Yleistä keskustelua sähköautoista

Vanhempi hybrid auto, joten noihin tuskin mitään päivitellään herkästi ellei jotain ole oikeasti rikki tai valmistajalta kampanjoita tai suosituksia mitä tehdä määräaikaishuollossa. Ja etenkin jos takuuhuoltoon yritetty saada siihen kuulumatonta ylimääräistä työtä mukaan, noissa vanhemmissa järjestelmissä saattaa hyvinkin viedä lähemmäs tunnin työaikaa (tai työtilaa) päivityksen ajo.

Paska linja kuitenkin tuo, ettei päivitetä edes rahaa vasten mitään.


Kyllä, ihmettelin vain liittyikö tuossa Volkkari esimerkissä softa päivityksen pyyntö nyt näihin takuuasioiden hoitoon viallisen ratin osalta.
Tarina ei kerro oliko rahaa tarkoitus vaihtaa vai ei.
 
Sanoisin että omaan makuun Enyaqin standardi VAG vakkariviiksi paljon parempi kuin KIA nappi+vipu. Molempia pystyy käyttämään iroottamatta otetta ratista.

Lisäksi yksi napautus 10 olisi kätevämpi kuin 1 kerrallaan / pitkä painallus 10.
Tottumuskysymys tai ei, niin minä oon tykännyt just tuosta et pitkä painallus 10 ja ykkösen hienosäätöä sit painamalla nappia ylös tai alas
 
Vanhempi hybrid auto, joten noihin tuskin mitään päivitellään herkästi ellei jotain ole oikeasti rikki tai valmistajalta kampanjoita tai suosituksia mitä tehdä määräaikaishuollossa. Ja etenkin jos takuuhuoltoon yritetty saada siihen kuulumatonta ylimääräistä työtä mukaan, noissa vanhemmissa järjestelmissä saattaa hyvinkin viedä lähemmäs tunnin työaikaa (tai työtilaa) päivityksen ajo.

Paska linja kuitenkin tuo, ettei päivitetä edes rahaa vasten mitään.


Kyllä, ihmettelin vain liittyikö tuossa Volkkari esimerkissä softa päivityksen pyyntö nyt näihin takuuasioiden hoitoon viallisen ratin osalta.
Alkaa noissa nykyautoissa, etenkin hybrideissä olla kymmeniä ellei satoja ohjainlaitteita joiden kaikkien päivittely on äkkiä päivän tai kahden keikka, joten ihan ymmärrettävää että ei päivitetä muuta kuin pakolliset jos jotain on rikki ja voisi päivityksellä korjautua. Tai kai ne sitten päivittelisi kaikki jos suostuisi sen puolitoista tonnia maksamaan mitä pari korjaamopäivää nykyhinnoilla taitaa maksaa.

Ei taida kovin monella valmistajalla vielä olla ns. Teslan mallia että kaikki menee jonkun yhden autossa olevan keskustietokoneen kautta.
 
Sulla on kyllä autossa joku vika, jos 2xx km lukemat alkaa ahdistaa. Auto toki varmaan tuttuun koreatyyliin pimputtelee heti varoitusta, jos ennustaa akun menevän alle 10 % lopussa. Ajan Ioniqilla jatkuvasti päälle 300 km 1-tien motaria, yleensä tyhjällä tiellä reippaasti. Hyvällä kelillä rajoitusten mukaan ajaen menis koko 340 km lataamatta välissä, tällöin loppu on siten jo aidosti liki 0 %.

e: Vai meinaat, että Teslalla 400 km pätkä huoletta?
Ei mulla pimputa toi auto mistään asiasta mitään varoituksia, mutta tarkoitin tosiaan nimenomaan meno-paluu settejä, joissa kokonaispituus siellä 400-500km välissä.
 

Uusimmat viestit

Statistiikka

Viestiketjuista
280 166
Viestejä
4 819 466
Jäsenet
78 042
Uusin jäsen
Sumppi80

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom