intialainen alihankkija kehittelee ominaisuuksia, niin saattaa esim. sellainenkin periaate kuten "secure by design" olla matalalla prioriteetilla. Olen kyllä ominaisuuksien rikkomisesta samaa mieltä, mutta ainakin omien kokemusten myötä ulkomuistista ainoat negatiiviset jutut ovat olleet UI-elementtien muutokset, kuten nopeusindikaattorin fontin pienennys sekä kulutusgrafiikan taannoinen muutos, joka onneksi kuitenkin palautettiin takaisin. Käyttäjän mahdollisuutta muokata itse eri juttuja kaipaisi lisää.